Millaista on asua Vantaalla?

vantaasssa

Minkälainen Vantaa, luonto, ihmiset ja muutenkin meininki noin yleensä ottaena? Minkälaisena paikkana vantaalaiset pitävät kaupunkiaan?

65

7306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 - 1 0 = +16

      sossutäti ei osaa laskee

    • Vantaa on valinta

      Vantaa on paikka, jonne suurin osa on muuttanut jostain muualta, ja valinnut asuinpaikakseen Vantaan. Vantaalaiset ovat tutkimusten mukaan toiseksi tyytyväisimpiä kotikaupunkiinsa. Parhaimpana asuinpaikkana omaa kaupunkiaan pitäivät espoolaiset ja toiseksi tuli Vantaa.

      Itse olen asunut aiemmin Espoossa ja nykyiseksi asuinpaikakseni olen valinnut Vantaan. Jos näitä kahta vertaa, niin kyllä näissä on eroa. Espoossa häiritsi tosi paljoan että monet varsinkin muualta muuttaneet olivat muuttaneet Espooseen siksi, että pitivät sitä hienona ja halusivat jotenkin brassailla ja näyttää sukulaisilleen että heillä menee hyvin, he asuvat Espoossa. Tuo näyttämisen tarve oli suurta etenkin uusilla omakotialueilla, joilla suurin osa ihmisistä oli n.s. ensimmäisen polven akateemista väkeä. Siis välillä se oli aivan sietämätöntä, kun lauseisiin ja lauseiden väleihin piilotettiin koko ajan sivumainintoja siitä kuinka hyvin meillä menee. Neuvolassakin muistettiin mainita että tämän alueen lapsethan ovat erityisasemassa, ksoka vanhemmat voat hyvin koulutettuja ja tulotaso on korkea .... ja bla bla bla. Hyi helekatti.

      Täältä Vantaalta puuttuu tuo turhanpäiväinen brassailu ja näyttämisen pakko. Ollaan vaan reilusti mitä ollaan, ja tosiasiahan on, että vantaalaisten tulotaso ja koulutustaso ovat ehkä piirun verran matalampia kuin Espoossa tai Helsingissä asuvien keskimäärin, mutta silti korkeampia kuin muissa Suomen isoissa kaupungeissa.

      Tykkään siis Vantaalla nimenomaan tästä reilusta ilmapiiristä. Muuten luonto ja palvelut täällä ovat samat kuin yleensäkin pääkaupunkiseudulla. Vantaalla ei ole merta, mutta sama meri se on koko pääkaupunkiseudulla, joten ei sinne merenrantaan nyt niin pitkä matka ole, jos sitä kaipaa. Se etu tietysti on, että ei tuule niin paljon kuin heti merenrannassa.

      • Hertta-Bertta

        Oon asunut Vantaalla nyt jo yli 30 vuotta, muutin Helsingistä työn perästä. Olen asunut koko ajan Tikkurilan tuntumassa ja viihtynyt todella hyvin - ei kai täällä olisi noin pitkään ollut, jos ei olisi ollus mukavaa. Työpaikkakin on vuosikymmenten varrella vaihtunut pariin otteeseen, mutta silti näillä tienoilla on sekin pysynyt. Lapsetkin ovat kotiutuneet tänne niin hyvin, että asuvat lähitienoilla. Toinen osti kaupungilta ok-tontin ja alkaa rakentaa omaa taloa nyt keväällä, toinen viihtyy kerrostalossa.

        Mulle on syntynyt täällä pysyviä ihmissuhteita sekä työn että omien ja lasten harrastusten kautta. Vielä enemmän on tuttuja ja puolituttuja, joita on kiva morjestaa kaduilla, kaupoissa ja toreilla. Palvelut täällä Vantaan alueella ovat parantuneet jatkuvasti. Pormestari Pajusen inhoama Jumbo on tosi hyvä ostospaikka, saman katon alla löytyy vaikka mitä. Samaten Jumbon lähellä olevat Tammiston ja Vantaanportin kauppakeskittymät ovat todella monipuolisia paikkoja. Ei tarvi Hesan keskustaan tai edes Itäkeskukseen lähteä. Ja Flamingon viihdekeskuksessa on kylpylää, elokuvateattereita, keilausta, yökerhoa ym. ym.

        Kolmanneksi pitää kyllä vielä mainita lentokenttä. Vaikka moni vantaalainen kiukuttelee lentomelun takia, on se aika mahtavaa, kun lentoasema on muutaman minuutin matkan päässä. Ei harmita iltamyöhän tai yön lennotkaan, kun pääsee viidessä minuutissa omaan sänkyyn nukkumaan.

        Ja vielä se on Vantaalla mulle tosi hyvä juttu, että työmatkoihin ei kulu paljon aikaa eikä tarvi jonottaa aamu- tai iltaruuhkissa. Polkupyörällä voi pinkaista ruuhkajonojen ohi ja vilkuttaa autoissaan kiukusta puhiseville!


      • Anonyymi
        Hertta-Bertta kirjoitti:

        Oon asunut Vantaalla nyt jo yli 30 vuotta, muutin Helsingistä työn perästä. Olen asunut koko ajan Tikkurilan tuntumassa ja viihtynyt todella hyvin - ei kai täällä olisi noin pitkään ollut, jos ei olisi ollus mukavaa. Työpaikkakin on vuosikymmenten varrella vaihtunut pariin otteeseen, mutta silti näillä tienoilla on sekin pysynyt. Lapsetkin ovat kotiutuneet tänne niin hyvin, että asuvat lähitienoilla. Toinen osti kaupungilta ok-tontin ja alkaa rakentaa omaa taloa nyt keväällä, toinen viihtyy kerrostalossa.

        Mulle on syntynyt täällä pysyviä ihmissuhteita sekä työn että omien ja lasten harrastusten kautta. Vielä enemmän on tuttuja ja puolituttuja, joita on kiva morjestaa kaduilla, kaupoissa ja toreilla. Palvelut täällä Vantaan alueella ovat parantuneet jatkuvasti. Pormestari Pajusen inhoama Jumbo on tosi hyvä ostospaikka, saman katon alla löytyy vaikka mitä. Samaten Jumbon lähellä olevat Tammiston ja Vantaanportin kauppakeskittymät ovat todella monipuolisia paikkoja. Ei tarvi Hesan keskustaan tai edes Itäkeskukseen lähteä. Ja Flamingon viihdekeskuksessa on kylpylää, elokuvateattereita, keilausta, yökerhoa ym. ym.

        Kolmanneksi pitää kyllä vielä mainita lentokenttä. Vaikka moni vantaalainen kiukuttelee lentomelun takia, on se aika mahtavaa, kun lentoasema on muutaman minuutin matkan päässä. Ei harmita iltamyöhän tai yön lennotkaan, kun pääsee viidessä minuutissa omaan sänkyyn nukkumaan.

        Ja vielä se on Vantaalla mulle tosi hyvä juttu, että työmatkoihin ei kulu paljon aikaa eikä tarvi jonottaa aamu- tai iltaruuhkissa. Polkupyörällä voi pinkaista ruuhkajonojen ohi ja vilkuttaa autoissaan kiukusta puhiseville!

        Vähä ö n on vantaalinen tytyväinen
        Joka vuosi puistoja ja virkistys aleita kaa voitetaan liike t onteiksi vaikka takentamatonta liiketilaa on.
        kiinteistö veeo kohtuuton mi y ä saa palveluja

        Teiden autaus onne y ona ja kun auttaa lähtee reunakivet ja katukivet mukaan.
        Meilläkin auratttu pihall e. Kaukiviä eikö vielä korjattu..

        Bussiliikennekkään ei toimi ja samat onnettomat suunittelijat jo kohta rakentaa tatikkaa

        Rakennetaav virkistysaluieta. Esim vetokans.ja jätetään huomioimatta meluhaitat.
        Ja liikenne kuormiusvaloissa lähitienoolle.

        Sanoisin et t ä mihin vantaa hukaa rahansa


      • Anonyymi

        Junalla tulleita urpo ja täysi myös päättäjät kaupungin talolla aivan talouselämän vietävissä.
        Mitään ei saada loppuun kuntoon

        Maisa ja joukkoliikenne tarikks
        Kivistön alue


      • Anonyymi
        Hertta-Bertta kirjoitti:

        Oon asunut Vantaalla nyt jo yli 30 vuotta, muutin Helsingistä työn perästä. Olen asunut koko ajan Tikkurilan tuntumassa ja viihtynyt todella hyvin - ei kai täällä olisi noin pitkään ollut, jos ei olisi ollus mukavaa. Työpaikkakin on vuosikymmenten varrella vaihtunut pariin otteeseen, mutta silti näillä tienoilla on sekin pysynyt. Lapsetkin ovat kotiutuneet tänne niin hyvin, että asuvat lähitienoilla. Toinen osti kaupungilta ok-tontin ja alkaa rakentaa omaa taloa nyt keväällä, toinen viihtyy kerrostalossa.

        Mulle on syntynyt täällä pysyviä ihmissuhteita sekä työn että omien ja lasten harrastusten kautta. Vielä enemmän on tuttuja ja puolituttuja, joita on kiva morjestaa kaduilla, kaupoissa ja toreilla. Palvelut täällä Vantaan alueella ovat parantuneet jatkuvasti. Pormestari Pajusen inhoama Jumbo on tosi hyvä ostospaikka, saman katon alla löytyy vaikka mitä. Samaten Jumbon lähellä olevat Tammiston ja Vantaanportin kauppakeskittymät ovat todella monipuolisia paikkoja. Ei tarvi Hesan keskustaan tai edes Itäkeskukseen lähteä. Ja Flamingon viihdekeskuksessa on kylpylää, elokuvateattereita, keilausta, yökerhoa ym. ym.

        Kolmanneksi pitää kyllä vielä mainita lentokenttä. Vaikka moni vantaalainen kiukuttelee lentomelun takia, on se aika mahtavaa, kun lentoasema on muutaman minuutin matkan päässä. Ei harmita iltamyöhän tai yön lennotkaan, kun pääsee viidessä minuutissa omaan sänkyyn nukkumaan.

        Ja vielä se on Vantaalla mulle tosi hyvä juttu, että työmatkoihin ei kulu paljon aikaa eikä tarvi jonottaa aamu- tai iltaruuhkissa. Polkupyörällä voi pinkaista ruuhkajonojen ohi ja vilkuttaa autoissaan kiukusta puhiseville!

        Ei vantaa ole suomalaisten paikka mamut on vallanneet alueen. Vastatkaa suomineito mitä mieltä


    • safasda

      Olen asunut Espoon-keskus, Tapiola, Leppävaara, Malmi, Klaukkalassa, Sipoossa, Viimeinen kartanonkoski. Vantaan tikkurilassa 8 vuotta muutin kartanonkoskelle 2007 . En kadu, tulen aina pysymään vantaalla. Ihmiset ovat aitoja . Espoon tapiolassa oli karsein kokemus asua. Niin peen tärkeitä tyhjä taskuja eninmäkseen , jotka esittää jotain hyvin tienaavaa sirkus pellejä. Espoo on täynnä näitä velka vankeudessa haisevia immeisiä. Vantaalla on edullisempaa asua. Ihmiset ovat piilo varakkaita. Ryysyläisiä jotka istuvat ison raha kasan peitteen päällä.

      • 98iojk

        Vantaa nyt sattuu olemaan vähän niinkuin suomen "itä-saksa" yhdessä itähelsingin kanssa. Eritoten Myyrmäen, martinlaakson, Hakunilan, Korson, Länsimäen ja Koivukylänalueella esiintyy väkivaltaisuutta ja alkoholismia. Myös mamuja on paljon näillä alueilla. Eli aika slummia aluetta, mutta kait täällä asuu.


      • Faktat kehiin
        98iojk kirjoitti:

        Vantaa nyt sattuu olemaan vähän niinkuin suomen "itä-saksa" yhdessä itähelsingin kanssa. Eritoten Myyrmäen, martinlaakson, Hakunilan, Korson, Länsimäen ja Koivukylänalueella esiintyy väkivaltaisuutta ja alkoholismia. Myös mamuja on paljon näillä alueilla. Eli aika slummia aluetta, mutta kait täällä asuu.

        Tilastojen mukaan Vnataalla on eniten väkivaltaisuutta Tikkurilassa, mutta ei siellä niin paljoa ole kuin Helsingin keskustassa, Itäkeskustassa tai Kontulassa. Tapiola, Leppävaara ja Espoon keskuskin menevät Tikkurilan edelle.

        Korso, Koivukylä, Länsimäki ja Hakunila tulevat kaukana perässä ja Myyrmäki pääsee tilastoihin melko hännille, Martinlaaksoa ei ei edes mainita.

        Länsi-Vantaan kerrostaloalueet ovat kerrostaloalueiksi erittäin rauhallisia. Itä-Vantaalta löytyy erittäin rauhallisisa omakotitaloalueita, mikä tarkoittaa että aivan metsän keskellä elellään ja yhteisöt ovat kuin pieniä kyliä.

        Vantaalla on monia alueita, joiden tulo- ja varallisuustaso ovat korkeampia kuin Tapiolassa.

        Ainoa, mistä voin jotenkin olla kanssasi samaa mieltä, on että hiukan Itä-Saksan meininkiä on joissakin Itä-Helsingin lähiöissä ja joissakin Itä-Vantaan isoissa kerrostalolähiöissä. Toisaalta monet Vantaan rikkaimmista omakotialueista ovat Itä-Vantaalla, samoin kuin Helsingissäkin on itäpuolella tosi kalliita alueita myös.

        Vantaa on kuitenkin niin monimuotoinen, että ei pitäisi puhua Vantaasta yhtenä yhtenäisenä alueena, eikä edes yleistäen Itä- ja Länsi-Vantaasta, koska eri alueitten välillä on eroja tosi paljon.


      • fdsfsdff
        Faktat kehiin kirjoitti:

        Tilastojen mukaan Vnataalla on eniten väkivaltaisuutta Tikkurilassa, mutta ei siellä niin paljoa ole kuin Helsingin keskustassa, Itäkeskustassa tai Kontulassa. Tapiola, Leppävaara ja Espoon keskuskin menevät Tikkurilan edelle.

        Korso, Koivukylä, Länsimäki ja Hakunila tulevat kaukana perässä ja Myyrmäki pääsee tilastoihin melko hännille, Martinlaaksoa ei ei edes mainita.

        Länsi-Vantaan kerrostaloalueet ovat kerrostaloalueiksi erittäin rauhallisia. Itä-Vantaalta löytyy erittäin rauhallisisa omakotitaloalueita, mikä tarkoittaa että aivan metsän keskellä elellään ja yhteisöt ovat kuin pieniä kyliä.

        Vantaalla on monia alueita, joiden tulo- ja varallisuustaso ovat korkeampia kuin Tapiolassa.

        Ainoa, mistä voin jotenkin olla kanssasi samaa mieltä, on että hiukan Itä-Saksan meininkiä on joissakin Itä-Helsingin lähiöissä ja joissakin Itä-Vantaan isoissa kerrostalolähiöissä. Toisaalta monet Vantaan rikkaimmista omakotialueista ovat Itä-Vantaalla, samoin kuin Helsingissäkin on itäpuolella tosi kalliita alueita myös.

        Vantaa on kuitenkin niin monimuotoinen, että ei pitäisi puhua Vantaasta yhtenä yhtenäisenä alueena, eikä edes yleistäen Itä- ja Länsi-Vantaasta, koska eri alueitten välillä on eroja tosi paljon.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905039520181_uu.shtml

        Mistäköhän tilastoista sä puhuit? Tolla listalla on 3 aluetta Vantaalta. Tikkurila, Korso ja Koivukylä. Helsingistä ei muita kuin Kluuvin alue.


      • dsfasfasdff

      • Anonyymi
        98iojk kirjoitti:

        Vantaa nyt sattuu olemaan vähän niinkuin suomen "itä-saksa" yhdessä itähelsingin kanssa. Eritoten Myyrmäen, martinlaakson, Hakunilan, Korson, Länsimäen ja Koivukylänalueella esiintyy väkivaltaisuutta ja alkoholismia. Myös mamuja on paljon näillä alueilla. Eli aika slummia aluetta, mutta kait täällä asuu.

        Saamana miltä suomen ddr

        Vai trabsntit puuttuu


      • Anonyymi
        dsfasfasdff kirjoitti:

        Siis Hakunila eikä Koivukylä.

        Vantaan kaupunhin joh t o akuteillä hamuaa ratikaa aikka ei varaa edes telkkun terveyskeskukseen tai ilmapumpuun hinta all etonnin.

        Ratikaa pitäämsaada.


      • Anonyymi
        Faktat kehiin kirjoitti:

        Tilastojen mukaan Vnataalla on eniten väkivaltaisuutta Tikkurilassa, mutta ei siellä niin paljoa ole kuin Helsingin keskustassa, Itäkeskustassa tai Kontulassa. Tapiola, Leppävaara ja Espoon keskuskin menevät Tikkurilan edelle.

        Korso, Koivukylä, Länsimäki ja Hakunila tulevat kaukana perässä ja Myyrmäki pääsee tilastoihin melko hännille, Martinlaaksoa ei ei edes mainita.

        Länsi-Vantaan kerrostaloalueet ovat kerrostaloalueiksi erittäin rauhallisia. Itä-Vantaalta löytyy erittäin rauhallisisa omakotitaloalueita, mikä tarkoittaa että aivan metsän keskellä elellään ja yhteisöt ovat kuin pieniä kyliä.

        Vantaalla on monia alueita, joiden tulo- ja varallisuustaso ovat korkeampia kuin Tapiolassa.

        Ainoa, mistä voin jotenkin olla kanssasi samaa mieltä, on että hiukan Itä-Saksan meininkiä on joissakin Itä-Helsingin lähiöissä ja joissakin Itä-Vantaan isoissa kerrostalolähiöissä. Toisaalta monet Vantaan rikkaimmista omakotialueista ovat Itä-Vantaalla, samoin kuin Helsingissäkin on itäpuolella tosi kalliita alueita myös.

        Vantaa on kuitenkin niin monimuotoinen, että ei pitäisi puhua Vantaasta yhtenä yhtenäisenä alueena, eikä edes yleistäen Itä- ja Länsi-Vantaasta, koska eri alueitten välillä on eroja tosi paljon.

        Voi kun väkivalta kasvaa kohisten kiitos mamujen


    • HMLK

      Itse muutin Vantaalle, silloiseen Helsingin maalaiskuntaan, vuonna 1967. Siitä asti täällä lännessä pysynyt enkä ihan heti muuta pois :) Tuosta kun lähtee Hämeenlinnanväylän toiselle puolelle niin löytyy aivan mahtavat ulkoilumaastot ja kaunis maalaismaisema, jokimaisemasta nyt puhumattakaan. Palvelut löytyvät Myyrmäestä ja Jumboon hurauttaa autolla kätevästi. Lentomelu ei haittaa, Heathrown lähellä asuvan kaverin luona olen vasta päässyt kunnon lentomelun makuun. Eipä käy täällä ihan samanlainen trafiikki!
      Ihmiset täällä ihan kuin muuallakin, ainakin ihan tässä kotikylällä meno varsin rauhallista.
      Eli summa summarum - tyytyväinen olen kotikaupunkiini, hyvä meininki :)

    • -Friida

      Olen syntyjään vantaalainen ja kävin asustelemassa muualla maailmassa muutaman kymmenen vuotta, mutta kun piti tosissaan miettiä minne asetun, muutin Vantaalle. Minulle on tärkeää asua pohjoisen junaradan ja lentokentän lähettyvillä kuin myös saada ulkoilla päivittäin pitkin kevyen liikenteen väyliä. Koen Vantaan mukavaksi kaupungiksi ja ihmiset ovat täällä juuri niin ystävällisiä kuin minä olen heille. Vantaalaiset eivät ihmisinä poikkea maailman muista ihmisistä mitenkään.

      En tiedä, miksi Vantaa koetaan muualta muuttaneiden kaupunkina, koska minä tunnen valtaisan määrän lapsuudestani tuttuja ihmisiä ja jotka ovat asuneet täällä ihan aina. Ehkä me aboriginaalit olemme vain sopeutuvaisia ja otamme avosylin vastaan tänne muuttavat? En nimittäin ole kuullut kenenkään ikinä haukkuneen sitä, etteikö saisi olla osana vantaalaista elämää.

      Jos arvostat maaseutua kaupungissa ja jaksat sopeutua siihen, ettei meillä ole varsinaista kaupungin sykkivää keskustaa, sovit tänne. Sinulla on vapaus valita korpimökki tai lähiön kerrostalokämppä, mutta Vantaalla on vielä varaa asustaa.

      • Anonyymi

        Karsee lentomelu vaikka kolmoskiitotie siis 04 r. On rakennettu mutta ei kelpaa isoille koneille pitkän Taxi rullsusmstkan takia


    • TerhiSo

      Olen asunut Kartanokoskella kohta pari enkä voi valittaa. En asu vuokratalossa, joten asumiskustannukset ovat kohtuulliset. Kirjasto on auki myöhäiseen iltaan ja kartanon tiluksilla voi katsella tähtiä. Miinuksena pitää mainita ettei täältä pääse muualle kuin bussilla.

    • tuollainenpaikka

      Joku sanoi Vantaan olevan piirun verran Espoota alemmalla tasolla, tosiasiassa niitä piiruja on tasoerossa paljon, Vantaa on duunareiden alue, vasemmisto saa Vantaalla aina eniten ääniä vaaleissa. Asuinalueena se sopii juurikin nuorille ihmisille, jotka on vasta työelämän uran alussa ja muuttavat vaurastumisen myötä paremmille alueille. Toki se sopii myös oman elämän luusereille, he voivat elää Vantaalla jopa suhteellisen tyytyväisinäkin.
      Eli jos ei elämässä halua pyrkiä mihinkään ja vaatimaton elintaso kelpaa, silloin Vantaa on sopiva paikka asustaa.

      • Höpöhöpönpöppöö

        Höpö höpö.
        Kun liikut Vantaalla ja Espoossa et huomaa minkäänlaista eroa missään. Espoon ja Vantaan rajan pinnassa et pysty sanomaan kumman kaupungin puolella olet ellet tiedä rajan paikkaa.
        Espoossa asuu paljon Suomen suurituloisimpia asukkaita, merenrantahuvilat houkuttelee. Vantaallahan ei merenrantaa huviloineen ole, sisämaakaupunki, kun on. Tämä nostaa keskimääräisiä tuloja huimasti Espoossa, mutta tilanne muuttuu oleellisesti kun katsotaan tavisten tilannetta. Ero supistuu oleellisesti.
        Vantaan keskimääräinen tulotaso on aika tarkkaan Helsingin luokkaa ja taas kun huomioi Helsingin upporikkaiden merenrantahuvila-alueet, niin tavisvantaalaisen tulotaso on korkeampi kuin tavishelsinkiläisen keskimäärin.

        Elintasoissa ei siten Vantaan, Espoon ja Helsingin kesken ole käytännössä yhtään mitään eroa. Vantaa on vain viihtyisämpi, koska täällä ihmisten ei tarvitse ’näyttää ’kenellekään mitään, riittää olla ona itsensä. Espoo varsinkin on imagoltaan juuri tämä näyttämishaluisten nousukkaiden tyyssija.


      • vassujenpaikkahanseon
        Höpöhöpönpöppöö kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Kun liikut Vantaalla ja Espoossa et huomaa minkäänlaista eroa missään. Espoon ja Vantaan rajan pinnassa et pysty sanomaan kumman kaupungin puolella olet ellet tiedä rajan paikkaa.
        Espoossa asuu paljon Suomen suurituloisimpia asukkaita, merenrantahuvilat houkuttelee. Vantaallahan ei merenrantaa huviloineen ole, sisämaakaupunki, kun on. Tämä nostaa keskimääräisiä tuloja huimasti Espoossa, mutta tilanne muuttuu oleellisesti kun katsotaan tavisten tilannetta. Ero supistuu oleellisesti.
        Vantaan keskimääräinen tulotaso on aika tarkkaan Helsingin luokkaa ja taas kun huomioi Helsingin upporikkaiden merenrantahuvila-alueet, niin tavisvantaalaisen tulotaso on korkeampi kuin tavishelsinkiläisen keskimäärin.

        Elintasoissa ei siten Vantaan, Espoon ja Helsingin kesken ole käytännössä yhtään mitään eroa. Vantaa on vain viihtyisämpi, koska täällä ihmisten ei tarvitse ’näyttää ’kenellekään mitään, riittää olla ona itsensä. Espoo varsinkin on imagoltaan juuri tämä näyttämishaluisten nousukkaiden tyyssija.

        Näkeehän sen kyllä jo siitä, ketä kunnallisvaaleissa äänestetään, Vantaa on vasemmiston ydinalueita, sieltä sossut kerää enemmistön äänistä.


      • Haavisto2024

        Mutta sehän ei olekaan ollenkaan huono asia jos SDP ja Vasemmistoliitto saavat paljon ääniä. Mieluummin ne kuin Kokoomus tai Persut. Itse tosin kannatan Vihreitä. Tasa-arvo kunniaan ja kaikille! Vantaa on myös mielestäni parempi kuin Espoo ja Helsinki, esimerksi juuri siinä että tuloerot ovat täällä pienemmät.


      • Haavisto2024
        vassujenpaikkahanseon kirjoitti:

        Näkeehän sen kyllä jo siitä, ketä kunnallisvaaleissa äänestetään, Vantaa on vasemmiston ydinalueita, sieltä sossut kerää enemmistön äänistä.

        Mutta sehän ei olekaan ollenkaan huono asia jos SDP ja Vasemmistoliitto saavat paljon ääniä. Mieluummin ne kuin Kokoomus tai Persut. Itse tosin kannatan Vihreitä. Tasa-arvo kunniaan ja kaikille! Vantaa on myös mielestäni parempi kuin Espoo ja Helsinki, esimerkiksi juuri siinä että tuloerot ovat täällä pienemmät.


      • Höpönpöpönpöppöö
        vassujenpaikkahanseon kirjoitti:

        Näkeehän sen kyllä jo siitä, ketä kunnallisvaaleissa äänestetään, Vantaa on vasemmiston ydinalueita, sieltä sossut kerää enemmistön äänistä.

        Näkee mistä? Ethän sinäkään ole nähnyt tuotakaan oikein...

        Vantaan valtuustossa on 67 valtuutettua, joista vasemmistoa edustaa 23 valtuutettua. Vaaleissa 2017 taisi vuosikymmeniin ensimmäistä kertaa sdp nousta suurimmaksi puolueeksi yhden edustajan ’ylivoimalla’ kakkosen eli kokoomukseen nähden. Melkoista vasemmiston ydinaluetta tosiaan....


      • HyvinPärjännyt

        Muutin Vantaan Koivukylään vuonna 1987, ja olen täällä asuessani suorittanut työn ohessa 3 korkeakoulututkintoa (kaksi AMK- tutkintoa ja ylin on maisterin paperit, laakeriseppeleen ansaitseminen siis). En nyt ihan luuseriksi itseäni koe. :D Edistymistä elämässäni on auttanut hyvät nopeat kulkuyhteydet Helsingin yliopiston kaikkiin pisteisiin (junamatka n. 25 min. ja henkilöautolla n. 15 min.) sekä täällä ympärillä oleva luonnon monimuotoisuus ja hyvät liikuntamahdollisuudet.

        Ainoa miinus alueella on, että tätä parjataan luusereiden alueena. Myös maahanmuuttajien määrä on noussut ja tulee varmasti nousemaan yhä, kuten muuallakin pääkaupunkiseudulla lukuunottamatta kaikkein kalleimpia asuinalueita.


      • Anonyymi

        Etkö itse ole duunari.
        Elätkö pääomatuloilla kokoomuslainen.

        Kaikki jotkakåkäyvät jikapäivä t öissä ovat duunareita vaikka sulla olis työsyhde volvo


      • Anonyymi
        vassujenpaikkahanseon kirjoitti:

        Näkeehän sen kyllä jo siitä, ketä kunnallisvaaleissa äänestetään, Vantaa on vasemmiston ydinalueita, sieltä sossut kerää enemmistön äänistä.

        Kunnanvaltuustissa enmmän oikeistolaiisa.
        Joten kyllä antaaon oikeiston hallinnassa
        Lueppa muitakin kuin naistenlehtiä.


      • Anonyymi
        Haavisto2024 kirjoitti:

        Mutta sehän ei olekaan ollenkaan huono asia jos SDP ja Vasemmistoliitto saavat paljon ääniä. Mieluummin ne kuin Kokoomus tai Persut. Itse tosin kannatan Vihreitä. Tasa-arvo kunniaan ja kaikille! Vantaa on myös mielestäni parempi kuin Espoo ja Helsinki, esimerksi juuri siinä että tuloerot ovat täällä pienemmät.

        Vihreet yhtäpähä puolue työläiselle kuinbensa kokoomus
        Nostavat vaan veroja piene ihmisen kulu t ukseen esim bensa jolla ajan töihin.

        Sittebån verovaatt yrityyukiin saastutvill esuuryrityksilslle.

        Yrittäjiämei bensa verohaitaa kun saavat sen verotta


    • Suomalia

      Tietyillä alueilla voi nähdä erittäin hyvin ruskettuneita ihmisiä paljon. 🦍

    • todistelutulinäytetyksi

      Näkyy sitten pitävän paikkansa tuo kirjoitus jonka nimimerkki "tuolainenpaikka" kirjoitti.

    • PuumainenNainen

      Vantaan yöelämä on kuollutta. Sokoksen hotellilla Vantaalla taitaa olla ainoat tanssit mitä koko kaupungissa on. Klubeilla ja karaokebaareissa taitaa käydä miehistä ne joilla on mielessä iskeä vain samaa sukupuolta. Kolmivitosia naisia ei kiinnosta nämä Vantaan nynneröivät miehet ja siksi täytyy katsella näitä idästä tulleita, kun suomalaiset miehet ei ole enää naisista kiinnostuneita. Juovat vain kaljaa ja puhelevat vain keskenään.
      Onkohan Vantaalla ylipäätään miehiä joita naiset voisivat saada yövieraakseen?

      • Korson-Karju

        Korsossa ainakin on. Korson kunigaskunnassa!


      • VääräPaikkaSinulle

        Sinulle lienee Helsingin puolella oleva Mummotunneli, eli kansainvälisemmin ’Puma Outlet’, olla oikeampi paikka. Siellä puumanaisen on helpompi toimia....


      • AikansaKullakin
        VääräPaikkaSinulle kirjoitti:

        Sinulle lienee Helsingin puolella oleva Mummotunneli, eli kansainvälisemmin ’Puma Outlet’, olla oikeampi paikka. Siellä puumanaisen on helpompi toimia....

        Juuri noin.
        Tuolla ’puma outlet’ -ympäristössä on kokoontunut miespuolisistakin se joukko, joita nuo mummoikää lähestyvät puumat kiinnostavat.

        Kannattaa hyväksyä nykytilanne eikä kuvitella enää olevansa se tanssisalien ’houkuttelevin prinsessa’. Kaikille käy samalla tavalla iän myötä, se on realismia.


    • HärmänHäjy

      Sokoshotel Vantaalla naurattaa katsella nuo tanssikurssilaiset. Eivät osaa perisuomalaisia valsseja, tangoja jne. tanssia kuten suomalainen tanssiperinne on iät ajat ollut. Nuo tanssikurssilla käyneet hyppii outoa ripaskaa joka ei suomalaiseen perinnetanssiin kuulu. Nuo ripaskan tanssijat valloittaa koko lattian sinne tänne säntäilyllään. Tämän takia tanssipaikat on jo Helsingissä kuolleet ja aina Tamperetta myöden on kato käynyt, kun ei perinnetanssijat enää mene näihin lääviin missä nuo tanssikurssilaiset ovat ryntäilemässä.
      Tanssiravintoloita aitoine tansseineen löytyy enää pohjanmaalta.

      • hajustaHuomaaEttä

        Taitaa sulla riPASKAT olla housussa.


    • NykyinenOululainen

      Jos nyt otetaan vertailuun joku Vantaan omakotilähiö, vrt joku esim Turun Moision omakotilähiö.

      Asutustiheys sekä lähiön koko omakotilähiössä saattaa olla molemmissa suunnilleen sama

      Molemmissa on alkuperäisiä asukkaita, sekä muualta työn perässä muuttaneita. Molemmat sijaitsee keskuspaikan vieressä, työmatka etäisyyden päässä.

      Kuitenkin Vantaalla tuonlaisessa lähiössä, käytännössä kukaan ei tunne toisiaan. Sen sijaan Turun Moisiossa vastaavassa lähiössä käytännössä kaikki tuntee jollain tapaa toisensa.

      Vantaalla ihmiset toki tunnistaa naapurustonsa ulkonäön perusteella, mutta nimet jäävät usein arvoitukseksi. Enemmänkin keksitään omia nimiä, harmaapää, pitkänenä, laahustaja, jne. Kukaan ei ole juurikaan tekemisissä toistensa kanssa, vaan naapurusto on toisilleen enemmän anonyymiä.

      Turun Moisiossa sen sijaan ihmiset tuntee toisensa suurimmaksi osaksi oikeilla nimillään. Lisäksi ihmiset ovat tekemisissä toistensa kanssa. Toki lapsiperhevoittoinen alue tukee tätä, mutta on niitä lapsiperhevoittoisia alueita Vantaallakin, eikä siitä huolimatta väki tunne toisiaan.

      Tätä nykyä asustelen Oulussa, mutta kokemusta on molemmista, Pääkaupungin ympäristöstä, sekä Turusta. On niissä melkoinen ero. Turku muistuttaa aika paljon Oulua, ainoastaan lunta täällä meillä on enemmän. Helsinki Vantaineen oli ainakin meikäläiselle sellainen paikka, missä ei viihtynyt. Juuri sen takia että kaikki eläminen oli niin anonyymiä.

      Sanoisin että näin ulkopaikkakuntalaisena ja pohjoissuomalaisena. Turkuun Moisioon kotiuduin lähes samantien, tuttuja tuli kuin itsestään, automaattisesti. Tuntui melkein heti, että kuului tuohon yhteisöön. Roskan näki ojassa, niin tunsi melkein velvollisuudeksi noukkia se pois sieltä. Sen sijaan Vantaalla asuessani, tunsin oloni todella yksinäiseksi ja kolkoksi, kaikki olivat täysin vieraita, eikä kukaan halunnut tutustua toisiin ihmisiin. Eikä pelkästään minuun, vaan kun seurasin, niin tuntui pahalta kun kukaan muukaan ei tuntenut toisiaan. Kaikki vahtasivat vain kengänkärkiään.

      • IhanEriKokemus

        Kokemuksia on monenlaisia ja aina ne ovat henkilökohtaisia. Aika noloa on syyttää omista ikävistä kokemuksista muita ihmisiä, peilikin on usein hyvä apuväline. Viihtyminen on omissa käsissä lähes poikkeuksetta. Jos odottaa vain muiden aloitteellisuutta, niin se ei aina toimi. Isossa kaupungissa eletään isojen kaupunkien tavalla eli rauhassa saa olla, mutta yhteisöllisyyttä löytyy helposti jos itsekin sitä haluaa.

        Itse syntyperältäni eteläsuomalaisena olen asunut eripuolella Suomea, myös Oulussa, jossa kirjoitin muuten aikanaan ylioppilaaksikin. Turku ja Tamperekin on tuttuja Helsingissä ja Helsingin ympäristökunnissakin vuosia. Muutama vuosi ulkomaillakin. Kaikkialla olen viihtynyt, mutta mihinkään niistä en ole takaisin kaivannut niin paljon, että olisin haikaillut muuttamista. Käynyt niissä lomilla tuttuja ja sukulaisia tapaamassa ja työasioissakin aikanaan useinkin.

        Nyttemmin olen asunut Vantaalla jo 90-luvulta alkaen eikä enää muuttohaluja olekaan, kun olen jo eläkkeellä. Ja nimenomaan asun omakotitalossa Tikkurilan lähistöllä isolla omakotialueella. Täällä asuminen on ollut rauhallista ja leppoisaa, lähinaapurit tunnen oikein hyvin, yhteisöllisyyttä monissa alueen asioissa on aina löytynyt, yhteisiä uudenvuoden ja vapun vastaanottajaisia, syntymäpäiviä jne. Niihin ketään ei pakotetakaan, mutta osallistujista ei ole ollut puutetta. Mitään oleellista minulta ei puutu enkä kaipaa, täällähän on kaikki tarpeellinen ja valtavasti tarpeetontakin helposti saatavilla joten minulle tämä on käytännössä paras mahdollinen asuinpaikka.


    • Bored

      VantaanJokiniemi on kammottavan likainen ja saasteinen paikka,mustaa rasvaista pölyä tunkee joka rakosesta.Irtokoiria tulee vastaan harvase päivä ja paskat jätetään vaikka keskelle tietä tai polkua.Puolet talon asukkaista vaikuttaa mielenterveyspotilailta,talkoot järjestetään pienellä piirillä ilman julkista ilmoitusta.Muutan pois heti kun pystyn!

    • IhanOKon

      Vantaa on ihan yhtä huono kaupunki, kuin kaikki muutkin Suomessa. Aika synkkää visvaa. Muuta ulkomaille jos haluut elää täysillä.

    • kertokaapasss

      Muistan nuoruudestani, jolloin asuimme Helsingissä, että Vantaalla oli jotenkin huono maine. En ole koskaan siellä kyllä asunut. Viime aikoina olen muutaman kerran käppäillyt Tikkurilan kävelykadulla ja ollut positiivisesti yllättynyt. Ainakin jos sitä vertaa Espoon eri keskuksiin, niin onhan se viihtyisämmän oloinen. Osaisiko joku sanoa niitä negatiivisia asioita Tikkurilasta? Eihän tuo pieni tilskiminen vielä asumisesta mitään kerro.

      • Anonyymi

        Ei niitä epäkohtia saa sanoa ääneen. Pikku vihjeenä vantaa pyrkii epätoivon vimmalla Suomen monikulttuurisemmaksi kaupungiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä epäkohtia saa sanoa ääneen. Pikku vihjeenä vantaa pyrkii epätoivon vimmalla Suomen monikulttuurisemmaksi kaupungiksi.

        Ei pyri. Vantaa on tällä hetkellä suosituin kaupunki, jos mitataan muuttovoitolla. Mukaan mahtuu ihmisiä kaikista suomalaisista yhteiskuntaryhmistä.

        Jopa teitä rasisteja, valitettavasti. Kukaan ei estänyt minua sanomasta tuota suurinta epäkohtaa tässä, joten.....


    • soonymmärrettävää

      Noh, onhan Vantaa sellainen alaluokkainen asuinpaikkana, mutta osa ihmisistäkin on toki alaluokkaa ja he tuntevat olonsa kotoisaksi siellä.

      • Anonyymi

        2.3 luettu. Kehitysvammaista ei saa kovistella, mikäli se on häiriötä jatkuvasti tuottava on ohjattava hoitoon, ei kovisteltava.


    • Anonyymi

      Yleensä vantaan kaupungin joh t aja on syytteessä lahjustenotista tai useet johtajat ollet.

      Myöskin vastuutommia. Virkamiejiä löytyy kadunhoidosta kun ei v ätvataa puhelimiin ja talvisin viesteihin kadunhoidosta vastataa juhannuksena. tosi on

      • Anonyymi

        Nykyinen saa kyllä eniten vahinkoa aikaan, pikku lahjukset on sen rinnalla peanuts..


    • Anonyymi

      Vantaa on Suomen eniten kasvava ja kehittyvä kunta ja työpaikkaomavaraisuuskin on reippaati yli 100%. Vantaalaiset ovat erittäin tyytyväisiä omaan kuntaansa, taisi olla suurista kaupungeista ihan kärkipaikalla ellei peräti ykkönen, en muista nyt tarkkaan. Ja asukkaathan, jos ketkä, tuntevat oman kaupunkinsa.
      Nämä suurimmat haukkujat tuskin ovat koskaan asuneet Vantaalla, liekö edes käyneet. Vähän ovat jämähtäneet jonnekin vuosikymmenten takaisiin asennevammoihin, kun oli niin kovin muodikasta haukkua Vantaata, jos mistä. Vantaan jo vuosien ajan maan nopein kehitys on jo aikaa sitten saanut nuo haukkujat näyttämään aika noloilta höpisijöiltä.....

      Nyt korona vähän kurittaa Vantaatakin siinä kuin muitakin kuntia, mutta eiköhän sekin tule selätetyksi ensi kesään mennessä.

    • Anonyymi

      Vantaa on mielestäni persereikä

      • Anonyymi

        Sinullakin on oikeus mielipiteeseesi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullakin on oikeus mielipiteeseesi....

        onko käyny siellä...


      • Anonyymi

        Vantaalla paistaa aurinko 365 päivää vuodessa toisin kuin reiässä.


    • Anonyymi

      Vantaalla on ihana monikulttuurinen värinä.

      • Anonyymi

        Yks harmin paikka, heräsin kovaan päänsärkyyn kun naapurin talon piiousta tuli kitkerää mustaa savua taas. Miksi aina aamuhämärässä? Päiväkoti, uusia kerrostaloja, senioritalo, puisto vieressä. Eikö omakotitaloihin anneta ohjeita, mitä saa polttaa ja milloin. Tunkee savu rakoventtiileistä kerrostaloihin, jotka korkeammalla kuin omakotitalon piipu. Mistä sais ohjeet näille savuuttajille, ja miksi uudet korkeat kerrostalot saanu rakentaa omakotitalojen viereen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yks harmin paikka, heräsin kovaan päänsärkyyn kun naapurin talon piiousta tuli kitkerää mustaa savua taas. Miksi aina aamuhämärässä? Päiväkoti, uusia kerrostaloja, senioritalo, puisto vieressä. Eikö omakotitaloihin anneta ohjeita, mitä saa polttaa ja milloin. Tunkee savu rakoventtiileistä kerrostaloihin, jotka korkeammalla kuin omakotitalon piipu. Mistä sais ohjeet näille savuuttajille, ja miksi uudet korkeat kerrostalot saanu rakentaa omakotitalojen viereen.

        Pakko polttaa puuta kun kiinteistöveron on 1000e
        Ei varaa sähköön

        Vanha mummo


    • Anonyymi

      Millaiset kulkuyhteydet on Vantaan varikkopolulta(lähellä Varikkokaarre)Helsingin keskustaan?Bussilla ilm.pääsee, mutta onko rautatieasemalle hankala päästä.Millaista asuinaluetta?
      Kiitollinen tiedoista

    • Anonyymi

      Veikkaan että huonot joutuu vaihtaa kolmesti ja iltaisin ei pääse ollenkaan kuin pyörällä ja talvella ei pyörällä kään kun ei aurata koskaan kun lunta vielä tulee

    • Anonyymi

      Älä ikinä muuta mikään ei toimi edes vessaan ei pääse

      Vidulaisa vaan martsari täynnä keikamieste pakuja parkerttuntaput täyteen

    • Anonyymi

      Melkosen aivotonta porukkaa lie asuu kun ovat vantaan suomen mamulandiaksi muuttaneet , YÄK !

    • Anonyymi

      Vantaalla on paljon mamuja voi kuvitella ei hyvä paikka asua. Eikös taas ammuttu jossakin bubissa. Mamut hermostuu

    • Anonyymi

      Luultavasti paras pk-seudulla ja yksi parhaimmista koko maassa.
      Näin sanoo ex-stadilainen, joka opiskellut Espoon Otaniemessä, ja asunut Vantaalla Ruskeasannalla omakotitalossa 35 vuotta, jonka rakensi ja johon muutti Espoon Kauklahdesta.

    • Anonyymi

      Se on aika Vantaalaista ja hiljaa virtaa vantaa.

    • Anonyymi

      Ei tuonne enää kukaan tervejärkinen suomalainen kyllä muuta , niin on muuttunu.

    • Anonyymi

      homovastainen vartija santala lentokentältä voi kävellä vastaan

    • Anonyymi

      Muutin pois Vantaalta n. 16-vuoden asumisen jälkeen. Muutto sinne aikanaan ei ollut oma valinta vaan pakkomuutto jonnekin, kun tämä Juutalaisseurakunnan johtajan omistaman vuokrakämpän sopimus loppui tasan 2-vuoden jälkeen. Se vaatii nopeaa ajoitusta hankkia uusi asunto jostain ja pian. Eka 10-15 vuotta asuminen oli ihan ok. Sitten alkoi tulla näitä maahanmuuttajia yhä enemmän kulmille asumaan. Heiltä kun ei voi edes kuvitella löytyvän ymmärrystä elää rauhassa ja pilaamasta muiden asumista. No rauha siinä meni ympäriltä, joten päätin poistua seudulta.

      Muistan kyllä aikanaan miten Itäkeskus ja sen asuinalueet valui vuosien saatossa Somalien valtaan. Olin aikaisemmin käynyt siellä autolla kaupoilla aika usein, mutta sitten yksu vuosi huomasin, että eihän siellä Itiksessä ole enää juuri muita kuin Somaleja. Aidot Suomalaiset häipyvät sellaisista kaupunginosoista, minne maahan muuttajia pesiytyy. Ei niiden kanssa voi Suomalainen elää. Se on täysi mahdottomuus. Sitä asiaa eivät maahanmuutosta päättävät koskaan ymmärrä. Jäähän sinne sitten asumaan niitä, joilla ei ole mahdoillisuutta muuttaa pois mitenkään. Toisaalta on aivan kauhea tulevaisuus lukuisilla kaupunginosilla, kun ne käytännössä tuhoutuu maahanmuuttajien vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe