Vanhempien ihmisten omaiset saavat tehdä täyspäiväistä työtä selvitellessään rikollisten puhelinmyyjien järjestämiä sotkuja. Kaikki epäselvyydet menevät menevät kätevästi vanhuudenhöperyyden piikkiin niissäkin tapauksissa, joissa täysin skarpit ihmiset ovat sanoneet myyntityrkytyksiin tiukasti EN TILAA MITÄÄN. Näitä tapauksia alkaa olla jo aivan liikaa. Monessa paikassa esim. hämäräfirmojen puhelimeen ei kukaan vastaa ja se on ainoa yhteys ja mahdollisuus selvittää asiaa. Poliisin kommentti tällaiseen asiaan on, että "ei ole rikos olla vastaamatta puhelimeen". Mutta kun tätä samaa huijausta tekevät kaikki, eivät vain hämärät, toimintastrategiat vain hieman vaihtelevat.
rikolliset puhelinmyyjät
26
231
Vastaukset
- Pyyhitys
on pyhä asia.
- pietu3
Litaita liittymääsi salaisuus päälle niin loppuu tyhjät soitot ja jos netin kautta osallistut kilpailuihin ym niin laita pakko puhelin tietoon nollia niin se on siinnä, ei kaikenmaailiman kaupustelijat vaivaa sen jälkeen.
- turhia tilauksia.
Ja useasti myyjä ei edes heti paljasta mistä puhelussa on kysymys. Esiintyy puhelingallupin työntekijänä tai väittää edustavansa arvontaa josta olet muka voittanut jotakin. Puhuu lipevää puutaheinää ja koettaa onkia kohteelta sellaisia tietoja joita voi käyttää painostuskeinona. Olen havainnut henkilökohtaisesti keinot niin törkeiksi, että ei ole mikään ihmekään, jos näillä keinoin saadaan vanhuksia tekemään tilauksia vasten tahtoaan. Toisinaan kun on sanonut puhelinmyyjälle jo muutamaan kertaan ei, niin vielä yrittää kuin ei olisi mitään kuullutkaan. "Laitetaan tästä tilaus tulemaan..."
Puhelinmyyjä ei oikeastaan eroa kadulla vanhuksia vaanivista huijareista ja huligaaneista juuri mitenkään.
Minun puolestani ne saisi kaikki viedä saunan taakse ja hoitaa hommat loppuun siellä. jos mulle joku tollanen soittaa käyn paikalla ja sitten myyjällä on hampaat kurkussa ja lattialla.....
- lailla kieltoon..
Minä tuhlaan aina heidän aikaansa olemalla kiinnostunut ja kyselemällä kaikenlaista.
Sitten jonkun ajan kuluttua haistatan paskat ja nauran räkäisesti päälle.
Vähän ne menee tympeän oloisiksi.Hih.
Ja jos mahdollista etsi myyjän kotinumero esiin.
Ja sitten soittelet keskellä yötä ja myyt hänelle kaikenlaista sontaa. - Mie mie teen sen.
luikurinnäkönen pelle kalleriassasi ettei sinua pelkää etespä luutamummo halonen. Se on hyvä että on tuollaisia vähä-älyisiä, ne tuovat viihdettä tänne palstojen välillä ankeaan päivään. Hihi hii "vejän hampaat kurkkuun" ho ho hooo. Tuo sinun hauis näyttää yhtä paksulta kuin kilpapyörän renkaan sisuskumi onko se nyt 6 cm ympärysmitaltaan buaaah hoh hoh hoo nauran kuin hullu.
- kielto päälle
Kungingaskuluttajassa (Yle) kerrottiin Robinson palvelusta suoramarkkinoinnin estoon. En tunne palvelua, mutta ehkä pitäisi tutustua.
http://www.ssml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu
Myös maistraatin kautta pystyy tekemään jonkin suoramarkkinoinnin eston. Itselläni on tuo kielto, silti kyllä tulee puheluita. Ehkä kuitenkin estää edes joitakuita yrittäjiä.- kakkaaaa...
Eikös se pitäisi olla ihan toisinpäin ?
Jos haluaa puhelinmyyntiä niin antaa siihen erikseen luvan eikä päinvastoin ? - saa soittaa jos
kakkaaaa... kirjoitti:
Eikös se pitäisi olla ihan toisinpäin ?
Jos haluaa puhelinmyyntiä niin antaa siihen erikseen luvan eikä päinvastoin ?ei anna siihen erikseen lupaa.
- tehdä tilauksia jopa
Kuolleille.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/76768-puhelinmyyja-onnistui-myymaan-kuolleelle - Miten on?
Useimmat myyjät kai nauhoittavat puhelun asiakaspalvelun parantamisen nimissä? Entä toisin päin; saatko sinä nauhoittaa oman puhelusi?
Kiistanalaisessa riitatilanteessa kai pitäisi löytyä myyjän tallenne puhelinkeskustelusta?- vain siinä
tapauksessa ettei puhelin ole oma. Tai ellei se ole omassa käytössä. Et saa esimerkiksi nauhoittaa omistamasi mutta toisen käytössä olevan puhelimen puheluita. Se tulkittaisiin salakuunteluksi.
Puhelinmyyjien inttämisiä on kyllä ihan hauska taltioida. Varsinkin muistoksi siitä kuinka veikeästi on kyykyttänyt kusipäistä huijaria. - Nollåtta
itse tallennan kaikki puhelut symbianin totall recall-ohjelmalla.
toisaalta puhelinmyyjät ei mulle soittele kun olen ladannut niistä listan täältä:
http://www.puhelinmyyja.info/puhelimeen/
ja symbian-softa easy reject lyö häiriköille luurin korvaan ihan automaattisesti. - Tokii saa
vain siinä kirjoitti:
tapauksessa ettei puhelin ole oma. Tai ellei se ole omassa käytössä. Et saa esimerkiksi nauhoittaa omistamasi mutta toisen käytössä olevan puhelimen puheluita. Se tulkittaisiin salakuunteluksi.
Puhelinmyyjien inttämisiä on kyllä ihan hauska taltioida. Varsinkin muistoksi siitä kuinka veikeästi on kyykyttänyt kusipäistä huijaria.Saa tallentaa mutta oikeudet vähät välittää todisteista.
- Ärreä
Puhelinmyyjän kanssa ei pidä jutella. Hän voittaa siinä aina. Jos tulee epämääräinen puhelu, missä kysytään soitanko nyt sopimattomaan aikaan, taikka ilmoitetaan että ollaan jostakin lehdestä, niin silloin kysytään tiukalla äänellä: Mitä asiaa?
Kun käy ilmi, että taas yritetään tilauttaa jotain, niin ei mitään kiemurteluja, vaan selvällä äänellä EI TILATA, ja puhelin heti kiinni.
Tämä tapa on tietenkin epäkohtelias, mutta se on ainoa, joka toimii. Valitettavasti vanhat naiset ovat niin arkoja, että eivät kehtaa kieltäytyä, ja joutuvat näin puhelinterroristien uhreiksi. - vaan viäntää ja
kiäntää jotakin ihan muuta juttua. Pitää osata tivata heti millä asioilla ollaan, ja sulkea puhelin jos vähääkään epäilyttää. Suomalaisten tosi iso ongelma keskimäärin on siinä, että liian kohteliaina ei osata olla riittävän tylyjä huijareiden ja tyrkyttäjien suhteen.
- lakilukee
Myyjän nimi tulisi aina selvittää ensin, sitten sanoa selkeällä äänellä "en osta mitään" ja sitten vielä kysyä "ymmärsitkö sinä että minä en osta mitään" ja tämä kaikki tulisi tietysti nauhoittaa. Näitä huijauksia on niin paljon, että en enää ymmärrä, miksi tämä saa jatkua.
- Böör
huiputtavien puhelinmyyjien suhteen. Muualla Euroopassa heistä tehdään TV-ohjelmia varoitukseksi kansalle ja heitä jahdataan poliisin puolesta. Kyllä ihmisellä pitää olla suoja olla kotonaan kaikessa rauhassa.
Minä tein ilmoituksen eräästä yhtiöstä, josta soiteltiin minulle ja kaupattiin aamiaispikkuleipiä. Sain yhtiöstä 30 pakettia pikkuleipiä ja anteeksipyynnöt, ettei nimi joutuisi julkisuuteen. Mutta tämähän ei tapahtunutkaan Suomessa.- kädettaskuun
Jos Suomi olisi sivistysmaa, niin tällainen "laillinen" rikollisuus kuten puhelinmyynti, kiellettäisiin kokonaan, mutta kun me olemme pohjolan pikku jenkkilä, niin kaikki yritystoiminta on pyhää. Turha haukkua esim. maahanmuuttajia, kun omat valkoiset töpselinenämme ovat muuttuneet ahneiksi törkimyksiksi - uutisetkin kertovat asioista vain talousnäkökulmasta.
- poppiis
kädettaskuun kirjoitti:
Jos Suomi olisi sivistysmaa, niin tällainen "laillinen" rikollisuus kuten puhelinmyynti, kiellettäisiin kokonaan, mutta kun me olemme pohjolan pikku jenkkilä, niin kaikki yritystoiminta on pyhää. Turha haukkua esim. maahanmuuttajia, kun omat valkoiset töpselinenämme ovat muuttuneet ahneiksi törkimyksiksi - uutisetkin kertovat asioista vain talousnäkökulmasta.
Kun myyjä esittäytyy tai muuten heti kun selviää millä asialla on lyön luurin korvaan. On kaikkein helpoin tapa eikä yksikään myyjä niin tyhmä että yrittänyt heti uudelleen soittaa...
- psykoa
poppiis kirjoitti:
Kun myyjä esittäytyy tai muuten heti kun selviää millä asialla on lyön luurin korvaan. On kaikkein helpoin tapa eikä yksikään myyjä niin tyhmä että yrittänyt heti uudelleen soittaa...
nämä koijarit tietävät oikein hyvin, että vanhemmat ihmiset ovat pääsääntöisesti kilttejä ihmisiä, jotka eivät osaa olla töykeitä, he ovat eläneet tyystin toisessa maailmassa, kuin tämä markkinasodan aikakausi. lisäksi he ovat yleensä yksinäisiä ihmisiä, jotka ilahtuvat kun joku soittaa ja lepertelee. mutta nyt jo menty niin pitkälle, että jos vanhus sanookin ei, tulee silti joku tuote ja lasku!!!!!
- arvaan että
Näin tekevät, olen puhelinmyyjänä ollut noin kuukauden verran ja laittoivat urakalla samassa toimistossa noita menemään sellaisille jotka ei olleet tilanneet. Tuosta on aikaa riittävästi että ei varmaan kukaan enää ole samoissa hommissa, mutta mihinkäs tuokaan muuttunut olisi.
Tai no, arvaan että huonompaan suuntaan vaan.- tyttiliini z
jos te paiskaatte mulle luurin korvaan, niin saatte olla varmoja, että laitan matskua tulemaan ja laskun kanssa. Jos tulee omaishärdelli, firma on solidaarinen ja laittaa jutun erehdyksen piikkiin, mut useimmin ihmiset maksaa kiltisti, kun ne ie jaksa vatvoo pikkujuttuja mitä mummo on järkänny.
- Hans Lankari
tyttiliini z kirjoitti:
jos te paiskaatte mulle luurin korvaan, niin saatte olla varmoja, että laitan matskua tulemaan ja laskun kanssa. Jos tulee omaishärdelli, firma on solidaarinen ja laittaa jutun erehdyksen piikkiin, mut useimmin ihmiset maksaa kiltisti, kun ne ie jaksa vatvoo pikkujuttuja mitä mummo on järkänny.
Vois mummot ajatella muitaki kun itteensä. Kun ne tilais juttuja, niin nuori sais siitä myyntiprovikan.
- ari-einari
Hans Lankari kirjoitti:
Vois mummot ajatella muitaki kun itteensä. Kun ne tilais juttuja, niin nuori sais siitä myyntiprovikan.
Suomessa on yrittämisen vapaus.
- murskesoraa.
ari-einari kirjoitti:
Suomessa on yrittämisen vapaus.
Olisi nimittäin ihan yleishyödyllinen yritys. Sitten vaan yrittämään vapaasti. Eiks jeh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292390- 1282303
- 1582054
- 361716
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201668- 271049
- 511037
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904