Loppuelämän

Nalli-Kallio

Ensimmäinen päivä, onhan niitä harmaita karvoja jo ollut ohimoilla jokunen, mutta nyt havaitsin peiliin katsoessa että koko pehko on saamassa yhä enemmän harmaan sävyä, onko elämä pakenemassa minusta, taitaa olla, mun ehkä on vaan hyväksyttävä se tai mennä sitten hiusväri kauppaan.

72

443

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta sellaista sävy- shampoota, joka on tarkoitettu sävytetyille hiuksille. Harmaa väri sen kun voimistuu.
      Ostin kerran vahingossa, ja eihän sitä nyt viemäriin passaa laittaa. 0len sillä muutaman kerran pessyt. Kyllä pesun jälkeen harmaa hohtaa kun kiillotettu hopea, joka ei tätä olemuksen ulkonäköä ainakaan huononna.
      Ei se mitään , jos se elämänpakeneminen näkyis vaan tukan harmautena, mutta kun se tuntuu kipuna nivelissä, niin se on jo ikävämpi juttu.

• Nalli-Kallio

Ehkä en ala laittamaan kuontaloon mitään epäilyttävää, tuo harmaantuminen ei ole kuitenkaan vielä hälyttävää vaikka olenkin tummahko niin en kuitenkaan niin tummatukkainen että se silmille käy.
        Ehkä vaan annan ajan tehdä ajan tehtävää.
        Mut muuten vinkit mietitään.

• vahingoskirjauduinul

joitakin se vain pukee:))) Ei elämä susta pakene, päin vastoin:))))

• Nalli-Kallio

Voi olla niinkin, mutta peruuttamattomat muutokset omassa olemuksessa itse koetuna ei aina ole olankohautuksella ohittettavissa ihan helposti.

• Anjaniina
        Nalli-Kallio kirjoitti:

Voi olla niinkin, mutta peruuttamattomat muutokset omassa olemuksessa itse koetuna ei aina ole olankohautuksella ohittettavissa ihan helposti.

ja lakkaa ajattelemasta.
        Sitä on mikäon ja sitä voi vielä hiukan kohentaa kuntoilemalla ja terveillä elämäntavoilla.
        Tässä vaiheessa sitä huomaa miten on kroppaansa raiskannut, ihme ettei se ole sanonut sopimusta irti jo aikoja sitten

• Sol57
        Anjaniina kirjoitti:

ja lakkaa ajattelemasta.
        Sitä on mikäon ja sitä voi vielä hiukan kohentaa kuntoilemalla ja terveillä elämäntavoilla.
        Tässä vaiheessa sitä huomaa miten on kroppaansa raiskannut, ihme ettei se ole sanonut sopimusta irti jo aikoja sitten

;)) todella, jos, minunkin kroppani mitekään olisi viisas tuon irtisanomisen sanonut;))) Samaa mieltä ei pidä liikoja ajatella vaan pienin askelin muuttaa sitä elämäänsä niin että, muutokset pysyviä...jaksaa paremmin..

tsau:Friidu

• Nalli-Kallio
        Anjaniina kirjoitti:

ja lakkaa ajattelemasta.

Terveet elämäntavat on vaan niin rasittavia.

• Sol57
        Nalli-Kallio kirjoitti:

Terveet elämäntavat on vaan niin rasittavia.

niin on;)) mutta, tavallaan sitten myös hyvin palkitsevia. Tässä iässä kun sen kropan fysiologiset toiminnot useimmilla sitten hidastuvat (aineenvaihdunta) ja näitä kulumia, sitten itsekullakin enemmän tai vähemmän...niin tuollainen aktiivisempi liikkuminen on vaan hyväksi...jos, ihminen jää täysin liikkumattomaksi...niin sekään ei hyvä.. jostain luin että, oliko se nyt minimi juttu joku askelmäärä mikä pitäisi päivittäin kävellä...aikana tuollainan keskimäärin kuitenkin vain 20 minuttia..

Ja jos, sinne salille nyt ei huvita...voihan siellä kotonakin vähän venytellä ja jumpata;))

• Nalli-Kallio
        Sol57 kirjoitti:

niin on;)) mutta, tavallaan sitten myös hyvin palkitsevia. Tässä iässä kun sen kropan fysiologiset toiminnot useimmilla sitten hidastuvat (aineenvaihdunta) ja näitä kulumia, sitten itsekullakin enemmän tai vähemmän...niin tuollainen aktiivisempi liikkuminen on vaan hyväksi...jos, ihminen jää täysin liikkumattomaksi...niin sekään ei hyvä.. jostain luin että, oliko se nyt minimi juttu joku askelmäärä mikä pitäisi päivittäin kävellä...aikana tuollainan keskimäärin kuitenkin vain 20 minuttia..

Ja jos, sinne salille nyt ei huvita...voihan siellä kotonakin vähän venytellä ja jumpata;))

Jumpata voi niin monella tavalla, mun mielijumppa ei toteudu nyt kunnolla, ei ole yhdessä tekemisen riemua, yksin puurtaminen ei houkuta ja ps painoindeksi on 22, en siis ole lössähtänyt =D

• Sol57
        Nalli-Kallio kirjoitti:

Jumpata voi niin monella tavalla, mun mielijumppa ei toteudu nyt kunnolla, ei ole yhdessä tekemisen riemua, yksin puurtaminen ei houkuta ja ps painoindeksi on 22, en siis ole lössähtänyt =D

Mahtavan hyvässä kunnossa olet...Onneksi olkoon. Meikäläisellä kun vielä tekemistä että, sinne 24 pääsisi;)) pikkuhiljaa kuintekin sitä kohti... Tuo aktiivisempi liikkuminen kyllä vaikuttaa ihan selvästi myös mielialaani. Olen paljon iloisempi enkä läheskään mieti niitä surullisia asioita niin paljon. Tuon ruokavalion uskon myös vaikuttavan nyt. Ainoa ongelma nyt että, juoda pitäisi muistaa enemmän vettä tai mehua. Vähintään tuon 2 l...vrk:ssa. Se kun tuppaa jäämään.

Toinen asia on se henkinen puoli. Löytää myös sieltä se itselleen mieluinen harrastus? Se on myös tärkeä juttu..

• Nalli-Kallio
        Sol57 kirjoitti:

Mahtavan hyvässä kunnossa olet...Onneksi olkoon. Meikäläisellä kun vielä tekemistä että, sinne 24 pääsisi;)) pikkuhiljaa kuintekin sitä kohti... Tuo aktiivisempi liikkuminen kyllä vaikuttaa ihan selvästi myös mielialaani. Olen paljon iloisempi enkä läheskään mieti niitä surullisia asioita niin paljon. Tuon ruokavalion uskon myös vaikuttavan nyt. Ainoa ongelma nyt että, juoda pitäisi muistaa enemmän vettä tai mehua. Vähintään tuon 2 l...vrk:ssa. Se kun tuppaa jäämään.

Toinen asia on se henkinen puoli. Löytää myös sieltä se itselleen mieluinen harrastus? Se on myös tärkeä juttu..

Kyllähän mä sen tiedän ettei tästä lopulta hyvä heilu, ellei riittävää liikuntaa harrasta, fakta kun on se että toisin kuin nuorena kunto ei pysy yllä ilman edes jonkun sortin panostusta.

• Sol57
        Nalli-Kallio kirjoitti:

Kyllähän mä sen tiedän ettei tästä lopulta hyvä heilu, ellei riittävää liikuntaa harrasta, fakta kun on se että toisin kuin nuorena kunto ei pysy yllä ilman edes jonkun sortin panostusta.

Nuorena saatoin minäkin lähteä pitkälle pyöräreissulle 100km /per päivämatka. Vain vähän sitä ennen teimme silloisen mieheni kanssa alustavaa harjoittelua;)) ennen varsinaista reissua. Eikä tarvinut paljon tehdä..kun peruskunto oli kohdallaan. Silloin sai syödä mitä halusi..Ei tarvinut ajatella että, kaikki tuossa vyötäröllä..Nyt pakko liikkua päivittäin. Eilen kundin kanssa kahdestaan lähdettiin kävelylle. Aika pitkä lenkki tuli tehtyä. Sillä sain houkuteltua kun lupasin pullakahvit maksaa kundille Pirkkolassa. Hyvä kuntoinen kun kaveri on. Ei väsähdä vähästä. Pistää minutkin sitten minutkin kävelemään kunnolla;))

• ...

Tossa aikanaan oli hupaisaa kamujen kanssa jutellessa. Kaikki oli harmissaan kun kasvoi yllättäen harmaaparta joka tyypille :DDDD

Pari kaveria oli ikänsä pitäneet partaa, ne alkoi raakaamaan jne. Kukaan ei värjännyt, ei me homoja olla.

No tosta aiheesta on netissä niin paljon kaikkea. Harmaantuminen kuuluu ikääntymiseen. Se siitä. Eikä se ole pahaa mitenkään, kuuluu elämään.

Kun tässä tullut seliteltyä noita bönde- juttuja, yks vielä. Yks naapuri on melkein satavuotias ukko. Se on jo vanhustentalossa, mutta eleli kasikymppiseksi kotonaa, ei juoksevaa vettä, ei viemäriä, sähköt oli kyllä, että näki lukea. Navetta paloi pirtin uunissa että tarkeni talvella jne.

Mutta pirun komee ukko, kai vieläkin. Tukka melkein perseeseen. Nutturalla oli kun ajoi polkupyörällä maantiellä, ei jää pinnoihin. Mutta se tukka. Se oli teräksenharmaa. Uskomattoman komea. Tyyppi ajoi partansa joka päivä, ei ikinä sänkeäkään. Mutta se harmaa fleda..... Siis komeampaa näkyä harvoin nähnyt, kun kasikymppinen ukko polkee fillarilla ossuuskauppaan tupakin ostoon ilta-auringossa. Harmaa tukka nutturalla, mutta kuitenkin vielä jäi hiuksia tuulen liuhuteltavaksi.

Niiin, mieti pirun tarkkaan hiusten värjäämistäsi. Sekö on sun viestisi itsestäsi ja ajatuksistasi maailmaan?

=DW=

• Anjaniina

Harmaannut arvokkaasti vai värjäät piiloon?
      Hiusvärit on muuten melko mahtavia nykyisin, upeita värejä.

• Nalli-Kallio

valitsen sen harmaantumisen, kun onneksi ei ole samaa kuin lehtipuilla jotka syksyn tullessa muuttuvat puna/kelta sävyisiksi, ehkä pitää myös olla iloinen siitäkin että tällä ikää on vielä ylipäätään tukka huolehdittavana, läheskään kaikilla ei niin ole.

• k/k

On ihminen ellei jopa kivipesty joskus ainakin tuntuu että vähempikin hankaus riittäisi.
      Eihän meitä muutama harmaa lannista,ne on talven lunta kulmillaan kertoo elämästä ja kokemuksesta,rypyt ja lahdekkeet ohimoilla kuuluu 50 porukalle.
      Meiän arpiset kädet on tarttuneet moneen toimeen ja pikkasen väsyneet silmämme on nähneet kaikenlaista.
      Toivottavasti niis silmis on senverran iän tuomaa viisautta et nuorempia katsoessa voiraan hymyillä ymmärtäväisesti niitten toljailuille.
      Oikein mukavaa sunnuntait kaikil vanhuksil jotka taisteleva karvojes kanssa.

• Sol57

Kiitos k/k...kauniisti tuon kirjoitit...tässä Rakasta omaa miestäni kun katselen...lumen valkoiset hiukset hänelläkin;)) Lunta rakkkaani ohimioilla. Hienosti sanoit...näin se menee. Elämä. Nimenomaan hymyilemällä nuorempien toljailuja voidaan jo katsella..sillee lämmöllä;))

• SAS*

Ihminen muuttuu koko elämänsä ajan, joku kutsuu sitä vanhenemiseksi.
      Minulla on ollut harmaat ohimot nelikymppisestä asti. Päälaella ei ole harmaata koskaan ollutkaan.
      Tukka nimittäin lähti jo ennen 3-kymppiä.

• 60 v blondi

kulmakarvat,mihin ne häviää,muutama karva sojottaa sinne tänne.Ja näin naisena en välittäisi noista partakarvoistakaan,nekin on kuin jouhia ja täytyy nyppiä pois,olisivat vaihtaneet paikka ja kasvaisivat puuttuneiden kulmakarvojen tilalle.
        Ja hiukset taas on paksut ja tuuheat,mitä nyt ohimoilla vähän harmaata.

• k/k
        60 v blondi kirjoitti:

kulmakarvat,mihin ne häviää,muutama karva sojottaa sinne tänne.Ja näin naisena en välittäisi noista partakarvoistakaan,nekin on kuin jouhia ja täytyy nyppiä pois,olisivat vaihtaneet paikka ja kasvaisivat puuttuneiden kulmakarvojen tilalle.
        Ja hiukset taas on paksut ja tuuheat,mitä nyt ohimoilla vähän harmaata.

Alkavat miehillä kasvaa 40 ja ovat tosi pitkiä mullakin,ellei niit leikkais ne kävis viiksistä

• Meriläinen

Yes, tää on hyvä päivä. Mitähän kivaa sitä tänään keksiskään.
      Koko maailma on meidän viiskymppisten, mitä sitä tässä murehtimaan jos tukkaan tulee jotain värejä.
      Ite kun raidottelen nykyään niin helpommalla pääsisin joss sinne juuri sitä harmaata tulisi.
      Olisi kivaa silleen raitoina.
      Ja jos tunnet että elämä on pakenemassa niin juokse joutuin kiinni :)

• Sisältä kultaa

Kyllä tuo harmaantuminenkin niin yksilöllistä on.Isäpuoleni on kohta 65,eikä hänellä yhtään harmaata hiusta.Kaverin aviomies on taas ihan harmaa,vaikka on alle 40.Tai ei siis se mies ole harmaa,vaan ne hiukset :)

• Meriläinen
        Sisältä kultaa kirjoitti:

Kyllä tuo harmaantuminenkin niin yksilöllistä on.Isäpuoleni on kohta 65,eikä hänellä yhtään harmaata hiusta.Kaverin aviomies on taas ihan harmaa,vaikka on alle 40.Tai ei siis se mies ole harmaa,vaan ne hiukset :)

Mulla on vaaleat hiukset joten se harmaantuminen ei silleen näkyiskään. Mutta äiti ja veli oli tummia niin niillä kyllä sitten näkyi ne harmaat kun niitä alkoi tulla.

• Meriläinen kirjoitti:

Mulla on vaaleat hiukset joten se harmaantuminen ei silleen näkyiskään. Mutta äiti ja veli oli tummia niin niillä kyllä sitten näkyi ne harmaat kun niitä alkoi tulla.

äitini hiusten väriä, hällä oli tosi tummat hiukset, hällä hiukset muuttui hopeanhoitoiseksi , myöhemmin ne muuttuivat aivan valkoisiksi, elikkä nyt hän on pellavapää, aikas mielenkiintoista oli seurata hänen hiusvärin muutosta. Koskaan hän ei ole värjännyt hiuksiaan.

• Meriläinen
        sasus kirjoitti:

äitini hiusten väriä, hällä oli tosi tummat hiukset, hällä hiukset muuttui hopeanhoitoiseksi , myöhemmin ne muuttuivat aivan valkoisiksi, elikkä nyt hän on pellavapää, aikas mielenkiintoista oli seurata hänen hiusvärin muutosta. Koskaan hän ei ole värjännyt hiuksiaan.

Mun äitikään ei ikinä värjännyt hiuksiaan, eikä velikään :)
        Mutta jännästi se muutos tapahtuu.

• Ninette****
        Sisältä kultaa kirjoitti:

75-vuotiaanakin vielä aivan tummanruskeat hiukset eikä yhtään harmaata. Setäni oli kysellyt kuulemma tädiltäni että josko isäni värjää hiuksiaan:))) Isä pesi aina hiuksensa sillä keltaisella tankopyykkisaippualla. Siinäköhän oli sen salaisuus? ;D
        Mulle tuli jo 40-vuotiaana ensimmäiset harmaat raidat hiuksiini. Äiti olikin jo täysin harmaantunut 50-vuotiaana. Muistan erään rouvan joka oli pienen vauvan 36-vuotias äiti ja täysin harmaantuneet vahvat hiukset. Perinnöllinen asia on tuo harmaantuminen.

• että sitä mukaa, kun ihminen harmaantuu, näkö huononee :))

• Nalli-Kallio

Niinkö eikö se helpota jos peilin kuvakin on vähän sumea, mulla kyllä näkö oli viimeisessä ajokortti tarkastuksessa lähellä 2.0 aa, nyt en osaa sanoa onko harmaantumisen havaitseminen kytköksissä muuhun kuin eläkkeelle pääsyn odotteluun.

• Nalli-Kallio kirjoitti:

Niinkö eikö se helpota jos peilin kuvakin on vähän sumea, mulla kyllä näkö oli viimeisessä ajokortti tarkastuksessa lähellä 2.0 aa, nyt en osaa sanoa onko harmaantumisen havaitseminen kytköksissä muuhun kuin eläkkeelle pääsyn odotteluun.

vai miinusta lie tuo näkölukemasi, mutta hyvähän sen täytyy olla.
        Mulla näkö huononee yhtä jalkaa tukan harmaantumisen kanssa, kyllä siinä joku juju on,
        miksi niin käy.
        Ulkonäöstä en voi sanoa mitään, kun en näe itseäni peilistä, sellainen harmaatukkainen mörkö
        siellä taitaa olla ;)

• Nalli-Kallio
        Anceli kirjoitti:

Mulla näkö huononee yhtä jalkaa tukan harmaantumisen kanssa, kyllä siinä joku juju on,
        miksi niin käy.
        Ulkonäöstä en voi sanoa mitään, kun en näe itseäni peilistä, sellainen harmaatukkainen mörkö
        siellä taitaa olla ;)

Vanhoissa E väärinpäin tauluissa se pienin e vastasi 2.0 lukemaa, sen verran myönnän että 1.8 oli molemmilla silmillä ajokortti tarkastuksessa, toki testaus menetelmätkin ovat muuttuneet sitten kouluaikojen, mutta kaikki tarpeellinen siis oli näkyvissä, katsotaan nyt kuinka tämän hiljaisen harmaantumisen myötä käy.

Vanhoissa E väärinpäin tauluissa se pienin e vastasi 2.0 lukemaa, sen verran myönnän että 1.8 oli molemmilla silmillä ajokortti tarkastuksessa, toki testaus menetelmätkin ovat muuttuneet sitten kouluaikojen, mutta kaikki tarpeellinen siis oli näkyvissä, katsotaan nyt kuinka tämän hiljaisen harmaantumisen myötä käy.

ei mitään hätää, toisin kuin minulla, en toisella silmällä enää näe koko taulua, saati minkäänkokoisia E-kirjaimia.
        En väärin enkä oikeinpäin.
        Tästä pääsee vain huonompaan suuntaan, mutta onneksi en näe sitä :))

• Nalli-Kallio
        Anceli kirjoitti:

miksi niin käy.
        siellä taitaa olla ;)

kyllä että lukulasien hankinta on harkinnassa, aurinkolaseilla ei taida elämän loppuun saakka pärjätä.

kyllä että lukulasien hankinta on harkinnassa, aurinkolaseilla ei taida elämän loppuun saakka pärjätä.

et ole vielä täyttänyt viittäkymppiä, muuten sulla jo olisi ne lukulasit ;)

• Nalli-Kallio
        Anceli kirjoitti:

ei mitään hätää, toisin kuin minulla, en toisella silmällä enää näe koko taulua, saati minkäänkokoisia E-kirjaimia.
        En väärin enkä oikeinpäin.
        Tästä pääsee vain huonompaan suuntaan, mutta onneksi en näe sitä :))

myös armahtaa, kaikkea kun ei ole kovin tarpeellista nähdäkkään =)

myös armahtaa, kaikkea kun ei ole kovin tarpeellista nähdäkkään =)

etenkään harmaata tukkaa ja ryppyistä naamaa ;O))

• Nalli-Kallio
        Anceli kirjoitti:

etenkään harmaata tukkaa ja ryppyistä naamaa ;O))

Vaikka näköni onkin vielä tarkka, niin aivot ovat jo oppineet suodattamaan ne rypytkin, eikä harmaassa tukassa mitään vikaa ole.

• Nalli-Kallio
        Anceli kirjoitti:

et ole vielä täyttänyt viittäkymppiä, muuten sulla jo olisi ne lukulasit ;)

Tuo galleria profiilissa oleva ikäni on täysin aito ja oikea.

• viivi-amaldiina

mitään elämä pakene alat elää charmikasta elämää.
      Olin katsovinani eilen ohimennen P. Väyrynen oli ykkösaamussa haastateltavana.
      Luulen et Paavon hiuksia oli pikkaisen säväytetty, kulmikset oli harmaat ja hiukset siinä valossa näytti punaruskealta.

• Nalli-Kallio

siellä kalju aina välillä heijasteli, pitäähän mun toki olla tyytyväinen että edes on hiukset päässä tällä ikää, vaikka nykyään tuo kuulapää muoti on onneksi suonut suuren armahduksen meille miehille. Silti on niitä joille se on suuri kompleksi, jotka kasvattavat niskatukkaa ja vetää sen rullalle päälaelle, se olisi surkuhupaisaa ellei tietäisi asian vakavuutta niille ukoille.

• GloriaJoy

heti alkuvuodesta poistaa kaikki värit hiuksista: aneeminen porkkana lopputuloksena. Sit tilasin netistä kahta eri väriä shokkiharmaata. toinen tummempaa eli takahiusten väristä ja toisen platinaa eli otsahiusten sävyä. Platinan laitoin päähäni. Hirmuisen hankalaa touhua. Päätin jättää kokeilematta sen tummemman. Kasvakoon tää ulos ja unohan värit. Piristeeks aattelin tilata sellaisia kapeita koriste lettejä sun muuta hauskaa hupsutusta, lähinnä kotikäyttöön.

• Nalli-Kallio

Gloria sun hiukset ovat ihan mallillaan.

• Onko hiuksesi vaaleahkot vai tummahkot? Minulla on vaaleahkot ja kun pesen niitä säännöllisesti sitruunasta puristetulla ja vedellä laimennetulla mehulla, ne muuttuvat entistä vaaleammiksi, varsinkin kesällä hyvin vaaleiksi. Harmaita minulla ei vielä ole. Olen 53v.

• GloriaJoy

tähän väliin änkeän. Minäkin kokeilin muutaman kerran sitruunamehuu vaan alkoivat hiukset nostaa punapigmenttiä esiin ja sain vaalean kuparin ja käyneen oljen keltasen sävyä sekamelskana.

• Nalli-Kallio

Olen melko tumma, mutta ei mullakaan joitain ohimokarvoja lukuunottamatta ole harmaata, mutta joku aavistuksen harmaa sävy alkaa olla koko latvakasvustossa, isäni harmaantui noin 55v ja nopeasti mutta hänellä oli lähes musta tukka, arvelen että mulla se menee hiipumalla sinne harmaan sävyihin.

Olen melko tumma, mutta ei mullakaan joitain ohimokarvoja lukuunottamatta ole harmaata, mutta joku aavistuksen harmaa sävy alkaa olla koko latvakasvustossa, isäni harmaantui noin 55v ja nopeasti mutta hänellä oli lähes musta tukka, arvelen että mulla se menee hiipumalla sinne harmaan sävyihin.

Enpä tiedä mitään varmoja kikkoja tummien hiusten harmauden estämiseen. Ehkä joku päänahan hieronta pesujen yhteydessä sellaisella piikkisellä harjalla ehkä ainakin vilkastaa verenkiertoa ja vois olla yksi yleispätevä ohje. Estää se ainakin myös kaljuuntumista kait. Toi sitruuna sopii minulle ja joillekin sopii etikka, riippuu happamuudesta, heh heh.

Mä tykkään tummemmista miehistä, mut tarkoitan siis silti ihan maatiais suomalaista mussukkaa, en mitään muuta etnistä syntyperää.

• GloriaJoy kirjoitti:

tähän väliin änkeän. Minäkin kokeilin muutaman kerran sitruunamehuu vaan alkoivat hiukset nostaa punapigmenttiä esiin ja sain vaalean kuparin ja käyneen oljen keltasen sävyä sekamelskana.

Riippuu vissiin happamuudesta ja kuinka kovaa vesi on. Mulle on toi sitruuna just hyväksi ja tasaisen vaaleet on ja aurinko polttaa kesällä vieläkin vaaleammaksi. Itse olen tyytyväinen toistaiseksi näihin hiuksiin.

• HTZA
        Nalli-Kallio kirjoitti:

tsiikaamassa kuvaani galleriassa, komea harmaapää siellä.
        :)

H.

• HTZA kirjoitti:

H.

että sulla on tupee, mutta koettelematta en voi olla täysin varma ;)))

• Nalli-Kallio
        miljoona kirjoitti:

Enpä tiedä mitään varmoja kikkoja tummien hiusten harmauden estämiseen. Ehkä joku päänahan hieronta pesujen yhteydessä sellaisella piikkisellä harjalla ehkä ainakin vilkastaa verenkiertoa ja vois olla yksi yleispätevä ohje. Estää se ainakin myös kaljuuntumista kait. Toi sitruuna sopii minulle ja joillekin sopii etikka, riippuu happamuudesta, heh heh.

Mä tykkään tummemmista miehistä, mut tarkoitan siis silti ihan maatiais suomalaista mussukkaa, en mitään muuta etnistä syntyperää.

Onhan mulla ihan tarkoitukseen sopiva väline, en vaan oikein usko että sillä olisi värisävyyn kovin suurta vaikutusta.

Olen melko tumma ja isäni oli vielä tummempi, mutta mitään etnistä sekoitusta suvussamme ei selvityksen mukaan ole ainakaan 1400 luvun jälkeen ollut, enemmänkin se on kallellaan länteen kuin itään.

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

että sulla on tupee, mutta koettelematta en voi olla täysin varma ;)))

kävelyn jälkeen 24 asteen lämmössä, surkean parturin jäljitä, on Jyväskylän Suurajoissa vaikeaa näyttää tyylikkäältä.
        Varsinkin kun tuona vuonna painoin jotain 120 kg. Nyt jotain 100.

Mukavasti ovat rypyt lisääntyneet, kun läski sulaa alta.

Se aika lähestyy, josta joku kannusti minua, kertomalla että laihtuneen, vanhan miehen, paljas pylly on kauheata kattoo, laiturilla.

• Nalli-Kallio
        HTZA kirjoitti:

H.

Pitää paikkansa ja vielä mielipuuhassa samoilemassa upeassa suomen luonnossa.

Onhan mulla ihan tarkoitukseen sopiva väline, en vaan oikein usko että sillä olisi värisävyyn kovin suurta vaikutusta.

Olen melko tumma ja isäni oli vielä tummempi, mutta mitään etnistä sekoitusta suvussamme ei selvityksen mukaan ole ainakaan 1400 luvun jälkeen ollut, enemmänkin se on kallellaan länteen kuin itään.

Olet varmasti tosi kivan näköinen. Mä olen venäjältä molemmilta alkuperiltä, luultavasti. Toiselta alkuperältä 300 vuotta sitten alkujaan kaksi veljestä venäjältä tuli Manamansaloon... ja toiselta alkuperältä epäilty venäjältä 1819, joten ei niin kauankaan sitten huhujen mukaan...

• GloriaJoy
        miljoona kirjoitti:

Riippuu vissiin happamuudesta ja kuinka kovaa vesi on. Mulle on toi sitruuna just hyväksi ja tasaisen vaaleet on ja aurinko polttaa kesällä vieläkin vaaleammaksi. Itse olen tyytyväinen toistaiseksi näihin hiuksiin.

olin täysblondi vaan esipuberteetti aikaan aloin tummeta perinteiseksi maantien/tuhkanvaaleaksi (keskivaalea) sävyyn. Nyt kun vähän aivojani tikistin, niin tuo sitruuna sinällään jonkin verran kirkasti ja hohdotti ja punapigmentti nousi varoen kellervän punertavana esiin mut sit lisäsin sekaan kamomillaa ja alkoi kupari hehkumaan.

http://www.yrttitarha.com/

.. tuolta löytää niksiä moneen lähtöön, myös hiuksille

• Nalli-Kallio
        HTZA kirjoitti:

H.

menee vähän eri tahtiin mulla on viikset jo vaalenneet ja sitten harmaantuneet mutta hiukset ei.

• HTZA
        Nalli-Kallio kirjoitti:

Pitää paikkansa ja vielä mielipuuhassa samoilemassa upeassa suomen luonnossa.

Ancelin, Marlynin, Dorothean, Sol57:n, meriläisen ja tms. kannattaisi lukea tämä vastaus.

• GloriaJoy kirjoitti:

olin täysblondi vaan esipuberteetti aikaan aloin tummeta perinteiseksi maantien/tuhkanvaaleaksi (keskivaalea) sävyyn. Nyt kun vähän aivojani tikistin, niin tuo sitruuna sinällään jonkin verran kirkasti ja hohdotti ja punapigmentti nousi varoen kellervän punertavana esiin mut sit lisäsin sekaan kamomillaa ja alkoi kupari hehkumaan.

http://www.yrttitarha.com/

.. tuolta löytää niksiä moneen lähtöön, myös hiuksille

Kiitti linkistä. Ainakin siellä suositeltiin ruiskaunokkia tummien hiusten harmaantumiseen...

• Nalli-Kallio
        miljoona kirjoitti:

Olet varmasti tosi kivan näköinen. Mä olen venäjältä molemmilta alkuperiltä, luultavasti. Toiselta alkuperältä 300 vuotta sitten alkujaan kaksi veljestä venäjältä tuli Manamansaloon... ja toiselta alkuperältä epäilty venäjältä 1819, joten ei niin kauankaan sitten huhujen mukaan...

arvioida, mutta nuorena olin komea poika joka johti myös erinäisiin useampiinkin selkkauksiin naisten taholta, olen toki vanhentunut niistä ajoista, mutta itseään on vaikea arvioida siihen on liian jäävi, eli jäävään itseni tässä asiassa.

arvioida, mutta nuorena olin komea poika joka johti myös erinäisiin useampiinkin selkkauksiin naisten taholta, olen toki vanhentunut niistä ajoista, mutta itseään on vaikea arvioida siihen on liian jäävi, eli jäävään itseni tässä asiassa.

No, kyllä sä kuulut mun suosikkeihin, vaikka oletkin alkanut harmaantua ja vaikka oletkin vahingossa ajautunut selkkauksiin, joskus. Sattuuhan niitä ja ethän sä enää.

• HTZA kirjoitti:

Ancelin, Marlynin, Dorothean, Sol57:n, meriläisen ja tms. kannattaisi lukea tämä vastaus.

Eihän siinä mitään uutta tietoa tullut.
        Kaljanjuonti rallikisojen katsomossa, onko se samoilua luonnossa?

• Nalli-Kallio
        miljoona kirjoitti:

No, kyllä sä kuulut mun suosikkeihin, vaikka oletkin alkanut harmaantua ja vaikka oletkin vahingossa ajautunut selkkauksiin, joskus. Sattuuhan niitä ja ethän sä enää.

En tietenkään =) Se oli sitä surutonta nuoruusaikaa.

• Nalli-Kallio
        Anceli kirjoitti:

Väistynpä varovaisesti takavasemmalle kun tuli fiilis että olen välikapulana jossain kisstoissa josta olen ulkona kuin lumiukko. =o

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

sitä että palstalla on fiksujakin miehiä.
        Eli mainostin vähän Nallia...

Väistynpä varovaisesti takavasemmalle kun tuli fiilis että olen välikapulana jossain kisstoissa josta olen ulkona kuin lumiukko. =o

ole mitään kiistoja HTZAn kanssa, kunhan välillä härnään sitä, ettei se ole liian
        ylpeä :))

• Kissamainen nainen
        HTZA kirjoitti:

Ei sun sitä tartte mainostaa, on ihan hyvä ilmankin.
        *kiertelee nallin jaloissa ja KEHRÄÄ hyrrhyr hyr hyr hyrrr mnjauu*

• HTZA kirjoitti:

asia on ihan toinen, kun kyse ei ollutkaan sinusta, anteeksi kauheesti.
        Nalli on mukava ja fiksu, äläkä kerjää kehuja itsestäsi.

• HTZA
        Nalli-Kallio kirjoitti:

varovainen, Anceli on vaarallisen herttainen.
        Toistaiseksi, miehen naisen tuntuinen.

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

asia on ihan toinen, kun kyse ei ollutkaan sinusta, anteeksi kauheesti.
        Nalli on mukava ja fiksu, äläkä kerjää kehuja itsestäsi.

En minä pyrkinyt siihen että sinulle kehrätään.
        Kevät terveisin
        H.

• Kissamainen nainen
        Nalli-Kallio kirjoitti:

Hyrisen sänkyyni ajattelemaan sinua Nalli siellä kalliolla kuutamon loisteessa :)

• Sol57
        HTZA kirjoitti:

:))) Friidulla nyt täys työ kyllä jo nyt pysyä ikinuorekkaan Arvoisan Pj:n perässä...;)) Friidu ei suostu ottamaan enää lisää vastuuta. Pätkääkään... Sihteerin työ on työlästä ja erittäin vastuunalaista.....huokaus....Missä se Arvoisa Pj:ta jälleen....liekö jäänyt taas sinne pressiklubille...onkohan sillä edes puhdasta kravaattia....ja klubitakki lienee missä kunnossa...(taas)...täytyy viedä pesulaan...huokaus...sentään....

Ei auta muu kuin lähteä perään.

Hatsa pärjää kyllä ilmankin Friidun huolenpitoa.. Ei nyt hankkisi Friidulle lisähommia enää kuitenkaan....Hatsahan tietää että, tässä kotonakin kädet täynnä huolehdettavia riittämiin....jaksaa se Friidukin nyt enää vain shampanjan voimalle....;)))

• Sol57
        Sol57 kirjoitti:

:))) Friidulla nyt täys työ kyllä jo nyt pysyä ikinuorekkaan Arvoisan Pj:n perässä...;)) Friidu ei suostu ottamaan enää lisää vastuuta. Pätkääkään... Sihteerin työ on työlästä ja erittäin vastuunalaista.....huokaus....Missä se Arvoisa Pj:ta jälleen....liekö jäänyt taas sinne pressiklubille...onkohan sillä edes puhdasta kravaattia....ja klubitakki lienee missä kunnossa...(taas)...täytyy viedä pesulaan...huokaus...sentään....

Ei auta muu kuin lähteä perään.

Hatsa pärjää kyllä ilmankin Friidun huolenpitoa.. Ei nyt hankkisi Friidulle lisähommia enää kuitenkaan....Hatsahan tietää että, tässä kotonakin kädet täynnä huolehdettavia riittämiin....jaksaa se Friidukin nyt enää vain shampanjan voimalle....;)))

siis voimalla:)) Rähmä.....Friidulla nyt tässä täysi shampaja lasi. pienessä kädessään.....Kundin synttärit tänään;)) tai siis huomenna....mutta, tänään hieman juhlitaan....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      552
      2800
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2542
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1611
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1542
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1480
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1394
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      42
      1385
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1298
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      309
      1276
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1173
    Aihe