Kauanko kestää starttirahahakemuksen käsittely?
Starttirahahakemuksen käsittelyaika
8
4148
Vastaukset
- kölklöökl
Riippuu jättöajankohdasta ja milloin seuraava käsittely, myös eri paikkakunnilla eripituiset käsittelyajat. Ei tullut mieleen kysyä hakemusta jättäessä, mikä on käsittelyaika? Itselleni aikanaan kerrottiin tarkalleen milloin hakemus käsitellään ja milloin siitä saa päätöksen (soittivat päätöksen ja paperi tuli postissa.
- ??
...kun en ole vielä jättänyt hakemusta, vaan odottelen ensin Finnveran rahoituspäätöstä, koska starttirahahakemukseenhan pitää olla liitteenä lainalupaus luotonantajalta...
- minäkin yritän
?? kirjoitti:
...kun en ole vielä jättänyt hakemusta, vaan odottelen ensin Finnveran rahoituspäätöstä, koska starttirahahakemukseenhan pitää olla liitteenä lainalupaus luotonantajalta...
Itselläni Starttirahan kanssa kävi niin, että vein aamulla hakemuksen työkkäriin. Samana päivänä iltapäivällä soitettiin, että joo, myönteinen päätös on tulossa. Kuukauden päivät meni sitten että sain paperilla sen päätöksen.
Kannattaisiko sun laittaa se starttirahahakemus kuitenkin jo vireille? Tai ainakin kysyä, että voitko hakea jo tässä vaiheessa ja toimittaa sitten myöhemmin vaikka puuttuvat liitteet? - ??
minäkin yritän kirjoitti:
Itselläni Starttirahan kanssa kävi niin, että vein aamulla hakemuksen työkkäriin. Samana päivänä iltapäivällä soitettiin, että joo, myönteinen päätös on tulossa. Kuukauden päivät meni sitten että sain paperilla sen päätöksen.
Kannattaisiko sun laittaa se starttirahahakemus kuitenkin jo vireille? Tai ainakin kysyä, että voitko hakea jo tässä vaiheessa ja toimittaa sitten myöhemmin vaikka puuttuvat liitteet?...sinulle. Noinpa taidankin tehdä.
- ??
minäkin yritän kirjoitti:
Itselläni Starttirahan kanssa kävi niin, että vein aamulla hakemuksen työkkäriin. Samana päivänä iltapäivällä soitettiin, että joo, myönteinen päätös on tulossa. Kuukauden päivät meni sitten että sain paperilla sen päätöksen.
Kannattaisiko sun laittaa se starttirahahakemus kuitenkin jo vireille? Tai ainakin kysyä, että voitko hakea jo tässä vaiheessa ja toimittaa sitten myöhemmin vaikka puuttuvat liitteet?...että pitikö sinun vielä odotella se paperipäätös, eli kuukausi, ennenkuin sait aloittaa yritystoiminnan?
- minäkin yritän
?? kirjoitti:
...että pitikö sinun vielä odotella se paperipäätös, eli kuukausi, ennenkuin sait aloittaa yritystoiminnan?
Itse aloitin yritystoiminnan vasta reilu kuukausi sen saadun starttirahapäätöksen jälkeen. Olin sen sillei suunnitellut alunperinkin, että hoidan kaikki käytännön kuviot kuntoon (vakuutukset, tilin avaus, sopimukset tilitoimistoon, nettisivut sun muut) ennen kuin varsinaisesti aloitin sen yritystoiminnan. Ja myös hakenut starttirahaa vasta siitä virallisesta aloituspäivästä alkaen.
Eli en osaa vastata tuohon sun kysymykseen, että miten se virallisesti menee. Kannattaa sitäkin kysyä samalla kun kyselee starttirahasta.
Jonkun aikaahan siinä jokatapauksessa joutuu odottelemaan starttirahan hakemisen jälkeen sitä yrityksen rekisteröintiä. Mulla muistaakseni meni pari kolme viikkoa ennen kuin sain kaupparekisteristä sen perustamispäätöksen. - ??
minäkin yritän kirjoitti:
Itse aloitin yritystoiminnan vasta reilu kuukausi sen saadun starttirahapäätöksen jälkeen. Olin sen sillei suunnitellut alunperinkin, että hoidan kaikki käytännön kuviot kuntoon (vakuutukset, tilin avaus, sopimukset tilitoimistoon, nettisivut sun muut) ennen kuin varsinaisesti aloitin sen yritystoiminnan. Ja myös hakenut starttirahaa vasta siitä virallisesta aloituspäivästä alkaen.
Eli en osaa vastata tuohon sun kysymykseen, että miten se virallisesti menee. Kannattaa sitäkin kysyä samalla kun kyselee starttirahasta.
Jonkun aikaahan siinä jokatapauksessa joutuu odottelemaan starttirahan hakemisen jälkeen sitä yrityksen rekisteröintiä. Mulla muistaakseni meni pari kolme viikkoa ennen kuin sain kaupparekisteristä sen perustamispäätöksen....taas sinulle tosi paljon. Kiva huomata, että täällä saa ihan fiksujakin vastauksia :)
- Kepe Reumalta
Taitaa vaihdella aika paljon. Jokatapauksessa starttiraha pitää hakea ennen kuin perustaa yrityksen ja sitten kun päätös on, ei tarvi heti ryhtyä heilumaan yrittäjänä.
Joten mitä aikaisemmin, sitä nopeammin paljonko byrokraatteja huvittaa.
Täällä sanotaan aika paljonkin kaikkea starttirahaan liittyvää
http://yrityksen-perustaminen.net/starttiraha/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560