Rikkinäiset farkut

nb88

Kyselisin oikeuksiani rikki menneiden farkkujen osalta. Farkut ovat jostain syystä menneet normaalikäytössä rikki alle puolen vuoden käytön aikana. Eli siis saumat ratkeilevat takaa saumakohdan vierestä, mutta eivät saumasta. Tänään siis ratkesi toinen puoli, toista puolta olen jo paikkaillut. Housut ovat kuluneet ihan yleiskäytössä :) Muissa farkuissani ei ole samaista ongelmaa.
Siskoni omistaa samaiset farkut, mutta hänellä ei ole niiden kanssa ollut ongelmia.

Näin ollen voisi siis olettaa tuotteessa olevan virhe:
lainaus kuluttajaliiton sivuilta: "Jos tuotteessa tai palvelussa on virhe, kuluttajalla on oikeus hyvitykseen.
Tuotteessa on virhe kun se: ei kestä tavanomaisessa käytössä niin kauan kuin luvataan tai on aiheellista olettaa"

Kysymys kuuluukin, kuinka kauan farkkujen oletettu elinikä on (puoli vuotta?) ja voinko mennä perimään rahoja takaisin/uusia farkkuja ilman kuittia? (lainaus: "Kuittia et näissä tilanteissa välttämättä tarvitse.")

16

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienipeppu

      Sulla on isompi perä kun sun siskolla vissiin ja oot sitten menny ja ostanut liian pienet farkut niinku persiistä. No ihan kivan näköstä se on jos vähän peppu välillä vilahtelee sieltä saumoista.

      • nb88

        Ottaen huomioon takapuolemme koot, minulla on myös kooltaan isommat housut. Ja kuten sanoin: "Muissa farkuissani ei ole samaista ongelmaa. "


      • lkjkjkllkjkl
        nb88 kirjoitti:

        Ottaen huomioon takapuolemme koot, minulla on myös kooltaan isommat housut. Ja kuten sanoin: "Muissa farkuissani ei ole samaista ongelmaa. "

        Onko ne kenties jotenkin käsitelty "kuluneiksi" tai vastaavaa? Saattaa olla lirahtanut hieman liikaa jotain myrkkyä niihin ja kangas hauristunut enempi.
        Juuri oli telkassa ohjelma, miten farkuista tehdään vanhan näköisiä ja miten vaarallista se on työntekijöille ja ympäristölle.


    • ....

      Farkkujen oletettu elinikä on monta vuotta, joku valmistusvirhe on täytynyt olla, hyvitystä et kuitenkaan enää saisi oletettavasti. Et kuitin kanssakaan. Mene liikkeeseen sanomaan asiasta jos moni asiakas on valittanut sitten voi saada palautetta valmistajalle. Myyjän on muistettava sinut. Vaatekuitit kannattaa aina säilyttää kuten yleensä muutkin.

      • nb88

        Itseasiassa opiskelemme juuri kuluttajansuojalakia ja muuta oikeutta koulussani ja siellä opettajani sanoi, ettei edes kuittia tarvitse olla, jos tuotteessa on todistetusti virhe. Jonkun täytyisi vaan todistaa, että olen ostanut farkut ko. kaupasta. esim. kaveri.

        Mutta farkut eivät olleet pahemmin kulutetut. En sitten tiedä, onko vaan kulunut normaalissa käytössä. Mutta selvästi kauemmin farkkujen olisi olettanut pysyvän ehjänä. Ovathan muutkin farkkuni pysyneet.

        Mutta voisin käydä mainitsemassa asiasta. tuskin uusia farkkuja saan/hyvitystä, mutta kaippa siitä jotain hyöty ainakin yritykselle on.


      • Sonic Empire

        Jaa, että myyjän on aina muistettava asiakkaansa? Melkoinen vaatimus esimerkiksi suuressa marketissa työskentelevälle myyjälle, jolle puskee päivittäin satoja asiakkaita.


      • ....
        nb88 kirjoitti:

        Itseasiassa opiskelemme juuri kuluttajansuojalakia ja muuta oikeutta koulussani ja siellä opettajani sanoi, ettei edes kuittia tarvitse olla, jos tuotteessa on todistetusti virhe. Jonkun täytyisi vaan todistaa, että olen ostanut farkut ko. kaupasta. esim. kaveri.

        Mutta farkut eivät olleet pahemmin kulutetut. En sitten tiedä, onko vaan kulunut normaalissa käytössä. Mutta selvästi kauemmin farkkujen olisi olettanut pysyvän ehjänä. Ovathan muutkin farkkuni pysyneet.

        Mutta voisin käydä mainitsemassa asiasta. tuskin uusia farkkuja saan/hyvitystä, mutta kaippa siitä jotain hyöty ainakin yritykselle on.

        Jos on useita ostajia, kaikilla on ollut huomauttamista, on mahdollista saada hyvitystä, ihan varmasti olette oikeassa, eikä ap sanonut tekikö hän ostokset pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa. Korvaus saataisiin liikkeestä kuitin kanssa ilman valmistajalle ilmoittamista. Omat farkkuni kestivät 10 vuotta, vaikka kivipestyä tavaraa.
        Olet oikeutettu korvaukseen ainakin maallikon näkökulmasta.


      • ....
        .... kirjoitti:

        Jos on useita ostajia, kaikilla on ollut huomauttamista, on mahdollista saada hyvitystä, ihan varmasti olette oikeassa, eikä ap sanonut tekikö hän ostokset pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa. Korvaus saataisiin liikkeestä kuitin kanssa ilman valmistajalle ilmoittamista. Omat farkkuni kestivät 10 vuotta, vaikka kivipestyä tavaraa.
        Olet oikeutettu korvaukseen ainakin maallikon näkökulmasta.

        Esimerkkitapauksena talvitakit, joita myytiin halvalla, vetoketjut hajosivat - saimme hyvitystä. Jostain olen kuullut tästä valmistajan reklamaatiosta, siis piti odottaa kauan hyvitystä.


      • nb88
        Sonic Empire kirjoitti:

        Jaa, että myyjän on aina muistettava asiakkaansa? Melkoinen vaatimus esimerkiksi suuressa marketissa työskentelevälle myyjälle, jolle puskee päivittäin satoja asiakkaita.

        Eihän myyjä ole itse vastuussa virheestä, vaan yritys. Ei myyjän tarvitse muistaa asiakasta, vaan asiakkaan tulee todistaa, että osti farkut ko. kaupasta. Itse ostin farkut Tampereelta, ei kyseessä ei ole pieni kaupunki.. Uskoisin silti osan myyjistä jo tunnistavan minut, koska olen asioinut liikkeessä kauan.

        Kuluttajansuojalakia kannattaa lukea, niin tietää asiakkaan sekä liikkeen oikeudet.


      • ....
        nb88 kirjoitti:

        Eihän myyjä ole itse vastuussa virheestä, vaan yritys. Ei myyjän tarvitse muistaa asiakasta, vaan asiakkaan tulee todistaa, että osti farkut ko. kaupasta. Itse ostin farkut Tampereelta, ei kyseessä ei ole pieni kaupunki.. Uskoisin silti osan myyjistä jo tunnistavan minut, koska olen asioinut liikkeessä kauan.

        Kuluttajansuojalakia kannattaa lukea, niin tietää asiakkaan sekä liikkeen oikeudet.

        Huh... Tarkoitin että reklamaatio oli tehty liikkeen kautta valmistajalle, ainakin ostaja muisti mistä osti.


      • n
        .... kirjoitti:

        Huh... Tarkoitin että reklamaatio oli tehty liikkeen kautta valmistajalle, ainakin ostaja muisti mistä osti.

        kuluttaja voi tehdä ilmoituksen valmistajalle suoraankin, se on kalliimpaa ja aikaavievää. Ei siis tarvitse tietää muuta kuin valmistaja.


      • Anonyymi

        8 min ohjelman haastattelijalla on RISAT farkut... tosi tyhmää kun hän ei ole enää nuori ja reiät polvissa on tosi isot... hyi että etoo, onko niin että ihminen itse ei vaan ymmärrä... sama on naisten stringien näyttä-
        minen joko hameen läpi tai housujen kauluksen kautta... häpeän koko stringejä, ovat epämukavat päällä, jos joku muuta virkkaa niin se selittääkin näyttöhalun...


    • jakkkkke

      Miten kun ostin eilen uudet farkut jotka oli aika kalliit, kun pääsin kotiin sovitin niitä ja vetskari jäi jumiin no väänsin sitä hieman (en siis hampaat irvessä) ja kuului "kräks" ja vetoketju meni rikki keskeltä. Hieman rupesi vituttamaan kun oli vielä oikeen merkki housut. :(

    • fgvdgbd

      jakkkkke,
      Luuletko saavasi hyvitystä kun itse hajotit housusi? Se on oma ongelmasi jos hajotat housusi.

      • eroo4asl

        fgvdgbb
        No sain uudet farkut, että luulen saavani hyvitystä ja niin sainkin :D


    • Anonyymi

      Nykyfarkut on tehty kulumaan polvista puhki hyvin nopeasti. Minulla on joitakin vanhoja jopa kymmeniä vuosia kovassa työkäytössä olleita ja ei vaan ole yksikään polvi vielä puhki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      270
      2973
    2. 201
      2856
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      69
      2436
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      214
      1916
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1192
    Aihe