Mulla on rahaa!

Rahamies.

Mulla on säästettynä nyt rahaa 5000 euroa! Säästän kaikesta mistä pystyn ja jemmaan kaiken ylimääräisen sukanvarteen :).......työttömällä kun on aikaa kierrellä kaupoissa edullisten ruokien yms perässä ja kirppareilla kiertelen päivisin....oikeestaan olen tosi onnellinen ja tyytyväinen elämääni :)

26

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynpähä vaan

Monta vuotta oot säästänyt jos muka työtön olet?

• Nimi merkki

Järjen jättiläisiä taas täällä. Työttömäksihän synnytään, eikä siitä tilasta koskaan päästä pois, just joo. Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että työtönkin on joskus ollut töissä? Onko se itsesuojteluvaistoa vai tyhmyyttä?

• Kirpparikammo
        Nimi merkki kirjoitti:

Järjen jättiläisiä taas täällä. Työttömäksihän synnytään, eikä siitä tilasta koskaan päästä pois, just joo. Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että työtönkin on joskus ollut töissä? Onko se itsesuojteluvaistoa vai tyhmyyttä?

Tasan 5000€? Laskitko just eilen?
        Kaikki seteleinä, minkä kokoisina? Missä ne on? Sukassa, oikeesti? :D

Onnea vaan, ei siinä mitään. Itse työttömänä alan olla kyllä kurkkua myöten täynnä kirpparia ja ruan pyydystelyä halvalla.

• pilkottaa jo sukka
        Kirpparikammo kirjoitti:

Onnea vaan, ei siinä mitään. Itse työttömänä alan olla kyllä kurkkua myöten täynnä kirpparia ja ruan pyydystelyä halvalla.

kyllä työttömän kannattaa kiertää kaupat ja katsoa mistä ruokansa edullisemmin saa...siinä säästää monta senttiä.tosin kengän pohjat kuluu....

• Rahamies.
        Kirpparikammo kirjoitti:

Kyllä ne oikeesti ovat siis sukanvarressa:) mua huvitti aluksi koko ajatus, mutta säästän niitä ihan siellä sen takia että saan sanoa aina että ovat sukanvarressa :))...ja kun niitä nostan automaatista niin ne ovat kaikki 20 ja 50e seteleinä:) siinä on aikamoinen kasa rahaa, muutama sentti tulee pakalle paksuutta kun ne puristaa tiiviisti yhteen:)...ja voin sanoa että aina kun mua oikein vituttaa joku asia niin otan tukon sukasta ja alan laskea niitä, heti olo helpottaa ja alkaa hymyilyttämään :)...ja tämä kaikki on totta!...tiedän että se ei paljon ole niille jotka saavat hyvää palkkaa kk, mutta meille työttömille tämä on unelmien rahatukku:)...tässä on vaan käynyt niin etten malta käyttää rahaa enää oikeastaan yhtään vaan laitan kaiken sukanvarteen....kolmevuotta oon säästänyt tiiviisti...tässä täytyy olla rautaiset hermot ja hyvä itsekuri.

• 32
        Rahamies. kirjoitti:

Kyllä ne oikeesti ovat siis sukanvarressa:) mua huvitti aluksi koko ajatus, mutta säästän niitä ihan siellä sen takia että saan sanoa aina että ovat sukanvarressa :))...ja kun niitä nostan automaatista niin ne ovat kaikki 20 ja 50e seteleinä:) siinä on aikamoinen kasa rahaa, muutama sentti tulee pakalle paksuutta kun ne puristaa tiiviisti yhteen:)...ja voin sanoa että aina kun mua oikein vituttaa joku asia niin otan tukon sukasta ja alan laskea niitä, heti olo helpottaa ja alkaa hymyilyttämään :)...ja tämä kaikki on totta!...tiedän että se ei paljon ole niille jotka saavat hyvää palkkaa kk, mutta meille työttömille tämä on unelmien rahatukku:)...tässä on vaan käynyt niin etten malta käyttää rahaa enää oikeastaan yhtään vaan laitan kaiken sukanvarteen....kolmevuotta oon säästänyt tiiviisti...tässä täytyy olla rautaiset hermot ja hyvä itsekuri.

katso vaan, nää uudet kääntäjät livahtavat luukkuusi ja vievät rahasi vähin ääni.

• onnellinen mies
        Rahamies. kirjoitti:

Voitin jokerissa 5v sitten. Pidä sinä rahat sukanvaressa, minä pidin hauskaa 2 vuotta koko rahan edestä.

EI kaduta yhtään vaikka kaikki meni. Kympit menee nopeasti eikä säästöjä tuonne toiselle puolelle mukaan saa.

Onpas taas mukavia muistoja tonne kiikkutuoliin... Ja sehän tässä naurattaakin kun ihmiset kartuttaa omaisuuttaan loppuun asti ja sitten kun aika koittaa huomataan että siellä ne kakarat tappelevat verissään perinnöstä mitä on mukavasti kertynyt mutta itse ei ole kokenut mitään. Heh, heh teille!

• Kirpparikammo
        Rahamies. kirjoitti:

Totta, näin pienestä tulosta säästäminen vaatii jo paljon.(en pysty samaan)
        Pitkäjänteisyyttä ja niitä rautaisia hermostoratoja.
        Älä vaan nyt mene liikaa nuukuuteen sisään, hellitä vähän ja aloita uuden viisitonnisen säästäminen.
        Mun on ihan pakko sulta vielä kysyä, missä säilytät sitä sukkaa?
        Kas sukat varsinkin tuppaa häviämään, onko ne jossain sukille luonnollisessa paikassa?
        (vaatekaappi...)
        Mulla oli yhteen aikaan sellainen tapa että pistin rahaa kirjojen väliin jemmaan. Oravan vikaa vissiin kun en sitten muistanut minkä teoksen sisään olin laittanut :)
        Nyt rahaa on esim. keittiön kaapissa ihan perunalastupurkissa. (lastut on syöty)
        Toinen paikka on korulipaston salalokero.

• Zetazi
        Kirpparikammo kirjoitti:

Älä vaan nyt mene liikaa nuukuuteen sisään, hellitä vähän ja aloita uuden viisitonnisen säästäminen.
        Kas sukat varsinkin tuppaa häviämään, onko ne jossain sukille luonnollisessa paikassa?
        (vaatekaappi...)
        Mulla oli yhteen aikaan sellainen tapa että pistin rahaa kirjojen väliin jemmaan. Oravan vikaa vissiin kun en sitten muistanut minkä teoksen sisään olin laittanut :)
        Nyt rahaa on esim. keittiön kaapissa ihan perunalastupurkissa. (lastut on syöty)

http://resurssipohjainentalous.blogspot.com/

Tuossa on ihan hyvää luettavaa rahasta ja koko mädästä systeemistä. Eihän rahaa ole tarkoitettu palvottavaksi vaan raha on vaihdon väline, pelkkää paperia.
        Meidät on vain aivopesty kumartamaan rahaa ja siinä samalla unohtuu koko elämän tarkoitus. Mikähän se muuten mahtaa olla se elämäntarkoitus? Onko se se että kuka eniten kerää rahaa se on kunkku.
        Lukekaa ja herätkää.

• Kirpparikammo
        Zetazi kirjoitti:

http://resurssipohjainentalous.blogspot.com/

Tuossa on ihan hyvää luettavaa rahasta ja koko mädästä systeemistä. Eihän rahaa ole tarkoitettu palvottavaksi vaan raha on vaihdon väline, pelkkää paperia.
        Meidät on vain aivopesty kumartamaan rahaa ja siinä samalla unohtuu koko elämän tarkoitus. Mikähän se muuten mahtaa olla se elämäntarkoitus? Onko se se että kuka eniten kerää rahaa se on kunkku.
        Lukekaa ja herätkää.

mutta eihän ihminen voi elää ellei nyt ole edes vähän rahaa säästössä, vaikka sairauden varalta. (tai voi)
        Paperiahan se on juu, ymmärretään. Elämäntarkoitus on itse eläminen, ja jos joku tykkää ja saa nautintoa siitä että osaa säästää ja nauttii että on varalle rahaa, niin mitä pahaa?
        (vanha sipsipurkki on siis uusiokäytössä)

Hieman iäkkäämpi ystäväni pasmat menivät aivan sekaisin kun kuuli kanssaihmisestä joka kuoli ja taskussa oli viidenkymmeneneuron seteli, eikä missään mitään muuta.
        Ei kertakaikkiaan mitään. Toiset sitä sitten riekkuivat ja varmaan menivät omiin poteroihinsa tutkimaan tilejään jotka todennäköisesti pullottaa rahaa.

Avomieheni kuoli ja äitini (loistavana rahansäästäjänä) kysyi heti " jäikö tilille rahaa".
        Olisin voinut kuristaa hänet siihen paikkaan.

• Rahamies.
        Kirpparikammo kirjoitti:

(vaatekaappi...)

Valitettavasti en anna täällä enkä missään muuallakaan kellekkään tarkempia tietoja rahan säilytyspaikasta, mutta sen voin kertoa että se sukka ei todellakaan ole minua lähellä, johtuen yksinkertaisesti siitä ettei rahoihin tule yllättävää hinkua, eli joudun aina näkemään melkoista vaivaa viedäkseni kertynyttä säästöä säilöön....yleensä vien n 100e summia kerralla....se on tässä jännää että säästämisestä tulee tapa ja kokoajan haluaa enemmän ja ajattelee että ei toi 5000 tonnia vielä mikään ole ja 8000 tonnia joa alkais kuulostaa ja näyttä joltakin :)...mitähän sitten kun saan 10.000 kasaan :) huh! :) Kyllä tässä rautaista itsekuria tarvitaan kun monenlaisia houkuttimia on tarjolla ympärillä ja mainokset tarjoavat kaikenlaista....mutta aina paree jatkaa säästämistä, en palvo rahaa, ostan kait sitten jotain kallista tai alan opiskella sijoittamista esim osakkeisiin yms :)

• Kirpparikammo
        Rahamies. kirjoitti:

Valitettavasti en anna täällä enkä missään muuallakaan kellekkään tarkempia tietoja rahan säilytyspaikasta, mutta sen voin kertoa että se sukka ei todellakaan ole minua lähellä, johtuen yksinkertaisesti siitä ettei rahoihin tule yllättävää hinkua, eli joudun aina näkemään melkoista vaivaa viedäkseni kertynyttä säästöä säilöön....yleensä vien n 100e summia kerralla....se on tässä jännää että säästämisestä tulee tapa ja kokoajan haluaa enemmän ja ajattelee että ei toi 5000 tonnia vielä mikään ole ja 8000 tonnia joa alkais kuulostaa ja näyttä joltakin :)...mitähän sitten kun saan 10.000 kasaan :) huh! :) Kyllä tässä rautaista itsekuria tarvitaan kun monenlaisia houkuttimia on tarjolla ympärillä ja mainokset tarjoavat kaikenlaista....mutta aina paree jatkaa säästämistä, en palvo rahaa, ostan kait sitten jotain kallista tai alan opiskella sijoittamista esim osakkeisiin yms :)

Olet ajatellut asian loppun saakka ja huomioinut sangen hyvin mahdolliset lankeemukset eliminoimalla sukkaan hyökäämisen mahdollisuudet.

• tuhatta tonnia
        Rahamies. kirjoitti:

nyt väität olevasi miljonääri, just juu. taidat säästää jonkun toisen rahoista.

• onnellinen!
        onnellinen mies kirjoitti:

Voitin jokerissa 5v sitten. Pidä sinä rahat sukanvaressa, minä pidin hauskaa 2 vuotta koko rahan edestä.

EI kaduta yhtään vaikka kaikki meni. Kympit menee nopeasti eikä säästöjä tuonne toiselle puolelle mukaan saa.

Onpas taas mukavia muistoja tonne kiikkutuoliin... Ja sehän tässä naurattaakin kun ihmiset kartuttaa omaisuuttaan loppuun asti ja sitten kun aika koittaa huomataan että siellä ne kakarat tappelevat verissään perinnöstä mitä on mukavasti kertynyt mutta itse ei ole kokenut mitään. Heh, heh teille!

voitin, tosin voitin Kenossa. Hieman yli 20 000. Sukanvarteen en niitä laittanut, vaan sijoitin ne, kasvavat vähän korkoa.

• viheltäjä vaan
        onnellinen mies kirjoitti:

Joo köyhänä olen syntynyt ja köyhänä aion myös kuolla. Sain pari vuotta sitten perinnön isoenolta. Maksoin reilut 7000 veroja. No jäi sitä rahaa tuhlattavaksikin reilut 20 000. Viimeiset tonnit menee tänä vuonna kiertoon. Huhtikuusta 2 kuukauden ulkomaanmatka. Kesä vuorotteluvaapaalla olevan puolison kanssa ja sitten vanhan koirarassun muistoksi uusi rotukoira loppukesästä:-) Sitten taas töihin.

• heh...
        viheltäjä vaan kirjoitti:

Joo köyhänä olen syntynyt ja köyhänä aion myös kuolla. Sain pari vuotta sitten perinnön isoenolta. Maksoin reilut 7000 veroja. No jäi sitä rahaa tuhlattavaksikin reilut 20 000. Viimeiset tonnit menee tänä vuonna kiertoon. Huhtikuusta 2 kuukauden ulkomaanmatka. Kesä vuorotteluvaapaalla olevan puolison kanssa ja sitten vanhan koirarassun muistoksi uusi rotukoira loppukesästä:-) Sitten taas töihin.

27 000 00 eurosta EI mene veroa tuollaista määrää kun 7000 !! Sori nyt vain, olisit edes ottanut as.selvää ennen provoviestiäsi.
        Se vero mikä tuosta summasta menee on todella minimaalinen

Selviää ihan veroviraston sivuilta.

t. pesänhoitaja

• 68v töissä oleva
        Nimi merkki kirjoitti:

"Työttömäksihän synnytään"
        ei aina pidä paikkaansa, vaikka niin alta 30-v luuleekin moni.

Todella monen työttömyys alkaa oman lapsen vakavasta sairaudesta, tms, syystä,
        on siinä kestämistä käydä hoidoissa joka viikko useita kertoja, herätä harva se yö hoitamaan pariksi tunniksi.
        tulee väsymys, masennusta, tulee epäsosiaalinen henkilö työpaikalle, ei opi uutta nelikymppisenä enää,
        kun olet 50-v kyllä kiittää saat jos on terveyttä ja mukavat tilit, eikä mitenkään tunnu että ei jaksa siihen kuus-vitoseen.

Maailma on aivan erilainen nykyisille, kuin -40 luvulla syntyneille, joilla oli kaikilla runsaasti työpaikkoja, jos vähänkin oli luotettava ja Yleensä ok, aina oli töitä tarjolla ja nyt eläke.

• Pers silmä
        Nimi merkki kirjoitti:

Ei jumalauta! Voiko tällaisia olla???

• viheltäj
        heh... kirjoitti:

27 000 00 eurosta EI mene veroa tuollaista määrää kun 7000 !! Sori nyt vain, olisit edes ottanut as.selvää ennen provoviestiäsi.
        Se vero mikä tuosta summasta menee on todella minimaalinen

Selviää ihan veroviraston sivuilta.

t. pesänhoitaja

Siis maksoin perintöveroa reilut 7000 ja sain käteistä reilut 20 000 ja nyt on lisäksi metsää ja maatilaa osuudet. Ei kai ne kenellekkään kuulu. V...tutti vaan toi perintövero:-( Onneksi tuli rahaakin... Enpäs provoillu:-) Niin ja verotuskin oli rankempi vielä kun isoeno oli 2007 vuonna kuollut.

• Äveriäs

Mitä eroa on köyhällä ja rikkaalla? No, kun köyhä saa hiukan rahaa, niin sittenpäs hänelle vasta selviääkin kuinka vähällä rahalla hän tulee toimeen.

• onnitellen

oikeasti.

Säästäminen on harrastus siinä kuin tuhlaaminenkin, ja väittäisin, että hyödyllisempi ja terveellisempi. Se tekee hyvää myös aivoille, kun on pakko keksiä tapoja tulla vähällä toimeen.

Ottajia ja siipiveikkoja riittäisi sinunkin rahoillesi, jos huhu niistä lähteisi kulkemaan. Siis ole varoivainen, ja kell' onni on, se onnen kätkeköön.

• fsafsa

"nyt väität olevasi miljonääri, just juu. taidat säästää jonkun toisen rahoista. "

mikä raha sitten ei olisi jonkun toisen? ei ole olemassa täysin omaa rahaa. Työntekijäkin ottaa rahat työnantajalta ja näinollen säästää toisen rahoilla??

• Vai ei ole minun
        fsafsa kirjoitti:

"nyt väität olevasi miljonääri, just juu. taidat säästää jonkun toisen rahoista. "

mikä raha sitten ei olisi jonkun toisen? ei ole olemassa täysin omaa rahaa. Työntekijäkin ottaa rahat työnantajalta ja näinollen säästää toisen rahoilla??

Kyllä jumalauta ne rahat jotka olen tienannut persnahallani ne ovat MINUN. Perkele sentään.

• 14 kk

Mulla on vähän sama. Tosin en laita rahaa säästöön mutta maksan asuntolainaa. Nyt kun siitä on 1/3 jäljellä niin en osta juuri mitään vaan laitan kaiken liikenevän lainanlyhennyksiin. Olen tehnyt excel-taulukoita lyhennyseristä ja lainan määrästä kuukausittain. Vaikka osaan sen jo melkein ulkoa niin käyn aina välillä katsomassa niitä pylväitä. Luulen, että olen jonkin asteen keräilijä, alan varmaan kerätä jotain muuta kun lainat on maksettu.

• kommentoimatta

mutta olen itsekin osakesäästäjä pahan päivän varalle. Ostin ensimmäiset osakkeeni 80-luvun alussa , Kansallispankkia ja Suomen Yhdyspankkia. Sen jälkeen on tullut hankittua vaikka mitä. Onneksi älysin myydä suuren osan salkusta pois ennen romahdusta ja älysin myös ruveta ostelemaan lisää osakkeita vuosi sitten. Tällä hetkellä salkun arvo on noussut noin 80 tuhatta euroa ja koko osakepotin arvo on jo yli puoli miljoonaa. Ja uskotko ettei minun ole tarvinnut tinkiä oikeastaan mistään elämässäni. Kaiken todennäköisyyden mukaan minulla on vielä muutama vuosikymmen aikaa jatkaa tätä mukavaa harrastusta. Eihän se tietysti ole heikkohermoisen hommaa kun huonona päivänä salkun arvo putoaa kymppitonnin tai ylikin mutta nousee taas takaisin muutamassa päivässä, joskus nopeamminkin. Nyt on mukava aika menossa kun pelkkiä osinkoja tulee yhteensä yli 15 tuhatta. Kaikki tämä on erilaisissa mittakaavoissa jokaisen ihmisen toteutettavissa, ei tarvita kuin suunnitelmallisuutta ja vähän järkeä talouden hoidossa. Enkä halua halventaa ketään tällä kirjoituksellani sillä vuotuiset tuloni työstä eivät ole kuin alle 30 tuhatta vuodessa. Aika monella tavallisellakin duunarilla on suuremmat tulot.

• tulla leveilemään

menestystarinoilla, tämä porukka ottaa sen kuitenkin pelkkänä vittuiluna. Onnea kuitenkin Sinulle, kaikki toivo ei vielä ole mennyt. Moni ei kuitenkaan osaa käyttää rahojaan hyödyllisesti ja monella ylimääräinen raha suorastaan polttaa taskussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      37
      2993
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2228
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      48
      2149
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      79
      2009
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      54
      1726
    6. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1464
    7. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      16
      1432
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      45
      1279
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      111
      1186
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      896
    Aihe