Mal.4:5,6. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiesensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
Herra voi jo ennen Israelia kohtaavaa koettelemusta, antaa mahdollisuuden herätä uskomaan Jeesus Messiaana, ja saada sieltä joukon ylöstempaukseen.
Jooel.2. Kerrotaan pasuunaan puhaltamiseen Siionissa, toitottakaa torvia minun pyhällä vuorellani. Jokainen maan asukas on vapiseva, sillä Herran päivä tulee. Niin se on lähellä.
Sinatkaamme siis Israelia, vai mitä?
Israeliin suuri herätysennen Herran päivää?
12
314
Vastaukset
- mie vua
Israelko teidät pelastaa? Vai raamatun siteeraaminen? Jää raamatut sikseen kun juoksette maanjäristyksen tai sodan tieltä. Helppo se täällä ennustella mutta totuus on tuolla ulkona. Se että kiistellään raamatusta ja hoetaan tempauksesta kertoo henkisestä laiskuudesta. Aivan kuin ei olisi enää mitään tekemistä. Jos asiat olisi niinkun pitäisi niin kukaan ei puhuisi raamatusta tai tempauksista mitään vaan keskittyisi perheensä hoitamiseen, peltojen muokkaukseen, metsästykseen ja kalastukseen.
- Filadelfi
1Tes.1:10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
Ynnä monet muut uuden testamentin kirjoitukset. Kannattaa siis olla valveilla, sillä se tapahtuu Jeesuksen antaman ilmestyksen Johannekselle lupauksen mukaisesti pian.
Kannattaa ajatella että jos jää tempauksen jälkeen tänne, miten synkältä se voikaan tuntua, ei pysty enää todistaa Kristuksesta niin kuin nyt. Ja sen jälkeen jos pedon merkki on maailman laajuinen, joutuu kuolemaan marttyyrina, jos mielii vielä periä Jumalan valtakunnan.
- Huhuuhuuto
Näinhän näitä on tulkittu. Siunaamme siis Israelia.
Sak. 12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Ilm. 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ilm.12:5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
En jaksanut koota tähän kaikkia asiaan liittyviä kohtia joissa viitataan Israelin kääntymiseen aikojen lopulla, niitähän riittää, mutta otin pari Israelin jäännöstä koskevaa. Olen sitä mieltä että Raamatun kopiointiin ei keskusteluun tarkoitettua tilaa kannata käyttää. Jos joku kiinnostuu, kannattaa lukea itse kyseisiä kohtia Raamatusta ja miettiä itse olisiko näin.
Ilm.12.luvun aurinkovaimo on Israel, josta syntyy pyhä jäännös, se osa kansaa joka uskoo Jeesuksen olevan Israelin luvattu Messias. Tämä joukko on "esikoinen", ja aivan toinen joukko on se lukematon valkopukuinen joukko valtaistuimen edessä, siinä ovat pakanakansojenkin uskovat.
Arvelisin että jäännös kääntyy niiden kahden säkkipukuisen todistajan todistuksista Jerusalemin kaduilla? Näistä on tulkittu että toinen olisi Elia ja toinen Mooses, ilmeisesti heidän hallitsemien voimien vuoksi ja tämän Elia-ennustuksen. Johannes Kastaja oli myös Elian hengessä.
Huomattava on että puhutaan Daavidin suvusta ja Jerusalemin asukkaista. 144 000:n joukkoon kuuluu Israelin kadonneiden heimojen jälkeläisiä, joten joukkoon mahtuu muitakin kuin juutalaisia.kaksi seurakuntaa, eli kaksi lampunjalkaa Ilm 1:20.ja kaksi öljypuuta, eil jalo öljypuu on Israel ja mersäöljpuu on pakanat ja ne yhdessä todistavat lopunaikana. Roo 11:13-24.
Tässä ei ole enää morsian, joka on jo hääaterialla ja nämä todistajat tulee sinne illalliselle, kuten raamattu sanoo.- Filadelfi
penttiz kirjoitti:
kaksi seurakuntaa, eli kaksi lampunjalkaa Ilm 1:20.ja kaksi öljypuuta, eil jalo öljypuu on Israel ja mersäöljpuu on pakanat ja ne yhdessä todistavat lopunaikana. Roo 11:13-24.
Tässä ei ole enää morsian, joka on jo hääaterialla ja nämä todistajat tulee sinne illalliselle, kuten raamattu sanoo.Hyvin mahdollista että Mooses ja Elia tai toinen näistä on Enok (Hanok), sillä kaikkien on kerran kuoleminen.
- Huhuuhuuto
penttiz kirjoitti:
kaksi seurakuntaa, eli kaksi lampunjalkaa Ilm 1:20.ja kaksi öljypuuta, eil jalo öljypuu on Israel ja mersäöljpuu on pakanat ja ne yhdessä todistavat lopunaikana. Roo 11:13-24.
Tässä ei ole enää morsian, joka on jo hääaterialla ja nämä todistajat tulee sinne illalliselle, kuten raamattu sanoo.Tuli minulle kun aloin kuvittelemaan kahta suurta seurakuntaa kahdeksi todistajaksi. He lyövät maata vitsauksilla ja heidän takiaan heidän vihollisensa saavat surmansa. Lopuksi heidän ruumiinsa makaavat Jerusalemin kadulla. Se on melkoista vitsausten tulvaa ja ruumiita läjittäin?
Kyllä minäkin pitäisin heitä vain kahtena henkilönä niin ei koko maa olisi kaaoksessa. Heidän työpaikkansahan näyttäisi olevan pelkästään Israelissa. - olla hurja
Huhuuhuuto kirjoitti:
Tuli minulle kun aloin kuvittelemaan kahta suurta seurakuntaa kahdeksi todistajaksi. He lyövät maata vitsauksilla ja heidän takiaan heidän vihollisensa saavat surmansa. Lopuksi heidän ruumiinsa makaavat Jerusalemin kadulla. Se on melkoista vitsausten tulvaa ja ruumiita läjittäin?
Kyllä minäkin pitäisin heitä vain kahtena henkilönä niin ei koko maa olisi kaaoksessa. Heidän työpaikkansahan näyttäisi olevan pelkästään Israelissa.mutta raamattu sanoo suoraan, että lampunjalka on seurakunta ja ei se muuksi muutu, kun nuita säkkipukuihin pukeutuneita kuvataan lampunjaloiksi ja öljypuiksi.
Ilmestyskirjaa on tulkittu ehkä eniten väärin, kaikista raamatun kirjoista, vaikka siitä varoitetaan kirjan lopussa. Edelleen on muistutettava, että varsinkaan tämä kirja ei ole luonnollisesti selitettävissä, vaikka olisi kuinka viisas. Aluksi katselemme niitä kahta todistajaa, jotka säkkipukuihin puettuina profetoivat tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan, eli kolme ja puoli vuotta.
Olen kuullut mitä ihmeellisempiä selityksiä siitä keitä nämä mahtavatkaan olla. Eräät selittävät kirjoissaan että ne ovat Elia ja Eenok, sillä kumpikaan heistä ei ole maistanut kuolemaa. Tältä pohjalta ei voi tarkastella profetaalista kirjoitusta ja siksi onkin niin paljon väärää kirjallisuutta. Vaikka jokin asia näyttää osoittavan että näin sen täytyy olla, niin jos Pyhä Henki ei ilmestyksen kautta, tai muuten ilmoita kuinka asia on, ei pitäisi väittää mitään varmaa.
No keitä nämä sitten ovat. Raamattu taas antaa itse vastauksen heti yhdennentoista luvun neljännestä jakeesta lähtien, jossa tätä asiaa käsitellään. Siinä lukee näin, nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
Myös Sakarja profetoi tästä tapahtumasta 4:2-4, 13-14 Ja hän sanoi minulle; ” Mitä sinä näet?” Minä vastasin; ” Minä näen, katso; lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella.” Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: ” Mitä nämä ovat, Herra?” Niin hän sanoi minulle näin; ” Etkä tiedä, mitä ne ovat?” Minä vastasin: ” En Herra”. Hän sanoi; ” Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä”.
Tässä profetiassa on myös sanottu että mikä olet sinä suuri vuori ja hän on paneva paikoilleen huippukiven ja se tarkoittaa Jeesusta joka on se kulma ja huippukivi ja hän tuli tekemään uuden liiton ja uuden temppelin ja hän oli se temppeli ja uskovaiset tulevat hänestä osalliseksi, koska Pyhä Henki tulee asumaan uskovaiseen, niin hänkin tulee Jumalan temppeliksi ja kiveksi. Pietari selittää tätä Pietari 2:4-8 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta, joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi. uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan:” Katso, minä lasken Siioniin valitun kilven, kalliin kulmakilven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva”. Teille siis, jotka uskotte , se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko,” on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi” ja kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi:. Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
Öljypuu on Israel ja lampunjalka on seurakunta. Tästä ennustaa Hoosea 14:7 Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuu ja sen tuoksu kuin Libanonin. Paavali kirjoittaa että jos te pakanat olette vastoin luontoa istutettu jaloon Öljypuuhun älkää ylpeilkö vaan peljätkää.
Paavalin kirje roomalaisille 11:17 selventää vielä tätä hyvin, kun se kuvaa uskovaa metsäöljypuuhun. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta. Tässä suoraan kuvataan Israelia öljypuun oksiin ja pakanat on oksastettu oikeiden oksien joukkoon.
. Nyt onkin kaksi Öljypuuta ja kaksi seurakuntaa, eli on Israelilaiset ja sydämeltä ympärileikatut eli uudestisyntyneet uskovaiset. Paavali sanoo että ei ne ole oikeita juutalaisia jotka ovat ulkonaisesti ympärileikatut, vaan se on tosi juutalainen joka on sydämeltä ympärileikattu. Tässä kohtaa ihmiskunnan historiaa on jo niin vaikea aika että molemmat ovat säkkipukuihin puettuja ja he taistelevat yhdessä. - Filadelfi
olla hurja kirjoitti:
mutta raamattu sanoo suoraan, että lampunjalka on seurakunta ja ei se muuksi muutu, kun nuita säkkipukuihin pukeutuneita kuvataan lampunjaloiksi ja öljypuiksi.
Ilmestyskirjaa on tulkittu ehkä eniten väärin, kaikista raamatun kirjoista, vaikka siitä varoitetaan kirjan lopussa. Edelleen on muistutettava, että varsinkaan tämä kirja ei ole luonnollisesti selitettävissä, vaikka olisi kuinka viisas. Aluksi katselemme niitä kahta todistajaa, jotka säkkipukuihin puettuina profetoivat tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan, eli kolme ja puoli vuotta.
Olen kuullut mitä ihmeellisempiä selityksiä siitä keitä nämä mahtavatkaan olla. Eräät selittävät kirjoissaan että ne ovat Elia ja Eenok, sillä kumpikaan heistä ei ole maistanut kuolemaa. Tältä pohjalta ei voi tarkastella profetaalista kirjoitusta ja siksi onkin niin paljon väärää kirjallisuutta. Vaikka jokin asia näyttää osoittavan että näin sen täytyy olla, niin jos Pyhä Henki ei ilmestyksen kautta, tai muuten ilmoita kuinka asia on, ei pitäisi väittää mitään varmaa.
No keitä nämä sitten ovat. Raamattu taas antaa itse vastauksen heti yhdennentoista luvun neljännestä jakeesta lähtien, jossa tätä asiaa käsitellään. Siinä lukee näin, nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
Myös Sakarja profetoi tästä tapahtumasta 4:2-4, 13-14 Ja hän sanoi minulle; ” Mitä sinä näet?” Minä vastasin; ” Minä näen, katso; lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella.” Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: ” Mitä nämä ovat, Herra?” Niin hän sanoi minulle näin; ” Etkä tiedä, mitä ne ovat?” Minä vastasin: ” En Herra”. Hän sanoi; ” Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä”.
Tässä profetiassa on myös sanottu että mikä olet sinä suuri vuori ja hän on paneva paikoilleen huippukiven ja se tarkoittaa Jeesusta joka on se kulma ja huippukivi ja hän tuli tekemään uuden liiton ja uuden temppelin ja hän oli se temppeli ja uskovaiset tulevat hänestä osalliseksi, koska Pyhä Henki tulee asumaan uskovaiseen, niin hänkin tulee Jumalan temppeliksi ja kiveksi. Pietari selittää tätä Pietari 2:4-8 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta, joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi. uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan:” Katso, minä lasken Siioniin valitun kilven, kalliin kulmakilven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva”. Teille siis, jotka uskotte , se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko,” on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi” ja kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi:. Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
Öljypuu on Israel ja lampunjalka on seurakunta. Tästä ennustaa Hoosea 14:7 Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuu ja sen tuoksu kuin Libanonin. Paavali kirjoittaa että jos te pakanat olette vastoin luontoa istutettu jaloon Öljypuuhun älkää ylpeilkö vaan peljätkää.
Paavalin kirje roomalaisille 11:17 selventää vielä tätä hyvin, kun se kuvaa uskovaa metsäöljypuuhun. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta. Tässä suoraan kuvataan Israelia öljypuun oksiin ja pakanat on oksastettu oikeiden oksien joukkoon.
. Nyt onkin kaksi Öljypuuta ja kaksi seurakuntaa, eli on Israelilaiset ja sydämeltä ympärileikatut eli uudestisyntyneet uskovaiset. Paavali sanoo että ei ne ole oikeita juutalaisia jotka ovat ulkonaisesti ympärileikatut, vaan se on tosi juutalainen joka on sydämeltä ympärileikattu. Tässä kohtaa ihmiskunnan historiaa on jo niin vaikea aika että molemmat ovat säkkipukuihin puettuja ja he taistelevat yhdessä.” Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä”.
Sakarja näki nämä taivaassa 500v. ennen Jeesuksen syntymää, siis sitä ennen eläneet ihmiset.
Niin sehän on ristiriidassa että sen jälkeen syntyneet ovat nämä 2 todistajaa.
Keskustelun aloittaja kertoo Eliasta, ennen Herran päivää, tarkoitti ennen vihan aikaa, saattaa olla niin kuin Johannes kastaja oli Elian hengessä, herätyksen tuojana. Mutta Malakia kertoo profeetta Eliasta myös että hänet lähetetään.
Mutta vihan ajan puolessa välissä on astuva kuitenkin esiin 2 tuomion profeettaa, jona aikana vaimo (Israel) on paossa, joka päättyy maanjäristykseen. - Westsider
Filadelfi kirjoitti:
” Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä”.
Sakarja näki nämä taivaassa 500v. ennen Jeesuksen syntymää, siis sitä ennen eläneet ihmiset.
Niin sehän on ristiriidassa että sen jälkeen syntyneet ovat nämä 2 todistajaa.
Keskustelun aloittaja kertoo Eliasta, ennen Herran päivää, tarkoitti ennen vihan aikaa, saattaa olla niin kuin Johannes kastaja oli Elian hengessä, herätyksen tuojana. Mutta Malakia kertoo profeetta Eliasta myös että hänet lähetetään.
Mutta vihan ajan puolessa välissä on astuva kuitenkin esiin 2 tuomion profeettaa, jona aikana vaimo (Israel) on paossa, joka päättyy maanjäristykseen.Ovat Pakanoista ja Juudan 12 sukukunnasta muodostunut seurakunta. Ilm. 11: kertoo seurakunnan vaiheet antikristuksen vaivanajassa. Heidän tapetut ruumiinsa viruvat koko maailman kaduilla, jossa heidän Herransa ristiin naulittiin. Jeerusalemia ei siinä edes mainita. Heidät temmataan käskyllä.
"Nouskaa tänne ylös". Siinä on se paljon kiistelty tempaus, joita on vain tämä yksi ainoa, kerrottuna monella eri tavalla. - Filadelfi
Westsider kirjoitti:
Ovat Pakanoista ja Juudan 12 sukukunnasta muodostunut seurakunta. Ilm. 11: kertoo seurakunnan vaiheet antikristuksen vaivanajassa. Heidän tapetut ruumiinsa viruvat koko maailman kaduilla, jossa heidän Herransa ristiin naulittiin. Jeerusalemia ei siinä edes mainita. Heidät temmataan käskyllä.
"Nouskaa tänne ylös". Siinä on se paljon kiistelty tempaus, joita on vain tämä yksi ainoa, kerrottuna monella eri tavalla.Mutta minä olen kuin viheriöitsevä öljypuu Jumalan huoneessa.
Kirjoitusten mukaan on 2 Jeesuksen todistajaa, jotka ovat voimallisia Jumalan valtuuttamia tuomion profeettoja, jotka ovat kuolleena Jerusalemin kadulla 3.5pv.
11 luku sijoittuu vihan ajan puoliväliin, jolloin tapahttuu 144 000 Israelin sukuntaan kuuluva (poikalapsen) ylöstempaus12:5. Tämä hätäänyyttää ahdistukseen vaimon (Israelin) kun on nähnyt 3.5 vuotta aiemmin seurakunnan tempauksen, ja sitten vielä Antikristus jumalaksi temppeliin, ja niin he joutuvat pakosalle. Tässä ei mielikuvitusta tarvitse, vaan Pyhän kirjan sivut kertovat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453136- 1082573
- 512561
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402228Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801924- 1101881
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521855Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91704Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151627R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241482