Uskoontulo

LilleMalene

En ole kaikkia keskusteluja täällä palstalla selannut, mutta en löytänyt ihan aihettani vastaavaa vanhaa keskustelua.
Tulin uskoon viime keväänä ja kuluneen vuoden olen ollut yksin uskoni kanssa. Olen saanut uutta voimaa uskon ja rukousten avulla, mutta en ole löytänyt ketään kenen kanssa puhua asioista. Haluaisin jakaa ajatuksiani jonkun kanssa. Olen yli puoli vuotta asunut ulkomailla eikä täällä ole ketään niin läheistä ystävääkään, kenen kanssa voisin jutella.

Ennen ajattelin, että oma usko on minun ja Jumalan välinen asia, en tarvitse mitään kirkkoa, seurakuntaa tai muita uskovaisia ympärilleni. Nyt kun olen näin pitkään ollut asian kanssa yksin, ei tunnukaan enää samalta. Suomessa muutaman viime vuoden aikana Helluntaiseurakunta tuli vähän tutummaksi uuden ystäväpiirin myötä, ja sen kaltainen yhteisöllisyys vaikuttaa siltä, mitä kaipaan. Asia, jossa kerään vielä rohkeutta, on se miten kerron asiasta perheelleni. Vanhempani eivät kuulu kirkkoon ja erityisesti isäni suhtautuu naureskellen kaikkiin uskonasioihin. Pelkään sitä, miten äiti ja isä ottavat asian vastaan.

Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia uskoontulosta ja siitä, miten olette lähteneet mukaan seurakunnan toimintaan mukaan. Palaan Suomeen muutaman kuukauden päästä ja haluaisin silloin uskaltaa puhua asiasta vanhempieni kanssa ja löytää paikkani oman uskoni kanssa.

15

2249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pehmopappa
      • omasta päätöksestä

"....tai rukoilet esim. vanhempiesi puolesta Jumala tekee ihmeitä heidän elämässään."
        Tulkaa uskoon ihan rauhassa, se on jokaisen oma valinta.
        Mutta: minusta on aika kehno homma puuttua tällä em. tavalla kenenkään elämään. Siis kun te rukoilette toisen puolesta, voi olla niinkin, että rukoilette ns. oman korvasyyhyn mukaan. Eli olette näkevinänne vikaa toisen ihmisen elämässä ja rukoilette siihen muutosta. Minä ainakin toivon, että kukaan ei puutu ilman lupaa minun elämääni, edes rukouksin, sillä ihmisen ymmärrys on usein vajavainen.

Sitten on eri asia, jos on lupa tai rukouspyyntö siltä, jonka puolesta rukoilette. Kysyttehän siis ensin.

• -ihmemies
        omasta päätöksestä kirjoitti:

"....tai rukoilet esim. vanhempiesi puolesta Jumala tekee ihmeitä heidän elämässään."
        Tulkaa uskoon ihan rauhassa, se on jokaisen oma valinta.
        Mutta: minusta on aika kehno homma puuttua tällä em. tavalla kenenkään elämään. Siis kun te rukoilette toisen puolesta, voi olla niinkin, että rukoilette ns. oman korvasyyhyn mukaan. Eli olette näkevinänne vikaa toisen ihmisen elämässä ja rukoilette siihen muutosta. Minä ainakin toivon, että kukaan ei puutu ilman lupaa minun elämääni, edes rukouksin, sillä ihmisen ymmärrys on usein vajavainen.

Sitten on eri asia, jos on lupa tai rukouspyyntö siltä, jonka puolesta rukoilette. Kysyttehän siis ensin.

Jumalalla on vain hyvää tarjolla ihmiselle. Kyllä sinunkin ymmärräys pikapuoliin alkaa pelata, kun jokainen tällä palstalla oleva, nyt ottaa sinut rukouksen kohteeksi:

Matt. 5:44

"Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,"

Onneksi uskot rukouksen voimaa, noin paljon, että pitää oikein esitää omaia mielipiteitään rukouksta, mikä estää uskomasta sinua Raamatun sanaan? Paholainen juuri pelkää todellisia rukoiljoita ja Jumalan seurakuntaa, eikä turhaan, sillä helvetin portit eivät kestä rukoilevan seurakunnan edessä. Jeesus antoi käskyn rukoilla kaikkien ihmisen puolesta.

Ap. t. 4:31

"Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti. "

Ap. t. 12:5

"Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä. "

Toki rukouspyyntöjä saa esittää, ja Joskus voidaan kysyäkin ja sitten Jumala saa kunnian, siitä kun tulee rukousvastaus.

Ap. t. 17:30

"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

uuk. 18:1

"Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä"

Room. 8:26

"Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksil"

• omasta päätöksestä
        -ihmemies kirjoitti:

Jumalalla on vain hyvää tarjolla ihmiselle. Kyllä sinunkin ymmärräys pikapuoliin alkaa pelata, kun jokainen tällä palstalla oleva, nyt ottaa sinut rukouksen kohteeksi:

Matt. 5:44

"Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,"

Onneksi uskot rukouksen voimaa, noin paljon, että pitää oikein esitää omaia mielipiteitään rukouksta, mikä estää uskomasta sinua Raamatun sanaan? Paholainen juuri pelkää todellisia rukoiljoita ja Jumalan seurakuntaa, eikä turhaan, sillä helvetin portit eivät kestä rukoilevan seurakunnan edessä. Jeesus antoi käskyn rukoilla kaikkien ihmisen puolesta.

Ap. t. 4:31

"Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti. "

Ap. t. 12:5

"Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä. "

Toki rukouspyyntöjä saa esittää, ja Joskus voidaan kysyäkin ja sitten Jumala saa kunnian, siitä kun tulee rukousvastaus.

Ap. t. 17:30

"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

uuk. 18:1

"Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä"

Room. 8:26

"Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksil"

No, ei kai tässä muuta auta sanoa kuin kiitos nyt joka tapauksessa! Tää taisi nyt toimia vähän kuin lehtitilaus puhelimessa; kun sanot "ei" niin saat jo ensi viikolla ensimmäisen numeron... :D

Lainaus kirjoituksestasi: "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksil"

Tuon ylläolevan voin laskea lieventäväksi asianhaaraksi. Ehkä kaikki meni hyvin kuitenkin kun en ole tippaakaan kiukkuinen :)
        Kaikkea hyvää siis kaikille täällä, ja aloittaja löytäköön etsimänsä.

• palsta ei ole välttämättä ihan oikea paikka, jos ystävää etsit, mutta on täällä ihan hauskakin käydä keskustelua, jos vain osaa suodattaa viestit oikealla tavalla. Palsta ei edusta helluntailaisuutta juuri nimeksikään, vaan on pikemminkin paikka, jossa lähes kaikki opintuulet ja opittomat käyvät antamassa milloin mitäkin lausuntojaan.

Ota vain rohkeasti yhteyttä ja kontaktia sen paikkakunnan hellareihin, johon aiot asettua. Olet varmasti lämpimästi tervetullut seurakuntayhteyteen. Seurakunta yhteys on uskovaiselle lähes elinehto. Varsinkin vastauskoontullut tarvitsee seurakuntayhteyttä ja pidän sitä suorastaan ihmeenä, jos olet säilyttänyt uskosi ilman seurakuntaa. Kannattaa siis ilman muuta hakeutua seurakuntayhteyteen. Kyllä niitä ystäviäkin siitä sitten siunaantuu.

Voit rukouksin valmistaa vanhempiasi ottamaan vastaan sen uutisen, että olet tullut uskoon. Jos vanhempasi eivät sitä ymmärrä, niin muista kuitenkin, että sinulla on Isä taivaassa joka on sinun paras tukijasi. Hänelle voit aina uskoa kaikki huolesi ja Hän kulkee joka hetki sinun rinnallasi. Monet vanhemmat ovat tulleet uskoon lastensa kautta, vaikka ensin ovat olleet jyrkästi vastaan. Sinulla ei välttämättä ole helppo tie edessä, mutta sinun ei tarvitse kulkea yksin. Älä lainkaan pelkää sitä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kyllä Jumala pitää sinusta huolta ja sen parempaa apua ja tukea ei kukaan voi elämäänsä toivoa, kuin taivaan Isän johdatus ja läsnäolo.

Ole siunattu...5. Moos. 33:27 Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret.

• Jumala pidäkään omistaan huolen?
        Uuden testamentin mukaan Jumala päättää pelastuksesta eikä seurakunta ja myös Jumalan pitää uskoa eikä seurakuntaan.

• LilleMalene

Kiitos rohkaisevista sanoistasi. Palstan ajattelin olevan helppo tapa kuulla muidenkin kokemuksista, kun en ole päässyt juttelemaan kasvotusten ystävieni kanssa. Ja jo nyt, muutamassa tunnissa, olen saanut kuulla paljon kokemuksia ja rohkaisua. Näin netin välityksellä kun keskustelee on tietysti jonkinlaista suodatusta oltavakin viestien suhteen :) Pian yksi läheisimmistä ystävistäni tulee onneksi käymään luonani, joten pääsen juttelemaan ihan oikeastikin.

Minulla on muutama helluntailainen ystävä, jotka asuvat paikkakunnalla, minne olen muuttamassa Suomeen palatessani. Heidän kanssaan on varmasti helppo puhua ja lähteä mukaan tutustumaan seurakuntaan. Vanhemmille ja sisaruksille kertominen on kyllä se hankalimmalta tuntuva asia, mutta tässä on vielä onneksi aikaa sulatteluun ja rukouksiin. Minullakin on tunne, että kaikki ratkeaa parhain päin, Jumala pitää huolta siitä. Ja lisäksi meillä on aina ollut todella hyvät ja läheiset välit perheessäni, en usko että minun uskoni voisi niin ratkaisevasti muuttaa tilannetta.

Siunausta myös sinulle ja kiitos!

• Ved.2

juuri ongelmallinen sen suunnan suhteen. useissa suunnissa on varmaan niitä oikeita Hengen ihmisiä. Mutta olisin varovainen minkään "suunnan" suhteen. Vaikka edustan luterilaisuutta, niin en mainosta sitä sen kummemmin, mutten kyllä suosittele tätä helluntailaisuuttakaan. Minusta on pääasia, ettei anna sitoa mihinkään lahkopauloihin, muttei mihinkään kirkollisiin, mihinkään muotohengettömiiinkään. Sillä vapauteen Kristus vapautti meidät, älkää antako sitoa teitä mihinkään ihmisoppeihin.

Seurakuntayhteyttä ei pidä rakentaa mihinkään näistä ihmistekoisista uskonnollisista ihmispauloista, mitkän sitovat loppujen lopuksi pauloihinsa pois totuudesta. Mikään seurakuntayhteys ei takaa kenellekään . Vain Hengessä voidaan olla yhtä pelastettujen kanssa. Muuta kuin yhteisöllisyyden harhassa, autuutta. Kaikissa kristillisissä suuntauksissa on aitojan kristittyjä. Mutta silti ainoastaan henkilökohtainen suhde Jumalaan ratkaisee autuutesi, ei mikään ns. seurakunta. En suosittele, mutten tuomitse. Raamatun mukaan joku uskovienyhteys olisi oltava.

• ml213.

Täydet pisteet ajatuksistasi.Uskovan ihmisen tulee pitää yhteyttä toisiin ihmisiin,-mikäli se hänestä riippuu.Mutta, tärkeää on, että hän koettelee kaikki kokoontumiset ja opetukset Jumalan sanan kautta.Kuten hyvin toit esille, niin ihmisen ei tule kiinnittäytyä mihinkään puolueeseen,- vaan pitää sisarinaan ja veljinään kaikkien puolueiden sisällä olevia uudestisyntyneitä ihmisiä.

Juuri oikea opetus Jumalan seurakunnasta on erikoisen tärkeää vasta uskoon tullelle ihmiselle.Jos kuulet tätä opetusta paikkakunnallasi, niin pyri pitämään heihin yhteyttä.Siis yleistäen kaikille ihmisille.

• yksuskis

Tervetuloa Jumalan perheeseen, tervetuloa Suomeen! Tervetuloa seurakuntayhteyteen Suomen Siionissa. Minäkin tulin uskoon "yksinäisenä" eli uudestisynnyin luettuani eräästä ilmaisjakelulehdestä Jeesuksen sanoja Johanneksen evankeliumista. Mihinkään seurakuntaan minua ei olisi silloin saanut, ei edes ev.lut.kirkon takapenkkiin. Uskoontuloni oli itselleni suuri yllätys. Koin Jumalan Pyhän Hengen saamisen tai kasteen. Myös sen että on tunnettava Jeesus sydämessään kuten Paavo Ruotsalaisellekin opetettiin. Ajattelin kuten sinä mutta myös minun oli pakko lähteä lopulta etsimään muita uskovia. Yksin emme jaksa. Tarvitsemme seurakunnan yhteyttä rakentuaksemme ja vahvistuaksemme yhteisestä uskostamme Jeesukseen. Huomaat virheitä ja ehkä petyt rakkaaseen seurakuntaasi, niin minäkin olen tehnyt. Vaihtaminen ei auta, virheitä löytyy siitä "paremmastakin". Uskomme on kuitenkin lopulta kahden välinen asia kuten olet oppinut, pysy siinä mistä olet varma, yhteydestäsi Jeesukseen silloin kun opintuulet ja ihmisten järkeily alkavat hämmentää. Myös väkevä eksytys ja luopumus Jumalan Sanasta ja laista on valloillaan seurakunnissa. Pyhän Hengen sanomaa ei kuunnella, ollaan omasta mielestä oikeassa ja toiset kristityt väärässä.
      Kertominen perheelle saattaa tuoda vihamiehiä omista perheenjäsenistä, niin kuin Jeesus sanoi. Mutta osamme on sama mikä oli meidän Herrallammekin ihmisenä ihmisten joukossa. Häntä kuunneltiin ja Häntä vainottiin. Rukoile perheesi puolesta, se on tärkeää. Jumalan tarkoitus on pelastaa perhekunnittain ja Hän toimii hiljaisesti sydämissä. Lämpimästi siunausta ja Pyhän Hengen voimaa, Jeesuksen armo olkoon kanssasi!

• LilleMalene

Ihana kuulla jonkun toisen samankaltaisista kokemuksista. Juuri tällaista kaipasinkin, kokemuksia uskoontulosta ja miten siitä eteenpäin. Itselle kaikki tuntuu vielä niin uudelta, kaikki täytyy oppia vähitellen. Juuri tuo seurakunnan "valitseminen" on tuntunut haasteelliselta, Suomessakin on niin paljon erilaisia uskon suuntauksia. Nyt kun on itse ottanut selvää kaikesta mahdollisesta, helluntailaisuus on lähimpänä omia ajatuksiani. En ole koskaan kuulunut kirkkoon ja uskonnontunneillakin olin vain ensimmäisen ja toisen luokan ala-asteella, koska elämänkatsomustietoa ei koulussani opetettu. Koulun vaihdon jälkeen menin et-tunneille ja niillä jatkoin lukion loppuun saakka. Tiedon hankkiminen on siis ollut täysin omilla harteillani.
        Jo ennen uskoontuloa juttelin useampaankin otteeseen uskosta erään ystäväni kanssa, joka on kasvanut vahvasti kristillisessä kodissa. Puhuimme siitä, miten usko tai sen puuttuminen näkyy perheen kasvatuksessa. Sen jälkeen jäin miettimään omaa uskoani ensimmäisen kerran vakavasti. Pian sen jälkeen koin polttavaa tarvetta tutustua tarkemmin Raamattuun ja siitä lähtien, vähä vähältä olen sitä lueskellut. Rukouksiini on vastattu jo monella tavalla ja se vahvistaa ja antaa voimaa. Uudenlaista voimaa, jota en edes uskonut saavani!

• Betsy67

Luettuani viestisi, yhdyin rukouksiisi ja pyysin taivaan Isältä sinulle
      viisautta ja voimaa.
      Jeesuksessa Hän on sitä kaikkea sinulle varannutkin tarpeen mukaan.

Tärkeä asia on, että luet Raamattua ahkerasti, koska uusi luomus(hengellinen ihminen sinussa)
      saa ravintoa Jumalan (Isän) Sanasta.
      Sitä kautta Isä sinua ohjaa eteenpäin ja opettaa toimimaan uskossa.
      Uskossa toimiminen tarkoittaa, että luotat Jeesuksen läsnäoloon ja apuun
      joka tilanteessa.

Ymmärrän vanhempien kohtaamisen olevan hankala asia.
      Omat vanhempani, etenkin äiti, pilkkasi ja halveksi uskoani Jeesukseen.
      Isäni oli ymmärtäväisempi.
      Selvisin, koska turvasin aina Jeesukseen ja itkin Hänelle pahan mieleni
      ja rukoilin anteeksiantaen äitini puolesta.
      Silloin opin kokemaan, että Jeesukseen ja Hän apuunsa, läsnäoloonsa
      ja voimaansa voi luottaa.
      Hän lohdutti minua ja rakasti,ja rakasti, ja rakasti ja rakasti ja ymmärsi ja ymmärsi
      ja hoiti lempeästi hoivaten... lääkiten,,,hyväksyen...kuunnellen,,,rohkaisten
      Pyhän Hengen ja Raamatun Sanan kautta.

Sinä selviät, koska Jeesus hankki sinulle selviytymisvoiton Golgatalla.
      Älä pelkää jos sinuun sattuu, Jeesuksen ihana rakkauden balsami hoitaa sinua.

Ole rohkea ja ota yhteyttä helluntailaisiin ystäviisi.
      Perustakaa yhdessä rukousrengas, johon kätkette kaikki rakkaat ihmisesi ja
      asiat joita pelkäät.
      Jumala tekee työtä Pyhän Hengen kautta ihmisten mielissä.
      Olettamuksiin ei kannata uskoa, vaan luottaa rohkeasti Jumalaan
      ja vaeltaa uskossa Raamatun lupauksiin luottamalla.

Suhtautuivatpa vanhempasi (ja muut sukulaiset) miten tahansa, Raamatussa sanotaan,
      että KAIKKI YHDESSÄ VAIKUTTAA NIIDEN PARHAAKSI JOTKA JUMALAA RAKASTAVAT.
      Sinun parhaaksesi kaikki koituu aina, koska rakastat Jeesusta ja Jumalaa.

Muistan sinua rukouksin ja otamme sinut rukouskohteeksemme.

Jeesus hankki sinulle voiton, luota siihen rohkeasti.

Ole siunattu Jeesuksessa.

• frihet

Jeesus olkoon kanssasi voimallisesti ja johdattakoon sinua löytämään hengellisen kodin ja sisarukset, jotka voivat rinnallasi olla, niin ilon kuin murheenkin keskellä.

Uskon kuitenkin, että jokaisen äidin ja isän tahto on, että lapsi saisi onnellisen elämän ja voiko kukaan saada murhetta jos elää Kristuksessa.

Muistan lapsuudesta hetken, kun Jumala kutsui minua pelastukseen ja koin olevani suuri syntinen, mutta kun kutsuttiin niitä, jotka tahtoivat antaa elämänsä Jeesukselle ja saada syntinsä anteeksi, niin pelkäsin äitiäni, että jospa hän näkee kun nostan käteni ja niin jäi armo siltä osin saamatta, vaikka äitini olikin uskovainen ja rukoili puolestani koko ikänsä.

Kiitos Jeesuksen, sain antaa elämäni kuitenkin äitini kuoleman jälkeen Kristukselle ja se oli äitini esirukousten tulosta, myös osaltaan.

Ole rohkea ja tunnusta Jeesus Kristus Herraksi.

• Anonyymi

Jos sinulla on Taivaan Isä ja suojelusenkeli, muttei Jeesusta - niin sinulla ei ole mitään. Mutta jos sinulla on henkilökohtainen usko Herraan Jeesukseen ja Jeesus on elämäsi Herra - silloin sinulla on kaikki. Olet silloin Jumalan lapsi ja pelastettu ja matkalla Taivaallisen Isän luo Taivaan kotiin.

Kristinusko ilman Jeesusta on pelkkää tyhjää. Jeesus on uskon ydin. Jeesus on Herra ja Vapahtaja ja Pelastaja.

Jokainen ihminen on syntinen ja matkalla kadotukseen, helvettiin. Niin kauan kunnes saa Jumalan armosta syntyä uudelleen. Eli kuolleessa tilassa oleva sielu saa ottaa Jeesuksen vastaan elämän Herraksi ja Vapahtajaksi. Tätä on uudesti syntyminen.

Uskoon tuleminen on sitä, että ymmärtää oman syntisyytensä, haluaa sydämestään tehdä parannuksen, huutaa Jumalaa aidosti apuun, tunnustaa syntinsä Jumalalle ja vastaanottaa Herran Jeesuksen sydämeensä asumaan.

Uskoon tulo on Jumalan teko etsikkoajassa olevassa ihmisessä. Ei kukaan valitse itse että nyt pelastan itseni, vaan Jumala armossaan tarjoaa pelastusta. Ihmisen osa on ottaa pelastus Herrassa Jeesuksessa vastaan. Aivan kuten jos joku heittää hukkuvalle pelastusrenkaan. Se otetaan kiitollisena vastaan. Ei kunnia pelastuksesta kuulu renkaan vastaanottaneelle hukkuvalle, vaan sille joka pelastusrenkaan heitti. Eli uskoontulosta kunnia kuuluu yksin Jumalalle.

Usko ja uskonto ovat kaksi täysin eri asiaa. Kaikki uskonnot johtavat saman jumalan - saatanan syliin. Mikään uskonto ei pelasta ketään. Ainoastaan USKO Herraan Jeesukseen pelastaa. Uskonnot vaativat ihmisiltä hyviä tekoja ja suorittamista. Uskoon tulo ei ole oma teko, vaan Jumalan suurta armoa ja rakkautta, ilman mitään omia hyviä tekoja.

Esim. katolinen kirkko ei ole Kristinuskoa vaan saatanallinen lahko, joka harrastaa Jumalan pilkkaa palvomalla Mariaa (tavallinen ihminen ja katolisuudessa siis epäjumala) ja paavia. Katolisuus on nykypäivän syntiselle ja riippuvuuksissa rypevälle ihmiselle oiva valinta. Saat ryypätä, huorata, varastaa, tappaa, valehdella, himoita jne. niin paljon kuin lystäät. Käyt vain silloin tällöin papille ripittäytymässä ja taas sama meno jatkuu... Katolinen kirkko on täynnä pedofiliaa, murhaa, valhetta. Ristiretket murhineen oli katolisen kirkon työtä. Aito kristitty ei ketään tapa. Hedelmistään puu tunnetaan, kuten Raamatussa sanotaan. Paavi totesi muutama vuosi sitten, että katolisilla ja muslimeilla on sama jumala. Oikeassa paavi tässä olikin. Molempien jumala on perkele.
      Aika surkea jumala heillä onkin. Muslimien jumala on hämäräsokea, eikä näe kun muslimit ramadanin aikana yöllä syövät. Samoin muslimien jumala tarvitsee omiensa kostotoimenpiteitä, kun joku ”pilkkaa islamia”. Paavi on pelkuri, koska kelkää kuolemaa ja tarvitsee luodinkestävät lasit autoonsa ja turvamiehiä.
      Kun palvelee pahaa, niin pelkää kaikkea ja kaikkia. Mutta kun palvelee hyvää, ei tarvitse pelätä mitään. Rakkaus karkoittaa pelon. Minun Jumalani, Raamatun Jumala, on kaikkivaltias, kaiken Luoja ja suoja. Hän näkee kaiken mitä teemme eikä häntä voi piilotella pimeässä. Eikä hän tarvitse meiltä suojelua tai kostamista. Hän rakastaa jokaista ihmistä ja haluaa että Sinäkin palaat takasin Hänen yhteyteensä.

Jeesus sanoo: "minä olen Tie ja Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani". Maailmassa ei ole mitään muuta nimeä kuin Jeesus, jossa ihmisellä on pelastus. Jeesuksen nimi on niin voimakas, että tämä saatanan vallassa oleva maailma vihaa sitä. Esim. vapaamuurarien ylimmän asteen valassa sanotaan, että: ”Jeesuksen nimi on tuhottava”. Voit puhua ihmisten kanssa uskonnoista ja uskosta eikä se aiheuta suuria tunteita. Mutta Jeesuksesta puhuttaessa tavallinen, ei uskova ihminen kavahtaa ja alkaa selitellä. Niin väkevä voima on Jeesuksen nimessä. Kerran jokainen polvi notkistuu Jeesuksen edessä, viimeisellä tuomiolla. Tuolloin jokainen tuomitaan tekemistensä ja tekemättä jättämistensä mukaan. Ainoastaan Jeesuksen omat säästyvät tuomiolta, sillä Jeesus on heidän syntinsä sovittanut Golgatan ristillä. Jeesus on uskovat lunastanut synnin orjuudesta.

Uskoon tulo on ilmainen Jumalan lahja. Ei maksa mitään eikä vaadi mitään tekoja. Ratkaisu pitää tehdä tämän ainoa meille annetun elämän aikana. Kun kuolet on myöhäistä. Saatat saada sydänkohtauksen tai aivoinfarktin jo tänään tai jäädä auton alle ja kuolla. Sitten on myöhäistä!!!

Ota Herra Jeesus vastaan jo tänään. Rakas ystävä, valitse elämä, valitse Jeesus!

• Anonyymi

Itse sain tulla Jumalan armosta uskoon Jeesukseen jo yhdeksän vuotta sitten. Olin tuolloin 39-vuotias melko kunnollinen perheenisä. Kuitenkin ryyppäsin usein (jonkin sortin alkoholisti), pelasin rahapelejä, katsoin nettipornoa ja olin näihin kaikkeen kolmeen asiaan aivan koukussa. Mietin joskus, että mitä sitten, itseäni vastaan tässä vain rikon. Kunnes omatunto alkoi kunnolla kolkuttaa ja Jumala vetää puoleensa. Jumala näytti minulle ensin tämän maailman valheen ja syntisyyden ja sitten oman syntisyyteni. Tajusin olevani kovaa vauhtia matkalla helvettiin. Uskoin kyllä Jumalaan ja luulin että se ja lapsikaste riittää. Saatanan valhetta kaikki tuo vain oli. Kuten kaikki uskonnollisuus. Aloin etsiä vastausta kysymykseen, että mitä pitää tehdä. Vastauksena löysin Jeesuksen ja annoin hänelle elämäni syksyllä 2011. Kiitos Herralle! Sain syntini anteeksi ja sain uudesti syntyä Jumalan lapseksi.

Mitään muuta en ole menettänyt kuin krapulat ja ryyppykaverit. Ja ei kaduta yhtään. Ainoastaan se kaduttaa, etten tehnyt ratkaisua aiemmin. Nyt olen pelastettu eikä minulla ole enää kuoleman pelkoa. Ei pelota maailman asiat: korona, työttömyys, toimeentulo jne. Kuitenkin jatkan elämää aika samalla tavalla kuin ennen uskoontuloa. Eli perheenisänä käyn töissä ja teen ihan samoja arkisia asioita kuin ennenkin. Syntielämä ei enää kiinnosta, mutta synnitön tietenkään en ole, enkä synnittömäksi koskaan tule. Ainoa synnitön maan päällä koskaan oli Jeesus.Vähintään ajatuksissa rikon usein Jumalaa ja lähimmäistä vastaan. Mutta elämä on kilvoittelua kohti synnittömyyttä ja Jumalan ja Jeesuksen tuntemista. Synti houkuttaa ja koukuttaa yhä, jos ei pidä varaansa. Mutta ei kiinnosta enää tämän maailman turhuudet. Luotan kaikessa Jumalan huolenpitoon ja varjelukseen. Se ei kuitenkaan tarkoita terveen maalaisjärjen unohtamista. Jumala on luonut ihmisen älylliseksi ja järkeväksi olennoksi. Laakereille ei saa eikä voi jäädä lepäilemään. Joka ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä.

Raamatussa sanotaan, että tämä maailma on annettu sen ruhtinaan eli saatanan haltuun - Jeesuksen toiseen tulemukseen saakka. Jumala kuitenkin vaikuttaa taustalla, eikä mitään tapahdu ilman Jumalan sallimusta. Ihmisen omista valinnoista johtuen maailma on täynnä pahuutta: tappamista, väkivaltaa, varastamista, valehtelua, oman edun tavoittelua, pornoa, huoraamista, kaikkea siveettömyyttä ja himoa, erilaisia päihteitä jne. Suuri osa ihmisistä on riippuvainen ja koukussa johonkin asiaan tai asioihin. Kännykkään, nettiin, pornoon, viihde-saastaan, päihteisiin, rahapeleihin tms. Ihmisillä on sydämessään Jumalan kokoinen aukko, jota yritetään peittää kaikella tällä. Mutta ainoastaan Jeesus voi tuon aukon kokonaan ja lopullisesti peittää.

Jeesus tulee pian takaisin. Uskon että kyse on enää vuosista. Kun kaikki Raamatun profetiat ovat täyttyneet, niin Jeesus palaa. Enää muutama on toteutumatta: Damaskoksen (Syyrian pääkaupunki) täydellinen tuho, evankeliumi on kohta julistettu kaikille kansoille ja kielille, antikristus ja pedonmerkki ei ole vielä ilmaantuneet. Nuo kaikki voivat toteutua nopeastikin. Tämä maailma kulkee vääjäämättä ja kovenevaa vauhtia kohti tuhoaan. Jeesus palaa siis pian ja noutaa kaikki omansa pois. Haluathan olla mukana tuossa joukossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe