Kyllä tulee ihan mieleen että minkälainen rikollinen sitä oikein onkaan sakkoja vertaillessa. Ajoin tuossa muutama vuosi sitten uudehkolla lavapakettiautolla 120 km/h tyhjällä moottoritiellä kesäkelillä mutta talvinopeusrajoituksien (100km/h) ollessa voimassa. Kytät pysäyttivät ja kirjoittivat 30 päiväsakkoa olinhan rikkonut kahta lakia samaan aikaan.
Myöhemmin luin lehdestä että mies oli hakannut vaimonsa joka oli paennut kylpyhuoneeseen ja kuollut verenhukkaan ammeeseen mutta koko syy ei ollut miehen koska nainen ei ollut halunnut hakea apua. Ja saman suuruinen sakko kuin minulle. Myöhemmin keskinen ajoi ratit ja taas päiväsakkojen määrä samaa luokkaa.
Voinko siis lukea rivien välistä että vaimon kuolemantuottamuksen aiheuttaminen tai kännissä ajelu on rinnastettavissa lievää ylinopeuteen (20km/h) tyhjällä moottoritiellä eli yhtä hyväksyttävää?
Sakkojen kohtuuttomuus.
3
137
Vastaukset
- KiKi.
Itse joudun ajamaan työmatkallani useiden kameroiden ohi, siksipä autossani on vakionopeudensäädin, ja laitan sen aina 83km/h vauhtiin, ja annan mennä, tosin kamera väähtää usein noin 2-3 kertaa viikossa, mutta eipä se mua ole haitannut.
Ainiin, loppuiko rahat kesken, kun et voinut rekata henkilöautoksi sitä sun lava-autoas...- liikenneterroristi
TYÖKALU eikä mikään köyhän pojan "pyhä lehmä".
- niinjanäen
Suomessa saa ajaa 8 vuotiaan yli päin punaisia aiheuttaen vain kuolemantuottamuksen. Mutta ammus yks joutsen ja vertaa sitten noita tuomioita vielä keskenäs rahallisin korvauksin. Joustentahan ei haudata tammiarkkun kiven alle..... Ai juu on on oikeusvaltio juu.
Suomessa saa myös puukottaa toista hengenvaarallisesti ja jos kuolemansyy on sairaalabakteeri, puukotus katsotaan vain kuolemantuottamukseksi. Jos henkilö ei kuole saa hän korvauksia ansionmenetyksistä sun muista kärsimyksistään lopunelämäkseen, mutta kun kuoleman aiheuttajaksi katsotaan bakteeri ei aikaisempi puukottaja maksa kuin pikkusakot.
Lakihan on aina niinkuin se luetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621384
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä40985Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38715- 14630
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28622- 36616
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20592Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30567Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17553