Kun olin hyväuskoinen 19-vuotias, kapiaiset markkinoivat asevelvollisuutta minulle sanomalla, että sen suorittamisesta olisi hyötyä työmarkkinoilla. Tästä syystä suoritin sen. Nyt ketutuksekseni havaitsen, että jos pyrin etelä-amerikkalaiseen maahan töihin, niin moisesta ei ole mitään hyötyä.
"Armeijaan menevät töihin vain lahjattomat tai väkivaltaiset ihmiset. Meidän liikekumppanimme eivät halua asioida sellaisten kanssa."
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/02/20/armeija-voi-pilat a-urasi/20102526/139
Taas ketuttaa
3
65
Vastaukset
- Kössönöm
http://tinyurl.com/yedf6pb
"Eteläamerikkalaisessa maassa toimivan suomalaisyrityksen paikallisjohtaja ihmetteli, miksi emoyhtiön johtajisto piti näkyvästi esillä cv-tiedoissaan sotilasarvojaan ja kehuskeli maanpuolustuskursseillaan.
"Armeijaan menevät töihin vain lahjattomat tai väkivaltaiset ihmiset. Meidän liikekumppanimme eivät halua asioida sellaisten kanssa", hän selitti ja suorastaan aneli johtajistoa poistamaan armeijaviittaukset yhtiön nettisivuilta.
Selitykset suomalaisesta yleisestä asevelvollisuudesta ja yritysjohtajien ylennysten arvostamisesta eivät menneet perille.
Vienninedistämisyhdistys Finprolle tilanne on tuttu: monissa maissa sotilaat edustavat sellaista kulttuuria tai yhteiskuntaluokkaa, jonka kanssa bisneksentekijät eivät mielellään seurustele.
– En koskaan laittaisi kansainväliseen cv:hen mainintaa sotilasarvosta. Riski siihen, että se ymmärretään väärin, on liian iso maasta riippumatta, sanoo Finpron globaalista verkostosta vastaava johtaja Jukka Salo."
- Aika harvassa maassa taitaa olla yleinen asevelvollisuus, joten jospa kummastelu johtuu siitä. - JT
Kaveri halusi Aliupseeriksi, koska sen avulla saisi johtoportaan töitä.
- Itse en halunnut sinne, koska sain keskityslerisitä..korjaan leirikeskuksesta tarpeekseni jo Rippikoulussa.
Olin siis 6kk armeijassa.
Sittemmin kaverini sai rakennuspuolen työn, ja on nyt siellä pikkupomona.
- Kysyin kaveriltani "No, auttoiko aliupseerikoulutus saamaan tuon rakennusalan pestisi"
- Oliko siitä paljon apua?
Kaveri vastasi "Ei paskan vertaa"
Ainakin vastaus tuli särmällä jota Hra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1534781Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä131784- 1061728
- 901569
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma391257- 1081070
- 591054
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka261023- 74874
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46833