Tasavallan Presidentti Tarja Halosta ei Mannerheimin muistojuhla napostellut. Hän oli muotimessuilla Tom of Finlandin muistotilaisuudessa. Löysi oikein kivan käsiveskan sieltä messuilta. Talvisodan muistojuhlaankaan ei ylipäällikkö kerennyt, liekö ollut käsirautojen avain hukassa.
Halosta ei napostellut
11
581
Vastaukset
- äänestin silti Ahoa
Turvallista havaita että olemme viimein saaneet tukevasti nykyaikaa seuraavan pressan.
Hirvitti katsoa kun edeltäjät elivät menneisyydessä ja kävivät laulamassa patsaille milloin missäkin juhlassa.- Airo
Voi kuule, elämme sekä nykyhetkeä, mennyttä että tulevaa. On muistettava historia, opittava siitä, kunnioitettava ja vaalittava hyviä asioita ja myös kartettava huonoja. Tulevaisuudesta on nähtävä muutakin kuin Nokian kurssi. Myös tulevaisuuden yhteiskunta tarvitsee ihanteita ja perinteitä. Ilman niitä kulttuuri häviää. Mannerheim on Suomen historian merkittävimpiä hahmoja, ei mikä tahansa patsas. Enemmistö Suomen kansasta pitää häntä arvossa. Näin ollen Halosen temppu ei ollut pelkästään tyylitön, vaan myös typerä. Uurnilla hänetkin punnitaan. Otetaan parhaat asiat niin historiasta, tulevaisuudesta kuin nykyhetkestäkin.
- Ahoa äänestänyt
Airo kirjoitti:
Voi kuule, elämme sekä nykyhetkeä, mennyttä että tulevaa. On muistettava historia, opittava siitä, kunnioitettava ja vaalittava hyviä asioita ja myös kartettava huonoja. Tulevaisuudesta on nähtävä muutakin kuin Nokian kurssi. Myös tulevaisuuden yhteiskunta tarvitsee ihanteita ja perinteitä. Ilman niitä kulttuuri häviää. Mannerheim on Suomen historian merkittävimpiä hahmoja, ei mikä tahansa patsas. Enemmistö Suomen kansasta pitää häntä arvossa. Näin ollen Halosen temppu ei ollut pelkästään tyylitön, vaan myös typerä. Uurnilla hänetkin punnitaan. Otetaan parhaat asiat niin historiasta, tulevaisuudesta kuin nykyhetkestäkin.
Mannerheim edusti myös monia huonoja arvoja. Syntilista on pitkä, ja se sisältää tempauksia joita monet eivät halua muistella.
Historiankirjoitusta on viimevuosina tarkistettu moneen kertaan. Valkoinen "totuus" on väistynyt neutraalimman totuuden tieltä.
Mannerheimin merkitystä on jatkuvasti ylikorostettu. Ehkä presidenttimmekin halusi poisjäännillään vihjata siihen suuntaan. - Masa
Airo kirjoitti:
Marskiin liityvä henkilönpalvonta sai akanaan laajat mittasuhteen. Kuvia ja patsaita oli jokaisessa oikeamielisessä kodissa. Meno oli kuin Pohjois-Koreassa parhaimmillaan.
- Hyvä Halonen!
Masa kirjoitti:
Marskiin liityvä henkilönpalvonta sai akanaan laajat mittasuhteen. Kuvia ja patsaita oli jokaisessa oikeamielisessä kodissa. Meno oli kuin Pohjois-Koreassa parhaimmillaan.
Eiköhän se riitä, että Suomessa vietetään suurin menoin Mannerheimin syntymäpäivää. Jos pressa jää pois puolustusvoimien lippujuhlasta niin sitten on aihetta meteliin.
Käsi pystyyn kaikki ne, jotka itse jollakin lailla viettivät kohun aiheuttanutta muistopäivää... - Masa
Hyvä Halonen! kirjoitti:
Eiköhän se riitä, että Suomessa vietetään suurin menoin Mannerheimin syntymäpäivää. Jos pressa jää pois puolustusvoimien lippujuhlasta niin sitten on aihetta meteliin.
Käsi pystyyn kaikki ne, jotka itse jollakin lailla viettivät kohun aiheuttanutta muistopäivää...Aivan!Ymmärrän 50-vuotis syntymäpäivien juhlinnan, mutta 50-vuotis kuolinpäivät menee jo vähän liian pitkälle.
- g54reaqd
paska presidentti, joop.
- fdÖLöfllfödlöflöflöf
halonen on koko vasemmiston pressa, eli alle viides osan suomalaisista.
soini pressaksi.
- Tarja Halonen, olet
Tarja Halonen, olet perseestä!
facebook ryhmä, liity sinäkin. - Iivan
kutsuakkaan niin arvokkaaseen tilaisuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415