Katsokaas videota

Jere-lahti

Ameriikan puikkokuonoa :D Itse kyllä tykkään ulkonäöllisesti "painijatyyppisestä" eli "40-luvun metsuri"
ruumiinrakenteen omaavasta suht matalasta 65-70 cm noin 40-kiloisesta "dobiesta" :D
Niin sanottu kisakiree dobsu on vaan niin kaunis ja saksan-linjainen edustaa sitä, näyttelyissähän
niillä ei ole mitään asiaa, mun Kullillakaan ;D, siis noilla kahdella pööpellä! :D

Äämeriikän Dobsuja: http://www.youtube.com/watch?v=N0DS56W-wko

56

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+24

hyvän näköisiä tavallaan tuo jenkkien oma suuntauksensa, tosin en pidä siitä että jalostetaan jonkun
      gamepitin ( dobberin koko) suuntaan muistuttavaa rakennetta, kyllä eurooppalaiset on paljon kauniinpia
      ja komeampia, tosin liian isoja kooltaan, mutta sehän on näyttelyyn tähtäävien kasvattajien syytä, ei saisi liioitella.

ps. mulla ei ole dobberia, mali on.

• 23+10

valitettavasti suuntaus vähintään 45-50 kiloisiin uroksiin ja liioiteltuun kokoon. Dobermannihan
      on rotumääritelmän mukaan keskikokoinen koira ja luonnehan siltä on ajettu täällä alas ulkonäön
      kustannuksella, niinkuin muillakin vastaavilla koirilla.

• McTasty

siis ihan nättejähän nuo oli, eikä ainakaan kokoa liioiteltu. mää en niin rotua tunne et jostain
      linjoista lähtisin puhumaan,mutta dobberihan ei sentään onneksi ole jakautunut käyttö & näyttölinjaan
      kuin spk. olkaa onnellisia dobberiväki siitä!

• ..............

mun dopperi oli 72 cm. säkä.pusuhuulet lue kuolahuulet. vaikka ei kuolannutkaan...isopää ja tuuli kulki kätevästi pään läpi..ei mikään ruudinkeksiä mutta silti piristi mun päivää joka ikinen päivä... ja ikävä on edelleen mutta uutta dopperia en uskalla ottaa..

• ............

vielä sanoa että en tykkää henk. koht suipponokista yhtään en siis yhtään..ne näyttää...aika hassuilta kun tottui muun malliseen...

• Jere-lahti

ja et varmaan tarvinntu topsi-puikkoja, kun korvanputsaaja on paikalla tai naaman-pesijää... :D
        En tiedä, 35 vuotta, koko ikäni dobsujen kanssa ollut, niin jos ei olla ylhäisenä sohvalla, tassut
        kohti kattoa (ketarat ojossa) ja äännehditään ööh-öööööööh nukkuessaan, niin sitten ollaan pusuttelemassa
        korvat ja naama puhtaaksi. Välillä ollaan taas niin älykkään ja terävän ja oikein vastaanottavaisen
        koiran tavoin jokaisessa liikkeessä ja menossa mukana... Ota noista selvää :D

• lappland
        Jere-lahti kirjoitti:

ja et varmaan tarvinntu topsi-puikkoja, kun korvanputsaaja on paikalla tai naaman-pesijää... :D
        En tiedä, 35 vuotta, koko ikäni dobsujen kanssa ollut, niin jos ei olla ylhäisenä sohvalla, tassut
        kohti kattoa (ketarat ojossa) ja äännehditään ööh-öööööööh nukkuessaan, niin sitten ollaan pusuttelemassa
        korvat ja naama puhtaaksi. Välillä ollaan taas niin älykkään ja terävän ja oikein vastaanottavaisen

mitään selitystä tuolle korvien nuolemiselle, mulla ei ole dobermannia vaan lapinkoira ja
        se tekee tuota ihan simona mulle?!

• Jere-lahti
        lappland kirjoitti:

mitään selitystä tuolle korvien nuolemiselle, mulla ei ole dobermannia vaan lapinkoira ja
        se tekee tuota ihan simona mulle?!

No juu...en kyllä tiedä, ehkä korva(vaikku) vaan maistuu niin mainiolta noiden mielestä, tiedä sitten,,
        nämä täällä saa joskus ihan raivokkaita lipomis-kohtauksia...vauvankin korvaa olisivat heti "putsaamassa".
        Mikä lie, en tiedä tuo Luoti-koiramme kun vaimoani nuolee korvasta saa sen nauramaan ja kutiamaan,
        ehkä se tykkää sitten siitä, kun saa hyvälle mielelle (mielyttämisenhalu). Jotain tollasta ajattelen olevan.

• .............
        Jere-lahti kirjoitti:

kyllä...ja tuli mielee kun oltii telttailemassa alku kesällä ei tarvin kylmää kärsiä...joo itekkin olin yli 15 vuotta mutta sitten vaihdoin rotua...ja nyt alkaa huutomyrsky.. en haluaisi ostaa enkä suomesta saa sitä mitä haluaa ja tää ei liity pelkästään ulkonäkään..joo korvat on aina paskaset ainakin jos ne niin haluaa....varsinkin jos naisista on kysymys =)

• Jere-lahti
        ............. kirjoitti:

kyllä...ja tuli mielee kun oltii telttailemassa alku kesällä ei tarvin kylmää kärsiä...joo itekkin olin yli 15 vuotta mutta sitten vaihdoin rotua...ja nyt alkaa huutomyrsky.. en haluaisi ostaa enkä suomesta saa sitä mitä haluaa ja tää ei liity pelkästään ulkonäkään..joo korvat on aina paskaset ainakin jos ne niin haluaa....varsinkin jos naisista on kysymys =)

Tuotahan olen ehkä joidenkin mielestä paasannut ihan riittävästikkin... :)
        Itse erosin Suomen Kennelliitosta "äänestä jaloillasi"-periaatteen takia viime kesänä, koska katsoin,
        etten voi olla mukana toiminnassa, joka tuhoaa, tai ainakin edesauttaa toiminnallaan tuhoamaan monia hienoja ja hyviä rotuja, dobsu niiden mukana. Kirosana koko lafka.

Dobsut on vaan niin...ei voi kuvailla sanoin...täytyy tuntea se Voima ja atleettisuus ja henkiseltä puolelta
        se lojaalisuus ja rakkaus, minkä antaa joka solullaan. Ne vaan on koiria ja ihania sellaisia, tottakai
        toisen rodun edustajalla on samankaltainen näkemys omastaan, mutta tämä on minun. :)

• 5+18
        Jere-lahti kirjoitti:

Itse erosin Suomen Kennelliitosta "äänestä jaloillasi"-periaatteen takia viime kesänä, koska katsoin,
        etten voi olla mukana toiminnassa, joka tuhoaa, tai ainakin edesauttaa toiminnallaan tuhoamaan monia hienoja ja hyviä rotuja, dobsu niiden mukana. Kirosana koko lafka.

Dobsut on vaan niin...ei voi kuvailla sanoin...täytyy tuntea se Voima ja atleettisuus ja henkiseltä puolelta
        se lojaalisuus ja rakkaus, minkä antaa joka solullaan. Ne vaan on koiria ja ihania sellaisia, tottakai
        toisen rodun edustajalla on samankaltainen näkemys omastaan, mutta tämä on minun. :)

on aivan pilipalijärjestö, minun mielestä pitäisi tämän kokoisessa maassa olla näyttely väelle
        oma areenansa ja käyttö ja alkukantaisille omansa.

• Jere-lahti kirjoitti:

Laitan sulle Jere yksityisesti linkin. Lue tarkkaan kerran, lue toisen kerran lue kolmannen kerran ajatuksella;)

• ryhmä viisi
        5+18 kirjoitti:

on aivan pilipalijärjestö, minun mielestä pitäisi tämän kokoisessa maassa olla näyttely väelle
        oma areenansa ja käyttö ja alkukantaisille omansa.

Onhan skl tehnyt myös paljon hyvääkin, mutta ymmärrän kyllä kantasi FCI 5 rodun omistajana, että
        pelkkään ulkonäköön kohdistuva hömpötys on mennyt liian pitkälle.

• Jere-lahti
        umalehtinen kirjoitti:

Laitan sulle Jere yksityisesti linkin. Lue tarkkaan kerran, lue toisen kerran lue kolmannen kerran ajatuksella;)

Etenkin huoli oman rotuni tulevaisuudesta, ettei tule "kahtiajakoa" niinkuin saksanpaimenkoirille
        ja jo osittain rotikoillekkin. Dobermanni on niin hieno rotu, ettei sitä saa pilata ulkonäkön alttarille,
        vaan arvostettaisiin rotua ja erityisesti sen luonnetta. En siis halua hienon rodun jakoa näyttö/käyttö-linjoihin, mikä valitettavasti maassamme on vallalla (ja monissa muissakin maissa) ja maamme dobsut
        tuntuvat valitettavasti olevan tuota ensimmäistä...

• Kiva video. Koirista tuntuu olevan paljon videoita roduittain ja ilman rotuakin:)

• Myy-Pikkuinen
      • Olen tuon ennen nähnyt. Joten en avannut. Rotu on kaunis jalon näköinen puhdasrotuinen. Olen jopa kutsusta käynyt tutustumassa rotuun ja osa ennakkoluuloistani katosivat. Silti toivon että kasvattajat pystyisivät pitämään kovat kriteerinsä siitä kenelle pennun myyvät. On yksi rotu jonka tuontia Suomeen olisi ehkä pitänyt harkita tarkemmin. Tämä oli sitten taas vain minun ajatukseni ja mielipiteeni.

• Jere-lahti

Jos sulla ei ole mitään asiaa dobermanneista, niin miten olisi jos poistuisit vaikka oman rotusi
        palstalle? Ihan hieno rotu, muttei lähellä omaa sydäntäni.

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

Olen tuon ennen nähnyt. Joten en avannut. Rotu on kaunis jalon näköinen puhdasrotuinen. Olen jopa kutsusta käynyt tutustumassa rotuun ja osa ennakkoluuloistani katosivat. Silti toivon että kasvattajat pystyisivät pitämään kovat kriteerinsä siitä kenelle pennun myyvät. On yksi rotu jonka tuontia Suomeen olisi ehkä pitänyt harkita tarkemmin. Tämä oli sitten taas vain minun ajatukseni ja mielipiteeni.

mitä mainioin rotu ja ei ihan kaikille sovi. Toisaalta niin vahava luonteeltaan että vain ihmisen mielikuvitus on rajana saada dogot toimiin. Mut elämä dogon kanssa on erittäin mielenkiintoista ja hauskaa, mutta myös vaatii ihmiseltä hyvää hermoo, varsinkin sen kakara aikana.

Täytyy myöntää että minua dogo koirana on opettanut enemmän ymmärtään koiria kuin yksikään muu rotu, olipa hassusti todettu mut jotain tuollaista.

• Aika komeita dogoja oli.Tosin en itse dogoa massiiviseksi sanoisi,lihaksikkaaksi kyllä.Jos on siis hyväkuntoinen.
        Noi typätyt korvat ei ole nätit,jotenkin ylipäätään epäonnistuneen näköiset.

ps.Onko valot sammutettu ;)

• kyy vastaan lapio
        Jere-lahti kirjoitti:

Jos sulla ei ole mitään asiaa dobermanneista, niin miten olisi jos poistuisit vaikka oman rotusi

eks käsitä? se tuli taas -mun isä on vahvempi ku sun isä- asenteella.

• Myy-Pikkuinen
        Jere-lahti kirjoitti:

nyt kuitenkin keskustellaan vaikka monista roduista? Yritätkö sä määrätä mistä mä saan kirjoittaa? Oho.
        Mitä jos sitten itse menisit dobberi palstalle jos sinua kiinnostaa vain yksi rotu...Kato pitää olla avoin monelle rodulle. =)))))))))))))

Halusin vaan näyttää mistä rodusta mä pidän ja mitä ihailen. No toki siihen ei dobberit kuulu, mut koita kestää.

• pelastakaa maa
        molossi kirjoitti:

Aika komeita dogoja oli.Tosin en itse dogoa massiiviseksi sanoisi,lihaksikkaaksi kyllä.Jos on siis hyväkuntoinen.

Puolivaloilla kun kulkee ni säästää luontoa ja kuitenki näkee jotain.

• rouva gunvor
        Jere-lahti kirjoitti:

onks sulle annettu valtuudet määrätä mistä itekukin saa kirjottaa, koitas nyt opetella käyttäytyyn palstan sääntöjen mukasesti.

Vaikka turkulainen sulle uskottelis et saat määräillä muita ei se pidä paikkaansa.

Jos haluut keskustella vaan omasta rodustas mitäs jos poistuisit oman rotus palstalle.

et kait sää kuvittele ettei täällä saa kesksutella roduista jotka ei oo sun sydäntäs lähellä.

Huoh, kohta taas saadaan lukee täältä miten sut on tahallaa härkitty kilahtaan.

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Aika komeita dogoja oli.Tosin en itse dogoa massiiviseksi sanoisi,lihaksikkaaksi kyllä.Jos on siis hyväkuntoinen.

ne valot, mä unohdin!!! Nyt sammuu!! Kirjoitan vaan ensin tämän, mun mielestä dogot on massiivisia koirii. =)
        Mut noihin typpäyksiin en ota kantaa jos se koira kerran käy metsästys reissuilla niin tiedä sitten miksi ne niin rumat oli.

• 34
        kyy vastaan lapio kirjoitti:

eks käsitä? se tuli taas -mun isä on vahvempi ku sun isä- asenteella.

mieltä, tolla jerellä on paha tapa pullistella aseillaan ja koirillaan, kävi vissiin luonnonpäälle kun myy mainitti pikkusen kovemman, vahvemman ja hienomman koiran.

Luulek sääkin pönttö-örvelö että toi typerä pullistelija ja naisten uhkailija voi määräillä mistä kirjotetaan?

• Myy-Pikkuinen
        34 kirjoitti:

mieltä, tolla jerellä on paha tapa pullistella aseillaan ja koirillaan, kävi vissiin luonnonpäälle kun myy mainitti pikkusen kovemman, vahvemman ja hienomman koiran.

Luulek sääkin pönttö-örvelö että toi typerä pullistelija ja naisten uhkailija voi määräillä mistä kirjotetaan?

en nyt ymmärrä että mitä pahaa nuo taas näkee kun laitan omasta mielestäni hienosta rodusta videoo...Hö, omituisia nuo ovat.

• Jere-lahti
        34 kirjoitti:

Eläimet ei ole minulle koskaan mikään "pullistelun" aihe, ne seisovat täysin minun takanani ja
        eivätkä tee mitään päätöksiä esimerkiksi onko tilanne uhkaava missään tilanteessa.
        Minä suojelen eläimiäni, eivätkä ne minua eli omistajaansa. Muusta kirjoittamastasi en edes viitsi kommentoida...

• 6+3
        Jere-lahti kirjoitti:

Eläimet ei ole minulle koskaan mikään "pullistelun" aihe, ne seisovat täysin minun takanani ja
        eivätkä tee mitään päätöksiä esimerkiksi onko tilanne uhkaava missään tilanteessa.
        Minä suojelen eläimiäni, eivätkä ne minua eli omistajaansa. Muusta kirjoittamastasi en edes viitsi kommentoida...

tykkäähän sä rotistakin eikös niin? laitan kissavideon! http://www.youtube.com/watch?v=JZAHl5_LTGQ&feature=related
        no okei, tässä rootavideokin http://www.youtube.com/watch?v=djOP78KUXK4

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

ne valot, mä unohdin!!! Nyt sammuu!! Kirjoitan vaan ensin tämän, mun mielestä dogot on massiivisia koirii. =)
        Mut noihin typpäyksiin en ota kantaa jos se koira kerran käy metsästys reissuilla niin tiedä sitten miksi ne niin rumat oli.

Hyvä että sammuu :).Minäkin oisin unohtanut,kuten kellonsiirronkin,ellei ukko olis muistuttanut,onneksi.Eikä siinä muuten mitään,mutta kun aamulla on tiedossa aikaisin pakollinen meno,ups...

Riippuu ehkä miten massiivisen ajattelee.Minä nään dogot enemmän lihaksikkaina,tyylikkäinä lihaksikkaina.
        Massiivisen sitten vähän toisin.Kaikkea vähän enemmän ja vähä vähemmän tyylikkäänä.Eli kuin noit järeämmät molossit ;D

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Hyvä että sammuu :).Minäkin oisin unohtanut,kuten kellonsiirronkin,ellei ukko olis muistuttanut,onneksi.Eikä siinä muuten mitään,mutta kun aamulla on tiedossa aikaisin pakollinen meno,ups...

Riippuu ehkä miten massiivisen ajattelee.Minä nään dogot enemmän lihaksikkaina,tyylikkäinä lihaksikkaina.
        Massiivisen sitten vähän toisin.Kaikkea vähän enemmän ja vähä vähemmän tyylikkäänä.Eli kuin noit järeämmät molossit ;D

päästiinkin hyvään jutunjuureen. Eli mikä rotu sinun mielestä on massiivinen?

• Jere-lahti
        6+3 kirjoitti:

tykkäähän sä rotistakin eikös niin? laitan kissavideon! http://www.youtube.com/watch?v=JZAHl5_LTGQ&feature=related
        no okei, tässä rootavideokin http://www.youtube.com/watch?v=djOP78KUXK4

Pari tyttöä Hilma ja Hilppa nimiltään on mulla, olen niille rakentanut 2 x1 metrin asuintilan ja
        ovat paljon vapaanakin, ne rakastaa kiipeilyä sekä meidän, että koirien päällä, olen käynyt kaupassakin
        kun Hilma oli mukana, takin sisällä. :) Ja tosiaan koirien selässä on hauska matkustaa paikasta toiseen.
        Palloa osaavat hakea kun heitän, muuten en mitään temppuja ole niille opettanut.

mitä mainioin rotu ja ei ihan kaikille sovi. Toisaalta niin vahava luonteeltaan että vain ihmisen mielikuvitus on rajana saada dogot toimiin. Mut elämä dogon kanssa on erittäin mielenkiintoista ja hauskaa, mutta myös vaatii ihmiseltä hyvää hermoo, varsinkin sen kakara aikana.

Täytyy myöntää että minua dogo koirana on opettanut enemmän ymmärtään koiria kuin yksikään muu rotu, olipa hassusti todettu mut jotain tuollaista.

myös tosi ystävällisiä. Mulle näytettiin.. siis se koira näytti mulle kaikki aarteensa. Kesti ensin pienen aikaa ennenkuin sain hyväksynnän siltä. Tunki syliinkin.

• yli 60 kiloiset ehkä
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

isot koirat eikä pienet tai keskikokoiset. molossirodut esimerkiksi ja voi lukea veb:in, vanha englannin bulldogin, ambullin ja laumikset.

• Myy-Pikkuinen
        Jere-lahti kirjoitti:

Pari tyttöä Hilma ja Hilppa nimiltään on mulla, olen niille rakentanut 2 x1 metrin asuintilan ja
        ovat paljon vapaanakin, ne rakastaa kiipeilyä sekä meidän, että koirien päällä, olen käynyt kaupassakin
        kun Hilma oli mukana, takin sisällä. :) Ja tosiaan koirien selässä on hauska matkustaa paikasta toiseen.
        Palloa osaavat hakea kun heitän, muuten en mitään temppuja ole niille opettanut.

kissa toi rotan kotiin ja vähänkö se oli kiva raahata sellanen lämmin raato roskiin...no tuli sieltä muitakin tuliaisia kuten, ihan tavallista narua, kuivunut kalanpää, hiiriä ja jopa linnunkin se oli saanut kiinni. Mut paras oli se kun toi hiiren jonka sitten laski lattialle ja hiiri raukka oli kuitenkin vielä hengissä ja vipelsi pakastimen taakse piiloon.
        Eii siinä muu auttanut kun odotella kaveria kotiin ja sitten saatiin se laatikkoon ja pihalle takasin. Oli se aika velikulta se kissa. =)))

tuli Suomeen. . . .saimme ensi kosketuksen siitä Hesan näyttelyssä. Sama tuomari arvosteli Dogot ja Griffonit. Dogon esittäjä/omistaja varoitti meitä muita pitämään koiramme kaukana siitä. Seurasimme Dogon arvostelua ja silmiinpistävää oli kun tuomari ei lainkaan koskettanut kyseistä koiraa.
        Toinen tapaaminen tapahtui heti perään Turun kansainvälisessä ja rotu arvosteltiin naapurikehässä. Siinäkään kehässä tuomari ei koskettanut Dogoa.
        Kolmas tapaaminen tapahtui myös näyttelyssä. Siinä kehässä tuomari kosketteli niitä.
        Noista ekoista kokemuksista jäi silloin ajatus että mitä ihmettä me teemme koirilla joita ei voi näyttelyissä käsin koskettaa. Siksi oli hyvä kun sain kutsun tulla tutustumaan rotuun.

• Jere-lahti
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

kissa toi rotan kotiin ja vähänkö se oli kiva raahata sellanen lämmin raato roskiin...no tuli sieltä muitakin tuliaisia kuten, ihan tavallista narua, kuivunut kalanpää, hiiriä ja jopa linnunkin se oli saanut kiinni. Mut paras oli se kun toi hiiren jonka sitten laski lattialle ja hiiri raukka oli kuitenkin vielä hengissä ja vipelsi pakastimen taakse piiloon.
        Eii siinä muu auttanut kun odotella kaveria kotiin ja sitten saatiin se laatikkoon ja pihalle takasin. Oli se aika velikulta se kissa. =)))

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8776331

• Myy-Pikkuinen

oli vähän sairas yksilö ja menehtyi, tai sit mä listin sen vahingossa. Mut nyt on monta muuta alkua ja avokago on kasvanut nopeasti.
        No äläs nyt kuule epäröi yhtään mun aikaisempia elukoita, ne kaikki elivät tosi vanhaksi.

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

tuli Suomeen. . . .saimme ensi kosketuksen siitä Hesan näyttelyssä. Sama tuomari arvosteli Dogot ja Griffonit. Dogon esittäjä/omistaja varoitti meitä muita pitämään koiramme kaukana siitä. Seurasimme Dogon arvostelua ja silmiinpistävää oli kun tuomari ei lainkaan koskettanut kyseistä koiraa.
        Toinen tapaaminen tapahtui heti perään Turun kansainvälisessä ja rotu arvosteltiin naapurikehässä. Siinäkään kehässä tuomari ei koskettanut Dogoa.
        Kolmas tapaaminen tapahtui myös näyttelyssä. Siinä kehässä tuomari kosketteli niitä.
        Noista ekoista kokemuksista jäi silloin ajatus että mitä ihmettä me teemme koirilla joita ei voi näyttelyissä käsin koskettaa. Siksi oli hyvä kun sain kutsun tulla tutustumaan rotuun.

jos se pelkäs niitä? ;))))

Ei vaan, kyllä kaikki ne näyttelyt mitä mä olen kiertänyt niin tuomari on tutkinut ihan kaikki, hampaita myöden. Vähän oudolta kuulostaa että veisivät muka sellaisen koiran näyttelyyn joka ei kosketusta sietäisi. Omituista, totean minä.

• Myy-Pikkuinen

että kenelle puskikselle kirjoituksesi osoitit? Mut makeeta luettavaa, oli tuo sinun vuodatus! jerellä on kaikkee mitä muilla ei ole, mutta mistä sinä voit tietää kuka on tuo puskis?

Kerros mitä jerellä on sellaista mikä täällä toisia harmittaa??? Kirjoitukses on hippasen outo taas. =)))))))))))))

• 3+24
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

että kenelle puskikselle kirjoituksesi osoitit? Mut makeeta luettavaa, oli tuo sinun vuodatus! jerellä on kaikkee mitä muilla ei ole, mutta mistä sinä voit tietää kuka on tuo puskis?

Kerros mitä jerellä on sellaista mikä täällä toisia harmittaa??? Kirjoitukses on hippasen outo taas. =)))))))))))))

on taas turkulaisen kirjottelut, vois jotenkin uskoo et se tosta nettiystävästään tietää asioita, mut todellisuudessa ei siitäkään (paitti yhdessä tapauksessa), mut kun se omasta mielestään tietää tuntemattoman puskakirjottajan tekemiset ja olemiset, se nyt on vielä mahdotomampaa (paitti yhdessä tapauksessa)

Vaikuttaa siltä että umalehtinen haukkuu puskista törkeesti jere-lahtea ja sit rekattuna mielistelee ja ylistäen kehuu, mut turkulaiselta se onnistuu, eikä olis maailman ihme vaikka toi nikki jere-lahti löytys samasta osotteesta umalehtisen kanssa.

Rotuja on jokusiakin,mutta yleensä siis sellainen,joka siis on vähänninkuin "paljon" kaikkea.Leveät luut,leveä runko,leveä ja syvä rinta,leveä/täyteläinen runko ym.leveä/vahvapää.Joka ei niinkään anna "tyylikästä" vaikutelmaa,vaan enemmän järeää.Ja sitten massat siihen päälle.
        Roduista voisi heittää mm.bullmastiffi,bordeauxindoggi,napoli.Laumiksista omalla tavallaan esim.espanjanmastiffi,kaukkari.Pienimmistä vaikka esim. eb,ab ja ranskis,bullterrierikin .
        Ei välttämättä siis tarvi olla suurimmasta päästä rotu ollakseen massiivinen.

Atleettinen koira,missä siis myös gotlettia :D

• tyhmäköolet

Et keskustele täällä koskaan yleisesti. Viestisi ovat erittäin inhoittavia ja ainoa mihin pyrit on toisen kirjoittajan loukkaaminen.

Laitoin viestisi ylläpitoon.

• ´´´´´´
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Se nyt nualee jeree et ''' sais ''' puutteessaan kualaa vaa, noiha se on tehnt kaikil kene nikis lukkoo miäs..

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Rotuja on jokusiakin,mutta yleensä siis sellainen,joka siis on vähänninkuin "paljon" kaikkea.Leveät luut,leveä runko,leveä ja syvä rinta,leveä/täyteläinen runko ym.leveä/vahvapää.Joka ei niinkään anna "tyylikästä" vaikutelmaa,vaan enemmän järeää.Ja sitten massat siihen päälle.
        Roduista voisi heittää mm.bullmastiffi,bordeauxindoggi,napoli.Laumiksista omalla tavallaan esim.espanjanmastiffi,kaukkari.Pienimmistä vaikka esim. eb,ab ja ranskis,bullterrierikin .

mutta en näe suurtakaan eroa noissa dogoihin. Toki dogoilla ei ole luusto varmaan niin leveä kuin noilla.

Ainoa järee noist on ehkä napoli...aivan järkyttävän näköinen koira.

• ....................
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

mutta en näe suurtakaan eroa noissa dogoihin. Toki dogoilla ei ole luusto varmaan niin leveä kuin noilla.

Ainoa järee noist on ehkä napoli...aivan järkyttävän näköinen koira.

sairas siis napoli kaverilla on ja jatkuvasti saa rampata el.lääkärillä...kysyin siltä että otatko vielä niin sanoi että ottaa siitähän kimmastuin että miksi pitää ottaa niin perussairaita koiria jotka ei normaalia päivää näekkään...kieliihän se ongelmista jos koira painaa lähemmäs 100 kg. ja säkä ei ole mikään ihmeellisen korkea....kyl ihmisen pitäis mennä vähän itteensä..

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

alunperinhän kirjoitin että dogot on vähän massiivisempia kuin dobberit. En että olisivat liian massiivisia verrattuna muihin massiivisiin koiriin. =))

• .................
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

alunperinhän kirjoitin että dogot on vähän massiivisempia kuin dobberit. En että olisivat liian massiivisia verrattuna muihin massiivisiin koiriin. =))

siinä olet oikeassa...ja mukin mielestä massasta puhutaan siitä lihasta/lihaksesta joka on eläimen luitten päällä...se on minusta massaa tarkoittaen sitten lihaa tai lihasta....

• ................. kirjoitti:

siinä olet oikeassa...ja mukin mielestä massasta puhutaan siitä lihasta/lihaksesta joka on eläimen luitten päällä...se on minusta massaa tarkoittaen sitten lihaa tai lihasta....

Siinäpä se,mutta sitten tullaankin siihen,mikä on massiivinen ;)

Otetaan vaikka ratagrey.Erittäin lihaksikas(lihasmassaa),mutta onko massiivinen,njaa...
        Ja sitten viereen vaikka joku raskaansarjan molossi.Eli jälkimmäisen itse näen massiivisena,ensimmäisen taas hyvin lihaksikkaana,mutta en massiivisena.

No erikseen sitten vielä mössävä :D

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Siinäpä se,mutta sitten tullaankin siihen,mikä on massiivinen ;)

Otetaan vaikka ratagrey.Erittäin lihaksikas(lihasmassaa),mutta onko massiivinen,njaa...
        Ja sitten viereen vaikka joku raskaansarjan molossi.Eli jälkimmäisen itse näen massiivisena,ensimmäisen taas hyvin lihaksikkaana,mutta en massiivisena.

No erikseen sitten vielä mössävä :D

eli jos sinun mielestä ab on massiivinen niin mitäs sitten dogo on, muutakin kuin lihaksikas? Kyllähän dogo uroksilla on aikas massiivinen pää eikä niiden luustokaan mitään ihan linnunluuta ole, nartut kuitenkin hippasen heiveröisempiä. Niin ja sitten tämä minkä mainitsit niin raskaansarjan molossi ja sitten on nämä vähemmän raskaansarjan molossit. Eli massiivisia kaikki toinen enemmän ja toinen vähemmän.
        No kunhan mietin ja höpötän. =)))))))))))))))))))))

jos se pelkäs niitä? ;))))

Ei vaan, kyllä kaikki ne näyttelyt mitä mä olen kiertänyt niin tuomari on tutkinut ihan kaikki, hampaita myöden. Vähän oudolta kuulostaa että veisivät muka sellaisen koiran näyttelyyn joka ei kosketusta sietäisi. Omituista, totean minä.

Dogo ollut pääset löydät varmasti tietoja niistä ekoista Suomeen tuotetuista rodun edustajista.

eli jos sinun mielestä ab on massiivinen niin mitäs sitten dogo on, muutakin kuin lihaksikas? Kyllähän dogo uroksilla on aikas massiivinen pää eikä niiden luustokaan mitään ihan linnunluuta ole, nartut kuitenkin hippasen heiveröisempiä. Niin ja sitten tämä minkä mainitsit niin raskaansarjan molossi ja sitten on nämä vähemmän raskaansarjan molossit. Eli massiivisia kaikki toinen enemmän ja toinen vähemmän.
        No kunhan mietin ja höpötän. =)))))))))))))))))))))

No minusta dogo ei vaan ole massiivinen niinkään,vaan erittäin lihaksikas.Ihan samoin,kun kaikki molossitkaan ylipäätään ei ole massiivisia.Eli siinämielessä siinäkin "ryhmänä" joka lähtöön.
        Mutta vähän niinkuin miten asiat näkee.

Mutta komea koira,ja toivotaan,että saisivat pidettyä pk-oikeudet,kun rodulle on saaneet :)

• umalehtinen kirjoitti:

Se,ettei tuomari ole koskenut,voi olla ihan sitäkin,että noista erilaisesta koirakulttuureista tulevat tuomarit ei aina koske tietyntyyppisiin rotuihin pahemmin...
        On sattunut jokunen meijänkin kohdalle.
        Rotunahan fila taitaa olla ainut,jota ei ylipäätään tuomarin "tarttis" käpälöidä.

Mutta monennäköistä tuomaria löytyy.Viimekesänäkin pyörähdettiin erään vanhahkon tyylikkäästi pukeutuneen herrasmiehen kehässä,joka tosi tarkoin tsekkasi rodut,suuta myöten.Ja luonteista tosi tarkka,pointit siitä,että jos aikuinen ei antanut tosi kunnolla tsekata,niin korkeintaan punainen tuli.

• virtuaali

Dobberi on aina hieno, oli tyyli 50 lukua tai tätä päivää.

Ikävä kyllä vain ihmiset on tehneet siitä tappajamainetta kärsivän rodun, eikä ne niitten omistajakkaan aina sitä huonoo kuvaa paljookaan paranna.
      Samaan stooriin kuuluu monta muutakin koirarotua.

• kjljldhhg

ei mun mielestä varsinkin nää jotka alkaa näyttää pinseriltä....

• tuon ilman ääntä, ja komeitahan dobsut olivat :) Kiinnitti kyllä huomiota, että yksi vaikutti hieman epävarmalta, suhde ohjaajaan olisi voinut olla parempi. Tai sitten mä taas kuvittelen omiani ;) Anyways dobsut, rotikat ja englannnvinttikoira ( !) on minusta tosi kauniita koiria, tosin yksikään niistä ei ole mun rotu :)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1001
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      918
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      810
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      142
      751
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      685
    6. 78
      541
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      508
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      507
    9. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      506
    10. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      96
      488
    Aihe