tofuliinille

Voi kisu ressua on sillä kamala olo ollut, kuten ihmiselläkin kun alkaa rajusti oksentamaan. Anna sille vähän vähempi niitä raksuja nyt. Meillä jos kissat oksentaa ne hakeutuu ilman muuta suurimpaan tietokoneiden johtokasaan nurkissa ja se vasta on sitten sotku. Tai toinen mesta on isännän sängyn jalkapääty, kun isäntä itse on joutunut jo lähtemään yöllä ajoon. Kamalaa jollen kerkii niin nopeasti nousemaan ylös ja nostaan kissaa lattialle ...ja vielä tällä selällä, mikä on ollut nyt 2kk ihan sökönä, kyllä vaan se tuntuu, kun 11 kiloa pitäisi siirtää salamana lattialle, kun kuulee unenpöppörässä sen tutun "klunks" "klunks" äänen.

Mistä johtuu, että aina... ainakin meillä nuo kollikisut ei peitä kakkojaan, eikä pissalänttiään laatikossa ja ruuatkin pitää kantaa lautaselta ympäri mattoja ja ihan takuuvarmasti puolet kannetuista ruuista jää siihen paikkaan syömättä. Yöllä Janin pitää avaa kaikki mahdolliset ovet kaapeista... pönkiä jopa roskista, karjua ulko ovella, taikka istua vaan keskellä lattiaa ja ulvoa, kuin jättikokoinen susi. Hmm.. olen olettanut, että sitä tympäsee, kun muut nukkuvat ja sitä ei nukuta. Jollei se vielä sittenkään saa huomiota tarpeeksi, niin alkaa Empun jahtaus. Se ajaa sitä pois eri nukkumapatjoilta toiselle, mitä meillä on öisin lattialla noin 4 eri versiota, että Empulla on varaa valita minne siirtyy uudelleen nukkumaan. Kyllä sitä meinaa itsekin välillä hermostua ja tulee huudettua että: *TURPA KIINNI SIELLÄ!* Se on juuri hankalaa näin kerrostalossa, kun siinä sitten saattaa herätä naapuritkin siihen kisun mouruamiseen. Kaikesta huolimatta en ikinä antaisi noita pois mistään hinnasta :D

4

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tofuliini

      just se on karmiva ääni! Onneksi loppui oksentelu Toffolta kuin seinään vatsan tyhjentyessä. Ihme juttu koko oksennuskohtaus..arvelen, että on käynyt pöllimässä kalkkunaleikettä jossain välissä tai jotain..kun ei nuo raksut ole mitään oksentelua tähän mennessä aiheuttaneet!

      Onpa kollilanne kokoa! Huh! Ja käyttäytyy kuin koira konsanaan:))
      Meidän neiti painaa ehkä nelisen kiloa, nyt tuntuu hieman lihoneen. Tämä varmaan pysyykin tosi hoikkana, kun lootalla käydessäänkin pöyhii hiekkaa varmaan 15 minuuttia( tai itseasiassa "kakkakoppinsa" seiniä..) Menee kaikki kissan energia tohon siivoomiseen:) Hirveen metelin sekin saa aikaseksi, melkein kaataa koko kopin! On aina siivoamassa ja selvästi nyrpistelee nenäänsä pölypallukoille, mitä meidän huushollissa on ikävä kyllä ihan liikaa... kun en ole tullut kissaani ton siivouksen suhteen:)))
      mutta pärjäillään näinkin..

      • Meillä myös tuo Emppu piilottaa jöötingit ym. niin perusteellisesti ja sutii myös iät ajat tuolla laatikollaan... se vissiin pelkää, että "vihollinen" löytää ne muuten :) Emppu on tyttö nimestä huolimatta oikeasti Emilia. Jani on, kun valtava pehmeä karvabaskeri (musta-valkoinen ) kun se on matalana lattialla, mutta se on niin hurjan mukava ja ihmisrakas ja älyttömän viisas. Eikä ole Emppukaan tyhmä. Nuo selvästi ymmärtää, mitä niille puhuu ja mehän puhutaan niille aina :) Tuossa juuri pari tuntia sitten Jani kökötti niiden raapimispuu-mestalla... sanoin sille, että "kuules poika... mees nyt välillä kokeileen, että joko se masu toimisi". En meinannut uskoa korviani, kun minuutin päästä kuulin sen rapistelevan kissanhiekalla kylppärissä. Tulosta ei vielä tullut, mutta se ymmärsi, että pyysin sen mennä edes kokeileen, jos vaikka tulisi. Mun mies sanoo Jania *Bibikseksi* en kyllä tajua, mistä se tuon lempinimen on sille keksinyt :) Emppu on aika tomera tyttö. Aina kun sitä hieman rapsuttaa, tai silittää se alkaa välittömästi pestä itseään. Jos jompaa kumpaa alkaa harjaamaan, niin toinen tulee välillä ihan unenpöppöräisen näköisenä jonottamaan omaa harjausvuoroaan. Alussa ei Emppuun saanut edes koskea saatikka harjata. Emppu on alkujaan stadin pimatsu, joka muutti omistanjansa vanhemmille sellaiseen hienostotaloon ja talon rouva ei halunnut pitää Emppua, koska kissasta lähti karvoja... onneksi me näimme ilmoituksen lehdessä, missä luki, että kissa annetaan hyvään kotiin. Soitimme ja haimme Empun meille, muuten se kuulemma olisi joutunut tappo-piikille, vain tämän rouvan kissankarva kammon takia! Nainen suri heti minun ja mun miehen vaatteetkin, kun näki, että olimme kummatkin pukeutuneet mustaan ja Emppu on vitivalkoinen. Mietin vaan silloin, että talo oli niin hieno, kuin linna, jopa heti eteisessä oli kenkien pesu-allas ym. viritykset. Kissa oli itse aivan likainen ja täynnä matoja, koska nämä olivat syöttäneet sille aina perkaamattomia järvikaloja, etenkin ahvenia. Putsasimme Empun, mikä oli kovan työn takana, koska se oli silloin vielä niin agressiivinen ja madot häädettiin ja lopulta se oikein alkoi haluamaan itse tuota harjaustakin. Alussa se kävi lujaa ranteeseen kiinni, jos yritti harjata. Emppu on ollut meillä vuodesta -97 ja on nyt noin 15-16.v. Silloin kun veimme Empun sieltä hienosto linnasta, niin tämä talon isäntä jäi mieleen, kun hän oli niin ystävällinen ja lempeä. Häneltä tuli kyyneleet, kun Emppu lähti :(. Jälkeenpäin 2-3 vuoden aikana aina Joulun aikaan lähetimme ihan tämän miehen takia Empulta terveiset kisun valokuvan kera tälle talon isännälle. No... nyt on siinäkin talossa toiset asukkaat ja tiedä onko entiset edes hengissäkään enää. Jäi niin mieleen, kun siinä talon ulkoven yläpuolella oli komea laatta ja siinä luki N****nLinna. En voi tuohon laittaa kokonaan sitä nimeä. Oli siinä talossa *linnassa* jopa yksi pyöreän mutoinen tornimainen huonekin.

        Jopas tuli tarinaa taas :) Mutta PURINA on hyvä sapuska!!! Se jää myös meille vakituiseksi ruuaksi, kuten minun äidillenikin!


      • -kaisa-
        EvilCat kirjoitti:

        Meillä myös tuo Emppu piilottaa jöötingit ym. niin perusteellisesti ja sutii myös iät ajat tuolla laatikollaan... se vissiin pelkää, että "vihollinen" löytää ne muuten :) Emppu on tyttö nimestä huolimatta oikeasti Emilia. Jani on, kun valtava pehmeä karvabaskeri (musta-valkoinen ) kun se on matalana lattialla, mutta se on niin hurjan mukava ja ihmisrakas ja älyttömän viisas. Eikä ole Emppukaan tyhmä. Nuo selvästi ymmärtää, mitä niille puhuu ja mehän puhutaan niille aina :) Tuossa juuri pari tuntia sitten Jani kökötti niiden raapimispuu-mestalla... sanoin sille, että "kuules poika... mees nyt välillä kokeileen, että joko se masu toimisi". En meinannut uskoa korviani, kun minuutin päästä kuulin sen rapistelevan kissanhiekalla kylppärissä. Tulosta ei vielä tullut, mutta se ymmärsi, että pyysin sen mennä edes kokeileen, jos vaikka tulisi. Mun mies sanoo Jania *Bibikseksi* en kyllä tajua, mistä se tuon lempinimen on sille keksinyt :) Emppu on aika tomera tyttö. Aina kun sitä hieman rapsuttaa, tai silittää se alkaa välittömästi pestä itseään. Jos jompaa kumpaa alkaa harjaamaan, niin toinen tulee välillä ihan unenpöppöräisen näköisenä jonottamaan omaa harjausvuoroaan. Alussa ei Emppuun saanut edes koskea saatikka harjata. Emppu on alkujaan stadin pimatsu, joka muutti omistanjansa vanhemmille sellaiseen hienostotaloon ja talon rouva ei halunnut pitää Emppua, koska kissasta lähti karvoja... onneksi me näimme ilmoituksen lehdessä, missä luki, että kissa annetaan hyvään kotiin. Soitimme ja haimme Empun meille, muuten se kuulemma olisi joutunut tappo-piikille, vain tämän rouvan kissankarva kammon takia! Nainen suri heti minun ja mun miehen vaatteetkin, kun näki, että olimme kummatkin pukeutuneet mustaan ja Emppu on vitivalkoinen. Mietin vaan silloin, että talo oli niin hieno, kuin linna, jopa heti eteisessä oli kenkien pesu-allas ym. viritykset. Kissa oli itse aivan likainen ja täynnä matoja, koska nämä olivat syöttäneet sille aina perkaamattomia järvikaloja, etenkin ahvenia. Putsasimme Empun, mikä oli kovan työn takana, koska se oli silloin vielä niin agressiivinen ja madot häädettiin ja lopulta se oikein alkoi haluamaan itse tuota harjaustakin. Alussa se kävi lujaa ranteeseen kiinni, jos yritti harjata. Emppu on ollut meillä vuodesta -97 ja on nyt noin 15-16.v. Silloin kun veimme Empun sieltä hienosto linnasta, niin tämä talon isäntä jäi mieleen, kun hän oli niin ystävällinen ja lempeä. Häneltä tuli kyyneleet, kun Emppu lähti :(. Jälkeenpäin 2-3 vuoden aikana aina Joulun aikaan lähetimme ihan tämän miehen takia Empulta terveiset kisun valokuvan kera tälle talon isännälle. No... nyt on siinäkin talossa toiset asukkaat ja tiedä onko entiset edes hengissäkään enää. Jäi niin mieleen, kun siinä talon ulkoven yläpuolella oli komea laatta ja siinä luki N****nLinna. En voi tuohon laittaa kokonaan sitä nimeä. Oli siinä talossa *linnassa* jopa yksi pyöreän mutoinen tornimainen huonekin.

        Jopas tuli tarinaa taas :) Mutta PURINA on hyvä sapuska!!! Se jää myös meille vakituiseksi ruuaksi, kuten minun äidillenikin!

        Kivat kirjoitukset teillä, mielellään lukee tällaista tekstiä ja tarinoita! Kiitos!


      • .kissakirnauskis.
        -kaisa- kirjoitti:

        Kivat kirjoitukset teillä, mielellään lukee tällaista tekstiä ja tarinoita! Kiitos!

        Ihan hyvä palsta tämä harmi ku se loppuu kohta. Oon saanu itekkin paljon hyviä neuvoja kissaani varten ja ite ostin jo purinaa ja kyllä tuo Rontti söi sitä tyytyväisenä ihan. Varmaan osta sitä jatkossakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe