Veikkauksen arvonnat

jaana9

Tuli vaan mieleen kun ´veikkauksen pelit pelataan tietokonejärjestelmän kautta. Kaikki numerot mitä me pelataan keno ja lottoa niin tallentuvat veikkauksen omiin tietokoneisiin. Tottakai silloin kone osaa jo arpoa tietyt numerot mitä on pelattu vähiten. En tiedä lotosta tehdäänkö se täysin suorassa lähetyksessä mutta kenosta olen varma että sen tulosta keplotellaan. Kerran veikkauksen keno-lähetyksessä numerot eivät tulleet teeveen näyttöön niin ku yleensä ja mies siellä ei voinut luetella numeroita kun ei nähnyt niitä. Keno-studiossahan se juontajan (teeveen) mukaan seisoo pallokoneen vieressä ni aika vaikeata ois ollu kattoo siinä vieressä mitkä numerot tulee. Paitsi siinä tapauksessa että se ei ole suora lähetys ja numerot on jo valittu etukäteen. Saahan niitten pallojen sisään, myös lotossa, laitettu jotku tunnisteet ja kone ottaa ne!!! Kuka kertois meille totuuden?

Kaikista reiluinta meille pelaajille olisi ne vanhanajan kupongit (missä oli musta paperi välissä ja kioskiin jäi toinen osa), sillä silloin veikkaus ei pystyisi kontrolloimaan meidän pelaajien numeroita ja sitten vielä Arvonta suoritettaisiin jossain julkisella paikalla, siten että paikanpäältä otettaisiin joku nostamaan "pallomerestä" oikeat numerot!!!

16

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkää paskaaaaaa

      ne on. Samoin kuin RAY:n pelit ja kaikki nettikasinot.

    • kolmipyörä

      Käsittääkseni suora lähetys ei tarkoita samaa kuin reaaliaikainen lähetys.

      • kolmipyörä

        Korjaus edelliseen: suora lähetys on reaaliaikainen, vastattiin yleisradiosta. Uskoisin , että pelinä koko keno on vaan niin huono ettei millekään huijauksille ole todellakaan mitään tarvetta.


      • minä3333
        kolmipyörä kirjoitti:

        Korjaus edelliseen: suora lähetys on reaaliaikainen, vastattiin yleisradiosta. Uskoisin , että pelinä koko keno on vaan niin huono ettei millekään huijauksille ole todellakaan mitään tarvetta.

        Jos kenoa pelataan joka päivä useilla sadoilla tuhansilla euroilla ja pelaajia on monta niin jännä ettei siinä sen enempää löydy voittajia. Silloin tällöin kuulee että 10000 euron potti on mennyt jonnekin


      • minä3333 kirjoitti:

        Jos kenoa pelataan joka päivä useilla sadoilla tuhansilla euroilla ja pelaajia on monta niin jännä ettei siinä sen enempää löydy voittajia. Silloin tällöin kuulee että 10000 euron potti on mennyt jonnekin

        Voittoja saa noin 100000 pelaajaa, joten eihän näiden kahden tiedon perusteella sitä jaettavaa ole kuin "useita euroja" per voittaja. Ja toisaalta, isoimpien voittojen saamisen todennäköisyys on pienempi kuin 1 per 2 miljoonaa ja siitä maksetaan voitto kertoimella 200tuhatta. Jos kaikki kenoajat tekisivät erilaiset rivit ja veikkaisivat yhteensä tuon hieman yli 2 miljoonaa riviä per arvonta, menisi päävoitto jakoon jokaisella kierroksella. Mutta pelaajat eivät osaa tehdä erilaisia rivejä, joten tarvitaan varmasti kymmenkertainen ellei isompikin määrä pelaamista keskimäärin, jotta päävoitto osuu. Eli jotain 20 miljoonaa riviä kun pelaajat laittavat sisään sattuu voitto jollekulle kohdalleen.


      • nummismaatikko54
        nysvääjä kirjoitti:

        Voittoja saa noin 100000 pelaajaa, joten eihän näiden kahden tiedon perusteella sitä jaettavaa ole kuin "useita euroja" per voittaja. Ja toisaalta, isoimpien voittojen saamisen todennäköisyys on pienempi kuin 1 per 2 miljoonaa ja siitä maksetaan voitto kertoimella 200tuhatta. Jos kaikki kenoajat tekisivät erilaiset rivit ja veikkaisivat yhteensä tuon hieman yli 2 miljoonaa riviä per arvonta, menisi päävoitto jakoon jokaisella kierroksella. Mutta pelaajat eivät osaa tehdä erilaisia rivejä, joten tarvitaan varmasti kymmenkertainen ellei isompikin määrä pelaamista keskimäärin, jotta päävoitto osuu. Eli jotain 20 miljoonaa riviä kun pelaajat laittavat sisään sattuu voitto jollekulle kohdalleen.

        Anteeksi nysvääjä jos korjaan tuota voitto sanan merkitystä. Minäkin "voitin" tänään 1 euron kun pelasin kadella eurolla. Olenko siis voittanut sen vai palautuiko se euro pelaajalle pelistä. Vai miten se sanotaan, mielestäni en kyllä voittanut mitään vaan hävisin euron vielä kaiken lisäksi. Viekkaus mainostaa kenon sivuilla mahtavista voitoista mutta homma ei kannata jos kaikki vain voittaa.


    • Zyri

      Olen pelannut viimeisin parin vuoden aika lähes joka päivä kenoa ainakin muutaman rivin, pääasiassa 8-10 tasoja. Paras saavutus on 9 tasolla 7 oiken. Eli huomaa kuinka todella epätodennäköistä on voittaa kenosta mitään isoja summia.

    • wertyasd

      ootko iha oikeesti tota mieltä??kuinka paljon sinun pitäisi vuodessa jäädä voitolle, että uskoisit rehellisyyteen??20 000e/v, 30 000e/v vai riittääkö sekään??

      vai joku peruspäiväraha, jos 365e vuodessa pelaat ja peruspäiväraha on noin 365e/kk niin pitäiskö kenosta saada 500e/kk voittoa??

      vai pitäiskö mennä töihin??

      • kiyt

        Keno- ja lottokoneessa ei ole muita piuhoja kuin virtakaapeli ei kaapelia tietokoneeseen eikä valvojan p....


      • 9+3
        kiyt kirjoitti:

        Keno- ja lottokoneessa ei ole muita piuhoja kuin virtakaapeli ei kaapelia tietokoneeseen eikä valvojan p....

        sinä sen muka tiedät? Ai kun veikkaus sanoo niin? Heh..


    • 4t5rgrtef

      jooooooooooooooooo

    • Humppamar

      Kaikki Rayn pelit, casino ja pokeripelit ovat pelkkää manipulointia mitä muilla vastuuntuntoisilla pelinjärjestäjillä ei esiinny. Lotossa jo monta vuotta sitten kun oli numeroille valotaulu, jossa ukko seisoi takana, sytytti numerovalon ennenkuin pallo oli arvottu, oikein meni. Se siitä veikkauksen manipuloinnista

    • nummismaatikko54

      Voi niitä aikoja Jaana9 kunpa ne palaisivat ja Kekkosenkin vois herättää. Anteeksi
      aiheen vierestä innostuin. Mutta ajatus on hyvä vaan aika ajanut jutun ohi, netissä pelaaminen helpompaa. Itse olen toivonut ns läpinäkyvyyttä arvontojen suhteen ja valvojien vaihtoa, ihan rivimiehistöstä valvomaan kukin vuorollaan arvontaa vaikka viikoksi kerrallaan. Valvojatkin pitäisi todella vaihtaa tasaisin väliajoin, koska mielestäni kuten olemme viime aikoina lukeneet. Viranomaisetkin ovat vain tavallisia ihmisiä heikkouksineen.

    • eivät vaan valvo

      Ja kun ne viranomaiset eivät vaan valvo vaan myös arpovat (veikkauksen henkilöstö ei ole arpomassa vaan ne samaiset valvojat).

      • Pohdintoja

        Niin, kuka esimerkiksi nyt sen loton rivin sitten arpoo, kun aina joka kerta eri

        julkkis laittaa koneen käyntiin, kone sitten arpoo. Toivottavasti joskus tulee

        tilanne, että joutuvat tekemään käsin nostoina, ai niin mutta sittenhän se sotkisi

        tilanteen, eikä sitä arvontaa 100% varmasti televisioitasi, vaan rivi ilmoitetaan

        vaan jälkikäteen, niin se menisi, on aina mennyt ja tulee menemään.

        Sujuva siirtyminen suunnitelmaan B ei vaan onnistuisi "lennossa"

        Alkoiko nyt isompien pottien kartuttaminen, kun kokeneempi juontaja puikoissa?

        Pari kierrosta noviisille.


    • ei julkkis

      Joo julkkis käynnistää koneen mutta valvoja laittaa pallot koneeseen ja saa pelatut rivit ennen arvontaa tiedostoihinsa ja lopun voi vaan arvata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe