Ebay ja kiinalaiset tuotteet

Justmeshopping

Olen iskenyt silmäni Ebayssa muutamaan käsilaukkuun, joiden hinta on ihan muutaman euron postikuluineen. Uskaltaako näitä tuotteita ostaa vaikka ne on tehty Kiinassa? Olen kuullut paljon myrkyistä joita löytyy kiinalaisista tuotteista... Eli onko liian riskialtista ostaa Kiinalaisia laukkuja, jotka kuitenkin hankautuisivat ihoon kun niitä kantaa olalla/käsivarrella...?

8

1217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen todennut

      Ei kannata ostaa kiinasta, tuote on paskaa ja sen toimitus kestää kuukauden.

    • adoo ooneee

      Mietipä, millaista laatua saat tuollaisella hinnalla. Niinpä.

      Lisäksi ainakin mua ajatteluttaisi se, että missä oloissa tavarat on tehty, onko ne lapsityövoimalla teetettyjä tai muuten "normaalia pahemmin" riistettyjen työläisten tekemiä. Tietenkään ei tavallisista kotimaisista kaupoista hankittujen, Intiassa tai Kiinassa tehtyjen tavaroiden taustoja voi tietää, mutta suurilla monikansallisilla firmoilla sentään on jonkinlaiset eettiset systeeminsä tavaroiden alkuperän suhteen. Muistaakseni ainakin Nike (tai joku muu iso urheiluvaatelafka) sai huonoa julkisuutta, kun kävi ilmi, että lenkkarit oli hikipajoissa teetettyjä.

      Just ton eettisyyden vuoksi pyrin ostamaan mahdollisimman paljon kotimaista, ja nimenomaan Suomessa valmistettua.

      • eräs vaan_____

        minäkin ostan niin paljon kuin mahdollista kotimaista, ja kotimaasta.


    • juuh...

      Olen tilannut eBayn kautta muutaman olka- ja iltalaukun Kiinasta ja Hong Kongista. Hyvin tulivat perille, postituksessa meni noin 1,5-3 viikkoa. Ihan samoja laukkujahan ne ovat, kuin kaupoissa. Jää vaan turhat välikädet pois, niin saa halvemmalla.

    • hrrr...

      Kiinalaiset vaatteet ainakin on kamalia laadultaan, ainakin iso osa. Kankaat nyppyyntyvät jo ekassa pesussa ja saumat ovat rumasti ja huolimattomasti ommeltu eikä niitä aina ole edes päätelty, joten ne voi purkautua tai revetä. Laatu kymmenen kertaa surkeampaa kuin vaikka H&M:llä. Vaikka hinnat ovat kiinavaatteissa ns. halvat, niin enpä nyt tiedä onko järkevää ostaa 5 kertakäyttöistä vaatetta, jos niiden hinnalla saa yhden hyvän.

      Toki kiinatuotekuvissa on aina olevinaan niin hyvälaatuisen näköistä vaatetta, mutta totuus onkin eri kun avaa paketin. Ostin kerran mustan hupparin joka vaikutti perus puuvillakankaalta valokuvassa, mutta todellisuudessa se olikin jotain sekoitekuitua joka kerää kissankarvoja ja hiostaa. Yyh. Sama yhden toisen hupparin kanssa joka oli myös jotain muovimaista kangasta ja joka näytti 5-vuotiaan ompelemalta (en ihmettele vaikka oikeasti olikin..)

      En tilaisi Kiinasta mitään vaatteita, eri asia jos tarvitset jonkun vaatekappaleen yksiin juhliin, sen ajan se voi menetellä.

    • Itse olen ostanut noita kiinalaisia tuotteita joskus, muistaakseni myös laukkuja ja jotkut tuotteet ovat olleet ihan hyvälaatuisia mutta osa taas ihan kamalia sekä laadultaan että ulkonäöltään (kaikki tuotteet eivät välttämättä näytä todellisuudessa samoilta kun kuvissa), joten sanoisin että Kiinasta ostaminen on kyllä aivan onnesta kiinni. Joskus saat ihan järkevää tavaraa, joskus taas et.

      Eniten minua itse häiritsee kuitenkin ehkä noissa kiinalaisissa tuotteissa että ne ovat usein aika halvan näköisiä. Eli niistä näkee kyllä mistä ne ovat ja että ne ovat vain pari euroa maksaneet.

    • Anonyymi

      Kiinasta tilatuissa tuotteissa terveydelle vaarallisia jäämiä.

      • Anonyymi

        Onneksi Kiinassa ei nykyään valmisteta juurikaan mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe