Työtön maksaa

Kuollut sielu

kunnalle 27 000 euroa vuodessa. Näin maikkarin uutisissa sanottiin. Eli yli 2500 euroa kuukaudessa menee jokaisen työttömän henkilön asioiden "käsittelemiseen" kunnissa, ilmeisesti virkamiesten palkkoihin. Työmarkkinatuella elävä työtön itse saa valtiolta viidenneksen tuosta summasta elääkseen. Valtio maksaa työmarkkinatuen jos työtön saadaan johonkin toimintaan, jos ei, niin puolet työmarkkinatuen summasta pitää kunnan maksaa takaisin valtiolle.
Eikö olisi parempi lakata tyhjä hyppyyttäminen, sanoa irti kaikki virkailijat ja antaa työttömien rauhassa etsiä itse työtä. Tulisi paljon halvemmaksi kunnille. Ja kyllä työttömät osaavat itse jopa paremmin sitä työtä hakea. Jos ja kun työtä ei ole, niin mahdotonta sitä on osoittaakaan. On pöyristyttävää, että julkisella sektorilla vuodesta toiseen käsitellään "kuolleita sieluja", eikä mitään oikeasti todellista. Missä yrityksessä tehdään tuotteita olemattomille asiakkaille? Nauraahan tuolle jo naapurin aidan seipäätkin!

15

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkllkllklk

      Ahneet virkalijat eivät tule vapaaehtoisesti luopumaan viroistaan, palkoistaan ja eduistaan, vaan työttömien tulee ottaa valta yhteskunnassa itselleen ja asettaa sosialistit vastuuseen veroriistosta

    • pitkäaikaistyötön

      Hyvä että tästä asiasta keskustellaan..

      Olisi tosiaan hienoa, jos minä työttömänä saisin tuon 27 000 euroa vuodessa itselleni !

      eli 2250 euroa kuukaudessa verottomana !

      • näin-

        Loispummit karsitaan pois.


    • Suomi on köyhä

      että jos tämä työtön saisi töitä, olisi hänen palkkansa 1700 e kk!! Ajatelkaa!!!!

      • Saita Itara

        Voisi antaa vaikka työllistämistukena tietyin edellytyksin. Näitä työllistämistukiasioita hoitamaan voi sitten palkata työttömän, kaupallisen alan porukkaa on työttömänä aika paljon.


    • K

      TÄSÄ YHTEISKUNNASSA MITÄÄN,POLITIIKKA MAKSAA TURHAN PÄIVÄSET MINITERIT,JA MUUT EDUSTAJAT.YRITTÄJIEN PITÄISI TAJUTA TÄN MAAN TODELLINEN ONGELMA.

      • 8+8

        tyypillinen loinen huutaa mesoo että työttömistä ei aiheudu kustannuksia ja samaan aikaan saa vastikkeetonta rahaa enemmän kuin tarpeeksi

        sinun mesoamisesi palstalla on naurettavaa


      • k
        8+8 kirjoitti:

        tyypillinen loinen huutaa mesoo että työttömistä ei aiheudu kustannuksia ja samaan aikaan saa vastikkeetonta rahaa enemmän kuin tarpeeksi

        sinun mesoamisesi palstalla on naurettavaa

        en todellakaan ole työtön tienaan yli pari kk ja tajuan missä paskassa moni elää tässä maassa,että älä urputa. jos ei ymmä'rrä mitään niin ei ymmär.


      • k
        8+8 kirjoitti:

        tyypillinen loinen huutaa mesoo että työttömistä ei aiheudu kustannuksia ja samaan aikaan saa vastikkeetonta rahaa enemmän kuin tarpeeksi

        sinun mesoamisesi palstalla on naurettavaa

        sinne hoitoon!


      • ei usko
        k kirjoitti:

        en todellakaan ole työtön tienaan yli pari kk ja tajuan missä paskassa moni elää tässä maassa,että älä urputa. jos ei ymmä'rrä mitään niin ei ymmär.

        kukaan tai sitten olet hullumpi kuin luulimme.


    • nauti siitä

      Miksi haluat olla pummi? Muut tulevat toimeen ja sinun asiasi ei kiinnosta ketään.

    • Mikäköyhäon

      Kolmen kk palkan kerralla.Suurtyöttömyyden aikakautena tehdään vapaaehtoisesti saattohoitoa ja omaishoitajan tehtäviä,palkkaa saamatta.Mikä lienee köyhyyden raja käteen 500 egee kk et saa edes avustusta,kun tulot ylittää rajat.

    • kaikista ei ole

      työttömyys pidetaan myös "tahallaan" tietyssä pisteessä.
      Sillä se työllistää!!!!!
      Nyt vaan on tullut kuvioon todellinen lama joten menikin yhtesikunnan laskurit sekaisin.
      Se työttömyys aste pitää olla joku 7.4% että se työllistää yhtesiskunnassa ihmisiä.Hassuuuu..mutta totta.

      Siksi ei edes haluta että kaikilla on työtä tai edes opiskelupaikka.

      • Lasse ihmemaassa

        hommataan naamat totisina mukatyöpaikkoja. Kaikki ovat niin tosissaan, työkkärin virkailijat ja työttömät. Ihan tosissaan touhutaan, eikä mitään työtä ole kenellekään. Tulee mieleen kaikenlaista hullua ja absurdia.


    • Ja ministeri aiheuttaa suomelle vuosittain (palkka eläke työpanos jos olisi yksityisellä*12) (5000 1200 3000*12= 110 400€) Ja tuohon ei olla laskettu edes työlääkäri etuja, taxi matkoja...

      Eli Ministeri aiheuttaa suomelle yli satatuhatta euroa tappiota suomelle vuodessa. Eli ministeristä on enemmän haittaa suomelle kuin mitä työttömästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe