Menee vähän liian pitkälle!

Ensi kuun alusta voimaan tuleva alkoholilain muutos on kyllä kornein laki mitä pitkään aikaan on tehty.

Ei ole mielestäni mitään perustetta sille etteikö ihmiset enää saisi tehdä kotiviiniä tai kotiolutta. Jos sosiaali- ja terveysministeriö on sitä mieltä että nämä kotona tehdyt juomat aiheuttavat hygienian puutteen vuoksi terveysongelmia, niin miksi muka nämä terveyshaitat poistuvat mikäli maksaa kaavaillun 160 euron vuosittaisen kotiviinimaksun?? Mielestäni kyseessä on selkeä piilovero jotta vähentyneen alkoholiveron tuottoja paikataan tämmöisellä kohtuuttomalla verovedätyksellä.

15

232

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsiäisen kunniaksi saa Alkoista kolme pottua kahden hinnalla! Kannattaa mennä hakemaan vappu- ja juhannusviinat yksintein, tämä tarjous ei toistu!

• Niin sitä maksatetaan ihmisten ilmaset viinat kotiviinintekijöillä. Onko enää mitään rotia?

Noo, hain itekin kyl viis kolmen settiä Ü

• Zone kirjoitti:

Niin sitä maksatetaan ihmisten ilmaset viinat kotiviinintekijöillä. Onko enää mitään rotia?

Noo, hain itekin kyl viis kolmen settiä Ü

kun halvalla saa! JA voihan sitä viiniä sitten käytellä salaa korpikuusen alla tai muurahaispesässä, niin säästyy ylimääräisiltä maksuilta!

• norMix kirjoitti:

kun halvalla saa! JA voihan sitä viiniä sitten käytellä salaa korpikuusen alla tai muurahaispesässä, niin säästyy ylimääräisiltä maksuilta!

Kerrankos sitä mehu käy kun jää lämpöseen.

• Adria

Petkuhuiputusta, irtovalehäntä. Enpä muuta sano!

• jymäyttää, ei mee enää läpi kuravedenjuonnit ja sillinsyönnit :)

• Adria
        TaikisN kirjoitti:

jymäyttää, ei mee enää läpi kuravedenjuonnit ja sillinsyönnit :)

No, yritin mä nyt kumminkin. Yrittänyttähän ei duunata, niinhän se meni.

• Adria kirjoitti:

No, yritin mä nyt kumminkin. Yrittänyttähän ei duunata, niinhän se meni.

tuo Zone yritti meitä vetää höplästä vaan ei näyttänyt onnistuvan !
        Ootkos muuten koskaan tehnyt kotiviiniä? Mä en oo. Nuorena joskus tehtiin kiljua :))

• TaikisN kirjoitti:

Ootkos muuten koskaan tehnyt kotiviiniä? Mä en oo. Nuorena joskus tehtiin kiljua :))

minä sentään puhun aina totta! Kävix hakemassa lastin Alkosta?

KIljua? No menix se edes päähän? Vaiko vatsaan? :))

• norMix kirjoitti:

minä sentään puhun aina totta! Kävix hakemassa lastin Alkosta?

KIljua? No menix se edes päähän? Vaiko vatsaan? :))

valhetelija :)) Mä käyn niin harvoin alkossa että kun sen teen niin on ihan sama paljonko pottu maksaa. jos siellä olis ollut kahvi tarjouksessa niin sitten varmaan oisin rynnännyt hakameaan :) Että vinkiksi vaan seuraavaa aprillipäivää varten....

Se kilju kyllä meni sekä päähän että vatsalihaksiin....Usko tai älä, mutta kauhoin kiljupääläristä paistettuja ahvenia eräällä mökkireissulla :)) Nuoruus ja hulluus.....

• Että ollaan tommosella asenteella. Taidat olla alkoholiverotarkastaja tai joku vastaava? Kuka on enää viattoman rehellisen kotiolutpanijan asialla, kysyn vaan? köh

• Adria
        TaikisN kirjoitti:

Juu niin yritti. Olen mä joskus valkkaria kokeillu rakentaa, mutta en saanu sitä tarpeeksi kuivaksi, eikä muutenkaan ollu suun mukaista..

• onko kotiviinimaksusta kaavailtu samantapaista kuin mediamaksusta? jotta maksulappu kolahtaa joka osoitteeseen, omistitpa käymissammioita tai et.

• ...että sitä veroa on olleet suunnittelemassa Hyssälä ja Linden. Tästä johtuen kukaan ei tiedä eikä osaa edes arvailla että millaiseksi sitä on kaavailtu koska sitä ei ole kaavailtu. Linden vaan ilmoitti että sellanen maksu olis jotenkin kiva tai jotain.

• Aprilliahan tää tietty oli. Ja aika huono. Tommosta nyt ei uskois Erkkikään, saati noudattais.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      40
      3706
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      77
      3504
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      116
      3233
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2777
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2154
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2028
    7. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2002
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1659
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      67
      1254
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1115
    Aihe