Koti täynnä karvoja,mikä avuksi?

raitahäntä

Tämän kysymyksen olen löytänyt Purina-klubin REVIIRI-lehden kannesta.Jokainen on tervetullut klubiin, saa 4 kertaa vuodessa lehden ja varmaan löytää vastauksia kipeisiin kysymyksiin,niin kuin tähän asti KISSAN KARVAT olivat. Minusta oli itsestään selvä, että liityn klubiin.Ei tarvitse poimia eri palstoilta netistä tietoja eläinruokinnasta ja kaikesta muusta, joka koskee lemmikkiä. Olin aina sitä mieltä, että kissa oksentaa karvapalloja ja se on luonnollista.EIPÄ OLEKAAN! Uudet lähteet kertovat, että "karvapallojen oksentaminen johtuu suoliston motiliteetti-ongelmasta( suoliston normaali ruokaa eteenpäin kuljettava lihasten supistuminen on häiriöitynyt), jonka taustalla on tavallisemmin tulehduksellinen suolistosairaus ( IBD ). Vanhemmilla kissoilla voi kyseessä olla myös esimerkiksi pienisoluinen ruuansulatuskanavan lymfooma (imusolmukkeiden suurentuma )." Lähde ELL, Karoliina Autio. Artikkeli on sivulla 9 REVIIRI-lehdessä nro 1 v 2010. Sieltä löytyy vastaus.

7

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiku reilummin vaan Purinaa nassuun, niin karvapallotkin tulee ulos oikeasta osoitteesta, että kyllä siinä motiliteetit katoaa ... (Huom! meillä oksentelu väheni tuon Purinan käytön jälkeen, eli ei enää karvaboltseja ulos väärästä päästä)

P.S. Ihan hyvää tietoa tuo, mitä kerroit! En siis väheksy sitä millään tapaa! Mutta tosiaan tietynlainen ruoka tuohonkin varmasti auttaa, tai ainakin helpottaa noista oireista ja vaivoista kärsiviä kisuliinejä.

• eee2

Karvapallojen oksentelu on aivan vierasta täällä, en muista että kertaakaan olisi joku meidän useista kissoista karvapallon oksentanut.

• emulle
        eee2 kirjoitti:

Karvapallojen oksentelu on aivan vierasta täällä, en muista että kertaakaan olisi joku meidän useista kissoista karvapallon oksentanut.

meillä on kolmen vuoden aikana kaksi kertaa köhitty karvapalloja. Kun on harjattu Nakua, ei ole toistunut enää vuosiin. Jos tuota karvaa kovin irtoaa niin mä ainakin suosittelen harjausta. Meillä Naku myös rakastaa sitä.

• MenekinEdistäjä

Voisiko Purinan väki eli Raitahäntä ja Evilcat pikkuisen rajoittaa tuota postaamistaan. Kiitos! Tuo ylenmääräinen Purinan suitsutus ärsyttää ja saa vain aikaan monissa vastareaktion. Ei tuolla tavalla tehdä menekinedistämistä.

• tofuliini

on ok, hyvässä ja pahassa, koska mehän testaamme purinan uusia tuotteita ja tarkoitus on antaa palautetta murkinasta niin paljon kuin huvittaa ja jaksaa! Jaksamista kaikille:))

• emulle
        tofuliini kirjoitti:

on ok, hyvässä ja pahassa, koska mehän testaamme purinan uusia tuotteita ja tarkoitus on antaa palautetta murkinasta niin paljon kuin huvittaa ja jaksaa! Jaksamista kaikille:))

En mäkään kyllä lähtis kenenkään kirjoittelua rajoittamaan. On ihanaa lukea, miten kissat, joilla on ollut ruokien kanssa vaikeuksia, löytää ratkaisun. Itsellä on kyllä vaikeuksia tehdä eroja raksujen välille, kun kisut on ollut niin helppoja ton syömisensä suhteen. Hyviä testin jatkoja ja toivottavasti evilcat ja raitahäntä jaksavat vielä kommentoida ja kertoa kisulaistensa kuulumisia, vaikka toiset ei aina ihan ymmärrä mistä tässä palstassa on kyse.

• raitahäntä
        emulle kirjoitti:

En mäkään kyllä lähtis kenenkään kirjoittelua rajoittamaan. On ihanaa lukea, miten kissat, joilla on ollut ruokien kanssa vaikeuksia, löytää ratkaisun. Itsellä on kyllä vaikeuksia tehdä eroja raksujen välille, kun kisut on ollut niin helppoja ton syömisensä suhteen. Hyviä testin jatkoja ja toivottavasti evilcat ja raitahäntä jaksavat vielä kommentoida ja kertoa kisulaistensa kuulumisia, vaikka toiset ei aina ihan ymmärrä mistä tässä palstassa on kyse.

Kiitos kaikille vastauksen minulle pistäneelle, Emulle oli kirjoittanut niin herttaisesti,kiitos! Kyllä me vielä jäksamme ( raitahäntä ja Evilcat) kirjoitella omista rakkaista lemmikeistämme. Kun kirjoitin karvapalloista, taisin antaa väärän kuvan asiasta, ei minun kissalla niitä ongelmia ole ja harjaan minä, tottakai.Halusin tuoda esiin hyvän lehden:REVIIRIN.Lehdestä löytää niin paljon kiinnostavaa kissoista. Meillä on tullut tavaksi, että kissa kipuaa minun kaulaan ja asettuu nukkumaan!Takatassut laskee selkäpuolelle, niin minulla on aamulla naarmuja selässä sekä kaulassa. Ja jos yritän kääriytyä peittoon, niin kisu löytää rakosen, pistää tassun peiton alle ja hop! kissa on kaulan päällä.Kyllä minä yhden kissan kestän, mutta ruokailun jälkeen se tykkää kuorsata kuin raavas ukko! Mutta on se minulle niin rakas, olemme eläneet kahdestaan niin monta vuotta! että minä kestän kaikki hänen temput, sairaudet,ulkoiluttamisen valjaissa kesäisin.Tai ei se ole kestämistä, se on rakkautta molemmin puolin.Ja nyt on löytynyt uusi sopiva ruoka PURINA STERILcat,jos sen voimin kissani jaksaisi vielä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3751
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1392
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1091
    5. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      248
      940
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      73
      938
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      928
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      99
      864
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe