Olen miettimässä täystakaus-asuntolainaa, eli mihin ei tarvita takaajia. Säästöpankki on mainostanut tätä täystakausta, mutta minulle sanottiin, että täystakaus on vain 95% ja lopulle 5%:lle tarvitaan takuu. Missä pankeissa tuo täystakaus todella on TÄYStakaus, ettei tarvitsisi olla takaajia tai alkupääomaa? Voiko asuntolainaa saada yli asunnon hinnan? esim. asunto maksaa 75000, voiko lainaa saada 90 000, josta tuon
15 000 käyttäisi asunnon remomtoimiseen?
asuntolaina ilman takuita
4
842
Vastaukset
- hyvä neuvo
Älä astu moiseen ansaa. Kyseessä on mitä härskein omaisuuden siirto pankille ja myös velkaorjuutesi varmistetaan heille. Opettele säästäväinen elämäntyyli, niin pääset omistusasuntoon kiinni pienellä riskillä ja nukut yösi rauhassa.
- 34
onko hyvät suhteen vanhempiisi,
täys takaus on kallista.
toiseksi,
laske oikeasti kokonaiskustannukset ja mieti pari yötä,
älä usko selittelyyn, pyydä numeroita.
kai sulla on todella vakituinen työ ? - Kallista
Ensinnäkin tuo täystakaus on todella kallista touhua.
Toisekseen, jos et ole nytkään onnistunut säästämään mitään pesämunaksi, niin tuskin pankki edes myöntää sinulle lainaa.
Ja kolmanneksi: Asuntolainaa ei voi saada yli asunnon arvon, edes täystakauksella. Jos tarvitset sen remonttirahan, niin sitä varten tarvitset erillisen lainan suuremmalla korolla ja mahdollisilla takaajilla/vakuudella.
Asuntolainaa ei voi myöntää muuhun tarkoitukseen, koska sen verokohtelu on erilainen verrattuna muihin lainoihin. Pankki ei edes voi sitä "ylimääräistä" antaa asuntolainana. Lait estävärt tuollaisen menettelyn. - Salainen_Agentti
Toivottavasti ei. Juuri päästiin yhdestä asunto/pankkikriisistä niin täällä jotkut idiootit ovat jo seuraavaa pohjustamassa. Pysyykää siellä vuokraluukussanne kunnes on taloudelliset edellytkset alkaa harkitsemaan oman hankkimista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214