Mitä jaikal nyt

???

oikein todella tarkoittaa tuolla synnittömyydellään? Jaikal kertoo ettei sano itseäänkään syntiseksi, niin mitä hän siinä oikeesti tarkoittaa?

Minä kun ymmärrän että kaikki me ihmiset olemme syntisiä ja vajavaisia. Nyt jaikal opettaa täällä että olemmekin synnittömiä ja puhtaita? Mikä on totuus tässä asiassa sen haluaisin tietää? Olemmeko me uskovaiset synnittömiä, vai syntisiä? Kertokaa selvästi kumpaa olemme kun itse ainakin tunnen syntisyyttä.

63

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanonut että jos on synnitön niin voi heittää sen ensimmäisen kiven ja ei tainnut kukaan heittää.

Jaikalilla on sitten oikeus kivittää Jeesuksen nimissä.

• vain salatun sydämen ihmisen, sisäisen ihmisen, joka ...

1. Johanneksen kirje 3
      9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Jeesus kielsi itsensä ja myös apostolit kielsivät itsensä. He eivät sanoneet lihallista kehoansa minäksensä vaan maalliseksi majakseen, joka hajotetaan maahan ja pannaan pois,
      [2. Kor. 5:1; 2.Piet. 1:14; 2.Kor. 5:16]

´

• eksyt jos auktoriteettisi on sinun omat tuntemuksesi.
      Auktoriteettisi tulee olla Jumalan ilmoitus sinusta uskovana, ei sinun omat tunteesi ja tuntemuksesi.

>>>Kertokaa selvästi kumpaa olemme kun itse ainakin tunnen syntisyyttä.

• ???

seurakuntani pastorille (helluntaiseurakunta) että on synnitön ihminen ja olen Jumalan vanhurskauttama. Niin seurakuntani pastori sanoi minulle että älä vain tuollaista sano kenellekkään muulle. Eli se kuulemma on valetta että olisin synnitön. Mitä seurakuntaa sinä jaikal edustat kun siellä synnittömyyttä edustetaan? Ovatko seurakunnassasi myös muut synnittömiä kuin sinä? En nyt oikein tiedä miten tuon asian uskoisin kun toiset sanovat että ihminen on aina syntinen ja sinä väität että on synnitön. Jopa kuten sanoin meidän seurakunnan pastorikin varoitti mina sanomasta itseäni synnittömäksi ja sanoi ettei hänkään ole synnitön. Miten tätä nyt pitäisi sitten uskoa ja ketä?

Miksi kukaan ei heittänyt kivellä kun Jeesus sanoi että joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisenä? Tämän Jeesus sanoin niille jotka olivat kivittämäisillään erään naisen, kyllä tiedät.

• >>>>>>Kertokaa selvästi kumpaa olemme kun itse ainakin tunnen syntisyyttä.

• ??? kirjoitti:

seurakuntani pastorille (helluntaiseurakunta) että on synnitön ihminen ja olen Jumalan vanhurskauttama. Niin seurakuntani pastori sanoi minulle että älä vain tuollaista sano kenellekkään muulle. Eli se kuulemma on valetta että olisin synnitön. Mitä seurakuntaa sinä jaikal edustat kun siellä synnittömyyttä edustetaan? Ovatko seurakunnassasi myös muut synnittömiä kuin sinä? En nyt oikein tiedä miten tuon asian uskoisin kun toiset sanovat että ihminen on aina syntinen ja sinä väität että on synnitön. Jopa kuten sanoin meidän seurakunnan pastorikin varoitti mina sanomasta itseäni synnittömäksi ja sanoi ettei hänkään ole synnitön. Miten tätä nyt pitäisi sitten uskoa ja ketä?

Miksi kukaan ei heittänyt kivellä kun Jeesus sanoi että joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisenä? Tämän Jeesus sanoin niille jotka olivat kivittämäisillään erään naisen, kyllä tiedät.

Sinä puhuit pastorillesi siitä vanhurskaudesta jonka sait lahjaksi Jeesukselta.
        Väittämäsi vanhurskaudestasi ja synnittömyydestäsi perustui Jeesukseen ja Hänen vanhurskauteesi sinussa (1 Kor 1:30).
        Pastorisi vastasi lähtien ihmisen omista saavutuksista. Hän katsoi ihmiseen. Hän kokee ettei hän ole synnitön omien tekojensa perusteella. Hän kokee heikkoutta ja vajavuutta vaelluksessaan Herran kanssa. Hän puhui sinulle ihmisen vajavista teoista. Sinä puhuit Jumalan täydellisestä teosta. Tässä oli väärinkäsitys teidän välillänne. Ette puhuneet samasta asiasta. Pastorisi olisi pitänyt ymmärtää mistä sinä puhut.
        Sano seuraavan kerran että olet vanhurskas koska Jumala on vanhurskauttanut sinut. Viittaa 2 Kor 5:21 jakeeseen ja Room 3. lukuun. Pastorisi ei väitä vastaan.

Minä en edusta mitään seurakuntaa enkä herätysliikettä. Minä kirjoitan ja todistan Jumalan vanhurskaudesta jonka olen löytänyt Jeesuksessa Kristuksessa Raamatun Sanan kautta.

Psalmi 71:15-16 "Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne. Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan."

Psal 71:24 "Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää,"

Psalmi 145:6-7 "Sinun peljättävien töittesi voimasta puhutaan, sinun suurista teoistasi minä kerron. Julistettakoon sinun suuren hyvyytesi muistoa ja sinun vanhurskaudestasi riemuittakoon."

Psalmi 35:28 "Ja minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun kiitostasi kaiken päivää."

Psalmi 40:10-11 "Minä JULISTAN VANHURSKAUTTA suuressa seurakunnassa; katso, en minä sulje huuliani. Sinä, Herra, sen tiedät. Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta."

• Vastaus1
        jaikal kirjoitti:

Sinä puhuit pastorillesi siitä vanhurskaudesta jonka sait lahjaksi Jeesukselta.
        Väittämäsi vanhurskaudestasi ja synnittömyydestäsi perustui Jeesukseen ja Hänen vanhurskauteesi sinussa (1 Kor 1:30).
        Pastorisi vastasi lähtien ihmisen omista saavutuksista. Hän katsoi ihmiseen. Hän kokee ettei hän ole synnitön omien tekojensa perusteella. Hän kokee heikkoutta ja vajavuutta vaelluksessaan Herran kanssa. Hän puhui sinulle ihmisen vajavista teoista. Sinä puhuit Jumalan täydellisestä teosta. Tässä oli väärinkäsitys teidän välillänne. Ette puhuneet samasta asiasta. Pastorisi olisi pitänyt ymmärtää mistä sinä puhut.
        Sano seuraavan kerran että olet vanhurskas koska Jumala on vanhurskauttanut sinut. Viittaa 2 Kor 5:21 jakeeseen ja Room 3. lukuun. Pastorisi ei väitä vastaan.

Minä en edusta mitään seurakuntaa enkä herätysliikettä. Minä kirjoitan ja todistan Jumalan vanhurskaudesta jonka olen löytänyt Jeesuksessa Kristuksessa Raamatun Sanan kautta.

Psalmi 71:15-16 "Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne. Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan."

Psal 71:24 "Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää,"

Psalmi 145:6-7 "Sinun peljättävien töittesi voimasta puhutaan, sinun suurista teoistasi minä kerron. Julistettakoon sinun suuren hyvyytesi muistoa ja sinun vanhurskaudestasi riemuittakoon."

Psalmi 35:28 "Ja minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun kiitostasi kaiken päivää."

Psalmi 40:10-11 "Minä JULISTAN VANHURSKAUTTA suuressa seurakunnassa; katso, en minä sulje huuliani. Sinä, Herra, sen tiedät. Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta."

esim. raamattupalstaa, jolla tuo synnittömyysoppi on ollut hyvin keskeisessä asemassa. En ole nykyään kirjoitellut siellä, mutta viimeksi syksyllä näin, miten lanrikkojat kertoivat olevansa synnittömiä. He syyttivät ja halveksivat toisia ja kertoivat, että he itse ovat synnittömiä Jeesuksen uhrityön takia.

Eikö sinunkin pitäisi muuttaa opetuksesi ARMOSTA kertomiseen. Kertoa, että uskovaista on kohdannut niin suuri armo, että hän saa kasvaa vajavaisuudesta kohti täydellistyyttä ARMON ALLA ARMON KASVATUKSESSA.

• Vastaus1 kirjoitti:

esim. raamattupalstaa, jolla tuo synnittömyysoppi on ollut hyvin keskeisessä asemassa. En ole nykyään kirjoitellut siellä, mutta viimeksi syksyllä näin, miten lanrikkojat kertoivat olevansa synnittömiä. He syyttivät ja halveksivat toisia ja kertoivat, että he itse ovat synnittömiä Jeesuksen uhrityön takia.

Eikö sinunkin pitäisi muuttaa opetuksesi ARMOSTA kertomiseen. Kertoa, että uskovaista on kohdannut niin suuri armo, että hän saa kasvaa vajavaisuudesta kohti täydellistyyttä ARMON ALLA ARMON KASVATUKSESSA.

keskittyä Kristukseen ja siihen mitä näen Hänessä.
        Puhun ja kirjoitan niistä asioista.

• Vastaus1
        jaikal kirjoitti:

keskittyä Kristukseen ja siihen mitä näen Hänessä.
        Puhun ja kirjoitan niistä asioista.

yrität. Sanoma jää vain puolinaiseksi. Mistä se johtuu. Vasta uskoa etsivät ja kääntymystä harkitsevat alkavat pitää itseään synnittöminä, vaikka he eivät ole edes saaneet sisäänsä Jumalan Sanaa, joka alkaa kasvattamaan ja vanhurskauttamaan ihmistä, puhditaen ensin vanhan pois tieltään.

Tuollainen keskeneräinen opetus saattaa johtaa sielun kautta ihmisen tempeliin sellaisen hengen, joka julistautuu jumalaksi ja opettaa ihmisen elämään synneissä ilman parannuksen tarvetta.

• jaikali
        Vastaus1 kirjoitti:

yrität. Sanoma jää vain puolinaiseksi. Mistä se johtuu. Vasta uskoa etsivät ja kääntymystä harkitsevat alkavat pitää itseään synnittöminä, vaikka he eivät ole edes saaneet sisäänsä Jumalan Sanaa, joka alkaa kasvattamaan ja vanhurskauttamaan ihmistä, puhditaen ensin vanhan pois tieltään.

Tuollainen keskeneräinen opetus saattaa johtaa sielun kautta ihmisen tempeliin sellaisen hengen, joka julistautuu jumalaksi ja opettaa ihmisen elämään synneissä ilman parannuksen tarvetta.

kanssamatkaajiasi? Ei kukaan ole niin tyhmä niin kuin tässä annat ymmärtää.
        Jokainen ihminen sekä uskosta osaton että uskova ymmärtää että synnistä pitää tehdä parannus ja luopua jotta sen saa anteeksi. Eihän Jumala väkisin pidä syntiä rakastavaa synnissä tahallisesti elävää ihmistä puhtaana synnistä. Tämähän on itsestäänselvyys jonka jokainen ymmärtää, sinä mukaanlukien.

Jos et kuitenkaan usko minua, mene ja kysy uskosta osattomilta mitä uskova ei saa tehdä.
        Kysy mitkä asiat ovat syntiä joita Jeesukseen uskova ei saa harrastaa.
        Saat pitkän syntilistan. Ja sitten sinä väität että uskoon tuloa harkitseva luulee
        että synnistä ei tarvitse luopua???

Tällä palstalla on tarpeeksi monta synnistä ja ihmisen syntisyydestä kirjoittajaa.
        Siksi minä vastapainoksi julistan Jumalan vanhurskautta ja anteeksiantamusta.
        Jos sinä olet saanut Jumalta tehtävän ihmisen syntisyyden julistamisen, jatka.
        Anna minun julistaa Jumalan vanhurskautta jonka minä olen saanut tehtäväkseni.

Psal 71:15 "Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi
        kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne."

• Vastaus1
        jaikali kirjoitti:

Jokainen ihminen sekä uskosta osaton että uskova ymmärtää että synnistä pitää tehdä parannus ja luopua jotta sen saa anteeksi. Eihän Jumala väkisin pidä syntiä rakastavaa synnissä tahallisesti elävää ihmistä puhtaana synnistä. Tämähän on itsestäänselvyys jonka jokainen ymmärtää, sinä mukaanlukien.

Jos et kuitenkaan usko minua, mene ja kysy uskosta osattomilta mitä uskova ei saa tehdä.
        Saat pitkän syntilistan. Ja sitten sinä väität että uskoon tuloa harkitseva luulee

Tällä palstalla on tarpeeksi monta synnistä ja ihmisen syntisyydestä kirjoittajaa.

Psal 71:15 "Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi

tyhminä kanssamatkaajia, mutta olen nähnyt monen eksyneen. Olen nähnyt miten ihmiset ovat kertoneet olevansa hyviä uskovaisia ja ovat olleet siitä aivan varmoja. Nuo ihmiset eivät ole valehdelleet, vaan ovat todella uskoneet tuntevansa Jumalan Tahdon. Nuo samat ihmiset eivät ole edes käsittäneet mikä on syntiä. Käsitätkö sinä?

• Sovitellen
        jaikali kirjoitti:

Taivas tiellä on parannuksen tekoa siksi Jeesus meni Ristille meidän syntiemme tähden.
        Ei ole väärin tuoda esille sitä kuinka tärkeää on parannukseen käydä.
        Jeesus sanoo: älkää armon päälle syntiä tehkö se on totta. Eikö pitäisi pyrkiä tekemään Jeesuksen edessä rehellistä tunnustamista vajvaiseksi. Jokainen on syntinen ja siksi kukaan ei pokea toisestaan.
        Onhan näin, että synti tuli tunnistaa ja sitten tunnustaa. Jos katellinen ei tunnista kateutta ei hän voi myöskään tehdä siitä parannusta.
        Taikka, jos joku vihaa veljeään, eikä tunnista sitä on hän käskyn rikkoja näin pikkuhijaa löyttää se totuuden ja vapautuu Jeesuksessa.
        Kyllä synti roikkuu meissä ajatuksissa ja sanoissa ja töissä. Jumala näkee meidät Jeesuksen kautta synnittöminä.
        Eikö olekkin niin, että yksikään liha ei täälätä selviäisi ellei Jeesus olisi sovittanut kaikea Ristin puulla.

Mehän vahurkaudumme sitten, kun täytämme Jumalan tahtoa ja tahdomme taivuttaa tahtomme hänen tahtoonsa.

• Vastaus1

tule synnittömäksi ja puhtaaksi, jos ei anna Sanan muuttaa itseään. On aivan turha opettaa synnittömyydestä ja jättää siten ihminen ihmettelemään mitä tarkoittaa sillä opetuksella.

Ihminen kasvaa Jumalan antamalla kasvatuksella kohti täydellisyyttä ja saa elää armon alla. Jumala ei katso heidän synteihinsä, jotka tavoittelevat kasvua Jumalan mielenmukaisiksi ja siksi tavottelevat rakkaudenlain voimassa pitämistä. Heitä Jumala auttaa ja johdattaa heidän sieluansa puhdistukseen ja pelastukseen.

Syntiin jäävät lain rikkojat ja Jumala ei katso heitä puhtaaksi, vaikka he mitä tekisivät sen eteen, sillä Jumala on antanut ikuisenlain ja Jeesuksen usko pitää sen täytettynä.

Vaikka me elämme vajavaisuuden päivässä, elämme samalla armonpäivässä, jos uskomme Jumalan Sanan opetukset. Vain Sanaan uskominen tuo vanhurskautumisen.

• Vastaus1

Jumalan Sanan tuntemisen eteen. Jeesus varoittaa, että he eksyvät, jotka eivät tunne Kirjoituksia.

Lupeas tästä ketkä saavat Jumalan asumaan luokseen. Huomaa ME muoto.

Johannes 14
      1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
      2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
      3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
      4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
      5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"

6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
      8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".

9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
      12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
      13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
      14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
      15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.

16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
      18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
      19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
      20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
      22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"

23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
      26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
      27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
      28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
      29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
      30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
      31 Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."

• 1.Johanneksen kirje 1:8

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me
      eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."

Jeesus kutsuu meitä pitämään Hänen sanansa.
      Se, joka pysyy Hänen sanassaan, tulee vapaaksi.

Kun Jeesus vapauttaa meidät synnin orjuudesta,
      niin meidän ei enää tarvitse elää synnin orjana.

Mutta synnittömiä meistä EI koskaan tule sen takia,
      että meissä ASUU tiedostamatonta syntiä. 1.Joh.1:8

Jaikal yrittää harhauttaa valesynnittömyys-opillaan.
      Sanaa tuntemattomat syntisäkit hän saakin sekaisin
      liittämällä yhteen synninteon ja `Jumalan näkökulman´.

.

• sinulta, Semper.Fidelis, että uskotko ja otatko todesta näiden seuraavien jakeiden opetuksen?

1. Joh. 3:9
        "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

1. Joh. 5:18
        "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. "

Jumalasta syntynyttä uutta luomusta ei tarvitse kukaan toinen vahtia, sillä se luonnostaan vihaa ja karttaa syntiä, koska se omistaa Kristuksen mielen!

´

• Vastaus1
        ekivaari kirjoitti:

sinulta, Semper.Fidelis, että uskotko ja otatko todesta näiden seuraavien jakeiden opetuksen?

"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. "

Jumalasta syntynyttä uutta luomusta ei tarvitse kukaan toinen vahtia, sillä se luonnostaan vihaa ja karttaa syntiä, koska se omistaa Kristuksen mielen!

´

että ette tuo noita yksittäisiä jakeita, sillä niillä voidaan perustaa monia uskomuksia. Raamatun Sanoman pitää tulla koko Sanomana tutuksi. Siksi lukekaa vähintään luku kerrallaan ja jatkakaa niin kauan, että olette lukeneet koko evankeliumin tai kirjeen. Se estää teiltä tuon jakeisiin perustuvan uskomuksen.
        1. Johanneksen kirje 1
        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• Vastaus1
        Vastaus1 kirjoitti:

että ette tuo noita yksittäisiä jakeita, sillä niillä voidaan perustaa monia uskomuksia. Raamatun Sanoman pitää tulla koko Sanomana tutuksi. Siksi lukekaa vähintään luku kerrallaan ja jatkakaa niin kauan, että olette lukeneet koko evankeliumin tai kirjeen. Se estää teiltä tuon jakeisiin perustuvan uskomuksen.
        1. Johanneksen kirje 1
        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

1. Johanneksen kirje 2
        1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
        3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
        6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
        7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
        8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
        10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
        11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
        12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
        13 Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
        14 Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.
        15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
        21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

• ekivaari kirjoitti:

sinulta, Semper.Fidelis, että uskotko ja otatko todesta näiden seuraavien jakeiden opetuksen?

´

Joko sinä olet kokonaan kuolettanut vanhan Einon lihallisen tahdon?

Siitä tässä on kysymys. Oletko vienyt vanhan ihmisen himoineen ja
        haluineen ristille? Vai vieläkö se elää ja voi hyvin ja pyörittää sinua?

Uusi luomus Kristuksessa kyllä pitää huolen itsestään. Älä siitä huolehdi.

Jos sinä olet vähääkään saanut osallisuutta Kristuksen mielenlaadusta ja
        Hänen pyhyydestään, niin sillä alueella sinä et tee syntiä. Mutta miten
        on sen vanhan Einon lihan kanssa? Sillä siinä EI asu mitään hyvää.
        _ _ _ _ _

Näyttää, että huijaatte jaikalin kanssa synnittömyyden tuplavalheeseen:

1) lihan tahto saa lähes kaikessa rauhassa teettää teissä tietoista syntiä,
        2) tiedostamatonta syntiä, syntiruumiin tekoja, ette edes ota huomioon.

.

• Vastaus1 kirjoitti:

1. Johanneksen kirje 2
        1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
        3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
        6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
        7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
        8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
        10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
        11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
        12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
        13 Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
        14 Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.
        15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
        21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

Sinun kopsaamiasi kokonaisia Raamatun jaksoja tuskin kukaan lukee kokonaan.

Yritetään oppia tiivistämään ja keskittämään sanottavaamme. Pyrin siihen itsekin.

Myönnät kai, että on jossain määrin lapsellista antaa lukijoille pitkiä kinkeriläksyjä,
        joita he sitten sinun mieliksesi ja kunniaksesi (!) kilvan pänttäisivät ja opiskelisivat.

Pyrkimyksesi on hyvä ja oikea, mutta ota silti huomioon näiden kinkerien realismi.

Ystävällisesti, SF

.

• Vastaus1
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Yritetään oppia tiivistämään ja keskittämään sanottavaamme. Pyrin siihen itsekin.

Myönnät kai, että on jossain määrin lapsellista antaa lukijoille pitkiä kinkeriläksyjä,
        joita he sitten sinun mieliksesi ja kunniaksesi (!) kilvan pänttäisivät ja opiskelisivat.

Pyrkimyksesi on hyvä ja oikea, mutta ota silti huomioon näiden kinkerien realismi.

Ystävällisesti, SF

.

lukee, sillä vain Raamattu antaa oikean opetuksen. Johannes kirjoittaa kirjeissään koko matkan ajan, että joka ei rakasta veljeään tekee synnin. Hän kertoo, että Jeesuksen käskyt ovat pelastus ja jokaisen pitäisi tietää, että Jeesus käskee rakastamaan veljeä, eli kanssamatkaajaa. Kuka voi sanoa, että tuo on veljeni ja tuo ei. Vain Jumala on sydänten tutkija ja Hän tietää kuka on Hänestä syntynyt.

Jos Raamatun koko Sanoma ei tule tutuksi, niin silloin oppi jää vajaaksi. Jumalan Sana pitää tuomivallan, joten meillä ei ole oikeutta tuomita. Meidän oikeutemme on julistaa Evankeliumia totuudessa.

• Vastaus1 kirjoitti:

lukee, sillä vain Raamattu antaa oikean opetuksen. Johannes kirjoittaa kirjeissään koko matkan ajan, että joka ei rakasta veljeään tekee synnin. Hän kertoo, että Jeesuksen käskyt ovat pelastus ja jokaisen pitäisi tietää, että Jeesus käskee rakastamaan veljeä, eli kanssamatkaajaa. Kuka voi sanoa, että tuo on veljeni ja tuo ei. Vain Jumala on sydänten tutkija ja Hän tietää kuka on Hänestä syntynyt.

Jos Raamatun koko Sanoma ei tule tutuksi, niin silloin oppi jää vajaaksi. Jumalan Sana pitää tuomivallan, joten meillä ei ole oikeutta tuomita. Meidän oikeutemme on julistaa Evankeliumia totuudessa.

Oletko "Vastaus1" kuullut sellaisesta asiasta kuin piiloviestintä?
        _ _ _ _

Sisällytit omaan viestiisi ikään kuin piiloviestinnän periaatteella
        joitakin ajatuksia veljien rakastamisesta ja/tai tuomitsemisesta.

Kenelle suuntasit nuo ajatuksesi?

Enkö esim. minä sinun mielestäsi rakasta jotakin lähimmäistäni?
        Olenko ehkä käyttänyt tuomiovaltaa johonkin lähimmäiseeni?

Mielenkiintoisia kysymyksiä, eikö totta!

Omalta osaltani vastaan, että en halua tuomita ketään. Tahdon
        noudattaa Jumalan tahtoa ja rakastaa kaikkia lähimmäisiäni.

Keskustelua voin silti käydä ja arvioida ihmisopetusten sisältöä.
        Siinä harrastuksessani en halua rikkoa yhtäkään Jumalan käskyä.

Rehellisen avoimesti ja ilman hurskaita väistökoukeroita :)
        SF

.

• Ei puolueessa!
        Vastaus1 kirjoitti:

sekoittaaki kaikki seurakunnat, kun ei lueta Raamattua. Tälläkin palstalla uskovaiset syyttävät ja tuomitsevat vain toisia, kun voisivat sen sijaan keskustella Raamatun opetuksista. Totta, että Raamattu opettaa rakastamaan. Olen aivan samaan tulokseen tullut. Ja tuo, että ihminen ei saa tuomita. Miksi vain muutamat näyttävät senkin opetuksen uskovan. Jatkuvasti saa nähdä miten toinen toistaan halventaa ja on niin olevinaan kaikki tietävä. Ei ole monta, jotka opettavat Raamatun mukaan ja nöyrästi. Hyvä nähdä välillä puolueeton opetus. Kiva nähdä, että joku edes yrittää luoda keskustelua.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Ystävällisesti, SF

.

asiassa ole samaa mieltä, ei niitä kukaan jaksa lukea, täällä palstalla, oman Raamatun lukeminen on aivan eri asia, se maistuu! Jokaisella on oma Raamattu jota luetaan, ja täällä lähinnä kerrotaan ja kekustellaan omin sanoin, riittää, kun ekivaari kopsaa, koska ei osaa muuten keskustella, kun ei ole mitään omaa henkohtaista usko Jeesuskeen, josta voisi keskustella?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

asiassa ole samaa mieltä, ei niitä kukaan jaksa lukea, täällä palstalla, oman Raamatun lukeminen on aivan eri asia, se maistuu! Jokaisella on oma Raamattu jota luetaan, ja täällä lähinnä kerrotaan ja kekustellaan omin sanoin, riittää, kun ekivaari kopsaa, koska ei osaa muuten keskustella, kun ei ole mitään omaa henkohtaista usko Jeesuskeen, josta voisi keskustella?

on viestini häipynyt tästä ketjusta? Olenkohan jo vainoharhainen, vainoamista tämä jo on, mutta kuka,sefu tai ylläpito, muut ei voi poistaa viestejä?

• lannenhunttari

_ _ _ _ _

.

nuo[ns.] synnittomat veljet ja sisaret kuuntelisi hartaudella niilo tuomenoksan vaeltajan virren

ja rehellisesti ajattelisi,etta voisikohan se ollakkin noin?

• lannenhunttari kirjoitti:

nuo[ns.] synnittomat veljet ja sisaret kuuntelisi hartaudella niilo tuomenoksan vaeltajan virren

ja rehellisesti ajattelisi,etta voisikohan se ollakkin noin?

Hyvää opetusta vanhurskauttamisesta:
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm
        -------
        Niilo Tuomenoksan vaellusvirsi.

"Näin syntisenä Herra,
        mun täytyy vaeltaa.
        Sun kanssas tiellä taivaan,
        perille kulkea.
        En paremmaks' voi tulla,
        en pyhäks' ollenkaan,
        ja kuitenkin, oi Herra,
        Sun käsiis jäädä saan.

Sä suostut mahdottoman
        mun luonain asumaan
        ja aivan tällaisena
        mua kaikes kantamaan.
        Et väsy, vaikka usein
        mä väsyn kokonaan.
        Sun armos, rakkautesi
        ei lopu milloinkaan.”
        --
        "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN!.
        Ja Hän on!

• Vastaus1
        Mohikaani_27 kirjoitti:

on viestini häipynyt tästä ketjusta? Olenkohan jo vainoharhainen, vainoamista tämä jo on, mutta kuka,sefu tai ylläpito, muut ei voi poistaa viestejä?

että tuo ja tuo viesti ei sovellu tänne ja joku, jolla on valta poistaa sen. Minä en ole koskaan ilmoittanut kenenkään viestistä, vaikka tietenkin toisinaan olisi aihettakin. Silloin, kun joku syyttää toista henkilökohtaisesti.
        Minä taasen olen ehdottomasti sitä mieltä, että keskustelu vaatii toisinaan/useimmiten todistuksen ja mistä muusta todistus voidaan saada kuin Raamatusta silloin, kun keskutellaan hengellisistä asioita. Suurin osa ihmisistä lukee itse Raamattua, mutta harvat käsittävät kaiken lukemansa ja siksi Jumala on voidellut opettajia, jotka opastavat ihmiset ymmärtämään Raamatun kirjoituksia. Jeesuskin tutki Kirjoituksia ja jo 12-vuotiaana kykeni opastamaan sellaisia ihmisiä, jotka olivat tutkineet niitä kuin kauan liekään. Raamattu kertoo Jeesuksen hämästyttäneen oppineet Kirjoitusten tuntemisellaan.

• Vastaus1

Oletko "Vastaus1" kuullut sellaisesta asiasta kuin piiloviestintä?
        _ _ _ _

Sisällytit omaan viestiisi ikään kuin piiloviestinnän periaatteella
        joitakin ajatuksia veljien rakastamisesta ja/tai tuomitsemisesta.

Kenelle suuntasit nuo ajatuksesi?

Enkö esim. minä sinun mielestäsi rakasta jotakin lähimmäistäni?
        Olenko ehkä käyttänyt tuomiovaltaa johonkin lähimmäiseeni?

Mielenkiintoisia kysymyksiä, eikö totta!

Omalta osaltani vastaan, että en halua tuomita ketään. Tahdon
        noudattaa Jumalan tahtoa ja rakastaa kaikkia lähimmäisiäni.

Keskustelua voin silti käydä ja arvioida ihmisopetusten sisältöä.
        Siinä harrastuksessani en halua rikkoa yhtäkään Jumalan käskyä.

Rehellisen avoimesti ja ilman hurskaita väistökoukeroita :)
        SF

.

tuo piiloviestintää:)? Tarkoitukseni oli kertoa, että koko Raamatun opetuksen päämäärä on rakkaus ja, että meillä ei ole lupa tuomita toisiamme, tai ketään.
        Usein käykin niin, että kaikista "hurskain" on kaikista eniten oman lihan päältä huomaamatta sitä itse. En tarkoita, että sinä sitä olisit, mutta hyvin usein saa nähdä sellaista. Mehän emme saa pitää omasta lihastamme niin hyvää huolta, että suutumme lähimmäisillemme.

Omalla kohdallani käy niin, että jos lihani nostaa päätään ja vastaa joskuskaan samalla tavalla kuin joku ilkeä minulle kirjoittaa, niin Jumala pystäyttää kirjoittamiseni jopa moneksi kuukaudeksi. Jumala ei opeta meitä kantamaan toistemme syntejä, eikä niistä syyttämään, vaan opettaa tarkkailemaan itseämmme ja valvomaan, että synti ei pääse meihin pesää tekemään.

Varsinkin opettajat ovat erityisen suuressa vastuussa ja Jumalan kovankin käden alla.

• Vastaus1
        Ei puolueessa! kirjoitti:

sekoittaaki kaikki seurakunnat, kun ei lueta Raamattua. Tälläkin palstalla uskovaiset syyttävät ja tuomitsevat vain toisia, kun voisivat sen sijaan keskustella Raamatun opetuksista. Totta, että Raamattu opettaa rakastamaan. Olen aivan samaan tulokseen tullut. Ja tuo, että ihminen ei saa tuomita. Miksi vain muutamat näyttävät senkin opetuksen uskovan. Jatkuvasti saa nähdä miten toinen toistaan halventaa ja on niin olevinaan kaikki tietävä. Ei ole monta, jotka opettavat Raamatun mukaan ja nöyrästi. Hyvä nähdä välillä puolueeton opetus. Kiva nähdä, että joku edes yrittää luoda keskustelua.

on rakkaus, kuten kaikkien Jeesuksen opetusten päämäärä on. Rakkaus on laki, ei leikin asia.

Itse olen joutunut tuomituksi jos miten näiden vuosien aikana, kun olen täällä kirjoitellut. Koska olen tyytynyt vain yhteen kasteeseen ja saanut toisen kasteen suoraan Jumalalta, olen sen takia joutunut haukutuksi koiraksi, siaksi ja sudeksi. Tuollaisia "opettajia" on, jotka opettavat seuraajansa syyttämään, panettelemaan, tuomitsemaan ja haukkumaan. Siis opettavat rikkomaan rakkaudenlain.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

_ _ _ _ _

.

sisältö näyttää olevan sinulle, S.F. niin kuin tyhjää vaan, ilman mitään merkitystä. Omasta puolestani vastaan, että en kysy elämässäni lihan tahtoa vaan Jumalan tahtoa.

Kun jouduin noin kolme viikkoa sitten maallisen majani kipujen tähden lääkärien tutkittavaksi ja he sanoivat minulle tekevänsä lähikuukausina "riskileikkauksen", annoin heille siihen luvan, mutta samalla annoin elvytyskiellon jos sydämeni sattuisi pysähtymään. Mitä hyvää joku toinen uskaltaa, sen uskallan minäkin. Onko tämä tietoista vai tiedostamatonta syntiä kun sanon koko sydämestäni; tapahtukoon Herran tahto!

´

• Vastaus1
        Tapio522 kirjoitti:

-------

"Näin syntisenä Herra,
        mun täytyy vaeltaa.
        perille kulkea.
        En paremmaks' voi tulla,
        en pyhäks' ollenkaan,
        ja kuitenkin, oi Herra,
        Sun käsiis jäädä saan.

Sä suostut mahdottoman
        mun luonain asumaan
        ja aivan tällaisena
        mua kaikes kantamaan.
        Et väsy, vaikka usein
        mä väsyn kokonaan.
        Sun armos, rakkautesi
        ei lopu milloinkaan.”
        --
        Ja Hän on!

tuon vaelluvirren kirjoittaja on ollut hereillä ja valvonut. Hän ei tarkoita, että hän ei vanhnurskaudu Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen johdattamana, vaan tarkoittaa luultavasti sitä, että aina hän vain joutuu havaitsemaan itsessään rakkaudettomuutta, eli syntiä. Jumalan Sana vanhurskauttaa ihmisen, mutta kuten tiedämme ei tällä lyhyellä matkalla kerkeä tehdä ihmisestä täydellistä ja siksi meillä on alati valvominen itsessämme. Jos olisimme niin suurella nöyryydellä varustettuja kuin Jeesus oli täällä, vaikka vaelsi samojen alkeisvoimien alla kuin kuka tahansa ihminen, niin silloin me emme tarvitsisi Armon kasvatusta, vaan olisimme täydellisiä. Ikävä kyllä me emme ole täydellisiä, vaan armon alla. Jeesuskin tarvitsi Ihmisen Poikana Jumalan kasvatusta, mutta Hän taipui siihen kasvatukseen helpommin kuin kukaan ihminen. Siksi Jumalan Pojan pitikin tulla tänne ihmiseksi, sillä ihmisestä alkoi lainrikkominen ja ihmisen se rikos on korjattavakin. Vain Jeesus kykeni tuon tehtävän tekemään. Jumala ei siis korjaa ihmisen rikosta muuten kuin antamalla uuden tien, jota ihmisen on nöyrästi kuljettava. On seurattava Jumalan Sanan opetuksia.

Nyt me näemme kuin kuvastimesta, mutta Armo kasvattaa meidät näkemään silmästä silmään.

Jumalan Sanaan uskominen totisesti vanhurskauttaa.

• Tapio522 kirjoitti:

-------

"Näin syntisenä Herra,
        mun täytyy vaeltaa.
        perille kulkea.
        En paremmaks' voi tulla,
        en pyhäks' ollenkaan,
        ja kuitenkin, oi Herra,
        Sun käsiis jäädä saan.

Sä suostut mahdottoman
        mun luonain asumaan
        ja aivan tällaisena
        mua kaikes kantamaan.
        Et väsy, vaikka usein
        mä väsyn kokonaan.
        Sun armos, rakkautesi
        ei lopu milloinkaan.”
        --
        Ja Hän on!

itsesi näkyväiseen, "luonnolliseen ihmiseen", (1. Kor. 2:14) saat ja joudut ruikuttamaan ja vaikeroimaan kurjuuttasi päiviesi loppuun asti. Mutta jos rinnastat itsesi siihen sisäiseen, Jumalasta syntyneeseen mielen ihmiseen, josta esimerkiksi 1.Joh.3:6,9 ja 1.Joh. 5:18 jakeet puhuvat, tunnet itsesi synnistä puhdistetuksi! Kun jaikal ja useat muutkin puhumme synnittömästä ihmisestä, tarkoitamme sillä vain tätä:

Room. 7:22
        "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, "

´

• Vastaus1
        ekivaari kirjoitti:

sisältö näyttää olevan sinulle, S.F. niin kuin tyhjää vaan, ilman mitään merkitystä. Omasta puolestani vastaan, että en kysy elämässäni lihan tahtoa vaan Jumalan tahtoa.

Kun jouduin noin kolme viikkoa sitten maallisen majani kipujen tähden lääkärien tutkittavaksi ja he sanoivat minulle tekevänsä lähikuukausina "riskileikkauksen", annoin heille siihen luvan, mutta samalla annoin elvytyskiellon jos sydämeni sattuisi pysähtymään. Mitä hyvää joku toinen uskaltaa, sen uskallan minäkin. Onko tämä tietoista vai tiedostamatonta syntiä kun sanon koko sydämestäni; tapahtukoon Herran tahto!

´

että sinun lihassasi on nöyryyttä. Kaikkien on kerran nöyrrytävä kuoleman edessä. Paitsi heidän, jotka Jeesus hakee täältä pois tässä ruumiissa.

Ekivaari, sinussa on varmasti aivan luonnollista nöyrää ihmistä, mutta sinä tiedät enemmän kuin luonnollinen ihminen. Olet vuosia lukenut ja keskustellut Raamatun Sanomasta ja silti sinä uskallat keskutelun edetessä jopa rienata Mariaa ja Jeesusta. Teet Mariasta heikkotahtoisen naisen, joka antautui roomalaiselle sotilaalle ja synnytti tänne ns. äpäräpojan ja tuolla tekemisellä teet Jumalan Sanan opetukset tyhjäksi. Raamattu ei puhu sinulle muuta kuin sen mistä sinä tykkäät. Se on luonnollista nöyryyttä, joka on melkein kaikissa ihmisissä. Todellinen nöyrä joutuu kieltämään lihantahdon Jumalan Sanan tieltä ja uskomaan Jumalan Sanan opetuksiin.
        Jumala on Itse varjellut Pyhän Kirjan meidän päiviimme asti ja kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta onkia Raamatusta kohtia, joihin uskoa ja kohtia, jotka hylätä, tai muuttaa.

• Vastaus1 kirjoitti:

että tuo ja tuo viesti ei sovellu tänne ja joku, jolla on valta poistaa sen. Minä en ole koskaan ilmoittanut kenenkään viestistä, vaikka tietenkin toisinaan olisi aihettakin. Silloin, kun joku syyttää toista henkilökohtaisesti.
        Minä taasen olen ehdottomasti sitä mieltä, että keskustelu vaatii toisinaan/useimmiten todistuksen ja mistä muusta todistus voidaan saada kuin Raamatusta silloin, kun keskutellaan hengellisistä asioita. Suurin osa ihmisistä lukee itse Raamattua, mutta harvat käsittävät kaiken lukemansa ja siksi Jumala on voidellut opettajia, jotka opastavat ihmiset ymmärtämään Raamatun kirjoituksia. Jeesuskin tutki Kirjoituksia ja jo 12-vuotiaana kykeni opastamaan sellaisia ihmisiä, jotka olivat tutkineet niitä kuin kauan liekään. Raamattu kertoo Jeesuksen hämästyttäneen oppineet Kirjoitusten tuntemisellaan.

ollut mitenkään tänne sopimaton, jos oli, niin sitten pitäis poistaa koko ketju! Oletkos muuten kastettu Pyhällä Hengellä, uudestisyntymisen yhteydessä taikka sen jälkeen jossain elämäsi vaiheessa, uskoon tulon jälkeen?

• Vastaus1 kirjoitti:

että sinun lihassasi on nöyryyttä. Kaikkien on kerran nöyrrytävä kuoleman edessä. Paitsi heidän, jotka Jeesus hakee täältä pois tässä ruumiissa.

Ekivaari, sinussa on varmasti aivan luonnollista nöyrää ihmistä, mutta sinä tiedät enemmän kuin luonnollinen ihminen. Olet vuosia lukenut ja keskustellut Raamatun Sanomasta ja silti sinä uskallat keskutelun edetessä jopa rienata Mariaa ja Jeesusta. Teet Mariasta heikkotahtoisen naisen, joka antautui roomalaiselle sotilaalle ja synnytti tänne ns. äpäräpojan ja tuolla tekemisellä teet Jumalan Sanan opetukset tyhjäksi. Raamattu ei puhu sinulle muuta kuin sen mistä sinä tykkäät. Se on luonnollista nöyryyttä, joka on melkein kaikissa ihmisissä. Todellinen nöyrä joutuu kieltämään lihantahdon Jumalan Sanan tieltä ja uskomaan Jumalan Sanan opetuksiin.
        Jumala on Itse varjellut Pyhän Kirjan meidän päiviimme asti ja kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta onkia Raamatusta kohtia, joihin uskoa ja kohtia, jotka hylätä, tai muuttaa.

Raamattua, mutta opetuksesi ei mene oikein putkeen? Vanhurskautuminenkin tapahtuu sinun mielstä hissukseen? Ja muutenkin, et ole kokenut Pyhällä Hengellä täyttymistä, ja se sinulta puuttuu, siksi opetuskesi on ihmismäistä, eli pelkällä omalla ymmärryksellasi yrität kovasti selittää!

* Missähän seurakunnassa ole oppisi saanut, Raamatun mukaista se ei puhtaasti ole, jossain vain sivuaa sitä, ja sekin siksi, koska kopsaat Raamattua, ja aivan turhan pitkiä litanioita, joita et todennäköisesti ymmärrä edes itse?

• Vastaus1
        Mohikaani_27 kirjoitti:

ollut mitenkään tänne sopimaton, jos oli, niin sitten pitäis poistaa koko ketju! Oletkos muuten kastettu Pyhällä Hengellä, uudestisyntymisen yhteydessä taikka sen jälkeen jossain elämäsi vaiheessa, uskoon tulon jälkeen?

edes viestijäsi, joten en tiedä oliko se tänne sopiva, vai ei. Noinko herkkä on lihallisuutesi, että ei kerkeä kunnolla lukemaan edes viestiä, kun alkaa jo syyttämisen. Sinähän suuttuessasi usen avaat kastekirjoituksia, se on tuttua vuosien varrelta. Lihasi vaatii sinua alentamaan muita ja varsinkin heitä, jotka eivät ole kaikessa kanssasi yksimielisiä. Tänään monikaan ei lankea noihin kastekiistoihisi.

Olen saanut suoraan taivaasta Pyhän Hengen kasteen ja olen syntynyt uudeksi, mutta tiedän sinun kieltävän sen. Olen kirjoittanut vuosia silloin tällöin täällä ja aina sinä yrität alentaa minua. Muistako ajan, jolloin tulin opettamaan teille laista ja siitä, että laki, eli kymmenen käskyä ajaa ihmisen Kristukseen ja vapauteen ja pois lain alta täytettyyn lakiin, miten sinä minua halveksitkaan. Halveksit minua monesta syystä ja yksi syy on se, että olen Jumalan Sanan mukaisesti tyytynyt yhteen kasteeseen.

Johannes Kastajan jälkeen tulee Hän, jota sinä mohikaani et kykene määräilemään. Hän kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Turha luulla, että jokainen vesikasteen upottamalla täällä saanut on saanut Pyhän Hengen ja tulen kasteen. Jumala kastaa Itse omalla ajallaan ja omalla päätöksellään, joten lopeta nyt viimeinkin meidän halveksiminen, jotka olemme pysyneet Jumalan Sanan käskyssä tyytyä yhteen kasteeseen. Älä vain ala halveksimaan lapsikastetta ja valehtelemaan, että se ei ole kaste.

Voisit laittaa tämän ylös johonkin, jotta sinun ei tarvitsisi taasen jostakin suuttuessasi alkaa noita kyselyitäsi.

Usko Jeesukseen pitää kasteen voimassa ja kasvattaa armon alla Jumalan kansan vanhurskauteen.

• Vastaus1
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Raamattua, mutta opetuksesi ei mene oikein putkeen? Vanhurskautuminenkin tapahtuu sinun mielstä hissukseen? Ja muutenkin, et ole kokenut Pyhällä Hengellä täyttymistä, ja se sinulta puuttuu, siksi opetuskesi on ihmismäistä, eli pelkällä omalla ymmärryksellasi yrität kovasti selittää!

* Missähän seurakunnassa ole oppisi saanut, Raamatun mukaista se ei puhtaasti ole, jossain vain sivuaa sitä, ja sekin siksi, koska kopsaat Raamattua, ja aivan turhan pitkiä litanioita, joita et todennäköisesti ymmärrä edes itse?

näyttää tuovan sinuun katkeroitumisen. Jumalan Sana vanhurskauttaa. Koetappas etsiä tuo tieto Raamatusta ja etsi samalla se tieto, että vain Jumalan Sanan uskominen synnyttää uudeksi.

Ehkäpä sinulla jää tuo lahkouskomus vihdoin pois. Siinähän ihminen uudestisyntyy vaikka hän ei edes tuntisi Jumalan Tahtoa. Sielun kautta moni henki vakuuttaa uudestisyntymisestä heitä, jotka ovat tavalla tai toisella uskossa, mutta eivät tunne Jumalan Sanaa. Vain Sanan tunteminen ja uskominen uudestisynnyttää ja muuttaa luonnollisen ihmisen hengelliseksi.

• Vastaus1 kirjoitti:

Olen jo aikaisemmin sanonut että koska "liha ei mitään hyödytä", Raamattu jättää avoimeksi Jeesuksen bioloogisen syntyperän ja sanoo hänen olleen Joosefin poika, johon meidän on tyytyminen,

Apostolien teot 8
        33 "Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. - K u k a - k e r t o o - h ä n e n
        s y n t y p e r ä n s ä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."

Luuk. 3:23
        "Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja
        o l i, - n i i n - k u i n - l u u l t i i n, J o o s e f i n - p o i k a. ... [Room. 1:3]

Aikaisemmin kirjoitin että Jeesuksen syntymisen jälkeen juutalaisten keskuudessa on liikkunut huhu että roomalaiset sotamiehet olisivat raiskanneet Palestiinassa nuoria naisia, myös Marian, ja tästä huhusta on hiukan Raamattuunkin mainittu, että juutalaiset syyttelivät Jeesusta aviorikoksesta syntyneeksi, ikään kuin se olisi lapsen syytä;

Johannes 8
        41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

Paavali muuten useampaan kertaan varoitteli Timoteusta ja Tiitusta kiinnittämistä huomiota lihallisiin sukuluetteloihin;

1. Tim. 1:4
        "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehotan nytkin." [Tit. 3:9 ]

Paavalin kielloista huolimatta nuo lihan mukaiset sukuluettelot ovat lihallisille ihmisille niin rakkaita että niitä´teidän pitää jatkuvasti nostaa esille.

´

• Jumalako.
        Vastaus1 kirjoitti:

Kerroppas synnyttikö Maria todella Jumalan.Jeesushan kolminaisuusopin mukaan on Jumala.Tätä olen ajatellut lukiessani foorumia.

Jos Maria ei synnyttänyt Jumalaa, niin silloin syntynyt Jeesus ei ollut syntyessään Jumala vaan ihminen .

• Vastaus1
        ekivaari kirjoitti:

Olen jo aikaisemmin sanonut että koska "liha ei mitään hyödytä", Raamattu jättää avoimeksi Jeesuksen bioloogisen syntyperän ja sanoo hänen olleen Joosefin poika, johon meidän on tyytyminen,

Apostolien teot 8
        33 "Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. - K u k a - k e r t o o - h ä n e n
        s y n t y p e r ä n s ä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."

Luuk. 3:23
        "Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja
        o l i, - n i i n - k u i n - l u u l t i i n, J o o s e f i n - p o i k a. ... [Room. 1:3]

Aikaisemmin kirjoitin että Jeesuksen syntymisen jälkeen juutalaisten keskuudessa on liikkunut huhu että roomalaiset sotamiehet olisivat raiskanneet Palestiinassa nuoria naisia, myös Marian, ja tästä huhusta on hiukan Raamattuunkin mainittu, että juutalaiset syyttelivät Jeesusta aviorikoksesta syntyneeksi, ikään kuin se olisi lapsen syytä;

Johannes 8
        41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

Paavali muuten useampaan kertaan varoitteli Timoteusta ja Tiitusta kiinnittämistä huomiota lihallisiin sukuluetteloihin;

1. Tim. 1:4
        "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehotan nytkin." [Tit. 3:9 ]

Paavalin kielloista huolimatta nuo lihan mukaiset sukuluettelot ovat lihallisille ihmisille niin rakkaita että niitä´teidän pitää jatkuvasti nostaa esille.

´

Jeeusksen biologista syntyperää, enkä vääristele sanomisiasi. Muistelepas miten monta kertaa olet vuosien varrella riehaantunut väitämään Jeesuksen syntyperästä, vaikka mitä. Ei ole sukuluetteloista väittelemistä tuoda tietoa Jeesuksen alkuperästä.

Tässä Jeesuksen biologisen syntyperän Ilmoitus kaikille, jotka uskovat sen:

Matteus 1
        18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
        19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
        23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
        24 Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
        25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.

• Vastaus1
        Jumalako. kirjoitti:

Kerroppas synnyttikö Maria todella Jumalan.Jeesushan kolminaisuusopin mukaan on Jumala.Tätä olen ajatellut lukiessani foorumia.

Jos Maria ei synnyttänyt Jumalaa, niin silloin syntynyt Jeesus ei ollut syntyessään Jumala vaan ihminen .

niin valtavan tehtävän, että miekka lävisti hänen sielunsa. Maria synnytti Jumalan Pojan/Jumalan Sanan/Jeesuksen. Jeesus tuli tänne Marian kautta, mutta valmistetussa ruumiissa, ei miehen ja naisen tahdosta syntyneenä, vaan Jumalan Tahdosta Jumalasta syntyneenä.

• efox
        Vastaus1 kirjoitti:

niin valtavan tehtävän, että miekka lävisti hänen sielunsa. Maria synnytti Jumalan Pojan/Jumalan Sanan/Jeesuksen. Jeesus tuli tänne Marian kautta, mutta valmistetussa ruumiissa, ei miehen ja naisen tahdosta syntyneenä, vaan Jumalan Tahdosta Jumalasta syntyneenä.

Tästäkin asia selviää.

Hepr. 7:16. Ja tämä käy vielä paljoa selvemmäksi, kun nousee toinen pappi, Melkisedekin kaltainen,
        16. joka ei ole siksi tullut lihallisen käskyn lain mukaan, vaan katoamattoman elämän voimasta.

Toki ekivaarin tavoin asia voidaan vääntää (viisastella) omaan muottiin jos ei oteta huomioon juridista puolta Jeesuksesta Joosefin poikana (Luuk. 3:23).

• Vastaus1 kirjoitti:

edes viestijäsi, joten en tiedä oliko se tänne sopiva, vai ei. Noinko herkkä on lihallisuutesi, että ei kerkeä kunnolla lukemaan edes viestiä, kun alkaa jo syyttämisen. Sinähän suuttuessasi usen avaat kastekirjoituksia, se on tuttua vuosien varrelta. Lihasi vaatii sinua alentamaan muita ja varsinkin heitä, jotka eivät ole kaikessa kanssasi yksimielisiä. Tänään monikaan ei lankea noihin kastekiistoihisi.

Olen saanut suoraan taivaasta Pyhän Hengen kasteen ja olen syntynyt uudeksi, mutta tiedän sinun kieltävän sen. Olen kirjoittanut vuosia silloin tällöin täällä ja aina sinä yrität alentaa minua. Muistako ajan, jolloin tulin opettamaan teille laista ja siitä, että laki, eli kymmenen käskyä ajaa ihmisen Kristukseen ja vapauteen ja pois lain alta täytettyyn lakiin, miten sinä minua halveksitkaan. Halveksit minua monesta syystä ja yksi syy on se, että olen Jumalan Sanan mukaisesti tyytynyt yhteen kasteeseen.

Johannes Kastajan jälkeen tulee Hän, jota sinä mohikaani et kykene määräilemään. Hän kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Turha luulla, että jokainen vesikasteen upottamalla täällä saanut on saanut Pyhän Hengen ja tulen kasteen. Jumala kastaa Itse omalla ajallaan ja omalla päätöksellään, joten lopeta nyt viimeinkin meidän halveksiminen, jotka olemme pysyneet Jumalan Sanan käskyssä tyytyä yhteen kasteeseen. Älä vain ala halveksimaan lapsikastetta ja valehtelemaan, että se ei ole kaste.

Voisit laittaa tämän ylös johonkin, jotta sinun ei tarvitsisi taasen jostakin suuttuessasi alkaa noita kyselyitäsi.

Usko Jeesukseen pitää kasteen voimassa ja kasvattaa armon alla Jumalan kansan vanhurskauteen.

missä kohtaa raamatussa kerrotaan lapsikasteesta? En ole löytänyt sellaista kohtaa!

""Älä vain ala halveksimaan lapsikastetta ja valehtelemaan, että se ei ole kaste.""

Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu!

• Vastaus1
        efox kirjoitti:

Tästäkin asia selviää.

Hepr. 7:16. Ja tämä käy vielä paljoa selvemmäksi, kun nousee toinen pappi, Melkisedekin kaltainen,
        16. joka ei ole siksi tullut lihallisen käskyn lain mukaan, vaan katoamattoman elämän voimasta.

Toki ekivaarin tavoin asia voidaan vääntää (viisastella) omaan muottiin jos ei oteta huomioon juridista puolta Jeesuksesta Joosefin poikana (Luuk. 3:23).

Jeeuksen voi sanoa olleen Joosefin ja Marian adoptio-, eli ottopoika. Jeesuksen luultiin syntyneen Joosefista, mutta Raamattu kertoo, että Joosef ei koskenut Mariaan ennen kuin Jeesus syntyi tänne.

Jeesus syntyi Daavidin huoneen kautta, sillä molemmat niin Maria kuin Joosefkin olivat tuon huoneen perimän kautta tänne syntyneet. Marian esi-isä oli Daavid ja hänen poikansa Naatan.
        Joosefin esi-isä oli Daavid ja hänen poikansa Salomo. Noista veljeksistä, Salomonista ja Naatanista haarautui suku joiden kautta Maria ja Joosef syntyivät.

Daavid sanoo Jeesusta Herrakseen ja se tarkoittaa sitä, että vaikka Jeesus syntyi tänne hänen huoneensa kautta, niin silti Hän oli todellisuudessa Jumala, Herra, kuningasten Kuningas ja näin Jeeusta ei koskettanut Daavidin huoneen siemen muuta kuin sen kautta, että Hänen vanhemmikseen valitut olivat syntyneet Daavidin huoneen siemenestä.

• ekivaari kirjoitti:

´

1.Joh. 3:8
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä,...”.
        --
        Rosenius selittää jakeen hyvin kirjassaan Elämän leipää.
        ”Huomaa tästä, mikä ero on siinä, että jokin ON SYNTIÄ ja että joku TEKEE SYNTIÄ.

Me luemme 1.Joh. 1:1:ssä:
        ”Jos sanomme, ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme”.

Ja samassa kirjeessä:
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ”.
        --
        Mutta, kun jollakin ”ON SYNTIÄ” syntiä, merkitsee se, että synti asuu ja liikkuu kristityn lihassa. Synti voi taistelussa voittaa hänet ja hän voi langeta. Mutta hän tuntee lankeemuksensa tähden tuskaa ja sen tähden taistelee.
        Hän siis pitää syntiä kärsimyksenä, vieläpä vaikeimpana kärsimyksenään, josta hän mielellään tahtoisi päästä eroon.

Sitä vastoin ”TEHDÄ SYNTIÄ” merkitsee sitä, että joku tekee syntiä tekemisekseen, tavakseen, eikä ajattelekkaan panna sitä pois. Hän pikemmin puolustelee ja suosii sitä.
        Tosin tekopyhä voi tuomita puheissaan sen, mutta itse teoissa hän kuitenkin suosii sitä ja jatkaa synnin tekemistä.
        Monet ihmiset voivat taitavasti valittaa syntiä ja puhua siitä, mutteivät todella ryhdy sitä pois panemaan. He haluavat salaa pitää sen, tai sitten he ovat päättäneet panna pois sen, mutteivät vielä.
        Tai he panevat pois monia syntejä saadakseen pitää yhden tai toisen, heille rakkaimman. Sitä he sentähden koettavatkin selitellen puolustella tai kätkeä.
        ----
        Rehellinen sielu etsii aina neuvoa ja apua sanasta päästäkseen synnistä. Toinen etsii sanasta puolustusta synnilleen.
        Katso, tässä on ero sen, että jollakin ”ON SYNTIÄ” ja sen välillä, että joku ”TEKEE SYNTIÄ”.
        Tässä on ero rehellisen ja väärän hengen välillä.

Rehellinen sielu pyrkii aina kasvamaan hyvässä esim. saamaan enemmän nöyryyttä, enemmän uskoa ja rakkautta, enemmän alttiutta ja voimaa Jumalan mielen mukaiseen vaellukseen (vanhurskautta!)”.
        (C.O.Rosenius)

• Ihmettelijä.
        Vastaus1 kirjoitti:

Miten ihminen voisi synnyttää taivaan ja maan luojaa, joka lisäksi loi ihmisen.Jumalahan oli jo olemassa ennen Marian syntymää ja niin on ollut myös Poikakin.Miten ihminen voisi synnyttää sellaista, joka on jo olemassa.

• efox
        Ihmettelijä. kirjoitti:

Miten ihminen voisi synnyttää taivaan ja maan luojaa, joka lisäksi loi ihmisen.Jumalahan oli jo olemassa ennen Marian syntymää ja niin on ollut myös Poikakin.Miten ihminen voisi synnyttää sellaista, joka on jo olemassa.

Pysytään siinä mitä Raamattu sanoo eikä ihmetellä omalla järjellä. Olemassa olevalle persoonalle valmistettiin ruumis.

Hepr. 10:5. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

• Vastaus1
        Il-Mari kirjoitti:

missä kohtaa raamatussa kerrotaan lapsikasteesta? En ole löytänyt sellaista kohtaa!

""Älä vain ala halveksimaan lapsikastetta ja valehtelemaan, että se ei ole kaste.""

Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu!

mitä Jeesus YLÖSNOUSEMISENSA jälkeen käski tehdä. Lue koko luku.
        Uuden uskontien myötä apostolit kastoivat vain heidät, jotka uskoivat, että kaste on uuden liiton myötä tullut tarpeelliseksi. Siihen aikaan, kun kastekäytäntö oli aivan uusi, niin ketään ei tietenkään ollut koskaan kastettu ja siksi koko perhekunnat saivat kasteen. Aikaisemmin liiton merkki oli ympärileikkaus, mutta uuden pappeuden myötä muuttui tuokin käytäntö ja sen jälkeen ei tarvittu ympärileikkauksia. Kastetta ei ollut koskaan ennen ollut ja siksi uuden liiton käytäntö piti opettaa.

Lue, että Jeesus käskee kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen. Hän käskee opettaa kaikki kastetut pitämään kaiken sen, minkä Hän on opettanut. Huomioi, että tuon käskyn Jeesus antaa ylösnousemisensa jälkeen.
        Matteus 28
        1 Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.
        2 Ja katso, tapahtui suuri maanjäristys, sillä Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille.
        3 Hän oli näöltään niinkuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi.
        4 Ja häntä peljästyen vartijat vapisivat ja kävivät ikäänkuin kuolleiksi.
        5 Mutta enkeli puhutteli naisia ja sanoi heille: "Älkää te peljätkö; sillä minä tiedän teidän etsivän Jeesusta, joka oli ristiinnaulittu.
        6 Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niinkuin hän sanoi. Tulkaa, katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
        7 Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut."
        8 Ja he menivät kiiruusti haudalta peloissaan ja suuresti iloiten ja juoksivat viemään sanaa hänen opetuslapsillensa.
        9 Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: "Terve teille!" Ja he menivät hänen tykönsä, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä.
        10 Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä".
        11 Mutta heidän mennessään, katso, muutamat vartijaväestä tulivat kaupunkiin ja ilmoittivat ylipapeille kaikki, mitä oli tapahtunut.
        12 Ja nämä kokoontuivat vanhinten kanssa ja pitivät neuvoa ja antoivat sotamiehille runsaat rahat
        13 ja sanoivat: "Sanokaa, että hänen opetuslapsensa tulivat yöllä ja veivät hänet varkain meidän nukkuessamme.
        14 Ja jos tämä tulee maaherran korviin, niin me lepytämme hänet ja toimitamme niin, että saatte olla huoletta."
        15 Niin he ottivat rahat ja tekivät, niinkuin heitä oli neuvottu. Ja tätä puhetta on levitetty juutalaisten kesken, ja sitä kerrotaan vielä tänäkin päivänä.
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Vastaus1
        Ihmettelijä. kirjoitti:

syntyi tänne ihmisen muodossa. Ihmetteletkö myös sitä, miten kummassa Sanalla voi olla niin suuri valta, että sen kautta kaikki on luotu? Ihmetteletkö sitäkin, miten Sana voi uudistaa kaiken? Jumalan loi Sanallaan kaiken ja tuo Jumalan Sana tuli tänne valmistetussa ruumiissa ja opetti kansalleen tien takaisin Jumalan luo.

• Vastaus1
        Ihmettelijä. kirjoitti:

tietoa. Tuon tämän Sananlaskut kahdeksan 1776 Bibliasta, koska siinä on oikein käännetty jae 22:kin.
        Sananlaskut 8
        1 Eikö viisaus huuda, ja toimi julista ääntänsä?
        2 Korkialla paikalla seisoo hän, teiden ja kujain vieressä.
        3 Porteilla, kaupungin ovilla, joista sisälle käydään, hän huutaa:
        4 Te miehet! minä huudan teitä, ja minun ääneni on teidän tykönne, te ihmisten lapset;
        5 Ymmärtäkäät te tyhmät viisautta, ja te houkkiot pankaat sydämiinne.
        6 Kuulkaat, sillä minä puhun sitä, mikä korkia on, opetan sitä, mikä oikia on.
        7 Sillä minun suuni puhuu totuutta, ja minun huuleni vihaa jamalatointa.
        8 Kaikki minun puheeni ovat oikiat: ei ole siinä mitään petosta eli vääryyttä.
        9 Ne kaikki ovat selkiät niille, jotka niitä ymmärtävät, ja oikiat niille, jotka taidon löytävät.
        10 Ottakaat minun kuritukseni ennenkuin hopia, ja pitäkäät korkiampana minun oppini kuin kallein kulta.
        11 Sillä viisaus on parempi kuin päärlyt, ja kaikki, mitä ihminen itsellensä toivottaa, ei ole hänen vertaisensa.
        12 Minä viisaus asun toimen tykönä, ja minä taidan antaa hyvän neuvon.
        13 Se on Herran pelko: vihata pahaa, ylpeyttä, tuimuutta ja pahoja teitä; sentähden vihaan minä petollista suuta.
        14 Minun on neuvo ja voima, minun on toimi ja väkevyys.
        15 Minun kauttani kuninkaat hallitsevat, ja neuvonantajat oikeutta saattavat;
        16 Minun kauttani päämiehet vallitsevat, valtamiehet ja kaikki maan tuomarit.
        17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, jotka varhain minua etsivät, ne löytävät minun.
        18 Rikkaus ja kunnia on minun tykönäni, pysyväinen tavara ja vanhurskaus.
        19 Minun hedelmäni on parempi kuin kulta ja rikkain kulta, ja minun tuloni parempi kuin valittu hopia.
        20 Minä vaellan vanhurskaudentietä ja oikeuden askeleilla,
        21 Että minä pysyväisen perinnön saattaisin niille, jotka minua rakastavat, ja täyttäisin heidän tavaransa.
        22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.
        24 Kuin ei syvyys vielä ollut, silloin minä olin jo syntynyt, kuin ei lähteet vielä vettä kuohuneet.
        25 Ennen kuin vuoret olivat perustetut, ja kukkulat valmistetut, olen minä syntynyt;
        26 Ei hän ollut vielä maata luonut, ja mitä sen päällä on, eikä maan piirin vuoria.
        27 Kuin hän valmisti taivaan, olin minä siellä, kuin hän syvyyden visusti mittasi.
        28 Kuin hän pilvet rakensi ylhäällä, ja sääsi syvyyden lähteet;
        29 Kuin hän meren ääret määräsi, ja vetten eteen asetti määrän, ettei he astuisi rantansa ylitse; kuin hän maan perustukset laski,
        30 Silloin minä hänen kanssansa vaikutin, ja iloitsin joka päivä, ja leikitsin hänen hänen edessänsä joka aika;
        31 Ja leikitsin maan piirin päällä; ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.
        32 Niin kuulkaat siis minua, te lapset: autuaat ovat ne , jotka minun tieni pitävät.
        33 Kuulkaat kuritusta, olkaat viisaat, ja älkäät hyljätkö sitä.
        34 Autuas on se ihminen, joka minua kuulee, joka minun ovellani valvoo joka päivä, ja vartioitsee minun pihtipielissäni.
        35 Sillä joka minun löytää, hän elämän löytää, ja on Herralle otollinen;
        36 Mutta, joka minua vastaan syntiä tekee, hän vahingoitsee sielunsa: jokainen joka minua vihaa, hän rakastaa kuolemaa.

• taidon
        Vastaus1 kirjoitti:

tietoa. Tuon tämän Sananlaskut kahdeksan 1776 Bibliasta, koska siinä on oikein käännetty jae 22:kin.
        Sananlaskut 8
        1 Eikö viisaus huuda, ja toimi julista ääntänsä?
        2 Korkialla paikalla seisoo hän, teiden ja kujain vieressä.
        3 Porteilla, kaupungin ovilla, joista sisälle käydään, hän huutaa:
        4 Te miehet! minä huudan teitä, ja minun ääneni on teidän tykönne, te ihmisten lapset;
        5 Ymmärtäkäät te tyhmät viisautta, ja te houkkiot pankaat sydämiinne.
        6 Kuulkaat, sillä minä puhun sitä, mikä korkia on, opetan sitä, mikä oikia on.
        7 Sillä minun suuni puhuu totuutta, ja minun huuleni vihaa jamalatointa.
        8 Kaikki minun puheeni ovat oikiat: ei ole siinä mitään petosta eli vääryyttä.
        9 Ne kaikki ovat selkiät niille, jotka niitä ymmärtävät, ja oikiat niille, jotka taidon löytävät.
        10 Ottakaat minun kuritukseni ennenkuin hopia, ja pitäkäät korkiampana minun oppini kuin kallein kulta.
        11 Sillä viisaus on parempi kuin päärlyt, ja kaikki, mitä ihminen itsellensä toivottaa, ei ole hänen vertaisensa.
        12 Minä viisaus asun toimen tykönä, ja minä taidan antaa hyvän neuvon.
        13 Se on Herran pelko: vihata pahaa, ylpeyttä, tuimuutta ja pahoja teitä; sentähden vihaan minä petollista suuta.
        14 Minun on neuvo ja voima, minun on toimi ja väkevyys.
        15 Minun kauttani kuninkaat hallitsevat, ja neuvonantajat oikeutta saattavat;
        16 Minun kauttani päämiehet vallitsevat, valtamiehet ja kaikki maan tuomarit.
        17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, jotka varhain minua etsivät, ne löytävät minun.
        18 Rikkaus ja kunnia on minun tykönäni, pysyväinen tavara ja vanhurskaus.
        19 Minun hedelmäni on parempi kuin kulta ja rikkain kulta, ja minun tuloni parempi kuin valittu hopia.
        20 Minä vaellan vanhurskaudentietä ja oikeuden askeleilla,
        21 Että minä pysyväisen perinnön saattaisin niille, jotka minua rakastavat, ja täyttäisin heidän tavaransa.
        22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.
        24 Kuin ei syvyys vielä ollut, silloin minä olin jo syntynyt, kuin ei lähteet vielä vettä kuohuneet.
        25 Ennen kuin vuoret olivat perustetut, ja kukkulat valmistetut, olen minä syntynyt;
        26 Ei hän ollut vielä maata luonut, ja mitä sen päällä on, eikä maan piirin vuoria.
        27 Kuin hän valmisti taivaan, olin minä siellä, kuin hän syvyyden visusti mittasi.
        28 Kuin hän pilvet rakensi ylhäällä, ja sääsi syvyyden lähteet;
        29 Kuin hän meren ääret määräsi, ja vetten eteen asetti määrän, ettei he astuisi rantansa ylitse; kuin hän maan perustukset laski,
        30 Silloin minä hänen kanssansa vaikutin, ja iloitsin joka päivä, ja leikitsin hänen hänen edessänsä joka aika;
        31 Ja leikitsin maan piirin päällä; ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.
        32 Niin kuulkaat siis minua, te lapset: autuaat ovat ne , jotka minun tieni pitävät.
        33 Kuulkaat kuritusta, olkaat viisaat, ja älkäät hyljätkö sitä.
        34 Autuas on se ihminen, joka minua kuulee, joka minun ovellani valvoo joka päivä, ja vartioitsee minun pihtipielissäni.
        35 Sillä joka minun löytää, hän elämän löytää, ja on Herralle otollinen;
        36 Mutta, joka minua vastaan syntiä tekee, hän vahingoitsee sielunsa: jokainen joka minua vihaa, hän rakastaa kuolemaa.

opettaa elämän

• Jumalan pelko
        Vastaus1 kirjoitti:

Uuden uskontien myötä apostolit kastoivat vain heidät, jotka uskoivat, että kaste on uuden liiton myötä tullut tarpeelliseksi. Siihen aikaan, kun kastekäytäntö oli aivan uusi, niin ketään ei tietenkään ollut koskaan kastettu ja siksi koko perhekunnat saivat kasteen. Aikaisemmin liiton merkki oli ympärileikkaus, mutta uuden pappeuden myötä muuttui tuokin käytäntö ja sen jälkeen ei tarvittu ympärileikkauksia. Kastetta ei ollut koskaan ennen ollut ja siksi uuden liiton käytäntö piti opettaa.

Lue, että Jeesus käskee kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen. Hän käskee opettaa kaikki kastetut pitämään kaiken sen, minkä Hän on opettanut. Huomioi, että tuon käskyn Jeesus antaa ylösnousemisensa jälkeen.
        Matteus 28
        1 Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.
        2 Ja katso, tapahtui suuri maanjäristys, sillä Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille.
        3 Hän oli näöltään niinkuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi.
        5 Mutta enkeli puhutteli naisia ja sanoi heille: "Älkää te peljätkö; sillä minä tiedän teidän etsivän Jeesusta, joka oli ristiinnaulittu.
        6 Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niinkuin hän sanoi. Tulkaa, katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
        7 Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut."
        8 Ja he menivät kiiruusti haudalta peloissaan ja suuresti iloiten ja juoksivat viemään sanaa hänen opetuslapsillensa.
        9 Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: "Terve teille!" Ja he menivät hänen tykönsä, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä.
        10 Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä".
        11 Mutta heidän mennessään, katso, muutamat vartijaväestä tulivat kaupunkiin ja ilmoittivat ylipapeille kaikki, mitä oli tapahtunut.
        12 Ja nämä kokoontuivat vanhinten kanssa ja pitivät neuvoa ja antoivat sotamiehille runsaat rahat
        13 ja sanoivat: "Sanokaa, että hänen opetuslapsensa tulivat yöllä ja veivät hänet varkain meidän nukkuessamme.
        14 Ja jos tämä tulee maaherran korviin, niin me lepytämme hänet ja toimitamme niin, että saatte olla huoletta."
        15 Niin he ottivat rahat ja tekivät, niinkuin heitä oli neuvottu. Ja tätä puhetta on levitetty juutalaisten kesken, ja sitä kerrotaan vielä tänäkin päivänä.
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

usein ihmetellyt miten röyhkeäksi lahkot tekevät kannattajansa. Tuotakin Matt.28:ssa olevaa opetusta monet lahkolaiset väittävät väärennökseksi. Se kun ei sovi heidän kasteopetukseensa. Miten he uskaltavat?

• Vastaus1
        taidon kirjoitti:

opettaa elämän

on todellakin niin hämmästyttävä viisaus, että joka sen uskoo saa kokea ihmeitä ja nähdä miten elämä muuttuu uudeksi. Jeesus todella opettaa elämän taidon, sillä Hänhän on katoamaton elämän Sana.

• Vastaus1 kirjoitti:

Jeeusksen biologista syntyperää, enkä vääristele sanomisiasi. Muistelepas miten monta kertaa olet vuosien varrella riehaantunut väitämään Jeesuksen syntyperästä, vaikka mitä. Ei ole sukuluetteloista väittelemistä tuoda tietoa Jeesuksen alkuperästä.

Tässä Jeesuksen biologisen syntyperän Ilmoitus kaikille, jotka uskovat sen:

Matteus 1
        18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
        19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
        23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
        24 Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
        25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.

yksityiskohtaisen tarkasti erikseen lihan syntyminen lihasta ja hengellisen syntymisen Hengestä;

Joh. 3:6
        "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Myös apostolit opettivat erikseen Jeesuksen inhimillisen ja hengellisen syntymisen;

Roomalaiskirje 1
        2 "...Jumalan evankeliumi
        3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

2. Korinttolaiskirje 5
        16 Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

´

• jaikali
        Vastaus1 kirjoitti:

Matteus 28

>>>Lue, että Jeesus käskee kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen.

• Vastaus1
        ekivaari kirjoitti:

yksityiskohtaisen tarkasti erikseen lihan syntyminen lihasta ja hengellisen syntymisen Hengestä;

Joh. 3:6
        "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Myös apostolit opettivat erikseen Jeesuksen inhimillisen ja hengellisen syntymisen;

Roomalaiskirje 1
        2 "...Jumalan evankeliumi
        3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

2. Korinttolaiskirje 5
        16 Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

´

Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta. Joosef ei yhtynyt Mariaan ennen Jeesuksen tänne syntymistä. Kaikki muut Joosefin ja Marian lapset syntyivät heidän yhtymisensä jälkeen, mutta Jeesus syntyi sitä tapahtumaa ennen. Kertooko sinun Raamattusi noin?

Paavali ei opeta tässä tunteneensa Jeesuksen lihallisena, vaan opettaa, että enää hänen lihansa ei ole Jeesuksen tuntija, sillä hän on saanut tulla hengelliseksi uskon kautta Jeesukseen. Usko teki Paavalista uudenluomuksen ja siksi hänenen ei tarvitse tuntea enää ketään lihanmukaan, kuten piti ennen uudestisyntymistä tuntea, kuten kaikkien luonnollisten, eli lihallisten pitää tuntea.
        2. Korinttolaiskirje 5
        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

• Vastaus1
        jaikali kirjoitti:

>>>Lue, että Jeesus käskee kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen.

ja opettaa pitämään kaikki se, minkä Jeesus on opettanut. Tuolla tavalla opetuslapsia tehdään ja vain opetuslapset saavat mahdollisuuden kasvaa Jumalan ystäviksi.

• jaikali
        Vastaus1 kirjoitti:

ja opettaa pitämään kaikki se, minkä Jeesus on opettanut. Tuolla tavalla opetuslapsia tehdään ja vain opetuslapset saavat mahdollisuuden kasvaa Jumalan ystäviksi.

>>>19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

• merihukka
        Tapio522 kirjoitti:

1.Joh. 3:8
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä,...”.
        --
        Rosenius selittää jakeen hyvin kirjassaan Elämän leipää.
        ”Huomaa tästä, mikä ero on siinä, että jokin ON SYNTIÄ ja että joku TEKEE SYNTIÄ.

Me luemme 1.Joh. 1:1:ssä:
        ”Jos sanomme, ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme”.

Ja samassa kirjeessä:
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ”.
        --
        Mutta, kun jollakin ”ON SYNTIÄ” syntiä, merkitsee se, että synti asuu ja liikkuu kristityn lihassa. Synti voi taistelussa voittaa hänet ja hän voi langeta. Mutta hän tuntee lankeemuksensa tähden tuskaa ja sen tähden taistelee.
        Hän siis pitää syntiä kärsimyksenä, vieläpä vaikeimpana kärsimyksenään, josta hän mielellään tahtoisi päästä eroon.

Sitä vastoin ”TEHDÄ SYNTIÄ” merkitsee sitä, että joku tekee syntiä tekemisekseen, tavakseen, eikä ajattelekkaan panna sitä pois. Hän pikemmin puolustelee ja suosii sitä.
        Tosin tekopyhä voi tuomita puheissaan sen, mutta itse teoissa hän kuitenkin suosii sitä ja jatkaa synnin tekemistä.
        Monet ihmiset voivat taitavasti valittaa syntiä ja puhua siitä, mutteivät todella ryhdy sitä pois panemaan. He haluavat salaa pitää sen, tai sitten he ovat päättäneet panna pois sen, mutteivät vielä.
        Tai he panevat pois monia syntejä saadakseen pitää yhden tai toisen, heille rakkaimman. Sitä he sentähden koettavatkin selitellen puolustella tai kätkeä.
        ----
        Rehellinen sielu etsii aina neuvoa ja apua sanasta päästäkseen synnistä. Toinen etsii sanasta puolustusta synnilleen.
        Katso, tässä on ero sen, että jollakin ”ON SYNTIÄ” ja sen välillä, että joku ”TEKEE SYNTIÄ”.
        Tässä on ero rehellisen ja väärän hengen välillä.

Rehellinen sielu pyrkii aina kasvamaan hyvässä esim. saamaan enemmän nöyryyttä, enemmän uskoa ja rakkautta, enemmän alttiutta ja voimaa Jumalan mielen mukaiseen vaellukseen (vanhurskautta!)”.
        (C.O.Rosenius)

Raamatun sanomisia.
        Syntiä tekevä on Perkeleestä. Jumalasta syntynyt ei tee syntiä. Ihmiset ovat Jumalan lapsia.

Luomisessa Jumala loi ensin ihmisen täydelliseksi, kuolemattomaksi ja tyhmäksi ja mieheksi ja ainoaksi ja täydeksi. Tämä ainoa täydellisen tyhmä ikävöi yksinäisyyttään. Jumala hutaisi luodessaan pienen geenivirheen. Hän korjasi sen samalla, kun kylkiluusta loi naisen. Nyt virhe oli korjaamaton. Joko perua luominen tai antaa tapahtua sen...mikä luomiskertomuksen kirjoitusajankohdalla vallitsi. Maa oli täynnä miehiä ja naisia ja he parittelivat ja olivat sellaisia kuin olivat, keskivertoihmisiä. Luomiskertomusta täytyi jatkaa.

Jumalan toinen virhe oli luoda nainen. Naisen kohdalla ikävöinnin geenivirhe toistui ja miehen kohdalla geeneihin tuli piilevänä rakkauden kaipuu.
        Nyt kuvioon tuli mukaan normaalit luonnon luomat vietit (raamatun Saatana tai lihan himo). Mikään ei ollut enää kuin ennen. Mitään ei enää voinut perua. Luoniskertomukseen ei voinut laittaa, että ihmisen luominen peruttiin. Siksipä siihen kirjattiin todellinen asiaitila mystisen hedelmäsyntikuvitelman kautta.
        Ihmiset tulevat kiimaan, haluavat paritella, saada lapsia, nauttia yhdynnästä. He ovat kuolevaisia ja vajavaisia älykkyydeltään. Riitelevät, auttavat toisiaan, sotivat ja ovat kaikkea mitä ovat. Rangaistuksen jälkeen paratiisin ihmiset saivat sen geeniperimän, joka vallitsee edelleen mutaatioiden mikroluonteesta huolimatta.
        Jumalan suorittama luominen päättyi. Kaksi ensimmäistä ihmistä saivat geeniperimänsä ja sitä sukua, Jumalan lapsia, kaikki syntyneet ihmiset ovat. Perkele syntiteoriassa on keinotekoinen luomus. Ihmien on Jumalan lapsi pahassa ja hyvässä.

Kauan myöhemmin mutta vasta vähän aikaa sitten kristityt teologit kehittivät syntiteoriaa uskolleen.
        Kaikki ihmiset ovat samanlaisia, vajavaisia, poikkeavia, kahta sukupuolta olevia. Miten edistää omaa teoriaa! Luokaamme syntioppi. Luokaamme oppi ihmisen muuttumisesta.
        Se syntyi. Uskoontullut on vapaa synnistä. Vielä vähän lisää. Jeesuksen vastustajat farisealaiset kannattivat Herran luokse muuttamista kuoleman jälkeen. Otetaan vastustajan oppi omaksi. Hekin voisivat tulla kannattajiksi.
        Eivät tulleet, mutta lahjapalkkio-oppi toimi. Kurja ja/tai orja saattoi haaveilla hyvästä ruoasta ja elämästä kuolemansa jälkeen.

Jaikalin oppi pitää uskovaa Jumalan edessä vapaana ja taivaskelpoisena, mikläli ei luovu oikeasta uskosta (helluntailaisuudesta!). Jaikalin jumala vaatii uskoa. Jaikalin uskonoppi on lyhyt. Jumala vaatii ihmiseltä uskoa itseensä ja kun tämä tapahtuu, ihminen vapautuu. Raamatulla ei tämän jälkeen tee mitään. Näkemys voidaan tiivistää liuskaan kirjoitusta. Valtava pappisarmeija jäisi työttämäksi tai joutuisi siirtymään yhteiskunnassa hyödylliseen työhön.

Edelleen voidaan pysyä raamatussa.
        Miksi Jaikalin teoria tähän loppuessaan herättää pelkoa. Vapautunut uskova voi elää huoletta loppuelämänsä. Hänellä ei oikeastaan ole mitään sisältöä elämässään. Toiseksi uskovia huolettaa se, voiko vapautumisen jälkeen tehdä mitä tahansa. Jaikal lisää jotain mystistä jumalanpalvonnan lisäystä.
        Tässä Jaikal paljastaa vajavaisuutensa.

Hänen pitäisi sanoa, että vapautunut uskova on vapaa elämään synninpelosta täyttä ja aktiivista yhteiskuntaelämää ja näyttämään teoillaan moraalista paremmuutta muuhun väestöön nähden. Tätä juuri UT:n mukaan voidaan olettaa Jumalan tahtovan. Tätä juuri Jaikal ei halua sanoa.
        Sekin pitäisi Jaikalin sanoa, että uskova voi tehdä rikoksia, ei enää syntiä, ja siksi he ovat myös vallitsevan rikoslain alaisia. Uskovakin on lihassaan vajaa. Uskovakaan ei pääse lihasta irti.

Jaikalin uskonteoria ei periaatteessa tarvitse pakanaoppia, ateisteihin ylenkatsetta eikä maailmanloppua. Jumala hoitaa vapautuneen uskovan tahtonsa mukaan kuolinhetken jälkeen. Sama kohtalo on uskottomien kohdalla. Onko lihallisen ihmisen edes oikeus pohtia näiltä osin Jumalan tahtoa? Mitä sillä on merkitystäkään!
        Yrittämällä hengellisellä pohtia hengellistä, lihallinen ihminen ei pääse puusta pitkälle. Yrittämällä pohtia hengellisen kautta lihallisia, koska hengellistä ei ole ilman lihallisuutta, voidaan saada esille Jumalan tahto.

Uskova saa palkintonsa kuvitelmiensa mukaan. Uskova ja ateisti kilpailevat tasa-arvoisesti hyvän moraalin perässä, koska elämä lihassa on molemmille sama.

Luterilanen ja muut monipappiset uskonjärjestöt tuomitsevat ilman muuta Jaikalin näkemyksen ja varsinkin loppuunvietynä. Heille tulee esille näkemys omasta lehmästä ojassa, omista suhteellisen helpoista työpaikoista ja hyväpalkkaisista kirkkoviroista. Heitä ei enää tarvittaisi. "Jumalan salaisuudet" olisivat yksinkertaisia ja kaikille käsitetäviä.

• Vastaus1
        jaikali kirjoitti:

>>>19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

suostu opettettavaksi. Eivät kaikki tunnusta kastettaan. Eivät kaikki vanhemmat halua luovuttaa lastaan Jumalan opetuksen piiriin. Me emme jakail voi vastata toisten synneistä. Kasvakaamme Jumalan tuntemiseen Jumalan Sanan kautta ja opetetaan kastettuja ja kastamattomia, jos he ottavat opetuksen vastaan. Kaikki saavat tulla, siis kaikki saavat tulla Jeesuksen luokse. Se on Itse Jeesuksen lupaus. Kastamattomatkin menevät kasteelle, kun oppivat tuntemaan Jeeuksen. Minut on kastettu Johanneksen, eli parannuksen kasteella ja Pyhän Hengen kasteella, jonka Jumala antoi Itse valitsemallaan ajalla.

Ei jäädä kiinni opin alkeisiin, vaan mennään eteenpäin ja iloitaan siitä valtavasta armosta, mikä on meitä kohdannut. Onhan meidät valittu Jumalan kasvatukseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3583
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2214
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1865
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1609
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      15
      1555
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      80
      1263
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1212
    Aihe