Starttirahahakemuksen käsittelyaika

??

Kauanko kestää starttirahahakemuksen käsittely?

8

3849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kölklöökl

Riippuu jättöajankohdasta ja milloin seuraava käsittely, myös eri paikkakunnilla eripituiset käsittelyajat. Ei tullut mieleen kysyä hakemusta jättäessä, mikä on käsittelyaika? Itselleni aikanaan kerrottiin tarkalleen milloin hakemus käsitellään ja milloin siitä saa päätöksen (soittivat päätöksen ja paperi tuli postissa.

• ??

...kun en ole vielä jättänyt hakemusta, vaan odottelen ensin Finnveran rahoituspäätöstä, koska starttirahahakemukseenhan pitää olla liitteenä lainalupaus luotonantajalta...

• minäkin yritän
        ?? kirjoitti:

...kun en ole vielä jättänyt hakemusta, vaan odottelen ensin Finnveran rahoituspäätöstä, koska starttirahahakemukseenhan pitää olla liitteenä lainalupaus luotonantajalta...

Itselläni Starttirahan kanssa kävi niin, että vein aamulla hakemuksen työkkäriin. Samana päivänä iltapäivällä soitettiin, että joo, myönteinen päätös on tulossa. Kuukauden päivät meni sitten että sain paperilla sen päätöksen.

Kannattaisiko sun laittaa se starttirahahakemus kuitenkin jo vireille? Tai ainakin kysyä, että voitko hakea jo tässä vaiheessa ja toimittaa sitten myöhemmin vaikka puuttuvat liitteet?

• ??
        minäkin yritän kirjoitti:

Itselläni Starttirahan kanssa kävi niin, että vein aamulla hakemuksen työkkäriin. Samana päivänä iltapäivällä soitettiin, että joo, myönteinen päätös on tulossa. Kuukauden päivät meni sitten että sain paperilla sen päätöksen.

Kannattaisiko sun laittaa se starttirahahakemus kuitenkin jo vireille? Tai ainakin kysyä, että voitko hakea jo tässä vaiheessa ja toimittaa sitten myöhemmin vaikka puuttuvat liitteet?

...sinulle. Noinpa taidankin tehdä.

• ??

...että pitikö sinun vielä odotella se paperipäätös, eli kuukausi, ennenkuin sait aloittaa yritystoiminnan?

• minäkin yritän
        ?? kirjoitti:

...että pitikö sinun vielä odotella se paperipäätös, eli kuukausi, ennenkuin sait aloittaa yritystoiminnan?

Itse aloitin yritystoiminnan vasta reilu kuukausi sen saadun starttirahapäätöksen jälkeen. Olin sen sillei suunnitellut alunperinkin, että hoidan kaikki käytännön kuviot kuntoon (vakuutukset, tilin avaus, sopimukset tilitoimistoon, nettisivut sun muut) ennen kuin varsinaisesti aloitin sen yritystoiminnan. Ja myös hakenut starttirahaa vasta siitä virallisesta aloituspäivästä alkaen.

Eli en osaa vastata tuohon sun kysymykseen, että miten se virallisesti menee. Kannattaa sitäkin kysyä samalla kun kyselee starttirahasta.

Jonkun aikaahan siinä jokatapauksessa joutuu odottelemaan starttirahan hakemisen jälkeen sitä yrityksen rekisteröintiä. Mulla muistaakseni meni pari kolme viikkoa ennen kuin sain kaupparekisteristä sen perustamispäätöksen.

• ??

Itse aloitin yritystoiminnan vasta reilu kuukausi sen saadun starttirahapäätöksen jälkeen. Olin sen sillei suunnitellut alunperinkin, että hoidan kaikki käytännön kuviot kuntoon (vakuutukset, tilin avaus, sopimukset tilitoimistoon, nettisivut sun muut) ennen kuin varsinaisesti aloitin sen yritystoiminnan. Ja myös hakenut starttirahaa vasta siitä virallisesta aloituspäivästä alkaen.

Eli en osaa vastata tuohon sun kysymykseen, että miten se virallisesti menee. Kannattaa sitäkin kysyä samalla kun kyselee starttirahasta.

Jonkun aikaahan siinä jokatapauksessa joutuu odottelemaan starttirahan hakemisen jälkeen sitä yrityksen rekisteröintiä. Mulla muistaakseni meni pari kolme viikkoa ennen kuin sain kaupparekisteristä sen perustamispäätöksen.

...taas sinulle tosi paljon. Kiva huomata, että täällä saa ihan fiksujakin vastauksia :)

• Kepe Reumalta

Taitaa vaihdella aika paljon. Jokatapauksessa starttiraha pitää hakea ennen kuin perustaa yrityksen ja sitten kun päätös on, ei tarvi heti ryhtyä heilumaan yrittäjänä.

Joten mitä aikaisemmin, sitä nopeammin paljonko byrokraatteja huvittaa.

Täällä sanotaan aika paljonkin kaikkea starttirahaan liittyvää
      http://yrityksen-perustaminen.net/starttiraha/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe