Jeps...

Hyvin sujuu ja tänään uskaltauduin antamaan ihan pikkusen Janille uudelleen Purina Onen naudanliha raksuja. Täytyy vielä kokeilla, että sietääkö se masu edes ihan pieniämääriä sitä kerrallaan. Lopetan sen annon heti, jos vähääkään masu alkaa uudelleen meneen yhtääk.ään löysälle. No, kun emme saaneet sitä kanaruokaa kokeiluun, niin täytyy ostaa sitä sitten, kun se ilmestyy kauppoihin. Koska tuo kana juttu, mitä nyt saa kaupasta ei Janille kelvannut ollenkaan ja uskon, että se ruuan haju oli suurin syy, koska siihen meinasimme itsekin tyrmääntyä. Ostin sellaisen kiiltävän vihreän Purina pussin sitä. Onneksi Emppu popsii sitäkin, mutta huomattavasti nihkeämmin, kun tätä kokeilussa olevaa naudanliha Purinaa.

10

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...vielä sanoa, kun en ole muistanut, että Janin turkki alkoi tosiaan kiiltämään jo viikon kokeilun jälkeen. Nyt oli sitten se muutaman päivän tauko tuossa raksuissa sen vatsa ongelman takia, mistä pelästyin aika lailla. Selkeesti karvanlähtö Empultakin nyt vähentynyt. Tuo on hyvä tuote, kun se tuolleen vaikuttaa muuten. Eikä se ollut varsinaisesti tämän Purinan vika, että se paha ripuli iski Janille silloin, koska nämä ei ole ikinä voineet syödä mitään lihajuttuja (kuten naudanliha, härkä tai muuta vastaavaa) kana siis ainoa varsinainen lihajuttu, mikä on käynyt. Vika oli lähinnä minun, kun en jostakin kumman syystä katsonut tarkemmin, että mitä ne raksut pitivät sisällään. Sitä se teettää tämä ikuinen kiire!

      • Kissa vieköön!

        Maalaisjärki käyttöön! Et itsekään söisi sellaista ruokaa, mikä saa vatsasi kuralle. Et vaikka se saisikin tukkaisi kiiltämään. Jotain on silloin vialla, joko ruoassa tai kissassa, jos ruoka ei pysy sisällä.


      • Kissa vieköön! kirjoitti:

        Maalaisjärki käyttöön! Et itsekään söisi sellaista ruokaa, mikä saa vatsasi kuralle. Et vaikka se saisikin tukkaisi kiiltämään. Jotain on silloin vialla, joko ruoassa tai kissassa, jos ruoka ei pysy sisällä.

        Kyse on nyt siitä, että tämä naudanliha oudokseltaan sotki kissan masun, koska se ei muulloinkaan ole syönyt naudanlihaa. (oma moka oli se, että en siis katsonut tarkemmin, mitä se ruoka oli, kun ne saapui, koska olin ilmoittanut siitä, että haluan testata kanaa) oletin myös, että se oli sitä, mitä pyysinkin! Näköjään ei pidä olettaa mitään. Yleensä Janin maha on liian kovalla ja joudun välillä antamaan sille Levolacia. Joten ihan pienissä erissä (todella pienissä) kun annan tuota Purinaa sen maha tuskin menee ripulille enää ja minun ei tarvitse turvautua sen suhteen Levolacin antamiseen. Tosi on että niin ihmiset, kuten eläimet ovat erinlaisia elimistönkin suhteen eli mikä käy sulle niin ei käy mulle! Kyllä meillä on kissat hyvässä hoidossa ja ovat aina olleet. Koitahan nyt sinä saada jos sinulla on kissa elämään 23 vuoden ikään, niin että se on tyytyväinen ja pirteä. Kuten meillä on ollut jo kaksi niitä ja muut 16-18 vanhoja aikaisemmat ja nämäkin ovat nyt 15 ja toinen noin 9-12, koska sen ikää ei voi tietää tarkasti, kun on pelastettu heitteiltä.
        Eipä muuta, kun päivän jatkoa!


      • 4 kissan omistaja
        EvilCat kirjoitti:

        Kyse on nyt siitä, että tämä naudanliha oudokseltaan sotki kissan masun, koska se ei muulloinkaan ole syönyt naudanlihaa. (oma moka oli se, että en siis katsonut tarkemmin, mitä se ruoka oli, kun ne saapui, koska olin ilmoittanut siitä, että haluan testata kanaa) oletin myös, että se oli sitä, mitä pyysinkin! Näköjään ei pidä olettaa mitään. Yleensä Janin maha on liian kovalla ja joudun välillä antamaan sille Levolacia. Joten ihan pienissä erissä (todella pienissä) kun annan tuota Purinaa sen maha tuskin menee ripulille enää ja minun ei tarvitse turvautua sen suhteen Levolacin antamiseen. Tosi on että niin ihmiset, kuten eläimet ovat erinlaisia elimistönkin suhteen eli mikä käy sulle niin ei käy mulle! Kyllä meillä on kissat hyvässä hoidossa ja ovat aina olleet. Koitahan nyt sinä saada jos sinulla on kissa elämään 23 vuoden ikään, niin että se on tyytyväinen ja pirteä. Kuten meillä on ollut jo kaksi niitä ja muut 16-18 vanhoja aikaisemmat ja nämäkin ovat nyt 15 ja toinen noin 9-12, koska sen ikää ei voi tietää tarkasti, kun on pelastettu heitteiltä.
        Eipä muuta, kun päivän jatkoa!

        ihan pienii erii vaan niin ei tartte apteekin tuotteita kovaan mahaan jos kerta tuo ruoka saisi sen toimiin juuri sopivasti pikku annoksilla.


      • Kissa vieköön!
        4 kissan omistaja kirjoitti:

        ihan pienii erii vaan niin ei tartte apteekin tuotteita kovaan mahaan jos kerta tuo ruoka saisi sen toimiin juuri sopivasti pikku annoksilla.

        Hyvä on. Mutta ruoka ei voi olla kovin onnistunutta jos sitä voi syödä vain ihan "pienii erii". Toisaalta eipä kisu ainakaan liho :)

        Ps. Meillä on oikein onnellinen ja hyväkuntoinen "ulkokissa"


      • Kissa vieköön! kirjoitti:

        Hyvä on. Mutta ruoka ei voi olla kovin onnistunutta jos sitä voi syödä vain ihan "pienii erii". Toisaalta eipä kisu ainakaan liho :)

        Ps. Meillä on oikein onnellinen ja hyväkuntoinen "ulkokissa"

        Katohan, kun meidän Jani ei voi edes lihoa, koska se painaa nytkin jo 11 kiloa ja todella vaikea saada sitä laihtumaan. Tilaisuuden tullen se aina syö Empunkin ruuat, jollemme huomaa. Niin Janin masu ei ole koskaan kestänyt siis lihajuskia. Voe pirskatti näitä mutta on ne kivoja. Me ei voida edes ajatella, että nämä olisivat ulkona, kun asumme vielä ainakin toistaiseksi kerrostalossa ja autoja vilisee pilvin pimein ja pihat täynnä huonosti kasvatettuja erittäin häijyjä muksuja, murrrr....


      • emulle
        Kissa vieköön! kirjoitti:

        Maalaisjärki käyttöön! Et itsekään söisi sellaista ruokaa, mikä saa vatsasi kuralle. Et vaikka se saisikin tukkaisi kiiltämään. Jotain on silloin vialla, joko ruoassa tai kissassa, jos ruoka ei pysy sisällä.

        Kissoilla ja ihmisilläkin turkin kiilto on usein merkki hyvivoinnista, ettei sitä nyt ihan vain turhamaisena seikana saa ohittaa. Tosin mahan toiminta on tärkeämpi merkki, enkä tarkoita nyt että jos on mahalle huono pitäisi silti syöttää että kiiltäisi turkki. Ajattelin vain mainita että tuota turkin kiiltoa on hyvä seurata, koska huonokuntoinen turkki voi olla merkki puutoksesta.


      • emulle kirjoitti:

        Kissoilla ja ihmisilläkin turkin kiilto on usein merkki hyvivoinnista, ettei sitä nyt ihan vain turhamaisena seikana saa ohittaa. Tosin mahan toiminta on tärkeämpi merkki, enkä tarkoita nyt että jos on mahalle huono pitäisi silti syöttää että kiiltäisi turkki. Ajattelin vain mainita että tuota turkin kiiltoa on hyvä seurata, koska huonokuntoinen turkki voi olla merkki puutoksesta.

        Tuo on täysin totta, joka sana! Takkuisen oloinen kiilloton turkki todellakin kertoo, että kissa ei voi hyvin jostakin syystä. Hilse taas, mikä saattaa nousta kissalle pintaan turkin päälle johtuu monesti siitä, että kissa on niin hyvällä tuulella ja etenkin silloin, kun se kehrää voimakkaasti tyytyväisyyttään ja myös pelko ja kipu saa sen hilseen samalla lailla nousemaan siihen pintaan. Tuosta olen jutellut eläinlääkärin kanssa ihan.


      • emulle
        EvilCat kirjoitti:

        Tuo on täysin totta, joka sana! Takkuisen oloinen kiilloton turkki todellakin kertoo, että kissa ei voi hyvin jostakin syystä. Hilse taas, mikä saattaa nousta kissalle pintaan turkin päälle johtuu monesti siitä, että kissa on niin hyvällä tuulella ja etenkin silloin, kun se kehrää voimakkaasti tyytyväisyyttään ja myös pelko ja kipu saa sen hilseen samalla lailla nousemaan siihen pintaan. Tuosta olen jutellut eläinlääkärin kanssa ihan.

        Meilläkin oli eläinlääkäri ensin huolissaan Nakun turkin kiillottomuudesta, mutta kun ruokavalio muuttui laadukkaampaan ja meillä elinolot olivat rauhallisemmat kuin entisessä kodissa, alkoi kiilto ilmestyä. Ei turkki nyt mitenkään vielä säihky, mutta siisti ja tavis kiiltävä. Kyllähän ihmisilläkin hiukset katkeilee, kärsii ja irtoaakin stressin ja huonon ravinnon seurauksena.


      • emulle kirjoitti:

        Meilläkin oli eläinlääkäri ensin huolissaan Nakun turkin kiillottomuudesta, mutta kun ruokavalio muuttui laadukkaampaan ja meillä elinolot olivat rauhallisemmat kuin entisessä kodissa, alkoi kiilto ilmestyä. Ei turkki nyt mitenkään vielä säihky, mutta siisti ja tavis kiiltävä. Kyllähän ihmisilläkin hiukset katkeilee, kärsii ja irtoaakin stressin ja huonon ravinnon seurauksena.

        Totta on tuokin...on kyllä kokemusta, siitä hiusten katkeilusta ja stressistä... Niinhän ne ennen jotku väitti, että se pieni eläin Chincilla, jos se pelästyy voimakkaasti jotakin, niin se pudottaa kuulemma kaikki karvansa laakista... hitsi... en tiedä onko tuo juttu edes tosi, mutta näin kuulin jo kymmeniä vuosia sitten :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe