Haluan parantua

uskova poika

Hei,
Ensin vähän itsestäni. Olen 17 vuotias poika ja perheeni on aina ollut uskova. En ole pitänyt sitä pahana asiana jopa päinvastoin. Olen saanut tukea ongelmiini niin perheeltä, ystäviltä kuin uskostakin. Olen aina uskonut että joku kuuleerukoukseni. Minulla on kai mitä voisi sanoa onnelliseksi lapsuudeksi ja kavereita on ollut. Toki ongelmia vanhempien kanssa on ollut kenellä ei? Olemme kuitenkin aina perheessä pyrkineet keskustelemaan asioista ja sopimaan ilman suuria riitoja. Olen laskenut itseni uskovaksi ja saanut siitä voimaa. Toki minua on haukuttu ja koulussakin onkiusattu mutta olen ajatellut ne kaikki koettelemuksiksi. Uskon, että ihan kaikilla nuorilla on ongelmia ja kaikkia kiusataab koulussa eri syistä vain.

Viime aikoina tuntuu kuitenkin siltä, että elämä on mennyt päin *******. Noin vuosi sitten huomasin, että olen ehkä homo. En kertonut tästä kenellekään, mutta iltaisin en voinut olla ajattelematta asiaa, varsinkaan kun tyydytin itseäni. Ajattelin että se menee ohi kun löydän tyttöystävän. Mutta ei ole mennyt. En ole pystynyt lopettamaan näitä ajatuksia ja kun tiedän, että olen yksin kotona pitkään, katselen netistä homojuttuja ja kuvia. Olen aina ollut varovainen, etten jätä tietokoneeseen mitään, mikä voisi paljastaa minut, mutta vanhemmat ihmettelivät, kun sivumuisti on koko ajan tyhjä.

No lyhyesti kerrotta jäin kiinni kuitenkin. Nyt riitelen vanhempieni kanssa koko ajan ja he kyselevät minulta olenko homo. En pysty edes puhumaan vanhempien kanssa koko asiasta, koska isä alkaa huutamaan ja äiti itkemään. Asumme pienellä paikkakunnalla ja vanhemmat on huolissaan siitä, mitä muut ajattelee jos saavat tietää.

Aluksi pidin koko riitaa ihan typeränä ja kysyin isältä että jos olen homo niin mitä sitten. Sanoi että voisin muuttaa muualle koska hänen talossaan ei ole homoja. Riitaa tulee myös uskosta ja isä väitti etten usko tarpeeksi ja että en voi uskoa ja olla homo yhtä aikaa. En ole samaa mieltä, koska olen lukenut netistä että on paljonki sellasia ihmisiä, jotka uskoo mutta on silti homoja.

Tätä jokapäiväistä riitaa on kestänyt nyt melkein vuoden ja tuntuu etten jaksa kovin pitkään. En pysty puhumaan asiasta oikein kenellekään kun ei ole niin hyviä kavereita ja sukulaisillekaan ei voi sanoa kun ovat kaikki kuitenkin samanlaisia kuin isä. Olen nyt melko varma, etten oikeasti edes ole homo vaan että tämä on vaan joku vaihe. En kuitenkaan osaa puhua tytöille tai muutenkaan olemaan normaalimpi vaikka haluaisin. Haluaisin lopettaa vanhempien kanssa tappelun ja että kaikki olis taas niinku vähän aikaa sitten. Olen yrittänyt sanoa isälle, että en ole oikeasti homo, mutta se ei usko. Nyt kun jään yksin kotiin isä kyselee menenkö taas niille homosivuille ja kyselee myös kaikista koulukavereistakin että onko nekin homoja ja että kuka nämä ajatukset on saanut minun päähäni.

En tiedä mitä tännekään kirjoittaminen auttaa, mutta tuntuu paremmalta kun saa kaikki ajatukset pois päästä. Haluaisin vaan että tämä tappelu loppuis, mutta en tiedä, mitä sanoisin isälle. Olen yrittänyt puhua sille, mutta en koskaan saa mitään sanottua. Ja en halua kuulla mitään uskonnonvastaisin juttuja kun uskonnolla on tärkeä sija elämässäni.

12

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskovahetero

      dude... that's gay..

      • pääperkele2

        Sano vaikka että Saatana riivaa sinua ja haluat siitä irti. Luulisi uppoavan uskovaiseen tuo tarina.

        Tai no, älä, itse ateistiperheessä asun joten ei tarvi noista asioista murehtia, kun kaikki on hyväksyttyä. Yritä pärjätä.


    • Esko.666

      jumalauta, seksuaalisuuden heilahtelu puolelta toiselle on luonnollinen osa ihmisen kehitystä!

      et sinä välttämättä homoksi jää vaikka nyt mieli siihen suuntaan viittaakin.

    • Mayahooo

      Olet rohkea, kun uskalsit kertoa huolesi. Uskon, että kohdallasi kaikki kääntyy vielä parhain päin. Olet murrosiässä ja ilmeisesti elämäsi on ollut tähän saakka aika suojattua. Koen, että et ole "rähjääntynyt" pahasti synnin poluilla. Sydämesi on rehellinen ja avoin ja etsit Jumalaa.
      Sanoit, että vuosi sitten huomasit olevasi homo. Miten sen huomasit? Ihmisillä on monesti seksuaalisia fantasioita samastakin sukupuolesta, silti he eivät ole homoja. Fantasian voi joskus tunnistaa siitä, että todellisuudessa sellaista ei ehkä ollenkaan haluaisi tehdä.
      Toinen kysymykseni on, että oletko jotenkin joutunut okkultisiin yhteyksiin? Joskus voi pienikin lipsahdus uskovan elämässä aiheuttaa sen, että ovet henkivalloille avautuvat. Voi olla, että siinä tapauksessa tarvitset hyvän esirukoilijan.
      Itsetyydytys on myös asia, joka avaa ovia pimeyteen ja joskus homoseksuaalisuuteen, koska silloinhan rakastelee itseään eli samaa sukupuolta.
      Graham & Shirley Powell ovat kirjoittaneet kirjan Valloita Vapautesi, suosittelen sitä sinulle. Saat sitä varmaan jonkun seurakunnan kautta.
      Rukoilen puolestasi ja julistan sinulle syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
      Maya

      • tyttötuo

        Suosittelen taas itse sinulle hoitoon hankiuttumista


      • <<<<

        Itsetyydytys on myös asia, joka avaa ovia pimeyteen ja joskus homoseksuaalisuuteen, koska silloinhan rakastelee itseään eli samaa sukupuolta.

        Jopa oli, älä hyvä poika kuuntele noita kummia tyyppejä.
        Jos olet homo niin ole, ja sillä siisti.
        Veljenpoikani on homo, ja joka suvussa on taatusti ainakin yksi homo.
        eivät uskalla tulla kaapista kun suvussa on noita uskonsa kanssa touhuavia höyrypäitä.
        Olen varmaan mummosi ikäinen, mutta en ole koskaan tehnyt eroa ihmisten välillä sen mukaan ketä he rakastavat.


      • äitijo.
        tyttötuo kirjoitti:

        Suosittelen taas itse sinulle hoitoon hankiuttumista

        Samaa mieltä, tuollaiset pitäisi upottaan meren syvimpään kohtaan.
        Älä aloittaja noteeraa mitenkään tuota. Ole uskossasi, suuntautumisesi voi olla myös bi-seksuaalisuutta. Se on yhtä luonnollista kuin mikä hyvänsä seksuaalisuuteen liittyvä.
        Olet sellainen miksi molet syntynyt, älä välitä ihmisistä, kyllä Jumala tietää millainen olet, hän ei tuomistse samoin kuin ihmiset.
        Vaikka en itse uskokaan, en tuomitse enkä arvostele kenenkään uskoa.


    • ruoki sieluasi

      puhtaalla Jumalan sanalla rukouksen kanssa Jeesuksen nimessä. Rukoile konkreettisia asioita, niinkuin ne esille toit. Ole kaikessa kestävä ja rehellinen ja voit olla varma, että Jumala tahtoo sinua auttaa kaikessa hengellisessä ja sielullisessa ja ruumiillisessa hyvässä, sillä sitä varten Jeesus antoi itsensä ristiinnaulittavaksi, ruumiinsa lävistettäväksi ja verensä vuodatettavaksi, että sinulla voi hänessä olla yltäkylläinen elämä. Jos lankeat, nouse ja pyri lähestymään Jumalaa, kuten alussa toin esille. Herra on hyvä ja armonsa pysyy iankaikkisesti, Herra tahtoo sinua auttaa ja puhdistaa ja parantaa ja pyhittää, kun vain itse häneen turvaat. Älä anna vihollisen viedä sitä, minkä Jumala tahtoo sinulle antaa, niinkuin on sinut kuvakseen luonut ja tahtoo sinulle itseään kirkastaa Jeesuksen nimessä. Herra suokoon sinulle kaikessa kestäväisyyttä ja Pyhän Hengen puolustusta ja opetusta ja varjellusta Jeesuksen nimessä.

      • -..-

        seksuaalinen suuntautminen ei mitenkään vaikuta uskoosi! Omasta mielestäni homoseksuaalisuus ei ole mitenkään syntiä, ja kun se kerta ei ole syntiä, niin silloin ei ole mitään ongelmaa. Jumala on luonut meistä jokaisen, antanut jokaiselle haasteita ja koettelemuksia,mutta myös lahjoja. Kaikki mitä tapahtuu, tapahtuu Jumalan ansiosta ja tahdosta. Jos rakastat poikaa, niin sillä ei ole väliä, koska Jumala on rakkaudessasi mukana, sillä Jumala on Rakkaus. EI sulla mitään pelättävää ole, kysy vain itseltäsi:
        erottaako rakkaus toista miestä kohtaan Jumalasta?
        jos ei erota, sinulla ei ole hätää, usko ja rakasta vain Jumalaa ylitse kaiken,
        jos mielestäsi erottaa, niin silloin sinun täytyy mennä itseesi ja kysyä, miksi Jumala loi sinut rakastamaan miestä, jos hän ei sitä halua?
        VAIKKA SINÄ KULKISIT KOKO ELÄMÄSI ETSIEN VASTAUSTA, ÄLÄ UNOHDA, ETTÄ JUMALA TIETÄÄ SEN JO NYTTEN, SINUN TÄYTYY VAIN uskoa luottaa ja rakastaa, niin kaikki mennee hyvin.
        Pyhä huolimattomuus olisi paikallaan :)


    • Petteri

      Älkää nyt viitsikö. Raamattu sanoo selvästi, että homous on vakava synti, josta tulee tehdä parannus aivon samoin, kuin monesta muustakin asiasta.
      Raamattu sanoo, että se on kauhistus Jumalan edessä.

      Ei synnistä ole monenkaan helppoa tehdä parannusta, mutta joka tahtoo perille Taivaaseen päästä, on parannukseen nöyrryttävä.
      Sama tie on homolla, kuin muillakin.

    • suurin on rakkaus

      Monet homoseksuaalit ovat uskovia, ne eivät sulje toisiaan pois. Setallakin on monilla paikkakunnilla kristittyjen homoseksuaalien ryhmiä, kirkoissa sateenkaarimessuja yms. Saattaa olla, että kyseessä on vaihe, saattaa olla, että ei. Tärkeintä on, että olet ok, uskosi ei häviä mihinkään ja Jumala edelleen rakastaa sinua. Ja toivottavasti vanhempasi saavat käsiteltyä asian ja oppivat hyväksymään sinut sellaisena kuin olet. Mitä tulee itsetyydytykseen, se on täysin luonnollista ja jopa terveellistä. Jumala on luonut meidät seksuaalisiksi olennoiksi. Masturbaatio ei satuta ketään, toisin kuin saattaa käydä esim. satunnaisissa seksisuhteissa. Ja Itsetyydytys nimenomaan auttaa tyydyttämään nämä tarpeet siten, että riski antautua niihin lyhytaikaisiin suhteisiin pienenee. Koen ongelmalliseksi sen, että jotkut kieltävät itsessään seksuaalisuuden täysin, jolloin hillinnän pettäessä saattaa lopulta tapahtua pahojakin ylilyöntejä (pettämistä, maksullista seksiä, hyväksikäyttöä jne).

      • olen minä

        Tämä oli fiksu kirjoitus! Kiitos sinulle joka kirjoitit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe