Kahden välimiehen oppi

Älä usko vl-valhetta

= ihminen voi saada syntinsä anteeksi ja kokea pelastuksen vain vl-henkilön kautta.

Tämä oppi on saatanasta.

1.Tim. 2:

"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"

56

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laitetaan seurakunta ja Jeesus vastakkain ja ilmeisesti halutaan väittää, että ihminen pelastuisi nyt ilman seurakuntaa ts. pyhien yhteyttä. Jeesus on siinä mielessä välimies, että hän sovitti yleisesti koko maailman synnin, että seurakuntansa synnit, (uskon kautta), henkilökohtasesti. Mitään muuta pelastustietä ei ole.

Ef.5:26. Kristus seurakuntaa rakasti ja antoi ulos itsensä hänen edestänsä,
      26. Että hän sen pyhittäis, ja on sen jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta:
      27. Että hän saattais itsellensä kunniallisen seurakunnan, jolla ei saastaisuutta eikä ryppyä ole eli jotakuta muuta senkaltaista, vaan että hän pyhä ja laittamatoin olis.

Luther opettaa Isossa katekismuksessaan, sen kolmannessa uskonkappaleessa:

"Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että he sen käsittävät, omistavat, siinä riippuvat ja pysyvät. Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta ei voi tulla Kristuksen luo."

Gal. 4:
      26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
      27. Sillä kirjoitettu on: iloitse, sinä hedelmätöin, joka et synnytä, pakahda ja huuda sinä, joka et raskas ole; sillä yksinäisellä on enempi lapsia kuin sillä, jolla mies on.

Ef. 5:
      31. Sentähden pitää ihmisen antaman ylön isänsä ja äitinsä, ja vaimoonsa sidottu oleman, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.
      32. Tämä salaisuus on suuri; mutta minä puhun Kristuksesta ja seurakunnasta.

Näin tässä verrataan seurakuntaa äitiin, joka synnyttää lapsia. Seurakuntahan siis on äiti, joka synnyttää ja ruokkii omiaan Jumalan sanalla.

Uskon kautta, siis olemme sisälle käyneet:
      Hebr.12:
      22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
      23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
      24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).

• Kerro!

missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että ihminen voi tulla uskoon vain vl-henkilön kautta.

• Kerro! kirjoitti:

missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että ihminen voi tulla uskoon vain vl-henkilön kautta.

pois ja puhutaan uskovaisista. Mikä on Pyhien yhteys? Se tarkoittaa Raamatun ja luterilaisen käsityksen mukaan yhdenlaista uskoa ja oppia. Voin tässä äkisti jonkin kohdan laittaa.

"Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33

apt.2:42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

Luuk10:16. "Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti".

Joh.10:4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...
        16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

• 88+88
        weha kirjoitti:

pois ja puhutaan uskovaisista. Mikä on Pyhien yhteys? Se tarkoittaa Raamatun ja luterilaisen käsityksen mukaan yhdenlaista uskoa ja oppia. Voin tässä äkisti jonkin kohdan laittaa.

"Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."

apt.2:42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

Luuk10:16. "Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti".

Joh.10:4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...
        16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

LLL pelastuivat ilman seurakuntaa.

• Tee parannus
        weha kirjoitti:

on tehnyt sinusta hengellisesti sokean.

• weha kirjoitti:

>> Mikä on Pyhien yhteys? Se tarkoittaa Raamatun ja luterilaisen käsityksen mukaan yhdenlaista uskoa ja oppia. Voin tässä äkisti jonkin kohdan laittaa.

"Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä.

• Trim Cat

Ainoastaan Jeesus on välimies, niin kuin Raamattu sen kertoo. Ihminen on sanansaattaja ja tämä tarkoittaa, että uskovainen on valtuutettu viemään anteeksiantamusta. Anteeksianto tulee siis taivaasta, joten ihminen ei voi OMILLA valtuuksilla ketään päästää synneistä.

• 88+88

Nyt tulee asiallista tekstiä!

• 88+88 kirjoitti:

Nyt tulee asiallista tekstiä!

teille merkitse Raamattu puron helinää ja voitte uskoa miten haluatte ja miten ymmärrätte, päätyen eri tuloksiin.

Nauratti tuo kun joku sanoi, että Paavali ja Leastadius pelastui ilman seurakuntaa. Kyllä noissa oli paikalla Jumalan valtakunta, eli uskovainen ihminen.

Seppo Lohen kirjan; Sydämmen kristillisyys.

Kirjassa käsitellään monipuolisesti lukuisia eri tutkijoita lainaten tätä tapahtumaa. Lestadius itse käyttää tapahtumasta eri nimityksiä, kuten "armonmurros" jne. Selvääkin selvemmin kirjassa tulee esille se, miten LLL:n lapin Marian kanssa käymänsä keskustelun aikana LLL koki heräämisen ja hänet siirrettiin lain alta uskomisen iloon.

Samoin oli Paavalin kohdalla:
        apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.

• Amen.

• Kysyvä ei eksy
        weha kirjoitti:

teille merkitse Raamattu puron helinää ja voitte uskoa miten haluatte ja miten ymmärrätte, päätyen eri tuloksiin.

Nauratti tuo kun joku sanoi, että Paavali ja Leastadius pelastui ilman seurakuntaa. Kyllä noissa oli paikalla Jumalan valtakunta, eli uskovainen ihminen.

Seppo Lohen kirjan; Sydämmen kristillisyys.

Kirjassa käsitellään monipuolisesti lukuisia eri tutkijoita lainaten tätä tapahtumaa. Lestadius itse käyttää tapahtumasta eri nimityksiä, kuten "armonmurros" jne. Selvääkin selvemmin kirjassa tulee esille se, miten LLL:n lapin Marian kanssa käymänsä keskustelun aikana LLL koki heräämisen ja hänet siirrettiin lain alta uskomisen iloon.

Samoin oli Paavalin kohdalla:
        apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.

Menevätkö kaikki "vai me" vanhoillislestadiolaiset helvettiin? Mitä arvelet?

• näin on

Jeesus varoittaa jo aikanaan tukevasta vl-lahkosta, joka monopolisoi uskon itselleen:

Matt 11:12
      "Mutta Johannes kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan ja
      HYÖKKÄÄJÄT TEMPAAVAT SEN ITSELLEEN."

SRK on yrittänyt temmata Jumalan valtakunnan itselleen, tosin huonolla menstyksellä!

• selvää tekstiä wehal

väärää todistusta. Ei edes wehakaan kertonut noin kuin käännät...

• näin on
        selvää tekstiä wehal kirjoitti:

väärää todistusta. Ei edes wehakaan kertonut noin kuin käännät...

Et ole tainnut ymmärtää Wehan sanomaa!!!!!

Hänhän paasaa jatkuvasti, että vain SRK:n piirissä voi pelastua. Vain vl-läisen käsien alla voi pelastua.

Kaikki muut uskovat ovat eriseuraisia ja ovat eri paikassa ja eri hengessä!!!!!

• selvää tekstiä wehal
        näin on kirjoitti:

Et ole tainnut ymmärtää Wehan sanomaa!!!!!

Hänhän paasaa jatkuvasti, että vain SRK:n piirissä voi pelastua. Vain vl-läisen käsien alla voi pelastua.

Kaikki muut uskovat ovat eriseuraisia ja ovat eri paikassa ja eri hengessä!!!!!

kertoo tuolla kirjoituksessaan oikein: 20.3.2010 19:07
        Ei siis ollenkaan, niinkuin sanot. Itse et ole ymmärtänyt?

• selvää tekstiä wehal kirjoitti:

ymmärtänyt tekstini oikein- Se on ihan käsitykseni mukaan, Jumalan valtakunnan selkeää, yleistä opetusta. Ihan luterilaista opetusta. Käsitykseni mukaan kirkossa ei muut luterilaista oppia, kuin vanhoillislestadiolaiset.

• Pahalta näyttää
        selvää tekstiä wehal kirjoitti:

saman saatanan lahkon (= vl-herätysliike) jäsen kuin wehakin.

• rakastanut...

Mitä tarkoittaa tämä:

"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi oman poikansa, yksikään joka häneen uskoo, ei hukkuisi, vaan hänellä olisi iänkaikkinen elämä"

Mitä tässä siis sanotaan, onko vl-välimies "tungettu väkisellä synnillisesti tähän johonkin paikkaan, jota vl valheellisesti vänkää oikeaksi".

Pitää olla aika rikollinen, sekaseuralainen, joka vänkää välimiehen tähän tuttuun lauseeseen.

• Sieltä se tulee

**Pitää olla aika rikollinen, sekaseuralainen, joka vänkää välimiehen tähän tuttuun lauseeseen.**

vänkääminen, jota vl-herätysliike harjoittaa, on pelkästään valheen isän saatanan työtä.

• "Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi oman poikansa, yksikään joka häneen uskoo, ei hukkuisi, vaan hänellä olisi iänkaikkinen elämä"

weha: ei tuossa kerrota kuinka usko syntyy, että epäuskoinen voi uskoa, uskon tulee jostain syntyä.

2.kor.5:19. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt".

weha: tästä suuresta työstä säädettiin sovituksen virka, niinkuin teksti sanoo. Pyhä Henki lainaa yhä Jumalan lasten suuta ja julistuttaa evankeliumia Jeesuksen nimessä ja veressä. Tästä Pyhän hengen virasta opettaa myös kolmannes uskonkohta Isossa katekismuksessa yksityiskohtaisesti.

• wehan evankeliumi
        weha kirjoitti:

"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi oman poikansa, yksikään joka häneen uskoo, ei hukkuisi, vaan hänellä olisi iänkaikkinen elämä"

weha: ei tuossa kerrota kuinka usko syntyy, että epäuskoinen voi uskoa, uskon tulee jostain syntyä.

2.kor.5:19. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt".

weha: tästä suuresta työstä säädettiin sovituksen virka, niinkuin teksti sanoo. Pyhä Henki lainaa yhä Jumalan lasten suuta ja julistuttaa evankeliumia Jeesuksen nimessä ja veressä. Tästä Pyhän hengen virasta opettaa myös kolmannes uskonkohta Isossa katekismuksessa yksityiskohtaisesti.

***weha: ei tuossa kerrota kuinka usko syntyy, että epäuskoinen voi uskoa, uskon tulee jostain syntyä.***

Joh. 3:16

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen VANHOILLISLESTADIOLAISEN KAUTTA uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Nyt siinä lukee väärin:

16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

***uskon tulee jostain syntyä.***

Vanhoillislestadiolainen synnyttää ihmiseen elävän uskon. Niinkö?

Pyhä Henkeä ja muuta taivaallista ei tarvita. Eihän?

• kaihtimet..
        weha kirjoitti:

väännätät Raamatun lauseita omannäköiseksi.

Se on väärähenkisen H. Saaren tapaista suurta syntiä kirjoitta vasten Raamattua.
        Johtaa tavan mukaan seurakunnasta erottamiseen ja saatanalle heittämiseen, ilman RY:n "oikeudenkäyntiä ja julkista rippiä.

• wehan evankeliumi kirjoitti:

***weha: ei tuossa kerrota kuinka usko syntyy, että epäuskoinen voi uskoa, uskon tulee jostain syntyä.***

Joh. 3:16

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen VANHOILLISLESTADIOLAISEN KAUTTA uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Nyt siinä lukee väärin:

16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

***uskon tulee jostain syntyä.***

Vanhoillislestadiolainen synnyttää ihmiseen elävän uskon. Niinkö?

Pyhä Henkeä ja muuta taivaallista ei tarvita. Eihän?

yleinen ristintyö tarjotaan epäuskoiselle sanassa ja sakramenteissa vahvistaen.

• Suorat sävelet
        weha kirjoitti:

yleinen ristintyö tarjotaan epäuskoiselle sanassa ja sakramenteissa vahvistaen.

ja kanssa-apostolisi olette ittestään perkeleestä!

• kaihtimet.. kirjoitti:

väännätät Raamatun lauseita omannäköiseksi.

Se on väärähenkisen H. Saaren tapaista suurta syntiä kirjoitta vasten Raamattua.
        Johtaa tavan mukaan seurakunnasta erottamiseen ja saatanalle heittämiseen, ilman RY:n "oikeudenkäyntiä ja julkista rippiä.

Room.10:16. "Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta".

• näin on
        weha kirjoitti:

Room.10:16. "Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta".

ennustus toteutunut:

"Matt 11:12
        "Mutta Johannes kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan ja

SRK on yrittänyt temmata Jumalan valtakunnan itselleen, tosin huonolla menstyksellä! Se on antautunut
        saatanan palvelusrukkaseksi yrittäessään mitätöidä Jumalan tekoja!

Mutta yritystä kyllä riittää!

• 88+88
        näin on kirjoitti:

ennustus toteutunut:

"Matt 11:12

SRK on yrittänyt temmata Jumalan valtakunnan itselleen, tosin huonolla menstyksellä! Se on antautunut
        saatanan palvelusrukkaseksi yrittäessään mitätöidä Jumalan tekoja!

Mutta yritystä kyllä riittää!

synnyttää Pyhän Hengen kautta uskon epäuskoisessa ihmisessä ilman vl:än apua.

• Jari-Kyösti
        88+88 kirjoitti:

synnyttää Pyhän Hengen kautta uskon epäuskoisessa ihmisessä ilman vl:än apua.

sanoi: "Mutta mistä syntyy usko? Apostoli vastaa: kuulosta. Tulee siis kuulla evankeliumia. Ja juuri sitä varten Jeesus sääsi evankeliumin saarnan. Mutta, jotka eivät usko Jumalan sanaa,
        eivät tule vanhurskaiksi, vaikka heille kuinka saarnattaisiin."

• näin on
        Jari-Kyösti kirjoitti:

sanoi: "Mutta mistä syntyy usko? Apostoli vastaa: kuulosta. Tulee siis kuulla evankeliumia. Ja juuri sitä varten Jeesus sääsi evankeliumin saarnan. Mutta, jotka eivät usko Jumalan sanaa,
        eivät tule vanhurskaiksi, vaikka heille kuinka saarnattaisiin."

väärin tuota Pyhän Hengen virkaa.
        UT:han sanoo, että KAIKKI USKOVAT OVAT TODISTAJIA eli evankeliumin julistajia!

Ap 1:8
        "Vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman ja tulette olemaan minun todistajiani
        sekä Jerusalemissa että Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

Tämä lupaus koski sekä miehiä että naisia!
        Ap 1:14. Naiset olivat yhdessä opetuslasten kanssa.

Sen tähden vl-läiset eivät julista evankeliumia maailman äärissä, koska heiltä puuttuu tuo
        Pyhän Hengen voima!

• Jari-Kyösti
        näin on kirjoitti:

väärin tuota Pyhän Hengen virkaa.
        UT:han sanoo, että KAIKKI USKOVAT OVAT TODISTAJIA eli evankeliumin julistajia!

Ap 1:8
        "Vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman ja tulette olemaan minun todistajiani
        sekä Jerusalemissa että Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

Tämä lupaus koski sekä miehiä että naisia!
        Ap 1:14. Naiset olivat yhdessä opetuslasten kanssa.

Sen tähden vl-läiset eivät julista evankeliumia maailman äärissä, koska heiltä puuttuu tuo
        Pyhän Hengen voima!

asianlaita. Se on evankeliumin saarnavirka, julistaa ilosanomaa eli evankeliumia Kristuksesta ja pelastuksesta Hänessä ja sillä lailla tietysti sovintovirka, kun julistetaan sovinnosta, jonka Kristus on meille järjestänyt sovittamalla meidän syntimme ja sairautemme. Tätä ilosanomaa me saamme kaikki uskovat julistaa.

• Jari-Kyösti kirjoitti:

asianlaita. Se on evankeliumin saarnavirka, julistaa ilosanomaa eli evankeliumia Kristuksesta ja pelastuksesta Hänessä ja sillä lailla tietysti sovintovirka, kun julistetaan sovinnosta, jonka Kristus on meille järjestänyt sovittamalla meidän syntimme ja sairautemme. Tätä ilosanomaa me saamme kaikki uskovat julistaa.

voivat julistaa Hengellisen Pyhän Hengen) pappeuden virkaa, mutta seurakunnan ylitse puhuvat vai siihen asetetut ja virkaan kutsutut paimenet; Seurakunnan paimenena voi toimia vain siihen kutsuttu mies.

• näin on
        weha kirjoitti:

voivat julistaa Hengellisen Pyhän Hengen) pappeuden virkaa, mutta seurakunnan ylitse puhuvat vai siihen asetetut ja virkaan kutsutut paimenet; Seurakunnan paimenena voi toimia vain siihen kutsuttu mies.

selvää asiaa.

Siinä mielessä Weha on kyllä oikeassa, että vl-seurakunnissa ovat saarnamiehet ylipuhuneet seurakunnan
        ja johtaneet sen harhaan!

Nyt puhuttiin siitä, voiko kukaan pelastua ilman vl-välimiestä!!!

Jokainen uudestisyntynyt on Jumalan pappi ja saa julistaa evankeliumia!

1. Piet 2:9
        "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen paisto, pyhä heimo, omaisuuskansa,
        JULISTAAKSENNE sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa."

Kahden välimiehen oppi on Raamatun vastainen!
        Jokainen uskova voi julistaa, mutta Pyhä henki on se, joka synnyttää synnintuntoa ja
        vetää Jumalan yhteyteen. Sitä ei kukaan toinen ihminen voi tehdä.
        Siinä ei tarvita vl-saarnamiestä!

• näin on kirjoitti:

selvää asiaa.

Siinä mielessä Weha on kyllä oikeassa, että vl-seurakunnissa ovat saarnamiehet ylipuhuneet seurakunnan
        ja johtaneet sen harhaan!

Nyt puhuttiin siitä, voiko kukaan pelastua ilman vl-välimiestä!!!

Jokainen uudestisyntynyt on Jumalan pappi ja saa julistaa evankeliumia!

1. Piet 2:9
        "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen paisto, pyhä heimo, omaisuuskansa,
        JULISTAAKSENNE sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa."

Kahden välimiehen oppi on Raamatun vastainen!
        Jokainen uskova voi julistaa, mutta Pyhä henki on se, joka synnyttää synnintuntoa ja
        vetää Jumalan yhteyteen. Sitä ei kukaan toinen ihminen voi tehdä.
        Siinä ei tarvita vl-saarnamiestä!

tuo on Lutherin oma teksti ja isostakatekismuksesta:

• weha kirjoitti:

tuo on Lutherin oma teksti ja isostakatekismuksesta:

nimimerkkille sen verran, että ei ole Pyhän Hengen virkaa niillä, jotka sitä ei edes tunnusta. Jesus antoi sen omilleen, eikä ole monia eri teitä vanhurskauttamiseen- Jos opetetaan monia eri teitä vanhurskauttamisee´n, kuten "sakramentit, tehtynä tekona" tai "lukemalla" tai kahden kesken Jumalan kanssa, voidaan tulla vanhurskaaksi, tekdään Jeesuksesta ja Jeesuksen lupauksesta naurettava ja turha.

21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

• näin on
        weha kirjoitti:

nimimerkkille sen verran, että ei ole Pyhän Hengen virkaa niillä, jotka sitä ei edes tunnusta. Jesus antoi sen omilleen, eikä ole monia eri teitä vanhurskauttamiseen- Jos opetetaan monia eri teitä vanhurskauttamisee´n, kuten "sakramentit, tehtynä tekona" tai "lukemalla" tai kahden kesken Jumalan kanssa, voidaan tulla vanhurskaaksi, tekdään Jeesuksesta ja Jeesuksen lupauksesta naurettava ja turha.

21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

avuksi, kun et löydä tukea Raamatusta????

En muuten ole mikään Admata!!!!

Pyhä Henki on jokaisella uskovalla, mutta teiltä se näköjään puuttuu.
        Ef 1:13.

Teillä on ainoastaan tuomion henki!

Kiellät siis sen, että Jeesuksella on kaikki valta maan päällä!
        Olet saatanan agentti!.

Jeesus ei tarvitse vl-läisiä sotkemaan Hänen ja ihmisen välistä suhdetta.
        "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois"!!!!!

• näin on kirjoitti:

avuksi, kun et löydä tukea Raamatusta????

En muuten ole mikään Admata!!!!

Pyhä Henki on jokaisella uskovalla, mutta teiltä se näköjään puuttuu.
        Ef 1:13.

Teillä on ainoastaan tuomion henki!

Kiellät siis sen, että Jeesuksella on kaikki valta maan päällä!
        Olet saatanan agentti!.

Jeesus ei tarvitse vl-läisiä sotkemaan Hänen ja ihmisen välistä suhdetta.
        "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois"!!!!!

Lutheria, mutta ennen muuta Jeesuksen omaa sanaa yläpuolellasi.

• näin on
        weha kirjoitti:

Lutheria, mutta ennen muuta Jeesuksen omaa sanaa yläpuolellasi.

Jeesuksen omaa sanaa???

"Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois."

Sanotaanko sinun Raamatussasi:
        Sitä, jonka vl-saarnaaja tuo minun tyköni, minä en heitä pois?????

• Oulun evankeliumi
        näin on kirjoitti:

Jeesuksen omaa sanaa???

"Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois."

Sanotaanko sinun Raamatussasi:
        Sitä, jonka vl-saarnaaja tuo minun tyköni, minä en heitä pois?????

vl-puhujien perusohjetta:

"Tässä ei raamatuita tarvita!"

• 88+88
        weha kirjoitti:

Jeesuksesta ja Jeesuksen lupauksesta naurettavaa, koska sehän on vain yksi Jeesuksen sadoista lupauksista ja oli tarkoitettu opetuslapsille. Yksityisen ihmisen vanhurskauttamisessa tiet voivat olla erilaiset, kun taas hengellisessä mielessä on ihan toisin.

• näin on
        88+88 kirjoitti:

Jeesuksesta ja Jeesuksen lupauksesta naurettavaa, koska sehän on vain yksi Jeesuksen sadoista lupauksista ja oli tarkoitettu opetuslapsille. Yksityisen ihmisen vanhurskauttamisessa tiet voivat olla erilaiset, kun taas hengellisessä mielessä on ihan toisin.

TUO SRK:n omaksuma linja se vasta tekee Jumalan lupauksista turhan, kun se rajoittaa kaikkivaltiaan Jumalan
        mahdollisuuksia kohdata ihminen.
        IkäänkuinSRK määrää, ja monopolisoi, miten Jumalan pitää toimia!

Jumala ilmestyi esim. Jaakobille aivan erikoisella tavalla, samoin monelle muulle VT:n tai UT:n uskovalle.
        Hän ei ole sidottu ihmisten keksimiin kaavoihin.

WEHA:
        "Jos opetetaan monia eri teitä vanhurskauttamisee´n, kuten "sakramentit, tehtynä tekona" tai "lukemalla" tai kahden kesken Jumalan kanssa, voidaan tulla vanhurskaaksi, tekdään Jeesuksesta ja Jeesuksen lupauksesta naurettava ja turha."

Raamatun Jumala puhuu ja toimii tavalla ja toisella, mutta sitä eivät kaikki näköjään ymmärrä!

• valtaansa

koskaan Jumalalle! On se sen verran kova ase. SRK pitää kynsin hampain kiinni oikeudestaan tuomita eläviä ja kuolleita.

• kirjoitukseeni 22.3.2010 11:54 , naurettavista vastaan väittäjistä huolimatta...

• että silleen
        weha kirjoitti:

kirjoitukseeni 22.3.2010 11:54 , naurettavista vastaan väittäjistä huolimatta...

se naurettava ja säälittävä vastaanväittäjä löytyy sieltä Wehan puolelta!

Harmittavavaa vaan on, että hän itse ei tajua sitä.

• että silleen kirjoitti:

se naurettava ja säälittävä vastaanväittäjä löytyy sieltä Wehan puolelta!

Harmittavavaa vaan on, että hän itse ei tajua sitä.

usko Raamattua...

• Ymmärtäjä
        weha kirjoitti:

usko Raamattua...

että kannatat vl-valheoppeja, jotka ovat ittestään perkeleestä!

Niin tai...ethän sinä mitään ymmärrä.

• wehviläinen
        weha kirjoitti:

usko Raamattua...

Mitä vl-harhaopin levittäjä on. Sehän ei ole raamatullinen seurakunta, vaan yhdistys, jolta puuttuvat
        raamatullisen seurakunnan tunnusmerkit.

Sillä ei ole vanhemmistoa; se toimii kirkon alaisuudessa; piispat nimittävät sen papit; se ei tee
        lähetystyötä; armolahjat eivät toimi sen keskuudessa; sillä on epäraamatullinen armojärjestys, jossa
        pelastumiseen vaaditaan toisen vl:n synninpäästö; sillä on vaihtuvat syntilistat; sillä ei ole hätää
        muun maailman kurjuudesta eikä se toimi lähimmäisten auttamiseksi pakanamailla; se noudattaa
        katolisen kirkon kehittämää vauvakastetta, jota Raamattu ei tunne, ym, ym

Ja suurin synti sillä on tuomitseva asenne Jeesuksen omia kohtaan, joten se todistaa, että saatana on
        sen käyttövoimana. Historia kertoo sen julmista hoitokokouksista ja pakkokeinoista, joilla
        se hallitsee jäseniään.
        Jos Pyhä-Henki toimisi sen keskuudessa niin Henki tuntee jokaisen joka tunnustaa, että
        Jeesus Kristus on Herra.

Kristuksen ruumis on maailmanlaajuinen uskovien joukko, johon kuuluu jäseniä
        kaikista kielistä ja sukukunnista. Tokihan vl-läistenkin keskuudessa on joitakin, jotka ovat todellisesti
        uudestisyntyneet ja nämä tunnistaa siitä, että he eivät tuomitse toisia Jumalan omia.
        Valitettavasti he ovat vähemmistönä SRK:n keskuudessa.

Lestadiolaisia on vain muutama tuhat Pohjolan perukoilla, mutta Kristuksen seurakuntaa on niin suuri, että sitä ei voi lukea, kuten Ilmestyskirja kertoo.

• että silleen
        weha kirjoitti:

usko Raamattua...

Raamattua.

Nuo SRK:n keksimien fraasien toistaminen ei todista uskosta mitään!

• että silleen kirjoitti:

Raamattua.

Nuo SRK:n keksimien fraasien toistaminen ei todista uskosta mitään!

ratkaisee, ei sekaopit. Ei teillä ole mitään tarjota, muuta kun sekavuutta,,,

• että silleen
        weha kirjoitti:

oli sekaoppinen:
        Sitä, joka minun tyköni telee, minä en heitä pois"?

Olikohan Pietarikin sekaoppinen: Ap 10:43
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen nimensä
        kautta."

Entä Paavali:?
        Ap 16:31
        "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut."

• Jari-Kyösti
        weha kirjoitti:

ratkaisee. Olen samaa mieltä. Jumalan sana ratkaisee. Se on pyhää, rakentavaa, lohduttavaa, pelastavaa, ikiaikaista ja varmemmalle pohjalle ei ihminen voi rakentaa elämäänsä kuin Raamatun sanalle. Sen antama turva ja lupaukset ovat paljon luotettavammat kuin mitkään ihmisten tai puhujaveljien antamat lupaukset. Jumalan sana riitti Jeesukselle ja se riittää myös meille, päätettiin ennen vuosikokouksessa. Näin se on tänä päivänäkin.

• wehalle

• iltaletkassa
        wehviläinen kirjoitti:

Mitä vl-harhaopin levittäjä on. Sehän ei ole raamatullinen seurakunta, vaan yhdistys, jolta puuttuvat
        raamatullisen seurakunnan tunnusmerkit.

Sillä ei ole vanhemmistoa; se toimii kirkon alaisuudessa; piispat nimittävät sen papit; se ei tee
        lähetystyötä; armolahjat eivät toimi sen keskuudessa; sillä on epäraamatullinen armojärjestys, jossa
        pelastumiseen vaaditaan toisen vl:n synninpäästö; sillä on vaihtuvat syntilistat; sillä ei ole hätää
        muun maailman kurjuudesta eikä se toimi lähimmäisten auttamiseksi pakanamailla; se noudattaa
        katolisen kirkon kehittämää vauvakastetta, jota Raamattu ei tunne, ym, ym

Ja suurin synti sillä on tuomitseva asenne Jeesuksen omia kohtaan, joten se todistaa, että saatana on
        sen käyttövoimana. Historia kertoo sen julmista hoitokokouksista ja pakkokeinoista, joilla
        se hallitsee jäseniään.
        Jos Pyhä-Henki toimisi sen keskuudessa niin Henki tuntee jokaisen joka tunnustaa, että
        Jeesus Kristus on Herra.

Kristuksen ruumis on maailmanlaajuinen uskovien joukko, johon kuuluu jäseniä
        kaikista kielistä ja sukukunnista. Tokihan vl-läistenkin keskuudessa on joitakin, jotka ovat todellisesti
        uudestisyntyneet ja nämä tunnistaa siitä, että he eivät tuomitse toisia Jumalan omia.
        Valitettavasti he ovat vähemmistönä SRK:n keskuudessa.

Lestadiolaisia on vain muutama tuhat Pohjolan perukoilla, mutta Kristuksen seurakuntaa on niin suuri, että sitä ei voi lukea, kuten Ilmestyskirja kertoo.

et silleen.

Tais päätäki pikkusen huippoomaan.

• että silleen
        weha kirjoitti:

kiitä, onneksi.

tuollasta Jumalan Sanan halveksijaa!

"Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidätkin tuomitaan"!

• Sectori
        weha kirjoitti:

Sekaoppi on sinun keksimäsi, sellaisesta ei Raamattu puhu.

• joutenkulkija

Me saamme ottaa vastaan Jeesuksen pelastajana ja syntiemme
      sovittajana vaikka haparoiden sielumme hädän hetkellä - yksi on välimies, Herra Jeesus, niin kuin tuossa sanankohdassa sanotaan.

Ja avuksesi huuda minua hädän hetkellä, niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun pitää kunnioittaman minua. Sillä jokainen, joka huutaa avuksensa Herran nimeä, pelastuu ja sitä, joka minun luokseni tulee, minä en heitä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      104
      1076
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      58
      1025
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      591
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      547
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe