Niilo Yli-Vainio lopetti

kaatamiset.

Niilo lopetti Lapuan kaatokokoukset ja muutti Nokialle.

Tämä Niilon elämänvaihe on vähemmän tunnettu, useimmat muistavat vain Niilon kaatokokoukset.

Niilo oli väsynyt siihen, että samat ihmiset kerta toisensa jälkeen tulivat pitkienkin matkojen päästä vain kokemaan kaatumisen. Hän olisi halunnut nähdä että Lapualaisia tulee kokouksiin ja pelastuu.

Kun kerran Niilokin alkoi epäilemään kaatokokouksien mielekkyyttä, muidenkin kannattaisi tehdä niin.

36

2157

Vastaukset 36

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos Niilolle!

Yli-Vainio oli hengenmies vailla vertaa. Hyvin moni tuli uskoon ja moni parani erilaisista sairauksista sekä sai erilaista tärkeää apua Niilo Yli-Vainion kokouksissa. Voi kumpa nuo ihanat 70-luvun lopun ja 80-luvun alun ajat palaisivat. Elämä oli silloin kaikin puolin onnellisempaa. Presidenttinäkin oli Kekkonen, joka oli aivan toista ja muuta kuin tämä nykyinen.

• Raamattua tutkiva

Niilon elämänkerrasta (Saarnaaja) käy ilmi, että hän kantoi huolta siitä. kuinka moni kokouksissa tuli oikeasti ja todellisesti uskoon. Samanaikaisesti hän kääntyi ajattelemaan, että kaatumiset tapahtuivat Jumalan voimasta vaikka ei voinutkaan niitä selittää. Eikä niitä Raamatun kirjoitusten ja opetusten perusteella voinutkaan selittää, koska Raamattu ei kerro yhtäkään "kaatumisen siunausta". Jos kaatumiset alkuseurakunnassa olisivat olleet yleisiä kokouksissa niin niistä olisi kerrottu Raamatussa, mutta nyt sellaisista ei ole kerrota. Ei Jeesuksen toiminnan aikana eikä myöskään apostolien.

Yli-Vainion aika on mennyt, mutta kaatuilemiset vain lisääntyvät.

Yli-Vainion kohdalla kaatuilut kpkpuksissa alkoivat hänen käytyä Austraaliassa ja saatuaan "siunauksen" silloisten austraalialaisen veljien kätten päällepanemisen kautta.

Raamattu ei tunne tällaisia kaatuilemisia Jumalan siunaavassa merkityksessä. Se on valitettava ja Sanalle täysin tuntematon ilmoitus.

• Koskaan ei ole tapahtunut ainuttakaan lääketieteellisesti todistettua sairaudesta parantumista yhdenkään saarnaajan toimesta missään päin maailmaa. Tuollaiset joukkopsykoosit ovat tunnettuja monien illusionistien, kuten David Copperfieldin, temppuvalikoimissa. Säälittää ajatella sellaisia ihmisiä olevan olemassa, mielenterveyshoidon ulkopuolella, jotka ottavat tuollaiset kansanvillitsijät tosissaan.

• Anonyymi

Budhan vesi virvoittaa se asuu vatsassa. Se pitää herätellä musiikilla mantralla tantralla.

• Anonyymi

Just joo vanhan liiton vääriä jeesuksia hinduja guruja new age.

• asiasta tietävä

Pirkko Jalovaaran kokouksissa tavallisissa evankelisluterilaisissa kirkoissa esiintyy kaatamista erittäin paljon.

http://www.rukousystavat.fi/

se on täysin hyväksyttyä ja kristillistä toimintaa, joka liittyy rukoukseen ja on Jumalan Pyhän Hengen vaikuttamaa.

• Anonyymi

Jalovaaran hellari Israelin juutalaiset reissut kuulkaa helvettiin vie se tie.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jalovaaran hellari Israelin juutalaiset reissut kuulkaa helvettiin vie se tie.

Ei kundaliini BUDHALLA mitään oikeaa henkeä ole.

• ettei totuus unohdu

Mitä muuten Niilo Yli-Vainioon tulee, niin on silkkaa valhetta, että hän olisi 'lopettanut' Jumalanvaltakunnantyön.

Niilo 'kaatui saappaat jalassa', elikä hän oli Espanjassa kokousmatkalla, kun lähti kiipeämään jyrkähköä vuorenrinnettä ylöspäin, saaden tällöin sydänkohtauksen ja kuollen siihen.

Hän teki siis Jumalanvaltakunnan työtä loppuun saakka uskollisesti, saamaansa näkyä totellen, seuraten ja toteuttaen.

• leahim

Kaataminen ja kaatuilut
        eivät ole Jumalasta!
        Ne ovat valhetta ja ihmisistä lähtöisin.
        Onko niin,että kun olet tarpeeksi usein
        kaatuillut,saat kirkkaamman kruunun?

Muutenkin kaikki kaatuiluun liittyvä
        näyttää woodoo tanssilta ja transsilta!

• Kaatuu se,

Aloittaja varmaan tarkoitti, miten Niilon kautta tullut kaatamisilmiö jatkuu vielä tänäkin päivänä vaikka Niilo on kuollut.Näitä kaatajiahan tuli myöhemmin kuin sieniä sateella.Varmaan joka Helluntaikokouksessa joku yrittä kaatamista onnistui siinä tai ei.Tästä kaatamisestahan tuli oikein mittari "Hengen" voimasta.

• tutkitarkoin

Käsite:' "Jumalanvaltakunnantyö" ei raamatun mukaan pidä sisällään ihmisten kaatamiseksi tarkoitettuja kaatokokouksia.

Niilo Yli-Vainio epäili koko elämänsä ajan ihmisten kaatamista, mutta koska oli nähnyt Lorne Foxin ja Kathryn Kuhlmanin ja Tommy Hicksin kaatavan ihmisiä, niin Australiasta voiman saatuaan, hänkin kaatoi.

Hän oli aikoinaan saanut jonkinlaisen profetian venäläisiltä kristityiltä, koko maailmaan leviävästä herätyksestä joka alkaisi Suomesta ja hän uskoi itse koettuaan Australiassa epämääräisessä karismaattisessa seurakunnassa voimakkaan kaatumiskokemuksen, olevansa tuon profetoidun herätyksen keskellä tärkeässä osassa oleva ihminen.

Niilo Yli-Vainio oli hyvää tarkoittava kristitty ihminen, mies joka oli Jumalan käytössä, sai itse kokea Jumalan suuria tekoja omassa elämässään. Mutta täydellinen ja erehtymätön hänkään ei ollut. Hän erehtyi pitämään Jumalan tekona ja voiman osoituksena, sitä että ihmiset kaatuivat lattiaan. Kaatuminen on tunnettu ilmiö myös hindulaisuudessa. Niilo erehtyi itse menemään väärien käsien alle kaadettavaksi. Sen jälkeen, hän ei ollut enää Jumalan käytössä, kuten oli aikaisemmin ollut. Hän oli unohtanut koetella Jumalan sanan avulla kaatumisilmiöt, vaikka hän oli tietoinen siitä, että ihmisiä kaatava voima ei siedä Jumalan sanaa parannuksen tekemisestä ja kadotuksesta (Näin tapahtui mm. Lorne Foxin kokouksissa.).

• Anonyymi

Tanssien kadotukseen sehän on sodomaa Jerusalem

• Anonyymi
        leahim kirjoitti:

Kaataminen ja kaatuilut
        eivät ole Jumalasta!

BUDHAN HENKI KAATAA TAATUSTI NIIN THAIT INTIAT TEKEE KUNDALIINISSA HUUTAA HALLELUJAA JAHVET JEHOVAT KIERII SIELLÄ NAURAA. NE ON BUDHAN MUNKKEJA JOTKA KAATAA GURUJA.

• Anonyymi
        leahim kirjoitti:

Kaataminen ja kaatuilut
        eivät ole Jumalasta!

YouTube John Lennon Indian guru joga no jotain tollasta kun ne kaatuili Intiassa new age kokouksessa.

• ernestSwilliams

Eino O. Ahonen edusti sitä terveempää linjaa Helluntaiherätyksessä.
      Uusi Testamentti ei tunne "rukousjonoissa käsien alla" kaatuilua.

koska Jumala ei tarvinnut näissä kahdessa ainoassa kaatumistapauksessa jotka Uudesta Testamentista löytyvät välikäsiä, ei hän tarvitse niitä nykyäänkään. Uusi testamentti ei kerro meille että kukaan olisi kaatunut apostolien laittaessa kädet heidän päälleen. tosin myös sotamiehet kaatuivat kohdatessaan Jeesuksen ennen ristiinaulitsemsta.

Johannes kaatui ilmestyskirjassa kun näki Jeesuksen ja kuuli hänen äänensä.

Myös Saulus eli Paavali kaatui kun Jeesus ilmestyi hänelle matkalla damaskoon. Paavali myös kuuli Herran äänen ja näki kirkkaan valon.

ILM.1:12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
      1:13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen,
      1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,

APT.22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
      22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
      22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'

,

JOH.18:4 Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: "Ketä te etsitte?"
      18:5 He vastasivat hänelle: "Jeesusta, Nasaretilaista." Jeesus sanoi heille: "Minä se olen." Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan.
      18:6 Kun hän siis sanoi heille: "Minä se olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.

• Anonyymi

No kristityt on juutalaisia Saul fariseuksia vai vainoomassa kristittyjä niinkö . Koittakaa nyt edes käyttää järkeä. Juokseeko KRISTITYT DAMASKON TIELLÄ VAINOOMASSA KRISTITTYJÄ VAI ????

• Sam Andreevitsh

Melkein 30 vuotta Niilon kuoleman jälkeenkin näköjään jaksetaan vielä keskustella näistä kaatumisista! On se vaan merkillistä. Vaan kun Jumala antoi silloin seitsemänkymmentäluvun lopussa ja kahdeksankymmentä luvun alussa Suomelle aivan erikoisen Jumalan etsimisen ajan, niin pelkästään helluntaiseurakuntien jäsenmäärä kasvoi vuosien 1977-81 aikana noin 6000:lla; 15%:lla. Ja kuinka moni tuli uskoon jääden luterilaiseen kirkkoon; Taivas sen yksin tietää.

Mutta ei meidän pidä ajatella, että tällainen erityinen Jumalan etsimisen aika voisi olla vain silloin joskus menneisyydessä. Eikä meidän pidä ajatella, että vasta jos tulee sellainen koko Suomea koskeva erityinen aika, niin vasta silloin voisi jotain tapahtua juuri siellä, missä minä asun. Jumala ei ole muuttunut!

• Anonyymi

JUMALAN ETSIMISEN AJAN JUSTIINSA NIIN TÄÄLLÄ ON 2000 VUOTTA OLTU KRISTITTYJÄ ISTUTTU KIRKOSSA VEISATTU VIRSIÄ JA SITTEN 1970 ALETAAN ETSIÄ JUMALAA ETTÄ MISSÄ SE ON JUUTALAISILLA JEHOVA HUKASSA LUVATTU MAA HUKASSA AUKA HUKASSA TOTUUS HUKASSA THAI BORDELLIT ON JA BUDHA ISRAEL HUKASSA SODOMAA HARMAGEDDON ISRAELISSA HUKASSA OINAITA UHRATAAN JUMALILLE. EI VIELÄKÄÄN LÖYTYNYT JAHVEA SITEEN VAI MITÄ TÄÄLLÄ TEETTE EKKÖ SE ASU ISRAELISSA KIBBUTSILLA.

• Anonyymi

No jo on kumma pötkähtäminen.Eikös nämä puhuneet kielillä kummia juttuja.Mites saatiin lopettamaan nämä .Niilo Laittoi taas kätensä pään päälle vai miten loppui.

• Anonyymi

Puhuu riivaajatkin eri kielillä ja noidat loitsuja eihän se mikään pelastus ole että puhuu.

• Anonyymi

Niilolla meni vähän liian lujaa jossain vaiheessa. Ja valitettavasti jotkut keskittyvät vain siihen vaiheeseen hänen elämässään. Itse arvostan Niiloa ihan saarnamiehenä. Kaatamisten ihailut jätän muille.

• Anonyymi

Niilo katui muistemissaan kun luopui lapsen uskosta ja kasteen armosta ja lähti helluntailaiseksi.

Mutta se oli siinä vaiheessa enää mahdotonta tehdä täyskäännöstä totuuteen, kun oli tullut mainetta, ulkomaanmatkoja ja rahaa ihan mukavasti.

• Anonyymi

Niilo kuoli pahan äkkikuoleman Espanjan huvimatkalla vain 62-vuotiaana taudin kohtaukseen, josta taudista väitti parantuneensa täydellisesti omissa kokouksissaan.

Raamatussa paha äkkikuolema tarkoittaa niiden miesten kuolemaa, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja pääsemisestä. Niilo kuului heihin.

• Anonyymi00030
        Anonyymi kirjoitti:

Niilo kuoli pahan äkkikuoleman Espanjan huvimatkalla vain 62-vuotiaana taudin kohtaukseen, josta taudista väitti parantuneensa täydellisesti omissa kokouksissaan.

Raamatussa paha äkkikuolema tarkoittaa niiden miesten kuolemaa, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja pääsemisestä. Niilo kuului heihin.

Niilo kuoli sydäninfarktiin eikä tautiin josta oli parantunut aikaisemmin.. älä levitä väärää tietoa..

• Anonyymi

Lapuan juutalaiset vai niille ei käy ku laki Mooses puukko kivet uhrielukat ja naisten syyttely varastaminen Mosse.

• Anonyymi

Jumalan pilkkaa väittää, että Jumala perustaisi uusia kristillisiä seurakuntia sodomasta tavatun miehen toimesta Amerikassa.

• Anonyymi

Ylivainiossa vaikutti parhamilainen henki kaataen kansaa kuin pipoa niinkuin Azusassa.
      Helluntailaiset uskovat vielä tänäänkin että nämä henget ovat Jumalasta.
      ~~ Kun eivät ole.
      Kehoitan helluntailaisia ostamaan silmävoidetta.

• Anonyymi

Niilo sanoi aina suhistaen "tsiisuksen nimessä" tönäisi nurin ja nauroi pirullista naurua päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niilo sanoi aina suhistaen "tsiisuksen nimessä" tönäisi nurin ja nauroi pirullista naurua päälle.

hellareille kelpaa henki kuin henki, joka hokee Jeesuksen nimeä

• Anonyymi

Helluntailaisille kaikki henget ja molotukset ovat Jumalasta.
      Hupsista keikkaa olipa hyvä kokous.

• Anonyymi00031

Sitähän ei tiedä kaatuivatko Niilon kokouksessa uskoontulleet iankaikkiseen tuleen ?

Kaataja Niilolle kävi köpelösti Espanjassa.
      Jumalan tuomioita ei voi paeta.

• Anonyymi00032

Useimmat tosiaan lopettavat maallisen kutsunsa omaan kuolemaansa. Se on suositeltavaakin, koska Jumala kieltää yhteydenpidon maailmassa olevien ja vainajien välillä.

• Anonyymi00033

Syyttäjän luottokäsikö se täällä on taas vauhdissa, heiluttamassa leimakirvestä. 😅

• Anonyymi00034

Oletko pakkovauva kastettu ja myöhemminbtraumatisoitu hellu-pastorien toimesta ?

• Anonyymi00035

Oikea lääkäri tutki kaikki Ylivainion väittämät ihmeparanemiset, yhteensä 1304 tapausta Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

Niilo laittoi liikkeelle valtavan väärän valheellisia väitteitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      60
      1049
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1024
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      882
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      60
      810
    5. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      802
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      124
      795
    7. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      25
      689
    8. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      666
    9. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      51
      660
    10. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      14
      625
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      620
    12. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      607
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      83
      586
    14. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    15. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      575
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      128
      573
    17. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      570
    18. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      47
      568
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      48
      527
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      9
      523
    Aihe