Koti täynnä karvoja,mikä avuksi?

raitahäntä

Tämän kysymyksen olen löytänyt Purina-klubin REVIIRI-lehden kannesta.Jokainen on tervetullut klubiin, saa 4 kertaa vuodessa lehden ja varmaan löytää vastauksia kipeisiin kysymyksiin,niin kuin tähän asti KISSAN KARVAT olivat. Minusta oli itsestään selvä, että liityn klubiin.Ei tarvitse poimia eri palstoilta netistä tietoja eläinruokinnasta ja kaikesta muusta, joka koskee lemmikkiä. Olin aina sitä mieltä, että kissa oksentaa karvapalloja ja se on luonnollista.EIPÄ OLEKAAN! Uudet lähteet kertovat, että "karvapallojen oksentaminen johtuu suoliston motiliteetti-ongelmasta( suoliston normaali ruokaa eteenpäin kuljettava lihasten supistuminen on häiriöitynyt), jonka taustalla on tavallisemmin tulehduksellinen suolistosairaus ( IBD ). Vanhemmilla kissoilla voi kyseessä olla myös esimerkiksi pienisoluinen ruuansulatuskanavan lymfooma (imusolmukkeiden suurentuma )." Lähde ELL, Karoliina Autio. Artikkeli on sivulla 9 REVIIRI-lehdessä nro 1 v 2010. Sieltä löytyy vastaus.

7

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiku reilummin vaan Purinaa nassuun, niin karvapallotkin tulee ulos oikeasta osoitteesta, että kyllä siinä motiliteetit katoaa ... (Huom! meillä oksentelu väheni tuon Purinan käytön jälkeen, eli ei enää karvaboltseja ulos väärästä päästä)

P.S. Ihan hyvää tietoa tuo, mitä kerroit! En siis väheksy sitä millään tapaa! Mutta tosiaan tietynlainen ruoka tuohonkin varmasti auttaa, tai ainakin helpottaa noista oireista ja vaivoista kärsiviä kisuliinejä.

• eee2

Karvapallojen oksentelu on aivan vierasta täällä, en muista että kertaakaan olisi joku meidän useista kissoista karvapallon oksentanut.

• emulle
        eee2 kirjoitti:

Karvapallojen oksentelu on aivan vierasta täällä, en muista että kertaakaan olisi joku meidän useista kissoista karvapallon oksentanut.

meillä on kolmen vuoden aikana kaksi kertaa köhitty karvapalloja. Kun on harjattu Nakua, ei ole toistunut enää vuosiin. Jos tuota karvaa kovin irtoaa niin mä ainakin suosittelen harjausta. Meillä Naku myös rakastaa sitä.

• MenekinEdistäjä

Voisiko Purinan väki eli Raitahäntä ja Evilcat pikkuisen rajoittaa tuota postaamistaan. Kiitos! Tuo ylenmääräinen Purinan suitsutus ärsyttää ja saa vain aikaan monissa vastareaktion. Ei tuolla tavalla tehdä menekinedistämistä.

• tofuliini

on ok, hyvässä ja pahassa, koska mehän testaamme purinan uusia tuotteita ja tarkoitus on antaa palautetta murkinasta niin paljon kuin huvittaa ja jaksaa! Jaksamista kaikille:))

• emulle
        tofuliini kirjoitti:

on ok, hyvässä ja pahassa, koska mehän testaamme purinan uusia tuotteita ja tarkoitus on antaa palautetta murkinasta niin paljon kuin huvittaa ja jaksaa! Jaksamista kaikille:))

En mäkään kyllä lähtis kenenkään kirjoittelua rajoittamaan. On ihanaa lukea, miten kissat, joilla on ollut ruokien kanssa vaikeuksia, löytää ratkaisun. Itsellä on kyllä vaikeuksia tehdä eroja raksujen välille, kun kisut on ollut niin helppoja ton syömisensä suhteen. Hyviä testin jatkoja ja toivottavasti evilcat ja raitahäntä jaksavat vielä kommentoida ja kertoa kisulaistensa kuulumisia, vaikka toiset ei aina ihan ymmärrä mistä tässä palstassa on kyse.

• raitahäntä
        emulle kirjoitti:

En mäkään kyllä lähtis kenenkään kirjoittelua rajoittamaan. On ihanaa lukea, miten kissat, joilla on ollut ruokien kanssa vaikeuksia, löytää ratkaisun. Itsellä on kyllä vaikeuksia tehdä eroja raksujen välille, kun kisut on ollut niin helppoja ton syömisensä suhteen. Hyviä testin jatkoja ja toivottavasti evilcat ja raitahäntä jaksavat vielä kommentoida ja kertoa kisulaistensa kuulumisia, vaikka toiset ei aina ihan ymmärrä mistä tässä palstassa on kyse.

Kiitos kaikille vastauksen minulle pistäneelle, Emulle oli kirjoittanut niin herttaisesti,kiitos! Kyllä me vielä jäksamme ( raitahäntä ja Evilcat) kirjoitella omista rakkaista lemmikeistämme. Kun kirjoitin karvapalloista, taisin antaa väärän kuvan asiasta, ei minun kissalla niitä ongelmia ole ja harjaan minä, tottakai.Halusin tuoda esiin hyvän lehden:REVIIRIN.Lehdestä löytää niin paljon kiinnostavaa kissoista. Meillä on tullut tavaksi, että kissa kipuaa minun kaulaan ja asettuu nukkumaan!Takatassut laskee selkäpuolelle, niin minulla on aamulla naarmuja selässä sekä kaulassa. Ja jos yritän kääriytyä peittoon, niin kisu löytää rakosen, pistää tassun peiton alle ja hop! kissa on kaulan päällä.Kyllä minä yhden kissan kestän, mutta ruokailun jälkeen se tykkää kuorsata kuin raavas ukko! Mutta on se minulle niin rakas, olemme eläneet kahdestaan niin monta vuotta! että minä kestän kaikki hänen temput, sairaudet,ulkoiluttamisen valjaissa kesäisin.Tai ei se ole kestämistä, se on rakkautta molemmin puolin.Ja nyt on löytynyt uusi sopiva ruoka PURINA STERILcat,jos sen voimin kissani jaksaisi vielä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5123
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2654
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2134
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1680
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1279
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1048
    9. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe