Mitä mieltä uskovaiset ovat seuraavasta asiasta.
Olin paikalla,en ammattini puolesta vaan
omaisten mukana,jotka ovat hellareita.
Erään syöpää viimeisillään sairastavan sairaan luona.
Hän oli terminaali vaiheessa...
Morfiinista huolimatta kivut olivat kovat.
Ja hän huusi tuskaansa.
Hämmästykseni oli suuri
kun omaiset alkoivat ajaa pahojahenkiä hänestä ulos.
Ja samalla rukoilivat että Jumala parantaisi potilaan.
Isolla äänellä ja huutaen voimallisesti.
Hetkeä aiemmin lääkäri oli puhunut omaisten kanssa.
Kertonut ettei toivoa ole....
Kysymykseni koskeekin sitä:
Eikö uskovat luota lääketieteeseen?
Miten voi ymmärtää sen että henkilöllä oli kipuja,
ja sen vuoksi valitti,alettiin ajaa riivaajia ulos?
Mainittakoon että mukana oli kuusivuotias lapsi!
Kauhistuin,
ja pakenin paikalta ja tilanteesta.
Kuinka tällainen on mahdollista
nyky-yhteiskunnassa?
Mainittakoon vielä
etten minä millään tavalla
voinut vaikuttaa tai estää tilannetta.
Siis mitä mieltä olette?
Menettelivätkö nuo uskovat oikein,
ja hyvien tapojen mukaisesti?
Ja oliko heillä sitten se teidän kuuluisa
henkien tuntemisen lahja?
Tuosta sielunhoito työstä...
51
472
Vastaukset
- ei hellari
Onpa totisesti karmean kuuloista toimintaa. Itse olen nähnyt monia syöpää viimeisillään sairastavaa ihmistä. Heillä on ollut tosi kovat kivut ja ovat huutaneet tuskaisesti, kun ei mitkään lääkitykset ja morfiinikaan auta. Ei tuollainen ole soveliasta, että aletaan huutaa ja meuhata sairaan vuoteen ääressä. Ajetaan niitä olemattomia pahoja henkiä ulos. Ja yleensäkin kovaääninen meiskaaminen ei ole kenenkään edun mukaista. Kyllä lääkärit yleensä tietävät mitä on edessä, varsinkin kyse on tuollaisesta kuolettavasta sairaudesta. Itse olin kerran syöpä sairaan kuolin vuoteen äärellä. En huutanut enkä mekastanut. Hiljaisella äänellä rukoilin sairaan puolesta ja siunasin siinä häntä Jeesuksen nimessä. Vaikka kivut sairaalla oli kovat, niin hymy ilmestyi hänen huulilleen. Hyvästelin hänet siinä ja poistuin, että lääkäri pääsi jatkamaan tehtäväänsä. Pian käyntini jälkeen tämä sairas henkilö sai laskea matka sauvansa ja pääsi voittajana Jeesuksen luokse. Uskovainen kun oli!
Minä uskon ja luotan lääketieteeseen. Kyllä ammatti- ihmiset osaavat ja tietävät tehtävänsä. On tietenkin tapauksia, jossa Ylilääkärimme Jeesus on tarttunut asioihin ja kohdannut parantaen, mutta se ei kuitenkaan murenna lääketieteen arvoa mielestäni. Tuollaista käytöstä ja käyttäytymistä ei millään voi puolustaa ja hyväksyä! Traumoja varmasti saa tuollaisesta käyttäytymisestä pieni lapsonen. Voi, kun olisit ottanut hänet mukaasi tuosta tilanteesta pois.
Valitettavasti näitä yli- innokkaita ihmisiä on paljon ja mitenkä siihen sivullisena voit vaikuttaa, kuin korkeintaan ilmoittamalla henkilökunnalle tilanteesta. Heidän tehtävänsähän on sitten lopettaa tuollainen tilanne. Muuten et varmaan voinut vaikuttaa siihen! Missään tapauksessa eivät menetelleet sivistyneesti ja oikein, eikä sairaalan sääntojenkään mukaisesti. Vahvasti epäilen tuota henkien tuntemisen lahjaakaan heillä olevan. Meitä on joka lähtöön. Osa nousee junaan ja osa jää asemalle! Näin se on. Enemmän tuollaisesta on hallaa Jumalan Valtakunnantyölle, kuin hyötyä. Itse olen sairaaloissakin kiertänyt työssä ollessani. olihan oma ammattini aika pitkälti psykologista työtä. Lapset olivat minun toimen kuvassani pää-asiallisia asiakkaita. - joopa joo
ajaa pahojahenkiä ulos ja sinä pakenit paikalta... Mmmm.....
- Valonlapsi79
No huh huh. En tiedä, saako Suomessa hoitohenkilökunta heittää vierailijat ulos, jos he ovat ylimääräinen rasite sairaalle (kuolevalle) tai käyttäytyvät asiattomasti. Meillä saa. Ja tuossa tilanteessa olisin heittänyt heidät pihalle ja sanonut, että saavat tulla uudestaan, kun osaavat käyttäytyä.
Jos kerran taivas on niin ihana paikka, niin miksi kuolevaa ei voitu valmistaa kohtaamaan Herraansa???- Tapauksen mukaan
Häirintä sairaaloissa on kielletty! Vaikka eivät henkilökunnassa saisikaan heittää ulos, niin tuollaisen häirinnän he kyllä voivat kieltää! Tarvittessa kutsua poliisit paikalle, jos ei vähemmällä uskota. Poliisit saavatr virantoimituskessa laittaa ulos häiriön tekijät.
- merihukka
Tapauksen mukaan kirjoitti:
Häirintä sairaaloissa on kielletty! Vaikka eivät henkilökunnassa saisikaan heittää ulos, niin tuollaisen häirinnän he kyllä voivat kieltää! Tarvittessa kutsua poliisit paikalle, jos ei vähemmällä uskota. Poliisit saavatr virantoimituskessa laittaa ulos häiriön tekijät.
Jos potilashuoneessa oli muitakin sairaita, teko oli hävytön. Hävytön se oli sairasta kohtaan silti.
Ps. Jos uskotaan sanan voimalla parantamiseen niin miksi eivät rukoile kotonaan (esimerkiksi)! - PakaNainen
yksiselitteistä. Kuoleva on saattanut olla pitkäänkin jo toisissa sfääreissä. Jumalan käsittää vain se, jolla on järki päässä.
Myös uskova saattaa huutaa parinkin päivää ennen kuin kuolee. Tuo pirujen ajaminen kuolevasta on täyttä hömppää.
Kannattaisi uskovienkin tutustua siihen, että uskova ei aina kauniista nuku pois vaan kuoleman edessä on mitä moninaisimpia käytöksiä, yksi on ainakin kramppi ja huuto.
Se, että huutaako kuoleva kipuaa vai vain omaa tilaansa vai onko jäänyt huutovaihe päälle, tiedostamaton käytös, sitä ei tiedä kukaan. Voi vain arvella, että kuoleva jollain tapaa vaistoaa pois menonsa. Ainakin yksi keino on auttaa kuolevan kramppeja antamalla lievää rauhoittavaa lääkettä, joka vaikuttaa keskushermostoon, se vie ainakin kouristukset pois. - leahim
Huomenta Valon.....
Potilashuoneessa ei ollut muita potilaita,
se hyvä tuossa tilanteessa.
Toki puutuin siten,
että sanoin rukoileville:"Antakaa hänen mennä..."
Tuossa messussa ei kukaan kuullut mitään...
Itselleni tapauksesta jäi paha maku suuhun.
Minun mielestäni tapaus oli silkkaa
Jumalan pilkkaa,
siinä mielessä että ihminen pyrki hänen edelleen...
Tuollaiseen öykkäröintiin usein törmää hellareissa.
Se on hyvin valitettavaa.. leahim kirjoitti:
Huomenta Valon.....
Toki puutuin siten,
Jumalan pilkkaa,
Se on hyvin valitettavaa..Samantapaista toimintaa harrasti Morris Cerrullo viime syksynä Helsingin Saalemissa. Sairaitten puolesta rukoilussa sidottiin ja poisajettiin sairauden henkiä huutamalla ja karjumalla: "parane...astman demoni pois... astman henki , syövän henki , reuman henki pois, jne ..(Cerullo demonisoi sairaat ihmiset).
--
Etukäteen Saalemin sivuilla mainostettiin:
"Jumala käyttää tri Cerrulloa valmistamaan läsnäolijat uuteen ulottuvuuteen vaelluksessaan Jumalan kanssa".
Mikähän tämä "uusi ulottuvuus" pitäkään sisällään?
Minulle se jäi kovin epämääräiseksi ja sekavaksi!
--
Samainen Morris Cerrullo on taas tulossa Suomeen huhtikuussa Noki Missionin kutsumana.
Tässä näyte Morris Cerrullon ja Benny Hinnin toiminnasta:
http://www.kristitynfoorumi.fi/video/parantajat.wmv- ml213.
Tapio522 kirjoitti:
Samantapaista toimintaa harrasti Morris Cerrullo viime syksynä Helsingin Saalemissa. Sairaitten puolesta rukoilussa sidottiin ja poisajettiin sairauden henkiä huutamalla ja karjumalla: "parane...astman demoni pois... astman henki , syövän henki , reuman henki pois, jne ..(Cerullo demonisoi sairaat ihmiset).
--
Etukäteen Saalemin sivuilla mainostettiin:
"Jumala käyttää tri Cerrulloa valmistamaan läsnäolijat uuteen ulottuvuuteen vaelluksessaan Jumalan kanssa".
Mikähän tämä "uusi ulottuvuus" pitäkään sisällään?
Minulle se jäi kovin epämääräiseksi ja sekavaksi!
--
Samainen Morris Cerrullo on taas tulossa Suomeen huhtikuussa Noki Missionin kutsumana.
Tässä näyte Morris Cerrullon ja Benny Hinnin toiminnasta:
http://www.kristitynfoorumi.fi/video/parantajat.wmvMutta, eikö todellisuudessa tuollainen toiminta enemmän sairastuta sairasta/epävarmaa ihmmistä kuin paranna.Jotenkin tuntuu tästä ajasta puuttuvan kokonaan Raamatun viisauksiin ja opetuksiin uskominen ja tätä ei tarvitse tehdä huutamalla tai kaatumisiin hakeutumalla.
Niin, toinen harmi on, miten Jumalan viisauden tuominen esille ihmisen käyttäytymisessä/elämisessä, moni ymmärtää sen psykologisoimiseksi eli mollemmat päät ihmisen muuttumiseen on tukittu. - ei hellari
ml213. kirjoitti:
Mutta, eikö todellisuudessa tuollainen toiminta enemmän sairastuta sairasta/epävarmaa ihmmistä kuin paranna.Jotenkin tuntuu tästä ajasta puuttuvan kokonaan Raamatun viisauksiin ja opetuksiin uskominen ja tätä ei tarvitse tehdä huutamalla tai kaatumisiin hakeutumalla.
Niin, toinen harmi on, miten Jumalan viisauden tuominen esille ihmisen käyttäytymisessä/elämisessä, moni ymmärtää sen psykologisoimiseksi eli mollemmat päät ihmisen muuttumiseen on tukittu.Pieni korjaus ml213 kirjoitukseesi. Tuollainen toiminta mitä tuolla sairaalaasa on harjoitettu ei ole psykoloimista vaan mainpuloimista. Itse olen ollut työni takia paljon tekemisissä psykologian kanssa, niin että tiedän eron! Psykologia tarkoittaa sielun maailman tuntemista ei maipulointia, joka on taas toisen tietynlaiseen ajattelukantaan ja tekemiseen ohjausta!
- ei hellari
ei hellari kirjoitti:
Pieni korjaus ml213 kirjoitukseesi. Tuollainen toiminta mitä tuolla sairaalaasa on harjoitettu ei ole psykoloimista vaan mainpuloimista. Itse olen ollut työni takia paljon tekemisissä psykologian kanssa, niin että tiedän eron! Psykologia tarkoittaa sielun maailman tuntemista ei maipulointia, joka on taas toisen tietynlaiseen ajattelukantaan ja tekemiseen ohjausta!
ei maipulointia kuten olen kirjoitusvirhen takia kirjoitanut
- ml213.
ei hellari kirjoitti:
Pieni korjaus ml213 kirjoitukseesi. Tuollainen toiminta mitä tuolla sairaalaasa on harjoitettu ei ole psykoloimista vaan mainpuloimista. Itse olen ollut työni takia paljon tekemisissä psykologian kanssa, niin että tiedän eron! Psykologia tarkoittaa sielun maailman tuntemista ei maipulointia, joka on taas toisen tietynlaiseen ajattelukantaan ja tekemiseen ohjausta!
Joo, lipsuin aiheesta ja otin vain tuonkin alueen esimerkiksi.Siis aivan toisaalla olevan asian.Tarkoitin lähinnä tätä.
Jos pohditaan syvällisesti miten voimakastahtoinen/tempperamentinen äiti vaikuttaa haitallisesti pienen lapsen kehitykseen, jopa itsenäistymisen vaikeutumiseen, niin tätä pidetään psykologisoimisena. Raamatussahan äidistä Jumala antaa toisen mielikuvan ja erikoisesti aseman perheessä.
Niin, jos tuo on totta tuo sairaala tapaus, niin aivan älytöntä toimintaa. - silmusto
ei hellari kirjoitti:
>>Itse olen ollut työni takia paljon tekemisissä psykologian kanssa, niin että tiedän eron! Psykologia tarkoittaa sielun maailman tuntemista
- leahim(ei kirj.)
silmusto kirjoitti:
>>Itse olen ollut työni takia paljon tekemisissä psykologian kanssa, niin että tiedän eron! Psykologia tarkoittaa sielun maailman tuntemista
Aivan näin!
Olenkin monissa kirjoituksissa maininnut
tuon manipuloinnin,
ja puoskaroinnin.
Kertomassani tapauksessa voisi verrata tapahtunutta
puoskaroinniksi kaikissa muodoissaan.
Onneksi kuvaamani tapahtuma on perin harvinainen.
Mielestäni kuitenkin,
voisivat paneutua tarkemmin sielunhoitotyössä siihen,
mikä on mielenterveys työtä ja sielunhoitotyötä,
ja näiden eroihin!
Esim. juuri saattohoidossa tämä on tärkeätä.
Kouluttamaton henkilö voi saada
paljon pahaa aikaan tietämättömyyttään.
Alkamalla ajamaan pahoja henkiä potilaasta pois!
Sairaus ei ole pahahenki!
Luin palstalta kerran aloituksen:Jumala paransi skitsofreniani.
Tuo on suurelta osalta täyttä puppua.
Sairas tarvitsee lääkäriä,
oli sitten uskossa tai ei! - PakaNainen
leahim(ei kirj.) kirjoitti:
Aivan näin!
Olenkin monissa kirjoituksissa maininnut
tuon manipuloinnin,
ja puoskaroinnin.
Kertomassani tapauksessa voisi verrata tapahtunutta
puoskaroinniksi kaikissa muodoissaan.
Onneksi kuvaamani tapahtuma on perin harvinainen.
Mielestäni kuitenkin,
voisivat paneutua tarkemmin sielunhoitotyössä siihen,
mikä on mielenterveys työtä ja sielunhoitotyötä,
ja näiden eroihin!
Esim. juuri saattohoidossa tämä on tärkeätä.
Kouluttamaton henkilö voi saada
paljon pahaa aikaan tietämättömyyttään.
Alkamalla ajamaan pahoja henkiä potilaasta pois!
Sairaus ei ole pahahenki!
Luin palstalta kerran aloituksen:Jumala paransi skitsofreniani.
Tuo on suurelta osalta täyttä puppua.
Sairas tarvitsee lääkäriä,
oli sitten uskossa tai ei!erikummallisia tapauksia sattuukin hellareissa niin paljon vaikka yhtään en ole nähnyt, muuta kuin youtuubissa.
Minkälainenhan ihminen menee 'Cellu'-saarnaajan kokouksiin ja mitähän se ihminen sieltä hakee ettei vain nimikirjoituksia niin kuin teinit Turussa kun Beckenheimin akillesjänne leikattiin. - PakaNainen
PakaNainen kirjoitti:
erikummallisia tapauksia sattuukin hellareissa niin paljon vaikka yhtään en ole nähnyt, muuta kuin youtuubissa.
Minkälainenhan ihminen menee 'Cellu'-saarnaajan kokouksiin ja mitähän se ihminen sieltä hakee ettei vain nimikirjoituksia niin kuin teinit Turussa kun Beckenheimin akillesjänne leikattiin.ollut paikalla huuhtelemassa noro-virusta pois eilen isossa Huussin sairaalassa, potilas kotiutettiin sairaalavaatteissa ja vaipoissa kotihoitoon omaisten tukemana ja rullatuolissa.
Huusissa on suljettu pari osastoa noron takia, sinne pitäisi lähettää noita esimanaajia avuksi, niin saisi nähdä kestävätkö he noro-hajua vai kestävätkö noro-potilaat manaajia. Kummat syöksyvät ensin ulos. (jos ei ripulationia oteta huomioon) - Valonlapsi79
PakaNainen kirjoitti:
ollut paikalla huuhtelemassa noro-virusta pois eilen isossa Huussin sairaalassa, potilas kotiutettiin sairaalavaatteissa ja vaipoissa kotihoitoon omaisten tukemana ja rullatuolissa.
Huusissa on suljettu pari osastoa noron takia, sinne pitäisi lähettää noita esimanaajia avuksi, niin saisi nähdä kestävätkö he noro-hajua vai kestävätkö noro-potilaat manaajia. Kummat syöksyvät ensin ulos. (jos ei ripulationia oteta huomioon)Tuotapa voisin kokeilla, kun noro seuraavan kerran käy meillä kylässä. Tosin sen kerran itsekin sairastaneena tiedän, että silloin on ihan sama, kuka mitäkin manaa, jos matka vessaan on tarpeeksi lyhyt.
Saako Suomessa noro-potilaan kotiuttaa sairaalasta? Täällä ei. Jos noro iskee sairaalassa, siellä pysytään niin pitkään, kunnes on ohi. Siis ei kotiuteta edes hoitokotiin. - Kyllä tuollaisia
leahim kirjoitti:
Huomenta Valon.....
Toki puutuin siten,
Jumalan pilkkaa,
Se on hyvin valitettavaa..öykkääjiä löytyy pikemminkin niiden ihmisten parista, jotka eivät ole henkisesti terveitä
jotka vasiten ajavat pahoja henkiä pois..ja heitä löytyy eri seurakunnista, mutta sinulla
näyttää olevan tarve kohdistaa aina ja kaikessa kaikki epäkohdat kaikkiin helluntailaisiin.
Miksi ??? - leahim(ei kirj.)
Kyllä tuollaisia kirjoitti:
öykkääjiä löytyy pikemminkin niiden ihmisten parista, jotka eivät ole henkisesti terveitä
jotka vasiten ajavat pahoja henkiä pois..ja heitä löytyy eri seurakunnista, mutta sinulla
näyttää olevan tarve kohdistaa aina ja kaikessa kaikki epäkohdat kaikkiin helluntailaisiin.
Miksi ???Nim.kyllä tuollaista...
Miksi kertoisin että tapahtui esim.lut.kirkossa,
koska tapaus oli se mitä kerroin.
Sattuiko....? - PakaNainen
Valonlapsi79 kirjoitti:
Tuotapa voisin kokeilla, kun noro seuraavan kerran käy meillä kylässä. Tosin sen kerran itsekin sairastaneena tiedän, että silloin on ihan sama, kuka mitäkin manaa, jos matka vessaan on tarpeeksi lyhyt.
Saako Suomessa noro-potilaan kotiuttaa sairaalasta? Täällä ei. Jos noro iskee sairaalassa, siellä pysytään niin pitkään, kunnes on ohi. Siis ei kotiuteta edes hoitokotiin.entschuldigen Sie bitte meine(s)? Freiheit ottaa käyttöön teidän nimimerkkiä koskeva pieni muutos.
Suomessa saa kotiuttaa kuumeessa olevan norovirus potilaan. Tässäkin tapauksessa potilas ei kyennyt laittamaan omia vaatteita päälle ja vaipat piti laittaa kotimatkalle, jotta ei noroilisi housuun, eikös ole mallissaan tämä Suomen julkinen sairaanhoito.
Sanoivat, että ei ole tilaa, kun tarvitaan sairaspaikkoja muille. Tästä voisi kirjoittaa Hesariin jutun, jos viitsisi, mutta lienee niin arkipäivää kaikille että eivät varmaan julkaisisi sitä. Senpä takia, jos noita vapaana liikkuvia uskovia on, niin hehän voisivat tehdä diilin sairaalan kanssa ja hoitaisivat siellä potilaita viedessään niitä vessaan tai sängyn vieressä olevalle pytylle ja ne jotka eivät jaksa nousta edes pytylle niin vaihtaisivat vaipat ja siinä samalla ajaisivat 'p...henkeä' ulos. Tänä keväänä voisi saada sairaaloista ilmaista 'kemiraa' Elimäen pelloille.
Henk.koht. en käytä koskaan julkisia sairaanhoitopalveluja niin kauan kun jalat kantavat privaattilääkärille. - Valonlapsi79
PakaNainen kirjoitti:
entschuldigen Sie bitte meine(s)? Freiheit ottaa käyttöön teidän nimimerkkiä koskeva pieni muutos.
Suomessa saa kotiuttaa kuumeessa olevan norovirus potilaan. Tässäkin tapauksessa potilas ei kyennyt laittamaan omia vaatteita päälle ja vaipat piti laittaa kotimatkalle, jotta ei noroilisi housuun, eikös ole mallissaan tämä Suomen julkinen sairaanhoito.
Sanoivat, että ei ole tilaa, kun tarvitaan sairaspaikkoja muille. Tästä voisi kirjoittaa Hesariin jutun, jos viitsisi, mutta lienee niin arkipäivää kaikille että eivät varmaan julkaisisi sitä. Senpä takia, jos noita vapaana liikkuvia uskovia on, niin hehän voisivat tehdä diilin sairaalan kanssa ja hoitaisivat siellä potilaita viedessään niitä vessaan tai sängyn vieressä olevalle pytylle ja ne jotka eivät jaksa nousta edes pytylle niin vaihtaisivat vaipat ja siinä samalla ajaisivat 'p...henkeä' ulos. Tänä keväänä voisi saada sairaaloista ilmaista 'kemiraa' Elimäen pelloille.
Henk.koht. en käytä koskaan julkisia sairaanhoitopalveluja niin kauan kun jalat kantavat privaattilääkärille.No jo on meininki! Täällä lähellä oli jopa yksi osasto eristetty, eli siis ei otettu ketään sisälle eikä päästetty ketään ulos, kun oli niin paha noro. Ja eräs hoitokoti suljettiin muutamaksi päiväksi ulkopuolisille (siis vierailijoille), ettei noro pääse leviämään.
- Ei sattunut
Nim.kyllä tuollaista...
Miksi kertoisin että tapahtui esim.lut.kirkossa,
koska tapaus oli se mitä kerroin.
Sattuiko....?koska en ole helluntailainen, mutta olen
palstaa lukiessani huomannut, että tapanasi
on tuoda esille epäkohtia ja ottaa kantaa
kärkkäästikin, kun on kyse helluntailaisista
ja siksi kysyin. - PakaNainen
Valonlapsi79 kirjoitti:
No jo on meininki! Täällä lähellä oli jopa yksi osasto eristetty, eli siis ei otettu ketään sisälle eikä päästetty ketään ulos, kun oli niin paha noro. Ja eräs hoitokoti suljettiin muutamaksi päiväksi ulkopuolisille (siis vierailijoille), ettei noro pääse leviämään.
täällä vapaassa maassa kaikki saa tartuttaa kaikkia ja rajat ovat auki kaikille haluavaisille. Eilen seikkailin ihan vapaasti Huusiissa n. tunnin ajan ihmettelemässä mistä löytäisin sen osaton, josta noropotilas haetaan pois. Ei näkynyt valkotakkisia missään vain joitain remonttireiskoja ja kilometrikaupalla tyhjiä käytäviä ja huoneita (remppa käynnissä) olisin voinut jopa yöpyä siellä. Sanoin siitä eräälle valkotakkiselle, että tänne voi astella sisään ihan kuka tahansa ja vastaus oli -niin voi-.
Nyt oikein älysin, miksi tuosta H- alkavalla sanalla ja kirjoitetaan niin paljon kriittisiä arvosteluja.
Eli siellä ei kai ole tilaa potilaille, kun on niin isosti tilat remontissa.
On sielläkin kuulemma noro-osastoja jonne ei lasketa vierailijoita, mutta tämä tapaus oli akuuttiosastolla. - nimimerkkinen
Ei sattunut kirjoitti:
koska en ole helluntailainen, mutta olen
ja siksi kysyin.Mä jotenkin epäilen tota leahimin tarinaa, taitaa vain mustamaalata helluuntailaisia. Ja mitä mä olen ymmärtänyt sairaaloilla on aika tiukat säännöt möykkäämisen suhteen...En ole myöskään helluntailainen mutta tunnen heitä paljon ja ovat ihan järkeviä ihmisiä.
- Niinpä !
nimimerkkinen kirjoitti:
Mä jotenkin epäilen tota leahimin tarinaa, taitaa vain mustamaalata helluuntailaisia. Ja mitä mä olen ymmärtänyt sairaaloilla on aika tiukat säännöt möykkäämisen suhteen...En ole myöskään helluntailainen mutta tunnen heitä paljon ja ovat ihan järkeviä ihmisiä.
Mutta voihan olla, että Leahimin sukulaisissa on sellaisia, joista hän on johtopäätöksensä tehnyt
ja että tuo tilaisuus sallittiin, koska hän kuuluu henkilökuntaan ja hänen sukulaisestaan oli kyse.. - joku raja
Ei sattunut kirjoitti:
koska en ole helluntailainen, mutta olen
ja siksi kysyin.Ei kaikkeen pidä, eikä voi suhtautua kovin kevyt kenkäiseti ja varsinkin jos he ovat väkisin ruvenneet ajamaan riivaajia pois toisesta. Kyllä jotku helluntailaiset osaa kysyä tuollaiselle toiminnalle toisen suostumusta.
Yleensä tosin tyytyy rukoilemaan toisen puolesta, oli toinen uskossa tai ei ja siihenkin useimmat osaa kysyä toisen suostumuksen.
Teidän vain tarvitsee nytten hyväksyä se tosia-asia, että teitä helluntailaisia on moneen junaan. Jotkut hurahtaneita, jotkut vähemmän hurahtaneita ja jotkut on ihan sekasin. Jotenkin on helppo helluntailaisista uskoa vaikka mitä, kun on itse nähny millaista se heidän touhu on.
" Tarkoitus pyhittää keinot! " Aamen, Hallelujaa..
Suomessahan on, jos oikein ymmärrän, järjestetty sairaalasielunhoitoa varsin kattavasti.
http://www.evl.fi/kkh/to/ksk/
--
Eikö omaisten tai kuolevan potilaan kannattaisi kääntyä esim. sairaalapapin puoleen.- ml213.
Toisaalta ihmettelen miten voimakkaasti tämän päivän ihminen,- joka on suht koht terve, niin uskoo lääkäreihin tai sairaala pastorin hoitoon.Valitettava tosiasia on, jos ihminen sairastuu vakavvammin,- joka heijastuu myös mielialaan ja mielen tasapainoon, niin tästä parantuminen lie jo harvinaista kuin yleistä. Siis lääkärin voimin ja terapeutin tai pastorin.
Kyllä ihmisillä on eräänlainen kupla tai jokin "sairastumisen vakuutus", jonka kuvitellaan tepsivän hädän tullen.Varmaan tämän tilanteen syntymiseen on syy eli vähnkin sairaat ihmiset on laitostettu tai muuten poissa arjen kuvioista.Monasti lievempi mielen sairaus,- jopa masennus aktivoi ihmistä syrjään vetäytymiseen,- jota toisaalta voimistaa myös ihmisten asenteet yleens'ä mieleltään sairastunutta ihmistä kohtaan.
Itse luotan Jumalalta tulevaan ymmärrykseen, jonka avulla ihminen voi ennalta ehkäistä tai selviytyä mielen sairauksista, mutta kaikki on sittenkin Jumalan käsissä.
"Sinun Sanasi onminun jalkaini lamppu ja valkeus teilläni". - todé*
Helluntaiherätyksellä on ns. sairaalapastoreita, jotka tekevät työtään, tosin varsinaisen työnsä ohessa, sairaanhoitoviranomaisten hyväksymällä tavalla, ja nauttivat myös ko. viranomaisten ja sairaaloiden yms. henkilökuntien luottamusta.
Viime sunnuntaina Lahden helluntaikirkossa oli suruseminaari nimeltään "Miten selviän surustani", ja siinä varmasti sivuttiin ketjun avaajan selostamia asioita. Tuskin siellä opetettiin riivaajien pois ajamista!
- ml213.
Mutta suurin huoleni liittyy onko kertomuksesi uskottava.Ihmiset tekevät kyllä virheitä, mutta tuon tason toiminta on jo poikkeavaa.
- X-hirvas
ole poikkeavaa sellaisille, joiden arviointikyky on hämärtynyt uskonnollisten luulojen takia. Jeesuksella oli valta parantaa sairaita ja herättää kuolleita, mutta tavallisella ihmisellä siihen ei ole mahdollisuutta.
On varmaa, että jokainen lähtee vuorollaan, rukoiltiimpa tai ei. Rukoilla toki voi, mutta lopputulos on aina sama - kuolema. - ml213.
X-hirvas kirjoitti:
ole poikkeavaa sellaisille, joiden arviointikyky on hämärtynyt uskonnollisten luulojen takia. Jeesuksella oli valta parantaa sairaita ja herättää kuolleita, mutta tavallisella ihmisellä siihen ei ole mahdollisuutta.
On varmaa, että jokainen lähtee vuorollaan, rukoiltiimpa tai ei. Rukoilla toki voi, mutta lopputulos on aina sama - kuolema.On varmaa, että jokainen lähtee vuorollaan, rukoiltiimpa tai ei. Rukoilla toki voi, mutta lopputulos on aina sama - kuolema.
-----
Mutta, ihminen on niin veikee kapsitus, että se haluaa elää ja olla mahdollisimman helposti.Väh'n silleen kuin leivän yltäkylläisyydessä ja huolettomassa levossa. Taas, jos ihminen haluaisi kasvaa ja viisastua, niin ihmisen tulisi rukoilla arkeensa vastoin käymisiä ja jopa sairauksia.Niin, ja ihan oikeesti (työkaverin lausahdusta lainaten).
Kun ihminen on jonkun sairauden tuttava ja tuntee sen kokonaisuuden, niin vasta silloin hän on kiinni todellisuudessa. Siinäkin todellisuudessa minkä toit esille eli saammepa hetkellisesti paremman terveyden, niin siitä huolimatta kuolema koittaa.
Itse ymmärrän ihmisen parantumisen mieluimmin sellaiseksi, että ihminen on tullut sinuksi sairauksen kanssa ja hyväksyy sen olemukseensa kuuluvaksi ja tämän kokeuksen jälkeen ihminen heitää turhan taistelunsa pois ja,--------- monasti ihminen alkaa unohtamaan koko vaivansa.Eikös ihminen koe itseään jo terveeksi, jos ei muista ajatella/tiedosta sairauttaan eli kuuluu sarjaan;
"Joka kadottaa elämänsä minun tähteni, nin hän löytää sen". (En muista tarkkaa sanamuotoa)
Niin, todellisuus on se, että ihmisessä oleva turmelus on vaikuttanuty kaikkien ihmisten kehitykseen siten,- että sairauksia ja poikkeavuuksia riittää kehossamme ja koko persoonallisuudessa.Jotenkin tänä aikana on suuri painotus sillä, miten ihminen parantuisi ja muuttuisi ,- jopa kielteisistä geneettisistä tekijöistään,- jotka juuri ovat ihmisen sairastumisen alullepanija yhdessä ympäristön kanssa.
Niin, vähän sama asia, jos olet/olisit pituudeltasi yli 2 metrinen ja löisit pääsi joka viikko jossain oven yläkarmiin. Niin, rukoileminen olisi turhaa, mutta viisautta olisi elää arkea siten,- että tiedostaisi poikkeavuutensa.
- tuppaa olemaan
Helluntailaisia on tässä asiassa moneen junaan. Jotkut helluntailaisten mielestä käynti lääkärissä voi auttaa ja he rukoilevat ennalta sairaan puolesta. Että taivaan iskä antaisi lääkärille oikeat välineet poistaa vaivat. Joskus se toimii ja joskus taas ei.
Mutta onhan tua touhu pöyristyttävää, jos vakavasti kuolemaansairaasta ihmisestä ruvetaan ajamaan riivaajia pois. Mutta jostain syystä minun mielikuvitukseni helluntailaisten kohdalla taipuu siihenkin. Kyllä rukoilemisen ymmärrän tuossa tapauksessa, mutta en tuollaista toimintaa.- leahim(ei kirj.)
Niin on.
Ja lisään vielä,että tuo henkilö joka rukoili,
oli vain seurakunnan n.s.tavallinen jäsen,
ei siis saarnaaja eikä pastori....
Siinä jo mentiin mielestäni väärille urille!
Ehkä juuri siksi tapaus oli niin massiivinen.
Siinä mentiin mielestäni Jumalan edelle!
Käytettiin ihmisen harkintakykyä,ja metsään meni.
Mieleeni tulee vain yksi asia...
Siinä uskovainen aivankuin "ominluvin",
teki sellaista mikä olisi kuulunut koulutetulle henkilölle.
Ja siksi varmaankin tapaus oli mitä oli...huoh. leahim(ei kirj.) kirjoitti:
Niin on.
Ja siksi varmaankin tapaus oli mitä oli...huoh.oletko sinä aivan sama Leahim kuin tuossa ylempänä, kun rekattu on kuitenkin tämäkin leahim(ei kirj.)
- leahim
jari-pek-ka kirjoitti:
oletko sinä aivan sama Leahim kuin tuossa ylempänä, kun rekattu on kuitenkin tämäkin leahim(ei kirj.)
Olen ihan sama..:=))jari...
- ei hellari
Niin on.
Ja siksi varmaankin tapaus oli mitä oli...huoh.Kyllä tuollainen nk. rivijäsenkin voi rukoilla toisen (sairaankin ) puolesta, mutta tuollaista meuhkomista ei saa olla mukana. Eikä pidä ylittää "valtuuksiaan" elikkä alkaa ajamaan henkiä tms. teatteri peliä esittämään uskon nimessä. Viisasta on tietenkin pyytää uskovia työntekijöitä (esim sairaala pastori, vaikka helluntailainen) mukaan sairaan luokse, jos siihen on tarvetta. Mielestäni on myös kohteliasta kysyä sairaalan henkilökunnalta, että onko rukoileminen soveliasta. Ja noitten rukousten ei pitäisi kaikkineen olla pitkiä, sillä ne vaan suotta rasittavat sairasta ihmistä. Kaikkien osapuolten kunnioitus on tärkeää!
jari-pek-ka kirjoitti:
oletko sinä aivan sama Leahim kuin tuossa ylempänä, kun rekattu on kuitenkin tämäkin leahim(ei kirj.)
Ihan sama lessu-leahim.
- todé*
törmäät omassa työssäsi (olet antanut ymmärtää, että olet itse hoitoalan ammttilainen) ko. tapahtumiin omassa työssäsi, vai oliko nyt kysymyksessä omien sukulaistesi tyyli toimia?
- ei hellari
Olen jo eläkkeellä, mutta aikanaan olen paljonkin joutunut tekemisiin erilaisten sairaiden kanssa. Hoitoalani oli siis ennemmänkin psykologisella puolella, ei niinkään fyysisellä, mutta oli joskus tarve käydä heidänkin luonaan kun ilmeni tarvetta. Pääasiallisesti kuitekin lapset olivat asiakkaitani.
- leahim
Varmaankin tode minulle esitti kyssärinsä.
Valitettavasti olivat sukulaisiani.
Kyllä törmään työssäni useinkin tuollaiseen..
Mutta tämä oma kokemani oli huippu.
Siis en näe näin räikeätä toimintaa työssäni.
Kerroit tuossa ylempänä siitä Lahden seminaarista.
On todella tärkeätä,
että sellaisia järjestetään,
ettei tuollaista pääse enään tapahtumaan.
Tapauksessani seurakunnan rivijäsen otti
kyllä oikeuden omiin käsiinsä... - merihkka
leahim kirjoitti:
Varmaankin tode minulle esitti kyssärinsä.
Valitettavasti olivat sukulaisiani.
Kyllä törmään työssäni useinkin tuollaiseen..
Mutta tämä oma kokemani oli huippu.
Siis en näe näin räikeätä toimintaa työssäni.
Kerroit tuossa ylempänä siitä Lahden seminaarista.
On todella tärkeätä,
että sellaisia järjestetään,
ettei tuollaista pääse enään tapahtumaan.
Tapauksessani seurakunnan rivijäsen otti
kyllä oikeuden omiin käsiinsä...Jotenkin kummallista, varsinkin helluntailaisilla. He ovat olevinaan ainoita oikeita tosiuskovia.
Miksi ette ajattele elämän asioissa... kaikki mikä tapahtuu on Jumalan tahto? Sairaudesta, sen kivualiaisuudesta ja kuolemastakin pitäisi kiittää Jumalaa. Kaikki tapahtuva on Jumalan tahtoa! Näin esitätte muilla palstoilla. Lopputuloksena olisi, että hellari hyväksyy kaiken, mutta muut esittäisivät potilaalle toivetta, että paranet ...ja että pure hammasta...jne..
Meilahden sairaalassa n. 15 v. sitten huoneeseeni tuli uskovainen (muita huoneessa 5). Minulla oli pahat kivut leikkauksen jälkeen. Uskonsisar rupesi höpöttämään synneitä ja uskosta ja sain raivarin...Nyt lopetat ja ala painua ja että kuka sinut tänne määräsi. En saanut selville, oliko hän hellari. Kutsumaton vieras kyllä häipyi, eikä mennyt muidenkaan luo.
Uskonnon tuputtaminen sairaiden luona, jotka muutenkin kärsivät, on hävytöntä. Sairaan tutut voivat puhua potilaan kanssa uskonasioista häiritsemättä muita.
UT:ssa sairauksien syinä esitetään olevan pahat henget. Niiden poisajaminen johtaisi tervehtymiseen. Kyseessä on henkivaltaoppi. Jotkut vieläkin uskovat henkivaltoihin ja meuhkaavat niillä.
Mielestäni sairaaloista tulisi kieltää uskonnollinen toiminta; sairaalapastorit ja sen sellaiset. Psykologit ovat henkistä apua varten. - todé*
merihkka kirjoitti:
Jotenkin kummallista, varsinkin helluntailaisilla. He ovat olevinaan ainoita oikeita tosiuskovia.
Miksi ette ajattele elämän asioissa... kaikki mikä tapahtuu on Jumalan tahto? Sairaudesta, sen kivualiaisuudesta ja kuolemastakin pitäisi kiittää Jumalaa. Kaikki tapahtuva on Jumalan tahtoa! Näin esitätte muilla palstoilla. Lopputuloksena olisi, että hellari hyväksyy kaiken, mutta muut esittäisivät potilaalle toivetta, että paranet ...ja että pure hammasta...jne..
Meilahden sairaalassa n. 15 v. sitten huoneeseeni tuli uskovainen (muita huoneessa 5). Minulla oli pahat kivut leikkauksen jälkeen. Uskonsisar rupesi höpöttämään synneitä ja uskosta ja sain raivarin...Nyt lopetat ja ala painua ja että kuka sinut tänne määräsi. En saanut selville, oliko hän hellari. Kutsumaton vieras kyllä häipyi, eikä mennyt muidenkaan luo.
Uskonnon tuputtaminen sairaiden luona, jotka muutenkin kärsivät, on hävytöntä. Sairaan tutut voivat puhua potilaan kanssa uskonasioista häiritsemättä muita.
UT:ssa sairauksien syinä esitetään olevan pahat henget. Niiden poisajaminen johtaisi tervehtymiseen. Kyseessä on henkivaltaoppi. Jotkut vieläkin uskovat henkivaltoihin ja meuhkaavat niillä.
Mielestäni sairaaloista tulisi kieltää uskonnollinen toiminta; sairaalapastorit ja sen sellaiset. Psykologit ovat henkistä apua varten.että helluntailaiset olisivat "olevinaan ainoita tosiuskovaisia"?
- PakaNainen
todé* kirjoitti:
että helluntailaiset olisivat "olevinaan ainoita tosiuskovaisia"?
tietämättömyydestä. Kun menee minne usko-palstalle tahansa niin kaikki usko-palstat ovat siinä oikeassa uskossa.
(tulin hetimiten puolustamaan, kun kiusattuja kuisataan) - todé*
PakaNainen kirjoitti:
tietämättömyydestä. Kun menee minne usko-palstalle tahansa niin kaikki usko-palstat ovat siinä oikeassa uskossa.
(tulin hetimiten puolustamaan, kun kiusattuja kuisataan)en kyllä ole täällä törmännyt viesteihin, joissa Helluntaiherätyksellä sanotaan olevan ainoan totuuden. Kristinuskon itsessään sanotaan olevan totuus Jeesuksen kautta. Siinä se totuusmääritelmä, jota täälläkin saarnataan.
- leahim
todé* kirjoitti:
en kyllä ole täällä törmännyt viesteihin, joissa Helluntaiherätyksellä sanotaan olevan ainoan totuuden. Kristinuskon itsessään sanotaan olevan totuus Jeesuksen kautta. Siinä se totuusmääritelmä, jota täälläkin saarnataan.
Huomenta tode!
Mites sitten se ainainen köydenveto palstalla,
se että minun uskoni on oikea,ja sinä olet väärässä? - karttamo
leahim kirjoitti:
Huomenta tode!
Mites sitten se ainainen köydenveto palstalla,
se että minun uskoni on oikea,ja sinä olet väärässä?En ole täällä paljon käynyt.
Netmission on hirveä irvikuva siitä, mitä helluntailaisuus on pahimmillaan. Siellä kirjoittavat helluntailaiset tietävät kaiken ja ovat aina oikeassa upotuskasteineen. Siellä joskus lueskelin. Onhan siellä paljon muidenkin suuntien uskovia. Siellä ei viihdy.
Täälläkin olen vain ohikulkumatkalla.
Itsellä on hyvä kuva normaalielämässä Helluntalaisuudesta. Keskustelupalstat ovat erikseen.
No, eipä tässä ollut tämän kummempaa, kun ajattelin.
Siu. - sihteerikkö*
karttamo kirjoitti:
En ole täällä paljon käynyt.
Netmission on hirveä irvikuva siitä, mitä helluntailaisuus on pahimmillaan. Siellä kirjoittavat helluntailaiset tietävät kaiken ja ovat aina oikeassa upotuskasteineen. Siellä joskus lueskelin. Onhan siellä paljon muidenkin suuntien uskovia. Siellä ei viihdy.
Täälläkin olen vain ohikulkumatkalla.
Itsellä on hyvä kuva normaalielämässä Helluntalaisuudesta. Keskustelupalstat ovat erikseen.
No, eipä tässä ollut tämän kummempaa, kun ajattelin.
Siu.jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Täällläkin olen vain ohikulkumatkalla. Itselläni on hyvä kuva normaalielämässä Helluntailaisuudesta."
No, monollapa ei ole! Eikä ole Leahimilla! Eikä monella muullakaan!!!!
Itseasiassa suurin isä ohmisista OVAT ATEISTEJA! Häpeäsit.
Moneen kertaan täällä on vedottu siihen että lopettaisitte sen tyrkyttämisenne. Vaan ei. Ei onnistu. Tedän edustajanne Savonarola käy maailmanmenoapalstalla ja ties missä palstoilla ja mässäilee oikeen niillä joukkomurhilla. Kaikki te ootte samanlaisia!!!
Jos jollekulle käy huonosti niin sehän on vaan teidän pussiin. Mä inhoan helluntailaisia.
Silti olen valmis kasteelle(josta mainitsit jo kolmannen kerran!)ja palvon Jeeesusta.
Vaikka Te olette pyrkineet lokaamaan Hänen maineensa olemalla niitä haudankalkinvalkoisia fariseus-sydämiä. Teidän sydän on kiveä. Silti tahdon armhtaa. Sinä et, vain tuomitset.
- |x|x|x|
Jokainen huutaa hädässään jotain. Toiset ulospäin, toiset sisäänpäin? Kysymys oikeastaan kuuluu, mitä sellainen ajattelee, joka ajattelee, että erilaiset huutamiset häneen vaikuttavat? Olivatpa ne sitten millaisia huutoja tahansa, jos ne kerran eivät kuulu enää nykyaikaan?
- dadaskadadaaa
Olet saanut tietää kuolevasi. Sitten huone täyttyy uskovista helluntailaisista, jotka alkaa ajamaan sinusta pahoja henkiä pois vasten sinun tahtoasi.
Abska daaa daskaa daaa faskaaaa skalama skaa. Jeesus dabadabadaa
Miltä tuntuisi? Vois olla tunne, että missä se piilokamera on? Riippuu varmaan täysin henkilöstä ja siitä tietääkö näistä helluntailaisten kuvioista yhtään mitään. Joku voi suuttua ja ottaa itseensä, kun kuoleman sairailla ei välttämättä ole edes huumorintajua.
Minusta tuo menee leikkimiseksi, kokeillaan että onko armonlahjoja, että kuolemansairas parantuisi. Jos ei tapahdu mitään, niin se on Jumalan tahto, jos taas hän parantuu on heillä sitten parantamisen armonlahja. Luulisi riittävän, että seurakunnan kokouksessa esirukoillaan asian puolesta. Tutkimattomia ovat herran tiet ja henkilö voi kuolla silti. - Teofilos
dadaskadadaaa kirjoitti:
Olet saanut tietää kuolevasi. Sitten huone täyttyy uskovista helluntailaisista, jotka alkaa ajamaan sinusta pahoja henkiä pois vasten sinun tahtoasi.
Abska daaa daskaa daaa faskaaaa skalama skaa. Jeesus dabadabadaa
Miltä tuntuisi? Vois olla tunne, että missä se piilokamera on? Riippuu varmaan täysin henkilöstä ja siitä tietääkö näistä helluntailaisten kuvioista yhtään mitään. Joku voi suuttua ja ottaa itseensä, kun kuoleman sairailla ei välttämättä ole edes huumorintajua.
Minusta tuo menee leikkimiseksi, kokeillaan että onko armonlahjoja, että kuolemansairas parantuisi. Jos ei tapahdu mitään, niin se on Jumalan tahto, jos taas hän parantuu on heillä sitten parantamisen armonlahja. Luulisi riittävän, että seurakunnan kokouksessa esirukoillaan asian puolesta. Tutkimattomia ovat herran tiet ja henkilö voi kuolla silti.Helsingin Saalem seurakunnan perustaja/saarnaaja Eino Manninen jo aikoinaan totesi väsyneesti, että: "Hullut ovat pilanneet helluntain."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v129159Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh5482963Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola3142016Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku391976Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3111657- 811355
- 731173
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen731011Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p29987- 47946