Motarilla ajavat, älkää nyt jumalauta hiljentäkö viimetingassa jos on tulossa liittymästä. Totta kai minä liittymästä tuleva sovitan ensisijaisesti nopeuttani motarin liikenteeseen ja pyrin aina enemmin taakse kuin ajamaan jonkun eteen. Ongelma syntyy siinä sitten kun hiljennän joskus myös vauhtiani kun huomaan että en millään saa ajokkiani kiihtymään tarpeeksi niin eikö samaan aikaan motarilla olevakin hiljentää ei vittuuuuuuuuuh.. Mähän joudun hiljentäkään silloin roimasti vielä ennemmän että ei kohta ajeta rintarinnan.
Motarilla jarruttavat
11
336
Vastaukset
- vghjn
ja homma menee vuosi vuodelta hullummaksi. Varsinkin 30-40 vuotiaat kuskit ovat yliedustettuna noiden tyrijöiden joukossa. Luulevat varmaan että kärkikolmio on moottoritetä pitkin ajavilla
- mmmjooooo
toi jarruttelu pääväylällä vähän merkki siitä että koittaa välttää sen mahdollisen peltikolarin? Kun sieltä rampilta ei kaikki osaa oikein sinne motarille liittyä, joku ei edes moottoritielle liittyessään tiedä olevansa väistämisvelvollinen.
- 1\6
mmmjooooo kirjoitti:
toi jarruttelu pääväylällä vähän merkki siitä että koittaa välttää sen mahdollisen peltikolarin? Kun sieltä rampilta ei kaikki osaa oikein sinne motarille liittyä, joku ei edes moottoritielle liittyessään tiedä olevansa väistämisvelvollinen.
Pahimmat törpöt pysähtyvät kiihdytyskaistalla, Katsovat sivuikkunasta että tuleeko autoja.Mistä nämä ovat saaneet ajokortin? Sit on kiva lähteä keräämään vauhtia puolivälistä kiihdytyskaistaa. On noin 40 km/h kun kaista loppuu,Välillä tekis mieli työntää törppö edellä vauhtiin,mut siitä saa sakot.
- 554t4fffdc
1\6 kirjoitti:
Pahimmat törpöt pysähtyvät kiihdytyskaistalla, Katsovat sivuikkunasta että tuleeko autoja.Mistä nämä ovat saaneet ajokortin? Sit on kiva lähteä keräämään vauhtia puolivälistä kiihdytyskaistaa. On noin 40 km/h kun kaista loppuu,Välillä tekis mieli työntää törppö edellä vauhtiin,mut siitä saa sakot.
on itsesuolevaistoa sekä muiden terveyden- sekä materiaalin kunnioittamista.
Kuten huomaatte niin ei se ihan fiksua ole painaa vaan motarille muiden kustannuksella eli mennään vaan ja muut väistelee. Tai että noudatetaan jotain autofoorumin killerin ajo-ohjeita että kaasupohjassa liityntäkaistan loppuun aina, tässä kun mokaat on vaihtoehdot aika vähissä.
Muistetaan kukin että olemme itse itsemme onnenseppiä liikenteessä, älä luota muiden osaamiseen.
Motarille voi ajaa niin monella eri tavalla väärin, helpoin olisi ajaa niin kuin yleisesti opetetaan ajamaan mutta asia ei ole niin mustavalkoinen koska kiihdytyskaistat on toisinaan mahdottoman lyhyitä, tiukkoja mutkia jne. - Kallonkutistaja11
1\6 kirjoitti:
Pahimmat törpöt pysähtyvät kiihdytyskaistalla, Katsovat sivuikkunasta että tuleeko autoja.Mistä nämä ovat saaneet ajokortin? Sit on kiva lähteä keräämään vauhtia puolivälistä kiihdytyskaistaa. On noin 40 km/h kun kaista loppuu,Välillä tekis mieli työntää törppö edellä vauhtiin,mut siitä saa sakot.
Asetuksen kuutospykälästä löytyy ohjetta. Moottoritiellä pysähtyminen on kiellettyä. Eli yksinkertaisesti harjoituksen puutetta, jos ei pääse mukaan lakia noudattaen.
Samoin on moottoritiellä ajavien turvavälit pidettävä sellaisina, että niihin voi liittyä pienellä vaivalla. - AsiaOnAivanSelvä
554t4fffdc kirjoitti:
on itsesuolevaistoa sekä muiden terveyden- sekä materiaalin kunnioittamista.
Kuten huomaatte niin ei se ihan fiksua ole painaa vaan motarille muiden kustannuksella eli mennään vaan ja muut väistelee. Tai että noudatetaan jotain autofoorumin killerin ajo-ohjeita että kaasupohjassa liityntäkaistan loppuun aina, tässä kun mokaat on vaihtoehdot aika vähissä.
Muistetaan kukin että olemme itse itsemme onnenseppiä liikenteessä, älä luota muiden osaamiseen.
Motarille voi ajaa niin monella eri tavalla väärin, helpoin olisi ajaa niin kuin yleisesti opetetaan ajamaan mutta asia ei ole niin mustavalkoinen koska kiihdytyskaistat on toisinaan mahdottoman lyhyitä, tiukkoja mutkia jne.Moottoritielle nimenomaan ajetaan kiihdytyskaistaa siten että sopeutetaan oma nopeus moottoritiellä ajavien nopeuteen. Olet ihan väärillä jäljillä jos puolustat sitä että hiljennetään tai jopa pysähdytään kiihdytyskaistalla. Sinulta pitäisi ottaa kortti pois, jos sinulla sellainen on.
- sähläriä
Eilen sattui seuraava tapaus. Lähestyin motarilla liittymää. Nopeus rajoituksen mukainen 80, vakkari päällä harvassa jonossa. Liittymästä oli tulossa pakettiauto, joka ajoi siihen rinnalle. Ajoi siinä hetken, pisti vilkun päälle ja alkoi siirtyä kylkeeni. Tananani ja vasemmalla kaistalla oli muita autoja, joten ei siinä auttanut kuin polkasta kaasua. Kylki säilyi sileänä ja paku meni taakseni.
Kuvittelisin, että pakun rahkeet olisivat riittäneet, joko mennä eteeni tai taakseni, mutta miksi suoraan kohdalleni. En oikein ymmärrä.- jj44
Yksi liittymien iso-ongelma on juuri se, lyhyt kiihdytyskaista, hieman kaartava tai tiukkakin mutka ja motarilla ajavat jää peilien katveeseen. Aikamoni kuten joskus itsekkin siihen syyllistyy että liian myöhään katsoo päätä kääntäen millalailla motarilla liikennettä tulee. Mulla pakussa on helvetin hyvät pelit jotka näyttää niin laajan alueen että niillä pärjää aina mutta taas henkilöautossa on vaan se perinteinenpeili joka ei näytä laajasti vaikka säädän ne aina kaistanvaihtoa silmälläpitäen niin silti pitää kurkkia vielä ajoissa.
Peilien säätövinkki henkilöautoon:
Taustapeili jos sellaista voi käyttää niin säädä se näyttämään taakse jotta näkee takana olevaa liikennettä.
Sivupeilit säädä kaistanvaihtoa silmälläpitäen eli yleensä siis säädetään silloin peilit näyttämään korkeintaan vain ihan vähän auton kylkeä eli ulospäin.
Opetelkaa myös peruuttamaan peileillä, päätä kääntäen ei juuri näe sen enempää kuin peileistä.
Muuta kuin mahdollisen poikittaisen liikenteen toki joutuu katsomaan päätä kääntäen jne. - Kallonkutistaja11
Miten varmistuit, että pakettiauton kuljettaja oli havainnut sinut? Noita tilanteita kannattaa varoa, ja hieman joustaa siinä vakkarin käytössä. Muutoinhan se vakionopeus on valttia päätiellä ajaessa.
Vaikka vika olisikin pakettiauton kuljettajassa, niin sattuisi se sinuunkin. Jos ajatte rinnakkain, niin ei ole läheskään varmaa, että sinut on nähty. Joissain autoissa (itse asiassa kaikissa) olisi suositeltavaa vielä päätä kääntämällä varmistua vapaasta kaistasta ennen kuin siirtyy moottoritielle. Noissa liittymistilanteissa tapahtuu yllättävänkin paljon yhteenottoja, vaikka moottoritiet onkin muuten liikennemääriinsä nähden turvallisia.
- Reikä lumessa
muoto on se, että AINA on muissa vika !
- JASU51
ja vois myös valistaa itseään ,kun on raskasta liikennettä ......eteen on helppo tulla ,kyllä rekka jaruttaa,mutta jos itse sovittais nopuden niin että antaa rekan mennä ..........silloin ollaan ajettu oikein......"väistämisvelvollinen".
henkilöauto kuskit näköjään pahoja kitisee,mutta eivät katso "peiliin#
MOLOPÄÄT
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511