Minäkö vastustan siltaa ja tietä ?

Eija Kiviharju-Ketol

Olen useista kommenteista huomannut, että minun luullaan vastaustavan tietä ja siltaa välille Kangas- Annala.

En vastusta ko. hanketta kunhan oikeat lukemat kustannuksista tuodaan kuntalaisten tietoon.

Minä vastustan n. 5 milj. kallimmaksi tulevaa hanketta, josta ei kuntalaisille tiedoteta.

Minä en pidä siitä, että kuntalaiset asetetaan ahdinkoon nousevan veroprosentin kera, kun todelliset lukemat selviävät.
Tiehallintopiiri on esittänyt laskelmat sillasta ja tiestä v. 2007. Lukemat ovat yhtä kaukana kuin yö päivästä, Kauhavan laskelmiin.

Kunhan silta ja tie tehdään lupausten mukaisesti, eli kaksi rekkaa mahtuu ohittamaan toisensa tiellä ilman 5 km. peruutusta, kannatan hanketta.
Tärkein asia:

Rakennustoimikunta tai Kauhava esittää todelliset kustannukset viimeistä senttiä myöten kuntalaisille.

Mm. tienhoitokulut, maksetut summat maatansa myyneille, tietoimituksen mukainen tie, ilman oikomista.

Eli: sillä hetkellä kun todelliset lukemat esitetään ja tiestä sekä sillasta tehdään kuntaliitossopimuksen mukainen todellisuuteen perustuva laskelma, sanon:

Hyvä asia ja tervetuloa tie ja silta.

Vastustan siis vain alimitoitettua ja kuntalaisia harhaan johtavaa tiedoittamista kustannuksista.

Olen itse myös kuntalainen enkä hyväksy, että minua kuntalaisena johdetaan harhaan kustannuksilla jotka koituvat maksettavakseni myöhemmin.

63

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten tiedoitit

      sen kuntalaisille, että tie tulee 5 miljoonaa ajateltua kallimmaksi, eikä siten kannata rakentaa, kun sillä rahalla saa 150 vuotta linja-auto kiertää hakemassa joka päivä kankaalaiset kaupoille keskustaan.

      • jo aikaasemmin

        jo aikaasemmin kirjootanu saman asian.Ei meinaa mennä perille millään.


      • maksumies

        Muunmuassa minun rahoja. Kyllä on kumma kun sellaaset muka määräälöö
        jokkei on tianannu työnteolla euroakaan Ylihärmään. Kyllä on naamaa!!!!


    • .lappo.

      Turkuun on tehty romahtamaisillaan olevan sillan suhteen suunnitelma, jossa todetaan korjaamisen tai uuden rakentamisen maksavan noin 10M€. Turun myllysilta on 20 metriä leveä ja noin 90 metriä pitkä, Kauhavalle suunniteltu 5,5 metriä leveä, ja noin 85 pitkä. Tästäkin voi jo päätellä että suuntaa antava hinta sillalle on se 2,5M€, koska Kauhavan silta on lähes saman pituinen, mutta noin neljännes leveydestä. Siltoja on toki monenlaisia, mutta hinta tuskin tuosta kauas heittää. Tien rakentamisen kustannukset tuohon päälle, asfaltoitua, yhteensä kaksi kaistaista tietä jossa rekat pääsee toistensa ohi ilman peruuttamisia, eli noin 8 metriä leveää tietä sellaisella pohjalla, joka ei pilaa tietä heti ensimmäisten routien jälkeen, tälle on vaikea sanoa edes suuntaa antavaa hintaa, johtuen siitä että pohja on mitä on koko alajoella. Siltoja täytyy myös peruskorjata aika ajoin, ja sen hintaa on mahdoton sanoa.

      • Maharoton arvio??

        Asfaltoitu tie? Mitäs se maksaa, jos rahat uppoaa pelekkään siltaan?


      • 16+1

      • vaikuttaa myös

      • 4fefef
        vaikuttaa myös kirjoitti:

        maa-aninesten kuljetus, esim. jos murske voidaan tehdä ihan viereisestä kalliosta, se vähentää kustannuksia.

        Meinaatko että sinne raahataan murskauskoneet ym, ja hankitaan luvat ym kallion posauttelemiseen yhden tien takia?


      • rtvrv
        Maharoton arvio?? kirjoitti:

        Asfaltoitu tie? Mitäs se maksaa, jos rahat uppoaa pelekkään siltaan?

        Kait se jonkin verran maksaa, ei siihen tietenkään mitään hiekkatietä sentän tule, jos oikeasti kuvittelee että siinä rekat menee...


      • mistä ne
        4fefef kirjoitti:

        Meinaatko että sinne raahataan murskauskoneet ym, ja hankitaan luvat ym kallion posauttelemiseen yhden tien takia?

        sitten murskeen ajaa, Ylivieskastako?


      • tgrgtrgr
        mistä ne kirjoitti:

        sitten murskeen ajaa, Ylivieskastako?

        on niitä louhimoja lähempänäkin, ja se lähin taitaa löytyä lapuan ja kauhavan välistä voitilanjärven läheltä.


      • rekkamies 100

        Voin olla väärässä, mutta käsittääkseni tietä ei tulla päällystämään, koska rakennekerrokset ovat niin pienet kyseisellä tiellä (suunnitelmien mukaan), ettei sen päälle voi päällystää ja eihän se tie muutenkaan tule kestämään esim: rekkoja tai muuta raskasta kalustoa. Tiellä tulee ilmeisesti olemaan painorajoitus lähes ympäri vuoden.


    • ghgjhjhdhdh

      Se nyt kumma jos ei kokonainen kaupunki saa pientä tienpätkää rakennettua,kun esim metsäteitä rakennetaan ja korjataan hurjat määrät ja metsänomistajat maksaa suoraan omasta pussistaan.

      • sitä tietä,

        vaan puolet, valtio maksaa toisenpuolen eli palkansaajat.


      • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

        Ketä varten sitä tienpätkää oikeen rakennetaan. Ja vielä siltaa. Eihän sitä kukaan käytä kun kankaalaisilla ei ole asiaa Kauhavalle ja mahtaako Kauhavaasilla olla Kankaalle.


      • mndmddmm
        sitä tietä, kirjoitti:

        vaan puolet, valtio maksaa toisenpuolen eli palkansaajat.

        Rahat ei mene teihin vaan näiden palkansaaja metsäherrojen palkkoihin.


      • leppikytö
        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ kirjoitti:

        Ketä varten sitä tienpätkää oikeen rakennetaan. Ja vielä siltaa. Eihän sitä kukaan käytä kun kankaalaisilla ei ole asiaa Kauhavalle ja mahtaako Kauhavaasilla olla Kankaalle.

        hommaa nuata hihhulien kokouksia jos sä kerran oot sillan kannattaja? Sähån oot kankaan täystuho.Kauhavallahan on jo lentokenttä, eikai kiitorataa enää Kankahalle tarvita?


    • 2000000 €

      "Kannatamme Kankaan ja Annalan sekä lähialueiden asukkaiden vastikään jätettyä tie- ja siltahanketta vastustavaa kuntalaisaloitetta. Vetoamme voimakkaasti Kauhavan johtoon ja päättäjiin, jotta he luopuisivat tästä kansallismaisemaa tuhoavasta tie- ja siltahankkeesta. "

      Allekirjoittanut:
      187 Eija Kiviharju-Ketola Ylihärmä 3.12.2009 19:57

      http://www.adressit.com/annalakangas

      Pitäisikö siis käydä pyyhkimässä allekirjoitus pois adressista?

      • Mistäköhän on voinut tulla sellainen ajatus mieleen, että Eija vastustaa sillan rakentamista...


      • painekyllästynyt
        mave kirjoitti:

        Mistäköhän on voinut tulla sellainen ajatus mieleen, että Eija vastustaa sillan rakentamista...

        Tuo akkahan on ihan pelle sarjaa.


      • saaraanko alennusta
        painekyllästynyt kirjoitti:

        Tuo akkahan on ihan pelle sarjaa.

        sillasta jos toretaan oikein virallisesti että pelle mikä pelle. Tulooko vaikka 3 miljoonaa halavemmaksi tien sillan teko?
        Sillä ei juurikaa oo väliä kuka pitää ja ketäkin arvossa tai narrina. Loppulaskulla on väliä. Saaraanko ilmaaset työmiehet vai ilmaaset värkit?
        Jos turuun siltaa vertaa. Jos se maksaa 10 miljoonaa, niin paljonko tapaa talojen kustannusarviot pienentyä kun yhtä sivua pienennetään jonkin verran. Menöökö kustannukset taloossaki neljäsosahan?
        Eli nyt tarvitaha konstia jolla saaraan kustannuksia alaha. Jos jonku ihimisen luokittelu auttaa niin hyvä.


      • ole varakkaita
        saaraanko alennusta kirjoitti:

        sillasta jos toretaan oikein virallisesti että pelle mikä pelle. Tulooko vaikka 3 miljoonaa halavemmaksi tien sillan teko?
        Sillä ei juurikaa oo väliä kuka pitää ja ketäkin arvossa tai narrina. Loppulaskulla on väliä. Saaraanko ilmaaset työmiehet vai ilmaaset värkit?
        Jos turuun siltaa vertaa. Jos se maksaa 10 miljoonaa, niin paljonko tapaa talojen kustannusarviot pienentyä kun yhtä sivua pienennetään jonkin verran. Menöökö kustannukset taloossaki neljäsosahan?
        Eli nyt tarvitaha konstia jolla saaraan kustannuksia alaha. Jos jonku ihimisen luokittelu auttaa niin hyvä.

        maajusseja, nehän maksaa CAP-tuen kymmenyksellä per tila tuollaisen tienpätkän ja sillan, sitähän varten nämä luonnonhaitta ja ymäristötuet on?


      • köyhiä
        ole varakkaita kirjoitti:

        maajusseja, nehän maksaa CAP-tuen kymmenyksellä per tila tuollaisen tienpätkän ja sillan, sitähän varten nämä luonnonhaitta ja ymäristötuet on?

        ookkaan, paitsi tua................Junttispäät olis teheny jo aikaa tuallaasen sillan, mutta ei aivan joka paikkahan taharo keritä!


      • Vihdoinkin!
        köyhiä kirjoitti:

        ookkaan, paitsi tua................Junttispäät olis teheny jo aikaa tuallaasen sillan, mutta ei aivan joka paikkahan taharo keritä!

        kuinka moni sitä siltaa ja tietä tätänykyä tarvitsisi vaikkapa päivittäin! Onko sen rakentamiseen muuta tarvetta tai syytä, kuin se, että se on jossain sopimuksessa?


      • kukaan.
        Vihdoinkin! kirjoitti:

        kuinka moni sitä siltaa ja tietä tätänykyä tarvitsisi vaikkapa päivittäin! Onko sen rakentamiseen muuta tarvetta tai syytä, kuin se, että se on jossain sopimuksessa?

        tarvitte mutta olis mukava olemas. Eija pääsis asioollensa,sen takia vaan.


      • siinä
        kukaan. kirjoitti:

        tarvitte mutta olis mukava olemas. Eija pääsis asioollensa,sen takia vaan.

        suunnitelmassa ollut, että kankaalla tie päättyisi kankaantiehen noin 200 metrin päähän Eijan kartanosta?


      • vähemmän varakas
        ole varakkaita kirjoitti:

        maajusseja, nehän maksaa CAP-tuen kymmenyksellä per tila tuollaisen tienpätkän ja sillan, sitähän varten nämä luonnonhaitta ja ymäristötuet on?

        Rahaa löytyy isänniltä ja muiltakin kun sais nua pualijauhooset pois höpäjämästä ja
        saataas rauhas keskittyä hankkeeseen.


      • Ny tais mennä vähä
        vähemmän varakas kirjoitti:

        Rahaa löytyy isänniltä ja muiltakin kun sais nua pualijauhooset pois höpäjämästä ja
        saataas rauhas keskittyä hankkeeseen.

        Heh, heh, mite ne rahat tulee "isänniltä ja muiltakin" sillan tekohon?
        Ja tulooko maanrakennustyät jotenki halavemmaks "jos saa rauhas keskittyä hankkeeseen."
        Muahh, kerropa vaa näitä vastauksia. Niille olis muissaki pitäjiss käyttöö, jos rahua nuan vain saa.


      • bbbgfgd
        Ny tais mennä vähä kirjoitti:

        Heh, heh, mite ne rahat tulee "isänniltä ja muiltakin" sillan tekohon?
        Ja tulooko maanrakennustyät jotenki halavemmaks "jos saa rauhas keskittyä hankkeeseen."
        Muahh, kerropa vaa näitä vastauksia. Niille olis muissaki pitäjiss käyttöö, jos rahua nuan vain saa.

        Ei järjestetä talkoita,tuollainen pätkä kyllä hoituis talkoomeiningillä..Traktoreita alueelta löytyy joilla vähemmän vaativammat hommat sais hoidettua ilman suuria kustannuksia.


      • vanhapappa
        Ny tais mennä vähä kirjoitti:

        Heh, heh, mite ne rahat tulee "isänniltä ja muiltakin" sillan tekohon?
        Ja tulooko maanrakennustyät jotenki halavemmaks "jos saa rauhas keskittyä hankkeeseen."
        Muahh, kerropa vaa näitä vastauksia. Niille olis muissaki pitäjiss käyttöö, jos rahua nuan vain saa.

        enne sitä tehtihin talkoolla kaikki yhteiset hankkeet, nykyjähän raktoritkin ovat talon kokoisia, eiköhän niillä jotakin saisi porukas aikahan.


      • Eija Kiviharju-Ketol

        Onko kovin vaikeaa ymmärtää, että kannatan siltaa ja tietä kunhan kustannukset kerrotaan totuuden mukaisesti.
        Kustannuksiltaan alimitoitettua tietä ja siltaa minä vastustan.

        Vastustan myös sitä, että maanomistajille oli lähetty ehdotus tiestä joka ei noudattanut tielinjausta.

        Haluan tietää: Paljonko Kauhava ( eli me kuntalaiset) maksaa maanomistajille maasta, paljonko maksaa oikeasti tie jossa rekat pystyvät toisensa ohittamaan, paljonko maksaa tien ja sillan hoito, miksi Annalan "tieosuus" on nyt jätetty laskelmista pois, miksi tiehallintopiiri on laskenut sillan ja tien Kauhavan ilmoittamilla tiedoilla maksavan n 6. milj euroa?

        Liian monta MIKSI ja PALJONKO kysymystä kertoo rakennuslautakunnan pätemättömyydestä tai kuntalaisten tahallisesta harhaanjohtamisesta kustannusten suhteen.

        Jokainen voi vapaasti valita uskooko rakennuslautakuntaa vaiko tiehallintopiiriä, jossa ammattitaito on taattu.

        Eli, minun ei tarvitse käydä pyyhkimässä pois allekirjoitustani adressiin.
        Valitettava totuus, (ehkä sinun mielestäsi) on: En hyväksy alimitoitettua ja kuntalaisia harhaanjohtavaa tietoa.

        Tottahan minä tiedän, että useimmat nimimerkillä kirjoittajat eivät ole edes täältä päin. Joillakin kun on aikaa vaikka Inarista saakka ottaa kantaa asioihin mistä ei tiedä yhtään mitään. Tämä tuli loistavasti esiin erään kommentin yhteydessä: Kalliosta räjäyttämällä saa täytemaata.

        Kalliosta?

        Missähän täällä on kallioita räjäytettäväksi täytemaaksi?


      • varokaatte rosvoja!
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Onko kovin vaikeaa ymmärtää, että kannatan siltaa ja tietä kunhan kustannukset kerrotaan totuuden mukaisesti.
        Kustannuksiltaan alimitoitettua tietä ja siltaa minä vastustan.

        Vastustan myös sitä, että maanomistajille oli lähetty ehdotus tiestä joka ei noudattanut tielinjausta.

        Haluan tietää: Paljonko Kauhava ( eli me kuntalaiset) maksaa maanomistajille maasta, paljonko maksaa oikeasti tie jossa rekat pystyvät toisensa ohittamaan, paljonko maksaa tien ja sillan hoito, miksi Annalan "tieosuus" on nyt jätetty laskelmista pois, miksi tiehallintopiiri on laskenut sillan ja tien Kauhavan ilmoittamilla tiedoilla maksavan n 6. milj euroa?

        Liian monta MIKSI ja PALJONKO kysymystä kertoo rakennuslautakunnan pätemättömyydestä tai kuntalaisten tahallisesta harhaanjohtamisesta kustannusten suhteen.

        Jokainen voi vapaasti valita uskooko rakennuslautakuntaa vaiko tiehallintopiiriä, jossa ammattitaito on taattu.

        Eli, minun ei tarvitse käydä pyyhkimässä pois allekirjoitustani adressiin.
        Valitettava totuus, (ehkä sinun mielestäsi) on: En hyväksy alimitoitettua ja kuntalaisia harhaanjohtavaa tietoa.

        Tottahan minä tiedän, että useimmat nimimerkillä kirjoittajat eivät ole edes täältä päin. Joillakin kun on aikaa vaikka Inarista saakka ottaa kantaa asioihin mistä ei tiedä yhtään mitään. Tämä tuli loistavasti esiin erään kommentin yhteydessä: Kalliosta räjäyttämällä saa täytemaata.

        Kalliosta?

        Missähän täällä on kallioita räjäytettäväksi täytemaaksi?

        oikehen kirijootit, miksei vastauksia tuu sulle ja kuntalaaselle?


      • fshghdghh
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Onko kovin vaikeaa ymmärtää, että kannatan siltaa ja tietä kunhan kustannukset kerrotaan totuuden mukaisesti.
        Kustannuksiltaan alimitoitettua tietä ja siltaa minä vastustan.

        Vastustan myös sitä, että maanomistajille oli lähetty ehdotus tiestä joka ei noudattanut tielinjausta.

        Haluan tietää: Paljonko Kauhava ( eli me kuntalaiset) maksaa maanomistajille maasta, paljonko maksaa oikeasti tie jossa rekat pystyvät toisensa ohittamaan, paljonko maksaa tien ja sillan hoito, miksi Annalan "tieosuus" on nyt jätetty laskelmista pois, miksi tiehallintopiiri on laskenut sillan ja tien Kauhavan ilmoittamilla tiedoilla maksavan n 6. milj euroa?

        Liian monta MIKSI ja PALJONKO kysymystä kertoo rakennuslautakunnan pätemättömyydestä tai kuntalaisten tahallisesta harhaanjohtamisesta kustannusten suhteen.

        Jokainen voi vapaasti valita uskooko rakennuslautakuntaa vaiko tiehallintopiiriä, jossa ammattitaito on taattu.

        Eli, minun ei tarvitse käydä pyyhkimässä pois allekirjoitustani adressiin.
        Valitettava totuus, (ehkä sinun mielestäsi) on: En hyväksy alimitoitettua ja kuntalaisia harhaanjohtavaa tietoa.

        Tottahan minä tiedän, että useimmat nimimerkillä kirjoittajat eivät ole edes täältä päin. Joillakin kun on aikaa vaikka Inarista saakka ottaa kantaa asioihin mistä ei tiedä yhtään mitään. Tämä tuli loistavasti esiin erään kommentin yhteydessä: Kalliosta räjäyttämällä saa täytemaata.

        Kalliosta?

        Missähän täällä on kallioita räjäytettäväksi täytemaaksi?

        On ymmärtää että kannatat siltaa ja olet kuitenkin menny laittamaan nimes siltaa vastustavaan adressiin!
        Eihän tuossa ole mitään logiikkaa eikä järkeä.


      • ghjghgg
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Onko kovin vaikeaa ymmärtää, että kannatan siltaa ja tietä kunhan kustannukset kerrotaan totuuden mukaisesti.
        Kustannuksiltaan alimitoitettua tietä ja siltaa minä vastustan.

        Vastustan myös sitä, että maanomistajille oli lähetty ehdotus tiestä joka ei noudattanut tielinjausta.

        Haluan tietää: Paljonko Kauhava ( eli me kuntalaiset) maksaa maanomistajille maasta, paljonko maksaa oikeasti tie jossa rekat pystyvät toisensa ohittamaan, paljonko maksaa tien ja sillan hoito, miksi Annalan "tieosuus" on nyt jätetty laskelmista pois, miksi tiehallintopiiri on laskenut sillan ja tien Kauhavan ilmoittamilla tiedoilla maksavan n 6. milj euroa?

        Liian monta MIKSI ja PALJONKO kysymystä kertoo rakennuslautakunnan pätemättömyydestä tai kuntalaisten tahallisesta harhaanjohtamisesta kustannusten suhteen.

        Jokainen voi vapaasti valita uskooko rakennuslautakuntaa vaiko tiehallintopiiriä, jossa ammattitaito on taattu.

        Eli, minun ei tarvitse käydä pyyhkimässä pois allekirjoitustani adressiin.
        Valitettava totuus, (ehkä sinun mielestäsi) on: En hyväksy alimitoitettua ja kuntalaisia harhaanjohtavaa tietoa.

        Tottahan minä tiedän, että useimmat nimimerkillä kirjoittajat eivät ole edes täältä päin. Joillakin kun on aikaa vaikka Inarista saakka ottaa kantaa asioihin mistä ei tiedä yhtään mitään. Tämä tuli loistavasti esiin erään kommentin yhteydessä: Kalliosta räjäyttämällä saa täytemaata.

        Kalliosta?

        Missähän täällä on kallioita räjäytettäväksi täytemaaksi?

        Justiin ihmetyttää miksi siellä adressissa on juuri joidenkin esim Inarilaisten ja vaikka mistäpäin olevien suomalaisten nimiä,joilla ei ole asiaan osaa ei arpaa eikä juuta eikä jaata.
        Jotain todella hämärää tuossa adressissa on.


      • Jo valkenee
        ghjghgg kirjoitti:

        Justiin ihmetyttää miksi siellä adressissa on juuri joidenkin esim Inarilaisten ja vaikka mistäpäin olevien suomalaisten nimiä,joilla ei ole asiaan osaa ei arpaa eikä juuta eikä jaata.
        Jotain todella hämärää tuossa adressissa on.

        Nimensä adressiin saattaa kirjoittaa sellainen, jonka synnyinseutu on täällä tai sukujuuret Härmänmaalla. Myös kulttuurin, luonnon ja maanviljelijöiden kantilta asiaa katsova haluaa ottaa kantaa.


      • Tietäjä-1
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Onko kovin vaikeaa ymmärtää, että kannatan siltaa ja tietä kunhan kustannukset kerrotaan totuuden mukaisesti.
        Kustannuksiltaan alimitoitettua tietä ja siltaa minä vastustan.

        Vastustan myös sitä, että maanomistajille oli lähetty ehdotus tiestä joka ei noudattanut tielinjausta.

        Haluan tietää: Paljonko Kauhava ( eli me kuntalaiset) maksaa maanomistajille maasta, paljonko maksaa oikeasti tie jossa rekat pystyvät toisensa ohittamaan, paljonko maksaa tien ja sillan hoito, miksi Annalan "tieosuus" on nyt jätetty laskelmista pois, miksi tiehallintopiiri on laskenut sillan ja tien Kauhavan ilmoittamilla tiedoilla maksavan n 6. milj euroa?

        Liian monta MIKSI ja PALJONKO kysymystä kertoo rakennuslautakunnan pätemättömyydestä tai kuntalaisten tahallisesta harhaanjohtamisesta kustannusten suhteen.

        Jokainen voi vapaasti valita uskooko rakennuslautakuntaa vaiko tiehallintopiiriä, jossa ammattitaito on taattu.

        Eli, minun ei tarvitse käydä pyyhkimässä pois allekirjoitustani adressiin.
        Valitettava totuus, (ehkä sinun mielestäsi) on: En hyväksy alimitoitettua ja kuntalaisia harhaanjohtavaa tietoa.

        Tottahan minä tiedän, että useimmat nimimerkillä kirjoittajat eivät ole edes täältä päin. Joillakin kun on aikaa vaikka Inarista saakka ottaa kantaa asioihin mistä ei tiedä yhtään mitään. Tämä tuli loistavasti esiin erään kommentin yhteydessä: Kalliosta räjäyttämällä saa täytemaata.

        Kalliosta?

        Missähän täällä on kallioita räjäytettäväksi täytemaaksi?

        se selvä, että nuin (Eijan tie) leveä kantatie ja silta tulee maksamaan 10 miljoonaa vähintään.

        Tämän tapainen silta voisi tulla kysymykseen? http://www.pori.fi/kuvia/silta.jpg

        Kun kartasta katsoo aluetta, en kyllä lähtisi miljoonia laittamaan siihen hankkeeseen, vaan parantaisin nykyisiä teitä.
        http://alturl.com/u7dn


      • leppikytö
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        se selvä, että nuin (Eijan tie) leveä kantatie ja silta tulee maksamaan 10 miljoonaa vähintään.

        Tämän tapainen silta voisi tulla kysymykseen? http://www.pori.fi/kuvia/silta.jpg

        Kun kartasta katsoo aluetta, en kyllä lähtisi miljoonia laittamaan siihen hankkeeseen, vaan parantaisin nykyisiä teitä.
        http://alturl.com/u7dn

        ristus kelapaas siinä Eijan trullitella!


      • ???
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        se selvä, että nuin (Eijan tie) leveä kantatie ja silta tulee maksamaan 10 miljoonaa vähintään.

        Tämän tapainen silta voisi tulla kysymykseen? http://www.pori.fi/kuvia/silta.jpg

        Kun kartasta katsoo aluetta, en kyllä lähtisi miljoonia laittamaan siihen hankkeeseen, vaan parantaisin nykyisiä teitä.
        http://alturl.com/u7dn

        niin lyhin tiepätkä olisi Pajulantien päästä Annalaan ja silta välille, jos yleensä jotakin tehdä pitää.


      • Tietäjä-1
        ??? kirjoitti:

        niin lyhin tiepätkä olisi Pajulantien päästä Annalaan ja silta välille, jos yleensä jotakin tehdä pitää.

        vaihtoehto, mutta uskon, että linjaus tulee mahdollisemman suora esim: tälläinen oma karkea linjaus. http://alturl.com/toog

        Ja tosiaan tämän tapainen silta istuisi maisemaan komiasti. http://www.poritieto.com/images/8/8c/Pormestarin_silta.jpg

        Komialle Eijalle komia silta.


      • Nöyrää..
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        vaihtoehto, mutta uskon, että linjaus tulee mahdollisemman suora esim: tälläinen oma karkea linjaus. http://alturl.com/toog

        Ja tosiaan tämän tapainen silta istuisi maisemaan komiasti. http://www.poritieto.com/images/8/8c/Pormestarin_silta.jpg

        Komialle Eijalle komia silta.

        Tuahan on ku Simpsiön masto. Täälä on kaikki aakiaa laakiaa eikä oo totuttu nuan pramiahan ja mailmallisehen.


      • Tietäjä-1
        Nöyrää.. kirjoitti:

        Tuahan on ku Simpsiön masto. Täälä on kaikki aakiaa laakiaa eikä oo totuttu nuan pramiahan ja mailmallisehen.

        pakko tehdä tämäntyyppinen silta, ettei pilareita tarvitsisi pystyttää keskelle jokea, joka voisi lisätä jääpatoja.
        -
        Tämä kuvan silta on 86 metriä pitkä, ja porissa rakennettu 2001, puolet tämän pituudesta varmaan riittäisi lapuanjokeen?


      • Matalaa
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        pakko tehdä tämäntyyppinen silta, ettei pilareita tarvitsisi pystyttää keskelle jokea, joka voisi lisätä jääpatoja.
        -
        Tämä kuvan silta on 86 metriä pitkä, ja porissa rakennettu 2001, puolet tämän pituudesta varmaan riittäisi lapuanjokeen?

        Kyllä se ainaki yhtä pitkä pitääs olla kun kuvas oleva.


      • Hehhehheh
        Matalaa kirjoitti:

        Kyllä se ainaki yhtä pitkä pitääs olla kun kuvas oleva.

        Siellä silta tiedotustilaisuudessa yrkkärillä on hyvä kysyä myös naakkojen suojelusta. Siellä on sellainen porukka vastaamassa, että tietoa on saatavilla.


      • Tietäjä-1
        Matalaa kirjoitti:

        Kyllä se ainaki yhtä pitkä pitääs olla kun kuvas oleva.

        leveä, porin silta menee kokemäenjoen yli, en kylläkään tarkkaan tiedä miten leveä joki kauhavan kohdalla on? Pitääpä oikein tutkia asiaa.


      • Tietäjä-1
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        leveä, porin silta menee kokemäenjoen yli, en kylläkään tarkkaan tiedä miten leveä joki kauhavan kohdalla on? Pitääpä oikein tutkia asiaa.

        kyllä pirskatti se on niin, olet aivan oikeassa, pitää olla vähintään samallainen silta, kuvassa vasemmassa alareunassa pituus mitta 50 m. http://alturl.com/q6dp


      • Saas nähdä.
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        leveä, porin silta menee kokemäenjoen yli, en kylläkään tarkkaan tiedä miten leveä joki kauhavan kohdalla on? Pitääpä oikein tutkia asiaa.

        Joki tulvii keväisin, joskus kesälläkin. Joki on pengerretty ja maastopohja on "pikileerisavea". Kesällä kuivana aikana joki on syvällä uomassaan. Jos nyt tulee tulvat, se on mahtavimmillaan.


      • Luonto OK.
        Hehhehheh kirjoitti:

        Siellä silta tiedotustilaisuudessa yrkkärillä on hyvä kysyä myös naakkojen suojelusta. Siellä on sellainen porukka vastaamassa, että tietoa on saatavilla.

        Harakatkin käypi aiheeksi.


      • Penkalle tutustumaha
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        leveä, porin silta menee kokemäenjoen yli, en kylläkään tarkkaan tiedä miten leveä joki kauhavan kohdalla on? Pitääpä oikein tutkia asiaa.

        Käykääpä oikeen paikan päällä tekemäs tuttavuutta tuan joen kohoran kanss. Kattelkaas sitä tosileviää joen virtaa ja niitä pehmeitä penkkoja. Miäti samalla että kannattaako nuan tunnepitoosesti vaatia siltaa sinne vaan väkisi. Ja mietis sitå tien tekoa monta sataa meeteriä kun kovemmilleki maille saa teherä metritolokulla maanvaihtoa, eikä sekää meinaa riittää. Vaa routii kuitenki. Olisikoha kaupungis sittenki vaan parempia raharreikiä johonain muualla. Vaan pitää olla kaupungin asiat kyllä rajus lyännis jos on varaa lyörä milijoonat tuanne pellon keskelle.


      • Tietäjä-1
        Penkalle tutustumaha kirjoitti:

        Käykääpä oikeen paikan päällä tekemäs tuttavuutta tuan joen kohoran kanss. Kattelkaas sitä tosileviää joen virtaa ja niitä pehmeitä penkkoja. Miäti samalla että kannattaako nuan tunnepitoosesti vaatia siltaa sinne vaan väkisi. Ja mietis sitå tien tekoa monta sataa meeteriä kun kovemmilleki maille saa teherä metritolokulla maanvaihtoa, eikä sekää meinaa riittää. Vaa routii kuitenki. Olisikoha kaupungis sittenki vaan parempia raharreikiä johonain muualla. Vaan pitää olla kaupungin asiat kyllä rajus lyännis jos on varaa lyörä milijoonat tuanne pellon keskelle.

        ole kannattamassa tien rakentamista, kuten tässä aikaisemmassa viestissä kerroin.
        -----------------------
        Tietäjä-1 6.4.2010 08:31
        Onhan se selvä, että nuin (Eijan tie) leveä kantatie ja silta tulee maksamaan 10 miljoonaa vähintään.

        Tämän tapainen silta voisi tulla kysymykseen?http://www.pori.fi/kuvia/silta.jpg

        Kun kartasta katsoo aluetta, en kyllä lähtisi miljoonia laittamaan siihen hankkeeseen, vaan parantaisin nykyisiä teitä.
        ------------------------

        Muuten vaan asia kiinnostaa kun sitä on niin kauan täällä keskusteltu, ihan tavallinen saapastelia tässä ollaan.


      • Eija Kiviharju-Ketol
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        ole kannattamassa tien rakentamista, kuten tässä aikaisemmassa viestissä kerroin.
        -----------------------
        Tietäjä-1 6.4.2010 08:31
        Onhan se selvä, että nuin (Eijan tie) leveä kantatie ja silta tulee maksamaan 10 miljoonaa vähintään.

        Tämän tapainen silta voisi tulla kysymykseen?http://www.pori.fi/kuvia/silta.jpg

        Kun kartasta katsoo aluetta, en kyllä lähtisi miljoonia laittamaan siihen hankkeeseen, vaan parantaisin nykyisiä teitä.
        ------------------------

        Muuten vaan asia kiinnostaa kun sitä on niin kauan täällä keskusteltu, ihan tavallinen saapastelia tässä ollaan.

        Eija ei ole siltaa ja sen leveyttä laskenut saatikka ilmoittanut. Silta ja tie mittoineen on kirjattu kuntaliitossopimukseen.
        Samoin lehdistä voi lukea rakennustoimikunnan aatokset tien toimivuudesta rekoille.
        Kissakin nauraa kippurassa rakennustoimikunnan olemattomalle hinta-arviolle.

        Olen samaa mieltä kanssasi ensin "kurajunnut" kuntoon, sitten jos rahaa jää muut hankkeet.

        Kiitos kannanotoistasi, jotka ovat olleet tervettä "maalaisjärkeä".


      • nyttuli
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Eija ei ole siltaa ja sen leveyttä laskenut saatikka ilmoittanut. Silta ja tie mittoineen on kirjattu kuntaliitossopimukseen.
        Samoin lehdistä voi lukea rakennustoimikunnan aatokset tien toimivuudesta rekoille.
        Kissakin nauraa kippurassa rakennustoimikunnan olemattomalle hinta-arviolle.

        Olen samaa mieltä kanssasi ensin "kurajunnut" kuntoon, sitten jos rahaa jää muut hankkeet.

        Kiitos kannanotoistasi, jotka ovat olleet tervettä "maalaisjärkeä".

        Tälläästä takinkääntöä oomma orottanukkin. Ei puheidensa takana.
        Ja meitä on palio!


      • leppikytö
        nyttuli kirjoitti:

        Tälläästä takinkääntöä oomma orottanukkin. Ei puheidensa takana.
        Ja meitä on palio!

        Eijalla niin että,uusi päivä uudet kujeet!


      • tulinyt
        leppikytö kirjoitti:

        Eijalla niin että,uusi päivä uudet kujeet!

        Että oikeen kujeet!!


      • Eija Kiviharju-Ketol
        leppikytö kirjoitti:

        Eijalla niin että,uusi päivä uudet kujeet!

        Mielenkiintoisa teorioita teillä. Mistähän olette saaneet päähänne, että minä olen päättänyt sillan ja tien leveyden?
        Ylempänä oleva kommentoija tuntuu olevan ihan hakoteillä, samoin sinä.
        Valitettavasti minä en ole vastuussa sillan ja tien leveydestä, kuten varmasti tiedät.
        Ihmettelenkin tätä sekasoppaa jota tällä palstalla keitätte keskenänne.
        Onko pelkona, että todellisuus tulee ilmi?
        Minä voisin kuvitella kirjoittavani samoja "sammakoita", jos haluaisin sekoittaa valheen ja totuuden.
        Onneksi minulla ei ole tarvetta sekoittaa asioita, kaikki kirjoittamani on luettavissa edelleen ja omalla nimelläni.
        Leppikydölle ym. oma nimi kertoo, että olet oikealla asialla oikean puolesta.
        Nimimerkki? Ei anna luotettavaa kuvaa kirjoittajasta.


      • tule joelle
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Mielenkiintoisa teorioita teillä. Mistähän olette saaneet päähänne, että minä olen päättänyt sillan ja tien leveyden?
        Ylempänä oleva kommentoija tuntuu olevan ihan hakoteillä, samoin sinä.
        Valitettavasti minä en ole vastuussa sillan ja tien leveydestä, kuten varmasti tiedät.
        Ihmettelenkin tätä sekasoppaa jota tällä palstalla keitätte keskenänne.
        Onko pelkona, että todellisuus tulee ilmi?
        Minä voisin kuvitella kirjoittavani samoja "sammakoita", jos haluaisin sekoittaa valheen ja totuuden.
        Onneksi minulla ei ole tarvetta sekoittaa asioita, kaikki kirjoittamani on luettavissa edelleen ja omalla nimelläni.
        Leppikydölle ym. oma nimi kertoo, että olet oikealla asialla oikean puolesta.
        Nimimerkki? Ei anna luotettavaa kuvaa kirjoittajasta.

        Sitten pois näiltä palstoolta jos et pysty vastaamhan kymmeniin
        huutoihis. Näyttää nyt että jäät yksin. Ymmärrän kun puhut
        sammakoosta nythän alakaa kutuaika. Ei tämä oo asiaanhoitopalsta.


      • Eija Kiviharju-Ketol
        tule joelle kirjoitti:

        Sitten pois näiltä palstoolta jos et pysty vastaamhan kymmeniin
        huutoihis. Näyttää nyt että jäät yksin. Ymmärrän kun puhut
        sammakoosta nythän alakaa kutuaika. Ei tämä oo asiaanhoitopalsta.

        Voisitko selventää viestiäsi?
        Pois palstoolta?
        Mihinkä kymmeniin, sinun mielestäsi omiin huutoihini pitäisi vastata?
        Miten niin jään yksin?
        Mikä asiaanhoitopalsta?
        Sammakot???

        Saisinko ystävällisesti suomennoksen minulle lähetetystä kommentista.

        PS. Mitä tule joelle, tarkoittaa?


      • Tietäjä-1
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Eija ei ole siltaa ja sen leveyttä laskenut saatikka ilmoittanut. Silta ja tie mittoineen on kirjattu kuntaliitossopimukseen.
        Samoin lehdistä voi lukea rakennustoimikunnan aatokset tien toimivuudesta rekoille.
        Kissakin nauraa kippurassa rakennustoimikunnan olemattomalle hinta-arviolle.

        Olen samaa mieltä kanssasi ensin "kurajunnut" kuntoon, sitten jos rahaa jää muut hankkeet.

        Kiitos kannanotoistasi, jotka ovat olleet tervettä "maalaisjärkeä".

        tie oli vaan sellaista pehmeää sarkasmia, yleensä kirjoitan muutenkin vähä niin kuin "pilke silmäkulmassa".
        Kiitoksia vaan sinullekkin, pitää seurata tilannetta ja ottaa kantaa jos vielä aihetta tulee.


      • kiihkeä hekuma
        nyttuli kirjoitti:

        Tälläästä takinkääntöä oomma orottanukkin. Ei puheidensa takana.
        Ja meitä on palio!

        nytkö sulta tuli?


      • Eija Kiviharju-Ketol
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Voisitko selventää viestiäsi?
        Pois palstoolta?
        Mihinkä kymmeniin, sinun mielestäsi omiin huutoihini pitäisi vastata?
        Miten niin jään yksin?
        Mikä asiaanhoitopalsta?
        Sammakot???

        Saisinko ystävällisesti suomennoksen minulle lähetetystä kommentista.

        PS. Mitä tule joelle, tarkoittaa?

        Toistan kirjoitukseni ja pyyntöni sinulle.
        Voisitko ystävällisesti vastata?


      • tasajako paras
        Tietäjä-1 kirjoitti:

        tie oli vaan sellaista pehmeää sarkasmia, yleensä kirjoitan muutenkin vähä niin kuin "pilke silmäkulmassa".
        Kiitoksia vaan sinullekkin, pitää seurata tilannetta ja ottaa kantaa jos vielä aihetta tulee.

        Tätä typerää palstaa jo voisi lopettaa? On tärkeämpiäkin asioita kuin
        väitellä joku jonkun kanssa ja päinvastoin. Silta-asiaa ei ratkaista täällä.
        Kukin näyttää ny ettei oo enää mitään uutta.


      • Tietäjä-1
        tasajako paras kirjoitti:

        Tätä typerää palstaa jo voisi lopettaa? On tärkeämpiäkin asioita kuin
        väitellä joku jonkun kanssa ja päinvastoin. Silta-asiaa ei ratkaista täällä.
        Kukin näyttää ny ettei oo enää mitään uutta.

        sitä Suomalaista perinnettä nämä väittelyt, nykyään sitä vaan tehrään netissä, ennen se oli esimerkiksi jossain osuuskaupan nurkalla.
        Ei minua ainakaan häiritse tämä palsta, mukavahan se on katsoa väliin mitä muualla kirjoitetaan, onhan sitä maailmassa syntynyt hyvät ideat joskus ihan väittelyn tuoksinnassa.
        Silta asiassa varmaan on lepovaihe meneillään, ehkä sen tilaisuuden jälkeen taas vilkastuu keskustelu.


      • leppikytö
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Mielenkiintoisa teorioita teillä. Mistähän olette saaneet päähänne, että minä olen päättänyt sillan ja tien leveyden?
        Ylempänä oleva kommentoija tuntuu olevan ihan hakoteillä, samoin sinä.
        Valitettavasti minä en ole vastuussa sillan ja tien leveydestä, kuten varmasti tiedät.
        Ihmettelenkin tätä sekasoppaa jota tällä palstalla keitätte keskenänne.
        Onko pelkona, että todellisuus tulee ilmi?
        Minä voisin kuvitella kirjoittavani samoja "sammakoita", jos haluaisin sekoittaa valheen ja totuuden.
        Onneksi minulla ei ole tarvetta sekoittaa asioita, kaikki kirjoittamani on luettavissa edelleen ja omalla nimelläni.
        Leppikydölle ym. oma nimi kertoo, että olet oikealla asialla oikean puolesta.
        Nimimerkki? Ei anna luotettavaa kuvaa kirjoittajasta.

        oma nimi mitään luotettavuutta takaa. Olet siltaa vastaan ja toisaalta vaadit siltaa!


      • hyihyite
        leppikytö kirjoitti:

        oma nimi mitään luotettavuutta takaa. Olet siltaa vastaan ja toisaalta vaadit siltaa!

        ookko sä leppikytö luattanu siihen?? Tairat olla vakooja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6644
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3198
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1576
    7. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1303
    Aihe