Vastakysymys uskovaisille!

Gagarin

Kuinka moet teistä ovat olleet uskossa
lapsena tai myöhemmin ja miksi ?

Tapahtuiko elämässänne jotain, mikä teki teistä uskovaisia?

Toivon, että vastaisitte..

22

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähtis 98

Yhtä vaikea käsite kuin 'jumal'uskon puute'.

Tästä syystä käyttäisinkin kohdallani mieluusti jotain muuta, kuten vaikkapa 'sisäinen tietämys jumalasta'. Ja tämä 'tietämys' on kulkenut mukanani ihan ittekseen lapsesta asti.

Eli enempää en voi tältä osin ottaa kantaa.

• ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Ole opettanut sinulle noita juttuja etkä ole koskaan lukenut niistä ja kuitenkin tiedät koko tarinan.
        Aika jees.

• Tähtis 98
        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ kirjoitti:

Ole opettanut sinulle noita juttuja etkä ole koskaan lukenut niistä ja kuitenkin tiedät koko tarinan.
        Aika jees.

Ai, minkä tarinan?

Toki lukenut olen paljon, kaiken näköisiä tarinoita, mieltäni avartaakseni. Ja toki muistan käymäni riparinkin, jossa kaiken muun kivan ohella keskusteltiin myös Raamatun tarinoista. Mutta syvimmin mieleeni on jäänyt ne savuiset nuotioleirit ja se kaikki muu hauskuus, ei ne tarinat.

Aika coolia!

• uskossa edelleen

Kohdallani usko on kypsynyt vähitellen. Mitään erikoista maata mullistavaa ei ole tapahtunut. Usein olen kokenut, että rukousiin vastataan ja minua johdatetaan. Elämä on tuntunut uskon kautta mielekkäältä ja hyvältä, olen nauttinut elämästä. Aika vähän uskostani olen kertonut kenellekään, eikä se mielestäni olekaan uskossa oleellista.

• SANANSAATTAJA 10

Olin lapsena aivan ateisti, koska muistan erään kerran sanoneeni, että Jumalaa ei ole.

Mutta tilanne alkoi muuttua, kun hieman toisella kymmenellä kävin hellarien kerhossa, jossa opetettiin
      kristinoppia, ja ymmärsin jo tuolloin, että uskonratkaisu olisi välttämätön, että asiat menisivät oikein. Mutta olin tuolloin sen verran arka, etten uskaltanut tehdä uskonratkaisua, eli ottaa Jeesus omaksi Vapahtajaksi.

Asia tuli uudelleen eteen rippileirillä, mutta tuolloinkin olin sen verran tyhmä, etten uskaltanut tehdä uskonratkaisua, vaikka toisaalta olin jopa miettinyt, että haluaisin palvella Jumalaa olemalla jonkin rukoushuoneen rakentajana.

Mutta kun juuri kun olin vähän vajaa 21 täyttänyt, lähdin vieraalle paikkakunnalle töihin, ja kun olin äskettäin täyttänyt 21, olin kapakasta yöllä tulossa kotiin, kun eräällä huoltoasemalla kolme uskovaa veljeä
      kohtasivat minut, niin eräs antoi minulle traktaatteja ja lupasin sitten ihan tosissani lukea niitä sitten kotona.

Mutta nämä kolme veljeä eivät sitten päästäneetkään minua, vaan ottivat minut autoonsa, jossa he sitten
      noin kaksi tuntia todistivat minulla kristinoppia, ja olin lopulta niin valmis, että en enää halunnut jatkaa
      sitä maailman tietä, jota olin jo 21 vuotiaaksi kulkenut, joten sanoin tarkoittaen sitä "kyllä". Johon yksi
      veljistä kommentoi, että >>ethän sinä nyt petä itseäsi?>>. Johon sitten vastasin: "Minusta tuntuu, että jos en nyt tee ratkaisua, niin ptän itseäni vielä enemmän". Johon tämä veli sitten totesi, että "tuo on oikeaa nöyrtymistä"

Tuosta se minun uskontaipaleeni alkoi, ja on nyt kestänyt kohta 23 vuotta, ja minua on siunattu mm. profeetan, eli suomennettuna näkijän lahjalla ja muutama vuosi sitten paimenen lahjalla.

• ...

"jossa he sitten noin kaksi tuntia todistivat minulla kristinoppia" voisitko kertoa miten he todistivat että kristinusko on totta, olisin kiinnostunut kuulemaan

• Kleppoo
        ... kirjoitti:

"jossa he sitten noin kaksi tuntia todistivat minulla kristinoppia" voisitko kertoa miten he todistivat että kristinusko on totta, olisin kiinnostunut kuulemaan

Vai onkos kyseessä ns. krhm... eufemismi jollekin?

• "Mutta olin tuolloin sen verran arka, etten uskaltanut ---- ottaa Jeesusta omaksi Vapahtajaksi."
        Olit liian pelokas "ottamaan Jeesusta"?

...?

Tarkoitat kai että olit senverta rohkea epäilemään hänen olemassaoloa?

Miten pelastusrengasta voi pelätä haiden keskellä?

• ... kirjoitti:

"todistivat minulla kristinoppia" Lue: saarnasivat.

• chris_hitchens
        Kleppoo kirjoitti:

Vai onkos kyseessä ns. krhm... eufemismi jollekin?

Toi oli aika paha :) Vähän niinkuin ennenvanhaan puhuttiin tietyistä asioista termillä Herrasmiehen nuha.

• vihtuilija

mikä vaan ihmisestä voi lentää... Käkäkäkäkäkä....

Alku meni hyvin, mutta sitten räjähti..."Mutta kun juuri kun olin vähän vajaa 21 täyttänyt"....

• SANANSAATTAJA 10
        ... kirjoitti:

Kun Jumalan sanaa saarnataan niin, että sitä johtaa, ja sen voitelee Pyhä Henki, niin tuo samainen
        Pyhä Henki vakuuttaa sellaisen kuulijan, joka on sydämessään tullut sellaiseen pisteeseen, että hän on valmis
        tuota saarnattua Jumalan sanaa vastaanottamaan, että tuo Jumalan saarnattu sana on tosi, ja vastaanottamisen arvoinen.

• Itse kasvoin ja vartuin ateistisessa kodissa. Noin 25-vuotiaana alkoi eräänlainen etsiminen nimenomaan hengellisten asioiden suhteen, tuli vaan sellainen olo ja tuntemus, että kaikki ei voi olla tässä. Etsintää kesti muutaman vuoden. Kiertelin,kyselin,kyseenalaistin,tutkin ja luin eri uskonnoista ja uskomuksista. Jonkin aikaa pidin Rauni-Leena Luukkasen uskomuksia oikeana( siihen aikaan oli oikia "ufo-buumi",Luukkaseltakin ilmestyi kirjoja),mutta tyhjäksi jätti sekin loppujen lopuksi.
      Johdatuin sitten mitä eriskummallisten vaiheiden jälkeen Vapaakirkon tilaisuuksiin ja sillä tein uskonratkasun, olo oli kuin olisin kotiintullut, siis uskostani tuli sellainen olo. Vaimo löysi paikkansa Vapaakirkosta, itse rauhallisempana viihdyn paremmin Ev.lut kirkon tilaisuuksissa.

Näin lyhykäisyydessään "uskoon tulo tarinani".

• "Jonkin aikaa pidin Rauni-Leena Luukkasen uskomuksia oikeana"

Huh!

"Johdatuin sitten mitä eriskummallisten vaiheiden jälkeen Vapaakirkon tilaisuuksiin ja sillä tein uskonratkasun, olo oli kuin olisin kotiintullut, siis uskostani tuli sellainen olo."

Eli olisi jäänyt Luukkasen uskoon, jos siitä olisi tullut sellainen olo?

• ertert kirjoitti:

"Jonkin aikaa pidin Rauni-Leena Luukkasen uskomuksia oikeana"

Huh!

"Johdatuin sitten mitä eriskummallisten vaiheiden jälkeen Vapaakirkon tilaisuuksiin ja sillä tein uskonratkasun, olo oli kuin olisin kotiintullut, siis uskostani tuli sellainen olo."

Eli olisi jäänyt Luukkasen uskoon, jos siitä olisi tullut sellainen olo?

Kyllähän Luukkasessa tökki toki muukin kun "oloni" sen opin suhteen. Mitä enemmän hänen näkemyksiään tutkin, sitä enempi ne alkoivat vaikuttamaan huuhaalta. Ei ne rauhoittanut sisintäni eivätkä vastanneet kyselyihini. Lupasivat vaan "kymmenen hyvää ja yksitoista parempaa asiaa". Eli oli siinä kyse enemmästäkin kuin olosta hänen näkemyksiä kohtaan.

• mrs Missukka

"Kuinka monet teistä ovat olleet uskossa lapsena tai myöhemmin ja miksi ?"

Olen syntynyt uskovaiseen kotiin.
      Uskon koska uskon hmmm..

"Tapahtuiko elämässänne jotain, mikä teki teistä uskovaisia?"

Välillä usko vahvistuu ja välillä se heikkenee. Yleispsykologisesti se kai menee niin, että mihin kiinnität huomiota, se lisääntyy.Tutkiskelemalla asiat joko pysyy tai hylkääntyy. Tutkiskelematta taitaa käydä samoin.

• >>>Kuinka moet teistä ovat olleet uskossa
      lapsena tai myöhemmin ja miksi ?Tapahtuiko elämässänne jotain, mikä teki teistä uskovaisia?>Toivon, että vastaisitte..

• Gagarin

***hengellinen herääminen***

Mikä tämän aiheutti?

"Miksi nousit aamulla sängystä?", "Heräsin" ei ole vastaus vaan itsestään selvyys. Mutta jos vastaus on: "Kello soi, naapurissä räjähti pommi yms." on vastaus kysymykseen.

• Tulin uskoon
        Gagarin kirjoitti:

Mikä tämän aiheutti?

"Miksi nousit aamulla sängystä?", "Heräsin" ei ole vastaus vaan itsestään selvyys. Mutta jos vastaus on: "Kello soi, naapurissä räjähti pommi yms." on vastaus kysymykseen.

17vuotiaana - rippileirillä olin Jumalan puhuttelussa, mutta halusin unohtaa kaikki Jumalaan liittyvät asiat
        enkä halunnut kuullakaan Jumalasta - etsikkoaikani kuitenkin jatkui - ja mietin elämän ja kaiken
        tarkoitusta ja vaikka tiedostin jonkin "jumalan" olmassaolon en kuitenkaan halunnut myöntää sitä - yritin
        etsiä elämälleni tyydytystä kaikesta muusta, mutta mikään ei tyydyttänyt sisintäni ja aloin tuntea kaiken
        täysin turhaksi - niin oman elämäni, kuin koko elämän - alkoholi alkoi olla osa elämääni ja pikkuhiljaa tulin
        siihen tulokseen, että lopetan elämäni ja sen päätöksen tehtyäni ja ollessani suunnittelemassa sitä - tuli
        eräs uskova Jumalan johdatuksesta luokseni ja nähdessään tilanteeni kysyi, jos lähtisin nuorteniltaan ja
        siellä oleva työntekijä rukoili puolestani. Se, mitä koin muutti elämäni ja olen siitä asti uskonut Jumalaan
        Jeesuksessa - eli 29 v.

• Gagarin kirjoitti:

Mikä tämän aiheutti?

>>***hengellinen herääminen***

Mikä tämän aiheutti?

• mitenhän se oli?

Lapsena en ollut uskossa, kuulin kyllä uskovaisten keskusteluja ja kertomuksia, miten Jumala oli heitä auttanut, mutta elin lapsuuteni kuitenkin ateististen vanhempieni kodissa.

Nuoruudessani tapasin uskovaisia, mutta se ei tehnyt minusta uskovaista, tunsin kyllä kerran jos silloin että uskonasiat jotenkin vetivät minua puoleensa. En kuitenkaan silloin vielä tullut uskoon. En rippikoulussakaan.

Ennen uskoontuloani aikuisiässä, rukoilin pari kertaa kun tuli tilanteita, jotka olisin halunnut muuttuvan, mutta ne eivät muuttuneet. Sitten tapahtui muutama uskoon liittyvä yliluonnollinen asia, joita en voinut unohtaa, aloin käydä rukoilemassa kirkossa sunnuntaisin. En osaa sanoa milloin tulin uskoon, mutta sen tiedän että nyt olen uskossa, ja tiedän varmaksi että Jeesus elää ja kuulee rukoukset.

• SamiA

15 vuotiaana ystäväni kellarissa annoin koko elämäni Jeesukselle.

Sitä ennen Jumala veti minua puoleensa kaksi viikkoa.
      Veto oli sangen lujaa, joten olin valmis neuvottelemaan elämästäni ja siitä, että haluanko antaa elämäni Jeesukselle.

Se miksi päätin antaa elämäni Jeesukselle johtui siitä, että koin Jumalan läsnäoloa, joka mursi minut pienin pieniksi sirpaleiksi.
      Jumalan rakkaus on jotain sellaista, että se aina murtaa ihmistä jollain tavalla. Nuorena olin vain pieniä sirpaleita suuren Jumalan edessä. Uskon, että en ole ainoa, joka on kokenut näin.

Ystävin kellarissa nousin lattialta ja huomasin olevani uusiluomus.
      Se mikä oli vanhaa, oli kadonnut. Olin jotain uutta ja puhdasta ja Jumala herkkää. Edelleen kuulen joskus äänen, joka kysyy haluatko antaa koko elämäsi Jeesukselle, johon vastaan haluan.
      Haluan antaa sinulle kaiken rakas Jeesus. Minä olen sinun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      27
      5364
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3593
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3502
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      26
      3397
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2990
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      32
      2717
    7. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      21
      2409
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      120
      2380
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2205
    10. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      41
      2112
    Aihe