Noin 95 (?) teesiä

Teesi 10

Uskonnoissa profiloituminen (niille, jotka vierastavat sivistyssanoja, kävisikö vaikkapa "muista erottuminen"?) on hyvin, hyvin tärkeää.

Arvatkaapa, mitä seuraisi, jos paavi ex-cathedra julistaisi, että Vatikaanissa on asioita tutkittu ja on tultu siihen tulokseen, että lepopäiväkysymyksessä adventistit loppujen lopuksi ovat oikeassa ja että lauantai on sittenkin se raamatun määräämä lepopäivä!

Arvatkaapa, miten adventtikirkon pääjohdossa, osastoissa ja unioneissa suhtauduttaisiin tähän paavin ilmoitukseen

- ensi kuulemalta
- viikon kuluttua

7

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 234234234

      katoliset sanovatkin, etkös tiennyt??? Useammassa katolisen kirkon korkean piispan yms sellaisen teoksessa sanotaan suoraan, että sapatti on Raamatun lepopäivä ja ne, jotka haluavat seurata Raamattua, tulee tulla adventisteiksi. Näinkin lukee eräässä heidän julkaisussaan.

      Ja heti perään sanovat, että Kirkko on Raamatun yläpuolella ja siksi pitää viettää sunnuntaita. Että se siitä.

      • ja jatkaa:

        "ja että Vatikaani on päättänyt, että katolisten lepopäivä siirretään takaisin lauantaille".

        Tuliko tarkoitukseni nyt selväksi, vai pitääkö vääntää vielä rautalangasta?


      • Bushmanni
        Tuomas-kuoma kirjoitti:

        ja jatkaa:

        "ja että Vatikaani on päättänyt, että katolisten lepopäivä siirretään takaisin lauantaille".

        Tuliko tarkoitukseni nyt selväksi, vai pitääkö vääntää vielä rautalangasta?

        Jos kävisi niin hassusti, että vatikaani siirtäisi lepopäivän nimikkeen lauantaille, niin uskoisin adventtikirkon sananpyörittäjien lyövän viisaat päänsä yhteen ja löytävän jonkin sanakikkailun avulla, että sapatti onkin vaikkapa perjantai. Heillähän menisi pasmat tällaisesta täysin sekaisin, että jos joku olisi heidän kanssaan samaa mieltä jostainkin asiasta. Eri mieltä oleminen on lahkojen olemassaolon kannalta pakollinen asia, kuten jo kirjoititkin.

        Lahkot ja kultit perusruvat sille, että vain he yksin ovat oikeassa ja muut ovat väärässä. Eihän lahkolla/kultilla olisi mitään perusteita opilleen, jos joku muu tarjoaisi samaa potaskaa markkinoilla. Juutalaiset nyt tietenkin tarjoilevat samaa, mutta heitä ei sillä tavalla tarvitse laskea, koska he eivät ole kristittyjä, vaan juutalaisia.


      • Tuomas-kuoma kirjoitti:

        ja jatkaa:

        "ja että Vatikaani on päättänyt, että katolisten lepopäivä siirretään takaisin lauantaille".

        Tuliko tarkoitukseni nyt selväksi, vai pitääkö vääntää vielä rautalangasta?

        kertoa miksi Katolilaisen kirkon mielessä olisi vaihtaa lepopäivää lauantaiksi, kun hän Katolilainen kirkko itse tunnustaa muuttaneensa sapatin sunnuntaiksi.
        Katolilainen kirkko muutettuaan lepopäivän juutalaiselta sapatinpäivältä, eli viikon seitsemänneltä päivältä ensimmäiselle päivälle alkoi soveltaa kolmatta käskyä sunnuntaita tarkoittavaksi ja määräsi, ja että sitä päivää tulee pitää pyhänä kuten Herran päivää. Catholic Encyclopedia, Vol. 4.s 153.

        Kysymys: Miksi pyhitämme sunnuntaita lauantain asemasta. Vastaus: Koska katolilainen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa (v336) siirsi juhlallisuudet lauantailta sunnuntaille. Converts Catechism of Catholic Doctrine,s. 50. Tämä painos sai paavilta apostolisen siunauksen 25.1.1910.

        Eräässä toisessa katolisessa teoksessa sanotaan: Kysymys: Voitteko jollakin toisella tavalla osoittaa, että kirkolla on valta asettaa juhlapäiviä?
        Vastaus: Jos sillä ei olisi tätä valtaa ei se olisi voinut asettaa viikon ensimmäisen päivän, sunnuntain, viettämistä seitsemännen päivän, lauantain sijaan, jolle muutokselle ei Raamatussa ole vähintäkään tukea.
        Coctrinal Catechism.s.174.


      • benedi
        Bushmanni kirjoitti:

        Jos kävisi niin hassusti, että vatikaani siirtäisi lepopäivän nimikkeen lauantaille, niin uskoisin adventtikirkon sananpyörittäjien lyövän viisaat päänsä yhteen ja löytävän jonkin sanakikkailun avulla, että sapatti onkin vaikkapa perjantai. Heillähän menisi pasmat tällaisesta täysin sekaisin, että jos joku olisi heidän kanssaan samaa mieltä jostainkin asiasta. Eri mieltä oleminen on lahkojen olemassaolon kannalta pakollinen asia, kuten jo kirjoititkin.

        Lahkot ja kultit perusruvat sille, että vain he yksin ovat oikeassa ja muut ovat väärässä. Eihän lahkolla/kultilla olisi mitään perusteita opilleen, jos joku muu tarjoaisi samaa potaskaa markkinoilla. Juutalaiset nyt tietenkin tarjoilevat samaa, mutta heitä ei sillä tavalla tarvitse laskea, koska he eivät ole kristittyjä, vaan juutalaisia.

        kaksi kulttia ovat samasta asiasta täysin erimieltä, ja silti molemmat olisivat oikeassa?

        Jos noin olisi, käräjä-ja hovioikeus eivät ikinä pääsisi yksimielisyyteen!
        Kuinka kaksi kulkee yhdessä, jos eivät ole keskenään sopineet!??

        Tahi kuinka sama talo pysyy pystyssä, jos toinen rakentaa ja toinen purkaa?


      • sda.manager
        benedi kirjoitti:

        kaksi kulttia ovat samasta asiasta täysin erimieltä, ja silti molemmat olisivat oikeassa?

        Jos noin olisi, käräjä-ja hovioikeus eivät ikinä pääsisi yksimielisyyteen!
        Kuinka kaksi kulkee yhdessä, jos eivät ole keskenään sopineet!??

        Tahi kuinka sama talo pysyy pystyssä, jos toinen rakentaa ja toinen purkaa?

        kun molemmat kultit ovat väärässä.

        Oikeusoppineena voin korjata virheellistä käsitystäsi, kun kirjoitit:

        ---"Jos noin olisi, käräjä-ja hovioikeus eivät ikinä pääsisi yksimielisyyteen!
        Kuinka kaksi kulkee yhdessä, jos eivät ole keskenään sopineet!??"---

        Hovi ja käräjä ovat harvoin yksimielisiä tuomioista.
        Eivät siten pääsekkään yksimielisyyteen.
        Senpä vuoksi hovi ja käräjä eivät kuljekkaan yhdessä, vaan eri polkuja.


      • benedi
        sda.manager kirjoitti:

        kun molemmat kultit ovat väärässä.

        Oikeusoppineena voin korjata virheellistä käsitystäsi, kun kirjoitit:

        ---"Jos noin olisi, käräjä-ja hovioikeus eivät ikinä pääsisi yksimielisyyteen!
        Kuinka kaksi kulkee yhdessä, jos eivät ole keskenään sopineet!??"---

        Hovi ja käräjä ovat harvoin yksimielisiä tuomioista.
        Eivät siten pääsekkään yksimielisyyteen.
        Senpä vuoksi hovi ja käräjä eivät kuljekkaan yhdessä, vaan eri polkuja.

        voin vastata!

        Eduskunnassa on sovittu että hovioikeuden päätös on käräjäoikeuden
        päätöstä vahvempi!

        Totuus on kuitenkin tämä, että Korkein Oikeus tekee viimekädessä lopullisen päätöksen,
        ja määrää rangaistuksen!
        Onhan kirjoitettu: " Ettekö tiedä että te (me ) tulette maailman tuomitsemaan"...mistä me taivaassa tiedämme, mitä rikoksissa todella tapahtui!?

        Se on järjestetty siten, että " enkeleillä on kirjoitusneuvot vyöllään,
        ja ne valvovat yötä päivää ihmisten sanoja ja tekoja, ka kirjoittavat kaiken ylös, tuomiopäivää varten!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe