Abortit Adventtikirkon sairaaloissa

Vuonna 1988 tehtiin tutkimus Pohjois Amerikan 26 adventistisairaalasta (51 sairaalaa tuolloin Adventtikirkolla tuolla alueella yhteensä).

Yksi sairaala teki abortteja ilman mitään rajoituksia 20 viikkoon saakka!

Melkein kaikki rajasivat abortit ”hoidollisiin” abortteihin, tai merkitsivät ”valikoivat” abortitkin terapeuttisiin.

Kysely tehtiin kaiken kokoisiin sairaaloihin, myös isoimpiin Adventtikirkon huippusairaaloina pitämiin..

Vain 15 ilmoitti, ettei abortteja ole tehty heidän tiloissaan. Kahdessa noista sairaaloista ei ollut lainkaan synnytysosastoa.

(Abortion Policies in Adventist Hospitals by Gerarld R. Winslow http://www.spectrummagazine.org/files/archive/archive16-20/19-4winslow.pdf )

Tuohan on jo vanha tutkimus, eli jo tuolloin on noin pakanallisesti toimittu adventistisairaaloissa. Mikähän lienee nykytilanne?

”Älä tapa.” (2 Moos 20:13)

”Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.” (Joh 8:44)

Lisäksi osa aborteista ei näy missään, koska niitä on kirjattu vatsaontelotähystyksinä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/2062908/10459621

Tuolla lisää aborteista ja siitä, miksi ne on helppo adventismilla perustella sallituiksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2792908

51

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkein-.,

      Raamatullisimpia,vedämme lonkkaa oikeana päivänä.

      • benedi=siunattu

        se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion, vaikka vetäisikin lonkkaa sapattina!
        Ja benedi kun puhuu totta, ei tosin joka aika kuten Jumala, mutta
        hänen kaltaisekseen ollaan tulossa!


      • Jumala armahda meitä
        benedi=siunattu kirjoitti:

        se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion, vaikka vetäisikin lonkkaa sapattina!
        Ja benedi kun puhuu totta, ei tosin joka aika kuten Jumala, mutta
        hänen kaltaisekseen ollaan tulossa!

        Entä jos katuu ja pyytää anteeksi sellaista mitä on tehnyt jo ennen uskoon tuloaan? Eikö minulle kurjalle syntiselle enää ole armoa olemassa?

        Minä kadun todella, mutta olin silloin sairas ja väsynyt useista perättäisistä synnytyksistä ja hädin tuskin selvinnyt hengissä edellisenkään synnytyksen, raskausmyrkytyksen aiheuttaman munuaisten vajaatoiminnan takia.

        Raskausmyrkytyksen aiheuttama munuaisten vajaatoiminta kesti yli puolivuotta synnytyksen jälkeen.

        Olin väsynyt ja onneton nuori äiti.


      • niin...
        Jumala armahda meitä kirjoitti:

        Entä jos katuu ja pyytää anteeksi sellaista mitä on tehnyt jo ennen uskoon tuloaan? Eikö minulle kurjalle syntiselle enää ole armoa olemassa?

        Minä kadun todella, mutta olin silloin sairas ja väsynyt useista perättäisistä synnytyksistä ja hädin tuskin selvinnyt hengissä edellisenkään synnytyksen, raskausmyrkytyksen aiheuttaman munuaisten vajaatoiminnan takia.

        Raskausmyrkytyksen aiheuttama munuaisten vajaatoiminta kesti yli puolivuotta synnytyksen jälkeen.

        Olin väsynyt ja onneton nuori äiti.

        Meillä on uskollinen ja totinen Jumala. Hän on laupias ja pitkämielinen, armahtavainen. Poikansa Hän on lähettänyt maailmaan meitä pelastamaan, että emme olisi toivottomia.

        Se on hyvän merkki, jos tietää tehneensä väärin. Se on merkki siitä, että omatunto toimii.
        Miten muuten on onko abortti mielestäsi syntiä, vääryyttä?
        Miten sanot nuorelle äidille, joka haluaa tehdä abortin?
        Yhteiskunta ei panosta ennaltaehkäisyyn ja usein nuorille äideille ei anneta elämisen mahdollisuuksia vauvan kanssa, vaan toivottomuutta ja vielä tyrkyttämällä aborttia. Koulussakaan ei opeta elämän suojelua ja sitä miten arvokasta on ihmisen elämä. Monet eivät yksinkertaisesti edes tiedä tehneensä mitään väärää. Usean silmät avautuvat vasta, kun he tulevat uskoon.

        Tämä maailma ajaa ihmisen mieltä hyväksymään mitä ihmeellisempiä asioita.
        Nyt aivopestään ihmisiä siihen ja keskustellaan kovasti eutanasiasta, että se on kaunis kuolema, kun joku lopettaa hengen, kun näyttää että ei enää vanhuuden päivillä parane.
        Vanhuksia yritetään saada tekemään hoitotestamentteja, jossa he lupaavat, että saa tietyssä vaiheessa lopettaa päiviltä, kun se on niin kauheaa vaan sängyssä avuttomana olla ja toisten armoilla.
        Osaltaan siihen vaikuttanee sekin, että valtion varat on vähissä ja pitää löytää uusia säästömuotoja ja eutanasia nähdään siihen osaltaan ratkaisuna. Ihmisiä vaan täytyy kypsytellä hyväksymään se, vaikka syyllistämällä, että olet turha ihminen elämäsi ehtoopuolella..

        Niin, kenen omatuntunnolle se sitten jää painamaan, lääkärin vai sairaanhoitajan vai lähihoitajan?
        Olen niin ja niin monta hoitotestamenttia toteuttanut ja kun ihminen on niin määrännyt se on oikein. Onko se oikein? Eikö testamentin tekijä ajattele mitä hän vaatii joltain toiselta tekemään? Eihän siinä ole mitään kaunista. Ihmisellä on taipumus kuolla ihan ilman avustusta, en ole ainakaan ketään tavannut, joka elämä ei täällä loppuisi.


    • Bushmanni

      Olen lukenut tästä samasta asiasta ja asia on niin, että raha puhuu ja lujaa.

      Adventtikirkon sairaalat ovat miljardibisnestä kirkolle ja he eivät ole niin tyhmiä, että tappaisivat yhtään lypsävää lehmää. Aborteilla tienaa hyvin ja adventtikirkko ottaa rahat heiltä pois, joille abortin salliminen omaan kehoonsa ei ole ongelma.

      Money talks, human life walks! Away.

      • 234234234

        HÖPÖHÖPÖ!!!


      • Bushmanni

        Miksi tämä on höpöhöpöä?

        Voit kertoa meille, että miksi adventtikirkon omat jutut, omilla virallisilla sivuillaan ovat höpöhöpöä?

        Joten onko sinulle yhtään argumenttia, joka todistaisi uskova_1:sen tai minun jutun höpöhöpöksi?

        Jos adventtikirkolla olisi sairaala Suomessa, niin siellä tehtäsiin abortteja, mikäli isket riittävän määrän euroja tiskiin.

        Minä en voi mitään sille, että sinä olet kultin jäsen, jonka kultin pääohjain on raha ja se, miten sitä saadaan kaikkein eniten kasaan!


      • vaan
        Bushmanni kirjoitti:

        Miksi tämä on höpöhöpöä?

        Voit kertoa meille, että miksi adventtikirkon omat jutut, omilla virallisilla sivuillaan ovat höpöhöpöä?

        Joten onko sinulle yhtään argumenttia, joka todistaisi uskova_1:sen tai minun jutun höpöhöpöksi?

        Jos adventtikirkolla olisi sairaala Suomessa, niin siellä tehtäsiin abortteja, mikäli isket riittävän määrän euroja tiskiin.

        Minä en voi mitään sille, että sinä olet kultin jäsen, jonka kultin pääohjain on raha ja se, miten sitä saadaan kaikkein eniten kasaan!

        olla aivopöhö, kun huutelee tuskissaan HÖ PÖHÖ HÖ!!!!
        Oireet kyllä viittaavat selvästi ko. sairauteen:

        Aivoödeeman muita nimiä ovat aivopöhö, aivoedeema ja aivoturvotus. Aivoödeemassa aivot turpoavat johtuen nesteen kertymisestä aivokudokseen. Aivoödeemaan voi johtaa kolme eri syytä. Näitä ovat päähän kohdistunut kova isku, todella korkea ilmanala (vuoristotauti) tai sairaalloisen runsas veden tai jonkin muun nesteen juominen. Viimeksi mainittu polydipsia (vesijuoppous) on erikoinen poikkeustila, jossa henkilöllä on jatkuvasti jano ja hän juo tämän vuoksi suuria määriä nestettä. (EGW on käskenyt juoda runsaasti vettä päivittäin, jopa useita litroja)

        Aivoödeeman tyypillisiä oireita ovat mielenterveydelliset ongelmat, muistin menettäminen, syvä tajuttomuus, aistiharhat, päänsärky ja liikkeiden hallitsemattomuus.


      • Totuusko kirpaisee

        olet uskomattoman typerä mies. Suorastaan lapsellinen, koska et näe ihmisten vaikeuksia näissä abotti kysymyksissä - et myöskään lääkärien vaikeuksia kun heidän eteensä tulee vaikeat valinnat - sinähän itse panet pääsi pusikkoon koska vältät kaikkia vaikeuksia, pidät näitä ihmisiä kuin pelinappuloina adventismin vihassasi. Minkälaiset ne sinun adventisti vanhempasi oikein olivat joiden tähden et uskalla puhua adventismia vastaan kuin pusikosta - kuinka he sinut kasvattivat jos kasvattivat - kuinka sinusta tuollainen tuli. Paskan puhuja vailla minkäänlaista tunneta ketään kohtaan - uskomattoman typerää - mielestäni.


      • +-0
        vaan kirjoitti:

        olla aivopöhö, kun huutelee tuskissaan HÖ PÖHÖ HÖ!!!!
        Oireet kyllä viittaavat selvästi ko. sairauteen:

        Aivoödeeman muita nimiä ovat aivopöhö, aivoedeema ja aivoturvotus. Aivoödeemassa aivot turpoavat johtuen nesteen kertymisestä aivokudokseen. Aivoödeemaan voi johtaa kolme eri syytä. Näitä ovat päähän kohdistunut kova isku, todella korkea ilmanala (vuoristotauti) tai sairaalloisen runsas veden tai jonkin muun nesteen juominen. Viimeksi mainittu polydipsia (vesijuoppous) on erikoinen poikkeustila, jossa henkilöllä on jatkuvasti jano ja hän juo tämän vuoksi suuria määriä nestettä. (EGW on käskenyt juoda runsaasti vettä päivittäin, jopa useita litroja)

        Aivoödeeman tyypillisiä oireita ovat mielenterveydelliset ongelmat, muistin menettäminen, syvä tajuttomuus, aistiharhat, päänsärky ja liikkeiden hallitsemattomuus.

        Miksi olet noin katkera vihainen ja suvaitsematon?
        Yritätkö asettaa lääkärien ammattietiikan kyseenalaiseksi?
        Mitä hyvää itse teet enemmän ihmiskunnan eteen kuin lääkärit?
        Oletko ainoa joka osaa diaknosoida mielenterveyden? kuinka monta potilasta olet parantanut?


      • 798645+5
        +-0 kirjoitti:

        Miksi olet noin katkera vihainen ja suvaitsematon?
        Yritätkö asettaa lääkärien ammattietiikan kyseenalaiseksi?
        Mitä hyvää itse teet enemmän ihmiskunnan eteen kuin lääkärit?
        Oletko ainoa joka osaa diaknosoida mielenterveyden? kuinka monta potilasta olet parantanut?

        muuta kuin soittaa suutaan, kyseenalaista ..


    • ???

      aborttien estämisen puolesta?

      Oletko käynyt sairaalassa, jossa tehdään abortteja? Miten olet toiminut?
      Miksi kirkkosi hyväksyy abortteja?
      Miksi luterilaisessa maassa on abortit hyväksyttyjä?
      80,7 prosenttia suomalaisista kuuluu ev.lut.kirkkoon?
      Ehkä ev.lut. kirkko on hylännyt käskyn "älä tapa", vai oliko jo niin että kaikki kyskyt ovat hylätyt?

      Adventistien sairaalassa en ole käynyt, että en osaa sanoa, miten siellä toimitaan.
      Suomessa ei taida sellaista olla?
      Miten Suomessa olevat adventistilääkärit tekevätkö he abortteja?
      Onko sinulla tästä tietoa?

      • vaan

        on Jeesuksen antama vapaus tehdä mitä itse haluavat, niinkuin Raamattu kertoo:

        Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.


      • Totuus esiin ...
        vaan kirjoitti:

        on Jeesuksen antama vapaus tehdä mitä itse haluavat, niinkuin Raamattu kertoo:

        Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

        ja Jumalasta puhut potaskaa - että loi elämää jota sitten piinaa ikuisesti tulimeressä.. Se on sitä sinun "moraaliasi".. täysin kiertynyt omien pelkojesi ja muiden parjaamisen pyörteisiin .. varo vaan ettet huku..


      • Sanot: ”Mitä olet tehnyt aborttien estämisen puolesta?”

        Pitänyt esitelmiä hoitajaopiskelijoille, jotteivät osallistuisi abortteihin, samoin puhunut hoitajille, lääkäreille, kätilöille, hoitoalan opettajille ja yksityisille henkilöille, että abortti on synti eikä siihen saa ottaa osaa. Kirjoitellut aiheesta lehtiin. Ja saanut muutaman aborttia aikova perumaan aborttiaikeensa. Auttanut abortin joskus tehneitä ja sitä katuvia tulemaan uskoon ja tekemään parannuksen.

        Sanot ”Oletko käynyt sairaalassa, jossa tehdään abortteja? Miten olet toiminut?”

        Olen käynyt ja kuten yllä sanoin puhunut abortin pahuudesta henkilökunnalle.

        Sanot: ”Miksi kirkkosi hyväksyy abortteja?”

        Seurakuntani ei hyväksy abortteja eikä kukaan yksityinen henkilö siellä hyväksy abortteja.

        Sanot: ”Miksi luterilaisessa maassa on abortit hyväksyttyjä?”

        Siksi, että luterilaiset maat (Suomi, Ruotsi…) ovat ajautuneet jälkikristilliseen tilaan. Jumalan sana ei paina, vaan omat halut, mukavuudenhalu ja itsekkyys pannaan jopa toisten ihmisten hengen edelle. Ja tietysti ”älä tapa” yms. Raamatun kiellot ja rangaistuksen uhkat selitellään pois ja hyökätään Jumalan sanaa arvossa pitävien kimppuun ja aletaan haukkua heitä tuomitsijoiksi ja rakkaudettomiksi – hah!

        Sanot: ”80,7 prosenttia suomalaisista kuuluu ev.lut.kirkkoon?”

        Varmaan niin.

        Sanot: ”Ehkä ev.lut. kirkko on hylännyt käskyn "älä tapa", vai oliko jo niin että kaikki kyskyt ovat hylätyt?”

        Niin, siitäpä sitä voi alkaa ensimmäisestä käskystä alkaen katsomaan, mitä ovat hylänneet. Ei ole Jumala numero yksi, avopareja otetaan kummeiksi, homoparien siunausta enemmän tai vähemmän, diakonissaopiskelijoiden edellytetään antavan neuvoja nuorille abortin saamisessa, eronneita vihitään uudelleen, jäseninä on kaikkien julkisyntien harjoittajat, ehtoollista jaetaan ei-uskoville ja jopa julkisyntisille jne. jne.

        Sanot: ”Adventistien sairaalassa en ole käynyt, että en osaa sanoa, miten siellä toimitaan. Suomessa ei taida sellaista olla? Miten Suomessa olevat adventistilääkärit tekevätkö he abortteja? Onko sinulla tästä tietoa?”

        Jos ovat töissä synnytysosastoilla, niin kaiketi tekevät, koska muuten heistä olisi syntynyt kohu julkisuuteen. Eikä kohua ole noussut muistakaan adventistilääkäreistä esimerkiksi terveyskeskuksissa, eli lienevät määränneet abortteja tehtäviksi siinä kuin muutkin. Mutta adventistit tarkentakoot näitä itse.

        Suomalainen Adventtikirkon naispappi ainakin blogissaan kirjoittaa adventistilääkäreistä, jotka tappoivat pakolaisten lapsia abortilla Thaimaassa. Hän ei mainitse olivatko suomalaisia vai muita:

        ”1980-luvulla Sangkhlassa, Thaimaassa sijaitsevaan pakolaisleiriin saapui paljon vietnamilaisia pakolaisia. He saapuivat Thaimaaseen veneillä, joihin thaimaalaiset kalastajat usein hyökkäsivät ja raiskasivat vietnamilaisia naisia hyvin väkivaltaisesti ja moneen otteeseen. Sangkhlaan saapuvista vietnamilaisista naisista useiden huomattiin olevan raskaana ja sairastavan sukupuolitauteja. Leirin katoliset lääkärit kieltäytyivät tekemästä abortteja. Adventistilääkäreiltä sitä pyydettiin myös ja asiaa harkittuaan he suostuivat.” http://pastorinbloggaus.blogspot.com/2005/11/milloin-ihmisest-tulee-ihminen.html


      • manetho
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: ”Mitä olet tehnyt aborttien estämisen puolesta?”

        Pitänyt esitelmiä hoitajaopiskelijoille, jotteivät osallistuisi abortteihin, samoin puhunut hoitajille, lääkäreille, kätilöille, hoitoalan opettajille ja yksityisille henkilöille, että abortti on synti eikä siihen saa ottaa osaa. Kirjoitellut aiheesta lehtiin. Ja saanut muutaman aborttia aikova perumaan aborttiaikeensa. Auttanut abortin joskus tehneitä ja sitä katuvia tulemaan uskoon ja tekemään parannuksen.

        Sanot ”Oletko käynyt sairaalassa, jossa tehdään abortteja? Miten olet toiminut?”

        Olen käynyt ja kuten yllä sanoin puhunut abortin pahuudesta henkilökunnalle.

        Sanot: ”Miksi kirkkosi hyväksyy abortteja?”

        Seurakuntani ei hyväksy abortteja eikä kukaan yksityinen henkilö siellä hyväksy abortteja.

        Sanot: ”Miksi luterilaisessa maassa on abortit hyväksyttyjä?”

        Siksi, että luterilaiset maat (Suomi, Ruotsi…) ovat ajautuneet jälkikristilliseen tilaan. Jumalan sana ei paina, vaan omat halut, mukavuudenhalu ja itsekkyys pannaan jopa toisten ihmisten hengen edelle. Ja tietysti ”älä tapa” yms. Raamatun kiellot ja rangaistuksen uhkat selitellään pois ja hyökätään Jumalan sanaa arvossa pitävien kimppuun ja aletaan haukkua heitä tuomitsijoiksi ja rakkaudettomiksi – hah!

        Sanot: ”80,7 prosenttia suomalaisista kuuluu ev.lut.kirkkoon?”

        Varmaan niin.

        Sanot: ”Ehkä ev.lut. kirkko on hylännyt käskyn "älä tapa", vai oliko jo niin että kaikki kyskyt ovat hylätyt?”

        Niin, siitäpä sitä voi alkaa ensimmäisestä käskystä alkaen katsomaan, mitä ovat hylänneet. Ei ole Jumala numero yksi, avopareja otetaan kummeiksi, homoparien siunausta enemmän tai vähemmän, diakonissaopiskelijoiden edellytetään antavan neuvoja nuorille abortin saamisessa, eronneita vihitään uudelleen, jäseninä on kaikkien julkisyntien harjoittajat, ehtoollista jaetaan ei-uskoville ja jopa julkisyntisille jne. jne.

        Sanot: ”Adventistien sairaalassa en ole käynyt, että en osaa sanoa, miten siellä toimitaan. Suomessa ei taida sellaista olla? Miten Suomessa olevat adventistilääkärit tekevätkö he abortteja? Onko sinulla tästä tietoa?”

        Jos ovat töissä synnytysosastoilla, niin kaiketi tekevät, koska muuten heistä olisi syntynyt kohu julkisuuteen. Eikä kohua ole noussut muistakaan adventistilääkäreistä esimerkiksi terveyskeskuksissa, eli lienevät määränneet abortteja tehtäviksi siinä kuin muutkin. Mutta adventistit tarkentakoot näitä itse.

        Suomalainen Adventtikirkon naispappi ainakin blogissaan kirjoittaa adventistilääkäreistä, jotka tappoivat pakolaisten lapsia abortilla Thaimaassa. Hän ei mainitse olivatko suomalaisia vai muita:

        ”1980-luvulla Sangkhlassa, Thaimaassa sijaitsevaan pakolaisleiriin saapui paljon vietnamilaisia pakolaisia. He saapuivat Thaimaaseen veneillä, joihin thaimaalaiset kalastajat usein hyökkäsivät ja raiskasivat vietnamilaisia naisia hyvin väkivaltaisesti ja moneen otteeseen. Sangkhlaan saapuvista vietnamilaisista naisista useiden huomattiin olevan raskaana ja sairastavan sukupuolitauteja. Leirin katoliset lääkärit kieltäytyivät tekemästä abortteja. Adventistilääkäreiltä sitä pyydettiin myös ja asiaa harkittuaan he suostuivat.” http://pastorinbloggaus.blogspot.com/2005/11/milloin-ihmisest-tulee-ihminen.html

        Sinun kannattaa mennä Israeliin antamaan opastusta, siellä tehdään huomattavasti enemmän abortteja
        kuin suomessa. Suomessa on pula sijaiskodeista,oletko tehnyt jotain asianhyväksi?
        Montako abortilta säästyneestä lapsesta olet henkilökohtaisesti huolehtinut.
        Teetkö muissakin asioissa päätöksiä toisten puolesta?


      • manetho kirjoitti:

        Sinun kannattaa mennä Israeliin antamaan opastusta, siellä tehdään huomattavasti enemmän abortteja
        kuin suomessa. Suomessa on pula sijaiskodeista,oletko tehnyt jotain asianhyväksi?
        Montako abortilta säästyneestä lapsesta olet henkilökohtaisesti huolehtinut.
        Teetkö muissakin asioissa päätöksiä toisten puolesta?

        Minä olen siellä, mihin Jumala minut johdattaa. Ei ole johdattanut Israeliin ainakaan tähän mennessä. Tosin sinnekin on kyllä adventisteja ängennyt eksyttämään juutalaisia, joten jos Jumala lähettää minua noita eksyttäjiä evankelioimaan, niin mikäpä on mennessä.

        Olen kyllä tehnyt vapaaehtoistyötä vammaisten parissa, mutta Jumala ei ole kutsunut minua mihinkään sijaisäitihommaan tms. tähän mennessä, kun ei sitten lapsella olisi isääkään.

        En nyt keksi missä asiassa olisin tehnyt päätöksiä kenenkään puolesta. Kyllä kaikki ovat itse vastuussa synneistään tai parannuksen tekemisistään, minä voin vain nuhdella, kehottaa, varoittaa ja kertoa tosiasiat niinkuin Raamatussa käsketään.

        Enköhän näillä näkymin ainakin jonkin aikaa keskity näihin adventistien herättämisiin, että he saisivat elämän ja pääsisivät kuolleesta tilastaan ja tuomion alta.

        Siitäpä tulikin mieleeni, että tuolta siihen alkuevästykset:
        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html


      • Nuhtelija_1
        uskova_1 kirjoitti:

        Minä olen siellä, mihin Jumala minut johdattaa. Ei ole johdattanut Israeliin ainakaan tähän mennessä. Tosin sinnekin on kyllä adventisteja ängennyt eksyttämään juutalaisia, joten jos Jumala lähettää minua noita eksyttäjiä evankelioimaan, niin mikäpä on mennessä.

        Olen kyllä tehnyt vapaaehtoistyötä vammaisten parissa, mutta Jumala ei ole kutsunut minua mihinkään sijaisäitihommaan tms. tähän mennessä, kun ei sitten lapsella olisi isääkään.

        En nyt keksi missä asiassa olisin tehnyt päätöksiä kenenkään puolesta. Kyllä kaikki ovat itse vastuussa synneistään tai parannuksen tekemisistään, minä voin vain nuhdella, kehottaa, varoittaa ja kertoa tosiasiat niinkuin Raamatussa käsketään.

        Enköhän näillä näkymin ainakin jonkin aikaa keskity näihin adventistien herättämisiin, että he saisivat elämän ja pääsisivät kuolleesta tilastaan ja tuomion alta.

        Siitäpä tulikin mieleeni, että tuolta siihen alkuevästykset:
        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

        #Minä olen siellä, mihin Jumala minut johdattaa#.
        En nyt keksi missä asiassa olisin tehnyt päätöksiä kenenkään puolesta.
        Kyllä kaikki ovat itse vastuussa synneistään tai parannuksen tekemisistään, minä voin vain nuhdella, kehottaa, varoittaa ja kertoa tosiasiat niinkuin Raamatussa käsketään.#

        Ketä sinä nyt sitten tässä nuhtelit? Oletko tullutt ajatelleeksi että he ovat syyttömiä.
        Siis väität että Jumala käski sinua syyttämään palstan adventisteja ja kehoittamaan heitä lopettamaan lapsiensa abortoimisen?

        Oletko ihan sairas?
        Tulet Adventismi palstalle nuhtelemaan ihmisiä sellaisesta mihin he eivät ole syyllisiä.


      • Nuhtelija_1 kirjoitti:

        #Minä olen siellä, mihin Jumala minut johdattaa#.
        En nyt keksi missä asiassa olisin tehnyt päätöksiä kenenkään puolesta.
        Kyllä kaikki ovat itse vastuussa synneistään tai parannuksen tekemisistään, minä voin vain nuhdella, kehottaa, varoittaa ja kertoa tosiasiat niinkuin Raamatussa käsketään.#

        Ketä sinä nyt sitten tässä nuhtelit? Oletko tullutt ajatelleeksi että he ovat syyttömiä.
        Siis väität että Jumala käski sinua syyttämään palstan adventisteja ja kehoittamaan heitä lopettamaan lapsiensa abortoimisen?

        Oletko ihan sairas?
        Tulet Adventismi palstalle nuhtelemaan ihmisiä sellaisesta mihin he eivät ole syyllisiä.

        Eikös juuri adventistit täällä aamusta iltaan ja illasta aamuun toitota, kuinka he noudattavat kymmentä käskyä?!? Ja teitäkö ei saisi nuhdella "älä tapa" käskyn rikkomisesta!


    • Irvin ”Bud” Feldkamp Yhdysvaltojen suurimman yksityisen aborttiketjun omistaja on adventisti. Tästä nousi kohu Amerikassa, kun hänen kaksi tytärtään perheineen sekä ystäväperhe kuolivat Feldkampin pienkoneen pudotessa katoliselle hautausmaalle, lähelle abortilla tapettujen vauvojen muistomerkkiä!

      Feldkamp ei itse työskentele abortoimassa, vaan miljonääri vetää rahat tuosta tehdasmaisesta aborttibisneksestään.

      Abortinvastustajat olivat osoittaneet mieltään aikaisemmin tuon adventistimiljonäärin talon edessä ja pyytänyt ajattelemaan omia lapsiaan. Adventistipariskunnasta vaimo nauranut heille ja mies oli välttänyt katsekontaktia autolle mennessään. http://www.freerepublic.com/focus/religion/2214214/posts


      Family Planning Associates on tuon aborttiketjun nimi ja Feldkamp omistaa myös kilpa-autoradan ja hammaslääkäribisneksen. http://www.jillstanek.com/msm-antilife-bias/abortion-chain.html

      Kymmeniä tuhansia vauvoja tapetaan abortilla noissa Feldkampin klinikoissa. http://www.lifenews.com/state3989.html

      Tuossa luettelo noista aborttiklinikoista:
      http://www.fpamg.net/clinics.html

      Ja heidän sivuiltaan löytyy tiedot aborttitekniikoista ja se että heillä tehdään abortteja 21.5 viikkoisiksi saakka. http://www.fpamg.net/abortion.html

      Ja kaikki kammottavat tekniikat on käytössä:

      • Abortion
      • RU486
      • First trimester (13 weeks)
      o Dilation/curettage (aspiration )
      o General or local anesthesia
      • Second trimester
      • Dilation and extraction
      http://www.fpamg.net/whyfpa.html

      Tuolla lisää lento-onnettomuudesta:
      http://accent.cs.southern.edu/?p=849

      Adventtikirkon päälehti Adventist Review kirjoittaa, että kaikki kolme kuollutta perhettä kuuluivat Adventtikirkkoon. Tohtori Irving ”Bud” Feldkamp III kerrotaan, että hän kuuluu jäsenenä Azure Hills Seventh-day Adventist Chuch Adventtikirkkoon. Autorata ja hammaslääkäribisnes mainitaan, mutta aborttibisneksestä on vaiettu. Lienee kuuma peruna. Muuten kaikkien henkilöiden koulutukset ja työpaikat on tarkkaan lueteltu.
      http://www.adventistreview.org/article.php?id=2484

      Samaa Adventtikirkon uutissivuilla
      http://news.adventist.org/2009/03/in-us-three-adventis.html

      • vaan

        tavanomaista, että adventistit ei sille korvaansa heilauta.
        Paljon pahempaakin siellä adventistien keskuudessa tapahtuu.


      • vaan

        vain murhaajia ja valehtelijoita.


      • vaan

        "uskova_1" jos laittaisit tuon "adventistien aborttiklinikat" otsikolla olleen tekstin ihan keskustelun aloitukseksi jossain vaiheessa, jospa joku adventisti voisi antaa mahdollisesti siihen jonkun järkevän vastauksenkin.
        Täällä kun on vain tommoisia suunsoittokannanottoja vain tullut enimmäkseen.
        Eli kaikki leimataan höpöhöpöksi suoralta kädeltä tyyliin.


      • minulle on tehty
        vaan kirjoitti:

        "uskova_1" jos laittaisit tuon "adventistien aborttiklinikat" otsikolla olleen tekstin ihan keskustelun aloitukseksi jossain vaiheessa, jospa joku adventisti voisi antaa mahdollisesti siihen jonkun järkevän vastauksenkin.
        Täällä kun on vain tommoisia suunsoittokannanottoja vain tullut enimmäkseen.
        Eli kaikki leimataan höpöhöpöksi suoralta kädeltä tyyliin.

        Minä olen vajavainen ihminen ja juuri siitä syystä tatrvitsen Jumalan armoa Kristuksessa.

        Kysy ennemminkin luterilaisilta, että miten paljon heidän keskuudessaan on tehty abortteja? Joten se joka on synnitön, heittäköön ensimäisen kiven!


      • sesoom
        vaan kirjoitti:

        vain murhaajia ja valehtelijoita.

        kiihkoilijat ensin maailmanlasten asiat kuntoon.Mutta lapsethan teillä on vain oman egonne keppihevosina.
        Oletteko unohtaneet jo syntyneet miljoonat lapset jotka kärsivät?


      • minä syntinen oon...
        vaan kirjoitti:

        vain murhaajia ja valehtelijoita.

        "Joka on synnitön, heittäköön ensimäisen kiven!"


      • vaan kirjoitti:

        "uskova_1" jos laittaisit tuon "adventistien aborttiklinikat" otsikolla olleen tekstin ihan keskustelun aloitukseksi jossain vaiheessa, jospa joku adventisti voisi antaa mahdollisesti siihen jonkun järkevän vastauksenkin.
        Täällä kun on vain tommoisia suunsoittokannanottoja vain tullut enimmäkseen.
        Eli kaikki leimataan höpöhöpöksi suoralta kädeltä tyyliin.

        Ehkäpä se löytyy täältäkin, mutta teeskentelevät vain, etteivät näe, kun on noin kammottava tapaus.


      • 65+

        tehtiin noin 40 - 50 000 000 aborttia viime vuonna - kai ne on adventistien tekemiä..

        uskova_1 syyttää adventisteja osallisuudesta jonkun aborttilääkärin touhuihin.. todellisuudessa (vaikka uskova yksi sen unohtikin mainita) ovat adventistit abortteja vastaan.


      • 65+ kirjoitti:

        tehtiin noin 40 - 50 000 000 aborttia viime vuonna - kai ne on adventistien tekemiä..

        uskova_1 syyttää adventisteja osallisuudesta jonkun aborttilääkärin touhuihin.. todellisuudessa (vaikka uskova yksi sen unohtikin mainita) ovat adventistit abortteja vastaan.

        No jopas on kummallista aborttia vastaan olemista, kun Adventtikirkon sairaaloissa tapetaan lapsia abortilla ja tuota aborttimiljonääriä pidetään arvostettuna Adventtikirkon jäsenenä.

        Eikä ne Adventtikirkon viralliset aborttisäädöksetkään ole kuin sitä sun tätä - saivarrellaan eikä olla abortin puolesta, muttei vastaankaan, vähän sitä ja vähän tätä. Ja koko sum liirum sum laarum sitten typistyy siihen, että naisella on oikeus päättää lapsen tappamisesta tia henkiin jättämisestä:

        "The final decision whether to terminate the pregnancy or not should be made by the pregnant woman after appropriate consultation." http://www.adventist.org/beliefs/guidelines/main_guide1.html

        Lopullinen päätös joko lopettaa raskaus tai olla lopettamatta pitäisi olla naisen raskaana olevan naisen tekemä asiaankuuluvan konsultaation jälkeen.

        Säädöksissä on kauniita ja vähemmän kauniita sanoja ja tuloksena on, että naiset määräävät ja lapsia tapetaan.

        Ja niinhän käytäntö noitten tässä ketjussa antamieni viitteitten mukaan onkin, että abortteja tehdään - se on sitä Adventtikirkon hedelmää.


      • Totuus esiin ...
        uskova_1 kirjoitti:

        No jopas on kummallista aborttia vastaan olemista, kun Adventtikirkon sairaaloissa tapetaan lapsia abortilla ja tuota aborttimiljonääriä pidetään arvostettuna Adventtikirkon jäsenenä.

        Eikä ne Adventtikirkon viralliset aborttisäädöksetkään ole kuin sitä sun tätä - saivarrellaan eikä olla abortin puolesta, muttei vastaankaan, vähän sitä ja vähän tätä. Ja koko sum liirum sum laarum sitten typistyy siihen, että naisella on oikeus päättää lapsen tappamisesta tia henkiin jättämisestä:

        "The final decision whether to terminate the pregnancy or not should be made by the pregnant woman after appropriate consultation." http://www.adventist.org/beliefs/guidelines/main_guide1.html

        Lopullinen päätös joko lopettaa raskaus tai olla lopettamatta pitäisi olla naisen raskaana olevan naisen tekemä asiaankuuluvan konsultaation jälkeen.

        Säädöksissä on kauniita ja vähemmän kauniita sanoja ja tuloksena on, että naiset määräävät ja lapsia tapetaan.

        Ja niinhän käytäntö noitten tässä ketjussa antamieni viitteitten mukaan onkin, että abortteja tehdään - se on sitä Adventtikirkon hedelmää.

        typerys - kuka dventisti on tällä palstalla tehnyt abortteja?
        Jos olet tietoinen että jotain Raamatun vastaista tapahtuu Amerikassa - niin kirjoita hyvä ihminen sinne.
        Et sinä ole luotettava koska kirjoitat aina pahaa adventisteista - niin pahoja ihmisiä kuin adventistit tuskin löytyy muualata jos sinun kirjoituksiisi olisi uskomista - mikä ei tietenkään ole asia.

        Ainoa todellinen syy miksi parjaat ihmisiä yökaudet internetissä on että he eivät usko siihen sinun oma-kuolemattomuus oppiisi ja sen mukana tulevaan ikuisen piinan helvettiisi..

        Molemmat ovat saatanan keksintöjä joten jos joku sinua käskee tänne ihmisiä parjaamaan - ei se ainakaan ole Luoja jonka väität luoneen elämää ikuiseen piionaan.. En tiedä uskotko että hän teki sen tietämättään, tahallaan vai välinpitämättömyydestä.

        Sinulle on jokainen herrasi palvelija joka on adventisteja parjaamasa kanssasi..

        Lopeta syyttämästä palstalaisia aborteista joidenkin kirjoitusten perusteella..

        Oletko lopettanut huumeiden käytön kokonaan ? Vai vielä otat tabun tai kaksi kun oikein kiristää?


      • minä syntinen oon... kirjoitti:

        "Joka on synnitön, heittäköön ensimäisen kiven!"

        Vai pidät sinä hyvänä adventistimiljonääriä, joka pyörittää aborttiklinikkaketjuaan.

        Kovinpa unohdat, miten Jeesus jatkoi tuolle syntejään katuneelle naiselle:

        "Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

        Kyllä synnistä pitää syyttää niin kauan, kun sitä jatketaan, se on Raamatun periaate. Siten kun synti on tunnustettu, viety ristille ja tehty siitä parannus (päätetty olla sitä enää tekemättä), niin silloin vasta astuu armo kuvaan, ei ennen.

        Eli jos aborttimiljonääri katuu ja tekee parannuksen, niin sitten hänen syntejään ei enää muistella. Mutta eipä sellaista tekstin lainausta ainakaan netiltä ole tähän mennessä löytynyt.

        Onko hän lopettanut aborttiklinikat ja kärsinyt nahoissaan tappion, pyytänyt aborttibisneksiään anteeksi ja lähtenyt seuraamaan Herraa? Jos sellaisen tiedon jostain löydät niin hyvä.

        Tai onko Adventtikirkko erottanut hänet jäsenyydestä, jos hän ei ole tappamisbisneksiään katunut? En ole sellaistakaan tekstiä löytänyt netiltä enkä kuullut Amerikan adventisteilta heidän kanssaan jutellessani.


      • Totuus esiin ... kirjoitti:

        typerys - kuka dventisti on tällä palstalla tehnyt abortteja?
        Jos olet tietoinen että jotain Raamatun vastaista tapahtuu Amerikassa - niin kirjoita hyvä ihminen sinne.
        Et sinä ole luotettava koska kirjoitat aina pahaa adventisteista - niin pahoja ihmisiä kuin adventistit tuskin löytyy muualata jos sinun kirjoituksiisi olisi uskomista - mikä ei tietenkään ole asia.

        Ainoa todellinen syy miksi parjaat ihmisiä yökaudet internetissä on että he eivät usko siihen sinun oma-kuolemattomuus oppiisi ja sen mukana tulevaan ikuisen piinan helvettiisi..

        Molemmat ovat saatanan keksintöjä joten jos joku sinua käskee tänne ihmisiä parjaamaan - ei se ainakaan ole Luoja jonka väität luoneen elämää ikuiseen piionaan.. En tiedä uskotko että hän teki sen tietämättään, tahallaan vai välinpitämättömyydestä.

        Sinulle on jokainen herrasi palvelija joka on adventisteja parjaamasa kanssasi..

        Lopeta syyttämästä palstalaisia aborteista joidenkin kirjoitusten perusteella..

        Oletko lopettanut huumeiden käytön kokonaan ? Vai vielä otat tabun tai kaksi kun oikein kiristää?

        Vai niin, että abortoidut lapsetko eivät muka kuole, vai mitä tuo kuolemattomuus höpötyksesi on.

        Kyllä he kuolevat, kun tapetaan.


    • Hänhän suuresti Lapsirakkaana voisi perustaa näitä Aportti lapsia varten Orpokodin, jossa hän toimisi Johtajattarena. Tällä tavoin nämä Aportit varmasti vähenisivät ja Riitan maine lapsien auttajana lisääntyisi. Nyt jos koskaan ryhdy tuumasta toimeen ja aloita tämä hyvä hanke. Toivotan siunausta tälle hankkeelle. Nyt aloitat vain todellisen Kristityn työn kuten tämä Mother Theresa aikoinaan.

      • sesoom

        Olisivatkin lapsirakkaita niin ei olisi lapsilla hädänpäivää.Toisten tuomarina toimiminenhan on helpompaa
        kiun suuren lapsilauman huoltaminen.


      • Lapsirakas kyllä olen, mutta minulla ei ole kutsumusta mihinkään orpokodin pitoon. Enkä minä mitään lapsien auttajan mainetta hae. Äiti Teresa ei ollut tietääkseni uskossa.


      • ensimäisen kiven

      • ensimäisen kiven kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8952444/43311041

        Hyvä on, jos on katunut, pyytänyt Jumalalta anteeksi ja tehnyt parannuksen. Sitähän minäkin tässä yritän herätellä, että tehkää adventistit parannus laittomuudesta, tuosta aborttitappamisesta niinkuin muustakin!


      • Totuus esiin ...
        uskova_1 kirjoitti:

        Lapsirakas kyllä olen, mutta minulla ei ole kutsumusta mihinkään orpokodin pitoon. Enkä minä mitään lapsien auttajan mainetta hae. Äiti Teresa ei ollut tietääkseni uskossa.

        Ethän sinä tiedä mitään rakkaudesta.
        Joko ihminen rakastaa tai ei rakasta.. Hitlerkin rakasti koiraansa ja muutamia lapsiakin - oli siis koirarakas ja lapsirakas..

        Olet jälleen paljastanut itsesi - olet lapsirakas (kenen lapsia rakastat) mutta adventisteja vihaat.. ja siksi kirjoittelen valheita heistä - internetissä.. ja ainoa syy adventistien parjaamiseesi on että he eivät usko olevansa kuolemattomia ilman Jumalaa, niinkuin sinä uskot. Keksit vaikka mitä ja tulet sitten palstalle valehtelemaan.. adventisteista.


      • Totuus esiin ... kirjoitti:

        Ethän sinä tiedä mitään rakkaudesta.
        Joko ihminen rakastaa tai ei rakasta.. Hitlerkin rakasti koiraansa ja muutamia lapsiakin - oli siis koirarakas ja lapsirakas..

        Olet jälleen paljastanut itsesi - olet lapsirakas (kenen lapsia rakastat) mutta adventisteja vihaat.. ja siksi kirjoittelen valheita heistä - internetissä.. ja ainoa syy adventistien parjaamiseesi on että he eivät usko olevansa kuolemattomia ilman Jumalaa, niinkuin sinä uskot. Keksit vaikka mitä ja tulet sitten palstalle valehtelemaan.. adventisteista.

        Omaa sävellystäsi koko juttusi, kumpuaa omasta pahasta sisimmästäsi.

        Minä tässä lapsia puolustan ja sinä käyt minun ympärilläni kuin mikäkin vainooja, ja yrität väittää, että lapsien puolustaminen on vihaa.

        Kyllä kai se nyt pitää normaalin ihmisen käsittää, ettei lapsien tappaminen abortilla ole mitään rakkautta!


    • No niin, nyt olen tässä kaksi päivää saanut kuulla adventistien taholta pelkää herjaa, syytöstä ja syyllistämistä siitä syystä, että puolustan lapsien elämää ja nuhtelen heidän tappamisestaan abortilla.

      Eiköhän tullut jo adventistien kanta selväksi tälläkin palstalla. Lähden nyt viettämään viikonloppua.

      Yrittäkää tehdä parannusta ennenkuin on myöhäistä, Jumala vihaa syntiä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe