Suomalainen tapa puuttua kiusaamiseen on paskin mahdollinen

Muutos tähän

Kuten otsikko kertoo. On kaksi parempaa keinoa kiusaamisen vähentämiseen:

b: Kiusaajalle annetaan 9mm lyijykapseli suoraan aivorunkoon suunnattuna.

c: Kiusaaja erotetaan koulusta.

Hommahan menee nykyään yleensä näin:

1. Ensimmäiseksi jotain tiettyä kohdehenkilöä aletaan kiusaamaan.
2. Kiusattu kertoo opettajalle.
3. Opettaja tekee pelkän muodollisen eleen, jonka jälkeen asia unohdetaan.
4. Tämän takia kiusaajat alkavat kiusata lisää ja pahemmin, koska heitä ei rangaista, ja he pitävät kiusattua kantelijana.
5. Kiusattu kertoo taas opettajalle.
6. Opettaja tekee taas pelkän muodollisen eleen.
7. Tämä aiheuttaa koko ajan pahenevan kierteeen, josta kiusattu ei pääse ulos.

Kuolema, tai koulusta erottaminen on ainoa hoito kiusaajille.

7

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiusaaja nro.1

      Olipa taas turha kommentti.

    • Pakko olla kovana

      KiVa Koulua ja tukioppilaita ja valittakaa aina eteenpäin (opettaja -> rehtori -> koulutoimenjohtaja -> poliisi - sanokaa, että asia viedään koulun ulkopuolelle, jos sitä ei saada selväksi).

    • kiusattuggttgt

      Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Tietenkään en aio tehdä tätä, koska en halua pilata elämäni, mutta olen huomannut, että kiusaamista ei voi saada muulla tavalla loppumaan. Joskus sain yhden tyypin joka jatkuvasti haukkui minua ja usutti muita kiusaamaan, lopettamaan kiusaamisen, kun hakkasin hänet mustelmille ja uhkasin tappaa hänet kun seuraavan kerran häiritsee minua. Tietenkin jouduin koulussa kuulusteluun ja hetkeksi psykiatriakäynneilla, MUTTA KIUSAAMINEN LOPPUI! Tuntui helvetin hyvältä, kun pystyi vihdoinkin vaikuttaa omaan tilanteeseen.

      • muutos tähän

        "KiVa Koulua ja tukioppilaita ja valittakaa aina eteenpäin (opettaja -> rehtori -> koulutoimenjohtaja -> poliisi - sanokaa, että asia viedään koulun ulkopuolelle, jos sitä ei saada selväksi). "

        Luuletko tosiaan että poliisia, rehtoria, tai opettajia oikeasti kiinnostaa puuttua kiusaamiseen?


    • Enää tarvitse sietää, se on ollutta ja mennyttä. Ja juuri KIUSAAJAT itse ovat kaikkein tyhmimpiä koululaisia.

      • gfdgbggggggggggggggg

        Pissikset käyttää ysimillisiä, kyllä nyt isompikalibeelisella pistoolilla pitää saada kiusaaja kuriin.


    • juhapetri

      Ehkäpä tuo 9mm:n kuula on hiukan rankka tapa hoitaa asia, eikä se kiusaajan erottaminenkaan taida aina olla paras ratkaisu. Pahimmillaan kiusaaminen vain siirtyy toiseen kouluun kun se kiusaaja ei välttämättä osaa muulla tapaa olla ryhmässä. Kiusaamisesta on aina vastuussa kiusaajan lisäksi kaikki ne luokkakaverit ja aikuiset jotka eivät puutu asiaan, vaan hiljaisesti hyväksyvät sen. Saattaa olla että kun kiusaaja lähtee niin joku muu ottaa hänen paikkansa. Koko luokka tarvitsee apua ja tukea vastustaakseen kiusaamisen houkutusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      694
      5320
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      155
      4101
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3800
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3532
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3141
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2564
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2423
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2400
    9. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      58
      2286
    10. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2207
    Aihe