Eikös kuolleita ole jo riittävästi riepoteltu; voitaisiin keskustella elämästä.
Sapattikeskustelukin saisi välillä mennä jäähylle. Jospa juteltaisiin
Aabrahamin tyttärien ja poikien - uskovaisten - hyvinvoinnista välillä?!?
Annammeko lainkaan sijaa Jumalan ihmeelliselle armolle???
Luuk. 13:16
Tätä Abrahamin tytärtä on Saatana pitänyt SITEISSÄÄN jo kahdeksantoista vuotta. Eikö häntä olisi saanut päästää vapaaksi sapatinpäivänä?"
Luuk. 8:43
Siellä oli myös nainen, jota kaksitoista vuotta oli vaivannut verenvuoto. Hän oli kuluttanut kaikki varansa lääkäreihin,* mutta kukaan ei ollut kyennyt parantamaan häntä.
[Sanat "Hän oli kuluttanut kaikki varansa lääkäreihin" puuttuvat joistakin merkittävistä käsikirjoituksista.]
Mark. 10:50
Mies heitti vaippansa yltään, nousi kiireesti jaloilleen ja tuli Jeesuksen luo.
51 "Mitä haluat minun tekevän sinulle?" Jeesus kysyi.
Sokea vastasi: "Rabbuuni*, anna minulle näköni."
[Rabbuuni on kunnioittava puhuttelusana ja merkitsee 'opettajani', vrt. Matt. 23:7.]
SITEISTÄ JA VAIPOISTA
24
246
Vastaukset
Matt. 11:11
"Totisesti: yksikään naisesta syntynyt ei ole ollut Johannes Kastajaa suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on taivasten valtakunnassa,
on suurempi kuin hän.
Pää pystyyn; ole rohkealla mielellä rakas uudestisyntynyt lukija.
Voit enemmän kuin Johannes Kastaja aikoinaan. Hän oli viimeinen
lakiliiton pappi ja sinä olet armoliiton pappi!
Luu.16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti;
siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
ÄLÄ adventistien lailla kompastu "mutta"-sanaan 17. jakeen alussa.
Se "mutta" todellakin on lakiniuhottajille eikä armoliittolaisille, sillä:
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia
Armo on lakia suurempi ja ylempi ja ylevämpi ja korkeampi ja leveämpi.
Ja menee niin alas kuin kurjin ihminen on avun tarpeessa. Laki on voimissaan niissä jotka eivät itsensä ulkopuolelta tulevaa apua katso
tarvitsevansa. Ovat oman onnensa seppiä ja usein muidenkin.- toisiaan!
Sillä ilman lakia ei armokaan voisi ylenpalttiseksi tulla.
- uteljas
toisiaan! kirjoitti:
"Mutta" ..
" Sillä ilman lakia ei armokaan voisi ylenpalttiseksi tulla. "
Älä lankea vielä syvemmälle, tekemään syntiä paljon että armo suureksi tulisi. Oikea armahdettu on kiitollinen niin että varoo tekemästä vilppiä
lähimmäiselleen ja kiusaamatta häntä syyttä suotta.
Otapa huomioon tämä hengellinen luonnonlaki ..
Jaakobin kirje 2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. - jatkoin samasta
uteljas kirjoitti:
"Mutta" ..
Älä lankea vielä syvemmälle, tekemään syntiä paljon että armo suureksi tulisi. Oikea armahdettu on kiitollinen niin että varoo tekemästä vilppiä
Jaakobin kirje 2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.samasta aiheesta. Taidat itse langeta omaan "nokkeluteesi!"
jatkoin samasta kirjoitti:
samasta aiheesta. Taidat itse langeta omaan "nokkeluteesi!"
Muut huomaavat että lankeat ylpeyteen niinkuin täydellinen lusifer teki.
Itse et huomaa vaikka paljastin sinulle saatanan juonikkuuden.
Ei se niinkään paha ole jos vaikka ulkonaisesti olisit ylvästelijä, teksteissäsi,
mutta yli kaiken varottavan varjele sydämesi, YLPEYDELTÄ JA VILPILTÄ.
Katsos, teksteissä voi olla virheitä mutta sydämen pitää olla vilpitön.
Ei elämä ole hengityksessä tai kirjallisessa todistuksessa vaan Sydämessä.
Sananl. 4:23
Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä:
"Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
Matt. 23:25
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!- kirjanoppineisuus..
AnttiVKantola kirjoitti:
Muut huomaavat että lankeat ylpeyteen niinkuin täydellinen lusifer teki.
Itse et huomaa vaikka paljastin sinulle saatanan juonikkuuden.
Ei se niinkään paha ole jos vaikka ulkonaisesti olisit ylvästelijä, teksteissäsi,
mutta yli kaiken varottavan varjele sydämesi, YLPEYDELTÄ JA VILPILTÄ.
Katsos, teksteissä voi olla virheitä mutta sydämen pitää olla vilpitön.
Ei elämä ole hengityksessä tai kirjallisessa todistuksessa vaan Sydämessä.
Sananl. 4:23
Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä:
"Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
Matt. 23:25
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!Mikä Antin sydämen vajelee sydämensä, että elämä lähtisi sieltä?
Mikä tekee vilpittömäksi, eli armonkansalaisella ei olisikaan vilppiä?
Kun sitä Antinkin kirjanoppineisuutta katselee, varsinkin kun kiillottaa ja puunaa päivät pääskytyksin, huomaamatta, että sydämeen ei sallita Jumalan lakia Uudessa liitossa, voisiko sitä olla opettamassa lähimmäiselle väärää rauhan lakia?
Olisiko siinä ryöstöä ja hillittömyyttä, että niihin lähimmäisiä ohjaa.
Sitä kirjanoppineisuutta voi olla monenlaista olemassa ja vatien kiiltoa.
Mutta jos Pyhä Henki pääsee käyttämään ihmistä, niin eikös se silloin julistakin armon ja lain oikeaa suhdetta ja elää itsekin siinä.
Mitä Jeesus antoi lupa opettaa? Sitäkö esim. Antin 8 päivän kultaista vasikka- keitosta?
Kyllä antti kiillottelee tuon kohdan paikalla ja korottelee sitä yli kaiken.
Mutta jos yhdessä kohden, niin kaikki on mönkään mennyt.
Missäs vaiheessa viimeisellä veräjällä vedotaan, kun Herra Herra ei piisannut, ei vaikka kuinka rymmyytytti sanojensa mukaan henkivaltoja ulos ym. ym.
Itse Sanan kautta tuomaroiva sanoi: "Menkää pois minun työköni te laittomuuden tekijät!"
Paha on paikka.. Mutta kun se 8 päivä oli niiiiiin pyhä.... ja ajoin henkeä muusta ulos.
luulotautiin lääke.
"Älkää luulkot, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumomaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
Totisesti laista ei häviä yksikään kirjain, eikä kahdesatta päivää julisteta pyhäksi, ei pieninkään piirto siirry kahdeksanteen päivään ... ennekuin taivas ja maa katoaa Antiltakaan, tai on kadonnut. ennenkuin kaikki on tapahtunut, .. HÄn saapuu tämän lakinsa kanssa ja SAna tuomitsee Herran huoneesta lähtien.
Sitä, koskee myös Anttia ja sen kahdeksattapäivää oppia,... joka jättää laista vaikka seitsemännen päivän vähäisimpänä yhtenä esimerkkinä, tahi varastaa, tahi on haureellinen, myös moni muu lähimmäistä kohtaan, hylkää ensimmäisen käskyn, rakastaa Herraa, Jumalaasi kaikesta sydämestä ja sillä sydämellä opettaa, pääsee osaan, että kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäski, koska vati on vain ulkokiiltoista. He opettavat jotain, mutta ei edes sitä noudata, koska lain sisältö on pois Herran rakastamisen kohdalla, kaikesta sydämestä.
JA VAKAVA LISÄYS.
Minä sanon teille,. Antille ym. kuin itsellenikin. "ellette noudata Jumalan tahtoa PALJON PAREMMIN kuin lainopettajat ja farisukset, te.... ette.... pääse... taivasten..... valtakuntaan...
Siinäpä sitä nieleskelemistä. Ei armo, armo riitä koska sydän on pois paikaltaan ja Uudessa liitossa ei lakia ole pantukaan sydämeen.
Näytä uskostasi teot!! Ja elä niitten mukaan, niin saat armonkansalaisena elää.
Opetustakin kuullut vapaissa suunnissa.. 9 - käskyä on vahvistettu uskoville tähän aikaan.
ko. opettaja arvostettu saarnamies, nyt eläkeläinen. kirjanoppineisuus.. kirjoitti:
Mikä Antin sydämen vajelee sydämensä, että elämä lähtisi sieltä?
Kun sitä Antinkin kirjanoppineisuutta katselee, varsinkin kun kiillottaa ja puunaa päivät pääskytyksin, huomaamatta, että sydämeen ei sallita Jumalan lakia Uudessa liitossa, voisiko sitä olla opettamassa lähimmäiselle väärää rauhan lakia?
Mutta jos Pyhä Henki pääsee käyttämään ihmistä, niin eikös se silloin julistakin armon ja lain oikeaa suhdetta ja elää itsekin siinä.
Mitä Jeesus antoi lupa opettaa? Sitäkö esim. Antin 8 päivän kultaista vasikka- keitosta?
Missäs vaiheessa viimeisellä veräjällä vedotaan, kun Herra Herra ei piisannut, ei vaikka kuinka rymmyytytti sanojensa mukaan henkivaltoja ulos ym. ym.
Itse Sanan kautta tuomaroiva sanoi: "Menkää pois minun työköni te laittomuuden tekijät!"
Paha on paikka.. Mutta kun se 8 päivä oli niiiiiin pyhä.... ja ajoin henkeä muusta ulos.
luulotautiin lääke.
"Älkää luulkot, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumomaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
Totisesti laista ei häviä yksikään kirjain, eikä kahdesatta päivää julisteta pyhäksi, ei pieninkään piirto siirry kahdeksanteen päivään ... ennekuin taivas ja maa katoaa Antiltakaan, tai on kadonnut. ennenkuin kaikki on tapahtunut, .. HÄn saapuu tämän lakinsa kanssa ja SAna tuomitsee Herran huoneesta lähtien.
Sitä, koskee myös Anttia ja sen kahdeksattapäivää oppia,... joka jättää laista vaikka seitsemännen päivän vähäisimpänä yhtenä esimerkkinä, tahi varastaa, tahi on haureellinen, myös moni muu lähimmäistä kohtaan, hylkää ensimmäisen käskyn, rakastaa Herraa, Jumalaasi kaikesta sydämestä ja sillä sydämellä opettaa, pääsee osaan, että kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäski, koska vati on vain ulkokiiltoista. He opettavat jotain, mutta ei edes sitä noudata, koska lain sisältö on pois Herran rakastamisen kohdalla, kaikesta sydämestä.
JA VAKAVA LISÄYS.
Minä sanon teille,. Antille ym. kuin itsellenikin. "ellette noudata Jumalan tahtoa PALJON PAREMMIN kuin lainopettajat ja farisukset, te.... ette.... pääse... taivasten..... valtakuntaan...
Siinäpä sitä nieleskelemistä. Ei armo, armo riitä koska sydän on pois paikaltaan ja Uudessa liitossa ei lakia ole pantukaan sydämeen.
Opetustakin kuullut vapaissa suunnissa.. 9 - käskyä on vahvistettu uskoville tähän aikaan.
ko. opettaja arvostettu saarnamies, nyt eläkeläinen.Jykevää ja kiinnostavaa hengellistä asiaa laitoin keskusteltavaksi.
Mutta sinä etsit siitä vain mahdollisuutta pilkata kirjoittajaa.
Luulenpa että sinulta puuttuu ns. "Jumalannälkä".
Kovin sekavan hajanaista ajatuksenkulkusi.
Vaikka omasta mielestäsi olisitkin "opettaja arvostettu saarnamies, nyt eläkeläinen.", niin eihän sellaisella voi perustella uskonasioita.
Kyllä adventtitohtoritkin ovat jumaloituja omiensa keskellä.
Jos armo ei riitä uskon tiellä pysymiseen ja perille pääsemiseen niin ei
sitten mikään. Uusi liitto on perustettu armolle eikä laille.
Joh. 1:16
Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, armoa armon lisäksi. [Room. 5:17; Kol. 2:10]- et ole uskottava
kirjanoppineisuus.. kirjoitti:
luulotautiin lääke.
JA VAKAVA LISÄYS.
ko. opettaja arvostettu saarnamies, nyt eläkeläinen."opettaja arvostettu saarnamies, nyt eläkeläinen."
Jos olisit tosiaankin saarnamies ja vaikka eläkkeelle potkaistu,
et noin haparoiden kirjottaisi. Eikä johtolankanasi olisi kirjoittelijan
mollaaminen vaan hengellisestä todellisuudesta opettaminen. kirjanoppineisuus.. kirjoitti:
luulotautiin lääke.
JA VAKAVA LISÄYS.
ko. opettaja arvostettu saarnamies, nyt eläkeläinen."PESUVADIN KIILTO, nykyajan farisealaisuus"
Niin, adventistien Pitcairn-saarilla on julkiset hellyydenosoituksetkin
kielletty (kts. Wikipedia) - siellä ei tekopyhyyttä siedetä. Islanti sopisi adventismille,
sillä siellä kiellettiin striptease-esitykset tykkänään - nehän yllyttävät
koskettelemaan ...
http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Islanti kielsi striptease-esitykset kokonaan/1135254931734
Islannissa vaimo ei voisi teeskennellä, että hänellä on kylmä. Sillä mies
sanoisi vain että ota vaatteet pois ja hyppää kuumaan lähteeseen.
Mutta nythän oli kyse minusta. Ja minua taas parjattiin edes tuntematta. Ken haluaa ihan oikeesti nauraa Antin typeryydelle,
voipi vaikka katsastaa maaliskuun Kotivinkki-lehden.
"Seison siinä vasemmalla sontakuorman päällä", laulaa Veikko Lavi.
Minä en ihan sontakuorman päällä seiso, mutta vasemmalla kuitenkin ja
kättä heiluttaen virnistelen. Kyseenalaisesta (?) tukka-projektista on
kysymys ja sivusta 71.
Kotivinkissä muuten esittäytyy siunattu avustusjärjestö World Vision
(www.kummi.fi).
Mitäs muuta naurunaihetta Antista? Niin joo, kyllä riittäisi keskustelemista ja neuvomista, Antin kohdalla, mitä sopii rukoilla ja mitä ei.
Aivan ensimmäisenä olen dokumentissa räkäiset pilkkanaurut
ottamassa vastaan. Niin esiintymisen suhteen kuin asian suhteen.
Jos tahdot hyvän aiheen nauraa minulle,
katso TV1 toinen pääsiäispäivä (5.4.) klo 20.00
Matt. 7:9
Ei kai kukaan teistä anna pojalleen kiveä, kun hän pyytää leipää?
Matt. 7:10
Tai käärmettä, kun hän pyytää kalaa?
Matt. 26:53
Luuletko, etten voisi pyytää apua Isältäni?
Hän lähettäisi tänne heti kaksitoista legioonaa* enkeleitä ja enemmänkin.
Luuk.16:16
siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Matt. 21:22
Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."AnttiVKantola kirjoitti:
"PESUVADIN KIILTO, nykyajan farisealaisuus"
Niin, adventistien Pitcairn-saarilla on julkiset hellyydenosoituksetkin
kielletty (kts. Wikipedia) - siellä ei tekopyhyyttä siedetä. Islanti sopisi adventismille,
sillä siellä kiellettiin striptease-esitykset tykkänään - nehän yllyttävät
koskettelemaan ...
http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Islanti kielsi striptease-esitykset kokonaan/1135254931734
Islannissa vaimo ei voisi teeskennellä, että hänellä on kylmä. Sillä mies
sanoisi vain että ota vaatteet pois ja hyppää kuumaan lähteeseen.
Mutta nythän oli kyse minusta. Ja minua taas parjattiin edes tuntematta. Ken haluaa ihan oikeesti nauraa Antin typeryydelle,
voipi vaikka katsastaa maaliskuun Kotivinkki-lehden.
"Seison siinä vasemmalla sontakuorman päällä", laulaa Veikko Lavi.
Minä en ihan sontakuorman päällä seiso, mutta vasemmalla kuitenkin ja
kättä heiluttaen virnistelen. Kyseenalaisesta (?) tukka-projektista on
kysymys ja sivusta 71.
Kotivinkissä muuten esittäytyy siunattu avustusjärjestö World Vision
(www.kummi.fi).
Mitäs muuta naurunaihetta Antista? Niin joo, kyllä riittäisi keskustelemista ja neuvomista, Antin kohdalla, mitä sopii rukoilla ja mitä ei.
Aivan ensimmäisenä olen dokumentissa räkäiset pilkkanaurut
ottamassa vastaan. Niin esiintymisen suhteen kuin asian suhteen.
Jos tahdot hyvän aiheen nauraa minulle,
katso TV1 toinen pääsiäispäivä (5.4.) klo 20.00
Matt. 7:9
Ei kai kukaan teistä anna pojalleen kiveä, kun hän pyytää leipää?
Matt. 7:10
Tai käärmettä, kun hän pyytää kalaa?
Matt. 26:53
Luuletko, etten voisi pyytää apua Isältäni?
Hän lähettäisi tänne heti kaksitoista legioonaa* enkeleitä ja enemmänkin.
Luuk.16:16
Matt. 21:22
Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte.""Ne on opposition syöttöjä, ei kannata tarttua niihin", totesi iltauutisissa
pääministerimme - noilla sanoin hän kuittasi tietyn suurpuolueen esittämät huolenaiheet!
Tuntuu tutulta, adventistitkin tällä palstalla näyttävät pitävän hengellistä
todellisuutta lähinnä palloilukisana. Asioita ja kirjoittajia pompotellaan
ees takas, eikä valmista tule keskustelusta milloinkaan. Muutos mahdoton.toisiaan! kirjoitti:
Jeesus on henk.koht. opettaja, johon laki ei koskaan pystyisi.
Mitä se hyödyttää vaikka ihminen täyttäisi koko lain mutta kohtaaminen
Jeesuksen kanssa jäisi utopiaksi? Siksi on tehty dokumenttielokuva, DVD,
ja toisen pääsiäispäivän ohjelma, jotta ihmiset saisivat yllykettä kohdata
todellinen Jeesus. Tärkeintähän on oppia kommunikoimaan Jeesuksen
kanssa. Kyllä Hänessä vastauksia löytyy moneen pulmaan ja rauhan saa.
"Kohtaamisia Jeesuksen kanssa"
http://ohjelma.yle.fi/ohjelmat/598882
Helsinkiläisten huomioitavaksi:
Kino-K-13 Kanavakatu 12, Katajanokka, raitsikat 4 ja 4t- kirjanoppineisuus..
AnttiVKantola kirjoitti:
Jykevää ja kiinnostavaa hengellistä asiaa laitoin keskusteltavaksi.
Mutta sinä etsit siitä vain mahdollisuutta pilkata kirjoittajaa.
Luulenpa että sinulta puuttuu ns. "Jumalannälkä".
Kovin sekavan hajanaista ajatuksenkulkusi.
Vaikka omasta mielestäsi olisitkin "opettaja arvostettu saarnamies, nyt eläkeläinen.", niin eihän sellaisella voi perustella uskonasioita.
Kyllä adventtitohtoritkin ovat jumaloituja omiensa keskellä.
Jos armo ei riitä uskon tiellä pysymiseen ja perille pääsemiseen niin ei
sitten mikään. Uusi liitto on perustettu armolle eikä laille.
Joh. 1:16
Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, armoa armon lisäksi. [Room. 5:17; Kol. 2:10]Kuulepa Antti, on vain se liitto, minkä Jumala Poikansa kanssa sopi ennen ihmisen luomista.
Mitä siihen lisäät, olet hukassa.
Laki ja evankeliumi on yhtenäinen, vai luuletko, ettei vanhanliiton aikana ollut armoa?
Jeesus eil kansansa keskellä läpi aikakausien, kuten nytkin.
Mikä erottaa Kristuksen armosta on synti ja synti on laittomuus, ... sinullekin.
Siitä et pääse yli, etkä ympäri.
Ei armo, armo, armo- hokemisella käydä taivastietä. Usko ja teot käy käsikädessä.
Jo ensimmäisen Jumalan käskyn yli kävelet ja pidät ihmisoppia jumalanasi, etkä Herraa sinun Jumalaasi.
Siihen lankesi ensimmäinen ihmispari, kuten kaikki muutkin, mutta kun puetaan langennut armon asuun, sijais- uhrin sovitukseen, niin Hän sanoo, että mitä sinunkin on lupa opettaa ja tässä pidä kiinni Vapahtajan sanoista, koska Hän on Herra.
Mutta mistä sinä puhut. Juuri omia sanojasi lainaan sinun 8.ttä päivääsi, mitä ylistät.
Jeesustahan sinä syljet kasvoille! Suutelet oikein olan takaa pettäjän suudelmilla.
Totta rienaajan sydän voi ainoastaan sanoa, että "ai, minua herjataan".
Mikä oli arvostettu määrätyssä herätysliikkeessa opettaja, eläkeläinen saarnamies.
Hän opetti tavallasi harhaa, 9- käskyä kuuluu uuteen liittoon.
Jos et sitä ymmärtänyt.
Rivit vaatii hirvittävää tiivistämistä, mutta joka asia on sinulle kirjoitettu ja sillä rakkaudella, että pysähtyisit ennen viimeistä tuomiota.
Kun olen tässä kirkkojen opettajia seurannut, eri liikkeissä, tavallaan hajaannusta rakentajina olleita ihmisiä, saarnamiehiä näyttää aika kovalta ajalta.
Olisiko Jumala ottanut pois kesken työkautta siksi, ettei harhaan enempiä johdatettaisi.
Siinä on vuosikymmeten tuttua kuollut, kun loppumetreillä on harhaannuttu, kenttä vielä kesken.
On syöpää jollain kielentyvessä ja vakavassa paikassa, odottaa kuolemaa. Entä saarnaajan vaimoja syöpää. Saarnamies ei kerkiä enää olemaan kuin sairasvuoteella.
Antti minä puhun vakavasti, en silittele myötäkarvaan, kuin jotkut. Kaikki olemme Jumalan tuomioistuimen edessä, vaikka armoa hoettaisiin jos... sydän kieltää Jumalan pyhyyden mittasuhteet sydämestä, myös Uudessa liitossa.
Sinä laskettelet rinteitä ja myötäilet vaikka pahinta ateistia, kunhan täyttää rienaajan asettaman hengen josta on hyvä tavallasi kirjoittaa.
Siksi puhun, koska ei ole menetettävää. Olin varoittanut tätä menehtynyttäkin pastoria.
Pidin hänen kuolemansa jälkeen pitkään sähköpostissani viestiä, "tiedän, että olet oikeassa, mutta minä en ala kääntämään isoa laivaa". Niin, vaimoni tunsi tuon miehen jo pienestä pojasta.
Tottakai, ison kirkon saarnamies, leipä se maistuu ja vaikeata olisi ollut saarnata myös lakia.
Mutta, kerran kuuntelin siellä erään vanhimman puheen.
Hän aloitti, että kirkossamme ei ole puhuttu näistä asioista hänen aikanaan ja hän julisti kyllä terveellä tavalla asian. Eli laki tuoli, mutta myös evankeliumi. Yli 1000 on tuon seurakunnan jäsenmäärä.
Mutta ehkä olisi seurakuntalaistenkin aika pysähtyä vanhimman saarnaan, "en ole kuullut, mutta nyt puhun". Vuosikymmenen, ehkä kaksi ollut tuossa vanhimman paikalla.
Olisi aika herätä, eikä kiillotella vatia ulkopuolelta, varoituksia voi ladella, mutta siksi kysyin oman sydämesi tilaa, Antti missä olet? Sitä Jumala kysyy sinulta, Antti missä olet?
Hänelle sinun on kerrottava paikkasi ja Hän määrittelee sinulle paikan ja mitä sinun kuuluu sanoa ja mitä on lupa opettaa.
Minulla on lähettäjäni ylhäältä ja tiedän mitä pitää kirjoittaa ja kelle mitäkin sanoa.
Tämä varoitus on myös yleisesti, että parannuksen paikkaan johtaisi kaikki, siis kaikki.
tekstit avautuu vain rukouksen ja nöyrän tutkimisen kautta.
Mutta sokeat jäävät sokeaksi, eikä Jumalan valo avaudu kuin Hengessä tutkien.
Vai odotatko kirkkauden enkeliä eteesi sanomaan, että uskoisit? mietipä sitä. kirjanoppineisuus.. kirjoitti:
Kuulepa Antti, on vain se liitto, minkä Jumala Poikansa kanssa sopi ennen ihmisen luomista.
Mitä siihen lisäät, olet hukassa.
Laki ja evankeliumi on yhtenäinen, vai luuletko, ettei vanhanliiton aikana ollut armoa?
Jeesus eil kansansa keskellä läpi aikakausien, kuten nytkin.
Mikä erottaa Kristuksen armosta on synti ja synti on laittomuus, ... sinullekin.
Siitä et pääse yli, etkä ympäri.
Ei armo, armo, armo- hokemisella käydä taivastietä. Usko ja teot käy käsikädessä.
Jo ensimmäisen Jumalan käskyn yli kävelet ja pidät ihmisoppia jumalanasi, etkä Herraa sinun Jumalaasi.
Siihen lankesi ensimmäinen ihmispari, kuten kaikki muutkin, mutta kun puetaan langennut armon asuun, sijais- uhrin sovitukseen, niin Hän sanoo, että mitä sinunkin on lupa opettaa ja tässä pidä kiinni Vapahtajan sanoista, koska Hän on Herra.
Mutta mistä sinä puhut. Juuri omia sanojasi lainaan sinun 8.ttä päivääsi, mitä ylistät.
Jeesustahan sinä syljet kasvoille! Suutelet oikein olan takaa pettäjän suudelmilla.
Totta rienaajan sydän voi ainoastaan sanoa, että "ai, minua herjataan".
Mikä oli arvostettu määrätyssä herätysliikkeessa opettaja, eläkeläinen saarnamies.
Hän opetti tavallasi harhaa, 9- käskyä kuuluu uuteen liittoon.
Jos et sitä ymmärtänyt.
Rivit vaatii hirvittävää tiivistämistä, mutta joka asia on sinulle kirjoitettu ja sillä rakkaudella, että pysähtyisit ennen viimeistä tuomiota.
Kun olen tässä kirkkojen opettajia seurannut, eri liikkeissä, tavallaan hajaannusta rakentajina olleita ihmisiä, saarnamiehiä näyttää aika kovalta ajalta.
Olisiko Jumala ottanut pois kesken työkautta siksi, ettei harhaan enempiä johdatettaisi.
Siinä on vuosikymmeten tuttua kuollut, kun loppumetreillä on harhaannuttu, kenttä vielä kesken.
On syöpää jollain kielentyvessä ja vakavassa paikassa, odottaa kuolemaa. Entä saarnaajan vaimoja syöpää. Saarnamies ei kerkiä enää olemaan kuin sairasvuoteella.
Antti minä puhun vakavasti, en silittele myötäkarvaan, kuin jotkut. Kaikki olemme Jumalan tuomioistuimen edessä, vaikka armoa hoettaisiin jos... sydän kieltää Jumalan pyhyyden mittasuhteet sydämestä, myös Uudessa liitossa.
Sinä laskettelet rinteitä ja myötäilet vaikka pahinta ateistia, kunhan täyttää rienaajan asettaman hengen josta on hyvä tavallasi kirjoittaa.
Siksi puhun, koska ei ole menetettävää. Olin varoittanut tätä menehtynyttäkin pastoria.
Pidin hänen kuolemansa jälkeen pitkään sähköpostissani viestiä, "tiedän, että olet oikeassa, mutta minä en ala kääntämään isoa laivaa". Niin, vaimoni tunsi tuon miehen jo pienestä pojasta.
Tottakai, ison kirkon saarnamies, leipä se maistuu ja vaikeata olisi ollut saarnata myös lakia.
Mutta, kerran kuuntelin siellä erään vanhimman puheen.
Hän aloitti, että kirkossamme ei ole puhuttu näistä asioista hänen aikanaan ja hän julisti kyllä terveellä tavalla asian. Eli laki tuoli, mutta myös evankeliumi. Yli 1000 on tuon seurakunnan jäsenmäärä.
Mutta ehkä olisi seurakuntalaistenkin aika pysähtyä vanhimman saarnaan, "en ole kuullut, mutta nyt puhun". Vuosikymmenen, ehkä kaksi ollut tuossa vanhimman paikalla.
Olisi aika herätä, eikä kiillotella vatia ulkopuolelta, varoituksia voi ladella, mutta siksi kysyin oman sydämesi tilaa, Antti missä olet? Sitä Jumala kysyy sinulta, Antti missä olet?
Hänelle sinun on kerrottava paikkasi ja Hän määrittelee sinulle paikan ja mitä sinun kuuluu sanoa ja mitä on lupa opettaa.
Minulla on lähettäjäni ylhäältä ja tiedän mitä pitää kirjoittaa ja kelle mitäkin sanoa.
Tämä varoitus on myös yleisesti, että parannuksen paikkaan johtaisi kaikki, siis kaikki.
tekstit avautuu vain rukouksen ja nöyrän tutkimisen kautta.
Mutta sokeat jäävät sokeaksi, eikä Jumalan valo avaudu kuin Hengessä tutkien.
Vai odotatko kirkkauden enkeliä eteesi sanomaan, että uskoisit? mietipä sitä."" Eikö PH. ki pääse avaamaan silmiä?
kirjanoppineisuus.. 24.3.2010 ""
Eikö evankeliumeista käy ilmi että juuri kirjanoppineisuus on se mikä estää
näkemästä omaa saastaisuuttaan Pyhän Hengen valaisemana?
Minä olen oppimaton mutta minä tunnen itseni että olen "syntisistä suurin"
uskovaisten joukossa. Paavali jää toiseksi vaikka olikin todistuksensa mukaan oman aikansa suuruus siinä mielessä.
[][][] Kuulepa Antti, on vain se liitto,
minkä Jumala Poikansa kanssa sopi ennen ihmisen luomista [][][]
Tuossakin matkit minua ja silti syytät minua! Aivan kuin saatana luki
Jeesukselle Raamattua ja sillä koetti eksyttää Jeesusta.
[][][] Laki ja evankeliumi on yhtenäinen,
vai luuletko, ettei vanhanliiton aikana ollut armoa? [][][]
Tuo on ihan kummallista filosofiaa. Lakihan on armoton, mutta
Kristuksessa voivat tehdä armonanomuksen ne, jotka tunnustautuvat
lainrikkojiksi.
[][][] Mikä erottaa Kristuksen armosta on synti ja synti on laittomuus, ... sinullekin. [][][]
Mutta lauluntekijäkin sanoo, että älä ainakaan minkään synnin tähden
lähde Jeesuksen luota pois. Juuri syntisiä Hän tuli pelastamaan, "joista
minä olen suurin". Jos pärjäät omillasi niin omapa on häpeäsi.
Toisena pääsiäispäivänä tulee ykköseltä dokumentti Jeesuksen
kohtaamisista. Ensimmäisenä haastateltavana kerron, kuinka Jeesus
kohtasi minut hädässä joka ulkopuolisen silmin on turha ja syntinen.
Mutta Jeesus tahtoo kohdata ja tahtoo auttaa hädässä.
Että Isää ylistettäisiin. (Ei lakia).
Ensimmäinen ihmispari lankesi ylpeyteen omalla tavallaan, juoruille
persona. Sinä olet langennut omavanhurskauden syntiin joka on pahinta.
En minä ole kahdeksatta päivää keksinyt, vaan Jumala - on asettanut
sen suurimmaksi sapatinpäiväksi. Ja siinä on ennuste Jeesuksesta.
Sapatin jälkeen Hän nousi.
Pidemmälle en vaivaudu viestiäsi kommentoimaan. Totean vain ihmeissäni että on sinulla erinomainen taito kääntää kaikki päälaelleen.
Kuule, tänään on pelastuksen päivä, huomisesta ei kukaan tiedä!
Toivottavasti et eräänä päivänä ole ruikuttamassa:
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'- joutunut
uteljas kirjoitti:
"Mutta" ..
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.vaippoja käyttämään. Sellaista se vanhuus teettää! No ei hätää, niinkauan kun jaksat itse vaihtaa vaipat, vai jaksatkos? Mutta joku on saanut avun eturauhas leikkauksellakin. Suosittelen!
Väkevä raamattumies evankelista Voitto Ramu on tiettävästi päässyt kotiin ja
pilkkakirjoitukset häntä vastaan senkun jatkuvat palstoilla. Tälläkin
palstalla Voitto joskus vieraili. Voiton ehkä suurin vääntö oli todistaa,
että "Jeesus olkoon Herra" tarkoittaa samaa kuin että Jeesus on Jumala.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4002584
Pääsiäisen aika, ja lista erilaisista sapateista, adventtipalstalla 11.4.07 ...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4277478/flat_thread#comment-22551358- uteljas
''' vuonna 1844.
Silloin Jeesus nousi, sulki oven pyhään ja avasi oven kaikkeinpyhimpään astuen siten toisen esiripun sisäpuolelle, missä hän nyt seisoo arkin vieressä ”
(Early Writings, p. 42, Hengellisiä kokemuksia, sivu 48) '''
En tuota seisoskelua ymmärrä kun Raamattu sanoo että Hän istuutui.
Mutta eikös adventisti menettänyt kaiken toivonsa, kun Jeesus sulki
ensimmäisen oven ilmestysmajaan?
''' sulki oven pyhään ja avasi oven kaikkeinpyhimpään astuen siten toisen esiripun sisäpuolelle'''
Miksiköhän se ensimmäinen ovi piti sulkea ihmisiltä vuonna 1844,
niinkuin Nooan päivinä suljettiin laivan ovi?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3018898
http://www.jeesusonherra.se/adventismi.htm- Ovi auki ja heti!
Suljetun oven 0 p p i ..
http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/suljetun oven oppi
Suljettu ovi, aukene! Sokeat silmät, auetkaa näkemään!!
http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/suljettu ovi
Luuk.16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Room.10:8-10
8
Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
9
Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
[Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14]
10
Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.- kranaattiomenat..
Tunnustetaanko, että Jeesuksen sanat opettavat.
Jumalan laista ei katoa yksikään kirjain, eikä ainoakaan piirto, ennenkuin taivas ja maa on kadonnut!
Muuta ei tästä asiasta ole lupa opettaakaan.
Uudessa liitossa Jumala panee lakinsa sydämeen, siis uskoon tulleen Kristuksen armoon kääntyneen sydämeen ja hän näin opettaa!
Laki ja armo. Se kulkee käsi kädessä sanassa ja opetuksessa.
Näin Jumalan kansalle tulee tietoisuus sydämeen Jumalan valtakunnasta, sen Pyhyydestä ja puhtaudesta.
Näin Jumala pääsee nöyrtyneeseen ja kuuliaisuuteen halajavalla sydämeen antamaan Pyhän Henkesä joka työstää ja täyttää Hänen tahtoaan sydämessä
Ja näin ollen Jumalan tahto on Hengen hedelmä ihmisessä.
Palaanpa Jobiin. Hän halasi palvella Jumalaa ehyellä sydämellä ts. Jumalan mielenmukaisesti.
Ystävät tosin syyttivät häntä väärästä uskosta.
"lihassa vaeltaa".
Niin, suun tunnustus, ketä kumarretaan ja ketä palvotaan!
Joo, kyllä vastassa on suuri kansa jota pelätään. Vertaan tässä sitä, kun Israelin kansassa lähetettiin 12 vakoojaa Kanaanin maahan. Rypälemaa. mutta sitä asutti pelottavan suuret ihmiset (ulkoisesti).
Nämä vakoojat olivat ruhtinaita eri sukukunnista, heimojensa päämiehiä ja 10 heistä eli pelossa ja epäuskossa.
Eipä muuta kuin 40 vuotta erämaata ja sukupolven kuolema.
Kun rukoilemme "tapahtukoon Sinun tahtosi maan päällä, niinkuin taivaassa" ajattelemme Eedenin puutarhaa. Mutta mitä sitten? Pelko. Pelätään tämän kansan edessä palvella ehyellä sydämellä Jumalaa ja vaikka raamatulliseen "(herkkullinen ajatus)." sapattiin myöntyä.
Ei niin, että oltaisiin yhden asian miehiä ja naisia, mutta kun se kuuluu Jumalan antaman siunauksen rypäleterttuu, viikunoihin ja kranaattiomenoihin.
Ei uskalleta lähtemään nauttimaan siitä Jumalan antamasta lahjasta.
Pelätään ja julistetaan niistä suurista miehistä pelättävistä, jopa perinnäissääntö_epäuskon jättiläisistä.
Kumarretaan niillä alttareilla ja julistetaan sitä uskoa.
Erämaa,.... se jatkuu..... ja sukupolvi kuolee epäuskonsa tähden... sopii miettiä. kranaattiomenat.. kirjoitti:
Tunnustetaanko, että Jeesuksen sanat opettavat.
Jumalan laista ei katoa yksikään kirjain, eikä ainoakaan piirto, ennenkuin taivas ja maa on kadonnut!
Muuta ei tästä asiasta ole lupa opettaakaan.
Uudessa liitossa Jumala panee lakinsa sydämeen, siis uskoon tulleen Kristuksen armoon kääntyneen sydämeen ja hän näin opettaa!
Laki ja armo. Se kulkee käsi kädessä sanassa ja opetuksessa.
Näin Jumalan kansalle tulee tietoisuus sydämeen Jumalan valtakunnasta, sen Pyhyydestä ja puhtaudesta.
Näin Jumala pääsee nöyrtyneeseen ja kuuliaisuuteen halajavalla sydämeen antamaan Pyhän Henkesä joka työstää ja täyttää Hänen tahtoaan sydämessä
Ja näin ollen Jumalan tahto on Hengen hedelmä ihmisessä.
Palaanpa Jobiin. Hän halasi palvella Jumalaa ehyellä sydämellä ts. Jumalan mielenmukaisesti.
Ystävät tosin syyttivät häntä väärästä uskosta.
"lihassa vaeltaa".
Niin, suun tunnustus, ketä kumarretaan ja ketä palvotaan!
Joo, kyllä vastassa on suuri kansa jota pelätään. Vertaan tässä sitä, kun Israelin kansassa lähetettiin 12 vakoojaa Kanaanin maahan. Rypälemaa. mutta sitä asutti pelottavan suuret ihmiset (ulkoisesti).
Nämä vakoojat olivat ruhtinaita eri sukukunnista, heimojensa päämiehiä ja 10 heistä eli pelossa ja epäuskossa.
Eipä muuta kuin 40 vuotta erämaata ja sukupolven kuolema.
Kun rukoilemme "tapahtukoon Sinun tahtosi maan päällä, niinkuin taivaassa" ajattelemme Eedenin puutarhaa. Mutta mitä sitten? Pelko. Pelätään tämän kansan edessä palvella ehyellä sydämellä Jumalaa ja vaikka raamatulliseen "(herkkullinen ajatus)." sapattiin myöntyä.
Ei niin, että oltaisiin yhden asian miehiä ja naisia, mutta kun se kuuluu Jumalan antaman siunauksen rypäleterttuu, viikunoihin ja kranaattiomenoihin.
Ei uskalleta lähtemään nauttimaan siitä Jumalan antamasta lahjasta.
Pelätään ja julistetaan niistä suurista miehistä pelättävistä, jopa perinnäissääntö_epäuskon jättiläisistä.
Kumarretaan niillä alttareilla ja julistetaan sitä uskoa.
Erämaa,.... se jatkuu..... ja sukupolvi kuolee epäuskonsa tähden... sopii miettiä.Lainlyömä julistaa lakia mutta uskosta autuas tunnustaa pelastajansa nimeä. Ei moosestele eikä harrasta spiritististä ellenismiä.
Room. 10:10
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin,
vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
- uteljas
Luuk. 13:16
Tätä Abrahamin tytärtä on Saatana pitänyt SITEISSÄÄN jo kahdeksantoista vuotta. Eikö häntä olisi saanut päästää vapaaksi sapatinpäivänä?"
Toiset rakastavat tuomion ilosanomaa ja toiset elämän ilosanomaa.
Toiset sitovat, toiset päästävät. Kumpaan joukkoon kuulumme kukin? - Sivusta lukia
siteissä ja vaipoissa: Onko hän tullut uudelleen lapseksi? Ihmettelevä.
Kaipa hän vielä pääsee noista vaipoista pois.- uteljas
Jes. 34.
8 Sillä Herralla on koston päivä, maksun vuosi Siionin asian puolesta.
9 Edomin purot muuttuvat pieksi ja sen multa tulikiveksi; sen maa tulee palavaksi pieksi.
10 Ei sammu se yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu; se on oleva raunioina polvesta polveen, ei kulje siellä kukaan, iankaikkisesta iankaikkiseen.
11 Sen perivät pelikaanit ja tuonenkurjet, kissapöllöt ja kaarneet asuvat siellä; ja hän vetää sen ylitse autiuden mittanuoran ja tyhjyyden luotilangan.
12 Ei ole siellä enää ylimyksiä huutamassa ketään kuninkaaksi, kaikki sen ruhtinaat ovat poissa. - Ulos babyloniasta
Joh. 11:39
Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois". Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää".
41 Niin he ottivat kiven pois. Ja Jeesus loi silmänsä ylös ja sanoi:
"Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut.
43 Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611179- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että327659- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564