Matt. 24:20
Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
Mark. 13:18 :
Mutta rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella.
(Matt.24:14-28, Mark.13:10-23)
Eiköhän Jeesus tässä ajattele enemmän talven riesaa kuin sapatin riesaa!
Vaikka kyllä siinä ortodoksijuutalaisten kivet sinkoilevat, jos sapattina
odottavat äidit KANTAVAT kohdussaan lasta Juudean vuorille paetessaan. Pakenevat temppeliin hyökkäävää antikristusta, kuten
Jeesus kehottaa. Jerusalemin ympäristössähän asuu messiaanisten
juutalaisten lisäksi paljon kristittyjä kaikkialta maailmasta muuttaneina.
Eikö sentään sapatti yhdistä asian Vanhaan Testamenttiin? Eipä siltä näytä, mutta Sakarja tietää että rukous ainakin talviolosuhteiden puolesta kuullaan!:
Sak. 14:6
Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
Lukekaamme mielenkiintoinen ennuste Herran päivästä, Sak. 14. luku
on selkeä, tosin kaikki muutkin profeetat, Joonaa lukuunottamatta,
siitä puhuvat.
Talvi yhdistää, ei sapatti !
12
107
Vastaukset
### Kyllä asioista täytyy uskaltaa puhua niiden oikeilla nimillä,
Sirkka-Iita 6.11.2009 16:37
ja oikaista selvät valheet ja väärinkäsitykset - - -kuten esimerkiksi se että olisin sanonut pitäväni sunnuntaita pedonmerkkinä, ###
Niinpä adventisteilla ei ole mitään mahdollisuutta hyväksyä Sirkka-Iitaa
ja alex-kasia taivaaseensa eli ikuiseksi vieraakseen maan päällä tämän
elämän perästä. Se ettei tuomitse sunnuntaita pedonmerkiksi, tarkoittaa
adventismissa, että on ottanut pedonmerkin ja joutuu -- käyttääkseni
Sirkka-Iitan omaa sanontaa - "helvettiin".- Vihaa
Evankeliumi Johanneksen mukaan, 5. luku
1 Tämän jälkeen oli eräs juutalaisten juhla, ja Jeesus lähti Jerusalemiin.
8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele."
9 Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli.
Mutta se päivä oli sapatti.
10 Niinpä juutalaiset sanoivat parannetulle:
"Nyt on sapatti, ei sinun ole lupa kantaa vuodettasi."
15 Mies lähti sieltä ja kertoi juutalaisille, että Jeesus oli hänet parantanut.
16 Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina.
17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta,
ja niin teen myös minä."
18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen.
Jumalan Pojan valtuudet
19 Jeesus vastasi juutalaisille näin: "Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika.
20 Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
21 Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo.
22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
23 jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt.
24 "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. - vaan
hyväksy sinne taivaaseen toisiakaan adventistejä.
Adventistit kun kaikki pelastuvat vähän eri konstein.
Yksi adventisti pelastuu vain armosta.
Toinen adventisti pelastuu 10 käskyn noudattamisella.
Kolmas adventisti pelastuu Raamattua lukemalla.
Neljäs adventisti ostaa taivaaseen matkalipun maksamalla kymmenykset ja kaikki kolehdit ja antamalla vielä omaisuutensa perinnöksi kirkollensa.
Viides adventisti turvautuu Pyhään Henkeen ja nostelee käsiään iloisesti jopa "riettaasti" ilmaan tapaellen joitain outoa mongerusta tai vierasta kieltä.
Kuudes adventisti menee sapattina "synagoogaan" ja pelastuu sillä.
Setsemäs adventisti on sukua adventisti pastorille ja on pelastettu.
Kahdeksas adventisti pyytelee anteeksi olemassaoloaan ja pelastuu nöyryytensä vuoksi.
Yhdeksäs adventisti on luopio ja saa siksi paremman osan vainottuna ex-adventistina. Marttyyrina.
Kymmenes adventisti on kaappiadventisti, josta kukaan muu, kuin toinen advari ei tiedä mitään.
Yhdestoista adventisti on homo, joka piileskelee lauteiden alla kesäleireillä poikien saunailloissa ja...
Jaa. Mutta tuo homo ei kyllä peri Jumalan valtakuntaa, koska kymmenen tuli jo täyteen. vaan kirjoitti:
hyväksy sinne taivaaseen toisiakaan adventistejä.
Adventistit kun kaikki pelastuvat vähän eri konstein.
Yksi adventisti pelastuu vain armosta.
Toinen adventisti pelastuu 10 käskyn noudattamisella.
Kolmas adventisti pelastuu Raamattua lukemalla.
Neljäs adventisti ostaa taivaaseen matkalipun maksamalla kymmenykset ja kaikki kolehdit ja antamalla vielä omaisuutensa perinnöksi kirkollensa.
Viides adventisti turvautuu Pyhään Henkeen ja nostelee käsiään iloisesti jopa "riettaasti" ilmaan tapaellen joitain outoa mongerusta tai vierasta kieltä.
Kuudes adventisti menee sapattina "synagoogaan" ja pelastuu sillä.
Setsemäs adventisti on sukua adventisti pastorille ja on pelastettu.
Kahdeksas adventisti pyytelee anteeksi olemassaoloaan ja pelastuu nöyryytensä vuoksi.
Yhdeksäs adventisti on luopio ja saa siksi paremman osan vainottuna ex-adventistina. Marttyyrina.
Kymmenes adventisti on kaappiadventisti, josta kukaan muu, kuin toinen advari ei tiedä mitään.
Yhdestoista adventisti on homo, joka piileskelee lauteiden alla kesäleireillä poikien saunailloissa ja...
Jaa. Mutta tuo homo ei kyllä peri Jumalan valtakuntaa, koska kymmenen tuli jo täyteen.Siinäpä tuli adventtilaki selväksi. Kun jokainen yhden käskyn täyttää niin:
pöytä on katettu. Uskontojen yhdentymiseksi adventismia voisi sanoa ja
uudeksi babyloniaksi ja new agen (uusi aika, nykyaika) airueksi.
Kymmenen käskyn adventistit voitaisiin tulkita kymmenen sortin adventistit. Kyllä siitä yhdennestätoista käskystäkin on kuultu yhtä sun toista.- 24242244234
HÖPÖHÖPÖ!
- 23424234
AnttiVKantola kirjoitti:
Siinäpä tuli adventtilaki selväksi. Kun jokainen yhden käskyn täyttää niin:
pöytä on katettu. Uskontojen yhdentymiseksi adventismia voisi sanoa ja
uudeksi babyloniaksi ja new agen (uusi aika, nykyaika) airueksi.
Kymmenen käskyn adventistit voitaisiin tulkita kymmenen sortin adventistit. Kyllä siitä yhdennestätoista käskystäkin on kuultu yhtä sun toista.me adventistit olemme Jumalan siunaamia pelkästään siksi, että sinä puhut meistä koko ajan pahaa, valheellisesti.
Olipa mielenkiintoista saada tietää tulkintasi Matt.24:20 Jeesuksen sanoihin:"Mutta rukoilkaa, ettei pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina". Mielenkiintoisia ovat myös jakeet siitä eteenpäin, voisitko mahdollisesti kommentoida niitäkin? Tarkoittanevat aivan viimeisiä päiviä ennen Jeesuksen paluuta???
Tarkka huomaisi että se ei ollut tulkinta vaan oikea selitys.
Raamatulla perusteltua Raamattua.
"Mielenkiintoisia ovat myös jakeet siitä eteenpäin,
voisitko mahdollisesti kommentoida niitäkin?"
Mieluummin kehottaisin rukoilemaan ja itse tutkimaan Sanaa.
Olen iso konna ja jokaisessa meissä asuu pikku hitler, jopa Sirkka-Iitassa.
Kun sinä olet "Pikku Konna" niin tästähän kuvasi löytyikin!:
http://uutiset.msn.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Meissä kaikissa asuu pieni diktaattori/1135254840325
Room. 3:23
sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta,
24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden,
koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
Niin, Matt. 24. luku jatkuu esityksellä, joka ei selityksiä kaipaa:
6
Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.
7
Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. [Jes. 19:2; Ilm. 6:3-8]
8
Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.
9
"Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. [Matt. 10:22 ]
10
Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan.AnttiVKantola kirjoitti:
Tarkka huomaisi että se ei ollut tulkinta vaan oikea selitys.
Raamatulla perusteltua Raamattua.
"Mielenkiintoisia ovat myös jakeet siitä eteenpäin,
voisitko mahdollisesti kommentoida niitäkin?"
Mieluummin kehottaisin rukoilemaan ja itse tutkimaan Sanaa.
Olen iso konna ja jokaisessa meissä asuu pikku hitler, jopa Sirkka-Iitassa.
Kun sinä olet "Pikku Konna" niin tästähän kuvasi löytyikin!:
http://uutiset.msn.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Meissä kaikissa asuu pieni diktaattori/1135254840325
Room. 3:23
sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta,
24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden,
koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
Niin, Matt. 24. luku jatkuu esityksellä, joka ei selityksiä kaipaa:
6
Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.
7
Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. [Jes. 19:2; Ilm. 6:3-8]
8
Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.
9
"Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. [Matt. 10:22 ]
10
Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan.Hyvä kehoitus sinulta että:"Mieluummin kehottaisin rukoilemaan ja itse tutkimaan sanaa". Sehän olisi sopinut hyvin aloitukseksi tälle "keskustelulle" kuin myös Matt.24:20 ja koko luku ilman omia tulkintoja.
PikkuKonna kirjoitti:
Hyvä kehoitus sinulta että:"Mieluummin kehottaisin rukoilemaan ja itse tutkimaan sanaa". Sehän olisi sopinut hyvin aloitukseksi tälle "keskustelulle" kuin myös Matt.24:20 ja koko luku ilman omia tulkintoja.
"ilman omia tulkintoja."
Aina olen minäkin ollut sitä mieltä ettei Raamattua pidä omapäisesti
tulkita vaan selittää lukijoille.
Ap. t. 8:30
Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
31
Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
2. Tim. 2:15
Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
2. Tim. 2:25
hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
- !!??!!
halveksit Herra pyhää päivää, sapattia??????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 254467
- 1072247
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa981503Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1721428- 601284
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561155Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe2041108- 501039
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo111029Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M193994