Epica,hyvät ja huonot puolet,ruoste?

Moonman50

Olisi kiva kuulla kommennteja lähinnä dieselautomaatista.Taitaa olla taksimiesten peli.Mutta.Millainen
auto on ajaa,miten vaihdelaatikko kestää?Onko ruostesuojaus millainen?Laatuvaikutelma?

6

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harkinnassa myöskin

Ainakin käytettynä hinnaltaan , tuo diesel. Itse olen harkinnut kans käytetyn Epica dieselin hankintaa. Pääkaupunki seudulta löytynee joitain, eli ilmeisesti siellä on taxissa ollut niitä. Onko siinä kenenkä valmistama moottori?

• jokumuu.

Kone on alun perin italialaisen VM Motorin suunnittelema mutta GM tekee niitä lisenssillä omassa tehtaassaan. Samaa pataa asennetaan myös Opel Antaraan ja oletettavasti jatkossa muihinkin GM:n autoihin. Ominaisuuksiltaan ihan moderni moottori niin kuin sen ikänsä puolesta kuuluu ollakin. Kulutus ei tosin ole teholuokkansa kärkeä mutta ei se nyt kohtuutonkaan ole.

Epica sinänsä on ominaisuuksiltaan kelpoinen peli, hintaansa nähden voisi haukkua hyväksikin. Rengasmelua on joillakin pinnoilla turhan paljon ja suuntavakavuus voisi olla aavistuksen parempikin, edelliset autoni Alfa 156 JTD ja Peugeot 406 HDI olivat näissä asioissa etevämpiä. Ohjauksen tehostus säätyy nopeuden mukaan ja tunto on maantienopeuksissa ihan OK mutta hitaimmissa vauhdeissa tuo menee vahvasti tunnottomuuden puolelle. Toisaalta varustelu on kattava, suorituskyky riittävä ja ajaminen kaikin puolin vaivatonta. Yleinen toimivuus on hyvä myös talvella. Kuskin penkki on mukava istua, apparilla taas istuinosan etureuna jää mielestäni liian alas.

Auton edullisen hinnan huomaa tietyissä asioissa, esim. ovien sulkeutumisesta tuleva ääni on lähempänä Corollaa kuin viitos-Bemaria, sisävalaistus on vähän köyhä ja eurooppalaisten autojen varustukseen ties kuinka kauan kuuluneen monitoiminäytön tilalla on kasa merkkivaloja. Kukin harkitkoon itse kuinka paljon nuo puutteet ottavat koteloon. Toisaalta viimeistely on siistiä, muovilaadut eivät näytä hyperhalvoilta ja nahkaverhoilu on jopa yllättävän laadukkaan tuntuinen.

Minusta tuossa saa kaiken kaikkiaan paljon autoa suhteessa hintaan. Silti pohdin josko myisin omani pois ja hankkisin taas Alfan, oma suhde autoihin ja autoiluun kun ei lopultakaan tahdo taipua "järkeviin" kulkuvälineisiin.

• däldäsald

Itsellä ollut manuaalilaatikkoinen Diesel Epica jo puoli vuotta. VW vastaavaan verrattuna hintalaatu suhde on mitä parhain. Mitään ongelmia ei ole tähän mennessä ollut ja katsastuksesta heittämällä läpi (vertaan vaan Golf Variantiin jossa jarrut puolti heti uutuuttaan ja pissapojan nesteet valui maahan). Pääkaupunkiseudulta ei kannata ostaa mitään autoa - liikkeet antaa kolme tonnia huonommat hyvitykset ja tonnin kalliimmalla hinnalla kuin satakilometriä pohjoisemmassa.

• Epicaattori

Laatuvaikutelma? Kovaa muovia ja muovista "alumiinia", mutta itellä on nahkapenkit.

Millainen ajaa? Ainakin 160tkm ajetussa alkaa etupää ääntämään rajusti

Vaihdelaatikko on kestänyt ja moottori, mutta ruoste vaivaa hieman!

Nämä ovat kokemuksiani 2.0D LTX Automaatista.

• Epicatar

´Miten vaihdelaatikko? Minulla on sellainen tunne, ettei vaihda isommalle aina, vaan junnaa pienellä vaihteella.

• juppana3

eihän kukaan osta pääkaupunkiseudulta autoa.ainakaan veholta joka epäkohteliaita ollaan jo infotiskillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      30
      2806
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      142
      2636
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2197
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2143
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1880
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      159
      1394
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1236
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1204
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1172
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1128
    Aihe