Pikkueläinklinikalta pelastettu kissa

raitahäntä

Lemmikkini Mosi oli aikoja sitten vielä pentuna tuotu piikille, sieltä minä sen sain. Kissa oli niin pelokas, että ei uskaltanut syömään kolmeen päivään ihmisten aikana. Ei se ollut sisäkissa ja minä arvasin, kun se alkoi istua tuntikaupalla ikkunalaudalla ja katsellut ulos, mutta ääntä ei antanut. Oli ihan "mykkä".Koska asuimme silloin 3.ssa kerroksessa, ei kissaa voinut päästää ulos ( monet naapurit päästivät), minä aloitin pikkuhiljaa ulkoiluttamaan sitä ja opetin sille komentoja, niin kuin koiralle.Me ulkoiltiin ilman mitään valjaita ja kissa totteli sanaa "juokse". Sitten oppi sanan "hyppää", ja hyppäsi tarvittaessa minun olalle, niin me kävelimme kotiin kissa olalla.Työn vuoksi minä jouduin muuttamaan aika monta kertaa, eikä kissa ole unohtunut, se tottui minuun, eikä paikkaan, niin kuin sanotaan.Se hyväksyi uuden kodin ja asettui taloksi aina heti, niin kuin olisi ikänsä siellä ollut. Kun Mosi täytti 4v, minä ostin valjaat, koska kisu kasvoi valtavaksi kolliksi, painoi 12 kg,ei ollut enää niin helppo kantaa sitä olalla. Asuimme 1.kerroksessa ja Mosi tykkäsi tehdä tarpeensa ulkona, talvellakin, seisten kuopassa takatassuilla ja huolelisesti peitteli, ihan keko kasvoi siiheen paikkaan.Pihapiirissä asui siili ja se tuli Mosin ystäväksi.Ensiteoksi Mosi aina etsi siilin, sitten ne nuuskivat toisiaan,kuvakin oli Kansanuutisissa,sain silloin 50 markkaa palkkiota.Kissaalbuumeja kotona on varmaan 4 kappaletta ja nyt koneella kuvia lisää.Yhdessä kuvasa on Mosi, kuono Purina-pussissa.

10

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zenkatti

      miltä nämä meidän testikissat näyttävät. Ne ovat tulleet niin tutuiksi tarinoiden kautta, että melkein harmittaa kun ei näy miltä mahtavat näyttää livenä pölisevine karvoineen tai kuonot kupeissa.

      Meillä on illalla ollut jännitysnäytelmä: leluhiiri tippui kirjahyllyn taakse, joka päättyi siihen, että kirjahyllystä on purkautunut enemmän ja vähemmän kirjoja, hiiri on yhä kadoksissa ja toinen kaiutin on mykkänä. Ei tule tylsää burman kanssa, ei.

    • Tuo oli mukava tarina sinun Mosistasi :) ! Sulla ei taida olla profiilisivua täällä... oltaisiin kaikki muutkin nähty se maukulainen, mullahan tuolla omassa proffussa on Emppu ja Jani vielä ainakin niin kauan kun tämä testi kestää :)

      Zenkatti... samaa itsekin oon miettinyt, kumpa saisimme tänne oman kohdan lopuksi, minne kaikki ketä haluaa, voisi laittaa näiden Purina testissä olevien maukujensa kuvat :)

      HALLOO!!! Suomi24 ja Purinan väki!!!!!! ??? Me haluamme nähdä täällä kaikki testissä olleet karvaliinit ? :]

      • raitahäntä

        Itsekin ajattelin samaa,että olisi hauska nähdä kaikki häntäniekat. Toinen asia sitten olisi se tekninen puoli, tulisi harmi, jos en onnistuisi laittamaan kisun kuvan profiiliini. On minulla profiili Suomi24:ssa, mutta toisella nimellä. Ei ollut vielä kunnon aikaa laittaa kaikki kuvat ja lemmikit jne eikä kirjoittamiseen ollut paljon aikaa,nyt varmasti tulen kirjoittelemaan, jos vaikka joku vastaa. Yhden jutun nyt haluan kuitenkin kertoa, kaikilla kissoilla on leluja, mun Mosi enää ei huoli kauppahiiriä ja palloja,vanha kun on. Pari kertaa se on lennosta saanun sinitiaisen parvekkeella, ei ollut enää pelastettavaa, kun puutuin asiaan. Kotona Mosin lempipuuha on koiran vihaaminen! Se tehdään koirankarvoista neulotun sukan avulla. Ensin syödään masu täyteen ruokaa, siistitään turkki ja sen jälkeen Mosi hakee entisen sukan( jäljellä taitaa olla enää yksikuudennes osa koko sukasta). Tarkoitus on potkia sita kaikella voimalla takatassuilla selälä maaten,pidellä etutassuilla, vihata ja repiä hampaillaan. Niin meillä leikitään! Se tuottaa tosi paljon mielihyvää kisulle! Ruokaa on tänäänkin syöty ihan reilusti ja lämmintä vettä päälle! Huomenna jatketaan!


      • raitahäntä kirjoitti:

        Itsekin ajattelin samaa,että olisi hauska nähdä kaikki häntäniekat. Toinen asia sitten olisi se tekninen puoli, tulisi harmi, jos en onnistuisi laittamaan kisun kuvan profiiliini. On minulla profiili Suomi24:ssa, mutta toisella nimellä. Ei ollut vielä kunnon aikaa laittaa kaikki kuvat ja lemmikit jne eikä kirjoittamiseen ollut paljon aikaa,nyt varmasti tulen kirjoittelemaan, jos vaikka joku vastaa. Yhden jutun nyt haluan kuitenkin kertoa, kaikilla kissoilla on leluja, mun Mosi enää ei huoli kauppahiiriä ja palloja,vanha kun on. Pari kertaa se on lennosta saanun sinitiaisen parvekkeella, ei ollut enää pelastettavaa, kun puutuin asiaan. Kotona Mosin lempipuuha on koiran vihaaminen! Se tehdään koirankarvoista neulotun sukan avulla. Ensin syödään masu täyteen ruokaa, siistitään turkki ja sen jälkeen Mosi hakee entisen sukan( jäljellä taitaa olla enää yksikuudennes osa koko sukasta). Tarkoitus on potkia sita kaikella voimalla takatassuilla selälä maaten,pidellä etutassuilla, vihata ja repiä hampaillaan. Niin meillä leikitään! Se tuottaa tosi paljon mielihyvää kisulle! Ruokaa on tänäänkin syöty ihan reilusti ja lämmintä vettä päälle! Huomenna jatketaan!

        Hitsi, kun nauratti tuo *koiran vihaamis juttu* :D Kyllä sinä takuulla osaat sen kuvan lataa vaikka sinne suomi24 proffuun, mikäli haluat paljastaa nickisi. Jos tarviit ohjeita ja tulet siihen tulokseen, että laitat kuvan (kuvia) niin kysy vain ohjeita, niin selostan, miten saat sen tehtyä. Ei se ole vaikea juttu, jos sulla vaan on kuvia koneen kuvatiedostoissa.

        Vaan... sekin olisi mukava juttu, jos suomi24 järkkäisi jotenkin tähän yhteyteen kohdan, minne jokainen haluava voisi lataa omien... voisi jo melkein sanoa *julkkis-kisujensa* kuvat, jotka olivat testissä mukana.
        Juoko sun Mosi tosiaan lämmintä vettä? Nämä vaatii aina jääkylmää vettä, tai Emppu. Sille pitää olla aina raikas vesi kipossa, muuten se näyttää tympeeltä, kun se katselee vesikippoa. Yleensä siellä ui aina sein murusia, kun Emppu itse ne sinne aina tiputtelee, siksi joudun vaihtaan 4-5 kertaa koko veden päivän aikana puhtaaksi. Sain eilen illalla Janin juomaan... 1 % ykkösmaitoa. Tiedä, vaikka sen masu sen takia sitten toimikin hyvin aamulla. Voi sitä ihminen olla sitten vähästäkin *onnellinen* kuten siitä, että kissalta tuli kakka *nauraa* :]

        Minäpä toivotan Hyvää Viikonloppua Kaikille!

        [Ilmeisesti sataa vettä, mutta sehän vaan tietää kevään ja kesän tuloa]

        P.S poistin viestini, kun testasin, että pystyykö tänne laittamaan sellaisen 'kimallekuvan* ja se ei onnistunut jäi vain pelkkä koodi tuohon, niin poistin koko hoidon. Muuten oli sama teksti, kuten tässä nyt :)


      • raitahäntä
        EvilCat kirjoitti:

        Hitsi, kun nauratti tuo *koiran vihaamis juttu* :D Kyllä sinä takuulla osaat sen kuvan lataa vaikka sinne suomi24 proffuun, mikäli haluat paljastaa nickisi. Jos tarviit ohjeita ja tulet siihen tulokseen, että laitat kuvan (kuvia) niin kysy vain ohjeita, niin selostan, miten saat sen tehtyä. Ei se ole vaikea juttu, jos sulla vaan on kuvia koneen kuvatiedostoissa.

        Vaan... sekin olisi mukava juttu, jos suomi24 järkkäisi jotenkin tähän yhteyteen kohdan, minne jokainen haluava voisi lataa omien... voisi jo melkein sanoa *julkkis-kisujensa* kuvat, jotka olivat testissä mukana.
        Juoko sun Mosi tosiaan lämmintä vettä? Nämä vaatii aina jääkylmää vettä, tai Emppu. Sille pitää olla aina raikas vesi kipossa, muuten se näyttää tympeeltä, kun se katselee vesikippoa. Yleensä siellä ui aina sein murusia, kun Emppu itse ne sinne aina tiputtelee, siksi joudun vaihtaan 4-5 kertaa koko veden päivän aikana puhtaaksi. Sain eilen illalla Janin juomaan... 1 % ykkösmaitoa. Tiedä, vaikka sen masu sen takia sitten toimikin hyvin aamulla. Voi sitä ihminen olla sitten vähästäkin *onnellinen* kuten siitä, että kissalta tuli kakka *nauraa* :]

        Minäpä toivotan Hyvää Viikonloppua Kaikille!

        [Ilmeisesti sataa vettä, mutta sehän vaan tietää kevään ja kesän tuloa]

        P.S poistin viestini, kun testasin, että pystyykö tänne laittamaan sellaisen 'kimallekuvan* ja se ei onnistunut jäi vain pelkkä koodi tuohon, niin poistin koko hoidon. Muuten oli sama teksti, kuten tässä nyt :)

        Kyllä, Mosi alkoi yllättäen juoda lämmintä vettä ( noin 2 kk ), taisi saada terpeeksi "kylmästä" ruuasta, on vaatinut useamman kerran itselleen JUUSTOMAKAROONEJA, jus sen vuoksi, että ne olivat lämpimiä. Kiitos sinulle tarjoamasta avusta sen kuvan kanssa, olen minä ennenkin laittanut kuvia, onhan se profiilissanikin kuva. Purina jos saisi järjestää meille erillisen sivun, niin kuin testikissagallerian, sinne voisi laittaa kissamme kuvat. Huomasin tänään, että muutamat testaajat ovat saaneet lisää testattavaa ruokaa, varmaan erimerkkistä, meille ei sitten tullut mitään, syödään edelleen PURINA STERILCATtia hyvällä rukahalulla, kakka , anteeksi, tulee kuin liukuhihnalta, ei mitään ongelmia. Nyt sai todeta, että kissan vireys Purinalla paranee, vaikka olisikin 18v. Herätys oli tänään klo4 aamulla! Apua! ja sitten syötyään ei kun "laulamaan", unet sain unohtaa,lopuksi ikkunan takaa ilmestyi rakkauskohde mustassa samettiturkissa, valkoinen kaulus ja valkoiset "saappaat": Mosi meinasi omasta turkistaan tulla ulos, niin sitä harmitti, että lasi on välissä ja lauloi, lauloi,lauloi! Kevättä ja rakkautta rinnassa!


      • raitahäntä
        raitahäntä kirjoitti:

        Kyllä, Mosi alkoi yllättäen juoda lämmintä vettä ( noin 2 kk ), taisi saada terpeeksi "kylmästä" ruuasta, on vaatinut useamman kerran itselleen JUUSTOMAKAROONEJA, jus sen vuoksi, että ne olivat lämpimiä. Kiitos sinulle tarjoamasta avusta sen kuvan kanssa, olen minä ennenkin laittanut kuvia, onhan se profiilissanikin kuva. Purina jos saisi järjestää meille erillisen sivun, niin kuin testikissagallerian, sinne voisi laittaa kissamme kuvat. Huomasin tänään, että muutamat testaajat ovat saaneet lisää testattavaa ruokaa, varmaan erimerkkistä, meille ei sitten tullut mitään, syödään edelleen PURINA STERILCATtia hyvällä rukahalulla, kakka , anteeksi, tulee kuin liukuhihnalta, ei mitään ongelmia. Nyt sai todeta, että kissan vireys Purinalla paranee, vaikka olisikin 18v. Herätys oli tänään klo4 aamulla! Apua! ja sitten syötyään ei kun "laulamaan", unet sain unohtaa,lopuksi ikkunan takaa ilmestyi rakkauskohde mustassa samettiturkissa, valkoinen kaulus ja valkoiset "saappaat": Mosi meinasi omasta turkistaan tulla ulos, niin sitä harmitti, että lasi on välissä ja lauloi, lauloi,lauloi! Kevättä ja rakkautta rinnassa!

        Anteeksi, taisin tulla kirjoitusvirhe, kun uneton yö teki minulle kepposet. Muuten lukijat ajattelevat, että makaronit ovat minulle ihan vierasta ruokaa, kun en osanut edes sen sanan oikein kirjoittaa.


      • raitahäntä kirjoitti:

        Kyllä, Mosi alkoi yllättäen juoda lämmintä vettä ( noin 2 kk ), taisi saada terpeeksi "kylmästä" ruuasta, on vaatinut useamman kerran itselleen JUUSTOMAKAROONEJA, jus sen vuoksi, että ne olivat lämpimiä. Kiitos sinulle tarjoamasta avusta sen kuvan kanssa, olen minä ennenkin laittanut kuvia, onhan se profiilissanikin kuva. Purina jos saisi järjestää meille erillisen sivun, niin kuin testikissagallerian, sinne voisi laittaa kissamme kuvat. Huomasin tänään, että muutamat testaajat ovat saaneet lisää testattavaa ruokaa, varmaan erimerkkistä, meille ei sitten tullut mitään, syödään edelleen PURINA STERILCATtia hyvällä rukahalulla, kakka , anteeksi, tulee kuin liukuhihnalta, ei mitään ongelmia. Nyt sai todeta, että kissan vireys Purinalla paranee, vaikka olisikin 18v. Herätys oli tänään klo4 aamulla! Apua! ja sitten syötyään ei kun "laulamaan", unet sain unohtaa,lopuksi ikkunan takaa ilmestyi rakkauskohde mustassa samettiturkissa, valkoinen kaulus ja valkoiset "saappaat": Mosi meinasi omasta turkistaan tulla ulos, niin sitä harmitti, että lasi on välissä ja lauloi, lauloi,lauloi! Kevättä ja rakkautta rinnassa!

        No hyvä, että kuvanlaitto on hallinassa, kun se ei kaikilla täällä ole. Multa päivittäin aina joku tuolla chateissa kysyy siitä, että miten ne tuonne saa ja miten saa pikkukuvat ja koska ne ilmestyy.

        Itse olen välillä lämmittänyt näille sen kostean ruuan, mutta selkeesti ne tykkää syödä mielummin sen viileänä.

        Purina jos hommaisi vaikka edes viikoksi tämän testin jälkeen sen testikissa sivun, niin ei luulisi sen heidän budjettia kaatavan, sillä onhan tuo Nestle suuri firma :) Eilen hain eläinkaupasta kissanhiekkaa ja kiinnitin oikein nyt huomioni siihen, että missä näkyy Purinaa siellä... ja "voi holy Moses" ... sitähän oli siellä hyllyt täynnä ja vaikka minkälaista.

        Vai on Mosilla kevättä rinnassa :D ...On se aika jännä paikka, kun tuommonen yht`äkkiä tepastelee siihen Mosin nenun eteen keikistelemään :)

        Meillä vaan tuo Janin yskä on taas hieman pahentunut :( kumma että se tulee aina vaan takaisin, tätä on nyt jatkunut kohta varmaan noin vajaa 2 vuotta. Lääkekuurin jälkeen on 2-4 kk ok, mutta sitten se sama alkaa aina uudelleen.

        Täytyypä meidänkin ostaa tuota Purinaa, mitä teillä on ollut, koska nämä on myös kumpikin leikattuja maukulaisia, mutta nyt meillä koittaa Purina-hetki ja näille pitää antaa päivän tokat annokset sitä.


      • Purina_ONE

        Hei!

        Palstalla on syntynyt idea testaaja-kissojen kuvien julkaisemisesta. Ajatus on todella hauska, mutta valitettavasti emme saa sitä toteutettua näin lyhyellä aikataululla, selvitimme asiaa Suomi24:n kanssa.

        Terveisin
        Purina ONE


    • emulle

      Minä hankin Nakun kolme vuotta sitten Apula-palstan kautta. Halusin aikuisen kissan ja siellä leikattu ja rokotettu sisäkissa Naku etsi uutta kotia jossa ei olisi muita kissoja. Naku asui kahden muun kisun kanssa, joiden kanssa oli vähän ongelmia. Nuoremmat ja riehakkaammat kisut vähän pomottivat Nakua ja ruokipolle silloin jo nelivuotias Naku pääsi aina viimeisenä. Alkuun meillä Naku suostui syömään vain ihmisen ollessa vieressä. Pikkuhiljaa tyttö rauhoittui ja iän karttuessa hänestä tuli oikea sylikissa, joka tulee aina syliin lohduttamaan jos suren.

      Naku oli melkein kolme vuotta ainoana kissana. Hänessä näkyi kuitenkin tylsistymisen piirteitä ja ruokaan ihastunut täti oli lihonnut kuusikiloiseksi palleroksi, joka nukkui päivät ja oli superinnoissaan aina kun tulin kotiin ja hän sai seuraa. Hankimme Nakulle kaveriksi rotukissan, jotta olisi varmuutta siitä, ettei tulokas ole liian villi tai kovinkaan ongelmainen, koska Naku kuitenkin oli kovin arka. Nuttu on american curl ja Naku todella vihasi pientä kierokorvaista karvapalloa, joka tuli asuntoomme 5kk:n ikäisenä. Naku oli viikon lähinnä parvekkeella ja sähinä oli valtavaa jos pieni uskalsi liian lähelle. Pikkuhiljaa he kuitenkin ystävyivät ja Nakun on nytkyään hoikempi, aktiivisempi ja itsevarmempi. Nuttu taas on riehakas hömppä, joka rakastaa raahailla melkein itsensä kokoisia leluja pitkin asuntoa. Nyt odottelemme kesää, jotta päästään taas valjaissa kulkemaan maalla, jos Nuttu vaikka suostuisi vajaisiin.

      • Mukava, kun hommasit Nakulle kaverin, että sen ei tarvitse olla yksin, silloin kun muut ei ole paikalla... kivat nuo niiden nimet :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe