Sivari

njurmijussi

Jep jep. Tuli sit kutsu armeijaan ja omista syistäni en ajatellut käydä armeijaa vaan sivarin. Olisin kiitollinen jos joku joka on käynyt sivarin kertoisi vähän minulle mitä hommaan sisältyy ja mitä tehdään. Tietenkin on olemassa näitä kauhutarinoita "joutuu pyyhkiin mummojen perseitä" "siivoamaan vessoja" yms. paskaa. Ja en mielelläni haluaisi tähän keskusteluun näitä: "sivarit on pitkätukka homoja" juttuja. Ne on kuultu ja asia on tullut selväksi. Kiitos jo etukäteen mukavalle sivarille! =)

57

566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TRiviale

Minun tuttuni oli nuorisotyössä jossain kaupungin nuorisotilassa. Tosin hänen oli tarkoitus muutenkin opiskella ja ryhtyä nuorisotyönohjaajaksi.

• Vaärä
    • J-la

olla kunnon selitys, miksei halua pitää Suomea riittävän puolustuskykyisenä, ettei sotaa tulisi.
      Varusmiehenä minulla oli alaisena 29 vuotias fil. maisteri, joka oli ensin halunnut eettisistä syistä sivariksi, mutta päätti sittenkin suorittaa asevelvollisuuden ja pääsi helppoihin käytännön tehtäviin lyhemmällä ajalla, kuin sivarina---oli myös mahdollisuutta enemmän opiskella vapaa-ajat. Ei tarvinnut henkilökohtaista asetta, kuin ampumaharjoituksissa, eikä tarvinnut olla rivissä tai marsseilla, kuin alokasajan.
      40tunnin työviikot. Simputusta ei yhtään.

Olisi ollut upseeriainesta, jos olisi halunnut.

• tosimies-ateisti

Ei se ole armeijan vika, jos sinun pääsi ei kestä palvelusta, joka todellakaan ei ole tervejärkiselle ja NORMAALILLE ihmiselle ylitsepääsemätön urakka. Ei haluaisi koulussakaan moni jäädä luokalle! Mutta niin vaan jää? Syynä: lukemisen haluttomuus tai järki ei riitä? Liity sinä vaan pelastusarmeijaan! Sieltä löytyy sulle oikeata seuraa!

Ja mitä teissä sivareissa muka pitäs kunnioittaa? Mitä luonteenpiirrettä? Ämmämäisyyttäkö ja avuttomuuttanne? Eikö äitis sua jo hoivannu tarpeeksi? Kehtaatkin iso mies täällä ruikuttaa.

• dibadu

Haha! Pälkähtikö tosimies-ateisti päähäsi, että aika suuri osa sivareista ei mene armeijaan periaatteen vuoksi?
        Kaikkia ei kiinnosta leikkiä pyssyleikkejä uudestaan, kun niitä on jo 3 vuotiaana tullut leikittyä.
        Kyllä olen käynyt armeijan.

• tosimies-ateisti
        dibadu kirjoitti:

Haha! Pälkähtikö tosimies-ateisti päähäsi, että aika suuri osa sivareista ei mene armeijaan periaatteen vuoksi?
        Kaikkia ei kiinnosta leikkiä pyssyleikkejä uudestaan, kun niitä on jo 3 vuotiaana tullut leikittyä.
        Kyllä olen käynyt armeijan.

Muista sinä poika tämä; tasavertaisia voimme olla lain yms. yhteiskunnallisten sääntöjen suhteen, mutta TASAVERTAISIA ja TASAVERTAISIKSI emme koskaan tule---vaikka kuinka sitä toivoisit! Me armeijan miehet ollaan miehiä, te taas pelkkiä ämmiä ja piipittäjiä tai kukatiesmitä,... no jotain sairasta ainakin!

• beenthere

Olen aina ollut sitä mieltä, että fiksut menee sivariin ja kantani vahvistui tuhat kertaisesti sinun kommenttisi jälkeen.
        Armeija on juuri tuollaisia uhoja varten. Kiva kun tykkäsit siitä. Muista kuitenkin, että nyt olet sen käynyt ja voit lopettaa tuon uhoilun. Täällä siviilissä ollaan sivistyneesti ja toisia kunnioittavalla asenteella.

• tosimies-ateisti
        beenthere kirjoitti:

Olen aina ollut sitä mieltä, että fiksut menee sivariin ja kantani vahvistui tuhat kertaisesti sinun kommenttisi jälkeen.
        Armeija on juuri tuollaisia uhoja varten. Kiva kun tykkäsit siitä. Muista kuitenkin, että nyt olet sen käynyt ja voit lopettaa tuon uhoilun. Täällä siviilissä ollaan sivistyneesti ja toisia kunnioittavalla asenteella.

Teot ja elämänhallinta? Ajattele tunnetasolla! Mitä tunnet kun näet ämmämäisen pienen surkean miehen(sivari,homo tms.) vaikkapa jonkun yrityksen johdossa(pop-maailmasta vaikkapa tämä edesmennyt Michael Jackson), joka on pelkkä haavekuva TOSI miehestä? Jotenkin vaan ei tällaista henkilöä voi kunnioittaa ja arvostaa, vaikka tuo olisi missä asemassa tahansa. Esim. Halosen puolisokin, tämä Eräjärvi tai Tuomioja!

• beenthere
        tosimies-ateisti kirjoitti:

Teot ja elämänhallinta? Ajattele tunnetasolla! Mitä tunnet kun näet ämmämäisen pienen surkean miehen(sivari,homo tms.) vaikkapa jonkun yrityksen johdossa(pop-maailmasta vaikkapa tämä edesmennyt Michael Jackson), joka on pelkkä haavekuva TOSI miehestä? Jotenkin vaan ei tällaista henkilöä voi kunnioittaa ja arvostaa, vaikka tuo olisi missä asemassa tahansa. Esim. Halosen puolisokin, tämä Eräjärvi tai Tuomioja!

Minä en tunne yhtään ämmämäistä, pientä ja surkeaa sivaria. Monta salskeaa, oikein miehekästä ja älykästä kylläkin.
        Ja tällaiseen homoseksuaaliin ei tuo homokommenttikaan niin pure.
        Sinulla tuntuu olevan iso määrä stereotypioita ympärilläsi. Tunnetko yhtään oikeaa ihmistä?

• beenthere

Muista sinä poika tämä; tasavertaisia voimme olla lain yms. yhteiskunnallisten sääntöjen suhteen, mutta TASAVERTAISIA ja TASAVERTAISIKSI emme koskaan tule---vaikka kuinka sitä toivoisit! Me armeijan miehet ollaan miehiä, te taas pelkkiä ämmiä ja piipittäjiä tai kukatiesmitä,... no jotain sairasta ainakin!

, että armeija tekee pojasta miehen, mutta sinun kohdallasi armeija on näemmä pahasti epäonnistunut. Ihan keskenkasvuinen tunnut vieläkin olevan. Näinköhän onnistuisivat paremmin jos kutsuvat sinut kertaamaan?

• tosimies-ateisti
        beenthere kirjoitti:

Minä en tunne yhtään ämmämäistä, pientä ja surkeaa sivaria. Monta salskeaa, oikein miehekästä ja älykästä kylläkin.
        Ja tällaiseen homoseksuaaliin ei tuo homokommenttikaan niin pure.
        Sinulla tuntuu olevan iso määrä stereotypioita ympärilläsi. Tunnetko yhtään oikeaa ihmistä?

Sanos muuta. Itse kun viisi vuotta sitten kävin armeijan niin vihasin sivareita, koska pidin heitä joko hinttareina, kommareina, neitimäisinä nynnyinä, keskenkasvuisina kakaroina tai kaikkina noina. Pakko on kuitenkin todeta, että vaikka kaikilla suomalaisilla on toki oikeus valita meneekö inttiin vai ei, niin en pysty vieläkään arvostamaan sivaria pätkänkään vertaa; on ne vaan sellasia reppahousu ruikuttajia kuten sinäkin tunnut olevan.

• tosimies-ateisti
        beenthere kirjoitti:

, että armeija tekee pojasta miehen, mutta sinun kohdallasi armeija on näemmä pahasti epäonnistunut. Ihan keskenkasvuinen tunnut vieläkin olevan. Näinköhän onnistuisivat paremmin jos kutsuvat sinut kertaamaan?

Kato totuus on siinä, että meitä TOSI miehiä vituttaa se ämmämäisyys, joka teistä sivareista niin selvästi paistaa päälle. Ja mitä enemmän teitä tuolla kadulla vastaan tulee, sen enemmän se vitutus vaan nousee! Tosin pakko teidän keskuudessanne on elää, mutta jotenkin teidän touhunne on niin TOSI miehen luonteen vastasta! Älä loukkaannu, mutta näin on näreet! Ja se teidän sivaripalveluksenne on yhtä tyhjän kanssa, eikä me kunnon suomalaiset teitä kaivata mihinkään! Häipykää jonnekin maahan, jossa transvestiittejä ja muita luonnonoikkuja rakastetaan,hyysätään ja suositaan! Hyi helvetti! Fy fan helvete!

• Anniina alik.

Kato totuus on siinä, että meitä TOSI miehiä vituttaa se ämmämäisyys, joka teistä sivareista niin selvästi paistaa päälle. Ja mitä enemmän teitä tuolla kadulla vastaan tulee, sen enemmän se vitutus vaan nousee! Tosin pakko teidän keskuudessanne on elää, mutta jotenkin teidän touhunne on niin TOSI miehen luonteen vastasta! Älä loukkaannu, mutta näin on näreet! Ja se teidän sivaripalveluksenne on yhtä tyhjän kanssa, eikä me kunnon suomalaiset teitä kaivata mihinkään! Häipykää jonnekin maahan, jossa transvestiittejä ja muita luonnonoikkuja rakastetaan,hyysätään ja suositaan! Hyi helvetti! Fy fan helvete!

likaista, halveksittavaa ja saastaista mut lesboilu on erotiikkaa :)

• tosimies-ateisti
        Anniina alik. kirjoitti:

likaista, halveksittavaa ja saastaista mut lesboilu on erotiikkaa :)

Määrittele sinä minulle "erottisuus", koska ilmeisesti itse luulet ja kuvittelet eroottinen olevasi! Mutta älä mieti pitkään! Syvemmälle vaan uppoat---lopulliseen tietämättömyyteesi ja saastaasi! Ja sieltähän on pitkä matka taas takaisin!

• beenthere

Myönnän olevani ämmämäinen, mutta minulla on sille aika hyvä selitys. Olen nainen. Katoppa ite kun se totuus on siinä, että tälleen sivusta kattojana näkee paljon paremmin. Kyllä tuntemani sivarit ovat oikein salskeita. Sinunlaistasi uhoajaa en kuuntelisi tai katsoisia minuuttiakaan. Onneksi teitä on tosi vähän.
        Tiedoksi muuten sinulle. Useimmat jopa lähes kaikki tuntemani asepalveluksen suorittaneet miehet naureskelevat sinunlaisillesi uhoilijoille. Raukoiksi ovat nimittäneet.
        Kyllä asepalveluksen käyneissäkin on fiksuja tyyppejä. Se arpa vain ei nyt tuntunut osuvan sinun kohdalle.
        Kiitos vaan noista kaikista toivotuksista. Onnea vaan elämälle! Sinä sitä tarvitset.

• tosimies-ateisti
        beenthere kirjoitti:

Myönnän olevani ämmämäinen, mutta minulla on sille aika hyvä selitys. Olen nainen. Katoppa ite kun se totuus on siinä, että tälleen sivusta kattojana näkee paljon paremmin. Kyllä tuntemani sivarit ovat oikein salskeita. Sinunlaistasi uhoajaa en kuuntelisi tai katsoisia minuuttiakaan. Onneksi teitä on tosi vähän.
        Tiedoksi muuten sinulle. Useimmat jopa lähes kaikki tuntemani asepalveluksen suorittaneet miehet naureskelevat sinunlaisillesi uhoilijoille. Raukoiksi ovat nimittäneet.
        Kyllä asepalveluksen käyneissäkin on fiksuja tyyppejä. Se arpa vain ei nyt tuntunut osuvan sinun kohdalle.
        Kiitos vaan noista kaikista toivotuksista. Onnea vaan elämälle! Sinä sitä tarvitset.

Totuutta ja itsestäänselvyyttä ei kuule tarvitse ollenkaan keksiä! Nyt tämänkin tiedät! Opettajaksiko sinä raukka nyt ryhdyt! Näinhän se teillä opettajilla aina on:"ei tarvitse oikein kaikkia tietää, kunhan vain jotain sinnepäin"! Näin toteaa sosiaalinen opettaja--kaikille taataan samat arvosanat ja tasapäisyys aina vaan kukoistaa! Voi j´lauta, ja vielä opettajaihminen. Ota mallia luonnosta, ei siellä mitkään tasapäät ikinä kukoista!

• Kössönöm

"Jotenkin vaan ei tällaista henkilöä voi kunnioittaa ja arvostaa, vaikka tuo olisi missä asemassa tahansa. Esim. Halosen puolisokin, tämä Eräjärvi tai Tuomioja!"

- Onko Tarja Halonen mennyt jonkun Eräjärven kanssa vihille? Tuomiojan kanssa ei ainakaan:)))

"Rauhanliiketaustastaan huolimatta Tuomioja ei ole kyseenalaistanut kansallista maanpuolustusta. Varusmiehenä hän sai alikersantin arvon ja on sen jälkeen ylennyt reservissä ylikersantiksi."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Erkki_Tuomioja

Jos taas Pentti Arajärveä tarkoitit, niin tässä:

"Tunnettuja reservin yliluutnantteja
        Pentti Arajärvi, professori, Tasavallan presidentti Tarja Halosen puoliso"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Yliluutnantti

• tosimies-ateisti kirjoitti:

Sanos muuta. Itse kun viisi vuotta sitten kävin armeijan niin vihasin sivareita, koska pidin heitä joko hinttareina, kommareina, neitimäisinä nynnyinä, keskenkasvuisina kakaroina tai kaikkina noina. Pakko on kuitenkin todeta, että vaikka kaikilla suomalaisilla on toki oikeus valita meneekö inttiin vai ei, niin en pysty vieläkään arvostamaan sivaria pätkänkään vertaa; on ne vaan sellasia reppahousu ruikuttajia kuten sinäkin tunnut olevan.

Ihmeellistä tekstiä. Voitko ymmärtää että on miehiä jotka vastustavat aseita ja sotia ym. väkivaltaa? Ja et sinä päällepäin tiedä kuka on sivari ja kuka intin käynyt.

ja psssst. Minulle naisena tosimies on sellainen joka pitää inttiä naurettavana pelleilynä ja vastustaa muutenkin kaikkea väkivaltaa ja muuta siihen kuuluvaa. Munaa se vaatii. Tosimies ei hauku sivareita reppahousu ruikuttajiksi, hinteiksi, kommareiksi eikä neitimäisiksi.

• ateisti-tosimies
        missxcessive kirjoitti:

Ihmeellistä tekstiä. Voitko ymmärtää että on miehiä jotka vastustavat aseita ja sotia ym. väkivaltaa? Ja et sinä päällepäin tiedä kuka on sivari ja kuka intin käynyt.

ja psssst. Minulle naisena tosimies on sellainen joka pitää inttiä naurettavana pelleilynä ja vastustaa muutenkin kaikkea väkivaltaa ja muuta siihen kuuluvaa. Munaa se vaatii. Tosimies ei hauku sivareita reppahousu ruikuttajiksi, hinteiksi, kommareiksi eikä neitimäisiksi.

Armeijassa meille opetettiin tällainen rehellisyys: jos joudut tekemiseen toivottoman tapauksen kanssa, kerro se heti ko. henkilölle ja vaihda tilalle kunnon mies!
        Itse vetelet järjettömiä kysymyksiä ja väitteitä sekä johtopäätöksiä ihan vaan hatusta ja loukkaannut siitä, kun KUKAAN järkevä isänmaallinen ihminen ei niihin pystynyt vastaamaan, puhumattkaan samaa mieltä olemisesta. Et edes sinä itse! Siis riitelet ja väittelet periaatteessa vain itsesi kanssa ja onnittelet myös iteäsi. Eikö olisi parempi olla hiljaa ja säästellä muita ja itseäsikin?

• ateisti-tosimies kirjoitti:

Armeijassa meille opetettiin tällainen rehellisyys: jos joudut tekemiseen toivottoman tapauksen kanssa, kerro se heti ko. henkilölle ja vaihda tilalle kunnon mies!
        Itse vetelet järjettömiä kysymyksiä ja väitteitä sekä johtopäätöksiä ihan vaan hatusta ja loukkaannut siitä, kun KUKAAN järkevä isänmaallinen ihminen ei niihin pystynyt vastaamaan, puhumattkaan samaa mieltä olemisesta. Et edes sinä itse! Siis riitelet ja väittelet periaatteessa vain itsesi kanssa ja onnittelet myös iteäsi. Eikö olisi parempi olla hiljaa ja säästellä muita ja itseäsikin?

Kysin: Voitko ymmärtää että on miehiä jotka vastustavat aseita ja sotia ym. väkivaltaa? Js tämä oli ärjetön kysymys?

Ja loput mitä sanoin on oma mielipiteeni. Johon muilla ei ole nokan kopauttamista. :)

Sinä voisit rauhoittua ja olla ihan rauhassa mitä mieltä oletkin. Verenpaineesi nousee ja se ei ole hyvä asia.

• Kössönöm
        missxcessive kirjoitti:

Kysin: Voitko ymmärtää että on miehiä jotka vastustavat aseita ja sotia ym. väkivaltaa? Js tämä oli ärjetön kysymys?

Ja loput mitä sanoin on oma mielipiteeni. Johon muilla ei ole nokan kopauttamista. :)

Sinä voisit rauhoittua ja olla ihan rauhassa mitä mieltä oletkin. Verenpaineesi nousee ja se ei ole hyvä asia.

"Sinä voisit rauhoittua ja olla ihan rauhassa mitä mieltä oletkin. Verenpaineesi nousee ja se ei ole hyvä asia."

- Voi se ollakin, jos väkivaltaa ihannoivalta sanoo ohimosuoni poks.

• Kössönöm kirjoitti:

"Sinä voisit rauhoittua ja olla ihan rauhassa mitä mieltä oletkin. Verenpaineesi nousee ja se ei ole hyvä asia."

- Voi se ollakin, jos väkivaltaa ihannoivalta sanoo ohimosuoni poks.

Saisi paukahtaa koko pää.

• Kössönöm
        missxcessive kirjoitti:

Saisi paukahtaa koko pää.

Mitäs julmaa tähän vielä keksisi... kerron myöhemmin.

Olin siellä 1986 ja oli kyllä nössöin paikka jossa olen ollut.
        Olisi ollut ehkä jännää jos siellä olisi hengaillut 10-12 v vanhana.

• karisma
        Kössönöm kirjoitti:

Mitäs julmaa tähän vielä keksisi... kerron myöhemmin.

Joo ei tollasista toopeista kannata välittää. Mulle tuli joskus takavuosina "tosimies" baretti päässä uhoamaan ja kyselemään oonko mä joku homosivari, niin vastasin valheellisesti, että joo olen. Olihan se kiva katsoa kun otsasuoni kaverilla pullistui mutta ei se mihinkään uhoamista kummepaan kuitenkaan ryhtynyt :)

Et siinä ne "tosimiehet" ja jos joku multa nyt tulis kyselemään niin aivan varmaan valehtelisin olevani sivari ja tarvittaessa homokin mä en tollasia "tosimiehiä" paljon arvosta.

Mut ihan hyvä että täälläkin teiltä ja muiltakin on "tosimies" saanut ihan selkeää palautetta :)

• karisma kirjoitti:

Joo ei tollasista toopeista kannata välittää. Mulle tuli joskus takavuosina "tosimies" baretti päässä uhoamaan ja kyselemään oonko mä joku homosivari, niin vastasin valheellisesti, että joo olen. Olihan se kiva katsoa kun otsasuoni kaverilla pullistui mutta ei se mihinkään uhoamista kummepaan kuitenkaan ryhtynyt :)

Et siinä ne "tosimiehet" ja jos joku multa nyt tulis kyselemään niin aivan varmaan valehtelisin olevani sivari ja tarvittaessa homokin mä en tollasia "tosimiehiä" paljon arvosta.

Mut ihan hyvä että täälläkin teiltä ja muiltakin on "tosimies" saanut ihan selkeää palautetta :)

Monet menee inttiin sen kummemmin asiaa ajattelematta ja pääseehän sieltä nopeammin pois kun jos valitsisi sivarin. Kyllä niitä "tosimiehiä" on intinkin käyneissä (vähän pitää sanoja ottaa takasi) ja monet menee vanhempien etenkin isän painostuksesta. Olihan suomi muuten joskus saanut huomautuksen ihmisoikeusjärjestöltä koskien sivarin pituutta, se kun on rangaistuksenomainen. Näin muistelisin.

• karisma
        missxcessive kirjoitti:

Monet menee inttiin sen kummemmin asiaa ajattelematta ja pääseehän sieltä nopeammin pois kun jos valitsisi sivarin. Kyllä niitä "tosimiehiä" on intinkin käyneissä (vähän pitää sanoja ottaa takasi) ja monet menee vanhempien etenkin isän painostuksesta. Olihan suomi muuten joskus saanut huomautuksen ihmisoikeusjärjestöltä koskien sivarin pituutta, se kun on rangaistuksenomainen. Näin muistelisin.

Mun ystäväpiiriin kuuluu muutama sivari ja sitten on varusmiespalveluksen suorittaneita miehistöstä aliupseereihin vääpeliin saakka ja pari upseeria, itse olen ilmatorjuntatykkimies.

Ja toi oli vasta ystäväpiiri, tuttavapiiri on sitten sitäkin laajempi.

Mutta mun tuttava- saati ystäväpiiriin ei kuulu yhtään uhoavaa "tosimiestä" Eikä koskaan tule kuulumaankaan.

Se, että onko suorittanut asepalveluksen ei vaikuta millään tavalla siihen miten toista ihmistä arvostan. Ja kirjoitusten perusteella voinen sanoa, että tää "tosimies"-ateisti on nuori kloppi, joka hänelle anteeksi annettakoon nuoruudesta voi parantua ajan myötä mutta tolla asenteella, kun hänellä on hän tuskin tulee minun ystäväkseni yltämään.

Mut ei sen väliä se on varmaan molemminpuolista :)

• beenthere kirjoitti:

Siellä taas joku tosimieheksi itseään nimittävä nulikka uhoaa. Tosimiehen ja nulikan erottaa siitä, että tosimiehen ei tarvitse uhota armeijan käymisellä niin kuin tämä itseään tosimieheksi nimittävä tekee.

• beenthere kirjoitti:

"Olen aina ollut sitä mieltä, että fiksut menee sivariin ja kantani vahvistui tuhat kertaisesti sinun kommenttisi jälkeen."

Olisko mun pitänyt mennä sivariin? ;-)

• missxcessive kirjoitti:

"Olihan suomi muuten joskus saanut huomautuksen ihmisoikeusjärjestöltä koskien sivarin pituutta, se kun on rangaistuksenomainen."

Sehän riippuu siitä, miten se lasketaan.
        Sivareilla on käsittääkseni 8 tunnin työpäivä ja sitten voi tehdä, mitä lystää. Armeijassa asia ei ole niin.

• ateisti-tosimies
        karisma kirjoitti:

Mun ystäväpiiriin kuuluu muutama sivari ja sitten on varusmiespalveluksen suorittaneita miehistöstä aliupseereihin vääpeliin saakka ja pari upseeria, itse olen ilmatorjuntatykkimies.

Ja toi oli vasta ystäväpiiri, tuttavapiiri on sitten sitäkin laajempi.

Mutta mun tuttava- saati ystäväpiiriin ei kuulu yhtään uhoavaa "tosimiestä" Eikä koskaan tule kuulumaankaan.

Se, että onko suorittanut asepalveluksen ei vaikuta millään tavalla siihen miten toista ihmistä arvostan. Ja kirjoitusten perusteella voinen sanoa, että tää "tosimies"-ateisti on nuori kloppi, joka hänelle anteeksi annettakoon nuoruudesta voi parantua ajan myötä mutta tolla asenteella, kun hänellä on hän tuskin tulee minun ystäväkseni yltämään.

Mut ei sen väliä se on varmaan molemminpuolista :)

Armeija,itsemurhat, masennus ja tapaturmat,

Kyllä sekin on aika tasapäistämistä sekin, jos mielenterveysongelmaiset ja masennuksen valtaamat sosialisoidaan armeijan huoleksi! Kaikki huuhaat, niinkuin sinäkin, pitäs ottaa huomioon ja paapoa kuin pikkukakaraa! Olisit vaan menny armeijaan, niin susta ei olis tullu tommosta katkeraa ja kateellista, onnetonta reppahousu ruikuttajaa! Ja tämä ei ole mitenkään hienoa---sinun kannaltasi!Ei ollenkaan!

• ateisti-tosimies
        missxcessive kirjoitti:

Ei meidän komppaniassa ainakaan koskaan kenelläkään ollu mitään mielenterveysongelmia, mitä nyt jotkut marsseilla vähän ryyty, mutta seuraavana päivänä "kivut" oli taas poissa--lihaskivut siis. Mitä tarkoitat minun, siis "varusmiehen mielenterveydellä"? Minä en ole lääkäri vaan kouluttaja. Jos joku armeijassa haluaa lääkäriin, niin kyllä sinne jokainen pääsee! Jos joku taas ei tottele käskyjä ja lusmuilee, voi hän psykiatrin kautta käyden lopettaa koko palveluksensa. Missä siis ongelma? Sinun päässäsikö? Luultavasti!

Ei meidän komppaniassa ainakaan koskaan kenelläkään ollu mitään mielenterveysongelmia, mitä nyt jotkut marsseilla vähän ryyty, mutta seuraavana päivänä "kivut" oli taas poissa--lihaskivut siis. Mitä tarkoitat minun, siis "varusmiehen mielenterveydellä"? Minä en ole lääkäri vaan kouluttaja. Jos joku armeijassa haluaa lääkäriin, niin kyllä sinne jokainen pääsee! Jos joku taas ei tottele käskyjä ja lusmuilee, voi hän psykiatrin kautta käyden lopettaa koko palveluksensa. Missä siis ongelma? Sinun päässäsikö? Luultavasti!

??

• Kössönöm
        ateisti-tosimies kirjoitti:

Armeija,itsemurhat, masennus ja tapaturmat,

Kyllä sekin on aika tasapäistämistä sekin, jos mielenterveysongelmaiset ja masennuksen valtaamat sosialisoidaan armeijan huoleksi! Kaikki huuhaat, niinkuin sinäkin, pitäs ottaa huomioon ja paapoa kuin pikkukakaraa! Olisit vaan menny armeijaan, niin susta ei olis tullu tommosta katkeraa ja kateellista, onnetonta reppahousu ruikuttajaa! Ja tämä ei ole mitenkään hienoa---sinun kannaltasi!Ei ollenkaan!

että intti käyty -82.

• Thronos

"Mitä tunnet kun näet ämmämäisen pienen surkean miehen(sivari,homo tms.) vaikkapa jonkun yrityksen johdossa(pop-maailmasta vaikkapa tämä edesmennyt Michael Jackson), joka on pelkkä haavekuva TOSI miehestä?"

Siis homo on tosimiehestä haavekuva? Mahdoitko lipsauttaa jotakin jota yrität salata itseltäsikin? Mistä haaveilet iltaisin?

• beenthere

Totuutta ja itsestäänselvyyttä ei kuule tarvitse ollenkaan keksiä! Nyt tämänkin tiedät! Opettajaksiko sinä raukka nyt ryhdyt! Näinhän se teillä opettajilla aina on:"ei tarvitse oikein kaikkia tietää, kunhan vain jotain sinnepäin"! Näin toteaa sosiaalinen opettaja--kaikille taataan samat arvosanat ja tasapäisyys aina vaan kukoistaa! Voi j´lauta, ja vielä opettajaihminen. Ota mallia luonnosta, ei siellä mitkään tasapäät ikinä kukoista!

Mistä olet saanut päähäsi,että olen opettaja? Tällainen suoraviivainen insinööri olisi varmaan tosi huonu opettaja.
        Minä tiedän asioita elämänkokemuksesta. Sinulla sitä tuntuu puuttuvan vielä roppakaupalla. Kasva ensin isoksi ja palataan sitten asiaan.

• beenthere
        ertert kirjoitti:

Siellä taas joku tosimieheksi itseään nimittävä nulikka uhoaa. Tosimiehen ja nulikan erottaa siitä, että tosimiehen ei tarvitse uhota armeijan käymisellä niin kuin tämä itseään tosimieheksi nimittävä tekee.

Tosimiehet naureskelee näille "tosimiehille" minun kokemukseni kukaan.

• beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

"Jotenkin vaan ei tällaista henkilöä voi kunnioittaa ja arvostaa, vaikka tuo olisi missä asemassa tahansa. Esim. Halosen puolisokin, tämä Eräjärvi tai Tuomioja!"

- Onko Tarja Halonen mennyt jonkun Eräjärven kanssa vihille? Tuomiojan kanssa ei ainakaan:)))

"Rauhanliiketaustastaan huolimatta Tuomioja ei ole kyseenalaistanut kansallista maanpuolustusta. Varusmiehenä hän sai alikersantin arvon ja on sen jälkeen ylennyt reservissä ylikersantiksi."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Erkki_Tuomioja

Jos taas Pentti Arajärveä tarkoitit, niin tässä:

"Tunnettuja reservin yliluutnantteja
        Pentti Arajärvi, professori, Tasavallan presidentti Tarja Halosen puoliso"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Yliluutnantti

Se menee aina näin. Mitä tiedoissa ja taidoissa uupuu korvataan kovalla uholla. Taitaa nassikka odotella kertaukutsua joka päivä.
        Voi poloa!

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

Se menee aina näin. Mitä tiedoissa ja taidoissa uupuu korvataan kovalla uholla. Taitaa nassikka odotella kertaukutsua joka päivä.
        Voi poloa!

etteivät nuo tyypit tarkista koskaan mitään asioita ennen kuin alkavat mollaamaan jotain ihmistä. Tässähän se netti on käytettävissä ja googlella löytyy. Mutta joillekin tuntuu olevan vaikea etsiä sitä kautta tietoa.

• beenthere

Ikävä kyllä en osaa auttaa se sisällön suhteen, kun meillä naisilla ei noita murheita ole.Toivottavasti pääset johonkin fiksuun paikkaan palvelemaan. Onnea ja menestystä valitsemallesi tielle.

• J-la

vallan ja pääset puutarhahommiin unikkopellolle.
      Sitten toivot, että Venäjä tai Nato tulee apuun ja pakenet fugeeleirille Ruotsiin Suomen "Kosovosta"
      Suomessa on jo riittävästi somalisivareita ..ja voivat hyvin VANKILASSA

• Mitä vittua?

juuri tätä tarkoitin. Tässä keskustelussa minun oli tarkoitus tiedustella että mitä sivari työ sisältää. Minua ei vittuakaan kiinnosti armeija poikien vittuili sun muu paska. En jaksa ymmärtää mikä vitun ongelma siinä on että menee siviipalveluun, kun ei vaan kiinnosta mennä pelleileen erämaahan vuodeksi? mikä vittu on oikeesti ongelma? ja pahoitteluni pistin vahingossa tämän keskustelun uskonto alueeseen (johon se todellakaan ei kuulu) mut kai tässä voi vielä ilmoittaa että olen itsekkin ateisti. Ja en ole homo niinkuin näköjään moni on luullut.

• Mitä vittua? kirjoitti:

juuri tätä tarkoitin. Tässä keskustelussa minun oli tarkoitus tiedustella että mitä sivari työ sisältää. Minua ei vittuakaan kiinnosti armeija poikien vittuili sun muu paska. En jaksa ymmärtää mikä vitun ongelma siinä on että menee siviipalveluun, kun ei vaan kiinnosta mennä pelleileen erämaahan vuodeksi? mikä vittu on oikeesti ongelma? ja pahoitteluni pistin vahingossa tämän keskustelun uskonto alueeseen (johon se todellakaan ei kuulu) mut kai tässä voi vielä ilmoittaa että olen itsekkin ateisti. Ja en ole homo niinkuin näköjään moni on luullut.

Mun tuttuja on ollut kirjastossa,valtion koe maatilalla ym vastaavissa ja ne kaikki ovat menneet sivareiksi koska eivät kestäisi koko viikkoa ilman naista.
        Siis sivarit harvemmin ovat homoja jos porukka näin ovat uskoneet.
        Sivilipalvelus kait kestää pidempään kun intti.

• Kössönöm
        zippo100 kirjoitti:

Mun tuttuja on ollut kirjastossa,valtion koe maatilalla ym vastaavissa ja ne kaikki ovat menneet sivareiksi koska eivät kestäisi koko viikkoa ilman naista.
        Siis sivarit harvemmin ovat homoja jos porukka näin ovat uskoneet.
        Sivilipalvelus kait kestää pidempään kun intti.

Niin kestää. Ja jos on totaalikieltäytyjä, niin on vankilatuomio puoli vuotta. Raiskauksesta tms muusta väkivallanteosta saa (jos saa) ehdollista ja nimelliset sakot. Jos kieltäytyy armeijasta, niin saa ehdotonta. Se on istuttava päivälleen.

• J-la
        Kössönöm kirjoitti:

Niin kestää. Ja jos on totaalikieltäytyjä, niin on vankilatuomio puoli vuotta. Raiskauksesta tms muusta väkivallanteosta saa (jos saa) ehdollista ja nimelliset sakot. Jos kieltäytyy armeijasta, niin saa ehdotonta. Se on istuttava päivälleen.

"pikatuomoita" tehtiin. oli kuolemantuomio on jo poistettu sotaväen rikoslaista.
        Silloin saattoi yhden töppäily aiheuttaa satojen muiden kaatumisen. Se oli ankaraa aikaa.

Nykyään sivarit pelleilevät kaikenlaisilla "syillä", vakkei tarvitse olla muuta, kuin demonstraationa riittävästä puolustuksesta paukkupatruunoilla ja moni kaupunkilainen pelkää jo pimeää metsää, kn on ensin heitetty ulos merivoimista klaustrofobian vuoksi.

Kun itse olen ollut sotatoimialueilla ja tulikasteen saanut, en arvosta sivaria miksikään muuksi. kuin good for nothing. Minun yksikössä oli sotilaspappikin operatiivisissa tehtävissä vapaaehtoisesti.

• kun niitä
        J-la kirjoitti:

"pikatuomoita" tehtiin. oli kuolemantuomio on jo poistettu sotaväen rikoslaista.
        Silloin saattoi yhden töppäily aiheuttaa satojen muiden kaatumisen. Se oli ankaraa aikaa.

Nykyään sivarit pelleilevät kaikenlaisilla "syillä", vakkei tarvitse olla muuta, kuin demonstraationa riittävästä puolustuksesta paukkupatruunoilla ja moni kaupunkilainen pelkää jo pimeää metsää, kn on ensin heitetty ulos merivoimista klaustrofobian vuoksi.

Kun itse olen ollut sotatoimialueilla ja tulikasteen saanut, en arvosta sivaria miksikään muuksi. kuin good for nothing. Minun yksikössä oli sotilaspappikin operatiivisissa tehtävissä vapaaehtoisesti.

olisi tarvittu.

>Kun itse olen ollut sotatoimialueilla ja tulikasteen saanut, en arvosta sivaria miksikään muuksi. kuin good for nothing. <

minulla on ollut se käsitys, että pääosin sinne olisi täältä lähetetty ihan suvaitsevaista ja aikuista porukkaa. tosin muistan kyllä omilta inttiajoiltani, että muuten ihan ok skapparit olivat kuin lastentarhan räkänokkia mitä tuli muiden kuin sotilaskoulutuksen saaneiden kunnioittamiseen. yhdenlaista fundamentalistisuutta sekin...

• J-la kirjoitti:

"Kun itse olen ollut sotatoimialueilla ja tulikasteen saanut, en arvosta sivaria miksikään muuksi. kuin good for nothing."

Ainoa ongelma tuossa on se, että sinun kunnioituksesi ei kiinnosta ketään.

• ateisti-tosimies
        ertert kirjoitti:

"Kun itse olen ollut sotatoimialueilla ja tulikasteen saanut, en arvosta sivaria miksikään muuksi. kuin good for nothing."

Ainoa ongelma tuossa on se, että sinun kunnioituksesi ei kiinnosta ketään.

Siinä taas yksi sivari lukemassa totuutta "sivari-suodattimien" läpi? Eikö psyyke taaskaan kestänyt vaan piti taas ruveta vittuilemaan? Itsemurhilta kyllä säästytään, mitä vähemmän teitä sivareita "salaa" sinne armeijaan pääsee! Sivariks kyllä halutaan ja sitten tulee pupu pöksyyn, kun pitäis lopullinen päätös tehdä. Miksette te "sala-sivarit" hakeudu heti armeijan psykiatrin puheille ja kerro että olette pelkkiä nynnyjä ja on paljon masennusta yms. ongelmia? Hehän ohjaisivat teidät heti hoitoon ja määräisivät masennuspillereitä yms. rauhoittavia.

Ja mitä oikein tarkoitat kunnioituksellasi? Syvällistä ja todellista sosiaalista taitoa varmaankin olisi se, jos kaikki olisivat samaa mieltä typerien ja utopististen väittämiesi kanssa! Paranoiaa,paranoiaa! Valitan! Sukuvikako ja parantumaton sellainen? Olisit nyt raukka ensin rehellinen itsellesi!

• J-la
        ateisti-tosimies kirjoitti:

Siinä taas yksi sivari lukemassa totuutta "sivari-suodattimien" läpi? Eikö psyyke taaskaan kestänyt vaan piti taas ruveta vittuilemaan? Itsemurhilta kyllä säästytään, mitä vähemmän teitä sivareita "salaa" sinne armeijaan pääsee! Sivariks kyllä halutaan ja sitten tulee pupu pöksyyn, kun pitäis lopullinen päätös tehdä. Miksette te "sala-sivarit" hakeudu heti armeijan psykiatrin puheille ja kerro että olette pelkkiä nynnyjä ja on paljon masennusta yms. ongelmia? Hehän ohjaisivat teidät heti hoitoon ja määräisivät masennuspillereitä yms. rauhoittavia.

Ja mitä oikein tarkoitat kunnioituksellasi? Syvällistä ja todellista sosiaalista taitoa varmaankin olisi se, jos kaikki olisivat samaa mieltä typerien ja utopististen väittämiesi kanssa! Paranoiaa,paranoiaa! Valitan! Sukuvikako ja parantumaton sellainen? Olisit nyt raukka ensin rehellinen itsellesi!

hakeutumalla sivariksi, ettei lääkäri pääse määrittelemään kelpoisuusluokkaa D =rauhan aikana vapautettu

Hullut ja narkkarit eivä kelpaa palvelukseen ja nolottaisi olla D-mies

"Siinä taas yksi sivari lukemassa totuutta "sivari-suodattimien" läpi?"

Ei.

"Eikö psyyke taaskaan kestänyt vaan piti taas ruveta vittuilemaan?"

Kesti.

"Itsemurhilta kyllä säästytään, mitä vähemmän teitä sivareita "salaa" sinne armeijaan pääsee!"

Mitä sinä oikein höpiset? Onko sinulla mielenterveydellisiä ongelmia?

"Miksette te "sala-sivarit" hakeudu heti armeijan psykiatrin puheille ja kerro että olette pelkkiä nynnyjä ja on paljon masennusta yms. ongelmia?"

Ei ole sellaisia ongelmia.

"Ja mitä oikein tarkoitat kunnioituksellasi?"

Kunnioitusta.

"Syvällistä ja todellista sosiaalista taitoa varmaankin olisi se, jos kaikki olisivat samaa mieltä typerien ja utopististen väittämiesi kanssa!"

Minkä väittämien kanssa? Mitä sinä oikein höpiset? Onko sinulla mielenterveydellisiä ongelmia?

"Sukuvikako ja parantumaton sellainen?"

Mitä sinä oikein höpiset? Onko sinulla mielenterveydellisiä ongelmia?

"Olisit nyt raukka ensin rehellinen itsellesi! "

Älä viitsi olla räkänokka nulikka, kasva aikuiseksi.

• J-la kirjoitti:

hakeutumalla sivariksi, ettei lääkäri pääse määrittelemään kelpoisuusluokkaa D =rauhan aikana vapautettu

Hullut ja narkkarit eivä kelpaa palvelukseen ja nolottaisi olla D-mies

"Vaikuttaa siltä, että moni yrittää salata mielenterveysongelmat hakeutumalla sivariksi, ettei lääkäri pääse määrittelemään kelpoisuusluokkaa D =rauhan aikana vapautettu".

Onko sinulla vainoharhoja? Kirjoituksesi perusteella siltä vaikuttaa.

"Hullut ja narkkarit eivä kelpaa palvelukseen ja nolottaisi olla D-mies "

Mikä sinun tekosyysi kusipäisyydellesi on?

• J-la

johtaa kuninkaanSOTUREITA lippueamiraalina

• Valtion laitokset ja yksityiset järjestöt palkkaavat mielellään sivareita 'ei niin vaativiin' hommiin. Postitus, it-lähituki, toimistotehtävät jne.

ps. Älä välitä tuosta macho-idiootista. Pienimunaisuudesta aiheutuvat neuroosi ja sitä ruokkiva hormonien käyttö saavat tuollaiset tyypit entistä enemmän sekaisin. Lihasta varmaan on, mutta ääni kuin ämmällä ja vehkeet kuin peltohiirellä.

• FuzzyMuff

Jatkakaa samaan malliin pojat ! Hauskaa luettavaa varsinki ku jotku ottaa niin tosissaan tän jutun ja meinaa paskantaa housuun ku kuulee että joku ei mee inttiin. :D Ja niinku täälläkin useimmat sanoo että oon tosi mies ku oon käyny intin ja et sivarit on ämmämäisiä, yhtälailla neki voi olla urpoja ja ämmämäisiä jotka käy intin tai on käyny, eikait se vaikuta siihen luonteeseen mitenkää jos menee sivariin tai inttii, jos on urpo ni sit on, jos ei oo ni ei oo. Se siitä mihinkään muutu. :D

• tosimies-ateisti
        FuzzyMuff kirjoitti:

Jatkakaa samaan malliin pojat ! Hauskaa luettavaa varsinki ku jotku ottaa niin tosissaan tän jutun ja meinaa paskantaa housuun ku kuulee että joku ei mee inttiin. :D Ja niinku täälläkin useimmat sanoo että oon tosi mies ku oon käyny intin ja et sivarit on ämmämäisiä, yhtälailla neki voi olla urpoja ja ämmämäisiä jotka käy intin tai on käyny, eikait se vaikuta siihen luonteeseen mitenkää jos menee sivariin tai inttii, jos on urpo ni sit on, jos ei oo ni ei oo. Se siitä mihinkään muutu. :D

Mitä teissä sivareissa muka pitäs kunnioittaa? Mitä luonteenpiirrettä? Ämmämäisyyttäkö ja avuttomuuttanne?
        Voisitko vastata?

Eikö äitis sua jo hoivannu tarpeeks? Kehtaatkin iso mies täällä ruikuttaa.

Ja kun väitetään, että armeijassa on paljon psykopaatteja, niin kerro yksikin tapaus hullusta psykopaatista Suomen armeijan harmaissa. Kuolleitahan pitäs olla monta kymmentä, jos joku psykopaatti alkas tahallaan surmata(rynkyllä) tupakavereitaan. On sivari katsonut liikaa amerikkalaisia elokuvia! Sairasta mielikuvitusta, sanon minä! Kuka teille nämä ajatukset oikein on laittanut päähänne?

Mitä teissä sivareissa muka pitäs kunnioittaa? Mitä luonteenpiirrettä? Ämmämäisyyttäkö ja avuttomuuttanne?
        Voisitko vastata?

Eikö äitis sua jo hoivannu tarpeeks? Kehtaatkin iso mies täällä ruikuttaa.

Ja kun väitetään, että armeijassa on paljon psykopaatteja, niin kerro yksikin tapaus hullusta psykopaatista Suomen armeijan harmaissa. Kuolleitahan pitäs olla monta kymmentä, jos joku psykopaatti alkas tahallaan surmata(rynkyllä) tupakavereitaan. On sivari katsonut liikaa amerikkalaisia elokuvia! Sairasta mielikuvitusta, sanon minä! Kuka teille nämä ajatukset oikein on laittanut päähänne?

"Voisitko vastata?"

Ainakin he toimivat omantunnon mukaan. Hietä ei ainakaan haitta kaltaisesi uhoavat räkänokkanulikat.

"Ja kun väitetään, että armeijassa on paljon psykopaatteja, niin kerro yksikin tapaus hullusta psykopaatista Suomen armeijan harmaissa."

Miten olisi vaikkapa Mika Muranen?

• sivari 2009

Intin käyneistä en sano mitään, mutta itse menin sivariin koska olin täydellinen mätämuna ja luonteeltani kuin arka ja nöyrä hiiri.Koulusta sain myös huonot paperit.Pelkäsin myös oman mielenterveyteni puolesta,koska olen herra ties mistä synkästä kolosta tänne ihmisten ilmoille ryöminyt tai sitten joku onneton on manannut esiin minut, ehkä vaarallisenkin hullun. Sivaripalvelusajasta tuli lopulta minun elämäni paras aika, koska myös muut siellä olivat kokeneet lähestulkoon saman lapsuuden kuin minä -koko ikäni siis olin tiennyt, että kuulun näiden sivarin käyneiden valittujen joukkoon tasavertaisena ja uskallan myös olla siitä ylpeä. Nykyään en kyllä tahdo täältä siviilistä löytää työtä, joten taidan palata johonkin vastaavaan vapaaehtoistyöhön takaisin. Se sairaalan siivouspalvelun johtajattaren sanonta sivariaikanani "kaikkihan me tällä ollaan vajavaisia" särähti niin kauniisti korvaankin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2861
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      61
      2470
    3. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      22
      1951
    4. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      68
      1663
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      143
      1433
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      169
      1384
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      109
      1367
    8. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1294
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      112
      1269
    10. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      121
      1052
    Aihe