Lainan saanti kun ikää 20v

tumppi1990

Kesällä täytän 20v, armeija on ok. Käyn vakituisessa ja täysin varmassa työpaikassa, palkkaa saan verottomana käteen suunnilleen 1700€

Tarkoitus olis ottaa uuteen autoon 25 000 euron laina. Tai vaihtoehtoisesti 20 000. Mieluiten kuitenkin toi 25 000 Maksuaikaa mietin 5 vuotta jolloin maksettavaa kuussa tulisi hieman yli 400€

Vanhempani suostuvat lähtemään takaajiksi.
Luottotiedot kunnossa. Avopuolisoni saa tukia n. 600€ kuukaudessa (opiskelija)

Mitä luulette, saankohan lainaa, ajattelin kysellä tällein ennenku marssin pankinjohtajan puheille??

Kiitokset asiallisista vastauksista :)

8

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffsb

      kerta vakiduuni niin kyllähän sen lainan saa. Eri asia sitten onkin että kannattaako tuon hintainen auto ostaa kokonaan velkarahalla? 5 vuoden päästä kun tuo auto on maksettu niin arvo onkin enää reilu 10 000€ eli takkiin tulee ja rankasti vielä maksamat velan korot. Mutta, jokainen tekee omat ratkaisunsa

    • saat lainaa

      mutta meneppäs ensin kysymään sieltä pankista josta et aio lainaasi ottaa,
      opit useita asioita ja osaat kysellä sitten seuraavassa paremmin.

      käy myös yleensä useammassa ja kysele korkoja muita kuluja, oikein paperille.

      meille on kyllä olut useita vuosia edullisinta ottaa laina autokaupasta ja pitää rahat pankissa,
      eli aina on se summa ollut olemassa,
      eli kaikkia vaihtoehtoja kannattaa miettiä ja laske oikein PAPERILLA, 3-5 YÖTÄ.

      Toivottavasti ostat aivan tavallisen ehkä mahdollisesti 1,6 litraisen Farkun, joka pitää myös jälleenmyyntihintansa,
      sillä vaikka pitäisitkin itse, kyllä se jälleenmyyntihinnan pito on myös mittari yleisestä laadusta.

      huomaa myös että olet ihanneasiakas autokaupalle,
      kun ei ole kai vaihtoautoa,
      älä missään nimessä tee ostosopimusta alle 2 kk aikana kun olet alkanut autoihin tutustumaan ja
      muista kertoa että on useita autoja ja lopussakin vielä tinkiä.

      huomaa myös vähän on niinkin, mitä huonompi auto, sitä suuremmat alennukset,
      lisäksi, vielä ehtii tarjouksiakin kohdallesi.

    • järkevä...

      huomoitava vastaus. Sinun ikäisenä ajelin itse 500-1000 euron autoilla. Hyvin pääsin joka paikkaan. Olihan joskus jotain korjattavaakin. 5 vuoden laina aika on pitkä. Auton arvo pitäisi aina olla reippaasti suurempi kuin jäljellä oleva velka. Sinun kohdallasi se ei täyttyisi. Eli 2-3 vuoden kuluttua auton arvo enää 12-15,000 ja velkaa olisi vähintään yhtä paljon. Autothan kyllä ja varsinkin uudet ostetaan velaksi mutta siten että edellisen jo maksetun auton vaihtoarvo 30-50% uden auton hinnasta ja näin uusi auto olisi maksettu 12-36kk pois ja jäännösarvoa edelleen riittävästi sitten seuraavaan. En tiedä missä asut mutta monella paikkakunalla saisi jo asunnon (yksiö) hankittua samalla rahalla tai ainakin osaksi. Huomattavasti järkevämpi hankinta. Myönnän että itse ajelen uusilla autoilla (nykyinen 35,000) ja vaimon 16,000 euron auto. Mutta meillä asunnot, mökit ja muut maksettu pois. Priorisoi järjestys uudelleen. Ammatti,työ,perhe,asunto ja vasta sitten kun asiat järjestyksessä niin voit panostaa autoon.

      • eitäältäainakaan

        Missä paikkakunnalla saa asunnon 25 000 e??


    • Jiri75

      Huom! Neuvoa kysyvä ei pyytänyt mielipidettä, kannattaako hänen ostaa kallis auto. Hän kyseli, saisiko hän mahdollisesti lainaa. Jos hän haluaa ostaa kalliimman puoleisen menopelin, niin sehän on hänen asiansa. Joten... täysi-ikäisenä, työssäkyvänä, luottotiedot omaavana ja takaajatkin valmiina saat varmasti 25000 euroa lainaa. Mukavia kilometrejä! :o)

    • Riitta P

      Ymmärrän vielä jotenkin, että 20-vuotias jamppa haluaa uuden menopelin, jolla voi rehvastella kavereille. Mutta että vanhemmat ovat valmiita takaamaan tämän hullutuksen? Kyllä luulisi että vanhemmilla olisi tuohon ikään mennessä enemmän järkeä päässä.

      Itse olen sillä linjoilla, että auto pitää ostaa käteisellä. Jos ei ole varaa iskeä 25000 euroa tiskiin, niin menopeli on tuloihin ja varallisuuteen nähden liian kallis. Itse pystyisin tuollaisen bilikan käteisellä ostamaan, mutta ennemmin ammun itseäni vaikka singolla päähän kuin pistän autoon yli 20000€. Kymppitonnilla saa jo ihan käypäsen perheauton, jolla ajelee monta vuotta.

      • Riitta P

        Ja ketju näköjään kolme vuotta vanha, vaahtosin aivan turhaan :-) Peli taitaa tämän miehen kohdalla olla jo menetetty.


    • appejaa

      Vaan oispa kiva tietää ap;n tilanne nyt ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe