Koti täynnä karvoja,mikä avuksi?

raitahäntä

Tämän kysymyksen olen löytänyt Purina-klubin REVIIRI-lehden kannesta.Jokainen on tervetullut klubiin, saa 4 kertaa vuodessa lehden ja varmaan löytää vastauksia kipeisiin kysymyksiin,niin kuin tähän asti KISSAN KARVAT olivat. Minusta oli itsestään selvä, että liityn klubiin.Ei tarvitse poimia eri palstoilta netistä tietoja eläinruokinnasta ja kaikesta muusta, joka koskee lemmikkiä. Olin aina sitä mieltä, että kissa oksentaa karvapalloja ja se on luonnollista.EIPÄ OLEKAAN! Uudet lähteet kertovat, että "karvapallojen oksentaminen johtuu suoliston motiliteetti-ongelmasta( suoliston normaali ruokaa eteenpäin kuljettava lihasten supistuminen on häiriöitynyt), jonka taustalla on tavallisemmin tulehduksellinen suolistosairaus ( IBD ). Vanhemmilla kissoilla voi kyseessä olla myös esimerkiksi pienisoluinen ruuansulatuskanavan lymfooma (imusolmukkeiden suurentuma )." Lähde ELL, Karoliina Autio. Artikkeli on sivulla 9 REVIIRI-lehdessä nro 1 v 2010. Sieltä löytyy vastaus.

7

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiku reilummin vaan Purinaa nassuun, niin karvapallotkin tulee ulos oikeasta osoitteesta, että kyllä siinä motiliteetit katoaa ... (Huom! meillä oksentelu väheni tuon Purinan käytön jälkeen, eli ei enää karvaboltseja ulos väärästä päästä)

      P.S. Ihan hyvää tietoa tuo, mitä kerroit! En siis väheksy sitä millään tapaa! Mutta tosiaan tietynlainen ruoka tuohonkin varmasti auttaa, tai ainakin helpottaa noista oireista ja vaivoista kärsiviä kisuliinejä.

      • eee2

        Karvapallojen oksentelu on aivan vierasta täällä, en muista että kertaakaan olisi joku meidän useista kissoista karvapallon oksentanut.


      • emulle
        eee2 kirjoitti:

        Karvapallojen oksentelu on aivan vierasta täällä, en muista että kertaakaan olisi joku meidän useista kissoista karvapallon oksentanut.

        meillä on kolmen vuoden aikana kaksi kertaa köhitty karvapalloja. Kun on harjattu Nakua, ei ole toistunut enää vuosiin. Jos tuota karvaa kovin irtoaa niin mä ainakin suosittelen harjausta. Meillä Naku myös rakastaa sitä.


    • MenekinEdistäjä

      Voisiko Purinan väki eli Raitahäntä ja Evilcat pikkuisen rajoittaa tuota postaamistaan. Kiitos! Tuo ylenmääräinen Purinan suitsutus ärsyttää ja saa vain aikaan monissa vastareaktion. Ei tuolla tavalla tehdä menekinedistämistä.

      • tofuliini

        on ok, hyvässä ja pahassa, koska mehän testaamme purinan uusia tuotteita ja tarkoitus on antaa palautetta murkinasta niin paljon kuin huvittaa ja jaksaa! Jaksamista kaikille:))


      • emulle
        tofuliini kirjoitti:

        on ok, hyvässä ja pahassa, koska mehän testaamme purinan uusia tuotteita ja tarkoitus on antaa palautetta murkinasta niin paljon kuin huvittaa ja jaksaa! Jaksamista kaikille:))

        En mäkään kyllä lähtis kenenkään kirjoittelua rajoittamaan. On ihanaa lukea, miten kissat, joilla on ollut ruokien kanssa vaikeuksia, löytää ratkaisun. Itsellä on kyllä vaikeuksia tehdä eroja raksujen välille, kun kisut on ollut niin helppoja ton syömisensä suhteen. Hyviä testin jatkoja ja toivottavasti evilcat ja raitahäntä jaksavat vielä kommentoida ja kertoa kisulaistensa kuulumisia, vaikka toiset ei aina ihan ymmärrä mistä tässä palstassa on kyse.


      • raitahäntä
        emulle kirjoitti:

        En mäkään kyllä lähtis kenenkään kirjoittelua rajoittamaan. On ihanaa lukea, miten kissat, joilla on ollut ruokien kanssa vaikeuksia, löytää ratkaisun. Itsellä on kyllä vaikeuksia tehdä eroja raksujen välille, kun kisut on ollut niin helppoja ton syömisensä suhteen. Hyviä testin jatkoja ja toivottavasti evilcat ja raitahäntä jaksavat vielä kommentoida ja kertoa kisulaistensa kuulumisia, vaikka toiset ei aina ihan ymmärrä mistä tässä palstassa on kyse.

        Kiitos kaikille vastauksen minulle pistäneelle, Emulle oli kirjoittanut niin herttaisesti,kiitos! Kyllä me vielä jäksamme ( raitahäntä ja Evilcat) kirjoitella omista rakkaista lemmikeistämme. Kun kirjoitin karvapalloista, taisin antaa väärän kuvan asiasta, ei minun kissalla niitä ongelmia ole ja harjaan minä, tottakai.Halusin tuoda esiin hyvän lehden:REVIIRIN.Lehdestä löytää niin paljon kiinnostavaa kissoista. Meillä on tullut tavaksi, että kissa kipuaa minun kaulaan ja asettuu nukkumaan!Takatassut laskee selkäpuolelle, niin minulla on aamulla naarmuja selässä sekä kaulassa. Ja jos yritän kääriytyä peittoon, niin kisu löytää rakosen, pistää tassun peiton alle ja hop! kissa on kaulan päällä.Kyllä minä yhden kissan kestän, mutta ruokailun jälkeen se tykkää kuorsata kuin raavas ukko! Mutta on se minulle niin rakas, olemme eläneet kahdestaan niin monta vuotta! että minä kestän kaikki hänen temput, sairaudet,ulkoiluttamisen valjaissa kesäisin.Tai ei se ole kestämistä, se on rakkautta molemmin puolin.Ja nyt on löytynyt uusi sopiva ruoka PURINA STERILcat,jos sen voimin kissani jaksaisi vielä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe