98 ajurit 2000aan?

helphelp

Ongelma, skanneri Primax FB308C johon vain 98 ajureita saatavilla ja koneessa win 2000 ja asennus ei onnistu, mm scanner dll ei löydy ja mikään ei toimi

En päivitä konetta koska se vanha IBM läppäri ja ainoa jossa mulla on LPT

Eli miten 98 ajurit /asennuksn sa onnistumaan 2000ssa tai löytyykö jostain ajureita tuolle skannerille? Sitä on myyty myös nimellä Plustec OpticPro 3610P. Tuolla koneella ei ole nettiyhteyttä ja kaikki turha on karsitu pois Nortonista alkaen, vain skannauskäyttöön olis tarkoitettu, perässä vanha lasertulostin joka toimii

2

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vista_fani

      Käyttiksissä on ratkaiseva ero:
      98 on 16 bittinen DOS pohjainen "käyttöjärjestelmä" ( tosiasiassa käyttöjärjestelmä on DOS 7 tai 8, en muista) ja sen päälle rakennettiin ikkunat joka sitten oli se Windows 98.
      DOS pohjaisten käyttisten ajuritiedostot ovat 16 bittisiä .VxD tiedostoja.

      Windows 2000 on oikea 32 bittinen käyttöjärjestelmä joka käyttää ajuritiedostoinaan 32 bittisiä .sys tiedostoja.

    • as-keetti

      Itselläni on toimiston nurkassa hurisemassa vanha win95-kone juuri täsmälleen samasta
      syystä; siinä on kiinni hyvälaatuinen vanha skanneri jota ei saa toimimaan uudemmissa
      Windowseissa millään.
      Perässä on printteri joten kokonaisuus hoitaa mm. firman kopiokoneen hommaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe