Kaheleita mahtuu maailmaan enemmän kuin uskoisi. Ainoa oikea tuomio tällaiseen verilöylyyn on mielestäni kuolemantuomio. Jenkeissä on monia asioita, joiden järkevyyttä ei voi muuta kuin ihmetellä, mutta rangaistuspolitiikka on oikeissa uomissa; isosta rikoksesta iso kakku.
Isoon maahan mahtuu tietysti enemmän kaheleitakin.
kuolemaan tuomittu
8
451
Vastaukset
- Adpal
Minulta ei liikene myötätuntoa murhaajille, saati sitten Timothy McVeighin kaltaisille terroristeille. Toisaalta ei minulta liikene ymmärrystä murhaajien teloittamisellekaan. Voin silti ymmärtää miksi jotkut kannattavat kuolemantuomiota. Itse olen vastustanut kuolemanrangaistusta koko ikäni. Kyllä, olen kyseenalaistanut omat mielipiteeni useita kertoja, mutta ei ole rikosta, josta kannattaisin kuolemantuomiota. En silti ole mikään "rikollisten hyysääjä". Murhaajat pitäisi lukita vankilaan loppuiäkseen ja avain heittää roskiin. Suomessa rikolliset pääsevät aivan liian lievillä tuomioilla. Elinikäinen vankeustuomio Suomeen.
- kkk
Elinkautinen syö vain turhaa verorahoja. Rahat sen sijaan voitaisi käyttää hyödyllisemminkin. Kuolemantuomio Suomeenkin.
- Leia
Mutta onko oikein päästää murhaaja niin helpolla että tunkee piikin suoneen? Kuolemantuomiokin on vain olemassa sen takia että säästettäisiin rahaa. Se on turhaa.
- Anssi
Mikä voisi olla parempi tapa säästää? Jenkeissä sentään elinkautinen on sanan varsinaisessa merkityksessä. Vankilat täyttyvät nopeammin kuin vankeja teloitetaan; jossain vaiheessa täytyy lisätä tilaa. Onko siis oikein pitkittää heidän odotustaan, tietävät mitä tuleman pitää.
- Adpal
Anssi kirjoitti:
Mikä voisi olla parempi tapa säästää? Jenkeissä sentään elinkautinen on sanan varsinaisessa merkityksessä. Vankilat täyttyvät nopeammin kuin vankeja teloitetaan; jossain vaiheessa täytyy lisätä tilaa. Onko siis oikein pitkittää heidän odotustaan, tietävät mitä tuleman pitää.
Yhdysvalloissa kuolemaantuomittu odottaa teloitustaan vuosikaudet. Tuona aikana valitusprosessi ja muut tuomioon liittyvät oikeusjutut tulevat maksamaan yhteiskunnalle enemmän kuin tuomitun pitäminen vankilassa lopun ikänsä.
Kiinan kaltaisissa maissa jossa tuomittu viedään joskus jopa suoraan tuomitsemisen jälkeen teloitettavaksi kuolemantuomio tulee tietysti yhteiskunnalle halvemmaksi.
- jennifer
mä en oo sunkaa todellakaan samaa mieltä. näin dokumentin kuolemaan tuomituista. sielä ei välttämättä tutkita edes koko juttua esim.monta syytöntäki on tapettu siis on rangasitu kuoleman rangaistukseen. mielestäni kuolemnarangaistus ei ole oikea tapa, vaikka niitä sun "kaheleitas"on niin ei niitä kumminkaa pitäs telottaa.en osaa oikeen selittää.toivottavasti tajuat.
- queen
Mielestäni JOKAINEN ansaitsee TOISEN mahdollisuuden.Mielestäni "verilöylyläiset" saisivat mennä kaikki LINNAAN ja virua siellä ELINKAUTISEN. Ja sen jälkeen katsottaisiin oppivatko he mitään. Muutenki tämän maailman yhetiskunta on JÄRJETÖN!Eikö maailmassa ole muka mitään muuta tapaa sopia erimielisyydet kun vain tappaa toisiaan?Oksettaa tämä...tää ei VOI OLLA TOTTA!!
- YKSIMIELINENAINA
Olen samaa mieltä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201943- 691906
- 381877
- 211741
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341449Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337