Halosta ei napostellut

setori

Tasavallan Presidentti Tarja Halosta ei Mannerheimin muistojuhla napostellut. Hän oli muotimessuilla Tom of Finlandin muistotilaisuudessa. Löysi oikein kivan käsiveskan sieltä messuilta. Talvisodan muistojuhlaankaan ei ylipäällikkö kerennyt, liekö ollut käsirautojen avain hukassa.

11

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänestin silti Ahoa

      Turvallista havaita että olemme viimein saaneet tukevasti nykyaikaa seuraavan pressan.

      Hirvitti katsoa kun edeltäjät elivät menneisyydessä ja kävivät laulamassa patsaille milloin missäkin juhlassa.

      • Airo

        Voi kuule, elämme sekä nykyhetkeä, mennyttä että tulevaa. On muistettava historia, opittava siitä, kunnioitettava ja vaalittava hyviä asioita ja myös kartettava huonoja. Tulevaisuudesta on nähtävä muutakin kuin Nokian kurssi. Myös tulevaisuuden yhteiskunta tarvitsee ihanteita ja perinteitä. Ilman niitä kulttuuri häviää. Mannerheim on Suomen historian merkittävimpiä hahmoja, ei mikä tahansa patsas. Enemmistö Suomen kansasta pitää häntä arvossa. Näin ollen Halosen temppu ei ollut pelkästään tyylitön, vaan myös typerä. Uurnilla hänetkin punnitaan. Otetaan parhaat asiat niin historiasta, tulevaisuudesta kuin nykyhetkestäkin.


      • Ahoa äänestänyt
        Airo kirjoitti:

        Voi kuule, elämme sekä nykyhetkeä, mennyttä että tulevaa. On muistettava historia, opittava siitä, kunnioitettava ja vaalittava hyviä asioita ja myös kartettava huonoja. Tulevaisuudesta on nähtävä muutakin kuin Nokian kurssi. Myös tulevaisuuden yhteiskunta tarvitsee ihanteita ja perinteitä. Ilman niitä kulttuuri häviää. Mannerheim on Suomen historian merkittävimpiä hahmoja, ei mikä tahansa patsas. Enemmistö Suomen kansasta pitää häntä arvossa. Näin ollen Halosen temppu ei ollut pelkästään tyylitön, vaan myös typerä. Uurnilla hänetkin punnitaan. Otetaan parhaat asiat niin historiasta, tulevaisuudesta kuin nykyhetkestäkin.

        Mannerheim edusti myös monia huonoja arvoja. Syntilista on pitkä, ja se sisältää tempauksia joita monet eivät halua muistella.

        Historiankirjoitusta on viimevuosina tarkistettu moneen kertaan. Valkoinen "totuus" on väistynyt neutraalimman totuuden tieltä.

        Mannerheimin merkitystä on jatkuvasti ylikorostettu. Ehkä presidenttimmekin halusi poisjäännillään vihjata siihen suuntaan.


      • Masa
        Airo kirjoitti:

        Voi kuule, elämme sekä nykyhetkeä, mennyttä että tulevaa. On muistettava historia, opittava siitä, kunnioitettava ja vaalittava hyviä asioita ja myös kartettava huonoja. Tulevaisuudesta on nähtävä muutakin kuin Nokian kurssi. Myös tulevaisuuden yhteiskunta tarvitsee ihanteita ja perinteitä. Ilman niitä kulttuuri häviää. Mannerheim on Suomen historian merkittävimpiä hahmoja, ei mikä tahansa patsas. Enemmistö Suomen kansasta pitää häntä arvossa. Näin ollen Halosen temppu ei ollut pelkästään tyylitön, vaan myös typerä. Uurnilla hänetkin punnitaan. Otetaan parhaat asiat niin historiasta, tulevaisuudesta kuin nykyhetkestäkin.

        Marskiin liityvä henkilönpalvonta sai akanaan laajat mittasuhteen. Kuvia ja patsaita oli jokaisessa oikeamielisessä kodissa. Meno oli kuin Pohjois-Koreassa parhaimmillaan.


      • Hyvä Halonen!
        Masa kirjoitti:

        Marskiin liityvä henkilönpalvonta sai akanaan laajat mittasuhteen. Kuvia ja patsaita oli jokaisessa oikeamielisessä kodissa. Meno oli kuin Pohjois-Koreassa parhaimmillaan.

        Eiköhän se riitä, että Suomessa vietetään suurin menoin Mannerheimin syntymäpäivää. Jos pressa jää pois puolustusvoimien lippujuhlasta niin sitten on aihetta meteliin.

        Käsi pystyyn kaikki ne, jotka itse jollakin lailla viettivät kohun aiheuttanutta muistopäivää...


      • Masa
        Hyvä Halonen! kirjoitti:

        Eiköhän se riitä, että Suomessa vietetään suurin menoin Mannerheimin syntymäpäivää. Jos pressa jää pois puolustusvoimien lippujuhlasta niin sitten on aihetta meteliin.

        Käsi pystyyn kaikki ne, jotka itse jollakin lailla viettivät kohun aiheuttanutta muistopäivää...

        Aivan!Ymmärrän 50-vuotis syntymäpäivien juhlinnan, mutta 50-vuotis kuolinpäivät menee jo vähän liian pitkälle.


    • g54reaqd

      paska presidentti, joop.

      • että semmosta

      • fdÖLöfllfödlöflöflöf

        halonen on koko vasemmiston pressa, eli alle viides osan suomalaisista.

        soini pressaksi.


    • Tarja Halonen, olet

      Tarja Halonen, olet perseestä!

      facebook ryhmä, liity sinäkin.

    • Iivan

      kutsuakkaan niin arvokkaaseen tilaisuuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      59
      877
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      594
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      36
      554
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      106
      520
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe