Kohta 2 v ilman alkoholia

LazyLady

Juominen aiheutti minulle enemmän surua kuin iloa, syyllisyys painoi, onhan äitini alkoholisti ja kontrolloin koko ajan omaa juomistani. Kaksi vuotta sitten pääsiäisenä päätin, että nyt on kiintiö täysi ja voila! Lopettaminen oli paljon helpompaa kuin uskoinkaan. En ole kaivannut alkoholia tippaakaan. Joskus olen ostanut alkoholittoman siiderin saunajuomaksi, koska pidän siiderin mausta. Suosittelen lopettamista lämpimästi kaikille - elämä on todellakin parasta huumetta!

51

8350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgdgsd56ifgj

      Jatka samaan malliin!

    • HOK

      Olen itsekin ollut suurinpiirtein koskematta alkoholiin. Tervettuloa Absolutistien joukkoon se on todella hieno päätös. Minusta alkoholi helvetin pahaa. Ja se mitä se loppujenlopuksi aiheuttaa.

    • Minä konttailen tuoreen tupakoinninlopettamisen kanssa ja vieroitusoireidenkin keskellä en voi kuin kunnioittaa sinua sillä sinulla on vielä kovempi tie kuin minulla, mutta mennään polvet ruvella tätä ikuista matkaa jonka itsellemme teimme altistamalla itsemme aikanaan tähän .

      • kikkeli perseessä

        pippeli kikkeli pippeli kikkeli pippeli kikkeli


    • saunajätski on hyvää. Parempaa kuin kesäkuumalla. Jäätelötötterön kanssa vaan löylyyn, ei se sula ja maistuu todella hyvälle. Voi ottaa kovempiakin löylyjä ja löylyt tuntuvat erilaisilta. kannattaa kokeilla.
      Minä olin muuten yli kymmenen vuotta etten ottanut alkoholia. Nykyäänkin se on sellaista että pitää olla jotenkin erityinen olo, että alkoholi maistuu. Savukkeita olin 3,5-vuotta polttamatta, mutta se alkoi uudestaan. Täytyy taas lopetella. Viimeksi näin tupakoinnista 9kk:n ajan unta kun lopetin.
      Että sellasta. Tsemppiä sulle!!!

    • onnellinen myös

      ite olin kolme vuotta täysin tipattomana... ennen sitä menikin elämä liian viinan huuruisena...
      nykysin otan sillon tällön yhden kaksi... enkä enempää...
      ja pakko sanoa että olen paljon onnellisempi ilman alkoholia!!!!! :)

      • ,

        minusta kaljaa, on hevosen pissa


    • IhanaaOn

      Olen ollut seitsemän vuotta ilman alkoholia. Lopettaminen oli yllättävän helppoa. Paljon helpompaa, kuin tupakoinnin lopettaminen. Elämänlaatu on parantunut paljon. Tilalle on pikkuhiljaa tullut uusia huvituksia ja harrastuksia. Kaveripiirissä on tullut joitakin muutoksia, mutta parhaimmat kaverit on säilyneet. Ymmärtävät päätökseni, kun näkivät toilailuani.

    • Pentagram

      26 vuotta 26:sta ilman alkoholia vastavirtaan uiden ja hyvin voiden. Ilman mitään tuohon suuntaan painostavia tekijöitä (esim. uskonto).
      Nykyään voi enään ihmetellä miten jotkut viitsivät vapauttaa itsensä vastuusta alkoholilla.

      Pidä tuo linjasi, et ainakaan huonommin tule voimaan tulevaisuudessakaan sen takia. :)

    • ONNEKS OLKOON LazyLady! VIHDOINKIN VIISASTUIT!

      OLEN VUOSKYMMENIÄ TOIMINUT PÄIVÄHOIDON PIIRISSÄ ENKÄ KOSKAAN OLE HAVAINNUT MERKKIÄKÄÄN SIITÄ,ETTÄ TÄDIT LAPSILLE IKIRAITTIUTTA SUOSITTAISIVAT. KERRAN YHDESSÄ LEIKKIPUISTOSSA PIKKU NIKKAREIDEN VERSTAAMME YLLE LAITOIN RAITIS VERSTAS-KYLTIN. YKS TÄTI EI SIITÄ OLLESKAAN TYKÄNNYT. EN SILTI KYLTTIÄ POISTANUT.

      TOISIN SANOEN: IKIRAITTIUS ON ESITETTÄVÄ JOKAISELLE KANSALAISELLE PARHAANA JA AINOANA FIKSUNA VALINTANA JO PENNUSTA PITÄEN.

      SIINÄ ON VAHVASTI KYSE MYÖS IHMISEN,MIEHEN JA NAISEN VAPAUDESTA.
      JO METRIN PITUISENA PÄÄTIN,ETTEN KOSKAAN MINKÄÄN AINEEN ORJUUTEEN SUOSTU,EN KAHVINKAAN.
      TUO ON OLLUT ERINOMAINEN JA EDELLEEN PITÄVÄ PÄÄTÖS.
      EN IKINÄ VOIS SIETÄÄ SITÄ,ETTÄ JOKIN AINE MINUA JOHONKIN POMPOTTAIS;KIOSKILLE TAI KAUPPAANKAAN HAKEMAAN,TAI KAVEREILTA ANELEMAAN.

      KAIKKIA LUKIJOITA,KUULIJOITA SUOSITAN KOKEILEMAAN FIKSUJEN KANSALAISTEN VIEHÄTTÄVÄÄ,VISUAALISKINEETTISTÄ,TODELLISTA ILOLIENTÄ,KARPALOKARKELOA:

      KIRKKAASEEN,KORKEAAN,MIELUUSTI OHUTSEINÄISEEN JUOMALASIIN TAI KAUNIISEEN PIKARIIN PUDOTETAAN MUUTAMA KYLMÄ,KOKONAINEN KARPALO. HITAASTI KAATAEN,ETTEI HIILIHAPPOA PALJOA KARKAA,LASI TÄYTETÄÄN KYLMÄLLÄ POMMAC ILLA. MUUTAMAN MINUUTIN MIETTIMISEN JÄLKEEN ALKAA VERKKAINEN,VARTINKIN KESTÄVÄ KAUNIS KARKELO,MONIVÄRISTEN PIENTEN PALLOJEN TANSSI. ALAS,PUOLIVÄLIIN,ALAS,YLÖS....
      NÄKYÄ VOI TEHOSTAA HÄMÄRÄSSÄ,KYNTTILÄN VALOSSA,MYÖS LAITTAEN ISON PEILIN LASIN ALLE.

      TÄYSIN PIMEÄSSÄ HUONEESSA KARKELOPÖYTÄ SIIRRETÄÄN VALKEAN SEINÄN VIERELLE. JOKAISEN KARKELOLASIN HUONEEN PUOLELLE LAITETAAN VOIMAKAS,PISTEMÄINEN VALO LÄVISTÄMÄÄN KARKELOJUOMAN. NYT SEINÄLLÄ NÄÄT SUURTEN PALLOJEN HITAASTI LASKEVAN JA NOUSEVAN...

      TÄLLAISTAKIN KIVAA MERKITSEE HYVÄNTUULINEN,LUONNOLLINEN,OIVALTAVA,ILOINEN IKIRAITTIUS!!!

      31.7.2010 VAKAVISSAAN...k mikko

      • nyys

        Mitä sä K mikko Huudat ootko kuuro?


    • Tsiituri

      ...ja muutenkin. Sanoisinpa, että alkoholiton siideri taitaa olla jopa parempaa kuin alkollinen. On muuten myös mitä parahin hellejuoma, SIIS SE ALKOHOLITON. Siinä on myös se hyvä pointti, että kun ei tule känniä, niin voi selväpäisenä nauttia täpöillä kesästä, vaikka olis hellekin. Se kun on vielä kaksinverroin karmeampaa kärsiä kankkusta hellepäivänä. On myös tosi vaarallista; eräs kaveri just kuoli siinä tilanteessa kun sydän ei kestänyt. Hyvää Selvää loppukesää, syksyä ja elämää kaikille!

    • haakana

      Moi.
      Olet kyennyt tekemään sen, mistä monet meistä haaveilee.
      Aina tarvitaan esimerkkejä ja juuri siksi on hyvä, että kirjoitit tälle areenalle hyvästä kokemuksesta.

    • On ihmisiä joka ovat ilman viina ikänsä eivätkä pitää meteliä,taitat olla huomion kipeä.

      • Nollilla syksy?

        No mitäs sinä toitottelet siinä jos et ite ole huomionkipeä? ...Sitä paitsi huomionkipeys on ihan luonnollinen ominaisuus ihmisessä:)

        Kiitos aloittaja, uskon että ilman alkoholia on parempi, itsellä jo monta vuotta pahahkoja ongelmia. Lopetella pitäisi ainakin joksikin aikaa mutta tissutellessa syntyy vähitellen se mielikuva ettei elämä ilman pikkuhumalaa ole oikein mitään:( Tyhmää.


    • BeenThereDoneThat

      Onnittelen vilpittömästi, hieno saavutus.

      Voin varmaan ihan turvallisesti sanoa että tiedän mitä noin suunnilleen tuon juomisesi kera kävit läpi ennenkuin teit päätöksen lopettaa ja olet menestyksellisesti päätöksesi pitänyt. Itse join hiton monta vuotta naulan päähäni joka viikonloppu, yleensä vielä sekä perjantaina että lauantaina. Oli sitten ainoa keinoni pääästä irti arjen myyntialaln "pikkupomon" hillittömän työpaineen noidankehästä, siltä se ainakin sillon tuntui.

      Enivei, päätös yrittää irti kypsyi pikkuhiljaa jokaviikkoisen sunnuntain hypermorkkiksen ja maanantaisen "Turun pikajunan alle jääneen" fyysisen oireilun kestettyä vuosia.

      Menin sitten lääkäriin muista syistä ja "käräytin" itseni lekurille, suositteli sitten olemaan ilman ainakin viisi kuukautta. Antoi luvan ottaa "pari saunakaljaa" muttei sitten enempää.

      Motivaationi oli kova, siitä huolimatta epäilin että onnistuuko millään kun harjoitusta jokaviikkoiseen viinanjuontiin oli hommattu vuosien ajan.

      Viisi kuukautta tuli täyteen ilman että otin sitten edes yhtä ainoa saunakaljaa. "Määräajan" täytyttyä huomasin että oltuani viisi kuukautta ihan täysin ilman viinaa, olin luonut itselleni jotain silmälle näkymätöntä mutta kuitenkin niin kouriintuntuvaa, josta olla vähän ylpeäkin.

      Ajattelin että tuo 5 kk juomattomuus ei suuremmin mitään muuta jos palaan pikkuhiljaa vanhaan nenänvalkaisun jälkeen.

      Jatkoin sitten tuota raittiuttani ja sillä tiellä nyt yhä olen, ei tipan tippaa vajaaseen kymmeneen vuoteen. Jäi sitten "juomattomuusputki" kohdallani päälle.
      Tämä stoori on tautisen tosi, pääsin viinasta irti vaikka join joka viikonloppu molemmat illat vuosien ajan, tuntuu yhä uskomattomalta mutta liki kymmenen vuotta täysin raittiina alkaa jo vihjata vahvasti sen puoleen että onnistuin. :)

      Jos joku tätä lukee ja miettii juomisen lopettamista niin kokemuksesta haluaisin sanoa että kun päätös on syntynyt niin siinä pitää vain pysyä. Helppoa se ei ole mutta helpottaa kummasti kun tulee eka kuukausi täyteen, sitten puoli vuotta jne.

      On erittäin mukavava huomata että pitkästä aikaa kaikki mitä teet ja sanot, ovat ihan omia aitoja juttujasi, ei sen kymmennen stoben/kuudennen grogin jälkeen esiin pintasi alta esiin mönkivän mahdollisen sinussa piilevän "känniääliön" aikaansaannosta. Ääliön jonka edellisen illan tekoja ja sanoja saat kuitenkin pölyn laskeuduttua usein selitellä muille ja itsellesi.

      Vihaanko minä nyt sitten alkoholia ja kaikkea siihen liittyvää oltuani liki 10 vuotta sitä ilman. Höpö höpö, en lainkaan. Ei vaan sovi minulle ja sillä sipuli. Koen yhä "raivoraittiina" että alkoholi ns oikein nautittuna on oiva aine esim vapauttamaan vähän varautuneita/ujoja ihmisiä rentoutumaan mukavaan seurusteluun vaikka kun emännän kanssa käymme ystävien/tuttujen luona grillaamassa tms ym. Olen itse varsin ulospäinsuuntautunut tyyppi ja olen kuin kala vedessä jokun sopivasti nauttineen kanssa, keskustelu vapautuu ja kaikilla mukavaa.

      Kun on täysin raitis niin valinta on tehty, ei tule mitään morkkiksia siitä "mikä on sopiva määrä ja kuinka usein, voi ***** otinko nyt vähän liikaa" tms jne. Valintatilanteet jäävät kokonaan veks kun päättää olla ilman, luulisin että ajan mittaan paljon helpompaa "entiselle alkoholistille".

      Lisäksi jos lopettaa juomisen totaalisesti niin omanarvon tunto kohoaa aika kummasti kun tulee vaikka se eka kuukausi täyteen täysin raittiina. Se on jotain minkä SINÄ tiedät tehneesi, siinä ei tarvita muiden hehkutuksia tai hyväksyntää, uskomaton fiilis kun sen kokee.

      Itse voitin viinan kun lopulta myönsin hävinneeni. Moni meistä tietää täysin oman heikkoutensa viinan suhteen ja kuitenkin aina jahtaa sitä hyvää juomiskertaa tyyliin "kunnon hauska känni/ei mokailuja/muisti tallella aamulla/ei jysäriä/ei morkkista/ei mitään selittämistä kenellekkään.

      Tuntuu että nykypäivänä vielä oikein Eppujen sanoin "juomaan pakotetaan" ts kaikkien pitäisi käyttää viinaa "oikein & sopivasti". Eli joku absolutisti on sitten vähän kumma friikki joka ilmeisesti ei hallitse juomistaan kun ei ota lain. Tähän olen itse aika ajoin törmännyt kun olen tarjotusta alkoholista kohteliaasti kieltäytynyt. Paras on hirtehishuumorin lävitse tarkasteltuna kommentti "Ahaa, sinä et sitten hallitse juomistasi" johon sitten vastasin "Niin no, ehkä pikemminkin juomiseni ei enään hallitse minua".

      Näin on, viinaa ei voi selättää juomalla sitä niin paljon että se antautuu edessäsi, sitä päivää ei tule koskaan jos em aineen käytön kanssa ongelmia on. Vahvuutta on myöntää olevansa heikko ja voittaa voi vain myöntämällä hävinneensä. Tunnustamalla tappionsa voi voittaa, ei muulla.
      Kuten sanoin, en alkoholia vihaa millään tavalla enkä muutenkaan katsoa asiakseni puuttua kenenkään aikuisen ihmisen alkoholin käyttöön. Mikään moraalisaarnatykki minusta ei ole (onneksi) kehittynyt oltuani kohta vuosikymmenen kuivin suin, soisin asioiden pysyvänkin tällä tolalla.

      Ja sillä SELVÄ.

    • Santeri777

      Mikäli joku toimintatapa aiheuttaa pääsääntöisesti ongelmia, ongelma pitää poistaa.
      Alkoholismiin taipuvaisten ihmisten kannattaa ehdottomasti olla käyttämättä alkoholia koska riski ns.koukkuun jäämisessä on varsin suuri.
      Itse käytän alkoholia suomalaisen mittapuun mukaan erittäin vähän, en yksinkertaisesti pidä juovuksissa olemisesta.

      Tapakulttuuriin suomessa kuuluu alkoholi olennaisena osana ja monelle ihmiselle tuosta kehkeytyy ns.tapa & tottumus, halutaan olla niinkuin muutkin (oletuksena normaalina oleminen) ja juodaan koska muutkin juovat.
      Suomi kansainvälistyy kovaa vauhtia ja pikkuhiljaa tännekkin pesiytyy tapa jossa alkoholinkäytön tapakulttuuri muuttuu eurooppalaisempaan suuntaan, pois maksimaalisesta kännikulttuurista.

      Toivottavasti aloittajan päätös pitää ja ongelma on poistettu päiväjärjestyksestä.

      • tekosyitä.

        Alkoholin käytölle.Tapakulttuuri,eurooppalaisempi suunta. Mene hyvä ihminen katsomaan sinne eurooppaan ja lue tutkimuksia, miten paljon tämä eurooppalainen alkoholin käyttö aiheuttaa sairauksia ym. ongelmia.


    • jurri

      Vittu ku oot kova jätkä,vadä sinä vaan sitä alkoholitonta homohiivaa,juman kekka ku jurrissa on kiva olla,toosaakin tulee ovista,ikkunoista sekö liesi tuulettimesta,kanssa käyminen on tosi letkeetä soossissa nimimerkki:käsi koukussa kohti kevättä

    • viinaa vai ei

      Lopetin aikanaan ja sitä ennen menikin kohtuullisen kovaa. Olen huomannut että olen nykyään paljon onnettomampi. Naisia seurana ei ole juuri lainkaan ja ennen vanhaan niitä oli aina kun vaan baarista haki. Ehkä en jaksa kännisten naisten kanssa seurustella ehkä syy. Mutta jos vetäisin kännit niin kyllähän se seura maistuisi. Ilman alkoholia minun tieni on todella yksinäinen. Suurinpiirtein kaikki kaverit karttaa minua kun luulevat minua joksikin hulluksi uskovaiseksi tai sitten muuten olen heidän mielestään tylsä. Toteavat keskenään että kyllä se Kalle ennen oli vitsikäs ja vauhdikas mies. Mikäs sille on tullu? Onko se sairastunu viinan takia... Sitä he arvailevat. Vituttaa joka viikonloppu olla yksin omassa talossa ilman että ketään soittaa. Ja sitten kun soittelee kavereille niin joka ikinen lähtee bailaa dokaa pitää hauskaa. Nyt tietty joku viisas sanoo että mikäs estää Kallea menemästä. Noh ei mikään estäkään mutta kun se saatanan tylsää selvänä mennä baariin. Sitten seuravaaksi joku ehdottaa etsiä uusia kavereita. Sehän onkin helppo tehtävä täällä suomessa kun suurinpiirtein 80% vetää kännit joka viikonloppu. Olenkin miettinyt että aloitan alkoholin huuruisen elämän ja sytytän röökin palamaan..... vakavissani...

      • LazyLady

        elämäsi on muuttunut, eikö? Mutta eikö kuitenkin kokonaisuutena parempaan? Miten paljon sellainen baaripirkko lopultakin elämääsi sulostutti? ;-)
        Kyllähän meitä tavallisia, kotona viihtyviä naisiakin löytyy, ei tosin baareista. Minäkin miettinyt, että mistäs sellaisen miehen löytäisi joka ei viihdy kaikkia vapaahetkiään baarissa :-( Harmi kun tiemme eivät kohtaa....


      • w tvin

        Lopetin noin 6v sitten tupakan ja viinan samalla meni kaverit ja ne naiset joita oli aina riittänyt.Myös harrastuksiin asia vaikutti eli minua ei oikein haluta mihinkään bileisiin ym, m-pyöräilyä harrastavana olenkin nyt saanut ajella yksin eikä kutsuja kokonntumis ym bileisiin oikein tipu eikä niihin yksin selvänä viittis lähteäkään kun muut vetää lärvejä.Ja nyt jos joku sanoo et "onhan noita naisia mitkä raittiita etsii"Ei muuten ole ainakaan sellaista ns normaalia naista,minulla on ollut kolmisen vuotta ilmoituksia treffi palstoilla ja tapaillutkin olen mutta kun naiselle tosiaan valkenee että en ota edes sauna kaljaa tai ruuan kanssa viiniä se romanssi lopahtaa siihen.Ja näitä on nyt muutama lopahtanut tähän asiaan.Ennen tosiaan olin aina naisten suosiossa vaan siihen loppui kun lopetin kapakat,ja syy on vain tuo raittius kun näkö eikä muukaan ole sillai muuttunut.Mutta kait tähän raittiuden tuomaan yksinäisyyteen jo alkaa tottua 6:ssa vuodessa.


      • tylsäuusitervelämäni

        Ihan samalla tavalla on omalla kohdallani mennyt elämä, etä kun ei enää huvita alkon nauttiminen jatkuvasti niin mitä tilalle??? ja mitä kun kaikki muut vaan dokaa/käy terasilla/bilettää jne jne..aina joka illanviettoon kuuluu vain alkoholi, ei osata viettää iltoja muilla tavoin, ei. eikä jaksa selvinpäin baareja eikä kännissä olevia ihmisiä todellakaan. samaa olen ajattelut että palaanko vanhaan, että elämä olis hauskempaa ja sosiaalisemåaa. noh, ei kyllä kykene siihen enää, ei vaan tunnu alko eikä rööki enää sopivan, vaikka olen alle 30 silti kroppa sanoo et ei. mutta olenko siis ikävä ja tylsä koko loppu elämäni ja syrjäydyn vieläkin enemmän ja minusta tulee vieläkin antisosaalisempi. jopa oma vanhempi mielehi käy enemmän kuin joka viikonloppu kaljalla, minä en ja olen siksi yksinäinen. enkä tiedä tähän mitään lääkettä!


      • viinaa vai ei
        LazyLady kirjoitti:

        elämäsi on muuttunut, eikö? Mutta eikö kuitenkin kokonaisuutena parempaan? Miten paljon sellainen baaripirkko lopultakin elämääsi sulostutti? ;-)
        Kyllähän meitä tavallisia, kotona viihtyviä naisiakin löytyy, ei tosin baareista. Minäkin miettinyt, että mistäs sellaisen miehen löytäisi joka ei viihdy kaikkia vapaahetkiään baarissa :-( Harmi kun tiemme eivät kohtaa....

        En ole rikas mutta hyvin toimeentuleva, en juo, en polta. Harrastuksia on aika paljon ja ei vaan ketään löydä. Suomalaiset naiset vaativat ehkä enemmän mitä olen. Olen huomaavainen ja kiltti luonteeltani. Avaan mielelläni oven naiselle ja hymyilen helposti. Se vaan on totta kun vedin kännit niin luonne muuttui. Sain aina naisia vaikka humalassa saatoin olla jopa itse wagner. Kukaan ei varmaan halua kilttiä miestä itselleen. Onneksi sentään on nykyään maksullista seuraa hyvin tarjolla. Mutta on se aika säälittävää kun maksaa itselleen naisen elokuviin ja syömään tunti taksalla. Ja tosiaan sama juttu kun jollain muulla että kun deittinetin kautta tapaa jonkun eikä juo edes kaljaa niin siihen jää. Ja jos kerron etukäteen niin ei haluta tavata ja syynä oli kerran että sellainen voisi tarttua ja tuputan varmasti myös hänelle. Voi vitutusta....


      • Raitis Thai Sielu
        viinaa vai ei kirjoitti:

        En ole rikas mutta hyvin toimeentuleva, en juo, en polta. Harrastuksia on aika paljon ja ei vaan ketään löydä. Suomalaiset naiset vaativat ehkä enemmän mitä olen. Olen huomaavainen ja kiltti luonteeltani. Avaan mielelläni oven naiselle ja hymyilen helposti. Se vaan on totta kun vedin kännit niin luonne muuttui. Sain aina naisia vaikka humalassa saatoin olla jopa itse wagner. Kukaan ei varmaan halua kilttiä miestä itselleen. Onneksi sentään on nykyään maksullista seuraa hyvin tarjolla. Mutta on se aika säälittävää kun maksaa itselleen naisen elokuviin ja syömään tunti taksalla. Ja tosiaan sama juttu kun jollain muulla että kun deittinetin kautta tapaa jonkun eikä juo edes kaljaa niin siihen jää. Ja jos kerron etukäteen niin ei haluta tavata ja syynä oli kerran että sellainen voisi tarttua ja tuputan varmasti myös hänelle. Voi vitutusta....

        Siellä se on raittiiden pelastus. Olet siellä todella korkealla hierarkiassa jo sen takia että et juo. Monet silti tarjoavat mutta kun tajuavat tilanteen he katsovat sinua kuin olisit jalustalla ja tehnyt sankari teon. Tämä oli hieno kokemus. Ja tietysti siellä naiset eivät olekaan kiinnostuneet miehen juomisesta vaan ihan jostain muusta harrastuksesta. Siellä on sosiaalinen elämä huipussaan eikä yksinäisyyttä tunneta.


    • Hanegh

      Itse en käyttänyt alkoholia 28- vuotiaaksi asti. Nyttemmin (täytän aivan pian 37) vedän joka viikonloppu parin päivän känät ja täytyy sanoa että kyllä on kannattanut. Vanne pääni ympärillä on löystynyt 56% ja alkoholin ansiosta kykenen jopa kommunikoimaan vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ystäviä ja tuttavia olen alkon avulla saanut enemmän kuin ennen synkässä raittiudessani kykenin unelmoimaankaan. Eli alkoholi ei todellakaan ole mikään mörkö, vaan voi olla todellinen elämänpelastaja sellaiselle joka ei selvinpäin ole ehkä se maailman sosiaalisin kaveri. PS. kännissä minä tämänkin kirjoitin.

    • ei aihetta ylpeilyyn

      Itse olen ollut koko ikäni ilman alkoholia (nyt 34 vuotta) enkä näin ole koskaan ollut kännissäkään. Eikä kukaan koskaan tule minua onnittelemaan tai kehumaan, päin vastoin - työnantajien ja kavereiden silmissä olen tylsä luuseri.

      Kannattaa juoda, koska se on suomessa NORMI.

      • nainen 62 v

        Minusta hyvä juoma on saunaan jälkeen kylmää vettä ja siihen liraus Molkosania ja sitrunaa jos sitä sattuu olemaan. Todellinen janon vievä..


      • Kg.

        ei kannata puhua ennekuin on oikeasti lopettanut alcoholixin "käytön" ainoastaan he jotka jotka ovat lopettaneet tietävät mistä puhuvat, ei nämä kristusjeesusraittiit.
        J
        ö
        s
        s
        e
        s
        !


      • Kuttaperkka

        Itse lopetin alkoholin kayton vuosia sitten, tarpeettomana aineena. Tuo on totta, etta Suomessa joutuu selittelemaan alkoholittomuuttaan, onneksi olen asunut vuosikaudet ulkomailla, eika kukaan ole kiinnittanyt koko asiaan huomiota, ei ole kaveripiirit vaihtuneet eika tarvitse selitella mitaan kenellekaan.


      • tylsäuusitervelämäni
        Kuttaperkka kirjoitti:

        Itse lopetin alkoholin kayton vuosia sitten, tarpeettomana aineena. Tuo on totta, etta Suomessa joutuu selittelemaan alkoholittomuuttaan, onneksi olen asunut vuosikaudet ulkomailla, eika kukaan ole kiinnittanyt koko asiaan huomiota, ei ole kaveripiirit vaihtuneet eika tarvitse selitella mitaan kenellekaan.

        Voi että, näin olen itsekin ajatellut että tämänKIN syyn takia voisin vallan muuttaa ulkomaille, sillä siellä ei varasti tarvitsisi sleitelläjuomattomuuttaa eikä koeka itseään antisosiaaliseksi tylsäksija oudoksi ja yksinäiseksi.


    • Itse´

      olen ollut ryyppäämättä 1 vuoden ja 1 kuukauden

    • k.k.korkki

      0nnittelen sinua. niin se vain on,,,,elämä

      • hgnfn fsndzn

        Miksi kääntyä täysabsolutiksiksi? Itse tällaisia tavannut ja juuri tuommoisia ylimielisiä "minulla onkin parempi elämä" juntteja. En itsekkään ryyppää enää niin paljoa koska se ei ole minulle juurikaan se pääasia. Mutta jos haluan ottaa oluen illassa niin se ei ole kuolemaksi, uskokaa nyt se täysabsolutistit. Suurinosa ei ole edes käyttänyt tippaakaan ikinä ja sanovat että hui kun on pahaa yhyy. Säälittävää.


      • fdF ef F
        hgnfn fsndzn kirjoitti:

        Miksi kääntyä täysabsolutiksiksi? Itse tällaisia tavannut ja juuri tuommoisia ylimielisiä "minulla onkin parempi elämä" juntteja. En itsekkään ryyppää enää niin paljoa koska se ei ole minulle juurikaan se pääasia. Mutta jos haluan ottaa oluen illassa niin se ei ole kuolemaksi, uskokaa nyt se täysabsolutistit. Suurinosa ei ole edes käyttänyt tippaakaan ikinä ja sanovat että hui kun on pahaa yhyy. Säälittävää.

        ..Ja jos juhliminen aiheuttaa enemmän surua kuin iloa on syytä ensin katsoa peiliin.


    • tosi totta ! :) tosi hyvä et pääsit sen yli!

      • Rahaa?

        Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 3$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 9 mainosta, joten päivässä 27$ -> 10pv 270$. Payput eli määrä jonka saatuasi saat rahan ulos on 350€ joten tämän saat muutamassa viikossa-

        Mikä ihmeen PTC? Mistä sivut saavat rahaa maksamiseen?
        Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.

        Saako tästä oikeasti rahaa?
        Kyllä saa, kaverin sai 270€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman satasen. Raha on verovapaata. :)

        Minne se raha sitten saadaan?
        Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.

        http://www.buxglobal.com/?ref=vilz


        Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.

        Kun olet sivulla paina register, laita tänne omat tietosi, sen jälkeen paina register ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen paina log in ja voit kirjautua :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.

        ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA AIKA JOTA SE VAATII (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.


      • kikkeliperseessä
        Rahaa? kirjoitti:

        Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 3$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 9 mainosta, joten päivässä 27$ -> 10pv 270$. Payput eli määrä jonka saatuasi saat rahan ulos on 350€ joten tämän saat muutamassa viikossa-

        Mikä ihmeen PTC? Mistä sivut saavat rahaa maksamiseen?
        Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.

        Saako tästä oikeasti rahaa?
        Kyllä saa, kaverin sai 270€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman satasen. Raha on verovapaata. :)

        Minne se raha sitten saadaan?
        Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.

        http://www.buxglobal.com/?ref=vilz


        Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.

        Kun olet sivulla paina register, laita tänne omat tietosi, sen jälkeen paina register ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen paina log in ja voit kirjautua :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.

        ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA AIKA JOTA SE VAATII (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.

        lopettakaa aineitte vetäminen ostakaa ennemmin anustappeja ja kilo kokaa saatana sil pääsee jo oloihi


    • HO-HOI !

      NO MITÄ HELVETTIÄ SIINÄ SITTEN ON IHMEELLISTÄ ETTÄ SE TÄYTYY TULLA TÄNNE KERTOMAAN.
      JOS HALUAA OLLA ILMAN ALKOHOLIA NIIN SITTEN ON - JOS EI NIIN EI. SO WHAT ?

      JOS ON AIEMMIN OLLUT IDIOOTTI JA SITTEN TULLUT JÄRKIINSÄ NIIN ONKO SIINÄ JOTAIN
      KEHUMISEN AIHETTA ?

    • raakaa masokismia

      Kaameaa, jo kaksi viikkoa ilman alkoholia olisi epäinhimillistä kidutusta

      • PYYHKII EI SITTEN

        TIPPAAKAAN VUODEN 1993 JÄLKEEN.


    • Maria Eleonora

      Terve, LazyLady!

      Ja, kuten otsikostani huomaat, niin minä olen ollut kohta 3 vuotta ilman alkoholia. 24.12.2007 on ollut viimeinen päivä, jolloin olen alkoholia nauttinut. Ja, mitä tuohon mainitsemaasi lopettamiseen tulee, niin minullakaan ei ollut mitään vaikeuksia lopettamisen suhteen. Minäkään en ole kaivannut alkoholia tippaakaan. Olet oikeassa, että elämä on parasta huumetta...

    • sinulle!

      Minäkin harkitsin useita vuosia lopettamista kunnes yhden juhannuksen tein päätöksen. Kohta on 20 vuotta raitista aikaa takana ja kyllä kannatti. Sittemmin aloin myös kuntoilla ja olen elämäni kunnossa edelleenkin. Aika säälillä tulee katsottua tuttuja kavereita, jotka ikälopun näköisinä ostavat kaljakeissin maanantaiaamuna.

    • 5,7

      Moro! minulla 2kk nyt raittiina.Viikonloput erityisesti lauantai aamut mukavia ilman morkkista ja krapulaa.Olen juonut noin 12 vuotta lähes joka viikonloppu ja nyt vaan tuli semmoinen tunne että edes jonkun viikonlopun selviäisi ilman alkoa.Paino pudonnut 4kg ihan itsestään.En isommin ole aikatavoitteita itselleni laatinut vaan ollut vaan yhden viikonlopun kerrallaan juomatta ja koettanut elää juuri tätä hetkeä.Minua ainakin tukee,kun olen voinut lukea muiden mietteitä ja positiivisia asioita juomattomuudesta.Zero-cola tölkkejä olen juonut sillointällöin ja maistuvat hyvältä.Minä tunnen minulle olevan parempi,kun voisin olla kokonaan ilman alkoa hetken kerrallaan.

    • viinasen tuttu

      Tätä ennen meni viikkoja napanteritta, mutta la-illan viluoireisiin näpsin ohkaisia siivuja alkova.
      Ei se missään tuntunu, enkä jatkanu norrien ottoa, mut auttoi viluntunteeseen. Entisenä alkkiksena ei ole varaa pelleillä viinan kanssa.

    • jk

      sehännonnnyvä-asia

    • HIENOA! I Itse olen jo puoli vuotta ollut juomatta.

    • Anonyymi

      En oo juonu 4kk ja tuntuu että on synkempää laiffi ku juodessa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe