:( yhyy...

Tänään aamulla Jani alkoi oksentamaan ja sitä ennen hän sai melkoisen yskäkohtauksen. Jonkin ajan päästä Jani ravasi hiekkalaatikolleen ja masu meni totaalisesti ruikulle. Ressukan masua koski sen verran paljon, että se oikein *inisi* minulle lattialla, kun oli niin paha olla :( ...Tiedän tuon johtuvan nyt raksuista, koska hän ei ole saanut useampaan päivään edes Levolacia, kun vatsa on toiminut nyt muutenkin ja se varmaan on ihan Purinan ansiota, mutta nyt sitten tuli tämä ns. takapakki. Aion pitää nyt 2-3 päivää Janille taukoa Purinoista ja annoin hänelle yhden Idoform maitohappobaktreerikapselin (olipa pitkä sana )
Empulle jatkan samalla lailla ja varmasti Jani nyt pettyy, kun ei saa Purinoita, koska se todella himoitsee niitä. Olen hänelle antanutkin niitä koko ajan vain ihan pieninä erinä sen 3 kertaa päivässä. Mutta kahtellaan ... Toivottavasti muille ei tule vastaavaa!

T.EC

P.S Jouduin poistamaan viestini ja laittamaan tämän uusiksi, kun siihen edelliseen jäi älytön kirjoutusvirhe.

40

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. nyt se kissa sitten istuu koko ajan tuolla viileäkaapin oven edessä ja kitisee Purinoita... *huoh* ... enpä uskalla antaa kuitenkaan vielä, koska aamu oli sen verran rankka. Voi hitsin hitsi, jollei nämä käykään hänelle enää, kun muuten menevät, kuin "kuumille kiville" ja siks toiseen tänään tein juuri saman havainnon, mitä muutkin ovat täällä jo tehneet, että turkki kiiltää. Empulla ei kiillä mikään, kun se on valkoinen ja karkeakarvainen... ainoa kiilto on vain... sen silmissä, kun näkee tuon Purina pussin :]

      Jumankekka, nyt vasta hokasin, että nämä raksut on naudanliha/vehnä ja näille karvaliineille ei ole oikein koskaan käynyt missään muodossa nuo liha-jutskat. Yleensä kaikki, mitä olen heille antanut on... kanaa ja kalaa... ja siinä sitten jotakin muuta. Kumma ettei kaikille laitettu näitä raksuja niin, että olisi ollut eri sorttia toiset pussit. Nyt sitten on 6 pussia tuota yhtä ja samaa :(

      • tofu

        olisi ollut kiva saada eri laatuja kokeiluun... meidän nirsoliini oksentajalle osunut kanariisisatsi on ollut erittäin hyvin sopiva, sulava ja maistuva purina. Ikävä kuulla kokemuksistasi tuon naudanlihan suhteen:(


      • tofu kirjoitti:

        olisi ollut kiva saada eri laatuja kokeiluun... meidän nirsoliini oksentajalle osunut kanariisisatsi on ollut erittäin hyvin sopiva, sulava ja maistuva purina. Ikävä kuulla kokemuksistasi tuon naudanlihan suhteen:(

        ... nyt täytyy sanoa, että Janin osalta on tämän Purinan kokeilu sitten ohi :( tuo ripuli yltyi ihan kamalaksi... ja tässä illalla tuli jo hieman vaaleanpunaista verta jopa! Hain lisää apteekista juuri Idoformeja, olen tänään antanut 3 kapselia sitä, saa nähdä alkaako ne yhtään auttamaan... aina ennen on auttaneet. Se 3kpl vrk.ssa on ollut ääriannos ja jolleivat auta, niin sitten tulikin paha tilanne eteen :( Kyllä harmittaa ei voi muuta sanoa. Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen vapaaehtoiskokeilu meidän osalta tämä. Enää en laita parhaita kavereitani alttiiksi millekään "tuntemattomalle" ruualle, mitä ei ole myynnissä juuri. Pahimmassa tapauksessa joutuu hyvässä lykyssä turvautumaan eläinlääkäriin, mistä ei tietenkään ole edes mitään apua, koska niiden tarkoittamat maitohappobakteerit ei ainakaan auta... ne on jo ajat sitten testattu. Tuo Idoformi on ollut ainoa, mikä on lopulta auttanut, vaikka se onkin ihmisille tarkoitettu ja minulle kerran sanoivatkin siitä, että ei sitä voi antaa kissoille, kun niille on omat lääkkeet, mutta kun sanoin, että se on aina auttanut, niin eivät enää siitä väitelleet sitten mitään. Ikävä jännitys päällä koko ajan, että koska kisu ressu juoksee taas laatikolleen, kun näkee, että sen masua polttaa ja se valittaa, vaikka yrittää putsata sitä kuinka varovasti hyvänsä. Nyt se ei tee muuta, kun väliajat huilaa vaan pitkällään.

        T.EC


      • EvilCat kirjoitti:

        ... nyt täytyy sanoa, että Janin osalta on tämän Purinan kokeilu sitten ohi :( tuo ripuli yltyi ihan kamalaksi... ja tässä illalla tuli jo hieman vaaleanpunaista verta jopa! Hain lisää apteekista juuri Idoformeja, olen tänään antanut 3 kapselia sitä, saa nähdä alkaako ne yhtään auttamaan... aina ennen on auttaneet. Se 3kpl vrk.ssa on ollut ääriannos ja jolleivat auta, niin sitten tulikin paha tilanne eteen :( Kyllä harmittaa ei voi muuta sanoa. Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen vapaaehtoiskokeilu meidän osalta tämä. Enää en laita parhaita kavereitani alttiiksi millekään "tuntemattomalle" ruualle, mitä ei ole myynnissä juuri. Pahimmassa tapauksessa joutuu hyvässä lykyssä turvautumaan eläinlääkäriin, mistä ei tietenkään ole edes mitään apua, koska niiden tarkoittamat maitohappobakteerit ei ainakaan auta... ne on jo ajat sitten testattu. Tuo Idoformi on ollut ainoa, mikä on lopulta auttanut, vaikka se onkin ihmisille tarkoitettu ja minulle kerran sanoivatkin siitä, että ei sitä voi antaa kissoille, kun niille on omat lääkkeet, mutta kun sanoin, että se on aina auttanut, niin eivät enää siitä väitelleet sitten mitään. Ikävä jännitys päällä koko ajan, että koska kisu ressu juoksee taas laatikolleen, kun näkee, että sen masua polttaa ja se valittaa, vaikka yrittää putsata sitä kuinka varovasti hyvänsä. Nyt se ei tee muuta, kun väliajat huilaa vaan pitkällään.

        T.EC

        Tämä kohta yllä olevassa kirjoituksessani: "Enää en laita parhaita kavereitani alttiiksi millekään "tuntemattomalle" ruualle, mitä ei ole myynnissä juuri. "

        Tarkoitan, että juuri tätä Purinaa, mitä ei ole myynnissä vielä, mitä me kaikki juuri nyt kokeilemme täällä ystävillemme. Ne mitä tuolla on ollut jo kaupan hyllyissä myynnissä on valmiiksi testattuja tuotteita tietenkin... ja näihän kisut ja koirat ovat olleet varmasti ennekin "koe-kaniineina" ja siten valmistajat saavat sitten, joko negatiivistä tai positiivista tietoa tuotteistaan ja tietävät, miten korjata tuotetta, jos jotakin negatiivista ilmenee. Oikeastaan olen itse aivan kauhuissani kisuni takia ja toivon, että teistä kukaan muu lemmikkinsä kanssa ei joudu nyt samaan tilanteeseen. Tsemppiä vaan muille!

        ( Ehkä näin ei olisi käynyt, jos olisi ollut kanapitoisia raksuja meillekin... kenties , mene ja tiedä )

        T.EC


      • emulle
        EvilCat kirjoitti:

        Tämä kohta yllä olevassa kirjoituksessani: "Enää en laita parhaita kavereitani alttiiksi millekään "tuntemattomalle" ruualle, mitä ei ole myynnissä juuri. "

        Tarkoitan, että juuri tätä Purinaa, mitä ei ole myynnissä vielä, mitä me kaikki juuri nyt kokeilemme täällä ystävillemme. Ne mitä tuolla on ollut jo kaupan hyllyissä myynnissä on valmiiksi testattuja tuotteita tietenkin... ja näihän kisut ja koirat ovat olleet varmasti ennekin "koe-kaniineina" ja siten valmistajat saavat sitten, joko negatiivistä tai positiivista tietoa tuotteistaan ja tietävät, miten korjata tuotetta, jos jotakin negatiivista ilmenee. Oikeastaan olen itse aivan kauhuissani kisuni takia ja toivon, että teistä kukaan muu lemmikkinsä kanssa ei joudu nyt samaan tilanteeseen. Tsemppiä vaan muille!

        ( Ehkä näin ei olisi käynyt, jos olisi ollut kanapitoisia raksuja meillekin... kenties , mene ja tiedä )

        T.EC

        Voihan nyt. Mahtaa olla rankkaa teillä. Voimia niin kisuille kuin emännällekin/isännälle. Itse uskalsin lähteä mukaan kokeiluun, kun meidän kissat sietää yleensä monet ruoat ja niiden muutokset, mutta kuullostaa kyllä kauhealta tuolainen.Vähän kyllä minuakin epäilytti, kun meidän neidit molemmat oksensi, mutta nyt on mennyt taas paremmin. Kyllä näiden karvaturrien kanssa usein on niin, että pitää löytää se sopiva ruoka juuri omalle kisalle ja kaikki ei sovi kaikille. Harmi vaan että teillä paljastui noi ikävästi ja vielä kun kissasi näyttivät pitävän ruoasta.

        Toivottavasti masu nyt rauhoittuu, eikä eläinlääkäriä tarvita apuun.


      • emulle kirjoitti:

        Voihan nyt. Mahtaa olla rankkaa teillä. Voimia niin kisuille kuin emännällekin/isännälle. Itse uskalsin lähteä mukaan kokeiluun, kun meidän kissat sietää yleensä monet ruoat ja niiden muutokset, mutta kuullostaa kyllä kauhealta tuolainen.Vähän kyllä minuakin epäilytti, kun meidän neidit molemmat oksensi, mutta nyt on mennyt taas paremmin. Kyllä näiden karvaturrien kanssa usein on niin, että pitää löytää se sopiva ruoka juuri omalle kisalle ja kaikki ei sovi kaikille. Harmi vaan että teillä paljastui noi ikävästi ja vielä kun kissasi näyttivät pitävän ruoasta.

        Toivottavasti masu nyt rauhoittuu, eikä eläinlääkäriä tarvita apuun.

        Kiitos myötätunnosta kovasti, eiköhän tämä tästä asetu taas, vaikka kieltämättä käy hermoon, kun huomenna juuri, 13 pv... on tasan vuosi päivälleen siitä, kun meidän 23 vuotias Miska-kisu kuoli lääkärin mokan takia (vääränlainen antibiootti liika pitkäaikainen pistos 2.viik.annos kerralla) Jotenkin tämä tilanne alkoi vielä sen takiakin tuntumaan entistä pahemmalta.

        Jani juuri tuli tuossa minun viereen sohavlle ja sovittiin, että katsellaan yhdessä kohta alkava Sopranos :) ja tuossa tuo minun *pikkumies* jo mulle kehräsikin ja nyt näkyy pesevän jo itseänsä. Huoletti ensin kovasti, kun se vaan makoili tuolla koko ajan, eikä muualle ryntänyt, kuin sinne laatikolleen. Hartaasti itsekin toivon, että nuo Idoformit taas tekisivät hyvän työnsä ja masu tulisi kuntoon. Toivon sinulle ja sinun kisuille, että jatkossa menee teillä hyvin siellä testi ja muutenkin kaikki :)


      • Kitikatti

        Sanonpa vaan, että se on se vehnä. Ei mikään vilja ole edes petoeläinten ruokaa, se on vaan sitä halvinta paskaa täyteaineeksi mitä kissanruokaan tungetaan. En todellakaan suosittele ketään syöttämään kissoilleen mitään ruokaa missä on vehnää. Luonnostaan kissat saavat viljaa hiirten ym. vatsoista hyvin pieniä määriä.

        Perus ruokakauppojen kissojen ruuat onkin aika ala-arvoisia, kun niitä koostumuksia alkaa kattelemaan. Raakaa lihaa, keitettyä kalaa ja eläinkauppojen ruokaa vähän, niin pysyy kissa terveenä.


      • Minde* ; )
        Kitikatti kirjoitti:

        Sanonpa vaan, että se on se vehnä. Ei mikään vilja ole edes petoeläinten ruokaa, se on vaan sitä halvinta paskaa täyteaineeksi mitä kissanruokaan tungetaan. En todellakaan suosittele ketään syöttämään kissoilleen mitään ruokaa missä on vehnää. Luonnostaan kissat saavat viljaa hiirten ym. vatsoista hyvin pieniä määriä.

        Perus ruokakauppojen kissojen ruuat onkin aika ala-arvoisia, kun niitä koostumuksia alkaa kattelemaan. Raakaa lihaa, keitettyä kalaa ja eläinkauppojen ruokaa vähän, niin pysyy kissa terveenä.

        Vehnäpä hyvinkin sanon myös minä. Mutta olen kyllä sitä mieltä että perus kaupan kissanpurkkiruoat eivät kaikki ole ala-arvoisia niinkuin väität, mutta tietysti makunsa kullakin. niistä löytyy niin hyviä, kuin parhaitakin, ihan samantyylistä kamaa mitä esimerkiksi eläikaupasta. esimerkkinä voisin laittaa tähän että pirkkakissanruoka on aika samaa tasoa kuin whiskas tai lazi, sheba ja courmet on sieltä vähän paremmasta päästä. mutta onhan sekin totta että raakaliha, keitetty kala on niitä parhaimpia, itse myös jättäisin kokonaan nappulat/raksut pois kissoilta, mihin kissa raksuja tarvii? kun samat aineet se saa syötyä lihaa monipuolisesti. muistakaa kalaa vain kerra viikossa ja tosiaan keittettynä : )!


      • EvilCat kirjoitti:

        Tämä kohta yllä olevassa kirjoituksessani: "Enää en laita parhaita kavereitani alttiiksi millekään "tuntemattomalle" ruualle, mitä ei ole myynnissä juuri. "

        Tarkoitan, että juuri tätä Purinaa, mitä ei ole myynnissä vielä, mitä me kaikki juuri nyt kokeilemme täällä ystävillemme. Ne mitä tuolla on ollut jo kaupan hyllyissä myynnissä on valmiiksi testattuja tuotteita tietenkin... ja näihän kisut ja koirat ovat olleet varmasti ennekin "koe-kaniineina" ja siten valmistajat saavat sitten, joko negatiivistä tai positiivista tietoa tuotteistaan ja tietävät, miten korjata tuotetta, jos jotakin negatiivista ilmenee. Oikeastaan olen itse aivan kauhuissani kisuni takia ja toivon, että teistä kukaan muu lemmikkinsä kanssa ei joudu nyt samaan tilanteeseen. Tsemppiä vaan muille!

        ( Ehkä näin ei olisi käynyt, jos olisi ollut kanapitoisia raksuja meillekin... kenties , mene ja tiedä )

        T.EC

        Tuossa yllä 12.3-2010 ...olin aika hätääntynyt, mutta nythän tämä homma on ollut jo hoidossa useamman päivän, kun osasi alkaa antamaan sopivanlaisen määrän raksuja kerralla, niin eipä ole ripulia enää ollenkaan, eikä tarvitse myös toisesta äärilaidasta ... eli siis käyttää Janin kovaan vatsaan Levolacia, kuten ennen, jotta Purinat oli kuitenkin erittäin hyväksi Janille! Se vaati vain oikean annoksen oivaltamisen. Eli, valtakunnassa kissojen osalta kaikki hyvin :)


      • Minni ja Viltsu
        EvilCat kirjoitti:

        Tuossa yllä 12.3-2010 ...olin aika hätääntynyt, mutta nythän tämä homma on ollut jo hoidossa useamman päivän, kun osasi alkaa antamaan sopivanlaisen määrän raksuja kerralla, niin eipä ole ripulia enää ollenkaan, eikä tarvitse myös toisesta äärilaidasta ... eli siis käyttää Janin kovaan vatsaan Levolacia, kuten ennen, jotta Purinat oli kuitenkin erittäin hyväksi Janille! Se vaati vain oikean annoksen oivaltamisen. Eli, valtakunnassa kissojen osalta kaikki hyvin :)

        Hyvä että kissa tuli kuntoon ja nuo Purinan napsut auttaa nyt muutenkin mahan toimintaan.


    • eee2

      Voi EIII!!!

      Toivottavasti kissojen vointi on parantunut huomattavasti, voimia teille kaikille :)

    • Die Katzen

      Tulla tupsahti eilen vanhemmalla katillakin, tosin karvapallon muodossa.On nyt virtsatietulehduksen tapaisia oireita..En tiedä, stressaantuiko viikonlopun reissusta, vai mikä on.VitalCatia avuksi.Tarkkaillaan.toivottavasti Jani paranee.

      • Toivottavasti sunkin kisu paranee, mutta elä anna lääkärin vaan antaa sille, jos sillä on virtasietulehdus, niin Convenia antibioottia mitään 2 viikon piikkiä, koska mun Miska (23.v.) kuoli sen lääkkeen takia ja sillä oli VAIN virtsatietulehdus :( Miskahan oli entuudestaan allerginen Synoluxille ja lekuri ei siitä välittänyt... Janin masu on nyt parempi onneksi. Ostin tänään kaupasta kana-riisi Purinaa ja Jani ei sitä syönyt ollenkaan, vaikka sille yleensä kelpaa raksut, kun raksut. Minusta ne lemusi ihan biolan kananpaskalta, hyiiii... Empulle ne kyllä kelpasi.

        Juu ei mulle itselle vaan tulisi koskaan edes mieleeni, että syöttäisin kissoille vaan pelkkiä raksuja. Pitää niiden saa kalaa... ja noita purkkiruokia. Nämä tykkää vain KiteKatin kana safkasta, mikä on purkissa, sekä Sheebasta, joka on lohta, että jonkin verran kana Sheebaa myös. Tonnikalaa vedessä annan myös välillä. Kala on aina sitä mikrossa kypsennettyä seitiä, jonka silppuan ihan pieneksi ja sekoitan sen KiteKatin kanssa sekaisin. Tuo on näiden pääruoka. Raksut on vain pieni välipala 3 kertaa päivässä, pieni annos kerrallaan.


      • EvilCat kirjoitti:

        Toivottavasti sunkin kisu paranee, mutta elä anna lääkärin vaan antaa sille, jos sillä on virtasietulehdus, niin Convenia antibioottia mitään 2 viikon piikkiä, koska mun Miska (23.v.) kuoli sen lääkkeen takia ja sillä oli VAIN virtsatietulehdus :( Miskahan oli entuudestaan allerginen Synoluxille ja lekuri ei siitä välittänyt... Janin masu on nyt parempi onneksi. Ostin tänään kaupasta kana-riisi Purinaa ja Jani ei sitä syönyt ollenkaan, vaikka sille yleensä kelpaa raksut, kun raksut. Minusta ne lemusi ihan biolan kananpaskalta, hyiiii... Empulle ne kyllä kelpasi.

        Juu ei mulle itselle vaan tulisi koskaan edes mieleeni, että syöttäisin kissoille vaan pelkkiä raksuja. Pitää niiden saa kalaa... ja noita purkkiruokia. Nämä tykkää vain KiteKatin kana safkasta, mikä on purkissa, sekä Sheebasta, joka on lohta, että jonkin verran kana Sheebaa myös. Tonnikalaa vedessä annan myös välillä. Kala on aina sitä mikrossa kypsennettyä seitiä, jonka silppuan ihan pieneksi ja sekoitan sen KiteKatin kanssa sekaisin. Tuo on näiden pääruoka. Raksut on vain pieni välipala 3 kertaa päivässä, pieni annos kerrallaan.

        Pahoittelen kirjoitusvirheitäni... :)


      • EvilCat kirjoitti:

        Toivottavasti sunkin kisu paranee, mutta elä anna lääkärin vaan antaa sille, jos sillä on virtasietulehdus, niin Convenia antibioottia mitään 2 viikon piikkiä, koska mun Miska (23.v.) kuoli sen lääkkeen takia ja sillä oli VAIN virtsatietulehdus :( Miskahan oli entuudestaan allerginen Synoluxille ja lekuri ei siitä välittänyt... Janin masu on nyt parempi onneksi. Ostin tänään kaupasta kana-riisi Purinaa ja Jani ei sitä syönyt ollenkaan, vaikka sille yleensä kelpaa raksut, kun raksut. Minusta ne lemusi ihan biolan kananpaskalta, hyiiii... Empulle ne kyllä kelpasi.

        Juu ei mulle itselle vaan tulisi koskaan edes mieleeni, että syöttäisin kissoille vaan pelkkiä raksuja. Pitää niiden saa kalaa... ja noita purkkiruokia. Nämä tykkää vain KiteKatin kana safkasta, mikä on purkissa, sekä Sheebasta, joka on lohta, että jonkin verran kana Sheebaa myös. Tonnikalaa vedessä annan myös välillä. Kala on aina sitä mikrossa kypsennettyä seitiä, jonka silppuan ihan pieneksi ja sekoitan sen KiteKatin kanssa sekaisin. Tuo on näiden pääruoka. Raksut on vain pieni välipala 3 kertaa päivässä, pieni annos kerrallaan.

        tiedoksi että esim. näissä purinoissa on enemmän ravintoarvoja kuin kovinkaan monessa muissa. Katoppa joskus sieltä purkin kyljestä mitä kissoillesi syötät. Kun itse tiedostin tämän ei purinan raksut ole ollenkaan huonosta päästä.
        Ja on hyvä muistaa että että kissa on eläin jolla on eläimen tarpeet myös ruuan suhteen.


      • prosko kirjoitti:

        tiedoksi että esim. näissä purinoissa on enemmän ravintoarvoja kuin kovinkaan monessa muissa. Katoppa joskus sieltä purkin kyljestä mitä kissoillesi syötät. Kun itse tiedostin tämän ei purinan raksut ole ollenkaan huonosta päästä.
        Ja on hyvä muistaa että että kissa on eläin jolla on eläimen tarpeet myös ruuan suhteen.

        ... meidän kaksi kisua eli siihen 23 vuoden ikään (eivät siis olisi siis silloinkaan vielä kuukahtaneet, jolleivat lääkärit olisi mokaneet) ...mutta... kumpikaan näistä kisuista EI syöneet KOSKAAN näitä minkäänlaisia raksuja vaan tuollaisia murkinoita, mitä tuossa aikaisemmin mainitsinkin. Minun äiti taas on antanut aina raksuja runsaasti kissoilleen... ja 4 kissalle on tullut diabetes, joten itse jo epäilen sitä raksujen syyksi. En ihan tältä istumalta usko sitä pelkäksi sattumaksi. Tiedän, että noissa raksuissa on paljon ravintoaineita, mutta sepäs se... voi olla, että vähän liikaakin... ja siksi saattaa moni kissa lopulta sairastua ties mihin, jos syö vain pelkkiä raksuja, tai paljon raksuja muun ruuan lisäksi. Tämä nyt on vain minun mielipide ja sanon sen siksi, kun olen kissoja kasvattanut ja seurannut tässä vuosikymmeniä, kuten on myös äitini. Hänellä on yleensä ollut aina kerrallaan noin 5-7 kissaa ja minulla 3, mutta nyt enää nämä kaksi sitten jäljellä ja uusia en enää ota näiden jälkeen. Tällä hetkellä hänellä on 3 myös ja kaikki ne ovat rotukissoja ja kukaan niistä ei voi täysin hyvin nytkään. Eläinlääkärin laskut ovat huimia ja vaivat kissoilla jatkuvat vain. Itse uskon ruokavalion syyksi, koska ei voi olla muuta syytä. Kaikki kissamme ovat sisäkissoja, jotka eivät tunnu edes kaipaavan ulos.
        Moni ajattelee, että kissa on vanha jos on vaikka 7-10 vuotias, mutta minusta kissa on vanha, kun se alkaa olla yli 20 vuotias ja nekin 23 vuotiaat olivat todella pirteitä ja villejä vielä silloin, kun kaikki oli ok... jopa leikivät kuin pikkukissat leikki-hiirillään ja juosta karauttivat villeinä pitkin huoneita. Juuri nämä 2 kissaa (mitkä eivät syöneet koskaan raksuja) olivat hoikkia... ei liian laihoja, mutta *solakoita*. Jani sai raksuja muutama vuosi sitten popsia vapaasti ja siitä tuli liika paksu jössikkä, mitä on nyt sitten vaikea saada laihtumaan. Jani ei osannut säännöstellä raksujen syöntiään, kuten Emppu, joka on ollut aina ihan suht.koht. normaali painoinen. Jani saattoi välillä huomaamattamme popsasta Empunkin raksut nassuunsa. Tuon takia meillä ei enää ole raksut tarjolla vapaasti... vaan ne muuttuivat pieneksi välipalaksi vain ...että tämmöstä tällä kertaa.


      • EvilCat kirjoitti:

        ... meidän kaksi kisua eli siihen 23 vuoden ikään (eivät siis olisi siis silloinkaan vielä kuukahtaneet, jolleivat lääkärit olisi mokaneet) ...mutta... kumpikaan näistä kisuista EI syöneet KOSKAAN näitä minkäänlaisia raksuja vaan tuollaisia murkinoita, mitä tuossa aikaisemmin mainitsinkin. Minun äiti taas on antanut aina raksuja runsaasti kissoilleen... ja 4 kissalle on tullut diabetes, joten itse jo epäilen sitä raksujen syyksi. En ihan tältä istumalta usko sitä pelkäksi sattumaksi. Tiedän, että noissa raksuissa on paljon ravintoaineita, mutta sepäs se... voi olla, että vähän liikaakin... ja siksi saattaa moni kissa lopulta sairastua ties mihin, jos syö vain pelkkiä raksuja, tai paljon raksuja muun ruuan lisäksi. Tämä nyt on vain minun mielipide ja sanon sen siksi, kun olen kissoja kasvattanut ja seurannut tässä vuosikymmeniä, kuten on myös äitini. Hänellä on yleensä ollut aina kerrallaan noin 5-7 kissaa ja minulla 3, mutta nyt enää nämä kaksi sitten jäljellä ja uusia en enää ota näiden jälkeen. Tällä hetkellä hänellä on 3 myös ja kaikki ne ovat rotukissoja ja kukaan niistä ei voi täysin hyvin nytkään. Eläinlääkärin laskut ovat huimia ja vaivat kissoilla jatkuvat vain. Itse uskon ruokavalion syyksi, koska ei voi olla muuta syytä. Kaikki kissamme ovat sisäkissoja, jotka eivät tunnu edes kaipaavan ulos.
        Moni ajattelee, että kissa on vanha jos on vaikka 7-10 vuotias, mutta minusta kissa on vanha, kun se alkaa olla yli 20 vuotias ja nekin 23 vuotiaat olivat todella pirteitä ja villejä vielä silloin, kun kaikki oli ok... jopa leikivät kuin pikkukissat leikki-hiirillään ja juosta karauttivat villeinä pitkin huoneita. Juuri nämä 2 kissaa (mitkä eivät syöneet koskaan raksuja) olivat hoikkia... ei liian laihoja, mutta *solakoita*. Jani sai raksuja muutama vuosi sitten popsia vapaasti ja siitä tuli liika paksu jössikkä, mitä on nyt sitten vaikea saada laihtumaan. Jani ei osannut säännöstellä raksujen syöntiään, kuten Emppu, joka on ollut aina ihan suht.koht. normaali painoinen. Jani saattoi välillä huomaamattamme popsasta Empunkin raksut nassuunsa. Tuon takia meillä ei enää ole raksut tarjolla vapaasti... vaan ne muuttuivat pieneksi välipalaksi vain ...että tämmöstä tällä kertaa.

        näin kuten kokemuksesi on osoittanut. Omat kissat ovat myös ulkona ja syövät siellä sen muun ruuan...hiiriä, lintuja mitälie. Ja uskon että pitävät voita raksuja vain välipalana. Yksipuolisuus on varmaankin kaikessa pahasta...mutta tehtyäni vertailuja, ei tämä purina surkeimmasta päästä raksuja ole =) Ja aina pitää muistaa että mikä käy toiselle on toiselle suorstaan haitaksi.


      • emulle
        EvilCat kirjoitti:

        ... meidän kaksi kisua eli siihen 23 vuoden ikään (eivät siis olisi siis silloinkaan vielä kuukahtaneet, jolleivat lääkärit olisi mokaneet) ...mutta... kumpikaan näistä kisuista EI syöneet KOSKAAN näitä minkäänlaisia raksuja vaan tuollaisia murkinoita, mitä tuossa aikaisemmin mainitsinkin. Minun äiti taas on antanut aina raksuja runsaasti kissoilleen... ja 4 kissalle on tullut diabetes, joten itse jo epäilen sitä raksujen syyksi. En ihan tältä istumalta usko sitä pelkäksi sattumaksi. Tiedän, että noissa raksuissa on paljon ravintoaineita, mutta sepäs se... voi olla, että vähän liikaakin... ja siksi saattaa moni kissa lopulta sairastua ties mihin, jos syö vain pelkkiä raksuja, tai paljon raksuja muun ruuan lisäksi. Tämä nyt on vain minun mielipide ja sanon sen siksi, kun olen kissoja kasvattanut ja seurannut tässä vuosikymmeniä, kuten on myös äitini. Hänellä on yleensä ollut aina kerrallaan noin 5-7 kissaa ja minulla 3, mutta nyt enää nämä kaksi sitten jäljellä ja uusia en enää ota näiden jälkeen. Tällä hetkellä hänellä on 3 myös ja kaikki ne ovat rotukissoja ja kukaan niistä ei voi täysin hyvin nytkään. Eläinlääkärin laskut ovat huimia ja vaivat kissoilla jatkuvat vain. Itse uskon ruokavalion syyksi, koska ei voi olla muuta syytä. Kaikki kissamme ovat sisäkissoja, jotka eivät tunnu edes kaipaavan ulos.
        Moni ajattelee, että kissa on vanha jos on vaikka 7-10 vuotias, mutta minusta kissa on vanha, kun se alkaa olla yli 20 vuotias ja nekin 23 vuotiaat olivat todella pirteitä ja villejä vielä silloin, kun kaikki oli ok... jopa leikivät kuin pikkukissat leikki-hiirillään ja juosta karauttivat villeinä pitkin huoneita. Juuri nämä 2 kissaa (mitkä eivät syöneet koskaan raksuja) olivat hoikkia... ei liian laihoja, mutta *solakoita*. Jani sai raksuja muutama vuosi sitten popsia vapaasti ja siitä tuli liika paksu jössikkä, mitä on nyt sitten vaikea saada laihtumaan. Jani ei osannut säännöstellä raksujen syöntiään, kuten Emppu, joka on ollut aina ihan suht.koht. normaali painoinen. Jani saattoi välillä huomaamattamme popsasta Empunkin raksut nassuunsa. Tuon takia meillä ei enää ole raksut tarjolla vapaasti... vaan ne muuttuivat pieneksi välipalaksi vain ...että tämmöstä tällä kertaa.

        Nämä on kyllä aina herkkiä asioita nämä ruokintakysymykset. Kaikkihan yrittävät parhaansa rakkaiden lemmikkiensä eteen. Meillä panostetaan monipuolisuuteen ja muistetaan se, että kissa on (toisin kuin koira) 100%:n lihansyöjä. Ruohot ja hiirten masuissa olevat osittain sulaneet kasvikset on kyllä osana kissan luontaistakin ravintoa, mutta ne eivät sula kissan ruoansulatuksessa niin kuin kaikkiruokaisilla ja kasvissyöjillä. Ruohon tärkeimpänä hommana onkin vähän rassailla suolta, niin että sinne jääneet mössöt tulevat ulos. Tämän takia olen kyllä hyvin tarkkana, ettei meillä syötettävät naksut sisällä mitään 40%.ia hiilihydraatteja, niin kuin kaupan halvimmat. Myöskään ei anneta omalta lautaselta makaronia tai perunaruokia, tai kyllä oikeen muutakaan, jollei paria kanapalaa lasketa, kun emäntä sortuu kerjäävien silmien tuijotukseen.

        Meillä ei myöskään syötetä pelkkää lihaa/kalaa. Pelkkä pehmeän lihan mutustelu ei tarjoa tarpeeksi haastetta kissojen hampaille (näin minulle on kerrottu, en tiedä), eikä kala sinällään ole edes osa kissojen luontaista ravintoa. Luonnonkaloissa on kaikki ruoto- ja loisasiat muistettavina ja pakasteesta ostaessa pitäisi huomioida se, että onko sei kuitenkin osittain esisuolattua. Ainakin iäkkäämmille kissoille tuo suola aiheuttaa munuaisongelmia helposti. Parasta olisi varmaan jos hankkisi kissalleen laboratoriohiiriä, ja katsoisi miten metsästys sujuu. Näin ei tulisi edes loisia. Meidän sisäkissat ei kyllä varmaan tietäisi mitä niillä tehdä ja tuijottaisi niitä vain tunteja päästellen käkätysääntä...

        Mutta joo, mä kannatan hyvälaatuista kuivamuonaa, joka antaa kissalle pureksittavaa ja jonka ravintosisältö on enimmäkseen noita proteiineja ja rasvaa. Tämän lisäksi esim. tauriinimääristä ja tietyistä vitamiineista pitää olla huolissaan. Vaikka naksut on vapaasti esillä, ei niitä ihan loputtomasti kulu. Sitten vielä päivittäin kosteaa ruokaa monipuolisesti, monista lähteistä (maksaa, sydäntä, kanaa, kalaa, rapua), monilta valmistajilta ja niin kaupasta kuin eläikaupasta, miten tytöt nyt vaan tykkää. Nestettä tulee helposti noista kosteista ruoista. Luonnossa metsästävä kissahan saa melkein kaiken nesteen ruoan mukana (verta ja kudosnesteitä), eikä kaikki kisut aina tajua juoda. Namina sitten tuota oikeaa lihaa (ei maistu edes meillä suurissa määrissä) ja kalaakin joskus.

        Tämä sekoitus toimii meillä. Turkit kiiltää, oksentelua ei ole, suoli toimii ja 7-vuotias tätikin on hienossa kunnossa ja kiipeilee ja riehuu. Loisia ei ole ollut ja tytöt odottavat aina ruoka-aikoja innolla kun edessä on usein jotain uutta. Varmaan yhtä hyvin pärjäisivät raa'alla lihalla tai pelkillä hyvälaatuisilla naksuilla, mutta jotenkin tuntuu kauheen tylsältä. Ainakin meillä eri hyytelöt on ihan suosikkia, ei niinkään ne lihapalat


    • Tilda.

      Muistakaa hyvät eläinten omistajat että eläimille on olemassa ihan omat lääkkeensä, ihmisille tarkoitetut lääkkeet voivat aiheuttaa eläimille vammoja sisäelimiin. Nämä vammat kun ei välttämättä tule heti ilmi vaan jonkin ajan päästä vasta alkaa tulla oireita niin sitä ei osata aina yhdistää annettuihin lääkkeisiin.

      • Real WWF

        Muistakaa myös olla inhimillistämättä kaikkea eläimiin liittyvää. Ne ovat vaan eläimiä...syöttäkää silakkaa ja muita luonnonkaloja ja jättäkää kalliit "hienostopöperöt" kaupan hyllyille. Moni eläin saa turhaan heittää henkensä teidän lemmikienmne tähden!


      • Real WWF kirjoitti:

        Muistakaa myös olla inhimillistämättä kaikkea eläimiin liittyvää. Ne ovat vaan eläimiä...syöttäkää silakkaa ja muita luonnonkaloja ja jättäkää kalliit "hienostopöperöt" kaupan hyllyille. Moni eläin saa turhaan heittää henkensä teidän lemmikienmne tähden!

        ... oikein, mutta kun kaikkien kissojen masuille ei kaikki käy, kuten tuolla ylempänä, joku sanoikin ihan oikein. Vaan kyllä moni eläin ja varmasti vielä useampi eläin joutuu heittämään henkensä meidän ihmisten ruokalistan takia, mikä ei todellakaan ole mukavaa! Minkäs teet, jollet pysty vaikka oman vatsan takia syömään vain kasviksia... itse syön kalaruokia, jos missäkin muodossa.

        Lääkkeistä: Ei todellakaan voi antaa mitä vain lääkkeitä eläimille, mitä niille ei todellakaan ole tarkoitettu, mutta maitohappobakteerikapselit (Idoform) ei ole niihin kuuluva, mitä ei voisi antaa ja siitä ei ole koskaan tullut mitään haittaa, vaan päinvastoin, jos kyseessä on ollut rajun ripulin hoito (koskien myös näitä meidän edesmenneitä 23 vuotiasta 2 kisua) Eläinlääkäriltä saadut vastaavat maitohappobakteerit pilasivat minun äidin kissan masun totaalisesti, joten niitä emme käytä enää ikinä kumpikaan! On myös joitakin samoja lääkkeitä, mitä annetaan eläimille, kuten ihmisille, esim. Metopram... vaan tietenkin... ja ainoastaan lääkärin määräyksestä! Särkylääkkeet tulee pitää kaukana eläimistä, etenkin kissoista! Koirista en tiedä tuossa suhteessa...


      • Ihminen454552
        EvilCat kirjoitti:

        ... oikein, mutta kun kaikkien kissojen masuille ei kaikki käy, kuten tuolla ylempänä, joku sanoikin ihan oikein. Vaan kyllä moni eläin ja varmasti vielä useampi eläin joutuu heittämään henkensä meidän ihmisten ruokalistan takia, mikä ei todellakaan ole mukavaa! Minkäs teet, jollet pysty vaikka oman vatsan takia syömään vain kasviksia... itse syön kalaruokia, jos missäkin muodossa.

        Lääkkeistä: Ei todellakaan voi antaa mitä vain lääkkeitä eläimille, mitä niille ei todellakaan ole tarkoitettu, mutta maitohappobakteerikapselit (Idoform) ei ole niihin kuuluva, mitä ei voisi antaa ja siitä ei ole koskaan tullut mitään haittaa, vaan päinvastoin, jos kyseessä on ollut rajun ripulin hoito (koskien myös näitä meidän edesmenneitä 23 vuotiasta 2 kisua) Eläinlääkäriltä saadut vastaavat maitohappobakteerit pilasivat minun äidin kissan masun totaalisesti, joten niitä emme käytä enää ikinä kumpikaan! On myös joitakin samoja lääkkeitä, mitä annetaan eläimille, kuten ihmisille, esim. Metopram... vaan tietenkin... ja ainoastaan lääkärin määräyksestä! Särkylääkkeet tulee pitää kaukana eläimistä, etenkin kissoista! Koirista en tiedä tuossa suhteessa...

        ...mutta me olemmekin ihmisiä, emme kissoja. Huono vertaus, jälleen eläimet inhimillistettiin. Kalakin on eläin.. :-)


      • Ihminen454552 kirjoitti:

        ...mutta me olemmekin ihmisiä, emme kissoja. Huono vertaus, jälleen eläimet inhimillistettiin. Kalakin on eläin.. :-)

        ... eläimet on paljon parempia ja uskollisempia kavereita, mitä ihmiset, koska ne ovat pyyteettömiä ei ole kieroja ja katalia ja ilkeitä, mitä useat ihmiset ovat. ... ja TÄMÄ keskustelupalsta on tarkoitettu keskusteluun kissoista ja niille valmistetuista uusista PurinaOne ruuista pääasiassa ja muustakin, mikä liittyy kissoihin ja niiden hyvinvointiin. Tuolta löytyy muita palstoja, missä voi veivaa sitä... yleensä *sontaa* ...mitä siellä monet keskenään vatvoo ja etsii toistensa jutuista mitä pienimpiäkin "virheitä" tai juttuja, mihin voivat sitten takertua ja ns. viilata pilkkua... ja siten taas aukoa päätään toisilleen... saaden ilmeisesti jonkinlaisen tyydytyksen kenties, tai "voiman ja vallan" tunteen itselleen. Juma, että kala onkin eläin ja minä kun ihan luulin sen olevan uiva kalapuikko ;)


      • RogerHki
        EvilCat kirjoitti:

        ... eläimet on paljon parempia ja uskollisempia kavereita, mitä ihmiset, koska ne ovat pyyteettömiä ei ole kieroja ja katalia ja ilkeitä, mitä useat ihmiset ovat. ... ja TÄMÄ keskustelupalsta on tarkoitettu keskusteluun kissoista ja niille valmistetuista uusista PurinaOne ruuista pääasiassa ja muustakin, mikä liittyy kissoihin ja niiden hyvinvointiin. Tuolta löytyy muita palstoja, missä voi veivaa sitä... yleensä *sontaa* ...mitä siellä monet keskenään vatvoo ja etsii toistensa jutuista mitä pienimpiäkin "virheitä" tai juttuja, mihin voivat sitten takertua ja ns. viilata pilkkua... ja siten taas aukoa päätään toisilleen... saaden ilmeisesti jonkinlaisen tyydytyksen kenties, tai "voiman ja vallan" tunteen itselleen. Juma, että kala onkin eläin ja minä kun ihan luulin sen olevan uiva kalapuikko ;)

        Asiaa!!! Evilcat olen aivan samaa mieltä kanssasi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Nonna ja yks kissa.
        RogerHki kirjoitti:

        Asiaa!!! Evilcat olen aivan samaa mieltä kanssasi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Elukat, kissat ja koirat ja miksei muutkin kuten linnut, ne on mustakin paljo mukavampia mitä ihmiset! Mut tää ny oli sit vähä palstan oikeen asia ohi tää mun juttu tai koskihan tää ainaki eläimiä.


      • Nonna ja yks kissa. kirjoitti:

        Elukat, kissat ja koirat ja miksei muutkin kuten linnut, ne on mustakin paljo mukavampia mitä ihmiset! Mut tää ny oli sit vähä palstan oikeen asia ohi tää mun juttu tai koskihan tää ainaki eläimiä.

        Kannanottoni muuhun, kun varsinaiseen aiheeseen tällä palstalla... osaltani loppuu tähän, koska tarkoitus on keskittyä tuohon ruokatestiin, kissoihin, sekä niiden vointiin testin aikana. Tsemppiä edelleen testaajille ja testattaville!


      • tofuliini
        Nonna ja yks kissa. kirjoitti:

        Elukat, kissat ja koirat ja miksei muutkin kuten linnut, ne on mustakin paljo mukavampia mitä ihmiset! Mut tää ny oli sit vähä palstan oikeen asia ohi tää mun juttu tai koskihan tää ainaki eläimiä.

        syöttäisin mielelläni, jos tuo nirso katti niitä söisi! Jos olisi ollut pennusta minulla, ehkä söisikin, mene ja tiedä..on kuitenkin tullut nuorena aikuisena meille ja näillä eväillä mennään, mitkä maistuu ja mitkä pysyvät sisällä, kuten purina! Eipä nirsolle lapsellekaan pakolla syötetä murkinaa mitä ei suostu syömään tai mistä tulee kipeäksi, joten miksi eläimelle pitäisi niin tehdä?
        Arvokastahan elämä on muodossa jos toisessakin:)


      • Ihminen454654534
        EvilCat kirjoitti:

        ... eläimet on paljon parempia ja uskollisempia kavereita, mitä ihmiset, koska ne ovat pyyteettömiä ei ole kieroja ja katalia ja ilkeitä, mitä useat ihmiset ovat. ... ja TÄMÄ keskustelupalsta on tarkoitettu keskusteluun kissoista ja niille valmistetuista uusista PurinaOne ruuista pääasiassa ja muustakin, mikä liittyy kissoihin ja niiden hyvinvointiin. Tuolta löytyy muita palstoja, missä voi veivaa sitä... yleensä *sontaa* ...mitä siellä monet keskenään vatvoo ja etsii toistensa jutuista mitä pienimpiäkin "virheitä" tai juttuja, mihin voivat sitten takertua ja ns. viilata pilkkua... ja siten taas aukoa päätään toisilleen... saaden ilmeisesti jonkinlaisen tyydytyksen kenties, tai "voiman ja vallan" tunteen itselleen. Juma, että kala onkin eläin ja minä kun ihan luulin sen olevan uiva kalapuikko ;)

        Olipas se harmillista, että sinulla on tuollaisia kokemuksia kavereista. Siinä tapauksessa kissa on sinulle varmasti oikea kumppani. Pointtini tähän keskusteluun oli lähinnä se, että havaitsisitte millainen bisnes tuo lemmikkieläinruoka oikein on ja kuinka paljon se kuormittaakaan ympäristöä paitsi tapettuine kanoineen, kaneineen, kaloineen, lehmineen, lampaineen, niin myös erikseen pakattuine annospusseineen jne.
        Siksi tuollaisten ylijalostettujen lemmikkieläinten, joille ei voi tavallista ruokaa syöttää, pitäminen pitäisi kieltää!!! Tällaisten asioiden ajattelu ei todellakaan ole sontaa. Tyydytystä saa aivan muista asioista.


      • Karri70
        Ihminen454654534 kirjoitti:

        Olipas se harmillista, että sinulla on tuollaisia kokemuksia kavereista. Siinä tapauksessa kissa on sinulle varmasti oikea kumppani. Pointtini tähän keskusteluun oli lähinnä se, että havaitsisitte millainen bisnes tuo lemmikkieläinruoka oikein on ja kuinka paljon se kuormittaakaan ympäristöä paitsi tapettuine kanoineen, kaneineen, kaloineen, lehmineen, lampaineen, niin myös erikseen pakattuine annospusseineen jne.
        Siksi tuollaisten ylijalostettujen lemmikkieläinten, joille ei voi tavallista ruokaa syöttää, pitäminen pitäisi kieltää!!! Tällaisten asioiden ajattelu ei todellakaan ole sontaa. Tyydytystä saa aivan muista asioista.

        Mee pois täältä mitä tänne tuut valittaan senkin lemmikkien vihaaja! Aina vähintään yks dorka osuu tällaisiin paikkoihin yrittäen päteä, voi saatana syöt lihaa itekkin ja kehtaat edes valittaakin et lemmikeille tehdään ruokaa kanoista ym.


      • Ihminen456465+6
        Karri70 kirjoitti:

        Mee pois täältä mitä tänne tuut valittaan senkin lemmikkien vihaaja! Aina vähintään yks dorka osuu tällaisiin paikkoihin yrittäen päteä, voi saatana syöt lihaa itekkin ja kehtaat edes valittaakin et lemmikeille tehdään ruokaa kanoista ym.

        Se koira tai tässä tapauksessa kissa älähtää, mihin kalikka kalahtaa!


      • Karri70
        Ihminen456465+6 kirjoitti:

        Se koira tai tässä tapauksessa kissa älähtää, mihin kalikka kalahtaa!

        Siltä näyttää näköjään otan osaa puolestasi koita kestää itseäsi jos kykenet. Minäkään en vastaa enää ala arvoisiin viesteihisi täällä. Mässäile nyt sitten ihan iteksesi kun et osaa näköjään ajoissa poistuakaan ja yritä päteä minkä irti saat jos se niin sinua helpottaa. Yksi lysti sinun juttusi tekee vaan typerän vaikutuksen itsestäsi. Piste. :D


      • Ihminen4654654
        Karri70 kirjoitti:

        Siltä näyttää näköjään otan osaa puolestasi koita kestää itseäsi jos kykenet. Minäkään en vastaa enää ala arvoisiin viesteihisi täällä. Mässäile nyt sitten ihan iteksesi kun et osaa näköjään ajoissa poistuakaan ja yritä päteä minkä irti saat jos se niin sinua helpottaa. Yksi lysti sinun juttusi tekee vaan typerän vaikutuksen itsestäsi. Piste. :D

        Heh, vielä kun opettelet kirjoittamaan oikein, niin sinutkin voidaan EHKÄ ottaa vakavasti :) Mutta oksenna vaan ulos pahaa oloasi...


      • mynk
        Ihminen4654654 kirjoitti:

        Heh, vielä kun opettelet kirjoittamaan oikein, niin sinutkin voidaan EHKÄ ottaa vakavasti :) Mutta oksenna vaan ulos pahaa oloasi...

        kyllä näihin keskusteluihin näköjään aina yks ääliö mahtuu.


      • -kaisa-
        mynk kirjoitti:

        kyllä näihin keskusteluihin näköjään aina yks ääliö mahtuu.

        kumma joo jotku ei tajua lopettaa johtuu ehkä siitä että ei ole "kaikki kotona"


      • Iiro ei viinanen
        Ihminen4654654 kirjoitti:

        Heh, vielä kun opettelet kirjoittamaan oikein, niin sinutkin voidaan EHKÄ ottaa vakavasti :) Mutta oksenna vaan ulos pahaa oloasi...

        Jos se sinä olet niin ei tarvii enempää sitten ihmetellä juttujasi kun Kahvila huoneessakin väitit yleisesti, et oot Jumalan poika. Jollet ole sama niin sit meillä on nyt kaks Pynnöstä nauraaaaaaaaaaaa


      • JOrma6652+3
        Iiro ei viinanen kirjoitti:

        Jos se sinä olet niin ei tarvii enempää sitten ihmetellä juttujasi kun Kahvila huoneessakin väitit yleisesti, et oot Jumalan poika. Jollet ole sama niin sit meillä on nyt kaks Pynnöstä nauraaaaaaaaaaaa

        Rahikaisen Jorma! Kukas siellä?


      • <<<<
        Karri70 kirjoitti:

        Mee pois täältä mitä tänne tuut valittaan senkin lemmikkien vihaaja! Aina vähintään yks dorka osuu tällaisiin paikkoihin yrittäen päteä, voi saatana syöt lihaa itekkin ja kehtaat edes valittaakin et lemmikeille tehdään ruokaa kanoista ym.

        Ettekö kestä realistista mielipidettä.
        Juuri hyväuskoisuuteen mainonta perustuu.


      • Alma_
        <<<< kirjoitti:

        Ettekö kestä realistista mielipidettä.
        Juuri hyväuskoisuuteen mainonta perustuu.

        Ei ole mennyt sullekkaan perille mistä on kyse, ei kukaan täällä vastusta mainostamista vaan häirintäviestejä! Jokaisen oma asia mitä ostaa ja mistä pitää ja mitä pitää hyvänä tuotteena!
        Tuolla on niitä jos vain vaivaudut tutkimaan, kuten esim. kissat pitäisi lailla kieltää tyyliä, kun niiden ruuat tehdään muista eläimistä, vihjeitä siitä että kissoista voisi tehdä vaan nahkarukkasia ym. Siitä on täällä nyt kyse, että nuo typerät suun soitot ei tänne kuulu! Perkele!


    • Katti karvinenkin.

      Kyllähän sen meikäläinenkin ymmärtää, että lemmikejä täytyy huoltaa ja hoitaa . . . Mutta . . .. .

      Ei sen puoleen, ettei ne karvat nouse pystyyn . . . edellisen katin kanssa tehtiin kaikki voitava ja vähän päälleelkin, vaikka maksoi kesihintaisen auton varran ja kyseessä oli "vain" normaali katti.
      Ei senpouleen, kaksi kissaa, jotka olivat "saaneet" taapotuomion, kun lapset sarastelivat "liikaa" lääkärin mielestä: Kumapinenkin kuoli, vanhuuteen käsivarsilleni. Toinen 16 v toinen 14 v.
      ja lapset voivat edellen hyvin, ilman allergioita.

      siinävähän persketiiviä . . ..

      • Karri0

        Kas vain ilmeisesti humalainen Pynnönen asialla kun ei osaa edes kirjoittaa sanoa oikein ja ei tiedä mitä lopulla elämällään tekisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe