>Tap..."/> >Tap..."/>

Pete joutunut ajojahdin koteeksi!

???

Tapio pyytää todisteita jossa hän puhuu synnistä ja syntisistä. Kopsasin muutamia kohtia Tapion vastauksista Il-Marin ketjussa, "kuka on syntinen".

>>Tapio kirjoittaa.
>>Väitätkö siis olevasi synnitön?
Synnittömällä on tapana nähdä pahaa ja syntiä vain toisten elämässä, mutta ei yhtä herkästi pahaa myös omassa elämässään. Näin korotamme itsemme ja asetumme toisen yläpuolelle.

Todellisuudessa uskova on siis joka hetki vain syntinen, mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi. Hän on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.

Onko sinun mielestäsi autuas se, joka on synnitön, eikä tarvitse Jumalan ARMOA pelastuakseen?
Rukoiletko muiden synnittömien tapaan:
"'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo Tapio” (Lk 18:11).En tavoittele sellaista pyhyyttä, että alkaisin jo pitämään itseäni synnittömänä. Kristus ei asu muissa kuin syntisissä.

47

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirpa Rajala

ilosanomaa ollut, vaan surkeata kurjutta synnistä.

• Vastaus1

on se, että me vapaudumme synnin kahleista uskon kautta Jeesukseen. Se on valtava llosanoma, sillä me joudumme tunnustamaan, että itsessämme me emme mitään voi.

Armo riitää kasvattamaan meidät Kristukseen. Vain Jeesus on synnitön.

• Vastaus1

Etkö sinä todellakaan kykene käsittämään, että ihminen on syntinen itsestä katsoen ja joutuu nöyrtymään joka hetkiseen parannuksessa elämiseen. Jumala antoi parannuksentien pakanoillekin.

Jumalasta katsoen ihminen on synnitön, sillä niin suuri on ARMO, että Jumala ei katso meidän vajavaisuuksiimme armonpäivänä, vaan antaa meille tilan kasvaa sielujemme Paimenen ääntä kuullen täysi-ikäisiksi, jotka oppivat vastustamaan syntiä.

Jeesus tulee heihin, jotka KUULEVAT Hänen opetuksensa ja Jumalan käskyt, eikä vaade ole se, että ihminen on itsestä katsottuna synnitön. Jeesus tulee johdattamaan sieluamme parannuksen kautta täydellsiyyteen.

Ensin Jumala puhdistaa astian niin, että vanha saasta, joka pitää ihmistä kuulemattomilla korvilla asennoituneena Jumalaan, puhdistuu Jumalan Sanan tieltä pois. Silti ihminen ei ole synnitön, vaan on armosta pelastettu uskon kautta Jeesukseen. Eipä jää varaa kerskaukselle.

• ???: "Tapion mukaan näyttää olevan niin, että sellainen juuri pelastuukin kun ei Jeesusta tunne eikä ole vastaan ottanut, sillä sellaisessahan Tapion mukaan Jeesus jo asuu automaattisesti. (Tämä on mun oma päättelyni Tapion viesteistä).
      --
      Päättelysi on väärä!
      Missä viesteissäni sanon, että "Jeesus jo asuu automaattisesti" meissä?
      Laittaisitko tekstin tänne vahvistukseksi!
      --
      Miten selität esim 1.Joh.1:8
      "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, niin petämme itsemme eikä totuus ole meissä".
      (Muutkin voivat vastata!)

• Sovitellen

Minä olen ollut uskossa yli kaksikymmentä vuotta voi sanoa tämä vaellus tähän päivään on ollut koko ajan parannuksen tekoa.
        En voi sanoa, että olen minkään taakan alla, vaan olen Hengessä vapaa minua ei ahdista vaan silloin, kun teen syntiä valvon itseäni.
        Ja ajatuksiani ja tunnustan heti Jeesukselle vajavaisuuteni. Voinkin sanoa, että ennenkuin tulin tuntemaan Jeesuksen minä olin hyvin pieni sydäminen ja katselin, vain sitä kuinta toinen tekee syntiä.
        Arvostelu kateus katkeruus pitkävihaisuus itsekyys itsekeskeisyys itseni kunnioittamattomuus viha kaikki nämä synnit näin päältä hipaistuna on minussa ollut. Jeesus on tehnyt minussa suoran nuhtelun ja aina se käy yhtä kipeää. Silloin aina tapahtuu, kun ihminen tekee koknais valtaisesti itsessään työtä. Jeesus sanookin älkää armonpälle syniä tehkö. Mitäkö tämä tarkoittaa silloin, kun olemme tehneet syntiä ja katuneet silloin pyrkikää parannukseen.

Jos ei syntiä itsessä huomaa on sokea Jeesus tuntee meidät siksi me voimme, joka päivä mennä Jeesuksen eteen ja tehdä parannusta. Ihminen on monimutkainen siksi meissä on myös ali ja ylitajunta ja muistot siksi sama synti tulee muistoissa takaisin. Jeesus sanoo olkaa vapauden Hengessä se tarkoittaa sitä myös siksi voimme vapautua myös tästä synnin ikeestä ja mustaa meillä on Jeesuksessa rauha.

Meidän ei tulekaan varioida toisten syntejä vaan vastaamme, vain omista synneistä.
        Siksi minäkin voin sanoa on aivan liian rasksta kantaa toisenkin taakkoja mukanaan. Miksi vastaisimme heidän synteihin pahalla koska se ei meille kuulu. Vaeltakaa vapaudessa Jeesuksen Rauhassa Turvassa Vapaudessa ja SUURIMPANA kaikista Rakkaudessa ja Käskyissä.

• Vastaus1
        Sovitellen kirjoitti:

Minä olen ollut uskossa yli kaksikymmentä vuotta voi sanoa tämä vaellus tähän päivään on ollut koko ajan parannuksen tekoa.
        En voi sanoa, että olen minkään taakan alla, vaan olen Hengessä vapaa minua ei ahdista vaan silloin, kun teen syntiä valvon itseäni.
        Ja ajatuksiani ja tunnustan heti Jeesukselle vajavaisuuteni. Voinkin sanoa, että ennenkuin tulin tuntemaan Jeesuksen minä olin hyvin pieni sydäminen ja katselin, vain sitä kuinta toinen tekee syntiä.
        Arvostelu kateus katkeruus pitkävihaisuus itsekyys itsekeskeisyys itseni kunnioittamattomuus viha kaikki nämä synnit näin päältä hipaistuna on minussa ollut. Jeesus on tehnyt minussa suoran nuhtelun ja aina se käy yhtä kipeää. Silloin aina tapahtuu, kun ihminen tekee koknais valtaisesti itsessään työtä. Jeesus sanookin älkää armonpälle syniä tehkö. Mitäkö tämä tarkoittaa silloin, kun olemme tehneet syntiä ja katuneet silloin pyrkikää parannukseen.

Jos ei syntiä itsessä huomaa on sokea Jeesus tuntee meidät siksi me voimme, joka päivä mennä Jeesuksen eteen ja tehdä parannusta. Ihminen on monimutkainen siksi meissä on myös ali ja ylitajunta ja muistot siksi sama synti tulee muistoissa takaisin. Jeesus sanoo olkaa vapauden Hengessä se tarkoittaa sitä myös siksi voimme vapautua myös tästä synnin ikeestä ja mustaa meillä on Jeesuksessa rauha.

Meidän ei tulekaan varioida toisten syntejä vaan vastaamme, vain omista synneistä.
        Siksi minäkin voin sanoa on aivan liian rasksta kantaa toisenkin taakkoja mukanaan. Miksi vastaisimme heidän synteihin pahalla koska se ei meille kuulu. Vaeltakaa vapaudessa Jeesuksen Rauhassa Turvassa Vapaudessa ja SUURIMPANA kaikista Rakkaudessa ja Käskyissä.

hyvän opetuksen kertomalla,että ole ollut jo kauan uskossa ja pysynyt herillä.

"En voi sanoa, että olen minkään taakan alla, vaan olen Hengessä vapaa minua ei ahdista vaan silloin, kun teen syntiä valvon itseäni. Ja ajatuksiani ja tunnustan heti Jeesukselle vajavaisuuteni."

Koplasin tuohon keromaasi sen takia, että tuo mitä kerrot on juuri siinä parannuksessa elämistä, minkä Jumala antoi pakanoillekin.
        Miten sinua voisi ahdistaa, kun teet parannusken siitä, joka saattaisi tuoda ahdistuksen. Jeesus on luvannut vapauttaa ihmisen synnistä, jos tämä tunnustaa syntinsä.
        Tunnustamattomista synneistä ei voi tulla vapautusta.

• ???

kun sanot noin, niin kaikki jotka eivät ole Jeesusta vastaan ottaneet, eikös juuri ne ole syntisiä?

>>Kristus ei asu muissa kuin syntisissä.

• ??? kirjoitti:

kun sanot noin, niin kaikki jotka eivät ole Jeesusta vastaan ottaneet, eikös juuri ne ole syntisiä?

Noin se menee kun Tapio yrittää ylläpitä synnin uskovissa...

Toinen asia mitä en myöskään voi ymmärtää miten uskovaiset hokee ettei synnitön tarvitsee Armoa? Eikö se juuri on selvä asia että pysyäxeen niinkuin Sana sanoo siinä Jumalan palveluxessa Lujana ja Vahvana ettei lankea koskaan on ihmellinen Voimakas Armon Voima joka ei hellitä ja vahvistaa joka hetki vain enemmän Uskova joka Uskoo eikä pelkää epäuskovassa että nyt kohta lankean mun epäuskossa????

• ??? kirjoitti:

???, kysyn uudelleen:
        Miten selität 1.Joh.1:8
        "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, niin petämme itsemme eikä totuus ole meissä".

• ???
        Tapio522 kirjoitti:

???, kysyn uudelleen:

tarkoittaa tiedostamatonta syntiä. Syntiä jota emme tiedosta synniks, uskovana henkilönä sinä varmasti ymmärrät mitä tiedostamoton synti on. Kun rukoilemme Isämeidän rukouksen, niin siinäkin pyydämme anteeksi niitä tiedostamattomia velkojamme. Sitä se tarkoittaa!

>>"Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, niin petämme itsemme eikä totuus ole meissä".

• Tapio522 kirjoitti:

???, kysyn uudelleen:

kun lukun alussa tällaista ilmoitetaan eikä lopussa on lähtöasetelmat tällaista syntiä kaikkissa ihmisissä..

Mutta lue eteenpäin niin löydät avun siitä ja miten ihanaan ja synnitön ihminen voi tulla jos Uskoo ja Uskossa otetaan vastaan sitä. mutta ymmärrän että kun olet myytyy sinne syntiin joka julistat epäuskossa niin eisulla ole muuta valinnan varaa kun luoda itselle sellainen omavanhurskaan rauha joka rauhoittaa sun taistelu Jumala vastaan !!

• savonarola kirjoitti:

kun lukun alussa tällaista ilmoitetaan eikä lopussa on lähtöasetelmat tällaista syntiä kaikkissa ihmisissä..

Mutta lue eteenpäin niin löydät avun siitä ja miten ihanaan ja synnitön ihminen voi tulla jos Uskoo ja Uskossa otetaan vastaan sitä. mutta ymmärrän että kun olet myytyy sinne syntiin joka julistat epäuskossa niin eisulla ole muuta valinnan varaa kun luoda itselle sellainen omavanhurskaan rauha joka rauhoittaa sun taistelu Jumala vastaan !!

Selität tuon --> Täss nyt on mihin sun mielipaikasta eteenpäin Uskovaisen elämässä

3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
        6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

tarkoittaa tiedostamatonta syntiä. Syntiä jota emme tiedosta synniks, uskovana henkilönä sinä varmasti ymmärrät mitä tiedostamoton synti on. Kun rukoilemme Isämeidän rukouksen, niin siinäkin pyydämme anteeksi niitä tiedostamattomia velkojamme. Sitä se tarkoittaa!

>>"Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, niin petämme itsemme eikä totuus ole meissä".

jota harrastat täällä on tiedostamatonta syntiä ja onko mustamaalaminenkin sitä?

Et varmaan edes hoksaa mustamaalaavasi lähimäistäsi, sillä sinä et oppisis mukaan tee syntiä.

Mutta täältä sivusta on helppo nähdä miten kirjoitat valheita. Tee parannus.

• savonarola kirjoitti:

Selität tuon --> Täss nyt on mihin sun mielipaikasta eteenpäin Uskovaisen elämässä

4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.

Mihin Pimeys joka on syntiä se ei ole joku yö missä tarvitset taskulamppu että näet. Tässä tarvitset Jumalan Valo !! Kuka valaisee kysyn sinulta!

Katso nyt tarkkaan samassa kirjeessä kohtiloppuhuipentua -->

8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.

---ja ollaan vasta toisessa luvussa !!!

• savonarola kirjoitti:

Mihin Pimeys joka on syntiä se ei ole joku yö missä tarvitset taskulamppu että näet. Tässä tarvitset Jumalan Valo !! Kuka valaisee kysyn sinulta!

Katso nyt tarkkaan samassa kirjeessä kohtiloppuhuipentua -->

8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.

---ja ollaan vasta toisessa luvussa !!!

Lisä synnittömyydestä ja vasta toisessa luvussa --> 16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

• savonarola kirjoitti:

Lisä synnittömyydestä ja vasta toisessa luvussa --> 16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

vielä ja sitten varoitetaan niistä joka kehoittaa toisin ??? Oletko muuten samoissa linjoissa kun nuo antikristuxen palvelioita ???? Onko sulla vanhurskauden hedelmät vai lihan ja saastaisuuden hedelmät--->

18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
        21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

• ??? kirjoitti:

???: "Kun rukoilemme Isämeidän rukouksen, niin siinäkin pyydämme anteeksi niitä tiedostamattomia velkojamme. Sitä se tarkoittaa"!
        ---
        Elikkä olemme siis syntisiä, kuten Paavalikin myönsi OLEVANSA!
        Uskotaan Johannesta ja Paavalia!

• savonarola kirjoitti:

vielä ja sitten varoitetaan niistä joka kehoittaa toisin ??? Oletko muuten samoissa linjoissa kun nuo antikristuxen palvelioita ???? Onko sulla vanhurskauden hedelmät vai lihan ja saastaisuuden hedelmät--->

18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

Kuka tekee syntiä ?? Olet kertonut että sä pysyt synnissä ja vielä kerskailet että se on jotenkin oikea uskovaisten asema ja tila ?? ---> 4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Oletko perceleestä Tapio ???

• savonarola kirjoitti:

Kuka tekee syntiä ?? Olet kertonut että sä pysyt synnissä ja vielä kerskailet että se on jotenkin oikea uskovaisten asema ja tila ?? ---> 4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

ja olen huolissaan sun asema ja tila joka ei voi olla Kristuxessa koska silloin et tekisit syntiä !! Ja edelleen ollaan kolmannessa ja samassa kirjeessä mistä aloitit ja mihin me olemme pääsemässä näytän sulle ---> tuu perään koska ---> 14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.

• savonarola kirjoitti:

ja olen huolissaan sun asema ja tila joka ei voi olla Kristuxessa koska silloin et tekisit syntiä !! Ja edelleen ollaan kolmannessa ja samassa kirjeessä mistä aloitit ja mihin me olemme pääsemässä näytän sulle ---> tuu perään koska ---> 14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.

älä selitä ja pakene kun sydän syyttä sen syytöxen takana on jumala joka haluaa autta sua niinkuin hän näyttä että rukoile ja hae apua ---> 20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
        21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
        22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

----Tahdotko uskallus Jumalaan vai paeta kun Joona?

• savonarola kirjoitti:

älä selitä ja pakene kun sydän syyttä sen syytöxen takana on jumala joka haluaa autta sua niinkuin hän näyttä että rukoile ja hae apua ---> 20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
        21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
        22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

----Tahdotko uskallus Jumalaan vai paeta kun Joona?

on ihana autta veljeä ja kertoa sulle Usko Oikea Jeesuxen ja varo niitä henkejä joka kertoo sulle ettet voi päästä vapaaxi synnin vallasta ja olla synnitön jo tässä ajassa!! ---> 1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

• savonarola kirjoitti:

on ihana autta veljeä ja kertoa sulle Usko Oikea Jeesuxen ja varo niitä henkejä joka kertoo sulle ettet voi päästä vapaaxi synnin vallasta ja olla synnitön jo tässä ajassa!! ---> 1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

rakas veljeni ---> 6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

Huomatko että me olemme jo tässä maailmassa sellaisia kun Hän ON ??? Oliko ja onko Hän syntinen tässä maailmanajassa tai seuravassa tulevaisuudessa ---> SINÄ LUKEE KUIN HÄN ON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• savonarola kirjoitti:

rakas veljeni ---> 6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

Huomatko että me olemme jo tässä maailmassa sellaisia kun Hän ON ??? Oliko ja onko Hän syntinen tässä maailmanajassa tai seuravassa tulevaisuudessa ---> SINÄ LUKEE KUIN HÄN ON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RAKKAUS HEHKUU SUA KOHTAAN JA ON ILO SAADA NÄYTTÄ SULLE MILLAISIA OLEMME TÄSSÄ MAAILMAAJASSA ! ELIKÄ SELLAISIA SYNNITTÖMIÄ KUN HÄN ON JA ---> 5 LUKU ---->

1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

SE JOKA NOUDATTAA HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ TEKEEKÖ HÄN SYNTIÄ? EIKÖ SE JUURI TEKEE SILLOIN SYNTIÄ EIKÄ NOUDATTAA HÄNEN KÄSKYJÄ !!!!!!!!!!!!!!

• Ihmetellen.
        savonarola kirjoitti:

osaat valikoiden tuoda raamattua tänne, etkä silti ymmärrä mitä tuossa puhutaan. He ovat Jumalassa jotka rakastavat, mutta he eivät ole päässeet lähellekään Jumalaa, jotka eivät rakasta. Vain sen osalta ihminen on Jeesuksen kaltainen, miltä osalta hän uskoo.

Sinähän olet itse yksi pahimmista toisten halventajista. Oletko sinä päässyt vielä alkuunkaan parannuksen teossa?

• savonarola kirjoitti:

RAKKAUS HEHKUU SUA KOHTAAN JA ON ILO SAADA NÄYTTÄ SULLE MILLAISIA OLEMME TÄSSÄ MAAILMAAJASSA ! ELIKÄ SELLAISIA SYNNITTÖMIÄ KUN HÄN ON JA ---> 5 LUKU ---->

1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

SE JOKA NOUDATTAA HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ TEKEEKÖ HÄN SYNTIÄ? EIKÖ SE JUURI TEKEE SILLOIN SYNTIÄ EIKÄ NOUDATTAA HÄNEN KÄSKYJÄ !!!!!!!!!!!!!!

OTA SE VASTAAN ! EI OLE MINUN TODISTUSTA MITÄ OLEN SULLE KIRJOITTANUT VAAN ---> 9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa

• savonarola kirjoitti:

OTA SE VASTAAN ! EI OLE MINUN TODISTUSTA MITÄ OLEN SULLE KIRJOITTANUT VAAN ---> 9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa

TAPAHTUU !! NIIN NÄYTTÄÄ MYÖS JUMALA MEILLE JOHANNEXEN KIRJEESSÄ MITEN ALUSSA KAIKKI ON SYNNISSÄ JA TEKEE SYNTIÄ MUTTA MYÖS MITÄ SITTEN TAPAHTUU JA KIRJEESSÄ OIKEASSA JÄRJESTYXESSÄ KUN TULLAAN USKOON ETTÄ ME TULLAAN SYNNITTÖMIÄ JA ---> 18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.

JA TÄMÄ ON SITTEN USKOVAISEN OIKEA ELÄMÄ JA TILAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HALLELUUJA,,, KIITOS JEESUS,,,, SINÄ TEIT SEN.... SINÄ TEIT SEN,,, SINÄ TEIT SEN SITTENKIN RISTILLÄ,,,,,,,, KUN KUOLIT JA VOITIT PERCELEN, KUOLEMAN JA SYNNIN !!

• savonarola kirjoitti:

TODELLINEN JEESUKSEN KRISTUKSEN TUNTEMINEN
        1.Joh.2:3-6
        --
        Johanneksen kirjeen tarkoitus on taistella kristittyjen synnintekoa vastaan.
        Tähän taisteluun liittyy aina TOIVO; meillä on puolustaja ja sovitus Isän tykönä (2:1-2).
        Tähän vedoten voimme ylipäätään lähestyä pyhää Jumalaa. Puolustajana hän rukoilee puollestamme (Room.8:34).

Elävä yhteys Jeesukseen Kristukseen näkyy uskovassa siinä, että pidämme hänen käskynsä (3). Muunlainen ”tunteminen” on itsensä ja muitten pettämistä, toisin sanoen valehtelua (4).
        Jeesuksen tunteminen on hänen käskyjensä pitämistä. Lähetyskäskyssään Jeesus kehoitti apostoleitaan opettamaan kastettuja ”pitämään kaikki, mitä hän on käskenyt pitää” (Matt.28:28:19,20).

Jeesuksen sanojen pitäminen (5) on enemmän, kuin sen ulkonainen noudattaminen.
        Edellä luimme: ” Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä” (1:8).
        Jeesuksen sanojen pitäminen ei ole meidän täydelliséksi tulemista, vaan Jumalan rakkauden täydelliseksi tulemista meissä (5).

• ???
        Vastaus1 kirjoitti:

jota harrastat täällä on tiedostamatonta syntiä ja onko mustamaalaminenkin sitä?

Et varmaan edes hoksaa mustamaalaavasi lähimäistäsi, sillä sinä et oppisis mukaan tee syntiä.

Mutta täältä sivusta on helppo nähdä miten kirjoitat valheita. Tee parannus.

mustamaalaa ja ivaa jaikalia esim.?

• Ihmetellen. kirjoitti:

osaat valikoiden tuoda raamattua tänne, etkä silti ymmärrä mitä tuossa puhutaan. He ovat Jumalassa jotka rakastavat, mutta he eivät ole päässeet lähellekään Jumalaa, jotka eivät rakasta. Vain sen osalta ihminen on Jeesuksen kaltainen, miltä osalta hän uskoo.

Sinähän olet itse yksi pahimmista toisten halventajista. Oletko sinä päässyt vielä alkuunkaan parannuksen teossa?

Lueppas nyt tarkkaan Johannexen kirje niin huomaat ettei sulla ole uskoa ollenkaan !!
        EI TARTTE YHTÄÄN VALIKOIDA KUN RAAMATTU ON TÄYNNÄ USKOA MITÄ IHANAMMAN PUHDAS JA PYHÄ IHMISLAPSEN HÄN MEISTÄ JOKAISEN LUO KUN ANTAUTUU JA USKOO HÄNEN SANAN !! ENEMMÄN TÄYTYY VAROA JA VALIKOIDA ETTÄ LÖYTYY NIITÄ RAAMATUNPAIKKOJA JOKA KERTOO USKOVAISTEN EPÄPYHÄ JA SYNNILLINEN ELÄMÄ MISSÄ SINÄ ELÄÄT !!!!!

• savonarola kirjoitti:

UUSI KÄSKY
        1.Joh.2:7-11
        --
        Jeesuksen käskyt voidaan ilmaista yhdellä käskyllä, joka on samalla kertaa vanha ja uusi käsky.
        Tämä käsky löytyi jo pyhistä kirjoituksista ja Jeesus saattoi yhtyä aikansa kirjanoppineiden kantaan:
        Mark.12:29-33
        12:29 "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        --
        Jeesus liittää Israelin uskontunnustuksen ”Jumala on yksi ainoa” (5.Moos.6:4) rinnalle rakkauden käskyn (29-31). Nämä kaksi käskyä ovat lain ydin.
        Rakkaus-käsky on yli kaiken ulkonaisen uhrimenon (33). Sydänjuuriin menevä rakkauden velvoitus on mahdollista vain sille, joka uskoo yhteen ainoaan Jumalaan.
        Tähän käskyyn apostolit usein palaavat ja sitä eri puolilta selittävät (Room. 13:9, Gal. 5:14, 1. Tim. 1:5, Jaak. 2:8).

• savonarola kirjoitti:

JUMALAN LAPSET JA HEIDÄN TOIVONSA
        Joh.2:26-3:3
        ---
        Kristillisellä seurakunnalla on tieto ja turva siinä voitelussa, minkä se on Jumalalta saanut (26,27). Voitelu merkitsee Pyhän Hengen saamista.

Epäjärjestyksen keskellä Jumalan seurakunnalla on Jumalan Hengen antama järjestys ja linja. Tämä ei ole itsestään selvää, vaan seurakunnan on ponnisteltava ja kilvoiteltava Hengessä pysyäkseen. On pidettävä se, mitä on saatu.

Jumala on rakkaudessaan suonut uskoville Jumalan lapsen nimen. Jumalan lapsen asema on Isän antama lahja.
        Ihmisen puolelta kysytään, haluaako hän ottaa tämän lahjan vastaan ”niin kuin lapsi sen ottaa” (Mark.10:15).
        ”Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä” (Joh.1:12).
        ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh.3:16)..

Jumala on sanallaan luonut maailman ja sanallaan hän luo myös Jumalan lapset. Sen tähden maailma ei tunne meitä (1).
        Jumalan lasta ei voi näyttää tälle maailmalle niin kuin näytetään tämän maailman esineitä.

Vielä ei käy ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen vasta silloin, kun hän ilmestyy (2).
        Jumalan lapseus on lahjaa, mutta lahja velvoittaa noudattamaan vanhurskautta(1.Joh.3:3-10).

• savonarola kirjoitti:

JUMALAN LAPSET - PAHOLAISEN LAPSET
        1.Joh.3:4-10
        --
        Johannes kehoittaa lukijoitaan puhdistamaan itsensä (3:3). Jokainen, joka toivoo Herransa näkemistä, ensin puhdistaa itsensä.
        Hän, joka on perillä, on puhdas, mutta me, jotka olemme vasta matkalla, tarvitsemme ”jalkojen pesua” (Joh.13:1-20).

Edellä on ollut jo puhetta puhdistuksesta: Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1:7). Puhdistus merkitsee samalla pyhitystä. Pyhitys on vihkiytymistä Jumalan tottelemiseen.
        Synnin tekeminen ei kuulu sen elämään, joka on erotettu pyhään palvelukseen.

Kaikki synnin tekeminen on viholliseen, perkeleeseen, liittymistä. Perkele edustaa elämän vastavoimaa, tuhoa, hävitystä ja kuolemaa. Jumalan Poika ilmestyi tekemään tyhjäksi pimeyden työt (8).

Sentähden sen, joka sanoo tuntevansa Jumalan Pojan, on myös sanouduttava irti pimeyden töistä. Tällä ei tarkoiteta tosiasiallista synnittömyyttä, niin kuin edellä nimenomaan korostettiinkin (1:8-10). Jumalasta syntynyt ei vain suostu syntiin, koska Jumalan siemen pysyy hänessä (9).

• savonarola kirjoitti:

RAKASTAKAA TOISIANNE
        1.Joh.3:11-20
        --
        Miten maailma suhtautuu Jumalan lapsiin?
        Maailma on synnin temmellyskenttä. Maailma on kuin Kain, joka vihasi hurskasta veljeään (12). Uskovien tunnusmerkki on keskinäinen rakkaus. ”Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa” (14).

Kristittyjen on pantava pois keskinäinen vihansa.
        Vuorisaarnassaan Jeesus sanoo, että vihaaminen on murhaamista (Matt.5:22). Kristittyjen aitous punnitaan teoissa ja totuudessa (17,18).
        Pelkkä rakkaudesta puhuminen ei merkitse mitään (19).

Aitouden mukana tulee suuri uskallus. Hyvä omatunto tekee ihmisen rohkeaksi, koska oikein tehdessämme meillä ei ole mitään pelättävää.
        Jeesus sanoo:
        "Minä olen tie ja totuus ja elämä (Joh.14:6).
        Kun tiedämme olevamme oikealla tiellä, niin ei tarvitse pelätä. Totuus tekee vapaaksi.

Silti sydämemme voi syyttää meitä, sillä emme ole synnittömiä.
        Joka kieltää tämän, on eksyksissä ja totuus ei ole hänessä (1.Joh. 1:8-10).

• savonarola kirjoitti:

JUMALAN HENKI JA ANTIKRISTUKSEN HENKI
        1.Joh.4:1-6
        ----
        --
        Kristityltä kysytään viisautta voidakseen erottaa Jumalan Hengen muista hengistä. Emme saa olla liian herkkäuskoisia, vaan henget on koeteltava (1).
        Siihen aikaan oli monia vääriä profeettoja liikkeellä, kuten tänäänkin on laita. Sen huomaamme tälläkin palstalla. Meidän on oltava varovaisia näitten suhteen.

Kristityillä on ”tieto” (2:3, 5,18, 3:14) ja heissä on ”jumalan siemen”, joka ”pysyy” (3:9).
        Oikeat kristityt tietävät mihin uskovat ja mihin ovat menossa. He ottavat vaarin varoituksista. He tietävät, että aika on paha ja noudattavat Pietarin kirjeen ohjetta:
        ” Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;...” ( 2.Piet. 1:10).

Kristinusko on uskoa siihen, että Jeesus on Kristus ja että Jeesus on historiallinen henkilö, joka tuli tähän maailmaan.
        ”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme” (Joh.1:14).
        Tästä perustavasta uskonlauselmasta lähtee henkien koetteleminen.
        Tämä annettiin jo ensimmäisellä vuosisadalla merkiksi: ”Ei kukaan voi sanoa: Jeesus olkoon Herra, paitsi Pyhässä Hengessä” (12:3).

(Tämän uskontunnustuksen antoi Tuomaskin; Joh.20:28/Vrt. 1.Joh.5:20. Jokainen aito kristitty yhtyy tähän tunnustukseen.)

• savonarola kirjoitti:

Edellä on jo ollut paljon puhetta siitä, että joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös veljiään (sisariaan) (1. Joh.4:7-21). Johannes painottaa tätä kovin:
        ”Jumalan rakastaminen vie veljien rakastamiseen” (1.Joh.5:1-4).
        Vielä vanhoilla päivilläänkin Johannes muistutti tästä. Perimätieto kertoo, että kun hän oli jo vanha, eikä itse voinut saapua seurakunnan kokouksiin, hänet kannettiin ystäviensä luo, jolloin hän vain toisti: ”Lapseni, rakastakaa toisianne”! (Johannes luultavasti asui viimeiset ajat Efesossa)

Vain Jumala voi saada aikaan uskon ihmeen ihmisen sydämessä (4,5). J
        umalasta syntynyt myös rakastaa Jumalaa, joka on hänet uuteen elämään synnyttänyt. Mutta se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös muita Jumalan lapsia: Uudestisyntyneitten välille syntyy veljesrakkaus.

Rakkaus Jumalaan on kaikkea muuta kuin pelkkiä kauniita sanoja. Johannes yhdistää erottamattomasti Jumalan rakastamisen Jumalan käskyjen pitämiseen (3).
        ”Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;...” (2,3).

Jumalan käskyjen suloisuudesta puhuttiin jo vanhan liiton ihmisten keskuudessa.
        Moni kokee, että käskyt on pantu ihmisille taakaksi. Asia on kuitenkin päinvastoin; käskyt ovat meille avuksi., ”käskyt eivät ole raskaat”.
        Ne auttavat tietämättömät ja osaamattomat elämän tielle.
        Se, joka rakastaa Jumalaa, ei tunne Hänen käskyjänsä raskaiksi täyttää.

• savonarola kirjoitti:

TAPAHTUU !! NIIN NÄYTTÄÄ MYÖS JUMALA MEILLE JOHANNEXEN KIRJEESSÄ MITEN ALUSSA KAIKKI ON SYNNISSÄ JA TEKEE SYNTIÄ MUTTA MYÖS MITÄ SITTEN TAPAHTUU JA KIRJEESSÄ OIKEASSA JÄRJESTYXESSÄ KUN TULLAAN USKOON ETTÄ ME TULLAAN SYNNITTÖMIÄ JA ---> 18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.

JA TÄMÄ ON SITTEN USKOVAISEN OIKEA ELÄMÄ JA TILAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HALLELUUJA,,, KIITOS JEESUS,,,, SINÄ TEIT SEN.... SINÄ TEIT SEN,,, SINÄ TEIT SEN SITTENKIN RISTILLÄ,,,,,,,, KUN KUOLIT JA VOITIT PERCELEN, KUOLEMAN JA SYNNIN !!

TODISTUS JEESUKSESTA KRISTUKSESTA
        1.Joh.5:6-12
        --
        Vielä kerran Johannes korostaa Kristuksen lihaan tulemisen merkitystä. Jeesus tuli ”veden ja veren kautta” (6).
        Jeesus oli Kristus alusta alkaen ja loppuun asti , hamaan ristinkuolemaan asti.

(Peri)synnin olemassaolon takia Jeesuksen ei sopinut syntyä Joosefin syntiin langenneesta siemenestä, vaan Hänen piti syntyä (siitä) Pyhästä Hengestä ollakseen Pyhä ja Tahraton uhri Jumalalle (Matt.1:20-23).

Mitenkä päästä uskomaan tällaiseen Jeesukseen Kristukseen?
        Meillä on kolme todistajaa, sanoo Johannes:
        ”Henki, vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä” (7,8).

Juutalaisen oikeuskäytännön mukaan tarvittiin kaksi tai kolme todistajaa (5.Moos.19:15).
        Tavallaan nytkin on kolme todistajaa, sillä Jordanin vesi ja Golgatan veri myös todistavat.
        Vesi ja veri liittävät pelastustapahtumat ihmisten maailmaan ja ihmisten historiaan. Nämä tapahtumat ovat tosiasioita. Ainoa ja pätevä todistus on vain Jumalan todistus, kun hän on todistanut Pojastaan(9).

Meidän on otettava tämä todistus vastaan. Ellemme usko Jumalan todistusta, teemme Hänet valhettelijaksi (10).
        Uskotko sinä Jumalan todistukseen Pojastaan?
        Uskotko, että Jumala antoi oman Poikansa syntiemme sovitukseksi?

• Aamen.
        Tapio522 kirjoitti:

TODELLINEN JEESUKSEN KRISTUKSEN TUNTEMINEN
        1.Joh.2:3-6
        --
        Johanneksen kirjeen tarkoitus on taistella kristittyjen synnintekoa vastaan.
        Tähän taisteluun liittyy aina TOIVO; meillä on puolustaja ja sovitus Isän tykönä (2:1-2).
        Tähän vedoten voimme ylipäätään lähestyä pyhää Jumalaa. Puolustajana hän rukoilee puollestamme (Room.8:34).

Elävä yhteys Jeesukseen Kristukseen näkyy uskovassa siinä, että pidämme hänen käskynsä (3). Muunlainen ”tunteminen” on itsensä ja muitten pettämistä, toisin sanoen valehtelua (4).
        Jeesuksen tunteminen on hänen käskyjensä pitämistä. Lähetyskäskyssään Jeesus kehoitti apostoleitaan opettamaan kastettuja ”pitämään kaikki, mitä hän on käskenyt pitää” (Matt.28:28:19,20).

Jeesuksen sanojen pitäminen (5) on enemmän, kuin sen ulkonainen noudattaminen.
        Edellä luimme: ” Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä” (1:8).
        Jeesuksen sanojen pitäminen ei ole meidän täydelliséksi tulemista, vaan Jumalan rakkauden täydelliseksi tulemista meissä (5).

"Jeesuksen sanojen pitäminen ei ole meidän täydelliséksi tulemista, vaan Jumalan rakkauden täydelliseksi tulemista meissä (5). "

Ilo lukea.

• Tapio522 kirjoitti:

JUMALAN HENKI JA ANTIKRISTUKSEN HENKI
        1.Joh.4:1-6
        ----
        --
        Kristityltä kysytään viisautta voidakseen erottaa Jumalan Hengen muista hengistä. Emme saa olla liian herkkäuskoisia, vaan henget on koeteltava (1).
        Siihen aikaan oli monia vääriä profeettoja liikkeellä, kuten tänäänkin on laita. Sen huomaamme tälläkin palstalla. Meidän on oltava varovaisia näitten suhteen.

Kristityillä on ”tieto” (2:3, 5,18, 3:14) ja heissä on ”jumalan siemen”, joka ”pysyy” (3:9).
        Oikeat kristityt tietävät mihin uskovat ja mihin ovat menossa. He ottavat vaarin varoituksista. He tietävät, että aika on paha ja noudattavat Pietarin kirjeen ohjetta:
        ” Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;...” ( 2.Piet. 1:10).

Kristinusko on uskoa siihen, että Jeesus on Kristus ja että Jeesus on historiallinen henkilö, joka tuli tähän maailmaan.
        ”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme” (Joh.1:14).
        Tästä perustavasta uskonlauselmasta lähtee henkien koetteleminen.
        Tämä annettiin jo ensimmäisellä vuosisadalla merkiksi: ”Ei kukaan voi sanoa: Jeesus olkoon Herra, paitsi Pyhässä Hengessä” (12:3).

(Tämän uskontunnustuksen antoi Tuomaskin; Joh.20:28/Vrt. 1.Joh.5:20. Jokainen aito kristitty yhtyy tähän tunnustukseen.)

tuohon yhtyä koska ei Jeesus ole mitään Historiallinen . Hyi sua Tapio ettet tuokaan ole sun sydän ole avannut tiedostamaan. Hän elää ja on olemassa tällä hetkellä ! Kain on ja Nooa ja Job on Historiallisia tiettyllä tavalla mutta Jeesus elää vielä tänä päivänä ja voi hyvin Tapio !!

Vai että Kristityt on tuota mieltä ?? Historiallien Jeesus hmmmm ? Onko se kirkon tunnustus?

Joo siinä sitten on se virhe että saatanakin tunnustaa Jeesus Herraxi mutta ei oman ja saa olla niinkuin sun tunnustuxessa vaikkapa kissojen Herra näin saatana kyllä lausuu mutta ei hänen oma Herra !! Niinpä sanotko sinä Tapio joka on epäjumalan nimi ja vaihtaisin heti sen jos olisin sua.MUTTA MITEN ON ? Sanotko JEESUS omaxi HERRAXI ??

• savonarola kirjoitti:

tuohon yhtyä koska ei Jeesus ole mitään Historiallinen . Hyi sua Tapio ettet tuokaan ole sun sydän ole avannut tiedostamaan. Hän elää ja on olemassa tällä hetkellä ! Kain on ja Nooa ja Job on Historiallisia tiettyllä tavalla mutta Jeesus elää vielä tänä päivänä ja voi hyvin Tapio !!

Vai että Kristityt on tuota mieltä ?? Historiallien Jeesus hmmmm ? Onko se kirkon tunnustus?

Joo siinä sitten on se virhe että saatanakin tunnustaa Jeesus Herraxi mutta ei oman ja saa olla niinkuin sun tunnustuxessa vaikkapa kissojen Herra näin saatana kyllä lausuu mutta ei hänen oma Herra !! Niinpä sanotko sinä Tapio joka on epäjumalan nimi ja vaihtaisin heti sen jos olisin sua.MUTTA MITEN ON ? Sanotko JEESUS omaxi HERRAXI ??

savonarola: "MUTTA MITEN ON ? Sanotko JEESUS omaksi HERRAKSESI ??
        Kyllä; JEESUS KRISTUS ON HERRANI ja syntieni sovittaja.
        --
        JEESUS KRISTUS, TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ
        1.Joh.5:20-21
        ---
        5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        5:21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
        --
        Vielä kerran kuuluu 1.Joh. kirjeen lopussa evankeliumi historiallisesta Jeesuksesta, "joka on tullut" (20) ja on nyt taivaassa Isän oikealla puolella ja hänen välittämästään ymmärryksestä, joka vie todellisen, elävän Jumalan tuntemiseen..
        Me olemme ”siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ” (20).

Hän on ”yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen”! (Room. 9:5)

• Aamen. kirjoitti:

"Jeesuksen sanojen pitäminen ei ole meidän täydelliséksi tulemista, vaan Jumalan rakkauden täydelliseksi tulemista meissä (5). "

Ilo lukea.

TERVEHDYS MYÖS SAVIXELTA !!! : )

Kol. 4:12

Tervehdyksen lähettää teille teikäläinen Epafras, Kristuksen Jeesuksen palvelija, joka rukouksissaan aina taistelee teidän puolestanne, että te pysyisitte täydellisinä ja täysin vahvoina kaikessa, mikä on Jumalan tahto.

Ef. 4:12

tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

• Tapio522 kirjoitti:

savonarola: "MUTTA MITEN ON ? Sanotko JEESUS omaksi HERRAKSESI ??
        Kyllä; JEESUS KRISTUS ON HERRANI ja syntieni sovittaja.
        --
        JEESUS KRISTUS, TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ
        1.Joh.5:20-21
        ---
        5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        5:21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
        --
        Vielä kerran kuuluu 1.Joh. kirjeen lopussa evankeliumi historiallisesta Jeesuksesta, "joka on tullut" (20) ja on nyt taivaassa Isän oikealla puolella ja hänen välittämästään ymmärryksestä, joka vie todellisen, elävän Jumalan tuntemiseen..
        Me olemme ”siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ” (20).

Hän on ”yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen”! (Room. 9:5)

AINA JOTAIN.. SIINÄ ON SITTEN HYVÄ LÖYTÄÄ PYHITTÄJÄ SUN HERRASSA JA PUHDISTAJA !! : )

• Vastaus1
        ??? kirjoitti:

mustamaalaa ja ivaa jaikalia esim.?

sellainen viesti, jossa teen niin. En ivaa koskaan, enkä mustamaalaa ketään.

• ???: "Nyt Peteä on tällä pastalla syytetty siitäkin, että on sanonut Tapion opettavan synnistä...".
      ---
      Yksi tärkeä sana jäi väitteestäsi pois.
      Voisitko laittaa oikein Pete..n sanomiset.

• YSKIT KUN ET OLE EDES USKOSSA? Jos olisit uskossa niin hankist itellesi ninkin Jumalallisen tahdon mukaan että olis järjestys ja oikenlaista valvonta palstalla !! ymmärrän että trollit halua hajottaa järjestyxen omia irstaita textiä varten. Mutta sä olet pelkkä huutava puskatrolli... Siihen asti kun hankit henkilökohtainen asiallinen nikkin....

• ???

sinua runsaasti siunatkoon!

• ??? kirjoitti:

sinua runsaasti siunatkoon!

Ja sinua myös Rakas !! Tulisko tuo olevan sun rekattu nikki ---> ???

Niin muuten antex jos sanoin kovin kova? Mutta järjestys pitää yrittää näyttä uskoville että on jotain joka on tärkeä. Niinkuin Pyhitys ja synnittömyys !!
        Koska onhan se selvä että vääränlaista armo avaa mahdollisuuden helpommin tehdä syntiä. Jos on vuoskymmenet,,, taottu että saat antexi kun teet syntiä,,, ja eläät valatavassa armossa missä Jumala ei sua näe,,, niin miten herkullista antaa perixi kun joku niinsanottu ""valkoinen synti""" koputtaa omatunnossa ??

Mutta tieto vääränlaisesta valtavasta armosta ja antexiannosta saa sua sanomaan sydämessä okej ja tekemään syntiä,, kun saatana kertoo että muuten olet nipottaja ja suvaitsematon ja kaikkea muuta syyttöstä !!
        Mutta oikea porkkana ja keppi ei anna sulle tällaista välinpitämättömyyttä ja suruttomuutta mieliala!

• ---

---

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3593
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2224
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1865
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1609
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      15
      1565
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      80
      1263
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1222
    Aihe