Vaikka pihalla on vielä lunta puolitoista metriä oon jo ihan innoissaan suunnittelemassa kasvimaata kesäksi. Mietin vain, että kun haluaisin vähän jotain näköä sinne ja vihaan niitä herneiden tukikeppejä, niin mietin voiko tukena käyttää vaikka sellaista kartionmuotoista hökötystä (en muista nimeä), niitä myydään kaupoissa ja on kai tarkoitettu köynnöskukkien tueksi esim. ruukkuun, mutta mietin onnistuisiko sellaisten käyttö myös herneiden kanssa? Lähteekö herne kietoutumaan sellaisen ympärille?
Eli jos vaikka istuttaa herneet pari riviin ja jättää rivien väliin vaikka 30cm tilaa ja laittaisi ne pyöreät jutut siihen keskelle tueksi. Onnistuisiko tälläinen vai pitääkö miettiä jonkin muun laista systeemiä?
Toivottavasti joku ymmärsi tuosta mun selityksestä jotain:)
herneiden tuenta
3
5082
Vastaukset
- Kasvimaalla
paririviin, 10cm väliä, niin ei tarvitse tukea, herneet tukevat itse toisiaan kasvaessaan.
- stevia
Kyllä onnistuu, ehkä joitain hernelajeja pitää vähän kyllä auttaa, mut se on pieni homma. Vois olla oikeesti hienon näköstäkin!
Mun herneet on heinäseipäiden väliin pingotetun verkon tuessa. Jos on ns. korkeaksi kasvavaa hernettä, ni sellasenaan kasvamaan jättämisessä on se vaara et esim. rankkasateen jäljiltä löytyy kurainen mytty maasta.
Niitä hernelajikkeita on niin paljon, mut kaikki pääsääntöisesti hyötyy jostain tuesta, joka nostaa ne maasta, eikä sit homekkaan vaivaa ihan alkusyksystä =). - mihin vaan
Herneiden tueksi voi laittaa mitä vaan, ne tarttuu kärhöillä ja saa otteen vähän paksummastakin kepakosta. Ittelläni oli viime vuonna pajusta tehtyjä haitarimaisia aidanpätkiä, ne peittyi aika äkkiä kasvuston alle. Jonakin vuonna oli kanaverkko, yhtenä vuonna minikasvihuoneen verkkohyllyt. Kaikki käy, luovuutta vaan peliin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793