SIRKKA-IITAN PÄÄSIÄISSAARNAT
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8973207/43435066 ...
Adventismi ainoa oikea kristillinen
Nadasja-emilia 3.4.2010
...
Turhaan
Nadasja-emilia 2.4.2010 23:53
täällä ollaan käännyttämässä adventisteja ...
Se siitä. Mutta mitäs tämä on?
Kerrotaan Jeesuksen pääsiäisjuhlilla käskeneen Juudasta osatamaan kyyhkysen, jotta Hän voisi sen uhrata, kuten tapana oli. Jeesus ei kuitenkaan uhrannut, vaan ilkkuen katsoi kyttääviin lainvaatijoihin - ja päästi kyyhkysen vapaaksi. Jos Jeesus olisi uhrannut, niin olisivat
sanoneet, että eihän Jeesus tuonutkaan mitään uutta oppia. Mutta Jeesus antoi rakkaudenuhrin ja sellainen uhri meidänkin on annettava, jos tahdomme uhrata Jumalan mielen mukaisesti. Ei lakiuhri mitään ole Jumalan edessä, se todistaa vain omavanhurskaasta ajattelusta.
Matt. 5:24
niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa,
ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
Rakkauden riippusilta
Matt. 22:35
ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
36
"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38
Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39
Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40
Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Kymmenestä käskystä - laintauluista - et löydä niitä, sillä ne ovat
ylöspäin katsottaessa löydettävissä eikä itseen päin peilattaessa.
Ne kannattelevat lakia, ihmistä ja kristinuskoa.
Jaak. 2:8
Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan:
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
Matt. 7:12
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,
tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
Sirkka-Iitan pääsiäissaarnat
15
185
Vastaukset
- rakkaustako?
niinkuin itseäsi, kirjoittaa Kantola tuossa aloitus viestissä, mutta onko aloituksen otsikko lähimmäisen rakastamista, rakkauttakin näyttää olevan monenlaista.
- uteljas
On hyvä elämä ja on paha elämä. Ikuinen sielu valitkoon hyvän.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8970976/43445168
"Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut:
ihmisen elää iankaikkisesti, sen todistaa tämä Raamatun paikka:
'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'." Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja ELÄISI IANKAIKKISESTI!"
Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. 1. Moos. 3:22"Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista"
Israel myös ajettiin hajalle mutta kootaan parhaillaan.
Jeremia 33:7
' Minä käännän Juudan ja Israelin kohtalon, rakennan ne entiselleen.
8
Minä puhdistan niiden asukkaat kaikista synneistä, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan. He ovat tehneet syntiä ja rikkoneet minua vastaan. Mutta minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa.
9
Silloin koko maailman kansat saavat kuulla niistä hyvistä teoista, jotka olen tehnyt omalle kansalleni. Jerusalemin maine kansojen keskuudessa on minulle iloksi ja tuo minulle ylistystä ja kunniaa. Kansat ovat ymmällään ja peloissaan, kun kuulevat, miten paljon hyvyyttä ja menestystä minä suon Jerusalemille."
Vaikka 70x7 jos tarvis on. Miksi ärjyt kuoleman puolesta, kun Herran
uskollisuuden hedelmää pitäisi saarnata! Ihmistä ei voi pelastaa mikään
muu kuin Jumalan uskollisuus Kristuksessa. Kuuntele Pääsiäisen sanomaa!
Paholainen tahtoo puhua kuolemasta ja väittää sitä autuaaksi
tietämättömyydestä. Mutta ihminen söi hyvän- ja pahantiedon puusta ja
omassatunnossaan tietää, että jumalattoman kohtalo kuoleman jälkeen
on niin kauhistuttavaa tuskaa omassatunnossa, että kaiken omaisuutensa
myisi ja ostaisi pelastuksen, jos voisi rahalla autuuden ostaa.
Ap. t. 8:20
Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa!
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'- Ei etuoikeutta
AnttiVKantola kirjoitti:
"Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista"
Israel myös ajettiin hajalle mutta kootaan parhaillaan.
Jeremia 33:7
' Minä käännän Juudan ja Israelin kohtalon, rakennan ne entiselleen.
8
Minä puhdistan niiden asukkaat kaikista synneistä, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan. He ovat tehneet syntiä ja rikkoneet minua vastaan. Mutta minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa.
9
Silloin koko maailman kansat saavat kuulla niistä hyvistä teoista, jotka olen tehnyt omalle kansalleni. Jerusalemin maine kansojen keskuudessa on minulle iloksi ja tuo minulle ylistystä ja kunniaa. Kansat ovat ymmällään ja peloissaan, kun kuulevat, miten paljon hyvyyttä ja menestystä minä suon Jerusalemille."
Vaikka 70x7 jos tarvis on. Miksi ärjyt kuoleman puolesta, kun Herran
uskollisuuden hedelmää pitäisi saarnata! Ihmistä ei voi pelastaa mikään
muu kuin Jumalan uskollisuus Kristuksessa. Kuuntele Pääsiäisen sanomaa!
Paholainen tahtoo puhua kuolemasta ja väittää sitä autuaaksi
tietämättömyydestä. Mutta ihminen söi hyvän- ja pahantiedon puusta ja
omassatunnossaan tietää, että jumalattoman kohtalo kuoleman jälkeen
on niin kauhistuttavaa tuskaa omassatunnossa, että kaiken omaisuutensa
myisi ja ostaisi pelastuksen, jos voisi rahalla autuuden ostaa.
Ap. t. 8:20
Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa!
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'KUKA TÄNÄÄN ON OIKEA JUUTALAINEN?
Apostoli Paavali sanoo: "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus, se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu, vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä ei kirjaimessa."
Toisessa kohdassa Paavali sanoo:"Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Abrahamin lapsia."Eivätkö nämä ole selviä sanoja. Kaikki, jotka ovat ottaneet uskossa vastaan Jeesuksen Kristuksen, ovat Abrahamin lapsia, perillisiä lupauksen mukaan.
Juutalaisilla ei ole etuoikeutta. He eivät pelastu siksi, että ovat Abrahamin lihallisia sukulaisia.
Heidänkin, niinkuin muiden, on vastaanotettava Jeesus välimiehenään ihmisen ja Jumalan välillä pelastuakseen. Siksi Jeesus sanookin:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
"Ettei yksikään joka häneen uskoo, hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."Tämä on Raamatun sanaa!
Siksi olimmepa juutalaisia, arabeja, amerikkalaisia ruotsalaisi tai suomalaisia, saamme Jeesuksen Kristuksen kautta armon ja uskon ja Jumala hyväksyy meidät. Meidän on synnyttävä uudesti ylhäältä. Ei etuoikeutta kirjoitti:
KUKA TÄNÄÄN ON OIKEA JUUTALAINEN?
Apostoli Paavali sanoo: "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus, se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu, vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä ei kirjaimessa."
Toisessa kohdassa Paavali sanoo:"Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Abrahamin lapsia."Eivätkö nämä ole selviä sanoja. Kaikki, jotka ovat ottaneet uskossa vastaan Jeesuksen Kristuksen, ovat Abrahamin lapsia, perillisiä lupauksen mukaan.
Juutalaisilla ei ole etuoikeutta. He eivät pelastu siksi, että ovat Abrahamin lihallisia sukulaisia.
Heidänkin, niinkuin muiden, on vastaanotettava Jeesus välimiehenään ihmisen ja Jumalan välillä pelastuakseen. Siksi Jeesus sanookin:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
"Ettei yksikään joka häneen uskoo, hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."Tämä on Raamatun sanaa!
Siksi olimmepa juutalaisia, arabeja, amerikkalaisia ruotsalaisi tai suomalaisia, saamme Jeesuksen Kristuksen kautta armon ja uskon ja Jumala hyväksyy meidät. Meidän on synnyttävä uudesti ylhäältä."Minä olen tie ja totuus ja elämä ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
"Ettei yksikään joka häneen uskoo, hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Tämä on Raamatun Totuus.Sirkka-Iita kirjoitti:
"Ettei yksikään joka häneen uskoo, hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Tämä on Raamatun Totuus.Rakas lukija, ota elämän armolahja vastaan jo tänään, jos vielä olet
ulkopuolella elikkä Jumalan tuntemista vailla. Uskon lahjan kautta se
elämän lahja tulee.
Room. 6:23
Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Siirry kuolemasta elämään!
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Ef. 2:1
Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,- Eskatologi
Ei etuoikeutta kirjoitti:
Siksi olimmepa juutalaisia, arabeja, amerikkalaisia ruotsalaisi tai suomalaisia, saamme Jeesuksen Kristuksen kautta armon ja uskon ja Jumala hyväksyy meidät. Meidän on synnyttävä uudesti ylhäältä.Psalmi 89:32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
Jes. 62:4
Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.
Eskatologi Ei etuoikeutta kirjoitti:
Siksi olimmepa juutalaisia, arabeja, amerikkalaisia ruotsalaisi tai suomalaisia, saamme Jeesuksen Kristuksen kautta armon ja uskon ja Jumala hyväksyy meidät. Meidän on synnyttävä uudesti ylhäältä.[][][] Kuka on oikea juutalainen tänään?
Ei etuoikeutta
4.4.2010 02:33 [][][]
Eikö juutalaisella muka tänä pääsiäisenäkään ole etuoikeutta Herran edessä? Lue ja paljasta itsellesi olevasi valehtelija - jos uskallat lukea!:
Room. 1:16
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin,
sitten MYÖS kreikkalaiselle.
Room. 2:10
mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä,
mikä hyvä on, juutalaiselle ENSIN, sitten myös kreikkalaiselle!
Suomalaisesta ei mitään sanota, mutta uskon että kreikkalaisella
tarkoitetaan kaikkia pakanakansoja ja heimoja ja sukuja.
Entä oikean juutalaisen määritelmä Kristuksen opissa: Tällainen:
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä:
"Katso, oikea israelilainen, jossa EI VILPPIÄ ole!"
Kyllä meille pakanoillekin, "koiranpenikoille", armo tarjolla on.
Mutta miten voit nöyrtyä armon alle, kun niin ylimielisesti suhtaudut
israelilaisiin?- Paavaliko typerä?
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Kuka on oikea juutalainen tänään?
Ei etuoikeutta
Eikö juutalaisella muka tänä pääsiäisenäkään ole etuoikeutta Herran edessä? Lue ja paljasta itsellesi olevasi valehtelija - jos uskallat lukea!:
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin,
israelilaisiin?Apostoli Paavali sanoo: "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus, se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu, vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä ei kirjaimessa."
Siksi olimmepa juutalaisia, arabeja, amerikkalaisia ruotsalaisi tai suomalaisia, saamme Jeesuksen Kristuksen kautta armon ja uskon ja Jumala hyväksyy meidät. Meidän on synnyttävä uudesti ylhäältä. - peastuksen suhteen,
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Kuka on oikea juutalainen tänään?
Ei etuoikeutta
israelilaisiin?sillä He eivät pelastu siksi, että ovat Abrahamin lihallisia sukulaisia.
Heidänkin, niinkuin meidän muidenkin, on vastaanotettava Jeesus välimiehenään ihmisen ja Jumalan välillä pelastuakseen. peastuksen suhteen, kirjoitti:
sillä He eivät pelastu siksi, että ovat Abrahamin lihallisia sukulaisia.
Heidänkin, niinkuin meidän muidenkin, on vastaanotettava Jeesus välimiehenään ihmisen ja Jumalan välillä pelastuakseen.Yksilöinä juutalaisille ensin julistettiin 12 apostolin voimin ja jonkin ajan
kuluttua saimme me pakanat Paavalin. J.Iskariotin tilallehan valittiin
galilealainen Mattias ja Paavali on sitten 13. apostoli, ihan meitä varten.
Sama armon vastaanottaminen yksilöinä, siinä ollaan toki samalla viivalla.
Kansana ovat etuoikeutettu, me olemme ikäänkuin häävieraat.
Näin on, usko tai älä, mutta "usko ei ole joka miehen".
Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.- Erilainen adventisti
Paavaliko typerä? kirjoitti:
Siksi olimmepa juutalaisia, arabeja, amerikkalaisia ruotsalaisi tai suomalaisia, saamme Jeesuksen Kristuksen kautta armon ja uskon ja Jumala hyväksyy meidät. Meidän on synnyttävä uudesti ylhäältä.Juutalaisen puolesta voisi kuollakkin, jos sillä jotain voisi, sillä niin rakas tuo Messiaan
lahjoittanut kansa on meille Jeesuksen odottajille.
1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
Paavali toteaa toisaalla että Israelista pelastuu lopulta vain kolmannes,
kolmasosa viimeisten päivien melskeessä olevista. - Israel...
AnttiVKantola kirjoitti:
Yksilöinä juutalaisille ensin julistettiin 12 apostolin voimin ja jonkin ajan
kuluttua saimme me pakanat Paavalin. J.Iskariotin tilallehan valittiin
galilealainen Mattias ja Paavali on sitten 13. apostoli, ihan meitä varten.
Sama armon vastaanottaminen yksilöinä, siinä ollaan toki samalla viivalla.
Kansana ovat etuoikeutettu, me olemme ikäänkuin häävieraat.
Näin on, usko tai älä, mutta "usko ei ole joka miehen".
Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.on Jumalan esikoiskansa ja uskon senkin, että israelilaiset tulevat vielä kääntymään suuressa määrin pois juutalaisuudesta kristinuskoon, kunhan Jumala sallii sen esteen poistua mikä vielä pidättää.
Israel... kirjoitti:
on Jumalan esikoiskansa ja uskon senkin, että israelilaiset tulevat vielä kääntymään suuressa määrin pois juutalaisuudesta kristinuskoon, kunhan Jumala sallii sen esteen poistua mikä vielä pidättää.
Jer. 33:24
"Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
(Jeremia 33:14-26)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2001546
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58961Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85902
- 53826
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t264738Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10730Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä338681Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58674Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74666