kuolemaan tuomittu

Anssi

Kaheleita mahtuu maailmaan enemmän kuin uskoisi. Ainoa oikea tuomio tällaiseen verilöylyyn on mielestäni kuolemantuomio. Jenkeissä on monia asioita, joiden järkevyyttä ei voi muuta kuin ihmetellä, mutta rangaistuspolitiikka on oikeissa uomissa; isosta rikoksesta iso kakku.

Isoon maahan mahtuu tietysti enemmän kaheleitakin.

8

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adpal

Minulta ei liikene myötätuntoa murhaajille, saati sitten Timothy McVeighin kaltaisille terroristeille. Toisaalta ei minulta liikene ymmärrystä murhaajien teloittamisellekaan. Voin silti ymmärtää miksi jotkut kannattavat kuolemantuomiota. Itse olen vastustanut kuolemanrangaistusta koko ikäni. Kyllä, olen kyseenalaistanut omat mielipiteeni useita kertoja, mutta ei ole rikosta, josta kannattaisin kuolemantuomiota. En silti ole mikään "rikollisten hyysääjä". Murhaajat pitäisi lukita vankilaan loppuiäkseen ja avain heittää roskiin. Suomessa rikolliset pääsevät aivan liian lievillä tuomioilla. Elinikäinen vankeustuomio Suomeen.

• kkk

Elinkautinen syö vain turhaa verorahoja. Rahat sen sijaan voitaisi käyttää hyödyllisemminkin. Kuolemantuomio Suomeenkin.

• Leia

Mutta onko oikein päästää murhaaja niin helpolla että tunkee piikin suoneen? Kuolemantuomiokin on vain olemassa sen takia että säästettäisiin rahaa. Se on turhaa.

• Anssi

Mikä voisi olla parempi tapa säästää? Jenkeissä sentään elinkautinen on sanan varsinaisessa merkityksessä. Vankilat täyttyvät nopeammin kuin vankeja teloitetaan; jossain vaiheessa täytyy lisätä tilaa. Onko siis oikein pitkittää heidän odotustaan, tietävät mitä tuleman pitää.

• Adpal
        Anssi kirjoitti:

Mikä voisi olla parempi tapa säästää? Jenkeissä sentään elinkautinen on sanan varsinaisessa merkityksessä. Vankilat täyttyvät nopeammin kuin vankeja teloitetaan; jossain vaiheessa täytyy lisätä tilaa. Onko siis oikein pitkittää heidän odotustaan, tietävät mitä tuleman pitää.

Yhdysvalloissa kuolemaantuomittu odottaa teloitustaan vuosikaudet. Tuona aikana valitusprosessi ja muut tuomioon liittyvät oikeusjutut tulevat maksamaan yhteiskunnalle enemmän kuin tuomitun pitäminen vankilassa lopun ikänsä.

Kiinan kaltaisissa maissa jossa tuomittu viedään joskus jopa suoraan tuomitsemisen jälkeen teloitettavaksi kuolemantuomio tulee tietysti yhteiskunnalle halvemmaksi.

• jennifer

mä en oo sunkaa todellakaan samaa mieltä. näin dokumentin kuolemaan tuomituista. sielä ei välttämättä tutkita edes koko juttua esim.monta syytöntäki on tapettu siis on rangasitu kuoleman rangaistukseen. mielestäni kuolemnarangaistus ei ole oikea tapa, vaikka niitä sun "kaheleitas"on niin ei niitä kumminkaa pitäs telottaa.en osaa oikeen selittää.toivottavasti tajuat.

• queen

Mielestäni JOKAINEN ansaitsee TOISEN mahdollisuuden.Mielestäni "verilöylyläiset" saisivat mennä kaikki LINNAAN ja virua siellä ELINKAUTISEN. Ja sen jälkeen katsottaisiin oppivatko he mitään. Muutenki tämän maailman yhetiskunta on JÄRJETÖN!Eikö maailmassa ole muka mitään muuta tapaa sopia erimielisyydet kun vain tappaa toisiaan?Oksettaa tämä...tää ei VOI OLLA TOTTA!!

• YKSIMIELINENAINA

Olen samaa mieltä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1943
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1877
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1449
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe