olen harkinnut ryhtyä k-kauppiaaksi. Mikä mahtaa olla tarvittava oma pääoma ??
k-kauppiaaksi
20
7276
Vastaukset
- Kauppias55
MIeti ensin miksi niin moni nykyinen K-kauppias haluaa eroon Keskosta mutta ei pääse.... eli kannattaako ottaa vapaaehtoisesti hirttoköysi kaulaan koska muitakin vaihtoehtoja löytyy....
- ...........
kysy sitä K-kauppiaskoulusta sieltä saat vastauksia
- Herra Huu
Keskon kauppiaaksi niin vain aleta, eli vaatii mm. kauppiasvalmennukset jamaksuun tulee ketju ja markkinontimaksu, plussamarkkinointia ym ym= Kauppias maksaa!
Kesko ei keuppiasta kumarra vaan rahat pois tyylillä mennään ja rahat kerätään osakkenomistajille!
Tapattavat sinut nopeasti, jos ei ole kilpailua suosittelen tarmo ketjua, joka kauppiasläheinen ketju ja toimii ihan hyvin! - myymälänhoitaja
Audin tai Volkkarin saa allensa halvemmalla kaupasta kuin ryhtymällä Keskon torppariksi
- paavolai
kohtuullinen noin 200 tuhatta € mainos ym muut kulut = 250 - 300 tuhatta ??
- NYT PLUSSA
aluksi pitää painaa noin 6 - 8 vuotta "puuron" :) Mielenterveys ja perusterveys on aina välillä hakusessa
- ZZZZZZZZZ1
TULE MUUTAMAAN VUOTEEN NUKUTTUA JA TÄÄ ON VARMAA
- järki hoi!
Kovasti täällä tuota K-kauppiasuraa mollataan, mutta kukaan ei esitä asiallisia (tai oikeastaan minkäänlaisia) perusteluita näkemyksilleen. Onko niin, että täällä jauhavat katkerat kauppisoppilaat, joille tie kauppiaskoulutukseen ei ole auennut vai löytyykö näiden "mielipiteiden" takaa ihan oikeaa tietämystä/kokemusta??
Esim.
Kauppias55: "MIeti ensin miksi niin moni nykyinen K-kauppias haluaa eroon Keskosta mutta ei pääse.... " > No kerro nyt ihmeessä miksi, jos asiasta jotain tiedät!?
myymälänhoitaja: "Audin tai Volkkarin saa allensa halvemmalla kaupasta kuin ryhtymällä Keskon torppariksi" > Perustele ihmeessä tämän "tietosi"!?
ZZZZZZZZZ1: "TULE MUUTAMAAN VUOTEEN NUKUTTUA JA TÄÄ ON VARMAA " > Kerro ihmeessä vähän enemmän kokemuksistasi jos omaat oikein "varmaa" sisäpiiritietoa!?
- Siis miksi ihmeessä aikuiset(?) ihmiset vaivautuvat antaamaan asialliseen kysymykseen tämän tasoisia vastauksia?!?! (- Toivottavasti moisilla valmiuksilla kenenkään tie kauppiaaksi ei ole auennut...!)- kauppiaaksi
yhdyn edelliseen kommenttiin että kuinka monella täällä on oikeasti faktatietoa asiasta vai onko täällä vain suuttuneet kauppiaaksi haluavata huutelemmassa negatiivisia asioita keskosta ja kauppiuudesta vai epäonnistuneita kauppiaita jotka eivät jaksaneet tehdä töitä tai tekivät työnsä huonosti. itse olen kohta aloittamassa kauppiasharjoittelua ja paljon jutellut kauppiasharjoittelussa olevien sekä kauppiaiden kanssa ja kaikki sanovat samaa, jos teet kovin töitä niin saat myös ansaitsemasi palkinnon siitä.. tämä sama taitaa olla kaikessa yrittämisessä, kyllä se rankkaa hommaa on! Jos istut takahuoneessa tietokoneella päivittämässä myyntilukemia niin ei sillä varmaan kauppa kehitykkään. Vaan perse ylös jaa tee asioille jotain. Joku myös täällä valitteli että tämä ei sovi kaikki-mulle-heti-asenteella lähteville? No haloo voiko yksikään yrittäjä sanoa että kun alkoi yrittäjäksi niin siitä päivästä lähtien on rahaa tullut kuin roskaa, enpä usko vaan kyllä se kovalla työllä tulee. ja mitä tulee Keskon parjaukseen niin tietääkseni kesko tukee kauppiaita kaikessa tarvittavassa kun tajuat itse pyytää tarvittaessa apua ja neuvoa, tuskin hekään haluavat kauppasi kaatuvan?! Ja kuitenkin jokainen kauppias saa ison ketjun tuen taakseen niin on siinä varmasti paljon hyvääkin. Toivoisin itsekin että täällä joku jolla on oikeita järkeviä kokemuksia kertoisi kokemuksiaan..
- yrittaja...
Yrittäjiä on erilaisia, toinen haluaa päättää 100% yrityksensä asioista ja toinen etsii valmista konseptia eikä ole niin tarkka jos joku tulee siirtelemään tavaroita paikasta toiseen. Yhtälailla yritystoiminnan muoto pitää valita yrittäjän ominaisuuksien mukaan, jos fr-yrittäjäkoulutukseen valikoituu näitä 100% porukkaa niin pieleen menee.
Ongelma minusta on monessa fr-ketjussa (en ota kantaa Keskoon) se että pakettia kaupataan myyntitavoite edellä sellaisten ihmisten toimesta, joilla ei ole käsitystä saatikka kokemusta yrittäjyydestä. Minusta esim. Keskon koulutusputki on hyvä sikäli että sen aikana varmasti karsiutuu sellaiset tapaukset pois joilta puuttuu edellytykset ketjutoimintaan. Toisaalta kentällä on varmasti vielä monia vanhan polven kauppiaita joiden painaminen nykyiseen fr-formaattiin on ollut vaikeaa. - myös kiinnostunut
Olen itse myös haaveillut kauppiasurasta ja mileeni tuli tuosta koulutuksesta sellainen, että kuinka kauan tuo mahdollinen koulutus kestää jos takana on laskentatoimen tradenomin koulutus?Ja millaisilla perusteilla ko.koulutukseen valitaan?
- kauppiaaksi
Koulutus tietenkin vaikuttaa harjoittelun pituuteen kuten myös työkokemuksesi ja se että pääsetkö niin siihen vaikuttaa myös se millainen itse olet. Yllensä kuitenkin 6kk-18kk kestää nuo harjoittelut jonka jälkeen voit alkaa etsimään itsellesi omaa kauppapaikkaa. Jos homma kiinnostaa niin suosittelen eikä kannata kuunnella muiden narinaa. Tottakai se vaatii paljon työtä ja pitkiä päiviä ihan niin kuin kaikki muukin yrittäminen. Lähes kaikki jotka ovat epäonnistuneet tai muuten lopettaneet eivät vain ole jaksaneet tehdä ahkerasti töitä. Samalla tavalla tässäkin hommassa ahkeruus palkitaan kuin muissakin.
- 24/7 tehda toita,
Tunkua kauppiaaksi ei ole. Tosin jos haluaa 24/7 tehda toita, niin siitta vaan.
- Keskon torppariksi.
Keskon torppariksi. Ei ikinä.
- 10+2
Vain hullut ryhtyy K-kauppiaiksi, niin ja tyhmät !
- öikjmk
Kaikkia frankkariksi ryhtyviä kusetetaan "emoyhtiön" toimesta, oli se "emo" sitten mikä tahansa.
- hölmölän akka
Miettikää kaksi kertaa ennenkuin ryhdytte ,minä hölmönä aloin ja maksan siitä lopun ikääni ,vaikka tein töitä kuin hullu,ei riittänyt että meni rahat meni ohessa myös terveys
- HulluHulluHullu
www.kasvukayra.blogspot.fi
Húlluutta odotellessa! - fghrr
MInä tunnen kaksikin jotka on eronnut k-kauppiasurasta. Molemmat ostivat omat liiketilat ja jatkoivat siinä hetken k-kauppiaana. Sitten he erosivat Keskosta ja jatkavat villinä kauppiaana. Ja hyvin menee.
Syy eroamiseen molemmilla oli se kun Keskolle piti maksaa paljon "franchisingmaksuja". - testi18
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847