Tarkoituksenani olisi hankkia vedenpitävä reppu/rinkka Aasian matkaani varten. Koon pitäisi olla pienenpi kuin 65 litraa. Aikaisemmin olen ollut Etelä-Amerikassa reissailemassa "normaalin" 65 litraisen rinkan ja kuivasäkin kanssa ja tullut siihen tulokseen että varsinainen kuivareppu saattaisi olla parempi ratkaisu. Mistä päin kannattaa Suomessa lähteä noin 55 litraista vedenpitävää rinkkaa metsästämään. Netistä olen katsellut mutta eipä ole näin isoa silmiini osunut.
Vedenpitävä reppu
6
1234
Vastaukset
- kuiniiretkelle
...tahansa repusta saat vedenpitävän laittamalla tavarat ns kuivapusseihin,joita myydään ainakin retkeilyliikkeissä ja melontaliikkeissä.
ja tämä onkin parempi vaihtoehto,sillä silloin saat tavarasi varmasti pysymään kuivana.
Toki jos haluat tutkia kuivien rinkkojen vaihtoehtoja,voit käydä vaikkapa Ordliebin sivuilla.
Suomestakin löytynee jälleenmyyjiä.
Itse en usko varsinaisen kuivarinkan ratkaisevan ongelmaasi. Itse pakkaisin kamat kuivapusseihin,sillä jos rinkka pettää niin kaikki on märkää,mutta jos kamat on pakattu vielä kuivapusseihin,useisiin,niin aina ainakin osa säilyy kuivana,esim vaikkapa kamerat tms...- Ilkka50
Onhan näitä vedenpitäviä reppuja olemassa. Esimerkiksi Ortlieb tekee laadukkaita malleja (www.ortlieb.de/). Lisäksi perhokalastustarvikkeissa löytyy mm valmistajia kuten Simms (www.simmsfishing.com/) joilla on vedenpitäviä reppuja. Kyllä vedenpitäville repuille löytyy käyttötarpeita, pitää vain ajatella laajemmin eikä tyytyä "pysyyhän se vessapaperi kuivana muovipussissa" ajatteluun.
- conduraa
varusteleka myy uusia ja vähänkäytettyjä reppuja ,ainakin n.50 litrasia ja kangas käsitelty vesisuojauksella eri värisiä USA malleja.
- tgfgngv
Jos tarkoitat vedenpitävällä sellaista varmasti vedenpitävää niin veikkaisin sen olevan huono valinta muuhun kuin yhden päivän käyttöön. Täysin vedenpitävä = hengittämätön. Olisiko sadesuoja parempi ratkaisu sadepäiville?
- stets
Ja voihan repun aina käsitellä kemiallisesti esm.nanoteknologiaan perustuvia suihkeita löytyy marketeista,suojasin sellaisella suihkeella puuvillaisén safari hattuni toimii pienellä sateella kuin hanhenselkä olisi.
- Feelfreefani
Vanha ketju, mutta etsin kestävää ja vettä pitävää reppua, eikä netistä juurikaan löytynyt aiheeseen liittyviä keskusteluja, niin nyt kun löysin ja hyväksi totesin, niin laitanpa hyvän kiertämään. Kiitos!
http://www.tokona.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5&products_id=41
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849