Uudet ongelmat

Bushmanni

Adventtikirkolla vaan ongelmia riittää ja niistä voimme lukea aina silloin tällöin jopa viralliselta uutissivustolta.

Itsekin olen saanut kokea nimimerkkini antaman vivahteen takia monta kertaa rasismia adventistien puolelta ja minua on toivoteltu banaani kädessä milloin minnekin savannille. No kohta saavat Suomenkin adventistit alkaa totutella monikulttuurisuuteen, sillä se on euroopassa jo arkipäivää kirkossanne ja aiheuttaa harmaita hiuksia kirkossanne monelle.

Suvaitsevaisuus kun ei kuulu näiden höpölahkojen valikoimiin ja suvaitsevaisuus toisen värisiä, tai muuten vain erilaisia kohtaan kuuluu näissä lahkoissa sellaisiin opetuksiin, joista ollaan mieluummin hiljaa, sillä kouluttamaton peruspunaniska ei ole parasta maaperää monikultuurisuudelle tai erilaisuudella ylipäätään. Homot, eri väriset, vasenkätiset ja kaikki jotka eivät näytä samalta kuin se apina joka tuijottaa peilistä, saavat kokea nopeasti olevansa väärässä seurassa.

http://news.adventist.org/2010/03/diversity-from-moder-1.html

Kuten saamme lukea: Aluksi puhutaan tilanteesta USA:ssa, jossa yhä enemmän näemme latinoja, ihmisiä lähi-idästä, aasialaisia ja afrikkalaisia, jotka liittyvät joukkoon ja muuttavat kirkon jäsenkoostumusta valkoisesta värilliseen. Tästä on ollut puhetta jo aiemmin jossain muualla (muistaakseni spectrum magazinen palstalla) ja valkoiset alkavat häipyä, sillä he eivät pidä vieraista, jotka vielä yleensä viettävät aikaa vain keskenään ja puhuvat keskenään kieltä, jota valkoiset amerikkalaiset eivät ymmärrä.

In many European countries the effect might be even more dramatic. The Adventist Church in countries like England and France has changed forever, and is now largely of African decent.

-Monissa Euroopan maissa vaikutus saattaa olla vieläkin dramaattisempi. Adventtikirkko on muuttunut pysyvästi maissa kuten Englannissa ja Ranskassa, ja pohja on nyt pääosin afrikkalainen.

In Spain, almost half of church membership comes from Romania.

-Espanjassa, melkein puolet jäsenistä tulee Romaniasta.-

No one can (or should) deny that the new reality causes problems.

-Kukaan ei voi (eikä pitäisi) kieltää, että uusi todellisuus aiheuttaa ongelmia.-

Sitten kerrotaan, että uusi moninaisuus voi aiheuttaa rumaa kamppailua vallasta etc asiaa. Samoin uudet jäsenet uusista kulttuureista ovat yleensä vanhoillisempia kuin paikkakunnan omat toivot ja sekin aiheuttaa ongelmia.... No lukekaapa itse loput ja ehkä kannattaisi alkaa jo henkisesti varautua, että väri vaihtuu, kuten politiikassa.

2

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lutkulainen

En osaa kuin Suomea.:=(

• savoks.

No kyllä se on tuossa käännettynäkin, että onnistuit lukemaan.

Heräsi vain asia, kun taas meidän maassamme eräässä uskonliikkeessä on paljon romaneja, jopa saarnamies.
        Siellä rivi- uskvilla, ainakin joillakin on siinä ongelmaa, kun valtaavat kirkon. Hups. tulikohan päästettyä ulos sellaista, joka saa aikaiseksi ongelman, mutta tottahan se on.
        Eri rotu ja väri voi herättää maassammekin vastakkainasettelua.
        Näkeehän se jo lehdistä, kun näitä maahanmuuttajia on, niin kumpuaa, kumpuaa laineita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6850
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4328
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3176
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      179
      3047
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1998
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1632
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1568
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1510
    Aihe