Oma poni mummolaan

Tonttu-apua

Niin minulla on suuri ongelma:

En ikinä saa omaa ponia edes mummolaan vaikka siellä on peltoa millä mitalla ja on olemassa niitä siirtotalleja mutta kun vastaus on aina tiukka EI!!
Kun koitin puhua mummolle niin se sanoi että saat tänne ponin jos saan lottovoiton..
Eli en saa ikinä ponia=(
Okei ymmärrän että jos hevonen säikähtää ja nousee pystyyn tai hyppää sivulle on mummolla vaikeat ja vaaralliset oltavat mutta kuitenkin.
Minä en pääse sinne aamusin ainakaan arkisin koska meiltä mummolaan on pitkä matka ja koitin selittää mummolle että jos hän viitsisi ruokkia ja viedä tarhaan ponin mutta se vaan että kun en tykkää hevosista ja en osaa hoitaa niitä.Sitten selitin että voin opettaa ja sillai ja kun sen ei tarvis taluttaa sitä tarhaan ku 10 metriä ja ruokkiminen sujuisi kuitenkin..



Mikä neuvoksi?

AUTTAKAA!!

P.S.Asialliset vastaukset KIITOS!!

6

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä_vaaain

      Parka mummo kun yrität pakottaa vanhaa ihmistä hoitaan SUN ponia, jota sun pitäis hoitaa. Äläs ny ole lapsellinen ja itsekäs, vaan mieti asiaa vähän tarkemmin!

    • Minä vain

      Oletko tietoinen siitä kuinka paljon hevosen/ponin ylläpito maksaa vuodessa? Hevosen/ponin elättämiseen ja siitä huolehtimiseen tarvitaan paljon muutakin kuin vain paljon peltoa. Oletan että olet nuori, todella nuori ja siksi suosittelen sulle että kävisit joltain tallilta kysymässä että pääsetkö hoitamaan poneja sinne. Hevoset/ponit eivät ole leluja vaan vaativia eläimiä ja siksi tarvitsevat asiantuntevan ihmisen lähelleen. Väärällä hoidolla voit tappaa lemmikkisi tai aiheuttaa sille vakavia sairauksia. Ja sekin viellä että et pääse ponia hoitamaan päivittäin vaan jätät sen muiden vastuulle on mielestäni huono juttu. Mummosi on oikeassa kun kieltää ponin hankinnan. Tutustu hevosmaailmaan rauhassa viellä muutama vuosi, ja tarkastele tilannetta sen jälkeen kiinnostaako koko hevosharrastus sinua enään. Se on ikävää että lapsille ostetaan ns. kesähevosia joiden tarpeet ja hoito laiminlyödään sen jälkeen kun innostus on kadonnut.

    • mMm.

      No sitte kannattaa oottaa et oot vanhempi ja on varaa laittaa poni jonnekki lähemmäs talliin. Itelläki tekis mieli ponia mutta vanhemmat kieltää ja se maksaa kuiteskin aika paljon rahaa ja aikaa ja tallivuokrat ruuat ja nämä on aika kalliita nykyajassa. Kannattaa oottaa viel pari vuotta.

    • hm.....

      Kannattaa vielä oottaa viel joku 3-2 vuott ja miten muka ajattelit maksaa tallivuokran,kengitykset,ruuat ynm......

    • Minä vain

      mun mielestä kannattaisi ottaa vaikka mieluummin kesäks ylläpitoon niin huomaisit itsekkin millaista on olla hevosen/ponin omistaja kun joka aamu heräät ruokkimaan ja muuta(jos meet mummolaas koko kesäks.) .Jaja se on ainakin halvempi vaihto ehto :) !

    • EhEeEi

      ei se ponikaan tykkää jos sen sinne mummolaan jätät yksin, ilman lajitoveria. Hevonen on laumaeläin, eikä laumaa tosiaankaan korvaa ihmisen seura. Lisäksi et voi pakottaa toista ihmistä ottamaan ponia hoidettavakseen ja omille mailleen, jos hän ei niin halua. Ehkä kannattais miettiä vielä ja hankkia lisää kokemusta. Hommaa hevonen sitten kun sinulla on varaa sellainen itse ostaa ja elättää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe