Olen iskenyt silmäni Ebayssa muutamaan käsilaukkuun, joiden hinta on ihan muutaman euron postikuluineen. Uskaltaako näitä tuotteita ostaa vaikka ne on tehty Kiinassa? Olen kuullut paljon myrkyistä joita löytyy kiinalaisista tuotteista... Eli onko liian riskialtista ostaa Kiinalaisia laukkuja, jotka kuitenkin hankautuisivat ihoon kun niitä kantaa olalla/käsivarrella...?
Ebay ja kiinalaiset tuotteet
8
1247
Vastaukset
- olen todennut
Ei kannata ostaa kiinasta, tuote on paskaa ja sen toimitus kestää kuukauden.
- adoo ooneee
Mietipä, millaista laatua saat tuollaisella hinnalla. Niinpä.
Lisäksi ainakin mua ajatteluttaisi se, että missä oloissa tavarat on tehty, onko ne lapsityövoimalla teetettyjä tai muuten "normaalia pahemmin" riistettyjen työläisten tekemiä. Tietenkään ei tavallisista kotimaisista kaupoista hankittujen, Intiassa tai Kiinassa tehtyjen tavaroiden taustoja voi tietää, mutta suurilla monikansallisilla firmoilla sentään on jonkinlaiset eettiset systeeminsä tavaroiden alkuperän suhteen. Muistaakseni ainakin Nike (tai joku muu iso urheiluvaatelafka) sai huonoa julkisuutta, kun kävi ilmi, että lenkkarit oli hikipajoissa teetettyjä.
Just ton eettisyyden vuoksi pyrin ostamaan mahdollisimman paljon kotimaista, ja nimenomaan Suomessa valmistettua.- eräs vaan_____
minäkin ostan niin paljon kuin mahdollista kotimaista, ja kotimaasta.
- juuh...
Olen tilannut eBayn kautta muutaman olka- ja iltalaukun Kiinasta ja Hong Kongista. Hyvin tulivat perille, postituksessa meni noin 1,5-3 viikkoa. Ihan samoja laukkujahan ne ovat, kuin kaupoissa. Jää vaan turhat välikädet pois, niin saa halvemmalla.
- hrrr...
Kiinalaiset vaatteet ainakin on kamalia laadultaan, ainakin iso osa. Kankaat nyppyyntyvät jo ekassa pesussa ja saumat ovat rumasti ja huolimattomasti ommeltu eikä niitä aina ole edes päätelty, joten ne voi purkautua tai revetä. Laatu kymmenen kertaa surkeampaa kuin vaikka H&M:llä. Vaikka hinnat ovat kiinavaatteissa ns. halvat, niin enpä nyt tiedä onko järkevää ostaa 5 kertakäyttöistä vaatetta, jos niiden hinnalla saa yhden hyvän.
Toki kiinatuotekuvissa on aina olevinaan niin hyvälaatuisen näköistä vaatetta, mutta totuus onkin eri kun avaa paketin. Ostin kerran mustan hupparin joka vaikutti perus puuvillakankaalta valokuvassa, mutta todellisuudessa se olikin jotain sekoitekuitua joka kerää kissankarvoja ja hiostaa. Yyh. Sama yhden toisen hupparin kanssa joka oli myös jotain muovimaista kangasta ja joka näytti 5-vuotiaan ompelemalta (en ihmettele vaikka oikeasti olikin..)
En tilaisi Kiinasta mitään vaatteita, eri asia jos tarvitset jonkun vaatekappaleen yksiin juhliin, sen ajan se voi menetellä. Itse olen ostanut noita kiinalaisia tuotteita joskus, muistaakseni myös laukkuja ja jotkut tuotteet ovat olleet ihan hyvälaatuisia mutta osa taas ihan kamalia sekä laadultaan että ulkonäöltään (kaikki tuotteet eivät välttämättä näytä todellisuudessa samoilta kun kuvissa), joten sanoisin että Kiinasta ostaminen on kyllä aivan onnesta kiinni. Joskus saat ihan järkevää tavaraa, joskus taas et.
Eniten minua itse häiritsee kuitenkin ehkä noissa kiinalaisissa tuotteissa että ne ovat usein aika halvan näköisiä. Eli niistä näkee kyllä mistä ne ovat ja että ne ovat vain pari euroa maksaneet.- Anonyymi
Kiinasta tilatuissa tuotteissa terveydelle vaarallisia jäämiä.
- Anonyymi
Onneksi Kiinassa ei nykyään valmisteta juurikaan mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818