kertoa, miten mä voisin tulla uskoon? Haluisin tulla.
Voiks joku ihan yksinkertaisesti
82
414
Vastaukset
Raamatussa sokealta; Mitä sinä tahtoisit, että minä sinulle tekisin?
Monelta muultakin Jeesus näin kysyi. Jeesus kysyy tänäänkin; Mitä sinä tahdot, että sinulle tekisin.
Sinultakin Jeesus näin kysyy. Ja sinähän kerroit, että tahdot pois ravintoloista ja tahdot tulla uskoon. Kerro se Jeesukselle omin sanoin ja pyydä, että Hän antaa syntisi anteeksi ja tulee asumaan sydämeesi Pyhässä Hengessä. Ei ole mitään uskoontulokaavaa. Puhu Herralle, niin kuin toiselle ihmiselle. Kerro kaikki, mitä sinä tahtoisit Jeesuksen sinulle tekevän.
Siunausta sinulle.- hellari83
Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.
Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
Näin Jumalan Sanassa, Raamatussa luvataan.
Uskoon tullaan omalla sydämestä lähtevällä päätöksellä lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta.
Tämä merkitse syntien tunnustamista ja hylkäämistä. Synnit tunnustetaan Jumalalle Jeesuksen nimessä.
Kun olet tullut tähän päätökseesi lähteä uskon tielle, loppu onkin helppoa koska Jumala on tehnyt kaiken muun valmiiksi vastaanotettavaksi uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa. Sinä otat uskon kautta vastaan Jeesuksen sovitustyön omalle kohdallesi ja uskot sen. Sinä otat Jeesuksen Kristuksen vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi.
Rukoile esim. näin jos et itse osaa muodostaa omaa pelastukseen johtavaa rukousta:
"Taivaan Jumala. Minä tahdon tulla uskoon. Tahdon tulla Sinun luoksesi Poikasi Jeesuksen
Kristuksen kautta ja tahdon nyt seurata Jeesusta Kristusta. Minä olen kuitenkin tehnyt syntiä
sinua vastaan monella tavalla. Anna kaikki syntini anteeksi. Pyyhi pois kaikki syntini.
Vapauta minut synnillisistä tottumuksistani. Ota minut omaksesi tällaisena kuin olen.
Tee minusta armosta pelastettu Jumalan lapsi.
Tule Jeesus Kristus minun elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni.
Kiitos Jeesus että kuulit tämän rukoukseni. Kiitos että olet nyt antanut kaikki syntini anteeksi.
Kiitos Jeesus että Sinä olet nyt minun Herrani. Kiitos Jeesus että saan jäädä luoksesi. Johdata minua ja varjele minut omanasi niin että olen kerran luonasi ikuisesti. Jeesuksen nimessä, aamen!"
Kun olet tämän rukouksen rukoillut tarkoittaen sitä mitä olet sanonut, sinä olet uskossa.
Olet uudestisyntynyt uskova. Usko ei ole tunteista kiini. Tuntui miltä tuntui, sinä olet nyt uskossa.
Tämän jälkeen tunnusta Jeesus Herraksesi jollekin läheiselle ihmiselle. Ystävälle, puolisolle, perheenjäsenelle, työkaverille, naapurille tai koulukaverille. Voit sanoa hänelle näin: "Olen ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen elämääni Herrakseni. Nyt Jeesus Kristus on Herrani ja seuraan Häntä uskossa Häneen."
Kun tämän teet, sinä saat kokea Room 10:9-10 sanat todeksi omakohtaisesti. Sinä koet pelastuksen.
Lue nämä sanat Raamatusta. Ota myös yhteyttä paikkakuntasi uudestisyntyneisiin uskoviin ja kerro heille ratkaisustasi. Uudestisyntynyt oikea uskova tunnustaa Jeesuksen Herraksi ja Jumalaksi.- X-hirvas
ottaako yhteyttä "paikkakunnan uudestisyntyneisiin uskoviin", koska silloin voi joutua sellaiselle tielle, että joutuu ihmisoppien, kuten esimerkiksi kolminaisuusopin ja uskonnollisten järjestön oppien kuljetettavaksi.
Tämä vaan tiedoksi aloittajalle. Kaikkea hyvää Jeesuksessa. - Vastaus1
X-hirvas kirjoitti:
ottaako yhteyttä "paikkakunnan uudestisyntyneisiin uskoviin", koska silloin voi joutua sellaiselle tielle, että joutuu ihmisoppien, kuten esimerkiksi kolminaisuusopin ja uskonnollisten järjestön oppien kuljetettavaksi.
Tämä vaan tiedoksi aloittajalle. Kaikkea hyvää Jeesuksessa.se entinen hirvas, vaikka käytätkin nimimerkkinä nyt tuota X-hirvasta.
Kolminaisuusoppi on Isä, Poika ja Pyhä Henki ja tärkein tieto opissa aloittelevalle. Jos ei tuota tiedä, on varma, että lähtee sivupoluille, josta on usein jopa mahdoton päästä pois. - Vastaus1
neuvo tuo Pete oikealle tielle. Sinähän et opeta, että ihminen on synnitön, vaan neuvot, että ihmisen pitää uskoon tultuaan hyljätä syntielämä. Pete käsittää nyt, että ihmisen ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin tulla uskoon ja sen jälkeen hän elää miten kukakin haluaa ja on silti synnitön. Kerro nyt uskontie niin, että siinä ei ole vain vanhurkautuminen, vaan siinä on tieto miten ihminen vanhurskautuu, eli kerro laki ja armo.
- ml213.
X-hirvas kirjoitti:
Tämä vaan tiedoksi aloittajalle. Kaikkea hyvää Jeesuksessa.Uskon, miten vasta uskoontulleen ihmisen on hyvä ottaa yhteyttä paikkakunnalla oleviin uskoviin ihmisiin.Nimittäin, jos ihminen todella sydämestään haluaa seurata Jeesusta,- ei ihmistä, niin tämä ihminen tulee kasvamaan totuudessa.
Onhan luonnollista,- ettei vasta uskoontullut ihminen ymmärrä ja edes tiedosta tämän ajan vääristyneitä opetuksia,- mutta vuosien saatossa hän tulee tietä'mään ja hänellä itsellään on valinta hauaako hän kasvaa Raamatuin ilmoitusten opetuksessa/uskossa,- vai uskonnollisuudessa.
Niin, hirvas,- eikö tuo mielikuvasi jollain tasolla ilmennä epäluottamuista Pyhän Hengen johdatukseen ja sen voimaan ohjata ihmistä terveessä uskossa.Kuten näköjään ymmärrätkin, niin erikoisesti tänä aikana vastauskoon tulleen ihmisen elämään liittyy vahvasti valitseminen kaidan tien ja uskonnollisuuden väliltä ja tähän asiaan liittyy erikoisesti >Raamatun opetus; "Ihmispelko panee paulan".
Siis helpointa olisi olla Luterilainen ja hieman hankalampi esim. Helluntalainen tms ja kaikkien vaikeinta olla puolueeton.Siis "tukijoukkoja" ei löydy muualta kuin niistä ihmisistä,- jotka ovat oikeasti omistautuneet uskolleen ja tekevät "tuttavuutta" Jumalan kanssa,- ilman puolueen tukea.
Niin, tavalliselle lihalliselle ihmiselle on tyypillistä kuulua johonkin ryhmään tms. ja jos et kuulu näihin ihmisryhmiin, niin itseluottamuksesi/uskosi on koetuksella. - ml213.
Vastaus1 kirjoitti:
se entinen hirvas, vaikka käytätkin nimimerkkinä nyt tuota X-hirvasta.
Kolminaisuusoppi on Isä, Poika ja Pyhä Henki ja tärkein tieto opissa aloittelevalle. Jos ei tuota tiedä, on varma, että lähtee sivupoluille, josta on usein jopa mahdoton päästä pois.Mutta, eikö kaikki Raamattua lukevat ja ymmärtävät tiedosta ja usko, että on Isä Jumala, Jeesus Kristus Jumalan Poika ja lisäksi on Pyhä Henki.
Taas Isästä Jumalasta ja hänen Pojastaan ja Pyhästä Hengestä ja äiti Mariasta on kyhätty mitä ihmeellisimpiä oppeja ja nämä on asia erikseen. Vastaus1 kirjoitti:
neuvo tuo Pete oikealle tielle. Sinähän et opeta, että ihminen on synnitön, vaan neuvot, että ihmisen pitää uskoon tultuaan hyljätä syntielämä. Pete käsittää nyt, että ihmisen ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin tulla uskoon ja sen jälkeen hän elää miten kukakin haluaa ja on silti synnitön. Kerro nyt uskontie niin, että siinä ei ole vain vanhurkautuminen, vaan siinä on tieto miten ihminen vanhurskautuu, eli kerro laki ja armo.
käsitä asiaa niin kuin väität. Ei kukaan muukaan vastakääntynyt uudestisyntynyt uskova ajattele sinun väittämälläsi tavalla. Etkö ymmärrä Jumalan Hengen vaikutusta uskovassa ja VARSINKIN vasta uskoon tulleessa ihmisessä? Lue Hes 36:27 ja Room 6:17.
>>>Pete käsittää nyt, että ihmisen ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin tulla uskoon ja sen jälkeen hän elää miten kukakin haluaa ja on silti synnitön.X-hirvas kirjoitti:
Tämä vaan tiedoksi aloittajalle. Kaikkea hyvää Jeesuksessa.aloittajalle ja X-hirvakselle Apt 2 luku.
Opiskeltaa sitä ja miettikää onko x-hirvaksen oppi Jumalasta vaiko ihmisestä.- leahim
jaikal kirjoitti:
käsitä asiaa niin kuin väität. Ei kukaan muukaan vastakääntynyt uudestisyntynyt uskova ajattele sinun väittämälläsi tavalla. Etkö ymmärrä Jumalan Hengen vaikutusta uskovassa ja VARSINKIN vasta uskoon tulleessa ihmisessä? Lue Hes 36:27 ja Room 6:17.
>>>Pete käsittää nyt, että ihmisen ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin tulla uskoon ja sen jälkeen hän elää miten kukakin haluaa ja on silti synnitön.jaikal,,siinä näette mitä teidän kinaamisenne
aikaan saa.
Etsivä menee sekaisin.....
Ajattelisitte isot miehet ennekuin hukutatte
lisää pieniä sieluja! - Vastaus1
jaikal kirjoitti:
>>>Pete käsittää nyt, että ihmisen ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin tulla uskoon ja sen jälkeen hän elää miten kukakin haluaa ja on silti synnitön.että ihminen, joka on lähtenyt seuraamaan Jeesusta, on tullut synnittömäksi. Hän ei käsitä, että ihminen, joka on lähtenyt seuraamaan Jeesusta on synnitön Jeesuksen uhrityön takia Jumalasta katsottaessa, sillä Jumala ei katso keskenkasvuisten syntiin, vaan antaa tilan Jumalan Sanalle opastaa ihmisen Kristukseen.
Tarvitseeko lakia opettaa heille, jotka olivat kaltaisiani uskoon tullessaan. Jotka tulivat ilman synnintuntoa uskoon ja luulivat olevansa niin hyviä, että kelpaavat Jumalalle aivan sillä perusteella, että uskoivat vain, koska eivät tunteneet Jumalan lakia, joka vaatii ihmiseltä nöyrtymistä kerta toisensa jälkeen koko uskontien ajan.
Saako opettaa, että ihminen vanhurskautuu kunhan jotenkin uskoo? Opettaako Jumalan Sana yksipuolista vanhurskautumis uskoa, jossa ei ole tarvetta puhua Jumalan laista, rakkaudenlaista, joka pitää sisällään kaikki kymmenen käskyä?
Opettaako Jumalan Sana, että ihminen on tullut täydelliseksi heti uskonlahjan saatuaan, vai kertooko, että Pyhä Henki ja Jumalan Sana tulevat johdattamaan ihmistä kapealle tielle?
Jos kertoo, niin vaatiiko tuo ihmisen lihallisuuden riisumista Jumalan Sanan tieltä, jotta ihminen pysyy kapealla tiellä, jonka vain harvat löytävät. leahim kirjoitti:
jaikal,,siinä näette mitä teidän kinaamisenne
aikaan saa.
Etsivä menee sekaisin.....
Ajattelisitte isot miehet ennekuin hukutatte
lisää pieniä sieluja!pieniä enkä suuria sieluja mihinkään. Pyrin julistamaan kirjoituksillani Jumalan armon ja
rakkauden evankeliumia. Jos sitten joku vastustaa kirjoituksieni sanomaa,
hän vastaa siitä itse Jumalan edessä. Minä vastaan vain omista kirjoituksistani.
Minua sinun on turha syyllistää evankeliumin julistamisestani.- leahim
jaikal kirjoitti:
pieniä enkä suuria sieluja mihinkään. Pyrin julistamaan kirjoituksillani Jumalan armon ja
hän vastaa siitä itse Jumalan edessä. Minä vastaan vain omista kirjoituksistani.
Minua sinun on turha syyllistää evankeliumin julistamisestani.Oletpa herkkähipiäinen!
Saarnan alle jää usein pienet sielut!
Niitä ette huomaa..tekstinne vain merkitsee teille enemmän kuin joku hukkuva!
Missäs arvon profeetta syyttämistä näkee?
Totesin vain,en syyttänyt!
Jos sattui niin sattui.
Kauempaa näkee usein selvemmin..... - leahim
jaikal kirjoitti:
pieniä enkä suuria sieluja mihinkään. Pyrin julistamaan kirjoituksillani Jumalan armon ja
Minua sinun on turha syyllistää evankeliumin julistamisestani.En syytä jaikal,lisään vielä.
Jokinaika sitten palstalla oli tilanne,eräs etsivä
kertoi tulleensa uskoon,nimi olkoon mainitsematta.
Ja eiköhän kaksi palstan kellokasta vesittäneet
tämän henkilön uskon totaalisesti!
Luullen aloitusta pilaksi.
Pyysivät toki anteeksi virheensä..mutta kuitenkin.
Tämä uskoontullut ilmoitti poistuvansa palstalta.
No hän onneksi on uskossa vielä,kaikesta huolimatta.
On palstalla edelleen,onneksi....
Keskinäisen riitelyn oikeasta uskosta,sai erehdyksen aikaan.
Uusi sielu meinasi hukkua.....Tätä tarkoitan.
Siis kun kinaatte kellä on oikea usko
niin ottakaa ihmeessä tämä huomioon. - Vastaus1
leahim kirjoitti:
En syytä jaikal,lisään vielä.
niin ottakaa ihmeessä tämä huomioon.ovat alkaneet Jumalan huoneesta. Kaun Jumala sieti sitä, että veljet kävivät toistensa kimppuun opin erimielisyyksien takia ja moni hukkui kiistojen langettamana. Nyt Jumalan huonetta puhdistetaan ja joka ei nöyrry puhdistavan käden alle, saa valintansa mukaan mennä. Yhdenseurakunnan laki on RAKKAUDENLAKI ja siitä jokainen Jumalan soturi muistuttaa toisiaan.
Jumalan lapset pitävät tosiaan kädestä kiinni ja sanovat "kestä, kestä."
Usko ei ole halpa ilosanoma, vaan se on kallis Ilosanoma, jossa on koko pelastustie. leahim kirjoitti:
En syytä jaikal,lisään vielä.
niin ottakaa ihmeessä tämä huomioon.evankeliumia suullisesti ja kirjallisesti siellä missä siihen syntyy mahdollisuus.
Vastustajat saavat itse vastata omista teoistaan. Minä vastaan vain omista.
selväksi pelastukseen johtava rukous. laitan tähän kuitenkin Raamtusta esimerkin, kun Hovi herra tuli uskoon!
* Apt.8: "< 30. Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
31. Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
32. Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
33. Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
34. Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35. Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" 37. Silloin Filippos sanoi hänelle: Jos sinä uskot koko sydämestäsi,se tapahtukoon. Hoviherra avstasi; Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.
38. Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. >"
* Ota sinäkin Raamattu ja hae sieltä Jesajan kirjasta luku 53: lue koko luku, ja tee sitten niinkuin Hoviherrakin teki. Usko Jeesukseen, tunnusta se suullasi siinä rukoillessasi ihan ääneen, ja ala kiittämään Jeesusta Hänen verestään ja Golgatan työstä, Hänen rististään, uhristaan, kiitos avaa sinulle siunauksen lähteet, sinä voit saada Pyhän Hengen täyteyden siinä samassa yhteydessä, kun tunnustat Jeeuksen Hoviherran tavalla.
* Muista myös tunnustaa uskosi ihmisten edessä, sillä " Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan." Kerro uskoon tulosi heti, siitä alkaa elämän tie Jeesusken seurassa ianakkisuuteen saakka, ja Hän ei sinua jätä, eikä sinua hylkää. Siunausta sinulle!- vanhauskollinenenkel
Tällä tavalla sitä tullaan uskoon: Mä rukoilen että sun elämäsi muuttuu seuraavan kuukauden aikana, tapaat useita uskossa olevia ihmisiä jotka saavat sut vakuuttuneeksi Sanan totisuudesta.
Amen.
Tuleppa palstalle kertomaan miten kävi, sitten kun kuukausi on takana...- lannenhunttari
///Uskoon tullaan omalla sydämestä lähtevällä päätöksellä lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta.//
niin aina-- mutta kun paatos on jo tehty ennen sinun ,tai minun paatosta taivaassa..
eli kaikki kunnia jaa yksin Jumalalle..
ettei kukaan kerskaisi -sanoo Raamattu.............armoitetulta saarnamiehelta erkki lemiselta kysyttiin...mika on ihmisen osuus pelastuksessa??
ja erkin vastaus oli-- vastaan rapikoiminen-- eli,,, ei suureksi jaa ihmisparan osuus... vai kui? lannenhunttari kirjoitti:
///Uskoon tullaan omalla sydämestä lähtevällä päätöksellä lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta.//
niin aina-- mutta kun paatos on jo tehty ennen sinun ,tai minun paatosta taivaassa..
eli kaikki kunnia jaa yksin Jumalalle..
ettei kukaan kerskaisi -sanoo Raamattu.............armoitetulta saarnamiehelta erkki lemiselta kysyttiin...mika on ihmisen osuus pelastuksessa??
ja erkin vastaus oli-- vastaan rapikoiminen-- eli,,, ei suureksi jaa ihmisparan osuus... vai kui?lannenhunttari: "..kaikki kunnia jaa yksin Jumalalle...
..armoitetulta saarnamiehelta erkki lemiselta kysyttiin...mika on ihmisen osuus pelastuksessa??
ja erkin vastaus oli-- vastaan rapikoiminen-- eli,,, ei suureksi jaa ihmisparan osuus... vai kui?
---
Filipp. 2:13
"...sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi".
Luonnollinen ihminen ei voi ottaa lahjana vastaan pelastusta, vaan luottaa omiin tekoihinsa (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.- ml213.
Tapio522 kirjoitti:
lannenhunttari: "..kaikki kunnia jaa yksin Jumalalle...
..armoitetulta saarnamiehelta erkki lemiselta kysyttiin...mika on ihmisen osuus pelastuksessa??
ja erkin vastaus oli-- vastaan rapikoiminen-- eli,,, ei suureksi jaa ihmisparan osuus... vai kui?
---
"...sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi".
Luonnollinen ihminen ei voi ottaa lahjana vastaan pelastusta, vaan luottaa omiin tekoihinsa (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.Olen vuosia havainnut miten sinä Tapio et ymmärrä tai halua uskoa, ettei luonnollinen ihminen edes halua ajatella uskoon liittyviä asioita,- puhumattakaan, että ojentuisi uskonsa mukaan.Lueppa se Room kirjeessä oleva opetus lihan ja Hemgen mielestä.
Niin, pyri ymmärtämään, että se on jo Jumalan antamaa ja ohjaamaa tahtoa ja tekemistä ihmisessä kun hän tulee ymmärtämään kasteenottamisen ja toimii uskonsa mukaan.Ymmärrätkö Tapio, miten kaikki ihmisen ojentautumiset uskonsa mukaan (Siis Raamatun ilmoituksiin uskominen),- on Pyhän Hengen työtä. - Pete..
Tapio522 kirjoitti:
lannenhunttari: "..kaikki kunnia jaa yksin Jumalalle...
---
Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.että uskovainen on yhtälailla syntinen kuin uskomatonkin ihminen, joten ei kannata tulla uskoon lainkaan! Siten pääsee paljon helpommalla, minäkin luovuin uskostani kun niin opetit. Eli mitään syntejä ei saa ANTEEKSI ja sillä sipuli!
ml213. kirjoitti:
Olen vuosia havainnut miten sinä Tapio et ymmärrä tai halua uskoa, ettei luonnollinen ihminen edes halua ajatella uskoon liittyviä asioita,- puhumattakaan, että ojentuisi uskonsa mukaan.Lueppa se Room kirjeessä oleva opetus lihan ja Hemgen mielestä.
Niin, pyri ymmärtämään, että se on jo Jumalan antamaa ja ohjaamaa tahtoa ja tekemistä ihmisessä kun hän tulee ymmärtämään kasteenottamisen ja toimii uskonsa mukaan.Ymmärrätkö Tapio, miten kaikki ihmisen ojentautumiset uskonsa mukaan (Siis Raamatun ilmoituksiin uskominen),- on Pyhän Hengen työtä.Roomalaiskirjeessään Paavali yhä uudelleen ja uudelleen tuo esiin uskon vastakohtana ihmisen luulon, että hän tulee vanhurskaaksi ja pelastuu omien tekojensa ja ansiollisuutensa perusteella.
Pyhä Henki kirkastaa meille Jumalan rakkauden:
”Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16).
Paavali ylistää tätä Jumalan suurta rakkautta meitä heikkoja ja syntisiä kohtaan (Room.5:6-8).
Jumalan rakkaus käy yli ymmärryksemme. Jumala itse astui taivaasta alas toimittaakseen sovituksen ja pelastuksen koko ihmiskunnalle (Room.5:9-11).
Kaikki ne, jotka ottavat Kristuksen vastaan omana henkilökohtaisena Vapahtajanaan, tulevat uskon kautta vanhurskaiksi, Jumalalle kelpaaviksi. Jokaisen on henkilökohtaisesti suostuttava ottamaan Kristus vastaan.
Evankeliumi ”on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat" (Room.1:16)..Pete.. kirjoitti:
että uskovainen on yhtälailla syntinen kuin uskomatonkin ihminen, joten ei kannata tulla uskoon lainkaan! Siten pääsee paljon helpommalla, minäkin luovuin uskostani kun niin opetit. Eli mitään syntejä ei saa ANTEEKSI ja sillä sipuli!
Pete..: "Eli mitään syntejä ei saa ANTEEKSI ja sillä sipuli"!
---
Lueppa uudelleen ketju: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8919646
Rukoile, että Pyhä Henki avaisi silmäsi näkemään, mikä on totuus.
Omavanhurskaista Raamattu sanoo:
"Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston" (Ilm 3:17) .
Ja kehoittaa:
"Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit" (Ilm 3:18) .- Vastaus1
Pete.. kirjoitti:
että uskovainen on yhtälailla syntinen kuin uskomatonkin ihminen, joten ei kannata tulla uskoon lainkaan! Siten pääsee paljon helpommalla, minäkin luovuin uskostani kun niin opetit. Eli mitään syntejä ei saa ANTEEKSI ja sillä sipuli!
lihaa miellyttävään uskomukseen? Siinä uskomuksessa ihminen on synnitön, vaikka varastaa ja valehtelee, ajattelee lähimäisestä pahaa....
Sen uskomuksen uhrit ovat langenneet jopa kauhutekoihin.
Haluatko Jeesuksen uhrauksesta tulevaan uskoon. Siinä uskossa Jumala antaa kaiken ja ihminen ottaa kaiken USKON KAUTTA vastaan. Kieltää lihantahdon Jumalan Tahdon tieltä. Siinä uskossa synnit annetaan anteeksi, mutta siinä uskossa ei valehdella, että ihminen saa armon päälle tehdä syntiä. Eli Jeesuksen tuoma usko on kapean tien kulkijoille. Pete.. kirjoitti:
--
Kuka saa mielestäsi ARMON?
Joka tunnustaa olevansa syntinen (kuten publikaani) vai synnitön (kuten fariseus)?- Pete..
Vastaus1 kirjoitti:
lihaa miellyttävään uskomukseen? Siinä uskomuksessa ihminen on synnitön, vaikka varastaa ja valehtelee, ajattelee lähimäisestä pahaa....
Sen uskomuksen uhrit ovat langenneet jopa kauhutekoihin.
Haluatko Jeesuksen uhrauksesta tulevaan uskoon. Siinä uskossa Jumala antaa kaiken ja ihminen ottaa kaiken USKON KAUTTA vastaan. Kieltää lihantahdon Jumalan Tahdon tieltä. Siinä uskossa synnit annetaan anteeksi, mutta siinä uskossa ei valehdella, että ihminen saa armon päälle tehdä syntiä. Eli Jeesuksen tuoma usko on kapean tien kulkijoille.herraan jeesukseen että hn olisi antanut syntini anteeksi, mutta vte opastitte minua että ei jeesus annna syntejä anteeksi kun aina vaan on syntinen. Eli kaikki olikin valetta ja huijausta minua kohtaa. Minä todellaki luulin saaneeni kaikki yntini anteeksi lun uskoi ja otin jeesuksen vastaan. No paskat siinä sitä olitiin valheen laaksossa, ei mitään syntejä saanutkaan anteeksi. Haistakaa vittu niine valheinenne että jotai muka anteeksi saisi. Minä en elä epäluulossa vaan uskossa. Uskoni on että kun tarpeeksi paljon tätä kaljaa kittaan, niin kaikki muuttuu paremmaksi ainakin vähäksi aikaa. Kiitä jälleen siitä teitä, että avasitte mun silmäni katsomaan totuutta jota ei todellakaan ole kuten sanotte. Uskovainen ja syntinen on samalla viivalla kun viimeisen henkäyksen vetäsee ja kuoppaan heitetään. Syntinen on aina syntinen jA JUOPPO ON AINA JUOPPO! Nyt kaverinikin sen ymmärtää että alkoholista ei pääse eroon. Minä kuljin eksytyksen tietä jo lahes vuoden, mutta nyt olen saanut palata kavereideni pariin ryyppäämään. Jos olisin saanut kaikki syntini anteeksi voi olla että' olisinkin jatkanut uskon tiellä, mutta nyt ymmärrän että mitän uskoa ei koskaan eikä kenelläkään oikeesti ole, vaan valhetta vain puhutaan siinäkin että joku on antanut kaikki synnit anteeksi. Voi vittujen kevät sentään ja mä kun menin ja uskoin sen!
Minä kiitän vastaus ja Tapio teitä että pelastitte emämäni ja saan nyt elää täysillä lman mitään kadotuksien pelkoo ja synnin tuntoo sillä sellaist on ihmisten keksimiä valheita. Kuten sanotte syntinen on AINA SYNTINEN. Vaikka syntinen rukoilisi syntisen rukouksen joka minuutti siitä holimatta hän on syntinen jos nyt yleensä mikään syntinen onkaan? Hyvä että opititte minut ymmärtämään tän. Kyllä oli saarnaaja ihmeissään kun aamaulla soitin ja kirosin hänet valehtelijaksi ja heti sanin eroavani helluntailisuudesta sellaisesta valheen seurakunnasta jotka kaikki seutrakunnat jotka sano vat että on saanut syntinsä anteeksi, niin kaikki on valehtelijoita. Kukaan ei saa mitään anteeksi, joten aivan turhaa on papeille maksella sentin senttiä. - Pete..
Tapio522 kirjoitti:
--
Kuka saa mielestäsi ARMON?
Joka tunnustaa olevansa syntinen (kuten publikaani) vai synnitön (kuten fariseus)?viitti paasata siitä valheestasi, kukaan ei saa mitään armoo eikä mitään syntejään anteeksi kuten itse olet monta kertaa sanonut kaikki on syntisiä ja pysyy!!!! Ja sillä sipuli!
- Vastaus1
Pete.. kirjoitti:
herraan jeesukseen että hn olisi antanut syntini anteeksi, mutta vte opastitte minua että ei jeesus annna syntejä anteeksi kun aina vaan on syntinen. Eli kaikki olikin valetta ja huijausta minua kohtaa. Minä todellaki luulin saaneeni kaikki yntini anteeksi lun uskoi ja otin jeesuksen vastaan. No paskat siinä sitä olitiin valheen laaksossa, ei mitään syntejä saanutkaan anteeksi. Haistakaa vittu niine valheinenne että jotai muka anteeksi saisi. Minä en elä epäluulossa vaan uskossa. Uskoni on että kun tarpeeksi paljon tätä kaljaa kittaan, niin kaikki muuttuu paremmaksi ainakin vähäksi aikaa. Kiitä jälleen siitä teitä, että avasitte mun silmäni katsomaan totuutta jota ei todellakaan ole kuten sanotte. Uskovainen ja syntinen on samalla viivalla kun viimeisen henkäyksen vetäsee ja kuoppaan heitetään. Syntinen on aina syntinen jA JUOPPO ON AINA JUOPPO! Nyt kaverinikin sen ymmärtää että alkoholista ei pääse eroon. Minä kuljin eksytyksen tietä jo lahes vuoden, mutta nyt olen saanut palata kavereideni pariin ryyppäämään. Jos olisin saanut kaikki syntini anteeksi voi olla että' olisinkin jatkanut uskon tiellä, mutta nyt ymmärrän että mitän uskoa ei koskaan eikä kenelläkään oikeesti ole, vaan valhetta vain puhutaan siinäkin että joku on antanut kaikki synnit anteeksi. Voi vittujen kevät sentään ja mä kun menin ja uskoin sen!
Minä kiitän vastaus ja Tapio teitä että pelastitte emämäni ja saan nyt elää täysillä lman mitään kadotuksien pelkoo ja synnin tuntoo sillä sellaist on ihmisten keksimiä valheita. Kuten sanotte syntinen on AINA SYNTINEN. Vaikka syntinen rukoilisi syntisen rukouksen joka minuutti siitä holimatta hän on syntinen jos nyt yleensä mikään syntinen onkaan? Hyvä että opititte minut ymmärtämään tän. Kyllä oli saarnaaja ihmeissään kun aamaulla soitin ja kirosin hänet valehtelijaksi ja heti sanin eroavani helluntailisuudesta sellaisesta valheen seurakunnasta jotka kaikki seutrakunnat jotka sano vat että on saanut syntinsä anteeksi, niin kaikki on valehtelijoita. Kukaan ei saa mitään anteeksi, joten aivan turhaa on papeille maksella sentin senttiä.ei puhuttele ketään muuta kuin sinua itseäsi. Sinä käyt Jumalan käskyä rakastaa itseäsi vastaan, mutta koska olet tehnyt uskonratkaisun ja tahtonut lähteä seuraamaan Jeesusta ja siksi sanut entiset syntisi anteeksi, niin sinä saat nyt kasvaa uskon kautta Kristukseen. Laki ajaa sinua nyt siihen ja siksi sinä olet noin kurja ja tunnet olevasi lähellä kuolemaa. Ei se, että sinun sisääsi menee jotakin, tee sinusta parempaa eikä huonompaa kuin muut ovat, sillä suusta sisään pantu ulostuu sinusta pois. Varo kuitenkin sitä kaljaa, että se ei aiheta sinulle rietasta menoa, sillä rietas meno tulee sisältä ja saastuttaa. Kalja jää täysin pois, kunhan saat oikean kasvatuksen Kristukseen. Ei Jeesus tullut tänne tekemään syntisiä, vaan tuli kasvattamaan syntisistä synnittömiä, mutta ei kukaan ole synnitön ennen kuin rakkaus on täyteen voimaan tullut.
Kielilläpuhuminen, profetoiminen ja tieto katovat sen jälkeen, kun Voittaja, eli Rakkaus on ottanut koko vallan.
Jos sinä puhut kielillä, niin sinä tarvitset sitä lahjaa kasvuun ja puhdistukseen ja jos sinä profetoit, niin seurakuntasi tarvitsee sinua ja se johtuu siitä, että vajavaisuus on vasta kasvamassa täydellisyyteen ja profetoimisen lahja on annettu seurakunnan rakentamista varten. - 4+12
Pete.. kirjoitti:
herraan jeesukseen että hn olisi antanut syntini anteeksi, mutta vte opastitte minua että ei jeesus annna syntejä anteeksi kun aina vaan on syntinen. Eli kaikki olikin valetta ja huijausta minua kohtaa. Minä todellaki luulin saaneeni kaikki yntini anteeksi lun uskoi ja otin jeesuksen vastaan. No paskat siinä sitä olitiin valheen laaksossa, ei mitään syntejä saanutkaan anteeksi. Haistakaa vittu niine valheinenne että jotai muka anteeksi saisi. Minä en elä epäluulossa vaan uskossa. Uskoni on että kun tarpeeksi paljon tätä kaljaa kittaan, niin kaikki muuttuu paremmaksi ainakin vähäksi aikaa. Kiitä jälleen siitä teitä, että avasitte mun silmäni katsomaan totuutta jota ei todellakaan ole kuten sanotte. Uskovainen ja syntinen on samalla viivalla kun viimeisen henkäyksen vetäsee ja kuoppaan heitetään. Syntinen on aina syntinen jA JUOPPO ON AINA JUOPPO! Nyt kaverinikin sen ymmärtää että alkoholista ei pääse eroon. Minä kuljin eksytyksen tietä jo lahes vuoden, mutta nyt olen saanut palata kavereideni pariin ryyppäämään. Jos olisin saanut kaikki syntini anteeksi voi olla että' olisinkin jatkanut uskon tiellä, mutta nyt ymmärrän että mitän uskoa ei koskaan eikä kenelläkään oikeesti ole, vaan valhetta vain puhutaan siinäkin että joku on antanut kaikki synnit anteeksi. Voi vittujen kevät sentään ja mä kun menin ja uskoin sen!
Minä kiitän vastaus ja Tapio teitä että pelastitte emämäni ja saan nyt elää täysillä lman mitään kadotuksien pelkoo ja synnin tuntoo sillä sellaist on ihmisten keksimiä valheita. Kuten sanotte syntinen on AINA SYNTINEN. Vaikka syntinen rukoilisi syntisen rukouksen joka minuutti siitä holimatta hän on syntinen jos nyt yleensä mikään syntinen onkaan? Hyvä että opititte minut ymmärtämään tän. Kyllä oli saarnaaja ihmeissään kun aamaulla soitin ja kirosin hänet valehtelijaksi ja heti sanin eroavani helluntailisuudesta sellaisesta valheen seurakunnasta jotka kaikki seutrakunnat jotka sano vat että on saanut syntinsä anteeksi, niin kaikki on valehtelijoita. Kukaan ei saa mitään anteeksi, joten aivan turhaa on papeille maksella sentin senttiä.Kuka sut pani tuollai pelleilemään?
Et usko noihin juttuihis ite eikä usko kukaan muukaan. Niistähän nenäs ja nosta housus, pelle-pete! - ml213.
Tapio522 kirjoitti:
Roomalaiskirjeessään Paavali yhä uudelleen ja uudelleen tuo esiin uskon vastakohtana ihmisen luulon, että hän tulee vanhurskaaksi ja pelastuu omien tekojensa ja ansiollisuutensa perusteella.
Pyhä Henki kirkastaa meille Jumalan rakkauden:
”Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16).
Paavali ylistää tätä Jumalan suurta rakkautta meitä heikkoja ja syntisiä kohtaan (Room.5:6-8).
Jumalan rakkaus käy yli ymmärryksemme. Jumala itse astui taivaasta alas toimittaakseen sovituksen ja pelastuksen koko ihmiskunnalle (Room.5:9-11).
Kaikki ne, jotka ottavat Kristuksen vastaan omana henkilökohtaisena Vapahtajanaan, tulevat uskon kautta vanhurskaiksi, Jumalalle kelpaaviksi. Jokaisen on henkilökohtaisesti suostuttava ottamaan Kristus vastaan.
Evankeliumi ”on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat" (Room.1:16)..Niin, lie turhaa jatkaa tätä pohtimista, koska tämän asian tulisi olla selkeä uudestisyntyneelle ihmiselle.Siis usko ihmisessä ja miten tämä usko ilmentyy hänessä.Nyt sinä Tapio halveksut kaikkia uskontekoja ja ymmärrät ne ihmisen itsensä tekemiksi. No, toisaalta ihmisen lihallinen hermosto ja aivotoimintya ne tekeekin, mutta kyseessä on Pyhän Hengen ohjaus ihmisessä.
Ymmärrrä, miten VANHURSKAS ON ELÄVÄ USKOSTA.Siis tämä ihmiknen tekee uskontekoja uskostaan.Mutta,- oletko todella koskaan pohtinut,- kun kyse on lihallisen ihnmisen teoista, niin tältä pohjalta vauvakastetta.Eikö todella vauvakaste edusta niitä tekoja,jotka sinäkin ymmärrät tavallisen ihmisen teoiksi.
Ihmisessähän ei ole Jumalan aivoittamaa uskoa,- jos se ei ilmene käyttäytymisessä/teoissa.Niin, vaikka tämä ihminen osaisi Raamatun ilmoitukset ulkoa tai ei tietäisi yhdenkään jakeen opetusta. - Sirpa Rajala
Pete.. kirjoitti:
Minä kiitän vastaus ja Tapio teitä että pelastitte emämäni ja saan nyt elää täysillä lman mitään kadotuksien pelkoo ja synnin tuntoo sillä sellaist on ihmisten keksimiä valheita. Kuten sanotte syntinen on AINA SYNTINEN. Vaikka syntinen rukoilisi syntisen rukouksen joka minuutti siitä holimatta hän on syntinen jos nyt yleensä mikään syntinen onkaan? Hyvä että opititte minut ymmärtämään tän. Kyllä oli saarnaaja ihmeissään kun aamaulla soitin ja kirosin hänet valehtelijaksi ja heti sanin eroavani helluntailisuudesta sellaisesta valheen seurakunnasta jotka kaikki seutrakunnat jotka sano vat että on saanut syntinsä anteeksi, niin kaikki on valehtelijoita. Kukaan ei saa mitään anteeksi, joten aivan turhaa on papeille maksella sentin senttiä.pieni vinkki, jotta ei kaljottelusi menisi ihan hukkaan. Joten voit hyödyntää tätä vinkkiä kavereidesi kanssa. :)
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?16881081 - leahim(ei kirj.)
Pete.. kirjoitti:
Minä kiitän vastaus ja Tapio teitä että pelastitte emämäni ja saan nyt elää täysillä lman mitään kadotuksien pelkoo ja synnin tuntoo sillä sellaist on ihmisten keksimiä valheita. Kuten sanotte syntinen on AINA SYNTINEN. Vaikka syntinen rukoilisi syntisen rukouksen joka minuutti siitä holimatta hän on syntinen jos nyt yleensä mikään syntinen onkaan? Hyvä että opititte minut ymmärtämään tän. Kyllä oli saarnaaja ihmeissään kun aamaulla soitin ja kirosin hänet valehtelijaksi ja heti sanin eroavani helluntailisuudesta sellaisesta valheen seurakunnasta jotka kaikki seutrakunnat jotka sano vat että on saanut syntinsä anteeksi, niin kaikki on valehtelijoita. Kukaan ei saa mitään anteeksi, joten aivan turhaa on papeille maksella sentin senttiä.Olipa pete heppoisella pohjalla uskosi....
Eihän sinun pitänytkään ihmiseen uskoa,vaan Jumalaan!
Onko nyt hyvä olla?Tuskimpa.
Nyt kun vetelet lärvejä,monta päivää,
ja morkkis sinut saavuttaa,silloinko palaat takaisin?
Luin tekstejäsi aiemmin
ja pidin niistä.....Olen pahoillani puolestasi..huoh. Pete.. kirjoitti:
Minä kiitän vastaus ja Tapio teitä että pelastitte emämäni ja saan nyt elää täysillä lman mitään kadotuksien pelkoo ja synnin tuntoo sillä sellaist on ihmisten keksimiä valheita. Kuten sanotte syntinen on AINA SYNTINEN. Vaikka syntinen rukoilisi syntisen rukouksen joka minuutti siitä holimatta hän on syntinen jos nyt yleensä mikään syntinen onkaan? Hyvä että opititte minut ymmärtämään tän. Kyllä oli saarnaaja ihmeissään kun aamaulla soitin ja kirosin hänet valehtelijaksi ja heti sanin eroavani helluntailisuudesta sellaisesta valheen seurakunnasta jotka kaikki seutrakunnat jotka sano vat että on saanut syntinsä anteeksi, niin kaikki on valehtelijoita. Kukaan ei saa mitään anteeksi, joten aivan turhaa on papeille maksella sentin senttiä.Kyllä Jeesus on antanut kaikki sinun syntisi anteeksi. Usko täysilä Jeesukseen Kristukseen niin varmasti pelastut, kun olet syntisi tunnstanut ja hyljännyt, niin Jeesus on ne varmasti anteeksi antanut.
Sinun täytyy nyt vain luottaa Herraan Jeesukseen! Missä on luottamuksesi Jeesukseen nyt?Pete.. kirjoitti:
Minä kiitän vastaus ja Tapio teitä että pelastitte emämäni ja saan nyt elää täysillä lman mitään kadotuksien pelkoo ja synnin tuntoo sillä sellaist on ihmisten keksimiä valheita. Kuten sanotte syntinen on AINA SYNTINEN. Vaikka syntinen rukoilisi syntisen rukouksen joka minuutti siitä holimatta hän on syntinen jos nyt yleensä mikään syntinen onkaan? Hyvä että opititte minut ymmärtämään tän. Kyllä oli saarnaaja ihmeissään kun aamaulla soitin ja kirosin hänet valehtelijaksi ja heti sanin eroavani helluntailisuudesta sellaisesta valheen seurakunnasta jotka kaikki seutrakunnat jotka sano vat että on saanut syntinsä anteeksi, niin kaikki on valehtelijoita. Kukaan ei saa mitään anteeksi, joten aivan turhaa on papeille maksella sentin senttiä.Älä kuuntele/lue ihmisten puheita/kirjoituksia jos ne masentavat sinua ja vievät sinulta uskoa.
Jumala ei toimi tällä tavalla. Jumala ei vie sinulta mitään mitä sinä olet Häneltä saanut.
Jumala antaa sinulle kaiken. Hän antaa uskon. Pyhä Henki lisää uskoa Sanan kautta. Jumalan Henki antaa sinulle rakkauden ja rauhan sekä turvan Kristuksessa Jeesuksessa.
Jumala pyrkii juurruttamaan uskovat Kristuksen armoon (1 Kor 1:4, Gal 5:4) ja rakkauteen (Room 8:39).
Ne, jotka sinua kiusaavat ja aiheuttavat sinulle epäuskoa syntiesi anteeksisaamisesta,he EIVÄT PALVELE JUMALAA vaikka he niin luulevatkin. Jumalan palvelija julistaa armon evankeliumia (Apt 20:24).
Armon evankeliumin julistukseen kuuluu syntien täydellisen anteeksiantamuksen julistaminen (Luuk 1:77, 34:47, Ef 1:7, Apt 10:43, 13:38-39, 26:15-18).- Vastaus1
jaikal kirjoitti:
Älä kuuntele/lue ihmisten puheita/kirjoituksia jos ne masentavat sinua ja vievät sinulta uskoa.
Jumala ei toimi tällä tavalla. Jumala ei vie sinulta mitään mitä sinä olet Häneltä saanut.
Jumala antaa sinulle kaiken. Hän antaa uskon. Pyhä Henki lisää uskoa Sanan kautta. Jumalan Henki antaa sinulle rakkauden ja rauhan sekä turvan Kristuksessa Jeesuksessa.
Jumala pyrkii juurruttamaan uskovat Kristuksen armoon (1 Kor 1:4, Gal 5:4) ja rakkauteen (Room 8:39).
Ne, jotka sinua kiusaavat ja aiheuttavat sinulle epäuskoa syntiesi anteeksisaamisesta,he EIVÄT PALVELE JUMALAA vaikka he niin luulevatkin. Jumalan palvelija julistaa armon evankeliumia (Apt 20:24).
Armon evankeliumin julistukseen kuuluu syntien täydellisen anteeksiantamuksen julistaminen (Luuk 1:77, 34:47, Ef 1:7, Apt 10:43, 13:38-39, 26:15-18).sinä, että on ihmisiä, jotka ovat loukkaantuneet ja menneet rikki. Heille pitää kertoa, että Jumalan Sana Jeesus tekee uudeksi, jos Sanan USKOO ja tekee Sanan opetusten mukaan. Älä kylvä kevyttä uskomusta, sillä usko ei ole kevyt asia, vaan se on tärkein asia, mitä koskaan kukaan tulee kohtaamaan.
Kerro Petelle, että hän on saanut synnit anteeksi ja saa alkaa kasvamaan valoisaksi ja terveeksi uskon kautta Jeesukseen. Kerro hänelle, että tämän lihan ajan hänellä on oikeus uskoa Jeesukseen ja kerro, että niin kauan kuin ihmisessä on lihantahtoa, on hänessä syntiä, mutta Jumala on luvannut olla armollinen syntiselle ja luvannut katsoa Jeesuksen veren kautta kaikki Jeesuksessa asuvat puhtaana. Tapio522 kirjoitti:
---
Lueppa uudelleen ketju: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8919646
Rukoile, että Pyhä Henki avaisi silmäsi näkemään, mikä on totuus.
Omavanhurskaista Raamattu sanoo:
"Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston" (Ilm 3:17) .
Ja kehoittaa:
"Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit" (Ilm 3:18) .Opetuksesi on ristiriitaista anteeksiantamuksesta ja vanhurskauttamisesta.
Se panee uskossaan heikkoja ihmisiä sekaisin ja vie heidät epätoivoon.
Lopettaisit jo hyvän sään aikaan opettamisesi. Hedelmät eivät näytä olevan hyviä.
Vaikka Peten "luopuminen" olisikin vain provo, on sinun kuitenkin tutkittava itseäsi ja opetustasi.
Herää!!!Pete.. kirjoitti:
viitti paasata siitä valheestasi, kukaan ei saa mitään armoo eikä mitään syntejään anteeksi kuten itse olet monta kertaa sanonut kaikki on syntisiä ja pysyy!!!! Ja sillä sipuli!
Pete.."...kukaan ei saa mitään armoo eikä mitään syntejään anteeksi kuten itse olet monta kertaa sanonut ...".
---
Toisessa ketjussa epäilit minua väärän todistuksen antamisesta.
Sitä en tehnyt, vaan siteerasin jaikalin omaa tekstiä, kuten huomasit linkistä.
Nyt väität taas minusta, että "kukaan ei saa mitään armoo eikä mitään syntejään anteeksi, kuten itse olet monta kertaa sanonut ...".
Voisitko laittaa puolestasi linkin, jossa sanon näin ja itse tekstin, missä tällaistä väitän, niin tiedän tehdä parannusta.
--------------
8:s käsky kuuluu:
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi".jaikal kirjoitti:
Opetuksesi on ristiriitaista anteeksiantamuksesta ja vanhurskauttamisesta.
Se panee uskossaan heikkoja ihmisiä sekaisin ja vie heidät epätoivoon.
Lopettaisit jo hyvän sään aikaan opettamisesi. Hedelmät eivät näytä olevan hyviä.
Vaikka Peten "luopuminen" olisikin vain provo, on sinun kuitenkin tutkittava itseäsi ja opetustasi.
Herää!!!jaikal: "Opetuksesi on ristiriitaista anteeksiantamuksesta ja vanhurskauttamisesta".
--
Kertoisitko tarkemmin, miten?
Väität: "Se panee uskossaan heikkoja ihmisiä sekaisin ja vie heidät epätoivoon".
Mielestäni taas sellainen opetus vie ihmisen epätoivoon, kun uskova alkaa pitämään itseään synnittömänä ja huomaa, ettei se olekkaan totta (kuten 1.Joh.1:8-10 selvästi asian ilmaisee).
-
1.Joh.1:9
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä".
--
Varokaamme etsimästä sellaista pyhyyttä, ettemme enää pidä itseämme syntisinä!- Keleskaupungin vaari
Tapio522 kirjoitti:
jaikal: "Opetuksesi on ristiriitaista anteeksiantamuksesta ja vanhurskauttamisesta".
--
Kertoisitko tarkemmin, miten?
Väität: "Se panee uskossaan heikkoja ihmisiä sekaisin ja vie heidät epätoivoon".
Mielestäni taas sellainen opetus vie ihmisen epätoivoon, kun uskova alkaa pitämään itseään synnittömänä ja huomaa, ettei se olekkaan totta (kuten 1.Joh.1:8-10 selvästi asian ilmaisee).
-
1.Joh.1:9
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä".
--
Varokaamme etsimästä sellaista pyhyyttä, ettemme enää pidä itseämme syntisinä!tarkoita sitä, että kun tunnustaa syntinsä niin saa ne anteeksi eikä niitä sitten enää ole eikä muistella?
>>>Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä". - Sirpa Rajala
Tapio522 kirjoitti:
Pete.."...kukaan ei saa mitään armoo eikä mitään syntejään anteeksi kuten itse olet monta kertaa sanonut ...".
---
Nyt väität taas minusta, että "kukaan ei saa mitään armoo eikä mitään syntejään anteeksi, kuten itse olet monta kertaa sanonut ...".
Voisitko laittaa puolestasi linkin, jossa sanon näin ja itse tekstin, missä tällaistä väitän, niin tiedän tehdä parannusta.
--------------
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi".että uskovainen on syntinen ja pitää rukoilla syntisenrukousta jatkuvasti. Näinhän ei asia ole, vaan kun kerran on saanut syntinsä anteeksi uskoontullessaan, niin silloin on uusi luomus Kristuksessa ja se uusi luomushan on synnitön ja puhdas Jumalan edessä. Näin tällä palstalla on opetettu! Jos sitten uskovainen jostainsyystä lankeaa, niin silloin pitää tunnustaa lankeemuksensa Jumalalle ja jälleen on synnistä vapaa uudessa luomuksessaan. Sihassahan asuu synti, mutta sehän on kokonaan toinen asia, kuin uusi synnistä vapaa luomus joka on Jumalalle kelpaava. Tällä tavoin minä olen käsittänyt Il-Marin, jaikalin ja Psalmin opetukset. He puhuvat siitä uudesta synnittömästä luomuksesta Herrassa, ei siitä lihallisesta ruumiista jossa synti asuu. Tämä on kummallista kun ette ymmärrä tätä, vaan syytätte heitä että he puhuvat että uskovainen olisi kokonaan synnitön. Näinhän he eivät tarkoita. Näin itse ainakin asian ymmärtänyt olen, tiedä sitten olenko väärässä?
Tapio522 kirjoitti:
---
--------------
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi".sinun kirjoituksesi ymmärretään niin väärin, tulisi sinun itse tutkia kirjoituksiasi ja opetustasi
sen sijaan että pyydät toisia niitä tutkimaan. Opetuksesi on todellakin niin ristiriitaista kuin Pete asian ilmaisi.
Tämä palsta käsittelee helluntailaisuutta. Sinä yrität tuoda tänne ihan väkisin lestadiolaista tai körttiläistä oppia. Yrität käännyttää helluntailaisia lestadiolaisuuteen. Oletkohan oikealla palstalla?Sirpa Rajala kirjoitti:
että uskovainen on syntinen ja pitää rukoilla syntisenrukousta jatkuvasti. Näinhän ei asia ole, vaan kun kerran on saanut syntinsä anteeksi uskoontullessaan, niin silloin on uusi luomus Kristuksessa ja se uusi luomushan on synnitön ja puhdas Jumalan edessä. Näin tällä palstalla on opetettu! Jos sitten uskovainen jostainsyystä lankeaa, niin silloin pitää tunnustaa lankeemuksensa Jumalalle ja jälleen on synnistä vapaa uudessa luomuksessaan. Sihassahan asuu synti, mutta sehän on kokonaan toinen asia, kuin uusi synnistä vapaa luomus joka on Jumalalle kelpaava. Tällä tavoin minä olen käsittänyt Il-Marin, jaikalin ja Psalmin opetukset. He puhuvat siitä uudesta synnittömästä luomuksesta Herrassa, ei siitä lihallisesta ruumiista jossa synti asuu. Tämä on kummallista kun ette ymmärrä tätä, vaan syytätte heitä että he puhuvat että uskovainen olisi kokonaan synnitön. Näinhän he eivät tarkoita. Näin itse ainakin asian ymmärtänyt olen, tiedä sitten olenko väärässä?
kun selität oikeaa oppia jota minäkin olen palstalla yrittänyt selittää.
On hyvä että usea uskova selittää asiaa omin sanoin. Silloin asia tulee
monen todistajan kautta esille ja vielä eri tavalla. Silloin on mahdollista
että useammat ymmärtävät asian. Sinä olet ymmärtänyt oikein minun opetukseni.
Olet ymmärtänyt anteeksiantamuksen ja vanhurskauttaamisen niin kuin se on
Raamatussa meille ilmoitettu.Sirpa Rajala kirjoitti:
että uskovainen on syntinen ja pitää rukoilla syntisenrukousta jatkuvasti. Näinhän ei asia ole, vaan kun kerran on saanut syntinsä anteeksi uskoontullessaan, niin silloin on uusi luomus Kristuksessa ja se uusi luomushan on synnitön ja puhdas Jumalan edessä. Näin tällä palstalla on opetettu! Jos sitten uskovainen jostainsyystä lankeaa, niin silloin pitää tunnustaa lankeemuksensa Jumalalle ja jälleen on synnistä vapaa uudessa luomuksessaan. Sihassahan asuu synti, mutta sehän on kokonaan toinen asia, kuin uusi synnistä vapaa luomus joka on Jumalalle kelpaava. Tällä tavoin minä olen käsittänyt Il-Marin, jaikalin ja Psalmin opetukset. He puhuvat siitä uudesta synnittömästä luomuksesta Herrassa, ei siitä lihallisesta ruumiista jossa synti asuu. Tämä on kummallista kun ette ymmärrä tätä, vaan syytätte heitä että he puhuvat että uskovainen olisi kokonaan synnitön. Näinhän he eivät tarkoita. Näin itse ainakin asian ymmärtänyt olen, tiedä sitten olenko väärässä?
Sirpa Rajala: "Jos sitten uskovainen jostain syystä lankeaa, niin silloin pitää tunnustaa lankeemuksensa Jumalalle.....Il-Marin, jaikalin ja Psalmin opetukset......syytätte heitä että he puhuvat että uskovainen olisi kokonaan synnitön.".
--
Mitä tarkoitat sanoessasi: "...uskovainen olisi kokonaan synnitön" (Me syytämme jaikalia ym.)?
Kun uskova on tunnustanut lankeemuksensa, niin voiko hän heti sen perään rukoilla Isä meidän- rukousta: "...anna meille meidän syntimme anteeksi,...."?Keleskaupungin vaari kirjoitti:
tarkoita sitä, että kun tunnustaa syntinsä niin saa ne anteeksi eikä niitä sitten enää ole eikä muistella?
>>>Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä".Keleskaupungin vaari:
"Siinä sinä Tapio johdat ihmisiä harhaan kun väität että uskovainen on yhä syntinen. Siinä sinä mitätöit Jeesuksen ristin työn"!
--
"Vakiokysymykseni" synnittömille;
Voitko sinä, Keleskaupungin vaari, synnittömänä rukoilla Isä Meidän-rukousta: "...anna meille meidän syntimme anteeksi"?jaikal kirjoitti:
sinun kirjoituksesi ymmärretään niin väärin, tulisi sinun itse tutkia kirjoituksiasi ja opetustasi
sen sijaan että pyydät toisia niitä tutkimaan. Opetuksesi on todellakin niin ristiriitaista kuin Pete asian ilmaisi.
Tämä palsta käsittelee helluntailaisuutta. Sinä yrität tuoda tänne ihan väkisin lestadiolaista tai körttiläistä oppia. Yrität käännyttää helluntailaisia lestadiolaisuuteen. Oletkohan oikealla palstalla?jaikal: "Oletkohan oikealla palstalla"?
---
Onko tämä palsta tarkoitettu vain helluntailaisille ja heidän oppinsa kannattajille?
Ymmärtääkseni kaikki helluntailaisetkaan eivät pidä itseään synnittöminä.Tapio522 kirjoitti:
jaikal: "Oletkohan oikealla palstalla"?
---
Onko tämä palsta tarkoitettu vain helluntailaisille ja heidän oppinsa kannattajille?
Ymmärtääkseni kaikki helluntailaisetkaan eivät pidä itseään synnittöminä.vastaanoton opeillesi oman uskonsuuntasi palstalla.
- Vastaus1
Keleskaupungin vaari kirjoitti:
tarkoita sitä, että kun tunnustaa syntinsä niin saa ne anteeksi eikä niitä sitten enää ole eikä muistella?
>>>Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä".kestä he, jotka kerskaavat itsestään. Synnittömien kerskaus on oma synnittömyytensä, mutta meidän, jotka elämme armossa, kerskaus on yksin Jeesus.
Ehkäpä sinäkin lankesit tänään synnin tekoon, ehkäpä pieni ajatus yritti alkaa johdattamaan sinua suureen syntiin. Ehkäpä osasit valvoa ja varoa joutumasta vangiksi. Ehkäpä sinullakin on joku pienen pieni vaiva, tai sairaus, tai ehkäpä olet täydellisen terve. Synnittömät eivät sairasta, eivätkä lankea pienimpäänkään syntiin, sillä he ovat tulleet täydellisiksi.
Heillä ei ole kielilläpuhumisen ja profetoimisen lahjoja, eikä tätä tietoa, mitä me armosta elävät tarvitsemme, sillä synnittömäthän elävät vain rakkaudessa. Täydellisyys ottaa kaiken vallan ja ehkäpä se on teidän joidenkin kohdalla jo niin tehnyt. Me armonalla elävät tarvitsemme kaikkia Jumalan armolahjoja ja sitä tietoa, jolla Jumala johdattaa meitä taivaaseen ja me armon alla elävät olemme herkkiä huomamaan pienimmänkin synnin itsessämme ja pyydämme herkästi sitä Jumalalta anteeksi ja teemme herkästi parannuksen. Meidänhän pitää valvoa, mutta ehkäpä joidenkin ei sitä pidä tehdä, sillä heidänhän ei enää tarvitse välttää synninpauloja, kun ovat jo synnittömiä ja täydellisiä.
Me armosta pelastetut, lihassa vielä tänä päivänä elävät, elämme Jeesuksen uskossa ja iloitsemme siitä, että Jeesus meni juuri meidän syntiemme tähden ristille ja saamme luottaa, että armo riittää siihen, että kasvamme täysi-ikäisiksi ja kiitämme siitä, että armon suojassa saamme pelastuksen. Me armossa elävät olemme samanlaisia syntisiä kuin olivat kaikki Jumalan miehet, jotka kirjoittivat Raamatun. Jokainen heistä kertoi, että Jumalan Sanan on tultava eläväksi, jotta ihminen saa tulla uskon kautta elämään ja saa uskon kautta kaikki synnit anteeksi, jos ei tahallaan riko armon alla Jumalan lakia.
Synnittömän ja syntisen, armosta pelastetun tiet eivät ole yhtäläisiä. Me armostapelastetut joudumme nöyrtymään joka päivä, mutta samalla me armosta pelastetut olemme vapaita ja iloisia. Armo on niin suuri, että hyväksyy meidät tälläisinämme ja antaa meille voiman kasvaa sitä kasvua, jonka Jumalan Sanan tuottaa jokaiseen, joka uskoo siihen. Suurempaa rakkautta ei ole missään. Kuka ihmisistä ottaisi huomaansa epäonnistuneet ja armahtaisi heitä. Hyvän edestä jotkut voisivat vaikkapa kuollakkin, mutta eivät huonojen ja epäonnistuneiden edestä, kuten Jeesus teki.
Tuon Jeesuksen kuoleman kautta syntyi uusi elämä ja siksi ihmisenkin on ensin kuoltava, jotta uusi voi alkaa. - ???
Tapio522 kirjoitti:
jaikal: "Oletkohan oikealla palstalla"?
---
Ymmärtääkseni kaikki helluntailaisetkaan eivät pidä itseään synnittöminä.Jeesus sitten olekkaan antanut sinulle kaikkia syntejä anteeksi? Oletko sinä sitten rikkonut Pyhää Henkeä vastaan, sillä se on sellainen synti jota ei anteeksi anneta Raamatun mukaan?
Ihmettelen sitä kun elät siinä syntisyydessäsi jatkuvasti etkä voi iloita Jumalan armosta ja pelstuksesta Jeesuksessa kuten me Jeesukseen uskovat Helluntailaiset teemme. Me saamme olla turvallisin mielin Jumalan jatkuvan aron alla anteeksi annetuine synteinemme joita meidän ei tarvitse enää muistella. Näinhän Raamattumme meitä opettaa ja palstalla hyvät 3 evankelistaa siitä kertovat ja todistavat. Miksi sinä Tapio yritä lyödä kapuloita uskomme rattaisiin ja haluat johdattaa jo uskontiellä olevia syntissyyteen josta juuri on eroon Jeeuksessa päässy? Uskon että sitä tehtävää mitä nyt tällä palstalla olet viikoja jo tehnyt, et ole saanut sitä Jumalalta. jaikal kirjoitti:
vastaanoton opeillesi oman uskonsuuntasi palstalla.
jaikal: "Saat paremman vastaanoton opeillesi oman uskonsuuntasi palstalla".
--
Ihmistenkö mielisuosiota meidän tulisi kalastella?Tapio522 kirjoitti:
jaikal: "Saat paremman vastaanoton opeillesi oman uskonsuuntasi palstalla".
--
Ihmistenkö mielisuosiota meidän tulisi kalastella?>>>>Ihmistenkö mielisuosiota meidän tulisi kalastella?
jaikal kirjoitti:
>>>>Ihmistenkö mielisuosiota meidän tulisi kalastella?
jaikal: "Sen vain tiedän että olet tullut palstalle riitelemään ja kyseenalaistamaan evankeliumin sanaa".
---
Ilmeisesti pidät riitelynä sitä, kun kaikki eivät ota vastaan synnittömyysoppiasi ja ovat kanssasi eri mieltä.- leahim
Tapio522 kirjoitti:
jaikal: "Sen vain tiedän että olet tullut palstalle riitelemään ja kyseenalaistamaan evankeliumin sanaa".
---
Ilmeisesti pidät riitelynä sitä, kun kaikki eivät ota vastaan synnittömyysoppiasi ja ovat kanssasi eri mieltä.Kuulkaas hyvät herrat!
Taas jää aloittajan asia riitanne alle!
Minne unohditte eksyneen peten?
Kysyn vaan.
Älkää riidelkö,
vaan pysykää aiheessa!
Meneekö jakeluun?
- Vastaus1
miksi sinä haluat tulla uskoon? Jumala vetää sinua nyt puoleensa. Ei ole olemasa mitään yksiselitteistä neuvoa miten uskoon tullaan. Oikeastaan voi antaa vain yhden neuvon. Se on se, että kerrot Jumalalle ottavasi uskonlahjan vastaan. Usko annetaan sinulle, mutta sen tuottamassa vaikutuksessakaan ei ole kaavaa. Toisille tapahtuu toisin kuin toisille.
Yksi yksiselitteisyys on: Jumala on kutsun antaja, Hän on uskon antaja, Hänen Poikansa on Jumalan Sana/Jeesus, Jeesus ottaa uskovaisen huomaansa antaen uskovaiselle Pyhän Hengen opettajaksi, Pyhä Henki alkaa ihmisessä heti työnsä, Hän alkaa neuvomaan ihmistä Kristukseen, sitten kun ihminen on oppinut tunnustamaan lain näkemisen kautta, että itsessä ei asu mitään hyvää ja alkanut turvautumaan Jumalan Sanaan kaikissa tilanteissa ja uskonut Sanan ja Pyhän Hengen ohjeet ja neuvot on ihminen alkanut vanhurskautumaan.
Tuon takia uskovaiselle tulee kova Jumalan Sanan nälkä. Pyhä Henki ottaa Sanasta ja todistaa Sanan. Sana on elävä, eli Sana on Jumala.
Itse olen ollut aina uskossa Jumalaan. Luulin olevani hyvä uskovainen, sillä elin mielestäni siten kuin Jumala dottaa ihmisen elävän. Jumalalle tuo ei kuitenkaan riittänyt. Hän kutsui minua uskomaan Jumalan Sanaan, kun olin toisella vuosikymmenellä ja niin voimakkaasti, että minä menin oven taakse piiloon. Olisin helposti voinut ottaa kutsun vastaan, mutta minä olin lihallinen, synnin alle myyty ja lymysin piiloon.
Kymmenen vuoden kuluttua tuli uusi kutsu. Otin kutsun heti vastaan. Heti kohta Jeesus alkoi tehdä Itseään minulle tutuksi antamalla kovan Sanan nälkän. Lukemasta luin Raamattua. En lukenut sitä koskaan pakosta, sillä minuun laskettiin niin kova nälkä, että en olisi halunnut muuta tehdä kuin lukea vain Raamattua.
Aloin käsittää oman syntisyyteni. Minun oli myönnettävä, että enhän minä ollutkaan ollut uskossa, vaikka olin aina niin luullut. Minähän olin elänyt kuin kuka tahansa ihminen, ilman parannuksen tarvetta.
Jouduin näkemään, että en ollut puhdas asitia, vaan sisälläni oli jos mitä sellaista, mitä Jumalan lapsilla ei ole. Jos minä en tykännyt jostakin ihmisestä, niin ajattelin hänestä pahaa, eikä se tuottanut minkäänlaista parannuksen tarvetta ennne kuin opin tuntemaan Jeesuksen. Sen jälkeen jouduin aina vain katsomaan peilistä itseäni. Aina vain Pyhä Henki johdatti Sanan todistuksella minut rakkaudenlakiin. Vaikka en oikeastaan alussa vielä edes käsittänyt rakkaudenlakia, niin silti Pyhä Henki muistutti Sanasta, että minun pitää rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäni. Sen olin jo nähnyt Jumalan Sanasta, eli Pyhästä kirjoituksesta ja sen takia Pyhä Henki kykeni opastamaan minua Sanalla.
Jouduin käymään syvällä syntieni takia. Jouduin näkemään oman syyni Jeesuksen ristiinnaulitsemisessa.
Tuo tapahtui vasta sen jälkeen, kun olin ottanut uskonlahjan ja alkanut kasvaa Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta. Opin vastustamaan Jumalan Sanalla lihanhoukutusta, ajatella pahaa, tai tehdä muutakaan sellaista, mikä loukkaa täytettyä lakia. Sana puhdisti minua Jumalan lupauksen mukaan.
Tuon puhdistuksen koettuani sain vapauden. Jeesus tuli ja vapautti minut kaikista vanhan Aadamin metkuista ja tuli asumaan minuun. Sen jälkeen olen ollut vapaa, mutta silti koko ajan Armon kasvatuksessa. Olen äärettömän kiitollinen siitä, että Jeesus on ottanut etumaisen sijan ja saan kaikessa turvat Häneen.
Sano vain Jumalalle, että olet valmis nousemaan sille kaidalle tielle, joka vie Elämään. Jeesus tulee ja silloin alkaa tapahtumaan. Sinun ei tarvitse ikinä pelätä mitään, mutta jos pelkäät saat tietää, että se tulee vanhasta Aadamista, eli lihasta ja on synnin seurausta. Jeesus tuli vapauttamaan meidät kaikista synneistä ja aivan varma on, että Jumalan Sana tekee sinusta vanhurskaan, jos uskot.
Älä odota, että sinulle tapahtuu heti suuria ihmeitä. Ensin on kutsu, kutsun vastaanottaminen, ilo syntien anteeksi saamisesta ja sitten alkaa Sanan, eli Jeesuksen ja Pyhän Hengen kasvatus.
Tulet kyllä näkemään, että Jumala vaikuttaa sinuun kovan Sanannälän. Varsinkin nykyään, jolloin opetukset, jotka ovat irti Jumalan Sanasta ovat alkaneet rehoittaa, vaikuttaa Jumala omansa lukemaan itse Raamattua, koska Kirjoitusten tunteminen varjelee irti olevilta opetuksilta.Neuvoja on ja niitä täytyy olla evankelistaksi itseään kutsuvalla.
>>>> Ei ole olemasa mitään yksiselitteistä neuvoa miten uskoon tullaan.- Vastaus1
jaikal kirjoitti:
Neuvoja on ja niitä täytyy olla evankelistaksi itseään kutsuvalla.
>>>> Ei ole olemasa mitään yksiselitteistä neuvoa miten uskoon tullaan.tuo on. Minun puolestanikin rukoiltiin, mutta en tiennyt sitä, kun kukaan ei kertonut. Arvasin kyllä, että sukumme uskovaiset rukoilevat koko suvun puolesta. Minulle kaikki tapahtui kahdenkeskisessä yhteydessä Jumalaan, eli Jumala ei käyttänyt välikäsiä uskon kutsunkaan antamisessa, saati muussa. Kaikki tuli ylhäältä.
Siis aivan kaiken olen saanut suoraan Jumalalta. Jumala kylläkin lähetti minut oppimaan ja antoi minulle hyvän opettajan muutamaksi vuodeksi. Sain hyvän alun hegelliselle kasvulle ja se kasvu jatkuu yhä tänäänkin. Kauan olen ollut Jumalan suorassa kasvatuksessa, mutta ensin minun oli kuunneltava Jumalan jo valmistamaa opettajaa, joka oli saanut sovituksen viran ja hoiti sitä.
Jumalan kanssa mikään ei ole yksiselitteistä. Hän kyllä osaa tehdä tuhannenlaisia pelastuksia.
* Nyt näyttää taas menevän, "eipäs juupas" kinaamiseksi, miten uudestisynnytään?
* Usko vaan tuo Raamatun opetus, "Hoviherran uskoontulo", hän sai uskon sydämeen kun apostoli opetti hänelle Herran tien alun.
* Golgata on se tärkein paikka, ja Jeesus ristillään, joka vuodatti verensä sinun puolesta. Golgataa katsellessa syntyy rakkaus sydämeen Jeesusta kohtaan, ja kun rakkauden kautta vaikuttava usko saa sinut tunnustamaan Jeesuksen Jumalan Pojaksi, sinä tulet uskoon ja uudestisynnyt.
* Uskoon tulemisessa on henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen, ja kun tämä suhde on kunnossa, suhde Isään on luonnollinen seuraus uskosta Jeesukseen.- Vastaus1
tarkoitat tuolla kinaamisella. Kinaako tässä ketjussa joku?
Hoviherra sai uskon, kun hänelle neuvottiin tarkasti uskontie. Ei hoviherra tullut Sanasta riippumattomaan uskoon.
Hoviherra iloitsi valtavasti saatuaan tietää Jeesuksen elävän ja tietäessään, että hän syntinsä annettiin kasteessa anteeksi. Hoviherrakin tiesi, että lihan saastaa tuo kaste ei poistanut, vaan hänen eteensä avautui kilvoituksen tie.
He syntyvät uudeksi, jotka Sana uudistaa ja vanhurskauttaa. Siis vain Jeesuksen käskyt ja opetukset uskovat syntyvät uudeksi.
Lue Ilmestyskirjasta se, että uskovaisen kärsivällisyys ja pelastus on Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt. Aika kärviällisyyttä vaatii kirjoittaa alati samoista asioista, Jeesuksen uskosta ja Jumalan käskyistä. Vain USKOVAISET kokevat uudestisyntymisen ja USKOVAISIA ovat vain he, jotka uskovat kaikki Jeesuksen opetukset. Mahdotona on muiden kokea uudestisyntymistä.
Apostolien teot 8
26 Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".
27 Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan
28 ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
33 Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
34 Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
39 Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
40 Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan. Vastaus1 kirjoitti:
Hoviherra sai uskon, kun hänelle neuvottiin tarkasti uskontie. Ei hoviherra tullut Sanasta riippumattomaan uskoon.
Hoviherra iloitsi valtavasti saatuaan tietää Jeesuksen elävän ja tietäessään, että hän syntinsä annettiin kasteessa anteeksi. Hoviherrakin tiesi, että lihan saastaa tuo kaste ei poistanut, vaan hänen eteensä avautui kilvoituksen tie.
He syntyvät uudeksi, jotka Sana uudistaa ja vanhurskauttaa. Siis vain Jeesuksen käskyt ja opetukset uskovat syntyvät uudeksi.
Lue Ilmestyskirjasta se, että uskovaisen kärsivällisyys ja pelastus on Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt. Aika kärviällisyyttä vaatii kirjoittaa alati samoista asioista, Jeesuksen uskosta ja Jumalan käskyistä. Vain USKOVAISET kokevat uudestisyntymisen ja USKOVAISIA ovat vain he, jotka uskovat kaikki Jeesuksen opetukset. Mahdotona on muiden kokea uudestisyntymistä.
Apostolien teot 8
26 Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".
27 Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan
29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
33 Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
34 Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
39 Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
40 Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan.* "< Hoviherra sai uskon, kun hänelle neuvottiin tarkasti uskontie. Ei hoviherra tullut Sanasta riippumattomaan uskoon. >" ? Kukas nyt niin on sanonut? En minä ainakaan, sanoinhan nimenomaan, että avaaja uskoisi SANAA, Raamattu on yhtä kuin Sana!
* Miksi sinä toistat samaa Raamatun kohtaa, jonka jo lainasin Raamatusta, joka on SANAA! Ei kai ole tarkoitus alkaa pitämään syvällistä Raamattutuntia heti jos ja kun tämä kysyjä tulee uskoon, eli uudestisyntyy.
* No se kinaaminen on kyllä noissa eriversioissa, miten kukin näkee uskoontulon?
* Siksi kirjoitin esimerkin Raamatusta, jossa yksinäinen ihminen tulee uskoon, ja etenee uskovienkasteelle saakka, koko pelastus on siinä esimerkillisesti löydettävissä.
* Tietysti hän iloitsi, niin minäkin iloitsin ja täytyin Pyhällä Hengellä heti uudestisyntymäni jälkeen. Puhuin kielilläkin viikkoja, niin, ettei tahtonut suomenkieli onnistua ollenkaan :) Ja tuo sama ilo on edelleen sisimmässäni, pelastusvarmuuden ja Hengen sinetti, Jeesusken ilmestymiseen saakka,kun Hän tulee morsiamensa noutamaan.
Ja tämä tapahtuu Ilsmestyskirjan kolmannen ja neljännen luvun tapahtumien aikana. Neljännessä luvussa ei enää Henki sano seurakunnalle kehoituksen ja varoituksen sanoja, koska Hän meni seurakunnan mukana myös taivaaseen.
* Tästä on muitakin versioita, että muka 6:nen luvun aikana, mutta eihän se ole mitenkään mahdollista, koska silloin jo on alkanut tuomioitten aika, eli antikristus on jo silloin ilmestynyt.
* Jeesus pelastaa tulevasta vihanajasta, siksi se ei voilla muu, kuin 3-4lukujen välisenä ajankohtana. Kun Jeesus on vienyt seurakuntansa taivaaseen, silloin voi antikristus tulla, koska on eteet pois, jotka pidätti pedon ilmestymisen, eli seurakunta ja Pyhä Henki. Ihan tarkkaa aikaa ei tiedä kukaan, mutta kun ottaa huomioon, että Ilm. on kolmannesta luvusta alken lähes tapahtumiltaan "gronologinen järjestykseltään. Pyhästä Hengestä persoonana ei enää Raamattu puhu 3:nen luvun jälkeen. Jumalan seitsemästä Hengestä kyllä, mutta ei enää niikuin seurakunnan aikana PYHÄSTÄ HENGESTÄ!- Vastaus1
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "< Hoviherra sai uskon, kun hänelle neuvottiin tarkasti uskontie. Ei hoviherra tullut Sanasta riippumattomaan uskoon. >" ? Kukas nyt niin on sanonut? En minä ainakaan, sanoinhan nimenomaan, että avaaja uskoisi SANAA, Raamattu on yhtä kuin Sana!
* Miksi sinä toistat samaa Raamatun kohtaa, jonka jo lainasin Raamatusta, joka on SANAA! Ei kai ole tarkoitus alkaa pitämään syvällistä Raamattutuntia heti jos ja kun tämä kysyjä tulee uskoon, eli uudestisyntyy.
* No se kinaaminen on kyllä noissa eriversioissa, miten kukin näkee uskoontulon?
* Siksi kirjoitin esimerkin Raamatusta, jossa yksinäinen ihminen tulee uskoon, ja etenee uskovienkasteelle saakka, koko pelastus on siinä esimerkillisesti löydettävissä.
* Tietysti hän iloitsi, niin minäkin iloitsin ja täytyin Pyhällä Hengellä heti uudestisyntymäni jälkeen. Puhuin kielilläkin viikkoja, niin, ettei tahtonut suomenkieli onnistua ollenkaan :) Ja tuo sama ilo on edelleen sisimmässäni, pelastusvarmuuden ja Hengen sinetti, Jeesusken ilmestymiseen saakka,kun Hän tulee morsiamensa noutamaan.
Ja tämä tapahtuu Ilsmestyskirjan kolmannen ja neljännen luvun tapahtumien aikana. Neljännessä luvussa ei enää Henki sano seurakunnalle kehoituksen ja varoituksen sanoja, koska Hän meni seurakunnan mukana myös taivaaseen.
* Tästä on muitakin versioita, että muka 6:nen luvun aikana, mutta eihän se ole mitenkään mahdollista, koska silloin jo on alkanut tuomioitten aika, eli antikristus on jo silloin ilmestynyt.
* Jeesus pelastaa tulevasta vihanajasta, siksi se ei voilla muu, kuin 3-4lukujen välisenä ajankohtana. Kun Jeesus on vienyt seurakuntansa taivaaseen, silloin voi antikristus tulla, koska on eteet pois, jotka pidätti pedon ilmestymisen, eli seurakunta ja Pyhä Henki. Ihan tarkkaa aikaa ei tiedä kukaan, mutta kun ottaa huomioon, että Ilm. on kolmannesta luvusta alken lähes tapahtumiltaan "gronologinen järjestykseltään. Pyhästä Hengestä persoonana ei enää Raamattu puhu 3:nen luvun jälkeen. Jumalan seitsemästä Hengestä kyllä, mutta ei enää niikuin seurakunnan aikana PYHÄSTÄ HENGESTÄ!ruotsalainen helluntalaispastori uskoon ja syntyikö hän uuudeksi, vaikka joutuikin syytteeseen murhateosta ja vaikka opettikin kumpaninsa tappamaan pesten omat kädet toisesta murhatyöstä. Hänhän oli omien sanojensa mukaan uudestisyntynyt ihminen? Olihan hänet kastettu uskovaisten kasteella.
Onko näillä palstoilla uudestisyntyneitä ihmisiä he, jotka pettävät aviopuolisonsa ja väittävät siltikin olevansa uudestisyntyneitä. Ovatko he uudestisyntyneitä, jotka ilmentävät vihaa ja kiivautta lähimäisiä vastaan joka kirjoituksessa?
Onko uskonlahjan vastaan ottaminen uudestisyntyminen? - .. ... ........
Vastaus1 kirjoitti:
Apostolien teot 8
40 Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan.>>Hoviherra iloitsi valtavasti saatuaan tietää Jeesuksen elävän ja tietäessään, että hän syntinsä annettiin kasteessa anteeksi.>>
Tosiaankin kastamisen hetkessä sai syntinsä anteeksi! - Vastaus1
.. ... ........ kirjoitti:
>>Hoviherra iloitsi valtavasti saatuaan tietää Jeesuksen elävän ja tietäessään, että hän syntinsä annettiin kasteessa anteeksi.>>
Tosiaankin kastamisen hetkessä sai syntinsä anteeksi!tehdyt synnit pyyhittiin hoviherran kohdaltakin pois. Ne synnit, joita hän yhäkin teki kasvamattomuutensa takia, olivat armon takia Jeesuksen veren kätkössä. Usko tuo valtavan armon, mutta se ei tuo ikinä leväperäisyyttä.
- ml213.
Vastaus1 kirjoitti:
ruotsalainen helluntalaispastori uskoon ja syntyikö hän uuudeksi, vaikka joutuikin syytteeseen murhateosta ja vaikka opettikin kumpaninsa tappamaan pesten omat kädet toisesta murhatyöstä. Hänhän oli omien sanojensa mukaan uudestisyntynyt ihminen? Olihan hänet kastettu uskovaisten kasteella.
Onko näillä palstoilla uudestisyntyneitä ihmisiä he, jotka pettävät aviopuolisonsa ja väittävät siltikin olevansa uudestisyntyneitä. Ovatko he uudestisyntyneitä, jotka ilmentävät vihaa ja kiivautta lähimäisiä vastaan joka kirjoituksessa?
Onko uskonlahjan vastaan ottaminen uudestisyntyminen?Onko näillä palstoilla uudestisyntyneitä ihmisiä he, jotka pettävät aviopuolisonsa ja väittävät siltikin olevansa uudestisyntyneitä. Ovatko he uudestisyntyneitä, jotka ilmentävät vihaa ja kiivautta lähimäisiä vastaan joka kirjoituksessa?
------
Niimpä. Uudestisyntyminen on mielenmuutos ja juuri tästä muuttuneesta mielestä ihmisen tunnistaa uudestisyntyneeksi.
Erittäin valitettava tosiasia on,- ettei monikaan ymmärrä ja siten tiedosta mikä on todellinen uudestisyntyminen ja miten se näkyy ihmisessä.Jos ihminen ymmärtäisi tämän, niin moni ihminen huomaisi itsensä ja erikoisesti lihallisen/väärän käyttäytymisen.
Taas se ei tule muuttamaan uudestisyntymistä ja sen näkymistä ihmisessä,- jos näitä uudestisyntyneitä ihmisiä tapaa/t harvassa. Siis on kaksi eri asiaa olla tiedollinen Raamatun ilmoituksista tai elämällä uskon kautta Jeesuksen opetukset todeksi.Juuri tuo todeksi eläminen edellyttää uudestisyntymistä.
Voihan vaikka uskonnon opettaja koulussa olla taitava Raamatun tiedon levittäjä, mutta itse ei omaa piiruakaan tästä opetuksesta.Loppujen lopuksi kysymys on ymmärryksestä eli nähdä asioita ja erikoisesti Luuk11:34 ilmoituksen kautta. - Vastaus1
ml213. kirjoitti:
------
Niimpä. Uudestisyntyminen on mielenmuutos ja juuri tästä muuttuneesta mielestä ihmisen tunnistaa uudestisyntyneeksi.
Erittäin valitettava tosiasia on,- ettei monikaan ymmärrä ja siten tiedosta mikä on todellinen uudestisyntyminen ja miten se näkyy ihmisessä.Jos ihminen ymmärtäisi tämän, niin moni ihminen huomaisi itsensä ja erikoisesti lihallisen/väärän käyttäytymisen.
Taas se ei tule muuttamaan uudestisyntymistä ja sen näkymistä ihmisessä,- jos näitä uudestisyntyneitä ihmisiä tapaa/t harvassa. Siis on kaksi eri asiaa olla tiedollinen Raamatun ilmoituksista tai elämällä uskon kautta Jeesuksen opetukset todeksi.Juuri tuo todeksi eläminen edellyttää uudestisyntymistä.
Voihan vaikka uskonnon opettaja koulussa olla taitava Raamatun tiedon levittäjä, mutta itse ei omaa piiruakaan tästä opetuksesta.Loppujen lopuksi kysymys on ymmärryksestä eli nähdä asioita ja erikoisesti Luuk11:34 ilmoituksen kautta.on todellista uudistumista. Uusi luomus ei edes muistuta vanhaa ihmistä. Joko sinä tunnustat sen, että Jeesus on Jumalan Sana, eli Jumala. Tämä on tärkeä kysymys. Sinulla on usein paljon hyvää sanottavaa, mutta onko tärkein jo tullut sinulle todeksi. Vain Jumala voi ihmisen pelastaa, ei mikään muu viisaus, eikä mikään muu voima.
Valtava asia on se, että Jumala rakasti niin paljon maailmaa, että antoi Poikansa, joka on Jumala, syntiemme sovitukseksi. Kukaan muu ei tuohon tehtävään kykene.
Kerron myöhemmin miksi kysyin sinulta tuota, että joko olet saanut ymmärryksen siihen, että Jeesus on Jumalan Sana ja näin on Jumala.
Odotan ensin muutamaa vastausta, joita olen täällä esittänyt. - ml213.
Vastaus1 kirjoitti:
on todellista uudistumista. Uusi luomus ei edes muistuta vanhaa ihmistä. Joko sinä tunnustat sen, että Jeesus on Jumalan Sana, eli Jumala. Tämä on tärkeä kysymys. Sinulla on usein paljon hyvää sanottavaa, mutta onko tärkein jo tullut sinulle todeksi. Vain Jumala voi ihmisen pelastaa, ei mikään muu viisaus, eikä mikään muu voima.
Valtava asia on se, että Jumala rakasti niin paljon maailmaa, että antoi Poikansa, joka on Jumala, syntiemme sovitukseksi. Kukaan muu ei tuohon tehtävään kykene.
Kerron myöhemmin miksi kysyin sinulta tuota, että joko olet saanut ymmärryksen siihen, että Jeesus on Jumalan Sana ja näin on Jumala.
Odotan ensin muutamaa vastausta, joita olen täällä esittänyt.No, eikö se ole jo yleensä päivän selvä asia, että Jumala pelastaa ihmisen Poikansa kautta/avulla.Mutta, edelleen painotan,- miten Jumalan aivoituksista tuleva viisaus on erittäin hyödyllinen ihmiselle.Onhan kirjoitettu;
"Sinun Sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni." Valkeushan tarkoittaa näkemistä eli Jumalan Sana antaa ihmiselle ymmärrystä jolla nähdä.
Niin, tietenkin Kristus on Jumalan Sana kuten Ilm kirjassa on tarkaan ilmoitettu.Mutta, tietenkään Poika ei ole itse Jumala,-. vaan Jujmala on Pojan/meidän Isämme. Tämänkin Jeesus opetti tarkoin,- mutta kuka taas uskoo siihen on jo eri asia.Samoin tämä Jumala teki Pojastaan Kristuksen ja Herran. Siis teki kuten Raamatussa on tarkkaan ilmoitettu.
Mutta, tietenkin Pojassa on Jumala kuten ihmisessäkin on Jumala. Onhan kirjoitettu, miten ihmisen tulee kirkastaa Jumala ruumiissaan.
Siis uskon, että on YKSI Jumala ja Jeesus Kristus on tämän Jumalan Poika ja me olemme tämän Jumalan lapsia ja tämä yksi Jjumala on meidän Isämme. - Vastaus1
ml213. kirjoitti:
No, eikö se ole jo yleensä päivän selvä asia, että Jumala pelastaa ihmisen Poikansa kautta/avulla.Mutta, edelleen painotan,- miten Jumalan aivoituksista tuleva viisaus on erittäin hyödyllinen ihmiselle.Onhan kirjoitettu;
"Sinun Sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni." Valkeushan tarkoittaa näkemistä eli Jumalan Sana antaa ihmiselle ymmärrystä jolla nähdä.
Niin, tietenkin Kristus on Jumalan Sana kuten Ilm kirjassa on tarkaan ilmoitettu.Mutta, tietenkään Poika ei ole itse Jumala,-. vaan Jujmala on Pojan/meidän Isämme. Tämänkin Jeesus opetti tarkoin,- mutta kuka taas uskoo siihen on jo eri asia.Samoin tämä Jumala teki Pojastaan Kristuksen ja Herran. Siis teki kuten Raamatussa on tarkkaan ilmoitettu.
Mutta, tietenkin Pojassa on Jumala kuten ihmisessäkin on Jumala. Onhan kirjoitettu, miten ihmisen tulee kirkastaa Jumala ruumiissaan.
Siis uskon, että on YKSI Jumala ja Jeesus Kristus on tämän Jumalan Poika ja me olemme tämän Jumalan lapsia ja tämä yksi Jjumala on meidän Isämme.asiastahan me olemme toisinaan keskustelleet. Olen melkein joka kerta, kun Jeesus on lähettänyt tälle palstalle johdattamaan kansaa valoon, keskustellut jonkun kanssa tuosta Jeesuksen muodosta.
Johannes ykkösessä kerrotaan, että Sana on Jumala, mutta sitä ei kaikki kykene uskomaan.
Isä on Henki ja Sana on Hengen ilmentymä ja vain Sanan kautta ihminen oppii tuntemaan Jumalan ja pääse elämään ja Sanan kautta kaikki on luotu.
Isä on siis Henki. Poika on siis Sana. Pyhä Henki on luova voima. Tuosta koostuu yksi Jumala.
Jumalan Poika, eli Jumalan Sana tuli lihaksi ja eli keskellämme ja oli niin kirkas, että moni kieltäytyi katsomasta Häneen ja yhäkin tämä sama tilanne jatkuu. Jeesus meni ristille lihanpäivinä ja vei lihassaan synnin ristille, mutta kuolema ei voinut pitää Itse Jumalaa, vaan Hän elää ja on lähettänyt Pyhän Hengen todistamaan jättämänsä Sanan ja siksi uskovaisten Jumala on yhäkin täällä.
Ja taasen muistutan, että sinussakin on henki. Sinussa on fysiikka, eli ruumis. Sinussa on psyyke, eli sielu. Tuosta koostut yhdeksi ihmiseksi. Eikö olekin loppujen lopuksi aivan selkeää ja käsitettävää. - ml213.
Vastaus1 kirjoitti:
asiastahan me olemme toisinaan keskustelleet. Olen melkein joka kerta, kun Jeesus on lähettänyt tälle palstalle johdattamaan kansaa valoon, keskustellut jonkun kanssa tuosta Jeesuksen muodosta.
Johannes ykkösessä kerrotaan, että Sana on Jumala, mutta sitä ei kaikki kykene uskomaan.
Isä on Henki ja Sana on Hengen ilmentymä ja vain Sanan kautta ihminen oppii tuntemaan Jumalan ja pääse elämään ja Sanan kautta kaikki on luotu.
Isä on siis Henki. Poika on siis Sana. Pyhä Henki on luova voima. Tuosta koostuu yksi Jumala.
Jumalan Poika, eli Jumalan Sana tuli lihaksi ja eli keskellämme ja oli niin kirkas, että moni kieltäytyi katsomasta Häneen ja yhäkin tämä sama tilanne jatkuu. Jeesus meni ristille lihanpäivinä ja vei lihassaan synnin ristille, mutta kuolema ei voinut pitää Itse Jumalaa, vaan Hän elää ja on lähettänyt Pyhän Hengen todistamaan jättämänsä Sanan ja siksi uskovaisten Jumala on yhäkin täällä.
Ja taasen muistutan, että sinussakin on henki. Sinussa on fysiikka, eli ruumis. Sinussa on psyyke, eli sielu. Tuosta koostut yhdeksi ihmiseksi. Eikö olekin loppujen lopuksi aivan selkeää ja käsitettävää.Niin, tuo sielu, niin se ymmärretään monella tavalla.Toisaalta sen ymmärtäminen ja määritteleminen lie vaikeaakin.Itse ymmärrän , miten sielu on tavallaan vertauskuvainnollinen asia sanana kuten esim. sydän tai sydämen tila.
Niin, sielun ymmärrän olevan ihmisessä sellainen osia, josta lähtee kaikki ja johon jää kaikki ihmisestä.Siis ihimsen sielun ohjaajana voi olla mikä henki tahansa. Taas Jumala aktivoi tämän sielun toimimaan kun puhalsi ihmiseen hengen/elämän.
Ymmärrän kun ihmisen elämä täällä päättyy, niin tavallaan sielu/sieluun on tallentunut kaikki ihmisestä ja ihmisen elämästä. - Vastaus1
ml213. kirjoitti:
Niin, tuo sielu, niin se ymmärretään monella tavalla.Toisaalta sen ymmärtäminen ja määritteleminen lie vaikeaakin.Itse ymmärrän , miten sielu on tavallaan vertauskuvainnollinen asia sanana kuten esim. sydän tai sydämen tila.
Niin, sielun ymmärrän olevan ihmisessä sellainen osia, josta lähtee kaikki ja johon jää kaikki ihmisestä.Siis ihimsen sielun ohjaajana voi olla mikä henki tahansa. Taas Jumala aktivoi tämän sielun toimimaan kun puhalsi ihmiseen hengen/elämän.
Ymmärrän kun ihmisen elämä täällä päättyy, niin tavallaan sielu/sieluun on tallentunut kaikki ihmisestä ja ihmisen elämästä.Raamatun Ilmoitus, että uskovainen on palannut sielunsa Paimenen tykö. Sielun pelastus tapahtuu hengessämme elävän Jumalan Hengen kautta. Siksi tässä ei passaa tekeytyä synnittömäksi, kun tietää, että sielu tarvitsee jatkuvaa opastusta. On myönnettävä, että itsessämme me emme ole mitään, mutta Jeesuksessa meillä on kaikki. Hän on sielujemme Paimen.
- ml213.
Vastaus1 kirjoitti:
Raamatun Ilmoitus, että uskovainen on palannut sielunsa Paimenen tykö. Sielun pelastus tapahtuu hengessämme elävän Jumalan Hengen kautta. Siksi tässä ei passaa tekeytyä synnittömäksi, kun tietää, että sielu tarvitsee jatkuvaa opastusta. On myönnettävä, että itsessämme me emme ole mitään, mutta Jeesuksessa meillä on kaikki. Hän on sielujemme Paimen.
Tuota asiaa olen monasti halunnut korostaa eli miten todellisuudessa ihmisen mielentasapainon "terapeutti" on vain Pyhä Henki.Tämä terapoiminen tapahtuu juuri siinä kun olemme palanneet todellisen sielun hoitajan luo,- Jeesuksen. Tässä hoidossa onb se erilaisuus,- että tämä paimen hoitaa ihmistä kokonaisvaltaisesti.Siis koko sielua,- eikä pientä osiota sielusta.
Niin, ihminen on kyllä ihmeellinen kapsitus.
- se Hyvä
Paimen. Hän on tullut etsimään meitä syntiin langenneita ja kadonneita ihmisiä. Iankaikkisella rakkaudella Hän meitä rakastaa ja Hän tahtoo, että kukaan ei joutuisi kadotukseen, vaan että kaikki tulisivat parannukseen.
Silloin kun ihminen alkaa tuntea syntisyyttään ja kaipausta Jumalan puoleen, niin se on sitä niinkutsuttua etsikkoaikaa, jolloin Jumala vetää ihmistä puoleensa. Tästä etsikkoajasta kannattaa ottaa vaari ja todella etsiä Jumalan kasvoja. Hän, Jumala ei ole kaukana yhdestäkään meistä, ja me voimme hapuilemallakin Hänet löytää, kun etsimme Häntä totuudessa, tunnustaen, että emme yksin selviä, emmekä itse voi syyllisyyttämme poistaa.
Kun ihminen ihmisen nöyrtyy ja tunnustaa syntinsä Jeesukselle, niin Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä.
Jeesus on ristillä jo kaiken tehnyt meidän puolestamme. Hän sovitti syntimme, vuodatti verensä meidän syntiemme vuoksi, Hän myös nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista ja nousi kirkastetussa ruumiissaan taivaaseen, ja Hän todella elää.
Raamatussa sanotaankin että jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan onko tämä oppi Jumalasta, vai puhuuko Jeesus omiaan.
Näin Jeesus sanoi: " Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani kauttani."
Laitan tähän vanhan, hyvän hengellisen laulun sanat.
Olin pyörteissä maisten huvien
epätoivoa, tuskaa paeten,
ja mun nauttivan luultiin onnestain,
mutta kenkään ei nähnyt tuskiain.
Kotiliedestä etsin kaihoten
viihdytystä ja rauhaa sydämen,
ja mun nauttivan luultiin onnestain,
mutta nähnyt ei kenkään tuskiain.
Turhaan lääkitsin haavat sydämen,
usein kuivasin kuuman kyynelen.
Ja mun nauttivan luultiin onnestain,
Minun sieluni köyhtyi aina vain,
vaikka kaivosta tiedon juoda sain.
Eihän lääkettä löydy tuskahain
tiellä piikkisten orjantappurain.
Mietin: Miksi mä tuskan salaisin?
Ehkä löytäisin lääkkeen haavoihin.
Moni kuulikin hätähuutoain,
Minut ympäröi kauhut erämaan,
eikä tuskaani nähnyt ainutkaan.
Lailla Elian maahan lankesin,
kun en jaksanut enää kauemmin.
Mutta taivaassa näki hätäni
Hän, ken ristillä kuoli eestäni.
Loisti rakkaus Hänen haavoistaan,
tuskat sieluni poistui kokonaan.
Nyt mä löysin jo elon lähtehen,
siksi kulje en enää etsien.
Siinä onnen ja levon täyden sain.
Siellä kaikille sijaa vielä vain.
Hengellinen laulukirja no: 283
Jokainen etsivä löytää, anova saa ja kolkuttavalle avataan.
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut!- vielä..
Mene rohkeasti seurakunnan kokouksiin ja uskovien yhteyteen. Siellä saat sitten rakentua yhteisestä uskosta ja kasvaa Jumalan antamaa kasvua. Kukaan ei ole "seppä syntyessään", niinkuin vanha sanonta kuuluu. Uskonelämä on kokoaikaista kasvamista ja lujittumista Jeesukseen.
Lue myös paljon Raamattua, sillä sieltä löytyvät iankaikkiset "eväät" meidän uskonelämällemme.
Jeesus sanoi: "Minä ole elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa." (Joh.6:35)
Siunausta elämääsi!
Näin voit tulla uskoon!
http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/voit-tulla-uskoon
...
"Luopukaa pahoista teoistanne ja antakoon kukin teistä kastaa itsensä Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin Jumala antaa syntinne anteeksi ja lahjoittaa teille Pyhän Hengen." (Apt. 2:38, UT nykysuomeksi)- ei hellari
Sano vain Jeesukselle rukouksessa vaikka näin: " Jeesus, Sinä tunnet minut. Tahdon ottaa sinut vastaan omaan elämääni Pelastajana ja Vapahtajana. Anna kaikki minun syntini anteeksi ja kiitos että sen teet. Kiitos Jeesus, että saan tästä lähtien olla Sinun omasi ja tiedän Sinun asuvan minussa." Muuta ei tarvita uskoon tulemiseen. Ja vaikket kokisi mitään tuossa hetkessä, niin kun olet elämäsi näin Jeesukselle antanut, niin olet Hänen omansa. Sitten jos mieleesi tulee sellaista, joka on tullut tehtyä lähimmäistä vastaan käy ne selvittämässä. Silloin ei ole mitään hidastetta uskosi tiellä. Ala myöskin tunnustaa uskoasi rohkeasti. ei millään tyrkyttämisellä, vaan kun siihen tulee tilaisuuksia! Siunausta ratkaisuusi!
- armahdettu syntinen
Rukoile niin sanottu 'syntisen rukous', elikäs
rukoile näin:
Herra Jeesus Kristus.
Minä [oma nimesi] olen syntinen ihminen.
Haluan tunnustaa Sinulle kaikki väärät tekoni.
Kadun kaikkia pahoja tekojani.
Anna minulle kaikki pahat tekoni anteeksi ja ota minut lapseksesi.
Haluan kääntyä nyt pois kaikesta siitä, minkä tiedän vääräksi.
Uskon, että Sinä olet Jeesus Kristus, Jumalan ainoa Poika, ja että Sinä kuolit syntieni puolesta Golgatalla.
Haluan seurata Sinua Jeesus.
Haluan tunnustaa Sinut herrakseni myös ihmisten edessä.
Täytä minut Pyhällä Hengelläsi.
Avaa ymmärrykseni niin, että ymmärrän Sinun Sanasi, Raamatun Sanan.
Kiitos, että kuolit syntieni puolesta Golgatalla niin, että voin saada anteeksiantamuksen ja vapauden.
Auta minua elämään niin, että pääsen kerran luoksesi taivaaseen.
Amen. On hyvä rukoilla, mutta rukoilemisella - vaikka miten innokkaasti rukoilisit! - et saa syntejäsi anteeksi, sillä sellaista ei apostolien opetuksessa ole luvattu! Aina tulee katsoa mitä Raamattu opettaa, ei luottaa ihmisten keksimiin lupauksiin. Yksi ihmisten keksimä lupaus on: "Anna meille rahaa hyvään tarkoitukseen, niin saat syntisi anteeksi".
Näin voit tulla uskoon apostolien opetuksen mukaisesti, siis tulla syntisi anteeksisaaneeksi:
"Luopukaa pahoista teoistanne ja antakoon kukin teistä kastaa itsensä Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin Jumala antaa syntinne anteeksi ja lahjoittaa teille Pyhän Hengen." (Apt. 2:38, UT nykysuomeksi)
http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/voit-tulla-uskoon
Hyväksy Jumalan sana (Apt. 2:38), älä perusta ihmislupauksiin
http://www.opetuksia.net/index.php/hyvaksy-jumalan-sana-apt-238-ala-perusta-ihmislupauksiinluvataan? En ole kokaan enkä missään nähnyt enkä kuullut mitään tällaista.
Missä sinä olet kuullut? Eikö tämä aika ole ollut ja mennyt? Luther teki uskonpuhdistuksen ja lopetti syntien anteeksiantamisen rahaa vastaan. Ei tätä esiinny nykyaikana missään.
>>>Yksi ihmisten keksimä lupaus on: "Anna meille rahaa hyvään tarkoitukseen, niin saat syntisi anteeksi".jaikal kirjoitti:
luvataan? En ole kokaan enkä missään nähnyt enkä kuullut mitään tällaista.
Missä sinä olet kuullut? Eikö tämä aika ole ollut ja mennyt? Luther teki uskonpuhdistuksen ja lopetti syntien anteeksiantamisen rahaa vastaan. Ei tätä esiinny nykyaikana missään.
>>>Yksi ihmisten keksimä lupaus on: "Anna meille rahaa hyvään tarkoitukseen, niin saat syntisi anteeksi".>>Yksi ihmisten keksimä lupaus on: "Anna meille rahaa hyvään tarkoitukseen, niin saat syntisi anteeksi".>>
>>Missä tällaista luvataan? ... Ei tätä esiinny nykyaikana missään.>>
Ei tuota esiinny (ainakaan kovin julkisesti).
Mutta ihmisten keksimiä lupauksia on muitakin. Ei tuo "rahalla synnit anteeksi" ole ainoa ihmiskeksintö. Nykyään esitetään usein tämänsisältöistä ihmisten keksimää lupausta:
" ... ja rukoile tosissasi, niin silloin saat syntisi anteeksi ennen tulemistasi kastetuksi ... "
(lue http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/hyvaksy-jumalan-sana-apt-238-ala-perusta-ihmislupauksiin)
Mutta eihän apostolien opetuksessa ole noin! Sensijaan miten apostolien opetuksen mukaan synnit saadaan ja luvataan anteeksi?
Näin:
"Luopukaa pahoista teoistanne ja antakoon kukin teistä kastaa itsensä Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin Jumala antaa syntinne anteeksi ja lahjoittaa teille Pyhän Hengen." (Apt. 2:38, UT nykysuomeksi)
Rukoilemisella (esimerkiksi "syntisen rukouksen" rukoilemisella) ei syntejä saada anteeksi. Sellaista lupausta ei ole tälle ajalle voimassa olevana.
- Nadasja-emilia
Tässä ja nyt!
"NYT on odollinen hetki, nyt on pelastuksen päivä: Haluatko jättää syntisi Jeesuksen puhdistettavaksi ja ottaa vastaan pelastuksen?"
Kun suostut rukoilemaan anteeksi pahoja tekojasi, niin Jeesus on antava sinulle KAIKKI sinun syntisi anteeksi ja silloin sinä saat täyttyä Pyhän Hengen kasteella.
Silloin olet UUSI LUOMUS, eikä sinun tarvitse enää yksin yritellÄ, vaan KRISTUKSEN VOIMASSA SAAT TEHDÄ PARANNUKSEN.
Sillä niin muuttaa HENKI, joka on Kristuksessa. Sinä et siis enää taistele yksin, vaan Kristus sinussa, kun olet Hänen varaansa itsesi KOKONAAN jättänyt. Uskot vaan että Jumala on olemassa ja mitä se tekee.
Nyt et usko Jumalan olemassaoloon tai siihen mitä se tekee.- l-h
viela tuosta valinnasta,ei kinausta,vaan raamattua-Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi
tuo on Jeesuksen tekstia,etta voi kylla jattaa omat ansiot ihan huoletta pois. - merihukka
l-h kirjoitti:
viela tuosta valinnasta,ei kinausta,vaan raamattua-Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi
tuo on Jeesuksen tekstia,etta voi kylla jattaa omat ansiot ihan huoletta pois.Jos on luonnollinen ihminen, on kasvanut/kasvatettu hyviin käytöstapoihin, avuliaisuuteen, poikkeavuuksien kunnioittamiseen, uteliaaksi ja tiedonhaluiseksi jms. ja omaa tasapainoisen elämän. Ongelmia on aina, mutta niiden kanssa tulee toimeen. Opiskelee taloutta, biologiaa tai muuta ja löytää työtä ja lisää tietouttaan edelleen. Tällaisen ihmisen on vaikea tulla uskoon.
Ketjun kirjoittajien neuvoilla on vaikea tulla uskoon mitenkään, kun uskoontulostakin riidellään. Annan muutaman vinkin.
1. Jos olet tasapainoinen, miksi tulla uskoon ja ryhtyä painiskelemaan synnintunnon kanssa! Vaarana on psyykkeen muuttuminen tasapainottomaksi.
2. Usein juoppo, varas, murhamies, kortinpelaaja tai muuten vaan yhteiskunnan pohjalle joutunut tulee uskoon. Kun kaikki on menetetty, uskoontulon mahdollisuus lisääntyy.
Tasapainoisen ihmisen ei silti kannattaisi muuttua "konnaksi". Siinä on liian kova hinta uskoontulosta. Siinä menettää ihmisyyttään odotellessa uskoontuloa ja uskoontulon jälkeen henkisen eämän kaventumisen vaara on suuri.
3. Työssä ja/tai henkilösuhteissa on ongelmia. Ei yritäkään ratkaista pulmia ympärillä olevien ihmisten kanssa vaan heittäytyy vetämättömäksi ja jättää kaiken Herran haltuun.
Etuna tässä on, että unohtaa maalliset murheet ja tasapaino paranee. Haittapuolena on mahdollisuus irtaantua todellisuudesta haavemaailmaan ja saada keinotekoinen tasapaino kiertämällä todelliset ongelmat.
4. Elää edelleen hyvin ja tasapainoista elämää. Uskoontuloa voi auttaa, että luopuu Tieteen Kuvalehden tilaamisesta, kaikista lehtien lukemisesta, hylkää kaunokirjallisuuden, hylkää kaiken mahdollisen kavereita myöten. Ryhtyy lukemaan raamattua ja sulkee aivonystyrät kaikesta sen ilkeämielisyydestä. Tämä on ns. itsesuggestiomenetelmä. Lopun hoitaa mikä tahansa uskonnollinen järjestö.
Vaarana tosin on itsekunnioituksen menettäminen ja elämän sisällön muuttuminen raamatunlauseiden hokemiseksi.
5. Voi ryhtyä lukemaan raamattua vaikka hammasta purren. Ottaa lukemisen siltä kannalta, että Sana tuo lohtua.
Normaali ihminen on vaarassa muuttua tässä tapauksessa tietoiseksi ateistiksi. Uskosta kuulopuheita kuullut hämmästyy raamatun ilkeämielisestä luonteesta ja selvistä tiedon vastaisista valheista.
Normaalin ihmisen ei tulisi normaalitilassa lukea uskonnollista kirjallisuutta vaan vasta kriisitilassa. Kriisitilan hankkiminen on tosin vaarallista.
6. Ehkä paras neuvo, mikä palstalla on tullut esille. Uskoon ei tulla omin voimin, itsestään. Henki kutsuu jos kutsuu. Paras ehkä vain odotella. Jos henki kutsuu, sitä ei kuulemma voi vastustaa. Lähetystyö ja käännytys on huuhaallista ihmistoimintaa. Kaikki on kutsun varassa.
Tällöin on ehkä paras mahdollisuus säilyttää ihmisyys uskosta huolimatta. Voi elää ja nauttia hyvistä asioista ja olla aktiivikansalainen yhteiskunnassa. Synnintuntoa ei kannata ottaa vakavasti. Se on vain uskonnollisten järjestöjen keino kytkeä kääntynyt tiiviisti maksavaksi uskovaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131196- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2641032Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81979- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179943Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15899Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33792- 71787