Miten saan Excelin laskemaan summan riveistä, joissa on tekstiä (eli sarakkeessa olevia blankko-kenttiä ei lasketa mukaan)?
Yhteenlasku
5
811
Vastaukset
- osuko lähellekkään?
jää epäselväksi tarkoituksesi. Villi arvaus:
Jos haluat laskea alueesta solut joissa on vain tekstiä niin esim. =LASKE.JOS(A1:A10;"*") - kaava ei laske mukaan alueen tyhjiä soluja.- Kiitos tyytyväinen
Hyvä et heittäydyit noin villiksi! Tehtävänantoni oli vähän niikuin .. :) Väkersin ohjeesi mukaan ja sain kuin sainkin toimimaan. =COUNT((IF(" * ";1;0));A1:A5). Kiitos !!
- jälleen.. taas
Kiitos tyytyväinen kirjoitti:
Hyvä et heittäydyit noin villiksi! Tehtävänantoni oli vähän niikuin .. :) Väkersin ohjeesi mukaan ja sain kuin sainkin toimimaan. =COUNT((IF(" * ";1;0));A1:A5). Kiitos !!
ääh. Tämä lukee rivit jos niissä on lukuja. Miten luetaan kentät joissa on vaihtelevaa teksitä?
- laitettu taas kerran
jälleen.. taas kirjoitti:
ääh. Tämä lukee rivit jos niissä on lukuja. Miten luetaan kentät joissa on vaihtelevaa teksitä?
=COUNTA(A1:A5)
- Anonyymi
Netissä voi kätevästi harjoitella yhteenlaskuja ja vähennyslaskuja: https://www.alypelit.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824797- 1882128
- 1321802
- 1751435
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161301ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191175- 351106
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3131030- 781003
- 541003